Diskuze k článku

Vzpoura zvířat

Příspěvků 83

18.1.2008 8:44

Farma zvířat

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 217.?.?.?

Na konci příběhu by se hodila ještě jedna věta. "A pak se ujala vlády prasata a začala chodit po dvou nohách."

151891

18.1.2008 12:08

RE: Farma zvířat

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 151891

To je celkem typická lidská reakce, někdo se prostě musí ujmout vlády nad planetou. Ale skutečně musí někdo celej svět řídit? Myslím že prasata vědí lépe, jsou totiž chytřejší. Žít a nechat žít by nešlo?

151916

18.1.2008 12:50

RE: Farma zvířat

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 151916

Nevím co je typické a co by šlo a nešlo. Takhle to napsal Orwell.

Ale i tak si myslím, že bez masa to nejde. Potažmo, sedět u počítače a mudrovat se dá i na salátu. Kácet stromy bez masa, soli, cukru a tuků nelze. Malé děti také se salátem nevystačí. Uznávám, že kdyby bylo maso jen pro děti, dřevorubce a jiná fyzicky náročná povolání, bylo by ho potřeba podstatně méně ale i tak by se našli mudrlanti, kterým by to vadilo.

Další věc je, proč se musí maso průmyslově vyrábět, proč nestačí zvířata chovat pěkně po staru. Protože by bylo mnohem a mnohem dražší a našel by se někdo, kdo by podmínky chovu převedl do průmyslové (t.j. současné) podoby a následně by nabídl na trhu maso měkčí a levnější. A zakazovat mu to zákonem? Tak by ho holt vyprodukoval v Číně a byli bychom zase na začátku.

A co se prasat týče o jejich mírumilovnosti a vegetariánství si nedělejme iluze. Divoká prasata brutálně požírají malé a nebohé zajíčky, domácí, když dostanou šanci, se nechovají lépe. A strom, má-li nějaké city (a někdo říká že má), také nebude štěstím bez sebe, když mu to prase sežere žaludy. Jeleni mu okoušou kůru a výhonky...

Jo, jo. Když už mi stát kecá do toho, co smím a nesmím říkat, proč by mi nemohl i určit, co budu a nebudu jíst. Stačí přidat jeden paragraf do trestního zákona. A co dál?

151925

18.1.2008 13:25

RE: Farma zvířat

Dave.. 82.?.?.?

Reakce na 151925

vase uvaha je postavena na faktu ze bez masa to proste nejde. Neni to pravda. Bez masa to jde a miliony lidi a jejich deti bez masa prezivaji bez nejmensich problemu. Maso je bohatym zdrojem bilkovin, nic jineho zvlastniho na nem neni. Tento zdroj je snadno nahraditelny. Zkuste si zit par mesicu bez masa a uvidite sam.

151927

18.1.2008 15:55

RE: Farma zvířat

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 151927

Já te váš výrok trošku pozměním. Zkuste si pár měsíců pracovat se mnou v lese a nejíst maso. Myslím to vážně. Dám vám příležitost. V tomhle oboru přetlak pracovníků zdaleka nehrozí.

Poznám na svém výkonu i rozdíl mezi drůbežím a hovězím. Asi bude rozdíl v množství l-karnitinu. A na sojové bílkovině jsem vydržel tři dny. Pak jsem prostě odpadl a jeden den jen tupě zíral, než se tělo zregenerovalo.

Jak říkám, mudrovat se dá i na salátu ale pracovat ne. A věřte mi vyzkoušel jsem obojí. Vy také?

151940

18.1.2008 17:05

RE: Farma zvířat

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 151940

zadnou fyzicky narocnou praci jsem jeste nevykonaval, takze osobni zkusenost nemam. Ale vzhledem k tomu ze vegetariani nejsou vyjimkou ani mezi vrcholovymi sportovci, bych si dovolil tvrdit ze to doopravdy bez masa jde.
Jestli jste presel na rostlinou stravu ze dne na den tak se celkem nedivim, ze vam telo prestalo davat stejne vykony.
Na jinou stravu se musi prechazet postupne.
Ale ono je to predevsim kazdeho volba. Ja jsem si to zvolil tak, ze nebudu jist nic co neumim sam zabit. Zabit kytku mi nevadi, tak jim kytky.

151946

18.1.2008 17:33

RE: Farma zvířat

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 151946

No, v dobách, kdy jsem se živil vysedáváním v kanceláři, jsem dost jezdil na kole. Maratony. V intenzivním tréninku týdně i 500 km. Takže o výživě něco vím. Spousta věcí se dá dohnat chemicky. Třeba l-karnitin, jehož největším přirozeným zdrojem je právě hovězí maso. Tělo ho nutně potřebuje, k vytváření energie z vlastních tuků a pokud intenzivní zátěž trvá několik hodin, musí se ta energie někde brát. Nevím jak to ti vegetariánští sportovci dělají ale soudím, že jinak než chemicky to nejde. Také možná nemusí sahat do vlastních tukových zásob, když jim servisní vozidlo veze koktejly solí, cukrů a jiných blivajzů. I když i to jsem do sebe na závodech lil. Přesto ale nevěřím, že vytrvalostní sportovec může být vegetarián. U sprinterů, skokanů a podobně bych to chápal.

Takže ano. Je to volba. Někdy mezi chemií a masem.

151954

18.1.2008 18:27

RE: Farma zvířat

xxxJirka 88.?.?.?

Reakce na 151940

To lze snadno vysvětlit.
Tělo potřebuje zdroj energie, což může být glukóza, nebo mastné kyseliny. Mozek kupříkladu využívá pouze glukózu, zatímco svaly dají přednost mastným kyselinám.

Ty jsou dvojího druhu - esenciální a neesenciální.
1. Neesenciální jsou důležitější, ale tělo si je umí vyrábět samo, tak se o ně nemusíte starat.

2. Esenciální jsou takové, které tělo neumí samo syntetizovat a musí je přijímat v potravě. Ve skutečnosti nejsou až tak důležité a jejich syntéza je energeticky náročná, proto je výhodnější příjimat je v potravě. Vyrábějí je pouze rostliny. Jejich vysoký obsah je i v mase, ale jejich původ je opět v rostlinách. Maso má tu výhodu, že obsahuje všechny potřebné esenciální aminokyseliny ve správném poměru. Jejich využitelnost totiž záleží na obsahu té nejméně zastoupené.

Rostliná strava je sice také obsahuje, ale ne v ideálním poměru, a jedna rostlina může jeden druh uplně postrádat.

Když však vhodně kombinujete pouze rostlinou stravu, Vaše tělo dostává vše, co obsahuje maso. Původ toho masa je opět v rostlinách.

Daleko nejkvalitnější bílkovina jsou vejce, potom sýr, mléko, pak následuje maso.

Nejčastější nedostatek bývá lysinu, kterého je málo v obilovinách a methioninu, kterého je málo v luštěninách.

I mezi kulturisty jsou vegetariáni.

151957

18.1.2008 18:56

RE: Farma zvířat

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 151957

Ano, tomu bych rozuměl. Takže kdybych se opravdu intenzivně věnoval zkoumání výživových hodnot rostlin, mohl bych sestavit i jídelníček pro dřevorubce. Možná. Pořád mi schází ten l-karnitin. Navíc spousta všelijakých solí (bílé mapy na bundě mám už první den).

Někdy si říkám, že by bylo prima dávat si jídlo do nákladů. Sežeru toho denně víc než moje pila.

Glukóza a vůbec cukry různé složitosti ano. Také se jimi během práce dopuji ale pokud nejsem založen něčím hutnějším, na dlouho to nevystačí.

Teď se sice flákám a mám čas mudrovat u počítače, jelikož potentáti ještě nepodepsali smlouvy, ale až to vypukne, budu v té lesní posilovně 4-5 hodin denně. Vážně myslíte, že se to dá uživit rostlinami? Že je v rostlinách opravdu všeho dost? Že si z nich dřevorubec začátečník vytvoří svalovinu?

151968

18.1.2008 22:17

RE: Farma zvířat

xxxJirka 88.?.?.?

Reakce na 151968

V rostlinách je opravdu vše, co potřebujeme (i když je třeba doplňovat i minerální látky) na budování svalové hmoty. Dokonce i dítě ve vývoji může být vegetarián, ale pak by bylo opravdu vhodné věnovat velkou péči správné výživě.

Karnitin je v těle syntetizován z jiných aminokyselin. Podmínkou je dostatek vitamínu C.

Oni bíložravci pracně shání všechny potřebné látky ze kterých budují svá těla, a pak přijde nějaký masožravec a všechny živiny dostane z jednoho zvířátka.

Ale nic není zadarmo. V přírodě je to tak, že masožravců se uživí jen omezený počet. Jenže lidí je hodně, a skoro všichni chtějí maso. To jaksi nejde dohromady.

Navíc, lidi mají nadbytek kvalitních bílkovin, z čehož jen tloustnou. Je to neuvěřitelné plýtvání - a trvale neudržitelné.

151990

19.1.2008 1:54

RE: Farma zvířat

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 151940

Na můžu jenom citovat mého již zemřelého přítele: lepší výmluva než h...o. Všechno jde, jen když se chce.

152015

18.1.2008 14:06

RE: Farma zvířat

Koumeles 83.?.?.?

Reakce na 151925

Takove prase, sezere v klidu i jine prase

151932

19.1.2008 1:21

RE: Farma zvířat

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 151925

Milý Davide, přestože mrtvoly nepožírám už skoro čtvrt století, v lese jsem před pár lety taky makal, ba i na výkopových pracech - a NIKDO z mých spolupracovníků nestačil mému tempu... Asi jsme holt každý nějaký, jde však i o ochotu dělat tu či onu práci, i o míru - zda opravdu potřebuji 3 x denně svou dávku stresorů, růstových hormonů, antibiotik... a zda mi třeba nevadí odlidštěná brutalita zvířecích koncentráků a jatek, nebo jejich ekologické dopady - http://ohz.cz/Tistene/vykoristovani_zeme.html (Pomíjím etické hledisko, které je pro min. 99,9 % lidí stále ještě lhostejné, ba až směšné; pro mě je to však zásadní volba - mezi životem a smrtí - a s vědomím, že nic není zadarmo...)

152013

19.1.2008 10:15

RE: Farma zvířat

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 152013

Barbare! A pojídat nebohé rostlinky zaživa ti nevadí? (syrová zelenina je metabolicky aktivní, živá, zatímco u masa byly vitální procesy zastaveny v průběhu procesu zrání)

152042

21.1.2008 23:09

RE: Farma zvířat

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 152013

Profesore,s Tebou ve sporu nejsem.Práci je třeba vykonat,masíčko je dobré,zvířátka trpí.Ale jedno po druhém,nejdřív atomovky,pak jatka. [smích]

152326

19.1.2008 17:17

RE: Farma zvířat

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 151925

Kdyby vegetariani vyhrali a zakazali zabijeni zvirat, znamenalo by to, ze i zver bude muset prestat zabijet? Lvi a hyeny dokazou zit ze zdechlin ale jsou zvirata, ktera neumi nic jineho nez polykat zive tvory. Zrejme je budeme muset pochytat a umele do nich pumpovat jakousi vyzivnou smes.

Co se cloveka tyce, zivot v NWO bude jednoduchy. Geneticky upraveny metabolismus budoucich béžových lidi jiz nebude mit potrebu jist maso.
Druha moznost se nachazi v laboratori. Brzy bude mozne pestovat maso ve zkumavce. http://www.britishmeat.com/meatnomurder.html
Takze strach ze vzpoury ctyrnohych nemusime mit. Neco jine bude vzpoura béžových lidskych ovci, pokud si uvedomi ze NWO z nich udelalo sluhy. [překvapení]

152075

19.1.2008 17:18

RE: Farma zvířat

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 152075

Vodníku co takhle nechat divokou zvěř ať si dělá co dělá? Nejsme vládci všeho, ač si to někteří myslí. Jako lidé rozhodujeme jen o lidech. Přestat poroučet větru dešti, starat se co žere lev a místo toho se starat aby lev měl co žrát tím že mu nesežeme všechny poteciální svačiny sami. Vymlouvat se na to, že lev taky žere maso je asi tak dobrý jako že kráva zase žere trávu, tak si vyber. Jsme všežravci, což nám skýtá vyběr, buď si vybereme co budeme žrát a nebo sežereme prostě všecko. A NVO s tím má asi tak společnýho jako moje rozbitý hodinky.

152077

19.1.2008 18:31

RE: Farma zvířat

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 152077

Smarja, vy nemate smysl pro humor?
Vzdyt kazdy kdo chce, si najde svoji pravdu a nakonec nezbyva nez se vsemu vysmat. [vyplazený jazyk]

152079

19.1.2008 18:22

RE: Farma zvířat

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 152079

Ale mám smysl pro humor, jen ho musím poznat. Snaha o humor, když se to dá taky brát vážně je nebezpečnej, lidi se můžou splést. [smích]

152082

19.1.2008 20:04

RE: Farma zvířat

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 152082

Nekdy se humor tyka pravdiveho paradoxu.
[naštvaný]

152087

19.1.2008 20:44

RE: Farma zvířat

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152077

Nemohu souhlasit, Antiseptiku:
1) člověk, než zdegeneroval na všežravce, byl PLODOŽRAVEC!
2) NWO má zřejmě být o spokojené lhostejnosti a v mnoha směrech neetickém konzumu. Kdosi řekl, že "Osvětim začíná tehdy, když si řekneme - vždyť jsou to jen zvířata"... Řečeno jinak: temné síly smrti stojí za všemi třemi aspekty naší "civilizace"...

152089

20.1.2008 9:37

z Protokolů vegetariánských mudrců

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 152089

Zajímavá novátorská NWO teorie. Něco jako: člověk byl původně homosexuál, potom zdegeneroval na heterosexuála a proto se musíme vrátit k přirozené homosexualitě.

Všude bylo k dispozici tolik šťavnatých plodů, že se člověk po statisíce let svého vývoje živil jen jimi? Zábavná teorie.

152148

19.1.2008 16:57

RE: Farma zvířat

lesan lesanekusa (zavináč) yahoo (tečka) com 75.?.?.?

Reakce na 151891

"kdyby prase umelo mluvit nebylo by nesrany ze rano prijde reznik varilo by vodu a nalejvalo rumy............" [chechtot]

152076

19.1.2008 21:41

RE: Farma zvířat

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 152076

.....Prase mluvit neumí, nejsme z toho smutný,
nedáme mu šanci, protože je chutný! [velký smích]

152095

18.1.2008 13:02

Vzpoura

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Málokdo si dokáže představit trest za takové prasárny(že urážím prasata),ale je nevyhnutelný,jde o míru. [smích]

151917

18.1.2008 13:41

Stejne jist maso nikdy neprestanu

Koumeles 83.?.?.?

Mam doma jeste cerstvou zabijacku...to bych byl blazen [velký smích] [velký smích] [velký smích]

151930

18.1.2008 16:55

RE: Stejne jist maso nikdy neprestanu

mx 85.?.?.?

Reakce na 151930

Z tchyně? [velký smích] Nebude moc tuhá? [velký smích]

151949

18.1.2008 19:06

zvířátkofilie & NWO část 1.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Tenhle druh zvířátkofilie je jen další přípravou na NWO. Funkcí má několik:

1)snížit hodnotu člověka na úroveň zvířete
Militantní ochranářské organizace (u nás např.Svoboda zvířat) by nejradši utracení zvířete překvalifikovali na úkladnou vraždu. Cíl je jediný, aby lidé slzeli dojetím, že si prasátko pochroumalo nožičku (dokážu si představit barvité podání na Nově), a bezdomovce umírajícího na ulici hlady a zimou obešli štítivě jako nějaký exkrement.Krávy v normovaném eurokravíně na podestýlce se mají lépe než 2miliardy obyvatel země.
Potkal jsem jednu moderní slečnu právě z jedné takové organizace, která byla rozlícena tím, jaký nají dnešní slepice v chovných klíckách nedostatek prostoru, zatímco potrat (rozřezání malého človíčka zaživa) brala jako kosmetickou záležitost. Tohle má být nové generaci vštípeno do hlavy.
Konečným cílem je, aby se lidé při NWO genocidě 90% "přebytečného" obyvatelstva Země nebouřili. Ke stejnému cíli je používání brutálního násilí a hektolitry krve v počítačových hrách a filmech. Aby si mládež zvykla, že je vraždění normální.

2)propagace vegetariánství
Ve starověkké Indii bylo vegetariánství znouzectnost. Miliony hladových lidí prostě museli "žrát trávu" aby neumřely hlady, protože na maso měly jen vyšší kasty. Aby nižší kasty nebyly frustrované, tak si ze "žraní trávy" udělaly ctnost.
V NWO se počítá, že většinu zdrojů bude mít hrstka obyvatel, zbytek "otroků" se bude krmit podřadnou potravou, na což se snaží už dnešní mládež navyknout (v jakési pohádce jsem viděl žraloka-vegetariána!).
Striktní vegetariánství poškozuje zdraví. Hlavně u vyvíjejících se dětí, kde nedostatek živočišných bílkovin a dalších specifických látek může vést k poškození mozku a zpomalení mentálního vývoje. (viděl jsem přírodovědný dokument, kde převážně býložravé opice ulovily a sežraly jinou opici, aby si tyto nezbytné látky doplnily) Co lepšího si můžou pánové od NWO přát, než mentálně nedovyvinuté jedince.
Častý argument vegetariánů je, že "masožrouti" jsou agresivní a vegetariáni mírumilovní. Já osobně jsem nepotkal jediného jedlíka masa, který by mi vnucoval jezení masa. Zato agresivních nesnášenlivých vegetariánů fůru. Existuje spousta organizací na propagování (vnucování) vegetariánství, ale s organizací propagující nadměrné jezení masa jsem se ješe nesetkal. Příkladem mírumilovného vegetariána nám může být třeba Adolf Hitler se svojí oblibou natáčení si poprav svých odpůrců na film a díváním se na ně.
Takže spíš nedostatek masa spůsobuje agresivitu, což je vtomto případě transformovaná touha po mase. (viz. opice, které roztrhaly a sežraly jinou opici ačkoliv se převážně živí plody; jiný příklad je jistý africký kmen, vrhající se do bitvy se sousedním kmenem s pokřikem "Maso!Maso!"[mrknutí jedním okem]
Mongolo...Automaticky kráceno

151971

18.1.2008 21:35

RE: zvířátkofilie & NWO část 1.

fbhohfs 212.?.?.?

Reakce na 151971

souhlas. Je nutné lidi učit, že i bifteky mají svoje práva, aby se jim nemuselo dávat kvalitní jídlo. Je to v zájmu států (které kvalitní výživu nedokáží zajistit) i v zájmu potravinářských koncernů, které prodávají cukr a škrob vzhledově zfalšovaný na maso a za cenu masa.Vzpomeňte si třeba na dary moře. Před 20ti lety ty (promiňte mi ten výraz) "sračky" ještě tak oblíbené nebyly, protože v moři bylo dost kvalitního rybího masa, tehdy si lidi ještě nemysleli, že žrát červy je lahůdka . Teď lidi jedí mořské červy a gurmánsky si na nich pochutnávají. protože se to propaguje.

151986

19.1.2008 3:40

RE: zvířátkofilie & NWO část 1.

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 151986

Milý fbhohfsi, je to možná opět malinko jinak. Kdykoli někde čtu či slyším eufemismus "dary moře", přiznám se, že mi vzkypí krev. Ve skutečnosti se totiž nejedná o žádné dary, nýbrž o prachsprosté krádeže, průmyslovou těžbu ve jménu zisku, brutálně bezohledné rabování Neptunovy říše, všeho, co se ještě hýbe (navzdory ropě, těžkým kovům a radioaktivitě) a neuteče - vlastně neuplave (http://oceans.greenpeace.org/cs/our-oceans)... (A propos - víš, že už i delfíny jsme úspěšně téměř vyhubili?) [pláč]

152019

19.1.2008 2:00

RE: zvířátkofilie & NWO část 1.

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 151971

Milý anonyme, jak už to tak často bývává, je tomu přesně nopak. "Zvířátkofilie" znamená povýšit hodnotu zvířete na úroveň člověka (viz otrokářství) + propagací nemasožroutství zvýšit cit tupých konzumentů v tomhle brutálním světě kultu smrti (aby třeba snáze rozeznali NWO). A přesně naopak je to i s tím poškozováním zdraví - ale kdo chce pravdu znát, najde si - a kdo chce psa či jiného tvora (za)bít, najde si (bohužel) taky... A o agresivitě mých masožravých spolueuroobčanů vůči "militantním" vegetariánům vím zase já mnohé (stádo holt nestrpí odlišnost)... P.S. Za viz se tečka nepíše.

152014

18.1.2008 19:25

zvířátkofilie & NWO část 2.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Mongolové byli v minulosti velmi dobyvační, jak všichni víme. V současnosti jsou přátelští k ostatním a v nouzi ochotní nezjištně pomoci příteli v takovém rozsahu, jak se nám Evropanům ani nesní (to vím mj. od známého který v mongolsku nějakou dobu pobýval). A to přesto, že se v minulosti i v současnosti živí jen živočišnými produkty (jinak nemohou, mají na to uzpůsobený metabolizmus).

Uvedené názory jsou nejen moje, ale i (umlčované) části odborné veřejnosti. Dají se dohledat na internetu.

a na závěr heslo dne:

Plány sionistů zhatí,
naši vepři boubelatí. [smích]))

151974

18.1.2008 20:28

random ruminations

pressburger z wilsonova 160.?.?.?

1. vegetariani nemaju radi zvierata, len nenavidia rastliny
2. bez zivocisnych bielkovin by sme tu neboli
3. spojenie carnivorstva a NWO - to je sila, no further comments are needed
4. vsetci odporcovia pokusov na zvieratach by sa mali vzdat vydobytkov modernej mediciny
5. ta kolaz na vrchu je obycajna manipulacia, hlavne ukazujuca zakrvavene pokusne zvierata - je to podobne ako na operacke
6. pan drevorubac ma kus pravdy (bod 2).
7. otazka vyroby zivocisnych bielkovin in vitro je otazka casu - som zvedavy proti comu sa bude potom protestovat
8. aby bolo jasne - bitunky su svinstvo a najvacsie traumy z destva mam zo zabijaciek - ale stale som omnivor

151978

19.1.2008 2:37

RE: random ruminations

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 151978

Milý pane pressburgře, všichni pacienti bez svědomí by měli být podrobeni příslušným vivisekčním procedurám, které mlčky schvalují (a domnívám se, že dle karmického zákona zajisté i budou). Přál bych Vám zažít "bežnú operačku" - aspoň takú ako som mal tú česť zažiť ja, tj. bez akejkolvek anestézie. A hoci aj viackrát po sebe... (Bohužel jsou však zřejmě mnozí, kterým kupodivu ani vlastní utrpení neotevře oči - no, asi to bude chtít ještě vícero reinkarnací...) [zmaten] Tak si zatím hezky počtěte
(http://ohz.cz/old_web/amana/srdce/zvirata.htm, http://ohz.cz/old_web/amana/srdce/kaplan.htm
atd.), v klidu si vychutnejte nějaké to manipulativní video (http://www.zvedavec.org/zvirata_2019.htm) - a zkuste třeba popřemýšlet...

152017

20.1.2008 5:01

RE: random ruminations

pressburger z wilsonova 69.?.?.?

Reakce na 152017

aby bolo jasne, ja neschvalujem tyranie zvierat. A priklady, ktore ste uviedli su hrozne - navyse nemaju vedecku cenu, lebo ked su zvierata v strese, vysledky su garbage. Ale to je skor vynimka ako pravidlo a >90% pokusoch na zvieratach su urobene citlivo a s minimalnym stresom - a to viedlo k komu, ze sme v medicine, kde sme. In vitro a komputerove modely nenahradia zvierata tak skoro. Ked si odmyslime eticke stanovisko, je tu aj ekonomicky problem, lebo vyskum na zvieratach je drahy a dlho trva. Zjavne nemate predstavu, kolko napr. stoji sa starat o opice - za to mozete ist do 5-hviezdickoveho hotela.

152135

20.1.2008 16:16

RE: random ruminations

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152135

Ale schvalujete - anebo snad vědomě nekupujete léky? Je to jako byste říkal: "Díky uvědomělosti a obětavosti našich katů byli naši vězni popraveni maximálně citlivě a beze stresu, což mělo vědecky prokazatelný vliv na demokratickou výchovu přihlížejících občanů."

Jinak ano, díky materialismu a vivisekci je "medicína" tam, kde je:

http://dekel.webgarden.cz/clanky/pomahaji-testy-na...
http://www.sblog.cz/katina../2005/12/11/154
http://www.realita.tv/content.php?action=show-sect...
http://ohz.cz/Zviratka/vivisekce/navigacni.html

otázka však zní, jak dlouho ještě, než dostatečné množství pacientů a následně lékařů pochopí...

http://www.etikoterapie.com/
http://www.calendula.cz/etikoterapie.htm

152197

21.1.2008 17:23

RE: random ruminations

pressburger z wilsonova 160.?.?.?

Reakce na 152197

pozrite sa, su dve moznosti: alebo sa zriekneme vsetkych poskusov na zvieratach a vy sa ABSOLUTNE vzdate vsetkych vydobytkov modernej mediciny (mali by ste mat na to kartu, aby kazdy vedel, ze vam nedaju nic), alebo sa budeme snazit zbavit 10-15% nekompetenych vyskumnikov (ktori podla mna produkuju garbage, anyway). V tom sa my dvaja roznime, bolo by zaujimave urobit anketu (alebo opakovane, prestat pokusy na zvieratach sa = ziadne lieky). Co si myslia pan pseudoprofesor???? [cool]

152309

27.1.2008 1:14

RE: random ruminations

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152309

(Omlouvám se, musel jsem si odskočit na operaci...)

>alebo sa zriekneme vsetkych poskusov na zvieratach a vy sa ABSOLUTNE vzdate vsetkych vydobytkov modernej mediciny

(Zní mi to poněkud jako "výdobytky socialisticky pracujících"...) [mrknutí jedním okem] Proč všech? Problém však je nedostatek informací od vivisekčních mafií a omezení volby. Často však lze volit aspoň menší zlo, např. upřednostňováním generických léků (Zentiva) a bojkotováním známých firem" (Bayer, Pfizer, Smith-Kline), nekupovat v lékárnách to, co mohu koupit i jinde, neplýtvat léky, pečovat o své zdraví, bojkotovat různé "bohulibé" kampaně ("Žluté květy", Běh Terryho Foxe ap.) atd.

>(mali by ste mat na to kartu, aby kazdy vedel, ze vam nedaju nic),

Netušíte, jak bych za ni byl vděčný, to neustálé vysvětlování tupým černokněžníkům a zlo-dějům v bílém mě už unavuje... A jak rád bych měl možnost svobodné volby, u koho, jak a čím se léčit, komu a na co platit pojištění, kolik a na co platit daně, jaké peníze používat... Jenže v tom je právě to ďábelské, že nemám příliš na výběr; nicméně mám svědomí a tak se snažím nemarodit - a pan moudrý ministr mě v tom povzbuzuje... [chechtot]

>alebo sa budeme snazit zbavit 10-15% nekompetenych vyskumnikov (ktori podla mna produkuju garbage, anyway).

Nejen nekompetentní garbage, nýbrž dvojnásob zlo-činní jsou všichni vivisektoři. Porušijí nejen Hippokratovu přísahu (primum non nocere!!), ale i Boží přikázání a škodí zvířatům i lidem, jenže ani je, ani tupé konzumenty/pacienty to nijak nevzrušuje... [pláč] [pláč] [pláč]

>V tom sa my dvaja roznime, bolo by zaujimave urobit anketu (alebo opakovane, prestat pokusy na zvieratach sa = ziadne lieky). Co si myslia pan pseudoprofesor???? [cool]

Bohužel asi nejen v tom... Domnívám se však, že lidstvo jednou dospěje k úplnému zákazu vivisekce (někde to již kupodivu jde! Pravda však většinou vítězí teprve tehdy, až vymřou její "vědečtí" odpůrci...) a k medicíně s lidskou tváří. A protože věřím, že srdce i rozum máte, nabízím k Vašim dalším úvahám snad dostatek solidních argumentů:

http://animalrights.webz.cz/pokusy_z_vedeckeho.htm
http://animalrights.webz.cz/holocaust.htm
http://www.ohz.cz/Zviratka/vivisekce/04.html
http://www.ohz.cz/Zviratka/vivisekce/celpravda.html
http://www.ohz.cz/Zviratka/vivisekce/50.html
http://www.realita.tv/content.php?action=show-section&id=38&language=1
http://www.pokusynazviratech.cz/content.php?site=62
http://www.pokusynazviratech.cz/index.php?site=16
http://www.pokusynazviratech.cz/index.php?site=17

P.S. Jak jste poznal, že jsem pseudoprofesor? [cool]

152754

18.1.2008 20:52

Milí čtyřnozí!

G3 85.?.?.?

Mrtvoly pojídají i mnozí z vás. Vlastnosti jako soucit a lítost vám nic neříkají. Když vám dojde potrava, nebo když jde o obranu vašeho teritoria nebo třeba o nejhezčí samici, perete se mezi sebou stejně jako my lidé. Lišíme se od vás jen tím, že máme dar inteligence. Kdybyste ho měli i vy, nepochybujeme o tom, že byste s námi prováděli to, co my s vámi.

151983

18.1.2008 21:32

RE: Milí čtyřnozí!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 151983

A na co prosím tu inteligenci máte? Abyste se prali a vraždili mezi sebou milionkrát chytřeji než my? Díky, nemáme zájem, když nám ji pánbu nabízel, odmítli jsme. Stejně se díky té inteligenci jednou vyvraždíte docela. Bohužel s sebou vezmete i planetu, a tím i nás.
x-nozí

151985

19.1.2008 2:29

Bilozravci a masazrovci

Kadence crazy 66.?.?.?

ziji v symbioze na planete Zemi uz hodne dlouho , jinak to v prirode ani nejde ! [velký smích]

152018

19.1.2008 11:56

Až co řekne věda :-):-):-)

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 152018

Mám černého kamaráda neživí se zdravě,
proč to dělá, odpověděl s lehkostí a hravě:
"nebudeme cpat sa kelom, pak umreme vseci,
vedci teraz vymyslajů v genetice veci.
Potom budem tež vegani, z mesta lebo vsi,
pre Romov až budu v krame aj sojoví psy".

ps.za 1/2h.si dám celozrnou kachnu
a k večeři mám bůček z vlákninou. Ahoj NFT

[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

152049

21.1.2008 6:47

RE: Až co řekne věda :-):-):-)

Kadence crazy 66.?.?.?

Reakce na 152049

Tak jak to pisete o geneticky modifikovany strave mozna jednou bude a nechtel bych se toho dozit ! Ja mel opravdu na mysli bilozravy a masozravy zvirata , taky prirodu ktera timto zaridila mezi ruznymi druhy zvirat prirozenou balanci . Clovek je vsezravec a presto ze vi ze by tu mela byt jista symbioza mezi nim a environment to ignoruje ...... [velký smích]

152251

19.1.2008 13:53

cena masa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

http://www.meat.org/

152060

19.1.2008 18:15

RE: cena masa

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 152060

Strasne video ale myslim, ze clovek se musi nejdriv naucit zachazet jeden s druhym.
Prestat se vzajemne zabijet, mucit a vydirat slabsi.

http://www.spur.asn.au/LTTE_Atrocities_20060530_Welikanda.jpg

http://www.uruknet.info/pic.php?f=collagexxx.0.jpg

152080

19.1.2008 22:25

Několik citátů k zamyšlení 1.část

jansmith1984 85.?.?.?

Všem diskutujícím, pokud mají dost odvahy, doporučuji, aby si našli čas a poctivě prošli tento krátký výběr citátů. Musí si ale uvědomit, že až skončí nebudou už moci říci, že o tom nevěděli.

Tak kterou, modrou nebo červenou??? Morpheus.

jansmith[smích]



"Velikost a mravní pokrok národa se pozná podle toho, jak zachází se zvířaty"
Mahátmá Gándhí

"Nemyslím, že maso je pro nás nezbytné. Tvrdím, že masitá jídla jsou pro nás nevhodná. Protože stojíme výš než zvířecí svět, děláme chybu, když napodobujeme jeho zvyky."
Mahátmá Gándhí

"Jediný způsob, jak žít, je nechat žít."
Mahátmá Gándhí

"Kdyby jatka měla stěny ze skla, každý by byl vegetarián."
Paul McCartney

"Jak dlouho trvalo, než se odbouralo otroctví, které dlouhý čas "civilizovaný" svět přijímal jako něco zcela samozřejmého. Myslím, že stejně tomu bude s pojídáním zvířat."
Linda Mc Cartneyová

"Jsem vegetarián a zásadně odmítám alkohol z důvodů, abych mohl co nejvíce využít svůj mozek."
Thomas Alva Edison

"Nenásilí vede k nejvyšší etice, jež je cílem veškeré evoluce. Dokud nepřestáváme ubližovat všem ostatním živým bytostem, jsme stále divoši."
Thomas Alva Edison

"Je smutné vidět, že vegetariánský způsob života by svým čistě fyzikálním účinkem na lidskou povahu nanejvýš pozitivně ovlivnil velkou část lidstva."
Albert Einstein

"Osvětim začíná tam, kde člověk stojí na jatkách a pomyslí si - vždyť jsou to jen zvířata."
Theodor Wiesengrund Adorno

"Právě jsi dojedl oběd; jakkoliv daleko jsou jatka, jsi spoluviník."
Ralph Waldo Emerson

"Pokud Vám nějaký "odborník" bude tvrdit, že vegetariánství poškozuje zdraví, tak vám buď záměrně lže nebo je natolik hloupý, že nikdy ani nepřemýšlel o obsahu desítky let trvajících výzkumů, pokud je vůbec četl."
Dr. Tomáš Husák

"Teď už se na tebe mohu dívat klidně; už tě nejím (při pohledu na rybu v akváriu)."
Franz Kafka

"Naši vnuci se nás jednoho dne zeptají: Kde jsi byl při holocaustu zvířat? Co jsi udělal proti těmto strašným zločinům? Po druhé již nebudeme moci přijít se stejnou výmluvou, že jsme o tom nevěděli."
Helmut Kaplan

"Dávám přednost bezmasé stravě a snažím se, abych Zemi svým žitím nezatěžoval zbytečně. Dám přednost růžičkovým kapustám a květáku, protože se za nimi neskrývá celá hrůza jatek a masné výroby. Nenakupuji v holešovické tržnici, protože vím, kolik zažila utrpení, když tu ještě byla jatka."
Erazim Kohák (filosof)

"Skutečná morální zkouška lidstva, zkouška, jež je základem všeho ostatního, je právě vztah k těm, kteří jsou odkázáni na naši milost - ke zvířatům. Na tomto poli lidstvo utrpělo úplnou porážku, tak velikou, že všechny ostatní pramení z ní."
Milan Kundera

152097

19.1.2008 22:38

Několik citátů k zamyšlení 2.část

jansmith1984 85.?.?.?

"Co můžeme očekávat od náboženství, které vylučuje soucit se zvířaty? Na to existuje jen jediná odpověď: Nic! Nemá smysl podporovat církve, které hlásají etiku nezastávající se právě bezmocných."
Manfred Kyber

"Buď dobrý k lidem, k rostlinám i zvířatům. Nepronásleduj lidi ani zvířata a nepůsob jim bolest."
Lao-ć (filosof, taoista)

"Zvířata na jatkách celým svým chováním ukazují, že cítí blízkost smrti a prožívají hrůzu této chvíle. Padají ve smrtelném úleku na kolena chvějíce se celým tělem, oblévána smrtelným potem strachu. Některá křičí přerývaným lkajícím hlasem. Pro lidi, kteří nemají potlačený soucit, je otřesné dívat se na hrůzu, která se zračí v jejich očích, vyjadřující prosbu o slitování. Avšak peklo těch zvířat začíná již v okamžiku určení na jatky, hladovění a transportu pod ukrutnou vládou lidí zbavených všech humánních citů, kteří s nimi zacházejí jen jako se zbožím."
J. Maszenke-Knape

"Jedním z důvodů, že masitá strava neodpovídá člověku, je lhostejnost, jakou projevují děti vůči ní a chuť, jakou mají na zeleninu, mléčné výrobky a ovoce."
Jean Jacques Rousseau

"Proč bych se vám měl zpovídat z toho, že se správně živím? Kdybych se cpal pečenými těly zvířat, měli byste důvod ptát se mě, proč to dělám. Zvířata jsou mí přátelé…a já své přátele nejím."
George Bernard Shaw

"Kde se jedná o zvířata, stane se každý náckem...Pro zvířata je Treblinka každodenností."
Issac Bashevis Singer

"Být vegetariánem, znamená odpor vůči dnešnímu stavu světa, vůči hladu, krutosti, mrhání, válce. Proti tomu je nutné něco podniknout. Má odpověď se jmenuje: vegetariánství."
Issac Bashevis Singer

"Odborníci ve výživě už dlouho nediskutují o tom, je-li maso pro výživu podstatné. Shodují se v tom, že není. Mají-li dnes lidé běžně pochybnosti, že se bez masa neobejdou, vyvěrají tyto pochybnosti z neznalosti."
Peter Singer (filosof)

"Masožravost je pozůstatek nejprimitivnějšího barbarství..."
L. N. Tolstoj

"Vegetariánství je kritériem, podle něhož poznáme, jestli je něčí snaha o morální dokonalost pravdivá a upřímná"
L. N. Tolstoj

"V mládí jsem se zřekl jedení masa a přijde ještě den, že lidé mně podobní se budou na zabíjení zvířat dívat tak, jako se dnes dívají na zabíjení lidí."
Leonardo da Vinci

"Prubířský kámen každé civilizace, náboženství, filozofií či člověka je jejich postoj vůči světu zvířat. Nakládání se zvířaty spadá do oblasti morálky bez povinností a sankcí. Řekni mi jak jednáš se zvířaty a já ti řeknu kdo jsi."
Zarathuštra

152099

19.1.2008 22:10

Animal Farm discussing Carnivora

Genseric 206.?.?.?

Jak by asi Prof. Myšpulín na své katedře řekl žákům: "Raději než diskutovat o hovnu, pojdme zpranýřovat masožravce, což je jedno a totéž". Svět se dnes zdá úplně naruby a mnohem se zdá, že NWO je již za rohem. Nenechte se mýlit, jsme daleko od toho vyvěsit bílou vlajku. Po staletí vegetariánství bylo vždy volbou jedinců, nebo skupin, většinou založené na náboženských dogmatech. V dobách hladomoru, jako na př. ten na Ukrajině ve třicátých letech min. století sice ztrácelo na popularitě a k lidem žijícím za polárním kruhem se ještě prakticky nedostalo. Prostě s lidmi, kteří používají termíny jako ODLIDŠTĚNÁ BRUTALITA ZVÍŘECÍCH KONCENTRÁKŮ se nedá diskutovat. Ti rovnou mohou žít na jiné planetě. Pro dnešní lidskou společnost je prostě luxus plýtvat energií na argumentování s lidmi kteří nachází sobě rovné ve světové fauně. Ignorovat je zdá se mi lidštější, než jim doporučit lobotomy.Podotýkám, že bych nikdy osobně netoleroval týrání zvířat pro potěšení psychopatů.

152101

20.1.2008 1:43

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Crusader 82.?.?.?

Reakce na 152101

Osobně nejsem vegetarián. Maso jím a často. Vychováním, životním stylem a částečně pokrytectvím/sobectvím 99,9% času nejsem ztotožněn s biftekem nebo rybím filé na talíři. Někdy ani na řadu nepřijde myšlenka, že to co teď dávám do úst někdy žilo a běhalo. Co oči nevidí srdce nebolí, prostě v uzeninách vidíte kus masa a ani vám to nepřijde, prostě stav, cena šup do vozíku a člověk už se těší jak to doma připraví. Jednou jsem byl ale nechtěným svědkem toto jak běžela prasata v úzkém koridoru z kovových trubek na porážku a davovým šílenstvím ( prasečím, ale ne nepodobnému tomu lidskému na přeplněných stadionech ) se jednomu praseti zasekla noha mezi trubkami. Opodál stál řezník s gumovou zástěrou a motorovou pilou ani chvilku neváhal a praseti nohu uřízl za hrozného křiku toho nebohého tvora. To prase tlakem těch za ním prostě jen doputovalo na místo určení - porážky. Byl jsem v tu chvíli němý, polykal jsem na prázdno a oči my zvlhly. Nedívám se na videa kde se testují chemikálie na zvířatech, nedělá mi to dobře protože týranému subjektu nemohu instantně pomoci. Toto svědectví, které jsem spatřil, ale ve mě hnulo. Dnes sice maso ještě jím, ale nechutná mi jako dříve, někdy mi už nechutná vůbec. Jaký je rozdíl mezi týráním zvířete psychopatem někde v garáží a tou automatizovanou masovou smrtí těch stvoření?

152123

20.1.2008 3:35

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Genseric 206.?.?.?

Reakce na 152123

Doporučuji dokumentární filmy z National Geographic, nebo jiných filmů z kruté, nepřikrášlené přírody, kdy oběti jsou mnohdy požírány za živa, na př.hyenami, africkými divokými psy, australskými dingo a pod. Lvi regulárně zabíjejí lvíčata samic, která sami nezplodili, jen aby si mohli šoustnout (totéž dělají grizzly). Prostě krutost ve světě zvířat je denním pořádkem jejich života. Každou minutu něco žere něco druhého bez ohledu na etiketu.
Jestli nevidíš rozdíl mezi řezníkem na jatkách a psychopatem, není ti pomoci. Tomu čemu jsi byl na jatkách svědkem (jestli se to skutečně stalo) se dá předejít tím, že se změní trubková konstrukce. Na rozdíl od zvířat je člověk schopen se s problémy technologicky vypořádat (v prvních deseti letech aviace na př. každé čtvrté letadlo havarovalo), takže to by ti nemělo vzít chut k vepřovému vonavému řízku, pokud nevěříš v Allaha, nebo Jahweho.

152133

20.1.2008 6:51

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 152133

Takovým přirovnáním se stavíte sám na úroveň divokých zvířat, nic víc. Celá slavná civilizace, tzv inteligence lidí se klidně může jít klouzat, ne-li do p....e. Magoři nejsou vegetariáni, magoři jsou ti co nevidí protože nechtějí vidět. Pokud se můžeme ohánět ospravedlňováním že příroda je krutá, ergo my jsa příroda jsme krutí, pak není ovšem na koncetrákách nic špatnýho. Vaše technologické řešení mi nahání hrůzu, o to přeci tolik nejde zda prase cestou na jatka příjde o nohu, mrtvý bude stejně. Jde o bezcitnost, kterou celý tento průmysl vytváří, oni ti zaměstnanci jatek a psychopati nemusí být různí lidé, kam jinam půjde psychopat z nutností týraní zvířat dělat než na jatka?

152140

20.1.2008 9:33

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 152140

Krásně se mám tu pánové vegetariáni odhalili. Netolerantnost a nenávist vůči lidem s jiným názorem z nich jen kape. Pro NWO je potřeba takovýchto "kádrů", už plně chápu, proč si jich snaží vychovat z mladé generace co nejvíce.

152147

20.1.2008 11:14

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Crusader 87.?.?.?

Reakce na 152133

Řezník na jatkách je stroj, který dělá svou práci. Psychopatovi utrpení dělá potěšení. Samozřejmě, že mezi nimi rozdíl je, výsledek snažení je ale stejný. V přírodě je samozřejmě mnoho případů kdy zvířata zabíjejí druhé. Ale 99% se jedná o potravní řetězec, kdy to dělají pro svou obživu, nemají vysokou inteligenci jako my, žijí tam venku a milióny let vývoje prostě žerou ( masožravci, všežravci ) ty nižší z potravní pyramidy. Člověk to ale povýšil, chce poroučet přírodě ve všech směrech. Když už ty zvířata žereme, tak proč takový tvor nemá nárok před smrtí na důstojné zacházení? Nemyslím tím teď trubkovou konstrukci na jatkách, myslím tím tlačení na snižování nákladů při převozu zvířat na jatka. To co se děje třeba v Itálii s koňmi, kteří jdou do salámu při převozu kdy nedostávají vodu atd. to je katastrofa a doufám, že se nám to jednou vrátí. NWO je svinstvo, které je i schované v mnoha tématech, které třeba teď nevidíme. Ale tenhle svět jsme si vytvořili sami je to o lidech - jako všechno. Buď máš cit nebo ne.

152156

20.1.2008 16:51

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152156

>Řezník na jatkách je stroj, který dělá svou práci.
...
>Buď máš cit nebo ne.

Díky, brilantní úvod i závěr!! Avšak není to JEN o lidech - je to duchovních silách, kterým tito více či méně vědomě slouží - to je to pravé pozadí za světovým děním, bez jehož pochopení nemáme šanci pchopit ani Ň... - natož šanci na důstojné zacházení před smrtí! [cool] Z této "výšky" není rozdílu mezi řezníkem a psychopatem, oba jednají jako poslušné nástroje v Ahrimanových pazourech... To jen strůjci a přisluhovači NWO relativizují a tvrdí, že neexistuje žádné dobro ani zlo... A proto je třeba být tolerantní, ale ne lhostejní a pokoušet se o křesťanské "nenávidět zlo, ale milovat hříšníka"... [mrknutí jedním okem]

152198

21.1.2008 3:13

RE: Animal Farm discussing Carnivora

crovax 84.?.?.?

Reakce na 152133

musim to povedat.viem,ze to neuverejnite a chapem.taketo pohorsenie som necitil davno,niesom vegeratian,ani nic podobne,ale ked citam co pise tento clovek,napada ma jedine slovo- '(Výraz vypuštěn.) '.

152243

20.1.2008 15:42

RE: Animal Farm discussing Carnivora

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152101

Nesouhlasím, milý Gensericu. Diskutovat o exkrementech je velice poučné a užitečné (viz dále), zato pranýřovat mrchožrouty marnost nad marnost, když jim nevadí ani to (etiku a filosofii tentokrát již raději ponechám stranou), že nejen mně, ale i sobě řežou haluz (http://www.vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2007060008). Jó, moc rád bych žil na jiné planetě - no, snad to už dlouho nebude trvat... [cool] A abych se dále neunavoval házením perel - co to říkám - kostí (na zeď, abych nikoho neurazil), [chechtot] nabízím záznam skvělé přednášky kolegy nadcenta Bobíka: [velký smích] http://www.vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2007080002

152191

20.1.2008 10:35

čověk je všežravec

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Člověk je od přírody všežravec, nehledě na tom, co si různí "intelektuálové" myslí. Jsou látky, kterých je v rostliné stravě málo, a které člověk nezbytně potřebuje ke svému životu. To, že se naši prapraprapředci kdesi na savaně živili převážně zrny, nic neznamená. Stejně tak jedli brouky, a když se naučili lovit, dali si maso.
Šimpanz také není striktní vegetarián, že by se nechoval přirozeně?

152155

20.1.2008 16:12

RE: čověk je všežravec

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 152155

No obhajoba je to mizerná: "člověk je od přírody všežravec a to že se kdysi živil převážně zrny s tím nemá nic společnýho." [chechtot]
A obhajovat činost nejvyspělejšího druhu tím že to ti méně vyspělí dělají také? Oj. [vyplazený jazyk]

152196

20.1.2008 17:18

RE: čověk je všežravec

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 152196

Já reagoval spíše na příspěvky některých diskutérů, tvrdících, že je nepřirozené, jíst maso. A ať se vám to líbí, nebo na, šimpanz je nejpříbuznější žijící druh žijící na této planetě, jejich stravovací návyky mohou pro šťouraly ukazovat stravovací návyky lidí.

152200

20.1.2008 17:05

RE: čověk je všežravec???_1.část

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 152155

Vidíte pane Koubku, tvrzení, že člověk je od přírody všežravec platí potud, pokud se pro takový způsob života rozhodne a praktikuje jej. Stejně tak může být klidně vegetariánem, veganem, frutariánem apod. už proto, že dogmata pro nutnost pojídání masa ze zdravotních důvodů zaznívající i v této diskuzi již byla v minulosti nesčíslněkrát odborníky i oficiálními autoritami vyvrácena.

Pár příkladů za všechny? Složení lidského chrupu a lidského zažívacího traktu a jeho délky v porovnání se zvířaty lovícími pro maso. Rozdíl v zastoupení trávicích enzymů a následných trávicích pochodech u masožravců a lidí ard. atd. atd...

Navíc volba masné stravy ovlivňuje "nějak" zdravotní stav moderního člověka, který narozdíl od svých předků, kteří většinově jedli maso sporadicky, konzumuje maso v nějaké formě prakticky denně a to se nebavíme o zdravotní nezávadnosti masných výrobků produkovaných moderním masným průmyslem!?!?


Co ale slovní ekvilibristikou nepopřete je fakt, že pro ukojení nejsilnějšího orgánu v lidském těle jazyka musíte potlačit soucit se živými tvory, byť se o nich s despektem hovoří jako "jenom" o zvířatech.

Příklady z jatek naznačené i zde v diskuzi vás k zamyšlení nepřivedly? O tom, že prasata jsou inteligentnější než např. psi a porážku prožívají velmi intenzivně už bylo napsáno mnoho studií. Jíte jako všežravec psy? Viděl jste někdy video z jatek, kde se zabíjí hovězí dobytek tzv. košér způsobem? Doporučuji si jej na netu vyhledat a poučit se. Normální způsob zabíjení ale v konečném důsledku není o mnoho humánnější.

Něco tady zdá se nehraje. Napadlo vás proč tak obrovská a výkonná zvířata jako sloni nepotřebují k výživě maso a nejí je? Napadlo vás jak je možné, že kůň, ušlechtilé, inteligentní a velmi výkonné zvíře nepotřebuje doplňovat svůj energetický výdej masem a je úplný bíložravec??? Napadlo to někdy pána, který pracuje s motorovou pilou viz jeho příspěvky výše? Není to vše primárně otázka lidské psychiky, výchovy a vyladění organismu na konkrétní druh potravy??? A než zde případně začnete operovat pojmy jako bachor, kniha a čepec, doporučuji si je nejdříve v souvislostech nastudovat. Člověk ani kůň totiž nejsou přežvýkavci nebo ano?


Každý člověk má právo volby, máte ho i vy a nikdo vám je nebere. Nemusíte se cítit být rozladěn nebo uražen opačnými názory nebo pro to máte nějaký svůj vnitřní důvod? Je nutno dogmaticky škatulkovat lidi s opačným názorem nálepkou "různých intelektuálů"?

152201

20.1.2008 18:26

RE: čověk je všežravec???_1.část

Genseric 206.?.?.?

Reakce na 152201

Tohle in Vogue dilema- být veganem nebo nebýt má k lidského intelektu tak daleko, jako (abych byl aktuální) nebožtík Bobby Fisher k tomu stát se sionistou. Jestliže za tímto hnutím nestojí nějaké nekalé úmysly (dnes si nemůže člověk být jistý), to vše se tedy zakládá na funkci lidského mozku věnované citům člověka, lépe řečeno soucitům, které se vyvíjely po tisíciletí s lidskou společností, ale převážně byly doménou funkce mozků žen. Lékařská věda, antropologové a psychologové to už dávno rozebrali až do aleluja. Jako absolutní amatér v tomto vědeckém poli a mohu se zcela mýlit, já vidím tenhle fenomén jako další pokus demaskulanisace nás "chrabrých" mužů za účelem zbavit nás posledních zbytků testosteronu, obejmout naše ženy a zapět si s nimi kumbaja s trochou závisti po jejich estrogénu.

152206

20.1.2008 22:54

RE: čověk je všežravec???_1.část

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 152201

Vážený pane jansmithe, netvrdím, že není chybou jíst maso každý den, osobně jsem proti tomuto už z ryze praktických důvodů - na "výrobu" masa je spotřebováno zhruba 10x více energie, než kolik je třeba na obiloviny/luštěniny o stejné energetické hodnotě.
Problémem stravy není energie, ale spíše esenciální faktory ve stravě - zkuste nějak vymyslet vhodný zdroj sirných aminokyselin, tryptofan, vitamínů D, E a B12. Veganství je zdraví škodlivé, zvláště u dětí.
Prosím, nezapomínejte ve svém výčtu zvířat na vysoce inteligentní kpotkany a myši, které po milionech denně umírají za lepší hygiena Kde je ta vaše humanita v tomto případě?
Proč kůň ani slon nepotřebují maso? Jednoduchá odpověď - částečně si instinktivně vyhledávají vhodnou potravu (a těžko říct, co je příčina a co následek - zda ztráta schopnosti syntézy některých látek, či výběr potravy) a částečně ta potrava obsahují plnohodnoté bílkoviny z brouků na nich. Proč asi se dnešním dostihovým koním nedává seno, ale i krmné směsi s vhodným aminokyselinovým složením?
Víte proč člověk nežere trávu? Protože na to není uzpůsobený, mikrobi v jeho střevě neumožňují trávit celulosu.
Každý člověk má právo volby, to jistě, ale při té volbě nemusí šířit nepravdivé informace, ať už to dělá s jakoukoli vírou.
Lidé vámi jmenovaní byly vegetariáni, ale asi ne vegani, určitě doma pili mléko, jedli vejce a v dětství i to maso.
Etika a morálka? Kdo ji podle vás určuje? Dle mého kodexu, nebudu stavět život zvířat nad život lidí. A ostatně, není v Bibli něco o tom, že Bůh řekl člověku, že bude opanovat zemi a vše živé na ní?

152228

20.1.2008 23:19

RE: čověk je všežravec???_1.část

djb 194.?.?.?

Reakce na 152201

Složení lidského chrupu v porovnání se zvířaty lovícími pro maso

a kolik tech zvirat uz miliony let pouziva k lovu a zabijeni namisto zubu prevazne nejake nastroje?

a lidského zažívacího traktu a jeho délky v porovnání se zvířaty lovícími pro maso. Rozdíl v zastoupení trávicích enzymů a následných trávicích pochodech u masožravců a lidí

a kolik tech zvirat maso vari?


mimochodem, cetl jsem zde, no nejen zde, ale i leckde jinde, vysvetleni, ze pokud postavim svuj jidelnicek na letitem vyzkumu stravy, pokud si prectu nekolik knih o zdrave vyzive a peclive namicham vhodny pomer vsech moznych kyticek tak dokazu bez potizi zit na vege strave jako na mase.

Skutecne mate pocit, ze takova strava, vyzadujici letite vedecke badani, ma-li byt plnohodnotna je stravou prirozenou??

152231

20.1.2008 23:44

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 152231

No, tak pokud nahoře dovozujete, že člověku se za "miliony" let změnil chrup a zažívání díky kulturní nadstavbě, pak byste na konci neměl tu kulturní nadstavbu (letité vědecké bádání) zase poslat do háje, to není fér... Podle Vás se tedy člověk ty miliony let vyvíjel jen proto, aby na to požírání masa nepotřeboval stejný chrup a trávící ústrojí jako masožravci.... Ale nakonec máte pravdu, v ničem jiném se od šelem skutečně asi nelišíme... Pardon, šelmy jsou většinou hezčí a silnější...

152232

21.1.2008 0:53

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 152232

Tak daleko ve svych tvrzenich nejdu.

Jen poukazuji na to, ze clovek to resi jinak a tudiz chrup ani zazivaci ustroji nepotrebuje mit vyvinute tak jako masozravci.

Kdy a jak a proc se co vyvijelo a co driv a pozdeji, to jsem nepsal.

Predchudce cloveka byl vegetarian, tak pokud byste me zatahl do teto diskuze, spis bych to videl opacne - cloveku se miliony let nevyvijel chrup a zaziv. jako masozravcum, nebot, jak psano, se mu vyvinuly jine zpusoby.

Netreba to ale hadat, je to jiste dobre zdokumentovano.

Nekteri bylozravci si usnadnuji traveni napr. pomoci spolykanych kaminku.

Neni tedy zrejme nutne, aby se vse vyvinulo jako "soucast organismu".

Selmy jsou silnejsi(estetiku vynechavam - subjektivni vjem), clovek to opet resi - bohuzel - jinak.

Fer. No nevim, je to rozdil. Kulturni nadstavba v podobe vedeckeho badani je lidem vnucovana, zatimco ta prvni se vyvinula tak nejak prirozene.

152238

21.1.2008 9:39

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 152238

Jen jedna poznámka:
Předchůdce předchůdce člověka byla hmyzožravá stromní veverka. A vrátit se k požírání hmyzu mi nepřipadá smysluplné.

152266

21.1.2008 12:39

RE: čověk je všežravec???_1.část

djb 194.?.?.?

Reakce na 152266

ted vazne nevim jestli to ma byt souhlas, nebo odpor.

Formulujete to jako kontra nazor, ale vlastne se mnou souhlasite, nebot pisu ze kdyz jsme se odstali ka masozrani, tak vege je, alespon pro tento vek, pasé.

Vy jste to jen posunul k hmyzu.

A mohl jste jit i dal, k "panspermii" [smích]

152287

21.1.2008 9:17

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 152238

Díky za odpověď. Ale nepochopil jste mě. Mířil jsem spíše tam, že člověku se nevyvíjí jenom chrup a zažívací ústrojí. Člověk se prostě vyvíjí "celý" směrem od zvířete k člověku, a na této se mu nevyvíjí jenom tělo, ale i duše a duch. A v rámci vývoje té nadstavby je klidně možné, že má přestat žrát maso svých spolubratří - včetně možná nakonec i rostlin. Někteří jogíni a mystici to dokážou už nyní - přežijí "na vzduchu" - a to bych považoval za vrchol vývoje. No nebylo by to hezké, nemuset se starat jen o obsah žaludku a trávení, na což vydáme mimořádnou spoustu energie, a moci tuto energii věnovat na bohulibější účely - třeba právě na rozvoj toho zatím zakrnělého ducha?

152268

21.1.2008 12:02

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 152268

To Vam samozrejme nebudu v nejmensim vyvracet. Je docela dobre mozne, ze vyvoj zas pujde smerem k vegetarianstvi.

Ja jen tvrdim, ze vyvoj se nedeje ze dne na den a ze rict si ted a v tuto chvili, kasleme na maso je zcela neprirozene.

Navic, priroda je podle me jeden kompaktni celek, fungujici organizmus.

Jiste Vam neuniklo, ze zaklad fungovani tohoto organizmu je v tom, ze prakticky kazda soucast je potravou pro jinou soucast a diky tomu to funguje tak jak ma. tedy, vsechno se udrzi na zivu a pritom se nic zbytecne nepremnozuje.

Na vsech urovnich, at uz jde o nejakou osmozu skrz bunecnou stenu(i tak jsme se kdysi zivili, tam se nevratime? [velký smích] )nebo pozirani zajice liskou temer vsechno je tu proto aby se zachoval potravinovy retezec funkcni a vsichni se uzivili.

A pak tu prisel clovek s jeho vegetarianstvim, coz je jedna z nejvice pokryteckych teorii.

Vegetarian totiz v teto ohromne sebepoziraci masinerii aplikuje dve kriteria
1/ co je chlupate a roztomile se neji
2/ co oci nevidi srdce nepali

Jiste jste cetl x studii, ktere sice vypadaji jako vtipy ale jsou celkem vazne na tema -
kolik polni zvere je rozmasakrovano a vyhnano z domova pri sklizni obili a jinych
kolik hmyzu je bolestive zniceno pesticidy pri osetrovani rostlin.
A pritom kompletni vege strava se bez techto latek a technologii neobejde, jinak byste ty lidi neuzivili.


Vam tedy musim uznat, ze pokud chcete skoncit zivy ze vzduchu jdete podstatne dal nez druzi a myslite to vazne. Tedy o Vas jsem vyse nemluvil.

Nicmene, ty sekty, to jsou hlavne dzinisti v Indii, kteri chodi z rouskou aby nevdechli musku a zametaji pred sebou broucky aby na ne neslapli (a maji obrovskou nemocnici pro zranena zvirata, kde je v ucte k zivotu drzi nazivu jak nejdele to jde a ty, ac jinak by davno zemreli, tam trpi mnohonsobne dele),
ale zpet, zkutecne ortodoxni dzinista umira hlady nebot odmita jist rostliny.
Tak daleko jeste nejsme a myslim, ze to ani neni mozne - nejist vubec nic.
Ty fakiry bych si dovolil zpochybnit, chtelo by to vice informaci.


Muj osobni duchovni vyvoj dosel k nazoru, ze problem neni v tom, ze lide zerou maso, ktere by si ostatne dokazali pro sebe zajistit vice mene bez odebrani potravy druhym.

Hlavni problem je ten, ze zde neni nic co by zralo cloveka.

To je ta chyba, jeden masozravec chybi, neprebyva.

152285

21.1.2008 14:51

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 152285

Tak zaprvé přiznávám, že občas maso jím. Ale stydím se [mrknutí jedním okem] .

Myslím, že je důležité, že vůbec o svém duchovním vývoji přemýšlíte, a nezaměstnáváte mysl jen přemýšlením, co sníte. To se týká i fanatických makrobiotiků apod. - myslím, že ani "zdravé" jídlo není smyslem a středobodem života, a mám pocit, že když se nedodrží míra, může se i "zdravý" styl života zvrtnout v mánii.

S poslední větou nesouhlasím, člověk se nakonec požere sám, je sám sobě největším nepřítelem. Někteří tvrdí, že je to i proto, že jí maso (jsi tím, co jíš) - a kruh se uzavírá.

152297

21.1.2008 0:31

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 152231

Ano máte naprostou pravdu...vařit maso je velmi nepřirozené!!A vůbec se divím,že jste první kdo to tady uvedl...dejte zvířeti vařené maso...no? Dříve či později onemocní...a co Vy?nejste náhodou taky zvíře? nebo se snad cítíte víc než zvíře?...pokud ano...tak ale určitě vařené maso nejíte [velký smích] [velký smích] [velký smích]

152234

21.1.2008 1:10

RE: čověk je všežravec???_1.část

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 152234

Ja to rasove/druhove necitim. Citim se tak, ze jsem, no proste ja, ze zrovna clovek, na to u toho nemyslim. A verim, byt zelva, ze bych se zase citil jako ja, jen zelva.

Myslim, ze jsem uz parkrat nejakou tu potvoru snedl i za syrova, ale nebylo to ono, ackoliv to zrejme bylo daleko zdravejsi.

Co se tyce neprirozenosti varit maso, tak ta je podobna, jako treba polykani kaminku. Pro nekoho prirozena je pro nekoho ne. Nic zvlastntiho.

Zato vrazdit pro obzivu mi prijde jako jediny prirozeny duvod.

Druha vec je forma vrazdeni a predchazejici zachazeni se zviraty, v tom souhlasim s kazdym vege-aktivistou, ze toto je nelidske, neprirozene a urcite by se to melo zmenit. Samozrejme i za cenu zdrazeni.
I kdyz, myslim, ze by to slo i bez nej. Vetsina zdrazeni stejne jen znamena udrzeni x nasobnych zisku a nejde o nutnost.

152239

21.1.2008 9:36

čověk je syrovomasožravec?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 152239

Já si radši maso upeču, než bych ho jedl syrové jako Glum (chutňoušká čerstvoušká rybiška, křup!). A to přesto že se dopouštím "vraždy" nějaké té tasemnice nebo svalovce -chudáčci roztomilí parazitkové [smích]))
Navíc tepelná úprava šetří trávící soustavu.

152265

20.1.2008 17:16

RE: čověk je všežravec???_2.část

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 152155

Dokončení první části:

Nebo do této škatulky "pomýlených" lidí, které byste pravděpodobně se svými vědomostmi o výživě a filozofii jako takové mohl o tom o čem je život školit počítáte i osobnosti jako Thomas Alva Edison, Albert Einstein, Mahátmá Gándhí, George Bernard Shaw, L. N. Tolstoj, Leonardo da Vinci a třeba Dr. Norman W. Walker (-- http://sk2.goo.cz/zdravi_na_dlani/knihy/zeleninove_stavy/index.htm --) a spousty dalších???

Pročetl jste si vůbec jejich citáty?

Zde na zvědavci diskutují denně kvanta lidí o špatnostech světa a každý z diskutujících se zdá být přesvědčen o své pravdě. Zlo je přece na druhé straně hřiště, nebo ne?

Jste si jistý pane Koubku, že vámi v tomto konkrétním případě NENÍ hranice dobra a zla, etiky a morálky denně pokrytecky a v souladu s oficiální propagandou překračována???

Nic ve zlém, nesnažím se vnucovat ani jeden se shora uvedených stravovacích návyků, pouze pro všechny vnímavé námět k zamyšlení.
jansmith[smích]

152202

20.1.2008 21:19

RE: čověk je všežravec???_2.část

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152202

>a každý z diskutujících se zdá být přesvědčen o své pravdě.
>Zlo je přece na druhé straně hřiště, nebo ne?

Milý Jansmithe, a o tom to zřejmě je; koho a proč by dnes měla zajímat SKUTEČNÁ pravda, pokud není finančně zajímavá a/nebo smysly či ego okamžitě oblažující? Merlin by řekl, že zlo (drak, Ahriman, ...) však číhá všude (coby 'dědičný hřích'[mrknutí jedním okem] [překvapení] a naším úkolem je být stále ve střehu a klást si takové hlubohé metafyzické otázky, abychom nedopadli jako Parsifal, jehož hlavní vinou - přese všechny ctnosti (!) - bylo 'jen' to, že se NEPTAL co je to vlastně ten grál a KOMU SLOUŽÍ...

(A Jan Čulík se v článku "Velmi kvalitní text" ptá: "Kde se v tradičně vzdělané, humanitní a snášenlivé české společnosti vzal tento hodnotový systém a proč se udržuje v existenci s takto úpornou silou?" - Dobrá otázka!!) [cool]

152224

21.1.2008 4:10

hmm

crovax 84.?.?.?

Hneď na úvod by som sa vám chcel ospravedlniť ak to niekomu príde ako ofenzívne(a zrejme príde), ale je pre mňa neuveriteľné, ako môžu byť dospelí vzdelaní ľudia hlúpi. Ostal som v nemom úžase,keď som čítal príspevok nemenovaného pána, ktorý spája NWO s ochranou zvierat. Keď som si zvihol sánku z podlahy, rozhodol som sa napísať.
Vážený pane, nevidíte, alebo nechcete vidieť, že práve mäsový priemysel je miesto, kde ONI zarábajú miliardy? Nevidíte, že sú to oni, ktorí vám budú podstrkovať výskumy, že je zdravé zrovna to, čo vám oni môžu predať? Odkiaľ beriete istotu a hlavne vieru, v nimi zaplatené výzkumy? Keď vám zajtra povedia, že ľudské výkaly sú zdravé, začnete ich do seba ládovať? Naozaj mi prepáčte, ale nemám slov...

152244

21.1.2008 8:28

Hádanka

Genseric 206.?.?.?

Navrcholu Andského pohoří havaruje letadlo a přežije jen přísný vegetarián a masožravec. Který z nich má větší šanci na přežití?

152260

21.1.2008 10:37

RE: Hádanka

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 152260

Hádanka:

Když půjdet do mekače na hovězí hambáč, jdete tam proto, abyste přežil nebo proto, abyste ukojil své chuťové pohárky???


Pokud na vrcholu andského pohoří nemáte jinou potravu než maso např. spolutrosečníků letecké katastrofy, budete jíst jejich maso jako "hovězí" steak až po jejich smrti nebo budete předtím mezi sebou losovat, kdo se objetuje?

Pokud ztroskotáte na vrcholu And v malém letadle pouze se svou manželkou a dětmi, které nadevšechno milujete, také je jako ten kdo je ve skupině fyzicky silnější z důvodu přežití při čekání na záchranu postupně sníte?

Asi to neuděláte, protože jste lidská bytost, která se vývojem dopracovala i k jiným hodnotám než zvířata stojící na nižším stupni vývoje a která se řídí primárně instinkty a pudy.

Pokud ano, tak dobrou chuť a přeji vám abyste to po tom, co budete zachráněn ustál psychicky.

Kdo zde tedy z tohoto úhlu pohledu hájí neobhajitelné a pouze pokrytecky a dogmaticky zastírá svou nevědomost nebo pokrytectví???



Dobrý blog s podobnými tématy k zamyšlení:
http://mireksubrt.blogy.novinky.cz/0801/za-pravdu-zit-a-zemrit

152278

22.1.2008 21:07

RE: Hádanka

Genseric 206.?.?.?

Reakce na 152278

Češi kdysi rozumněli humoru nejen šibeničnímu, ale i tomu nad kterým se někomu zvedá žaludek. Co se tam v Kotlině s vámi všemi (doufám, že se mýlím)stalo??? Čím Vás ta pátá kolona včechny živí, že se chytáte každého nejnovějšího amerického trendu jako hovno košile? Během čtyřiceti let komunismu jste stávali ve frontách na maso, aby Vám řezník- milionář zabalil kus masa, kterým dnes neživíte ani čokly a ani v duchu jste si nepomysleli na to, jak se to maso dostalo z vepřína/kravína na Váš stůl. Dnes chcete světu kázat co má jíst. Židi pro to mají název= CHUTZPA

152381

23.1.2008 14:23

RE: Hádanka

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 152381

Rozesmál jste mě pane Genseric, díky. Přesto si znovu přečtěte všechny argumenty z diskuze a můžete si k tomu přidat i již zmíněné citáty.[smích]

Mám pocit, že jste se tak hluboce "nesnížil" a nepřečetl si je, protože v opačném případě by vám stud a zdravý rozum nedovolil vyplodit tak arogantní, i když úsměvný, příspěvek.

Podotýkám, že nestačí jen umět číst, to dnes umí kde kdo, ale důležitější je se i nezaujatě a bez předsudků nad názory protistrany zamyslet a pokud možno vzít v úvahu i faktor času, který tak nekompromisně s léty mění lidské pojímání světa. Věřil byste tomu, že lidé již nevěří staletími opakované a nezpochybnitelné "pravdě", že Země je placatá a že se oponenti za opačný názor proto kdysi dokonce i upalovali?[smích][smích][smích]


No, a až se vydýcháte, tak si ještě jednou přečtěte odstavec z mého dřívějšího příspěvku - třeba vám to sníží tepovku:

Text:
Každý člověk má právo volby, máte ho i vy a nikdo vám je nebere. Nemusíte se cítit být rozladěn nebo uražen opačnými názory nebo pro to máte nějaký svůj vnitřní důvod? Něvyděláváte si náhodou na svůj chléb vezdejší v byznysu zvaném "masný" nebo přímo na jatkách???[smích] Pak by to totiž lecos vysvětlovalo.

jansmith

152423

23.1.2008 15:43

RE: Hádanka

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152381

Zajímavé: lidé, kteří prozřeli = hloupí a drzí kazatelé, infikovaní amerikanismem? (Víte však, že Američani = největší masožrouti na světě, kteří si díky tomu zničili 1/3 své nejlepší půdy? - viz http://www.vegetarismus.ch/video/vsuk_skriptCzech.htm) A proč ne třeba orientálním New Age (jak mě už dlouho přesvědčují mí katoličtí i evangeličtí přátelé o ďábelskosti mého vegetariánství)? Anebo fašismem (viz vegetarián Hitler)?

Pravdu byste však možná měl, pokud byste označil vegetariány za pokrytce proto, že nedospěli až k etickému veganství - ale to už je asi příliš sprosté slovo a hodně nestravitelné téma... [pláč]

A tady http://www.novinky.cz/clanek/131231-opili-kocku-nechali-ji-roztrhat-psem-a-vse-si-nataceli.html uvidíte, že [bliji] správní Češi dobrému "power & cool" humoru stále rozumí... (Pro ostatní: myslíte si, že v NWO budou takovéto lidské zrůdy jako ryby ve vodě anebo právě naopak?!)

A propos - neodpověděl jste, Gensericu, ani na jedinou otázku Jansmitha. [oči v sloup]

152426

24.1.2008 22:31

RE: Hádanka

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152426

Nějak rychle se to tady vyprázdnilo - leč skrze božskou synchronicitu mi odpověděla sama Sandra Wain; díky!

www.blisty.cz/art/38493.html

152569

27.1.2008 22:36

RE: Hádanka

Prof. Myšpulín 85.?.?.?

Reakce na 152426

A ještě do třetice (díky, Filipe!!!):

www.lovcibestii.org

Pomozte, prosím, v pátrání! [naštvaný]

152855

Příspěvků: 83

18.01. 08:44 DavidZ  Farma zvířat
18.01. 12:08 Antiseptik  RE: Farma zvířat
18.01. 12:50 DavidZ  RE: Farma zvířat
18.01. 13:25 Dave..  RE: Farma zvířat
18.01. 15:55 DavidZ  RE: Farma zvířat
18.01. 17:05  RE: Farma zvířat
18.01. 17:33 DavidZ  RE: Farma zvířat
18.01. 18:27 xxxJirka  RE: Farma zvířat
18.01. 18:56 DavidZ  RE: Farma zvířat
18.01. 22:17 xxxJirka  RE: Farma zvířat
19.01. 01:54 Antiseptik  RE: Farma zvířat
18.01. 14:06 Koumeles  RE: Farma zvířat
19.01. 01:21 Prof. Myšpulín  RE: Farma zvířat
19.01. 10:15  RE: Farma zvířat
21.01. 23:09 micha  RE: Farma zvířat
19.01. 17:17 vodnik007  RE: Farma zvířat
19.01. 17:18 Antiseptik  RE: Farma zvířat
19.01. 18:31 vodnik007  RE: Farma zvířat
19.01. 18:22 Antiseptik  RE: Farma zvířat
19.01. 20:04 vodnik007  RE: Farma zvířat
19.01. 20:44 Prof. Myšpulín  RE: Farma zvířat
20.01. 09:37  z Protokolů vegetariánských mudrců
19.01. 16:57 lesan  RE: Farma zvířat
19.01. 21:41  RE: Farma zvířat
18.01. 13:02 micha  Vzpoura
18.01. 13:41 Koumeles  Stejne jist maso nikdy neprestanu
18.01. 16:55 mx  RE: Stejne jist maso nikdy neprestanu
18.01. 19:06  zvířátkofilie & NWO část 1.
18.01. 21:35 fbhohfs  RE: zvířátkofilie & NWO část 1.
19.01. 03:40 Prof. Myšpulín  RE: zvířátkofilie & NWO část 1.
19.01. 02:00 Prof. Myšpulín  RE: zvířátkofilie & NWO část 1.
18.01. 19:25  zvířátkofilie & NWO část 2.
18.01. 20:28 pressburger z wilsonova  random ruminations
19.01. 02:37 Prof. Myšpulín  RE: random ruminations
20.01. 05:01 pressburger z wilsonova  RE: random ruminations
20.01. 16:16 Prof. Myšpulín  RE: random ruminations
21.01. 17:23 pressburger z wilsonova  RE: random ruminations
27.01. 01:14 Prof. Myšpulín  RE: random ruminations
18.01. 20:52 G3  Milí čtyřnozí!
18.01. 21:32  RE: Milí čtyřnozí!
19.01. 02:29 Kadence crazy  Bilozravci a masazrovci
19.01. 11:56 NAFTAK  Až co řekne věda :-):-):-)
21.01. 06:47 Kadence crazy  RE: Až co řekne věda :-):-):-)
19.01. 13:53  cena masa
19.01. 18:15 vodnik007  RE: cena masa
19.01. 22:25 jansmith1984  Několik citátů k zamyšlení 1.část
19.01. 22:38 jansmith1984  Několik citátů k zamyšlení 2.část
19.01. 22:10 Genseric  Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 01:43 Crusader  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 03:35 Genseric  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 06:51  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 09:33  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 11:14 Crusader  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 16:51 Prof. Myšpulín  RE: Animal Farm discussing Carnivora
21.01. 03:13 crovax  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 15:42 Prof. Myšpulín  RE: Animal Farm discussing Carnivora
20.01. 10:35 Jiří Koubek  čověk je všežravec
20.01. 16:12  RE: čověk je všežravec
20.01. 17:18 Jiří Koubek  RE: čověk je všežravec
20.01. 17:05 jansmith1984  RE: čověk je všežravec???_1.část
20.01. 18:26 Genseric  RE: čověk je všežravec???_1.část
20.01. 22:54 Jiří Koubek  RE: čověk je všežravec???_1.část
20.01. 23:19 djb  RE: čověk je všežravec???_1.část
20.01. 23:44  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 00:53  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 09:39  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 12:39 djb  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 09:17  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 12:02  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 14:51  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 00:31  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 01:10  RE: čověk je všežravec???_1.část
21.01. 09:36  čověk je syrovomasožravec?
20.01. 17:16 jansmith1984  RE: čověk je všežravec???_2.část
20.01. 21:19 Prof. Myšpulín  RE: čověk je všežravec???_2.část
21.01. 04:10 crovax  hmm
21.01. 08:28 Genseric  Hádanka
21.01. 10:37 jansmith1984  RE: Hádanka
22.01. 21:07 Genseric  RE: Hádanka
23.01. 14:23 jansmith1984  RE: Hádanka
23.01. 15:43 Prof. Myšpulín  RE: Hádanka
24.01. 22:31 Prof. Myšpulín  RE: Hádanka
27.01. 22:36 Prof. Myšpulín  RE: Hádanka

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

10

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 20 čtenářů částkou 3 553 korun, což je 10 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 0

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 0

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 0

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 3

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Poslanec Foldyna varuje velmi ostrými slovy před Istanbulskou dohodou28.07.20 23:20 Česká republika 9

Proč spěchají s vakcínou27.07.20 12:42 Neurčeno 15

Vláda chce vytunelovat ze státního rozpočtu další 2 miliardy27.07.20 02:28 Česká republika 3

Katedrálu v Nantes zapálil černošský migrant z Rwandy26.07.20 09:45 Francie 8

Hoax v přímém přenosu (bohužel)24.07.20 20:48 Řecko 1

Teror lůzy: Spisovatelka souhlasila s Rowlingovou, že muži nemenstruují. Je bez práce24.07.20 18:05 Neurčeno 7

Deset migrantů 2,5 hodiny znásilňovalo 18ti letou Němku24.07.20 12:14 Německo 2

Bílý muž chrání vlastním tělem partnerku, kterou napadla tlupa agresivních černošek21.07.20 16:16 USA 9

Jak vznikají mrtví: chlápek, který se zabil na motocyklu, je veden ve statistice zemřelých na kovid21.07.20 15:43 USA 2

Měnové kurzy

USD
22,16 Kč
Euro
26,27 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
16,68 Kč
Australský dolar
16,01 Kč
Švýcarský frank
24,35 Kč
100 japonských jenů
21,01 Kč
Čínský juan
3,19 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,59 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
30,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
45 569,05 Kč
1 unce stříbra
623,33 Kč
Bitcoin
262 538,18 Kč

Poslední aktualizace: 6.8.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 658