Diskuze k článku

Zubař

Příspěvků 111

20.12.2007 1:08

Napsal jste...

von Bumerang 85.?.?.?

Trvá-li taková bolest delší dobu, člověk by podstoupil cokoliv, jen aby se jí zbavil.

Ale hlavně ZAPLATIL vážený pane.

149700

20.12.2007 1:25

Mám podobný problém

GHEORGHE 78.?.?.?

Můj zubař se před nedávnem odstěhoval z Prahy zpátky do pohraničí. Mám své zuby celkem v pořádku, používám mj. také zubní sprchu a mezizubní kartáčky. Ale již v červnu 2007 jsem se měl zúčastnit pravidelné kontroly. A ejhle. Od té doby se mi nepodařilo uspět ani u jednoho zubaře. Jedna zubařka mne chtěla přijmout, ale napřed mně přenechala své asistentce, která mi až do omrzení opakovala, že mi poskytne kurz, jak si čistit zuby. Když jsem ji asi po páté – nekecám – odmítal, že nehodlám platit 800 Kč, protože jsem toto školení již absolvoval, přeobjednala mne na jiný termín. Když jsem se dostavil na uvedený termín, nedorazila paní doktorka (jmenuje se Šmikmátorová). Obdržel jsem dopis od jiné zubařky. Prý si založila soukromou praxi. Ihned jsem se k ní objednal. Pak mi to nedalo a zavolal jsem jí před termínem, s jakou pojišťovnou má uzavřeny smlouvy. Nemám smlouvy se žádnou pojišťovnou, zněla odpověď, nato jsem zrušil svou objednávku. Přece nebudu platit za kontrolní vyšetření, když si platím zdravotní pojištění? Takže paní doktorka Pečenková mne již také neošetří. Takže je již konec prosince a já jsem zvědav, kdy se asi dostanu k zubaři? Neporadíte mi někdo, jak to mám udělat? Co napsat na Ministerstvo zdravotnictví? Či napsat zdravotní pojišťovně?

149701

20.12.2007 2:41

RE: Mám podobný problém

Cikán 62.?.?.?

Reakce na 149701

Jsem ochoten si i připlatit jen když ta péče bude za něco stát.

149703

20.1.2009 1:11

RE: Mám podobný problém

susrev pitcairne (zavináč) gmail (tečka) com 94.?.?.?

Reakce na 149703

tak potom doporučuji www.dentyl.cz, jenom dobré zkušenosti a není to ani tak drahé, poměr výkon-cena supr... !!! a moc hezká doktorka... [smích]

181483

17.10.2014 15:46

RE: Mám podobný problém

www.dentyl.cz 82.?.?.?

Reakce na 181483

já mám hodně špatnou zkušenost se stomatologickým centrem www.dentyl.cz - MuDr Kateřina Bardiovská Tylová a MuDr.Sona Rašková - je to hnus, zlodějna a honba za ziskem, šílené ceny...nemají smlouvy s pojištovmi a jsou tedy placeni za úkon a ne paušalně...to proto se ziskem aby si mohly pěstovat pacienta a vymýšlet si zbytečné výkony - nechodtě tam nikdo

319278

20.12.2007 3:43

Tento problém znám i z vlastní zkušenosti.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Při odchodu do důchodu jsem si myslel, že snadno nahradím zubařku v práci za jinou nebo jiného blíže v místě bydliště. Byl jsem nakonec rád, že jsem se mohl vrátit zpátky a tak musím přidat ke každé návštěvě zubařky hodinu jízdy tam a hodinu jízdy zpátky. Být Vámi, zkusil bych to projednat s Vaší zdravotní pojišťovnou...

149707

20.12.2007 3:30

Bude hůř

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Bude hůř, náš vzor volného trhu, Státy zázraky Spojené nemají zubařskou pohotovost. Většina starších a méně zámožných lidí vlastní vskutku nádherné protézy, které jsou levnější na údržbu. Pokud máte pojistku tato typicky hradí 20-60% procent monopolní ceny úkonu.
Z hlediska zubaře je to výhodné, polovina práce a dvojnásobný zisk. Pro dítě na rovnátka na zuby vám rovnou navrhnou doplňkovou půjčku neb ji zcela jistě budete potřebovat.

149710

20.12.2007 5:46

Doháníme Západ

vladuna 86.?.?.?

Oni nám ti komunisti asi lhali méně, než jsme se domnívali. Tři roky už žiji ve Velké Británii. Situace, jak ji autor popsal je zde naprosto běžná. Jedním slovem prostě: katastrofa

149715

28.12.2007 22:22

RE: Doháníme Západ

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 149715

Jenze nam lhali ve vecech, ve kterych bylo jasne, ze lzou, takze jim nakonec nikdo neveril ani ty veci, ve kterych nelhali.

A kdo vi.

Treba to pred 20, 30 ci 40 lety bylo jeste v USA/UK a vubec na zapade docela v pohode. Ja nevim. Chtelo by to se optat nekoho starsiho a vyzpovidat ho.

150098

20.12.2007 7:39

Nic nového pod sluncem

LaFox 85.?.?.?

Pojištovna Vám něco zaplatí ? Mě vždy zaplatila kulový [smích]
V Jihlavě není zubarže. Jezdím do Brna. Cáluji jak mourovatej.
Být mladší, fakt to jdu asi studovati.
Zlatý důl. Zlatý důl. Zlatý důl. Zlatý důl. Zlatý důl.

149716

22.12.2007 11:14

RE: Nic nového pod sluncem

von Bumerang 85.?.?.?

Reakce na 149716

Copak zubarž, s tím jsem skončil už za těch "zlodějskejch" komunistů. Ale teď potřebuji lekarže a to se prohnu, a můžou za to zase komunisté - neměli nás celý život léčit bezplatně, ale zvykat na to, že za vše (i předplacené) se platí.

149858

22.12.2007 12:34

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149858

Opravdu? takže třeba v tramvaji budete rád platit pokutu že nemáte lístek, i když máte přeplacené na rok? [oči v sloup]

149861

22.12.2007 13:23

RE: Nic nového pod sluncem

Lone 195.?.?.?

Reakce na 149861

Dobrý den, skutečnost je bohužel taková, že Vaše zdravotní pojištění (resp. částka vybraná na pojistném za celou ČR) nestačí pokrýt výdaje. Pokud byste chtěl navrhnout zvýšení (už tak vysokého) pojistného, nevedlo by to ke zlepšení. Pravda totiž je, že zdravotnictví je schopné spolknout jakoukoli částku a pořád to nebude stačit. Jinými slovy: nelze poskytnout maximální péči každému. Vybírání vyššího pojistného je nespravedlivé - neplatíme ostatně pojistné, ale daň (pevnou část mzdy), protože by nejvíc platili ti, kdo nejvíc vydělávají a tedy jsou zřejmě nejméně nemocní (uznávám, že tohle obecně nemusí platit). Nicméně přenesení části zátěže na ty, kdo péči nejvíce čerpají má i další smysl - kdo chodí zbytečně, ten si to rozmyslí.

149864

22.12.2007 14:48

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149864

Buď musí zdravotnictví fungovat, nebo nemá nikdo právo po mě chtít nějaké povinné poplatky za něco co stejně nedostanu.

149866

22.12.2007 15:54

RE: Nic nového pod sluncem

Kája Neslepý 85.?.?.?

Reakce na 149866

Povinné platby ,třeba na zdravotnictví,musí existovat,jinak by, v případě neexistující "solidarity" s ostatními,lidé masově trpěli a umírali,když pomoc existuje.Tak zní oficiální vysvětlení.Faktem je,že bez tzv.pojištění by výrobci lékojedů a celé zdravotnicví bylo v existenčním problému.Neboť drtivá většina potřebných nejsou krávy s dostatkem mlíka k dojení.

"Planeta Melchedek existovala ve Slunečním systému,ale Melchedeci byli posedlí materiálním světem a zničili planetu při nukleárních testech-zůstal po ní pás asteroidů.

"Elita"z Melchedeku osídlila planetku Zemi před několika tisíci lety v oblasti Sumeru.Jejich cílem je :

uvěznit lidskou mysl a limitovat její smysl pro realitu vírou v něco-cokoli,
kdo se nepřizpůsobí,bude mít těžký život,

musíme být tak zaměstnáni bojem jednoho s druhým,že si nevšimneme(a nebudeme schopni poznat)ovládací mechanismus(hlavně pomocí nefunkčních peněz-např. tzv. sportovec "vydělá" x násobek toho,co zubař se zlatýma rukama-no,divíte se jim,že se nechali unést možnostmi dneška, a chovají se spíše jako l...)".

Lichvonomika funguje z pochopitelných důvodů i ve zdravotnictví,farmaceutický průmysl je prý hned po zbrojním.


Proti zubním kazům působí chlorofyl(má podobné složení jako hemoglobin v krvi,tak asi proto tak spolupracuje s tělem) ze zelené listové zeleniny-salát,kapusta atd. nebo petrželová nať,brokolice.Chlorofyl pomáhá z těla odstraňovat i škodliviny,a že jich jsou dnes v obchodech plné regály.Tím pomáhá největší čističce,chemičce v těle -játrům.To by mohlo znamenat i menší potřebu čištění zubů-tedy další důvod,proč ho jíst.Zřejmě nastoluje rovnováhu u překyselených organismů. Živé jídlo je takové,které neprošlo 47 stupni celsia.Které prošlo,je mrtvé,chybí mu enzymy,otázkou je,proč lidem tak chutná.

149869

23.12.2007 15:13

RE: Nic nového pod sluncem

GHEORGHE 78.?.?.?

Reakce na 149869

Kam na to chodíte pane Kájo Neslepý?
Můžete uvést své zdroje pro vaše tvrzení o té planetě Melchedek?
A také o tom chlorofylu?
Předem děkuji.

149902

23.12.2007 22:03

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149902

Vseobecne je syrova zelenina a ovoce povazovano za velmi zdrave. Stabilita treba bilkovin limitovana teplotou? Nad dlohodobejsi teplotu 50 C reaguji nase senzory pocit bolesti, ono telo bude mit jiste duvody pro tento prah bolesti. Vemty si takovy zinek. Ono velmi zalezi na forme, pokud si nastrouhate pilnikem, tak to nebude mit ten sam efekt, jako kdyz zbastite dynova seminka. Je velmo podstatny rozdil ve vlastnostech ohledne prostorove struktury latek.

Trochu zjednoduseny priklad. Sumarni vzorec C2H6O, muze znamenat treba "alkohol" ( chlast slast jak by rekl Cimrman) nebo taky "keton" oboji chutna a je pozivatelne vnitrne uplne jinak, co se pocitu libosti a zdravi tyce. [smích] Biochemicke slouceniny maji mnohem pestrejsi prostorove symetrie nez anorganicke slouceniny. Treba takova symtrie cis- trans- neraaguje citlive jenom na teplo, ale i na na magneticke pole generovane el. civkama v mikrovlnce.

149922

25.12.2007 1:33

RE: Nic nového pod sluncem

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 149922

C2H6O je keton? a který? žádný keton s tímto sumárním vzorcem neznám. Kontorlní otázka - jak rozeznáte keton? Jak rozpoznáte keton od aldehydu? nanejvýš by to ještě mohl být dimethylether, ten se ovšem ani jíst nedá.
Zinek jsme schopni požít ve formě rozpuštěných zinečnatých iontů, proto nastrouhání zinku na salát nepomůže.

149971

25.12.2007 1:58

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149971

Mate pravdu radikalovy vzorec dimethyl ketonu je CH3COCH3. Pokud se dobre pamatuju tak ketony maji vzorec R-CO-R, aldehydy maji vzorec R-CO-H, vypada uz tak, ze v pozici jednoho radikalu je v pripade aldehydu vodik. Pokud bych mel pred sebou v kadince keton a aldehyd, tak "olizometricky" ani na oko bych ten rozdil nevidel. Jak se na to diva chemicka analyza uz nepamatuju, predpokladam, ze to vite, takze nemusim ztracet cas hledanim. Dekuju za opravu. Takze stejny vzorec ma dimethylether, ktery se da skutecne, tak maximalni inhalovat a ten nas chlast, ktery se v omezene mire da pit.

Pokud jde o zinecnate ionty muze, i kdyz si myslim bude zrejme rozdil mezi treba formou chloridu, ktery by mel celkem jedly a neskodny, urcite lepe nez dusicnan nebo dusitan, tak koplikovanych organokovovych sloucenin, ktere budou v tech seminkach dyni. Bez muceni priznam, ze nevim presne ucinou latku v tech dynich, v ktere by mel byt vazany ten zinek, ani v jakem oxidacni stupni se tam vyskytuje. Jiste stupen dva je pro zinek typicky.

Ale vim, ze ucinost ruznych biochemickych latek bude vazana mnohem komplexneji a nemusi byt zrejme co vsechno se na tom bude v tom seminku dyne podilet. p
Polykani krystalku ZnCl2 zrejme bude trochu rozdilne. To je jeden z duvodu, proc na vyrobu nekterych leku se pouzivaji prirodni zdroje jako casti tela rostlin, koralu, zivocichu a nedela se to synteticky, i kdyz hlavni ucinou latku zname, avsak nezname presny mechanismus co vsechno jeji ucinost ovlivnuje. Tu dyni berte jako ilustrativni priklad je dost mozne, ze tam to vime presne a tudiz jestli je to ekonomicky vyhodne, tak muzeme vyrabet synteticky.

149972

25.12.2007 3:02

RE: Nic nového pod sluncem

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 149972

Osobně bych s používáním slovíčka "radikál" byl opatrný (teď mluvím pochopitelně o chemii). Vaše buňky si dobře vzpomněli na chemii a rozdíl mezi aldehydy a ketony. BTW, formaldehyd (HCOH) je taky aldehyd. Chemickou analysu tady nebudu moc rozebírat, je to velice snadno rozpoznatelné.
S toxicitou je to složitější. Může být toxický aniont (NO3-, NO2-, SO42-, CN-...), může být toxický kationt (As3+, Pb2+, Ba2+...), můžou být toxické obě složky soli, nemusí být žádná. Chloridy ani zinečnaté ionty toxické nejsou, proto ZnCl2 ve vhodné míře neškodí. Někdy taky mohou být obě složky škodlivé, přesto samotná sůl nijak neuškodí (BaSO4 - takřka nulová rozpustnost ve fysiologických pH).
S největší pravděpodobností bude zinek v dýních součástí nějakých enzymů - i tam je ve formě pro něj přirozeného iontu, není to zas tak podstatné.
Ještě pro upřesnění - minerální látky nestačí jen dopravit do střeva, musí se i nějak dostat do krve, takže schopnost resorbce je jedna z nejklíčovějších.
Výroba léků - produkty rostlin (nejčastěji) se používají hlavně pro to, že je to mnohem levnější než syntesa ze základních uhlovodíků. pro organického chemika je velice složité nasyntetizovat obyčejný sacharid, pro živý systém velice rutinní záležitost. A co do vedlejších produktů reakce, enzymatický systém jednoznačně vede.
Léky se většinou vyvíjejí jako analoga přírodních látek, někdy jsou účinější, ale hlavně, přírodní látky jako takové si nemůže firma dát patentovat.

149974

25.12.2007 15:22

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149974

Neni potreba rozebirat radikal, kdyby to slo tak vam to muzu vyjadrit vsemi typy vzorcu nejenom radikolovym, ale jite uznate, ze elektronovy vzorec se lip pise na papir tuzkou. Nejlepe by bylo mit software, ktery by vam dal animaci struktury, podobne te kterou si muzete posatavit s plastoveho loga pro chemiky. Pro popiosovani chemickych deju rovnicemi je to vsak nevhodne a uzivame ruznych typu chemickych vzorcu.

Chemii jsem nevidel 15 let, takze ten keton muze byt omluvou, vim i po 15-ti letech ( a taky jsem pouze tvor omylny), ze radikal u aldehydu muze byt vodik. Kdyz uz jsme o tech oxidacnich stupnu, tak mimo oblast "ciste" anorganiky, kdyby to bylo podle nejakeho rozdilu elektronegativity, co by definovala anorganicke slouceniny, tak by toho ke zkoumani anorganice moc nezbylo, je ten oxidacni stupen taky dost problematickych pojem obvzlast v organokovech. Nema smysl se vsak v teto debate bavit o vecech, co je to ta chemicka vazba nebo elektron.

Ten patent je velice dobra poznamka a jsem rad, ze jste rekl. Dalsi vec dulezita pro farmacii, ale i vyrobce GMO, co nejde patentovat, nejde tak vyhodne prodat.

O tom jestli pusobi ucinne latky komplexne nebo ne, nejsem schopen vest diskusi. Usuzuju tak obecne pouze z faktu, ze vyteznost chemicke reakce mohou vyrazne ovlivnovat ruzne parametry v jakych reakce probiha. V biochemii nektere ciste fyziklani parametry jako treba teplota budou representovany nejakou latkou, zrejme enzymem, jako typycky katalizujici slouceninou. Duvody jsou zrejme, aby organismus prezil musi probihat vsechny procesy v urcitem rozmezi teplot, ph, tlaku.... Jsem si vedom, ze katalyzator nesupluje pouze nejake fyzikalni parametry, ze muze byt treba soucasti mezireakci, kde to bezi z energetickeho hlediska lepe, je lepsi struktura reagujicich molekul, aby do sebe lepe "zapadly", a tim se reakce vleze do tech limitujicich fyzikalnich parametru.

To podastne co jsem chtel sdelit je, ze kdyz vezmete treba platno Vermera van Elst, povarite ho v hrnci s vodou peclive vse date mikrovlnky, aby jste to "vysusili", tak po probehnuti tohoto procesu uz nebude moc obdivovat obraz jednoho ze starych malirskych mistru.

149979

25.12.2007 18:38

RE: Nic nového pod sluncem

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 149979

Vytáhl jsem si na vás učebnici organické chemie a věděl jsem, že na radikálovém vzorci je něco špatně. Vzorce jsou buď sumární (C6H6) nebo strukturní. Strukturní dále můžeme dělit na kostituční nebo perspektivní. Konstituční dělíme dále na rozvinuté (vypíše se každá vazba i mezi vodíkem a uhlíkem) a racionální (tedy ne radikálové - CH3CH2COCH3, lze uhlovodíky i kreslit klikatou čárou) atd. Radikál je obecně definována jako částice s nespárovaným elektronem, píše se s tečnou nahoře. Vesměs jsou to velice reaktivní částice, záleží na struktuře a velikosti. Z organické chemie je radikál třeba methylový (CH3*) z anorganiky je to oxid dusnatý, který není ve formě dimeru. Pokud jste narážel na R (RCOH), tak R představuje uhlovodíkový zbytek.
Oxidační čísla se dají vždy vypočítat, nemusí to být vždy celé číslo.
Dále v tom máte trochu zmatek. Zkusím být stručný a jasný.
Klasická organická syntéza je velice složitá, produkty reakce jsou zcela nespecifické. Nevím, jestli jste slyšel o stereochemii - L-aminokyseliny, D-cukry (ve skutečnosti se ve speciálních případech nachází v živých soustavách i jejich zrcadlové protějšky). Jedním z otců stereochemického názvosloví byl i Vlado Prelog, který studoval na naší škole a za práci v oblasti stereochemie dostal Nobelovu cenu.
Představte si propen (CH2=CH-CH3), na který chcete naadovat vodu. V organické chemii můžete mít celkově 3 různé produkty - 1-propanol,2-(r)-propan-2-ol a 2-(s)-propan-2-ol. Pokud byste provedl nějakou analýzu, zjistil byste, že (r) a (s) propan-2-ol jsou přesně v poměru 1:1 a jeden je zrcadlovým obrazem toho druhého, přičemž těchto dvou produktů by bylo výrazně víc než 1-propanolu. Jako reakční podmínky by se určitě používal záhřev na vysokou teplotu (řádově stovky stupňů) a asi i vyšší tlak.
Pokud bychom měli vhodný enzym (třeba na syntézu 1-propanolu z propenu), vznikal by nám jenom onen 1-propanol. a to za pokojových teplot a tlaků (naopak za vyšších teplot bychom zničili křehkou strukturu enzymu, proto by reakce neběžela vůbec, či velice pomalu - formou klasické org. syntézy)
Popis funkce enzymu - máme vcelku dobré představy. Já osobně se klaním k představě indukovaného přizpůsobení - enzym se přiblíží k substrátu, trochu ho na sebe naváže, tím se změní celková konformace celého enzymu a substrát se naváže ještě pevněji, vytvoří se místo pro druhý substrát, ten se naváže, tím se opět vyvolá konformační změna v enzymu, oba substráty se přblíží natolik, že spolu zreagují, to opět vyvolá konformační změnu celého komplexu a produkty se uvolní. Uolněním produktu se celý enzym vrátí do původního stavu.

149980

25.12.2007 18:38

RE: Nic nového pod sluncem

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 149980

Život jako takový je především limitován schopností enzymů katalyzovat chemické reakce - člověk nevydrží dlouho teplotu nad 42 stupňů, protože mu to zničí některé jeho enzymy, některé archebakterie jsou schopny žít i při teplotě 110 stupňů a optimální růstová teplota pro ně je nepředstavitelných 95 stupňů.

BTW, zisk je u farmaceutických a u "GMO" firem vždy až na prvním místě. Ale žádnou konspiraci bych za tím nehledal, jde jen o zisk.

149981

26.12.2007 15:05

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149980

Pane Koubek, kdyz se vas zeptam otazkou typu Co to je ten iont? Co to je elektron? Co to je vazba a jaky typ kovova, iontova, kovalentni? Jaky je vzorec obycejne neobycejne vody? H2O? Ale jiste ve forme vodni pary H2O a co jako kapalina a jako led? Tak me muzeme pouze ohanet definicemi a rikat veci, jako ze to potvrzuje teorii na zaklade vypoctu. Tudiz to tak musi byt, coz zrovna od castic velikostne molekula dolu nemusi byt zas takova zjevna pravda. Kdyz jsem odjizdel do Statu, tak jsem si sebou nebral metr knih o chemii ze sve knihovny, po te co jsem jeden metr knih rozprodal. Kdybych tady mel "zelenou priseru", tedy OCH od Cervinky, tak jsem si tyhle detaily mohl osvezit, ale nebylo by to pro myslenku, kterou jsem nadhodil vubec nutne. Dekuji, ze jste me upozornil na hrubou chybu s temi ketony, avsak o chemii si prilis nepopovidame. Zkuste se vcitit do situaci, kdy jste z nejakeho duvodu, prestal delat neco co vas bavilo, a pak jste delal neco naprosto odlisneho, treba na stavbe. Mam vyjmecne dobrou pamet, ale moc toho nezustalo. [mrknutí jedním okem]

149998

26.12.2007 22:16

RE: Nic nového pod sluncem

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 149998

>...Mam vyjmecne dobrou pamet, ale moc toho nezustalo.
----
René, to se říká jinak: I have an excellent memory but the recall
button is getting stuck. (mám vynikající paměť, ale funkce vyvolání paměti nefunguje).

150007

24.12.2007 21:51

RE: Nic nového pod sluncem

Kája Neslepý 85.?.?.?

Reakce na 149902

http://www.matrix-neo.czněkde o tom píše D.Icke -ten to nejspíš taky nemá ze sebe,jenom šíří dnes potřebné informace,které ,ovšem,většina lidí považuje za bláboly.K takovým informacím má přístup jen někdo s obří úrovní vědomí schopný se napojit na Akašickou kroniku.Mě nezbývá než se spoléhat na svou intuici a až někde na 4. místě potřebnou,ale dobrou tak leda ke skládání mozaiky inteligenci.Jinak další indicie o tom jsou i třeba ve slovnících.Sumer je část Mezopotámie přibližně od Bagdádu k Perskému zálivu.Babylon,Bábel-hl. město Babylonie(byl asi 80km jižně od dnešního Bagdádu)vznikl ve 3.tisíciletí př.n.l..(tak,kdo ví o co tam vlastně jde, nemusí to být jenom základny,ropa a nepodložený dolar).

Babylon znamená místo zmatků,něco nepřehledného,směsice,spleť.

Podle biblického vyprávění právě zde došlo ke zmatení a rozrůznění původně jednotného jazyka-jak o tom píše stále dokola Janko. Tam jsou počátky současného zločinného finančního systému a vůbec celé současné moderní doby temna,kde většina lidí je úspěšně přesvědčována,že zlo se vyplácí,že žádná reakce nepřijde,že lze myslet a dělat cokoliv(co je legální) a bez obav.


Kde jsem četl o chlorofylu už nevím,ale na téma zdraví je vynikající knížka od J.Cingroše SÁM SOBĚ DOKTOREM,kde autor shromáždil mnoho skvělých lidových osvědčených rad,které pomůžou tomu,kdo neskončí jenom u čtení,vyhnout se obloukem předepisovačům lékojedů(nebo aspoň umenší potřebu je navštěvovat).Vyzkoušel jsem čištění jater a to jsem zíral,co v nich bylo-přesně,jak to popisuje.Stačí k tomu 2dcl čerstvě vymačkaných citronů,2dcl panen.oliv.oleje,3dny nejíst,pít jen jabl.šťávy,proplachovat střevo(aby nedošlo k zpětné intoxikaci),nahřívat játra termoforem(jsou napravo pod žebry)a pak,nejlépe když je měsíc v úplňku,večer po čtvrt hodinách, po lžičkách to do sebe dostat.
Pak je ovšem dobré nepokračovat v ničení svého těla změnou jídla,
ale i bez toho je to velká injekce pro zdraví.Umíráme ne na stáří,ale na zanešení-závadným jídlem,i jeho množství(v průměru jíme mnohem více než potřebujeme),a lékojedy.Tělo má ve vínku obří regenerační schopnosti,jenom potřebuje trochu pomoct.
1denní hladovky v týdnu byly překrouceny na masopůst.

Tělo je ale jen promítací plátno našich myšlenek,pocitů a činů,tomu věřit je důležitější než výše popsané bezva náplasti.Jsme asi tak 90%toho,co nevidíme,nevnímáme.

Minule jsem zapomněl napsat,že zánět je neřešený materializující se konflikt,a bolest je agrese vyrobená kdysi trpícím ,určená někomu jinému,která se za čas vrátí autoru,když to nejmíň potřebuje.
Nedávno jsem si pustil pusu na špacír a snad druhý den přišla odpověď v podobě naraženého palce,půl nehtu má ne modrou,ale fialovou(ta je nad ní) barvu.A pak že Zvědavec je jen plácání.

.

149966

26.12.2007 5:45

RE: Nic nového pod sluncem

Kája Neslepý 85.?.?.?

Reakce na 149966

Malá oprava,Měsíc by měl být v novu,ne v úplňku,aby se využilo gravitace Slunce i Měsíce.
Napadla mě další asociace u žlázy jménem játra.

TAN značí výbuch,TRA osvobození.Játra sehrávají podstatnou úlohu při osvobozovacím procesu.Na ně se zaměřují manipulátoři a my bychom měli taky.

149988

23.12.2007 21:59

RE: Nic nového pod sluncem

von Bumerang 85.?.?.?

Reakce na 149866

A za co se budou léčit hašišáci, aicáci a podobná svoloč, která nikdy nepracovala a pracovat nebude. K.H.B. - sám si prase zdraví skazil, já mu ho mám spravit.

149923

23.12.2007 22:31

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149923

Ale snad zase nechce někdo vytahovat tu ohranou historku že kdo hulí tak nepracuje? To by bylo už docela trapný.

Ajcáci jsou kdo? K.H.B je kdo? Jediný jméno co se mi vybaví je Karel Havlíček ale tomu asi nikdo nic platit nemusí...

149929

23.12.2007 23:24

RE: Nic nového pod sluncem

von Bumerang 85.?.?.?

Reakce na 149929

Promiň vole, stačí si přečíst Křest sv. Vladimíra od K.H.B a je ti to jasný. A ti co jsou na drogách a dostávají injekční stříkačky zdarma makaj žejo! Stará bába, která celý život dřela si jako cukrářka musí stříkačky kupovat, zatím co se jich tisíce rozdá kdejakýmu ksindlu.

149933

23.12.2007 23:56

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149933

Aha, takže tráva se podle vás píchá. No to kdybych věděl tak jsem ani nereagoval...

149938

24.12.2007 1:58

RE: Nic nového pod sluncem

Datel 206.?.?.?

Reakce na 149938

Ohledne travy by se dalo hodne diskutovat . Ja osobne jsem nekurak takze ji nekourim. Z osobni skusenosti vim ze kluci po vykoureni travy byli spise klidni (narozdil od akoholu ). Dokonce ma i nejake lecive schopnosti. Tim je dost nebezpecna pro vselijake prozaky a pod . Ze stonku se muze produkovat kvalitni latka . Trava je veliky vyrobce kysliku . Osobne si myslim ze trava pestovana prirodni procesem by mela byt povolena.Bohuzel v posledni dobe se pri pestovani travy pouzivaji chemikalie . Myslim ze by se trava mela legalizovat . Nema horsi ucinky nez alkohol .

149942

24.12.2007 1:59

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149942

Vite, co by to znamenalo pro prumysl stojici na vyrobe lihu na konzumaci?

149945

24.12.2007 2:45

RE: Nic nového pod sluncem

Datel 206.?.?.?

Reakce na 149945

Jiste , proto ji drzi v ilegalite . Verte nebo ne zahybalo by to pravdepodobne i s textilnim prumyslem. Dokonce se vyrabeji i bocni produkty-oleje .

149947

24.12.2007 23:49

RE: Nic nového pod sluncem

von Bumerang 85.?.?.?

Reakce na 149938

Ty mentální gigante. Kdy jsem se, byť slůvkem zmínil o ňáké trávě? Udělej si jasno v tý pitomí vodě co máš v hlavě!

149970

25.12.2007 12:42

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149970

>Ty mentální gigante. Kdy jsem se, byť slůvkem zmínil o
>ňáké trávě? Udělej si jasno v tý pitomí vodě co máš v
>hlavě!

Cituji:

>A za co se budou léčit hašišáci...


Takže si udělej pořádek v tom co řikáš. Veselé vánoce, pokud je slavíte.

149977

22.12.2007 17:02

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149864

Pokud je zdravotnictvi schopno spotrebovat jakekoliv penezni vstupy a nebude to stacit na pokryti vydaju, s cimz jednoznacne souhlasim, pak dalsi penize vybrane od obcanu nad ramec pojisteni skonci v bezedne dire. Efekty na Slovensku vykazuji uspory za leky radove v miliardach SK za rok. Jinak receno jedna se o marginalni vztah a ceske MZ zdravotnictvi reformuje naprosto zcestnym postupem, kdy chce neprimo nad ramec rozpoctu pumpovat dalsi extra penize do zdravotnictvi. Jde zainteresovat lidi i bez poplatku a navysovani rozpoctu, byt neprimo. Psal jsem tady o tom dvakrat aneminim to delat po treti a je to jedna z moznosti.

Problemem je cena vstupu. Nemusite mit auto, chatu v horach, dovolenou na Bahamach....Za zdravi jsou vsak lidi ochotni dat skoro vsechno a za zivot uplne vsechno. Pri existenci velmi mocne loby ve farmacii a prumyslu zamerenem na zdravotnictvi existuji silne deformcni tlaky. Je to stejne jako v jinych sferach. Dobry vyrobek je ten, ktery klekne prvni den po zaruce. Tady to lze formulovat podobne. Neni podstatne vylecit, ale lecit. Ted je rec o tech, co vyrabi ve zdravotnickem byznysu. Jsem pevne presvedcen, ze drtiva vetsina doktoru, stredniho a pomocneho personalu odvadi maximum, proto aby pacienti byly vyleceni.

Jak toto narovnat? Je nutne oddelit spickovou zdravotni peci od te, kterou lze ufinancovat a zajistit pro obyvatelstvo v plne mire. Ted nemluvim o zruseni vyzkumu ve statnich zarizenich, naopak ten je velmi nutny a dlouhodobe jednoznacne ziskovy.At se to nekomu libi nebo na nektere spickove lekarske zakroky a lecebne postupy se prodlouzi cekaci doba. Ja vim je s tim spojena korupce...

Spickovou pravdepodobne privatni zdravotni peci oddelit od verejneho financovani. Je nepripustne, aby vybudovana zdravotni infrastruktura byla pod cenou masivne zprivatizovana a doslo ke zruseni statnich nemocnic, nahrazenych nemocnicemi privatnimi. Privatni sektor si musi sam zajitit prostredky na vystavbu soubezne fungujicich zarizeni. Klidne to mohou zarizeni spickova nebo prumerna a pacienti ci jejich pojistovny budou platit trzni naklady. Lide vsak musi mit na zaklade svych financnich moznosti volbu mezi temito systemy zdravotni pece.

Lide kteri voli privatni peci nemusi sami za sebe jako prijemce teto pece odvadet statu ani korunu, penize by jim byli na konci fiskalniho roku vraceny, aby se predeslo zneuzivani. Pokud by byli nuceni pouzit statni zdravotnictvi byli by jim uctovany plne naklady. Tato restruktualizace by mela vytvaret tlak na ceny vstupu do zdravotnictvi. Brazilie a jine zeme jsou nuceny fungovat v beznem zdravotnictvi na lecich starsich tusim 15-ti let, na ktere se nevztahuji licencni poplatky.

Pokud zdravotnictvi nezreformujeme, tak aby automaticky byl vytvaren skutecne trzni tlak na vstupy nejenom v marginalni forme, pak bude neufinacovatelne a sytem zdravotni pece pro obyvatelstvo zkolabuje. Je dobre si uvedomit, ze tento problem presahuje politickou orientaci stran, alespon pokud nebereme v uvahu extremni orientaci.

149871

22.12.2007 18:04

RE: Nic nového pod sluncem

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149871

No právě. Problém je že kvůli lobby mají výrobci zákonem zaručený monopol. To není volný trh. Kdyby existoval tržní systém, vždycky by se našel někdo kdo vás vyléčí levněji. Nejspíš by potom šlo z peněz vybraných na pojištění zaplatit zdravotnictví v plné kvalitě pro všechny a ještě by zbylo na výzkum. Nebo by mohlo být zdravotnictví státní kompletně, včetně výroby léků. Potom by byly léky za výrobní cenu, která je minimální. V takovém systému by navíc ani neexistovaly žádné tlaky na "léčit ale nevyléčit".

149876

23.12.2007 22:18

RE: Nic nového pod sluncem

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149876

Realizace skutecneho trhu je problem vubec, i kdyz ve zdravotnictvi to plati dvojnasob. Bylo by dobre v ramci existence svobodneho volneho trhu zvazit otazku: Do jake miry spolu souvisi nezavislost trznich mechanismu a akumulace kapitalu?

149924

20.12.2007 8:01

K zubari se ma chodit

Kadence crazy 66.?.?.?

pravidelne tak 2 x do roka aby jste problemy s bolestma zubu ktery tu popisujete nemeli . Ja ty vase problemy co se tyce pojistovny tady nemam a k tomu zubari kdyz uz mam dental plan si 2x rocne aby se me na chroustaky podival ,vycistil nebo opravil zajdu . Jen jednou se me stalo ze jsem platil 10 % . V USA v ty zemi neomezenych moznosti jsem si vsimnul , ze hodne lidi ma zuby jak noty na buben - taky samou pauzu ! A myslim si ze na tom tak jako v USA ohledne zubare na kteryho lidi nebudou met penize bude v CZ postupem casu hodne lidi . A navic ty patalie s pojistovnou ktery chtej jen cucat a nechtej platit . Nekde na ceskych zpravach jsem pred casem cetl , ze v CZ je dnes problem zubare protoze hodne jich odeslo vydelavat na zapad vubec sehnat a tak by me zajimalo jestli to je pravda !

149717

20.12.2007 8:29

....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Je vidět, že jste opravdu ještě mladý, když si myslíte, že Vámi popisovaná situace nevychází ze systému. Já minulý systém zažil, a toto by v něm nebylo možné. Zubařská péče byl dostupná pro každého a snad s výjimkou zlatých protéz zadarmo (pro děti i zlato bylo zadarmo), fungoval promyšlený bezplatný systém péče o zuby dětí. Zubaři se nezměnili, to systém se od té doby změnil. Zubaři se jen s chutí chopili možností, které tento systém nabízí "podnikavým a schopným". Pokud tak vehementně požadujete naprostou svobodu rozhodování pro sebe, a nenecháte se státem omezovat, těžko můžete požadovat od zubařů, aby uvažovali jinak. A konkurence v našem korupčním prostředí nic nevyřeší, tomu nevěřte... Ani neviditelná ruka trhu - ta se projevuje pouze tak, že zubaři raději ošetřují cizince, pro které jsou s jejich x-násobnými platy i pro nás horentní platby u zubařů stále ještě výhodné... Je naivní chtít jenom to nejlepší ze všech možných systémů - každý má své výhody a nevýhody...

149720

20.12.2007 9:19

Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Pán je patrně klasický proletář.Nějak bylo, nějak bude a proč se zatěžovat myšlením na horší časy, když zuby zatím nebolej. A až zabolej, tak státe, zubaři postarej se. Mám přece prááááávo.....
a hlavně zadarmóóó....
Vemte si pane autore takového hraboše polního. Ten přemýšlí na měsíce dopředu a do ďury si nanosí zásoby na zimu. To je hlava pane vachmajstr co?
[chechtot]

149724

20.12.2007 10:03

RE: Chudák pan hraboš...

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 83.?.?.?

Reakce na 149724

Hraboš, jelikož přešel na plně tržní podmínky, tak nečte, neboť čtení nepřispívá na hromádku v ďuře. Proto přirozeně nechápe, o čem článek pojednává.
Pan hraboš také mívá spoustu přirozených nepřátel, a pokud se sám nestává kořistí, umírá vysílením z toho úporného soustavného hrabání. Byly nalezeni i hraboši, kde smrt byla zapříčiněna zadušením.

149727

20.12.2007 10:25

RE: Chudák pan autor

Kraken 195.?.?.?

Reakce na 149724

Pane Vratislave, jste ubohej magor a nic nevíte o životě. [velký smích] [velký smích]

149729

21.12.2007 9:59

RE: Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149729

Což o to, ale hubu mám v pohodě [chechtot]

149789

21.12.2007 19:55

RE: Chudák pan autor

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 149789

Plechovou?

149825

22.12.2007 11:19

RE: Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149825

Prdlajs. Plnou zlata [mrknutí jedním okem]

149857

20.12.2007 10:30

RE: Chudák pan autor

voyta 85.?.?.?

Reakce na 149724

Právo na to má právě proto, že to není zadarmo. Každý měsíc si tu péči platí. Takže když ji chce využít tak by mu to mělo být umožněno. Co z toho je proletářské opravdu nevím.Voyta

149733

20.12.2007 14:07

RE: Chudák pan autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 149733

Pardon, pany Voyto, ale za socíku se taky platilo zdravotní pojištění, každý měsíc, a zubaři byli dostupní a zadarmo....

149745

23.12.2007 12:24

RE: Chudák pan autor

Vily 85.?.?.?

Reakce na 149745

aha, takze tehdy se platilo jednou no a dneska at nejsme jako za komárů plaťme dvakrát

149892

21.12.2007 16:18

RE: Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149733

Proletářský je jeho vztah k budoucnosti.

149812

21.12.2007 21:19

RE: Chudák pan autor

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149812

Mno, jooo.Za chvili to bude jak na konskym handlu. Ruzni prodavaci vseho moznyho nebudou koukat lidem na boty, ale do huby. Tak vubec nejlepe rozpoznaji, v jake cenove hladine se potencionalni klient nachazi. Vono toho je s tema konema podobneho mnohem vice nez se na prvni pohled zda, klapky na ocich, cum na cestu a bez pokynu otezi nikam nevodbocuj, kdyz budes delat koniny dostanes bicem nebo pujdes rovnou do salamu. Par zajimavych odkazu. Ja vim pan Topolanek to zrejme necte, ponevadz to neni zdroj informaci podle jeho gusta. Nevim teda, jak pan Julinek.
http://www.blisty.cz/art/37887.html
http://www.blisty.cz/art/37783.html

S panem Culikem bych tezko hledal spolecnou rec, ale zameril bych se na faktickou stranku v numerech naklady na zdravotnictvi, kde se blbe statisticky manipuluje. USA nejakych 16%, prumer EU 8% a "marnotratna" CR pod timto prumerem. Pikamtni je srovnani skotskeho sytemu zdravotnictvi s anglickym, tady je zrejme duvod proc sef Konzervativcu Cameron rekl verejne, co rekl.
Takze mi jdeme ze "skotske cesty" na tu "anglickou" a jak znam vynalezavost ceskeho tunelare, tak tu Anglii jeste trumfnem. A na zaver nazor publikovany take na BL.
http://www.blisty.cz/2007/12/21/art37928.html
A hlas lidu na ten by meli zbystrit predevsim lidovci se svym zkusebnim pulrocnim modelem.
http://www.blisty.cz/2007/12/21/art37935.html
Smajliky si pro tentokrat odpustim, protoze tohle je spis k nasi hanbe a k placi.

149827

22.12.2007 12:56

RE: Chudák pan autor

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149724

vy jste klasický vůl. Jak se má zatěžovat myšlením na horší časy? Systém to nedovoluje. Nebo vy snad víte jak si peníze z pojistky nechat a s chovat na zaplacení placeného ošetření? Autor nic zadarmo nechce, jen chce dostat za svoje peníze to co si povinně platí. Když zaplatím za auto a auto nedostanu, tak je proletářské dožadovat se ho? [zmaten]

149862

23.12.2007 11:25

RE: Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149862

Chlape nešťastná....... komu neni dáno, v apatice nekoupí.

149891

23.12.2007 13:51

RE: Chudák pan autor

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149891

Co se vám nezdá? Vám přijde normální za něco platit a pak to nedostat?

149899

24.12.2007 10:16

RE: Chudák pan autor

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149899

To si myslíte, že po zaplacení daní máte právo na Ól Inkluzif? A ještě jako bonus na asistenta pro řešení osobních problémů? Třeba na hledání volného zubaře?
Nakupování ve frcu u Paroubků neni dobré.

149955

24.12.2007 14:26

RE: Chudák pan autor

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149955

Ošetření ulomeného zubu je podle vás luxusní služba? Ošetření ulomenýho zubu je základní péče. Proti připlácení třeba za větší komfort a podobně nic nemam, ale základní péče by měla bejt plně hrazená.

To že není doktor který by ho ošetřil není žádný osobní problém ale problém ve zdravotnictví.

149962

20.12.2007 10:45

Situacia na slovensku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Podla mna je ten clanok pisany dost jednostranne a egoisticky.
Zuby potrebuju pravidelnu kontrolu aby sa nestalo to co popisujete v tomto clanku... Srobovak a iny sadizmus..
Na Slovensku uz druhy rok funguje system ktory vela ludi kritizuje ale podla mna je spravny.
KAZDY kto si plati povinne zdravotne poistenie ma povinnost sa dostavit raz rocne k zubarovi na prehliadku ktora je zadarmo a zaberie max 5 min! Kto tak neurobi musi si platit zubara sam! Poistovna mu neuhradi ani korunu.
Poviete si ze je to diktovanie statu ludom a tlacenie penazi do vreciek zubarov...
Ale na druhej strane su to miliony usetrenych korun nezodpovednych pacientov ako ste vy!! Preco mam platit drahe zakroky vam nezodpovednemu??? Keby ste chodili na prehliadky pravidelne nasiel by vam zubar kaz vcas a nemuseli ste sa hrat so srobovakom.....

149728

20.12.2007 16:56

RE: Situacia na slovensku

soul01 78.?.?.?

Reakce na 149728

Ale Slovensko nie je na tom so zubármi lepšie ako Česko. Starí pomaly odchádzajú do dôchodku a nových nie je toľko, aby ich nahradili. Takže sa modlite, aby vás Váš zubár prežil. Inak nebudete mať ku komu chodiť na bezplatné prehliadky a máte problém. U súkromných lekárov bez zmluvných poisťovní, kde hradíte plnú sumu za výkon, necháte za jednu návštevu minimálne 1000 korún. A zubár, ak chce, vie liečbu vhodne natiahnuť na viacero návštev. A zakaždým inkasuje.

149758

20.12.2007 18:56

RE: Situacia na slovensku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 149728

Zubarov na Slovensku nebudem komentovat. Ak chcem, aby som mal zuby opravene tak, aby som nemusel kazde 3 mesiace, tak si zaplatim a rad za sukromneho zubara. Na poistovnu kaslem.

149764

21.12.2007 11:35

RE: Situacia na slovensku

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 149764

To je správné řešení v současné situaci. Takto by to měli dělat všichni, kterým leží na srdci blaho našeho zdravotnictví a to nejen se zubama.
Když ještě trochu víc připlatíme zdravotním pojišťovnám a za každé ošetření a léky si každý zaplatí plnou cenu - nejlépe někde v Schengenu, tak naše zdravotnictví rozkvete.

149795

20.12.2007 10:10

existuje řešení

Petr Pavel 80.?.?.?

Jako Čech by jste měl vědět, jak si se systémem poradit. Jedna z možností - nikoli úplně zadarmo ale za bukvici - je odjet na dovolenou. Nedělám si legraci. Pojistěte se u nějaké dobré cestovní pojišťovny za 20 Kč/den a odjeďte na dovolenou do Švýcarska. Tam vás zub "náhle" rozbolí a skočte si k nejlepšímu zubaři. Péče nesrovnatelná s Českou. Bude Vás to stát majlant. Dostanete fakturu za naléhavé ošetření. Tuto fakturu dáte k proplacení své pojišťovně. Finito.

149730

20.12.2007 14:36

RE: existuje řešení

JanHl 86.?.?.?

Reakce na 149730

Což je ovšem hloupost, neboť zubař ve Švýcarsku Vám sice napíše, že jde o akutní ošetření, ovšem že se o zuby nestaráte, což lze následně zjistit u Vaší zdravotní pojišťovny - neplatí za Vás ty preventivní prohlídky, na které si přispíváte, leč na ně nechodíte. Případně si to pojišťovna, která Vám má peníze vyplatit, zjistí u Vašeho zubaře, který, jak píše autor, v jeho případě ani neexistuje. Kruh se uzavírá. Ve výsledku si to tedy zaplatíte ze svého.

Po pravdě nevím, na co si autor stěžuje - na preventivní prohlídky dlabe, svého zubaře nemá (ten by ho vzal okamžitě), takže o co tady jde? O chybný systém? Nebo je to v lidech (oboustraně)? Když vidím, co všechno sedí v pondělí ráno v čekárně mého zubaře, kam jsem se objednal jako první, abych mohl stihnout svou práci, je mi ho líto.

149752

22.12.2007 13:16

RE: existuje řešení

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149752

Jestli jste si nevšiml, autor hledal a nenašel.

149863

24.12.2007 11:03

RE: existuje řešení

JanHl 89.?.?.?

Reakce na 149863

Já si všiml, že autor hledal, ovšem až když byl v průšvihu, což bylo evidentně pozdě. Také jsem dost dlouho hledal zubaře, teď si vážím, že ho mám a na preventivní prohlídky nekašlu. V případě autora článku je skóre 50 : 50, autor : systém. Přesto mi částečně vadí příspěvky napadající zubaře, ono když máte práci rozvrženou na den, tak prostě nepřiberete další pacienty, protože pak budete v práci 24-hodin denně včetně víkendů. A že jich je málo, za to opravdu nemohou.

149956

24.12.2007 14:14

RE: existuje řešení

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 149956

ALe ano, zlomil se mu zub tak chtěl jít k zubaři, ale žádný ho ošetřit nechtěl. Vy snad máte svého ortopeda pro případ že by jste si náhodou zlomil nohu?

149963

20.12.2007 10:55

Mit zubare je obcas stejne platne...

navara 195.?.?.?

Zubarku mam - chtel jsem se v pulce listopadu objednat na nejake to zalatani (mam spatne zuby "od prirody"[mrknutí jedním okem], kontrolu,... proste abych na svatky mohl klidne spat.

Pri zavolani jsem se dozvedel, ze nejblizsi volny termin je po novem roce - nevim, jestli jsou pak vetsi platby (doposud mi to kryje pojisteni), ale mohu vas ujistit, ze ani registrace u zubare vam nemusi pomoci a muzete zit s dirou v zubu pres mesic a pul bez osetreni.
Co se s tim zubem - v soucasne dobe bez vetsiho poskozeni - za tu dobu stane, netreba zdlouhave odhadovat - pojisteni taktez platim v plne vysi [naštvaný]

149735

20.12.2007 13:37

RE: Mit zubare je obcas stejne platne...

coromoro 84.?.?.?

Reakce na 149735

Pravda, jsem registrovan, a veskere ukony si platim sam, mimo zdravotni pojisteni. Mam problem s odolnosti skloviny, prestoze konam vsechny mozne higienické ukony, vsemi moznymi reklamovanymi zazraky (nelevnymi). S vedomim techto skutecnosti jsem se naivne v blahe postrevolucni blahovosti o fungovani tohoto "systemu", spravedlivejsiho atd...hehehe, oproti tomu zlorecenemu,diktatorskemu minulemu, registroval na soukrome klinice a vse si platil, prestoze si platim zdravotni pojisteni. S tim, ze se mne to v konecnem dusledku vyplati (kdyz jsem ten hrabos). A ejhle, prestoze si vlastne platim dvakrat, na drevo, a skrze pojistovnu (coz nevyuzivam), tak cekam bezne tydny, mesic. Z pocatku pani doktorka ordinovala 5 dni v týdnu, trikrat cely den a jednou dopoledne, a jednou odpoledne. Dnes jeden den cely a jednou dopoledne, a jednou odpoledne. Ziskat termin v celku smysluplnem case je takrka nemozne. Naposled jsem cekal na telefone, ze kdyz nekdo vypadne tak, ze mne veme, jinak az za 4 tydny. Kdyz jsem se zajimal mezi svymi prateli o jejich zkusenosti, ze se poohlidnu jinde, tak jsou vesmes vsechny otresne...a ze mam byt rad, za to co mam. Takze tak. Ocekavam, ze obdobny trend zavladne po uspesnych reformach v celem zdravotnictvi. [oči v sloup]

149742

20.12.2007 11:21

Monopol

AX 85.?.?.?

Podle mych informaci je stav vytvoreny Ceskou stomatologickou komorou.
Zubaru je malo, ale oni nikomu novemu otevrit praxi proste nedovoli.
Kartel hadr.
[bliji]

149736

20.12.2007 15:22

RE: Monopol

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 149736

Smlouvy se zubaři uzavírají zdravotní pojišťovny, nikoliv profesní komora. Pojišťovna si určí, kolik peněz má k dispozici a tedy s kolika zubaři (stejně jako s praktickými lékaři) může ve svém obvodu uzavřít smlouvu. Zubaři a lékaři navíc si mohou otevřít praxi, ale nebudou dostávat peníze za úkony od pojišťoven, uživí se jen při platbách od pacientů v hotovosti.

Protože zdravotní pojišťovny mají peněz málo, tak s dalšími zájemci o lékařskou praxi smlouvy prostě neuzavřou. Nárok na bezplatnou (?) zdravotní péči má ten pacient, který je u svého lékaře registrován. A protože lékař má od pojišťovny limit výkonů - úkony nad finanční limit nedostane zaplacené - má tím i daný limit počtu pacientů, které si může zaregistrovat.

Kdo není zaregistrovaným pacientem, může být za příplatek 90 Kč v hotovosti od nového roku v naléhavých případech ošetřen i zubařem, u kterého není registrován, pokud mu tím nezvýší výkony nad pojišťovnou stanovený limit.

Lékařům v naší společnosti nikdo nebrání pracovat více, ošetřit víc pacientů, mohou tak však činit pouze zadarmo nebo za přímou platbu od pacienta, kterou pacientovi pojišťovna pochopitelně neproplatí. Nezodpovědný pacient, který si zdravotní pojištění pochopitelně platí a pod sancí platit musí, je tak postihován za to, že se nezaregistroval včas, když k tomu byla příležitost ani se nenechal zapsat do pořádníku na uvolněné místo po zemřelém pacientovi.

Konec konců každý nemocný má možnost zajet se nechat ošetřit za laciný peníz na Ukrajinu.

149754

20.12.2007 16:58

RE: Monopol

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 149754

Jo .. takhle nejak to je.
Nejvesi svinarna na tom vsem ale je ze clovek nema zadnou moznost nedavat treba penize ty pojistoven a nechat si je na to zaplaceni pece ze svyho. Platit pojisteni proste musi, ale kdyz nesezene pro sebe doktora jeho smula. Ja nastesti zubare mam i kdyz najit si ho po tom co jsem prestal chodit k tem 'skolnim' nebylo lehky a vzal me jen ze smilovani vlastne, ale jelikoz je o nejmene jednu generaci starsi tak predpokladam ze ho nebudu mit porad. No kdyz se mu nedejboze neco stane nebo odejde do duchodu tak ze asi pripojim k tem lidem co si sice plati rocne desetitisice na zdravotni peci, ale kdyz ji vazne potrebuji tak maji moznost zaplatit si soukromou a nebo se nechat osetrit 'na dovolene' jak uz to nekdo zminoval.

149757

20.12.2007 20:35

RE: Monopol

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 149754

Za dostatečně tučnou obálku je pojišťovna ochotna dočasně zrušit i stop-stav.

149766

23.12.2007 11:36

RE: Monopol

Vily 85.?.?.?

Reakce na 149736

není nejvyšší čas, aby se slovutný pan Macek vrátil do zubařské praxe? [chechtot] [chechtot]

149893

20.12.2007 16:30

a co pojistovna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Měl jsem podobný problém. V zoufalství jsem oslovil svoji zdravotní pojišťovnu, která mi dodala seznam lékařů kteří tzv. "mají volno"; jeden z nich mě zaregistroval, čekací lhůta byla cca 14 dnů... naštěstí problém nebyl příliš akutní.
Bohužel v mém okolí je zubařů velmi málo, několik z nich sbalilo kufry a odcestovalo směrem na západ [pláč]

149756

21.12.2007 2:52

Máte problém se zuby?

Pasant-x 85.?.?.?

Obraťte se s důvěrou na Miroslava Macka. Jistě nikoho neodmítne.
[velký smích]

149777

21.12.2007 10:33

Nesouhlasím.

Eva H. 83.?.?.?

Nemůžu se ubránit dojmu, že je autor zcela mimo a o situaci nic neví. Zubaři nejsou placení státem, ve většině případů mají soukromé praxe a - dosti nevýhodné - smlouvy s pojišťovnami, které navíc běžně platí s tříměsíčním i delším zpožděním (větší určuje pravidla). V soukromé praxi si zubař může dělat, co chce, neb se mu od pojišťovny proplácejí jen výkony, které skutečně odvede (na rozdíl od kupříkladu praktických lékařů, kteří jsou placení od toho, kolik lidí mají v kartotéce). Přijmout může, koho chce, poněvadž prostě nemůže mít milion pacientů (kdy by je ošetřoval?), je taky jenom člověk. To, že je zubařů málo, je problém lékařských fakult, které prostě systematicky nabírají málo studentů tohoto oboru. Proč? Protože vzdělávání zubařů (kteří potřebují nějaké přístroje a modely, kde by mohli nacvičovat), je mnohem dražší, než třeba vzdělávání ekonomů či politologů, kterých máme v podstatě nadbytek. Tudíž toto je systémový problém.
Prakticky vzato je podle mě nejsnazší sehnat zubaře přes známého, který má s nějakým zubařem vřelé vztahy. Pak donést kafe a usmívat se. Není to sice úplně košér, ale lepší než si stěžovat, že je situace neřešitelná.

149792

21.12.2007 16:38

RE: Nesouhlasím.

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 149792

Lékařské fakulty přijmou jen tolik adaptů na zubařinu, kolik jim na ně stát dá peněz. A tak je otázka, zda peněz je dost a stát špatně přerozděluje, nebo jich je málo a nedá se nic dělat.
Řek bych,že se dá něco dělat, ale to by bylo křiku.

149811

22.12.2007 0:08

RE: Nesouhlasím.

von_Krebst 128.?.?.?

Reakce na 149811

to je dalsi ukazka toho jak nefunguje socialisticka regulace. Je to prave stat, kdo rozhoduje kolik zubaru bude. Stat rozhodne kolika lidem zaplati vystudovani, stat rozhodne, kolik zubaru muze mit ordinaci, stat brani pristehovani a otevreni praxe zubaru z ciziny. Stat, ne zakaznik, ne trh reguluje mnozstvi, cenu a kvalitu zubaru.

Kdyby u nas byl kapitalismus a volny trh, mohl by zkusit vystudovat kazdy kdo do toho investuje skolne, stat by to nestalo ani korunu a univerzity by zdanovaly zisk.Skolne by bylo urceno trhem, kdyz to bude chtit studovat kazdy, muze byt velke, pak vystuduji zubari, bude jich moc, cena jejich prace klesne a nikdo se na to nepohrne a skola logicky snizi skolne protoze neni o studium az tak velky zajem. Proste normalni a prirozeny trh, statnich komisaru, uredniku a bez regulaci, vedeckych metod rizeni, byrokratu z eurosocialisticke unie.

Fungovalo by to normalne a EU by se nemusela snazit dohanet a predhanet USA, ktere podle vsech socialistu stoji uz 60 let na hrane propasti (asi aby tam na nas dolu lip videli)

149834

23.12.2007 11:46

RE: Nesouhlasím.

Vily 85.?.?.?

Reakce na 149834

neviditelná ruka trhu všechno zvládne, viď, modrá planeto... [pláč]

149894

22.12.2007 1:57

Nikde to neni lepsi

Petr Oujesky 75.?.?.?

Vazeni bydlim v USA platim si pojisteni na zubare.K memu stesti nemam problemy zuby mam OK.Nedavno jsem sel ke svemu zubari na normalni CISTENI(jednou rocne)misto cisteni me delal jakousi celkovou kontrolu a zaver byl ze potrebuji opravu zubu za $5000 povidam ze mam vse v poradku(chtel me vrtat zdrave zuby bez plomb)rekl jsem ze chci jenom normalni cisteni a on me zdelil ze me zuby NEVYCISTI pokud si nenecham udelat vse co nalajnoval kdyz jsem to odmitl tak me VYHODIL ze takove pacienty nepotrebuje.Byl jsem sokovany a rychle jsem musel vypadnout,protoze jsem mu zacal sahat po krku.Stezoval jsem si pojistovne a bylo me receno ze on je odbornik a vi co dela,hlavne to ze v USA vsichni zubari jezdi v nejdrazsich Porche.At zije zdravotnoctvi na celem svete.

149840

22.12.2007 13:36

He!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Mě se líbí, jak každej píše, že zuby potřebujou pravidelnou kontrolu. To ostatní asi ne?

Průser je, že autor nemá "známý". Kdyby měl "známou" obvoďačku, zubařku, oční, ušáka, na kožním, neurologa...etc. tak by logicky problémy neměl, ovšem musel by dělat aspoň gympl nebo tak a pak obcházet bývalé spolužáky a jejich známé jako já, hi! Jinak se k ničemu nedopracuje, což vím z vlastní zkušenosti.

Obvykle to trvá tak 6-8 let, než si seženete známý všude a paki konečně můžete počítat s nějakou péčí...

(jak? třeba takhle: váš spolužák z gymplu je kardiolog, on vám doporučí obvoďačku a kožní, s kterejma dělal medinu, zubařka je dcera chlapa co dělal s vaším otcem, psychiatrička chodila s váma na gympl akorat že do vedlejší třídy ale zná ze školy bezva neurologa...ten zas zná bezva baby na rehabilitacích.....a tak dál...)

...nebo musíte najít známýho co jeho tetka dělá zubařku...
..ale neumí píct cukroví, což umí vaše žena či manželka, čímž se to zrovna na Vánoce vyrovná...

Psychiatrička čte scifi a vy ho máte plnou knihovnu, neurologovi scípl gramofon a vy máte náhradní jehlu..., nebo shání "ušák" obkladače? vy ho znáte....

Tohle je jedinej funkční způsob!

Krysa

A když zdravotní sestra potřebuje opravit televizi, a vy to děláte, už nikdy nebudete čekat dvě hodiny v morové čekárně na recept, hi!

149865

22.12.2007 14:35

Aneb pohádka o kohoutkovi a slepičce...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

což asi v principu znáte:

Vy potřebujete opravit zuby, ale zubařka novej vodovod... kterej instalatér opraví za opravu magnetofonu, na kterej seženete náhradní díly od známýho, co shání slivovici, co zas dostanete za připojení a nastavení "setopboxu" na "digi TV", kterej seženete za jisté množství domácího uzenýho, což má řezník, kterej nemá brambory na zimu, který mají v dědině, kde mají červený víno,
co chce ten bramborář...

Tak nevím. Je to reálný kapitalismus, reálný komunismus nebo prvobytně pospolná společnost a s výměnným obchodem???

Já bych řekl,že je to hlavně celý a reálně v prdeli!!!

Hrůzný je, že pouze TOHLE funguje!

Krysa

149867

22.12.2007 17:10

RE: Aneb pohádka o kohoutkovi a slepičce...

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 149867

Na tom není zas tak moc špatně, jen že se jeden dost naběhá. [chechtot]

149874

23.12.2007 20:20

nechápu

morfeus lexare (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Nechapu lidi jako ty,když je vsechno v pohode tak nic neresi a nechodis nikam ale jakmile se ti neco posere tak si myslis ze se kvuli tobe asi zubař podela jen proto aby musel s dalsim vajčákem jako si TY strávit misto 15 minut (tak dlouho asi trva pravidelna prohlidka ne?) nakou hodinu jen proto ze nejsi schopnej chodit pravidelne?pak se nediv ze proste nestihaj protoze takovejch lidi jako si ty je vic,dokud jim v hube neraší plísen tak jsou ok.von se stebou sere hodinu a dostane od tebe nakej 250?[velký smích]...jezis tak se nediv ze s tebou nechce ani mluvit..si myslis ze je to nakej kopáč z ukrajiny aby dostaval 250/h...neni...a tomu ty rikas zubni byznys?ty si upad ne?dostavaj sice prachy z tvyho pojisteni ale jaky???!!!Jo a tohle->"Vy nejste doktoři, jste byznysmeni."-.....to fakt muze napsat jen nekdo zakomplexovanej nebo kokot..... a jeste proc si myslis ze to nechtej resit ze maj hodne pacientu?vis jak by se jim ulevilo kdyby tam chodilo min lidi?čím víc to čtu tím víc vidim blbosti nehoraznýho kalibru co může z pusy vypustit jen človek kterej o tom nic nevi...je mi z tech tvejch kecu nabliti...co to tam zase je?-->jistota zaměstnání i nadprůměrný plat...jezis to si vubec napsal tohle?[velký smích]...ty si dobrej...a proc maj asi jisty zamestani?protoze studovali na doktora chapes a to moc lidi studovat nechce pac je to moc tezky a nemaj na to....kdyby si chtel tak si moch bejt taky a ne psat tady tyhlety sracky...ježis no jak si me nasral takhle na vanoce....a nečum
s pozdravem nasranej kolemjdoucí

149913

23.12.2007 22:33

Zešílel jste?

osd 85.?.?.?

Většinu Vašich článků považuji za smysluplné a mající hlavu a patu. Ale tento článek mne vážně dostal. ČR je snad posledním státem v Evropě, kde můžete obdržet stomatologickou "péči" zdarma. V uvozovkách to píšu proto, že ta péče má jisté vlastnosti, které činí problém horším. Tak třeba amalgámové výplně většího rozsahu nebo zaplňování ošetřeného zubního kanálku amalgámem. Ten, kdo se takto nechá ošetřovat riskuje roztržení zubu (mám okolo sebe tři případy) nebo v horším případě roztržení kořene (sám jsem z této příčiny měl hodně velký absces - vytržení a následná protetika jsou stejně tím jediným použitelným výsledným řešením).
Jinými slovy - jestli je vám moc zaplatit tisícovku za pořádnou prevenci (ultrazvuk a spol), 250 Kč za lepší anestezii nebo řádově tisícovku za lepší výplň (protetiku platíte všude), tak holt služby odpovídají tomu, jak si svého chrupu vážíte. Koneckonců, doporučuji vám nastudovat nějaké kapitolky z mikroekonomie. Naše zdravotnictví funguje skutečně právě tak, jak mu diktujeme způsobem financování (včetně velké nezávislosti pacienta na financování). I socialisté v UK to zjistili už před 36 lety: http://www.sochealth.co.uk/history/inversecare.htm.
Pokud potřebujete péči, zavolejte skoro na jakoukoliv soukromou kliniku a dostanete řádné ošetření. Po špatných zkušenostech se státním zdravotnictvím se nyní již léčím výhradně takto.
Jsem relativně mladý a nežiji z důchodu, to je pravda. Na druhou stranu na klinice potkávám babičky ze sousedství, které z důchodu žijí, ale těch pár korun navíc jim za péči také stojí.

149927

23.12.2007 23:00

RE: Zešílel jste?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149927

Rikate par korun navic a jak je mozne, ze ta kvalitni pece muze byt jenom za par korun navic? Ze by neco hradil i ten macessky stat? [překvapení]

149928

23.12.2007 23:58

RE: Zešílel jste?

osd 85.?.?.?

Reakce na 149928

Ale jistě. U nás bývají smluvními partnery pojišťoven jak lékaři na poliklinikách, tak lékaři na smluvních klinikách. Třeba za vytrhnutí zubu dostane doktor něco málo přes 100 Kč. Já si rád připlatím 255 Kč, jsem na řadě přesně v čas objednání, všichni jsou příjemní a bolestivost zákroku je nesrovnatelná (měl jsem za život dvě extrakce, tak mohu srovnávat [smích] ). Stejné je to i u jiných ošetření. Švanda je v tom, že ono se to pořádně za výkonové úhrady ani udělat nedá.
Jsem velmi rád, že jsou zaváděny alespoň poplatky (když už ne přímá spoluúčast) za čerpání péče. Bez vazby důsledků až k příjemci péče (pacientovi) se totiž o zdraví stará v důsledku jen lékař. Pokud ale budete vědět, že buď budete pečovat o vlastní chrup a tělo, zaplatíte si 2x ročně odstranění kamene a vydržíte s vlastními zuby nad šedesátku (a vyhnete se tak můstkům po 15 tisících či implantátům po cca 30 tisících - pojišťovna dnes hradí jen snímatelné náhrady - "protézy"[mrknutí jedním okem], budete se sakra víc starat.
Teď se mění aspoň ten základ. Tj. že statisíce lidí nečerpají zbytečně admin. náklady a čas lékaře/lékárníka tím, že si nechávají předepisovat desetikorunové léky.
Z pohledu ekonoma to vidím jako přínos. Druhá věc je, co chce společnost (musí ale znát důsledky možných variant). A to je téma politické. A dnes už konečně "opravdu".

149936

24.12.2007 2:36

RE: Zešílel jste?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149936

Zuby jso do znacne miry zalezitost genetiky, toho jaky je prirodni zdroj, ktera se po upravach pouziva jako pitna. Pokud jde o desetikorunove leky z ekonomickeho hlediska? Co je lepsi aspirin za 10 KC, ktery mozna musim i rozkousat, s tim ze si udelam doma caj s citronem. Nebo "super novej lek" proti chripce, ktery je samorozpustny ve sklenici vody, obohaceny o multivitamin a s prichuti treba manga "extra strong" a stoji 200 KC? Z hlediska relativnich ekonomickych nakladu na administrativu i zisku vyrobce jste to uz osvetlil. A jak je to s uhlem pohledu, ktery jsem nadhodil ja? K cemu nekteri dealeri nekterych faramaceutickych firem pri propagaci leku nabizi pro doktory taky odborne seminare pro dva na 14 dni na Kanarech nebo v Alpach?

Jedna prakticka otazka. Model s priplatky u lekaru je vyzkouseny uz tusim na Slovensku. Objasnete mi tedy jako ekonom, jaky je efekt a kolik z te marginalni uspory spolkly administrativni naklady. A zda to melo tlak predevsim na vstupy do zdravotnoctvi, za kterymi stoji velmi bohata a tudiz vlivna lobysticka skupina.

Jestlize pan Julinek tvrdi, ze to co se vybere od lidi a zustane po odecteni administrativnich nakladu, bude investovana na nakup drahe zdravotni techniky, tak pouze prikrmil dalsi lopatou nenasytneho otesanka v nadeji, ze se zrejme pokazi jeho travici trakt a on zacne zrat o neco mene. A to co rikam jiste lahodne zni usim te loby, ktera chce vice penez pro "zdravi lidu", zkapla mi z toho dojetim slza. [mrknutí jedním okem] A o kolik se vylepsi administrativni naklady pri evidovani tech novych obcanskych priplatku, to je pouze takova tresnicka na zaver. 30 KC a 60 KC je jiste lepsi nez 10 KC. A jak vlastne je dlouhy ten seznam desetikorunovych polozek, ktera administrativne tak snizuji ekonomicky vykon ceskeho zdravitnictvi? [velký smích]

149948

25.12.2007 23:36

RE: Zešílel jste?

osd 85.?.?.?

Reakce na 149948

Jistě, zuby jsou jako vše geneticky podmíněné (mohl bych vyprávět i z vlastní zkušenosti [smích] ). Existuje samozřejmě vždy více úhlů pohledu, nicméně vždy platí, že ekonomika podmiňuje výsledky (ať něco chceme jakkoliv hodně a nemáme na to zdroje, tak to prostě mít nemůžeme - a je jedno, zda jde o jednotlivce, obec či stát).
Lékaři úplatní jsou - ve velké míře. Je tomu tak proto, že nejsou motivováni spokojeností spotřebitelů, a to ani výsledky, ani ekonomickou efektivitou. Proto se chovají ekonomicky - předepíší takový lék, ze kterého mají sami největší prospěch, a který jim neublíží (tj. respektují diagnózu a léčebný důvod).
Za ekonoma (profesně) se nepovažuji. Nemyslím si, že by poplatky měly generovat nějaké peníze pro zdravotnictví, jde však o významný motivační prvek (i když podle mého názoru nedostatečný, ale lepší než nic). Už možnost změnit v lékárně lék za jiný ve stejné ATC skupině bere lékařům možnost vždy ovlivnit rozhodnutí pacienta (tj. mnohdy si raději koupí levnější za 10 Kč příplatek než citronový s 200 Kč příplatkem). Stejně tak je důležitým prvkem snižujícím náklady skutečnost, že každý alespoň trochu popřemýšlí, zda skutečně musí jít na pohotovost a zda bude čerpat práci lékaře proto, aby si nechal napsat recept na volně prodejný lék za pár korun.
Pana Julínka považuji za kariéristu a účelového člověka, nicméně politika z principu o ničem jiném není (takže se tomu nedivím). To, že často blábolí nesmysly není můj problém, měl by to ale být jeho problém. Snažím se říci, že dokud si my (voliči, "akcionáři České republiky" ) neuvědomíme, co chceme a proč, nebude žádný politik prosazovat rozumnější systém.
Pokud mne považujete za bezvýhradného podporovatele ODS, tak jste na omylu [smích]. ODS obvykle volím, ale jen proto, že je obvykle nejblíže mému přesvědčení, a že jde o stranu, u které vím, jak ovlivnit její činnost (tj. je v jednotlivých oborech výrazně otevřenější občanským iniciativám a externímu ovlivňování než např. ČSSD).

149985

23.12.2007 22:52

nechápu

tox lexare (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

kde je muj prispevek?chapu ze kritizoval ale kdyz pisete hovna tak to jinak nejde

149932

23.12.2007 23:22

RE: nechápu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 213.?.?.?

Reakce na 149932

Nikdo vám nic nevymazal.

149935

24.12.2007 8:20

smrt socialistickym zubotrhum

ibuprofen 209.?.?.?

Ja mel se svym zubarem v kapitalisticke cizine problem jen jednou -kdyz sem mu rikal, ze me komunisticti zubotrhove udelali 4 roothcanals (trhani nervu) bez umrtveni. Neveril me a vykrikoval, ze takovou bolest by nikdo nesnesl.
Kdyby i soudruh pisatel clanku radeji misto stiznosti a pokusu s kladivem zasel k soukomnikovi a zaplatil, lepe by udelal.

149953

24.12.2007 15:38

RE: smrt socialistickym zubotrhum

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149953

Pokud se nam podari prejit na zapadni ceny, tak lidi prejde humor. Nejlevnejsi je tady v USA zub vytrhnout. A to stoji nejakych 75 babek. O nejake kanalkove lecbe nema smysl mluvit, tam zacinate startovat od 500 babek vejs a prihazujete a i tak roskujete, ze zub pujde treba za dva roky ven. Nejake komlikovanejsi operace se pocitaji v sumach o rad vyssi. Nevim teda jaka je presne situace mezi zubari, ale ani tady neni zlikvidovano statni zdravotnictvi. A prestoze tady funguje kreditni system, se spatnym kreditem se muzete jit vycpat, tak nepamatuju, tak otresny pripad, ze by podchlazeny vycerpany bezdomovec byl vyhozen z nemocnice, aby u jejiho vchodu do rana zemrel, jak se stalo v Olomouci. Muj kredit je mizernej mel jsem lapalii se srsnema a po trech dnech v prirode jsem smrdel jak ten bezdomovec i vypadal, byl jsem neoholenej, ke vsemu imigrant se spatnou anglictinou.

Z bezvedomi jsem probral v sanitce. Bylo mi jasne, ze to bude draha sranda, tak jsem pokousel zvednout, moc to neslo. [velký smích] Ranger mi rika. "Relax man, you are really sick." Merili mi tlak a sazeli do me jeden adrenalinovy "bonbonek" za druhym. V nemocnici uz meli vyplnene, papiry a vedeli kreditove velmi dobre, co jsem zac. I tak si me nechali na monitoring na pristrojich a dostal jsem samozrejme nezbytne nutne leky a recept, abych si zbytek koupil. Stalo to 1700 babek, ktere zrejme povazovala nemocnice dopredu za ztratu, presto me nikdo nevyhodil a nenechal zarvat. Je to zaplaceno. Tahle historka by se spise hodila pod jeden clanek z BL o zkusenost s ceskou zachranou sluzbou, protoze se jedna o reakci v akutnim pripade.

Chci tim rict pouze jednu vec zdravotni sluzba je neco jineho, nez "trziste". Ekonom neco takoveho bude vstrebavat ztuha, ale je to tak. A i na to by mel byt bran zretel, ani v USA se z duvodu socialni stability neodvazili odstranit statni cast zdravotnictvi. A s vysokym privatnim podilem davaji na zdravotnictvi 16% oproti 8% v EU. Duvodem velmi pravdepodobne bude silna deformace trhu, tak prebujely pravni system, kdy soudit se da o velke penize, o kdejakou kravovinu ( vliv na nutnost vysokeho pojisteni doktoru)a pro srovnani efektivity kombinovaneho sytemu, by bylo potreba znat presnejsi statisticke udaje.

149965

25.12.2007 23:46

RE: smrt socialistickym zubotrhum

osd 85.?.?.?

Reakce na 149965

Tady je to podobné, i když ceny jsou nižší. Pojišťovna zaplatí za trhání něco přes stovku, pacient cca tři stovky navíc (v soukromém sektoru). Dohromady tedy cca 450 Kč, tj. asi polovinu toho, co v USA. Přehled o cenách mám docela slušný, implantáty a můstky jsou v podobných relacích (tj. u nás za 40-50% ceny v USA).
Je asi samozřejmé, že musíme rozlišovat péči podle naléhavosti a účelu. Tedy rozlišit za prvé naléhavou/nenaléhavou péči a péči za účelem opravy a paliativní péči (tj. přece toho nemocného nebudeme rovnou zabíjet nebo ho nehodíme do škarpy).
Nizozemí má třívrstvý systém, který odlišuje péči nákladnou/dlouhodobou, běžnou a "nadstandard". Z pohledu společnosti (tj. z preferencí vycházejících z humanismu) je jistě nutné zajistit pro všechny péči extrémně nákladnou/dlouhodobou (komerčně "nepojistitelnou" ), ochrannou (např. léčba TBC, očkování a podobná prevence) a ostatní (běžnou). První kategorie dělá obvykle asi polovinu všech nákladů na zdravotní péči. To, že je zapotřebí takovou péči zajistit ale neznamená, že nemůže existovat tržní prostředí mezi poskytovateli (péče, léčiv apod.). Jinými slovy, i systém (nutný) pro financování sociálně nutné péče (dlouhodobá/nákladná) může financovat péči v rozsahu nejnižší ceny na trhu s tím, že zbytek (v případě čerpání dražší péče) už je komerčně pojistitelný (a tudíž není nutné jej platit ze sociálně soudržného pojištění).
Byť nejsem profesí ekonom, tvrdím, že zdravotnictví je a má být stejné jako jakýkoliv jiný trh (tj. co nejvíce liberální).
Koneckonců, proč funguje volný trh autoservisů, když existuje povinné ručení (zajišťující právní jistotu v silničním provozu)?

149986

26.12.2007 15:35

RE: smrt socialistickym zubotrhum

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 149986

Nemate nekde nejaky link na ten holandsky system, ten vypada zajimave.

149999

28.12.2007 0:32

RE: smrt socialistickym zubotrhum

osd-nereg 85.?.?.?

Reakce na 149999

Zkuste studovat na http://www.euro.who.int/Document/E84949.pdf. Obecně považuji tento zdroj za velmi dobrý. Konkrétně mám na mysli "časopis" Health Systems in Transition (dříve Health Care Systems in Transition). Vydává to European Observatory WHO a skvělé je, že popisy jednotlivých zemí mají shodnou strukturu. Můžete tak relativně snadno porovnávat obsah jednotlivých kapitol a tak i jednotlivé systémy zdravotnictví v Evropě.
Nejsem na svém počítači, tak nejsem teď přihlášený..

150045

24.12.2007 22:56

taky řešení

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 89.?.?.?

můj známý se nedávno dostal do podobné situace, kdy nemohl dosáhnout ošetření lékařem. Řešil to prostě, jak mu bolest a zoufalá situace umožnovala......za použití slovní výhružky a z přesvědčivým pohledem do očí lékaře, z konstatováním, že nemá co ztratit, se zapůjčenou replikou pistole magnum ráže 9mm, byl jako první ošetřen, bez dalšího komentáře. Poté mi tuto věrohodnou repliku věnoval, kdybych potřeboval taky zubaře......dokoupil jsem si jen náboje a chci věřit, že se nedostanu do stejné situace a nebudu muset tento komediální výstup opakovat....mezitím jsem získal i plonkovou golfovou hůl ze sady, nedávno užitou k velmi podobnému prosazení práva.....Takže rada závěrem : jsem pojištěn u zdravotní pojištovny magnum a golf....a tam problém z ošetřením údajně není

149967

27.12.2007 16:05

První návštěva zubaře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Tak jsem si početla. Autor zde byl napadán, že má chodit na preventivky, blá, blá...
Takže trošičku extrémnější úhel pohledu. Mám dvě dětičky. Klukovi je dvanáct, holčičce sedm. Když kluk chodil do první třídy, na některých základních školách (včetně té jeho) se ještě drželi tradice navštěvovat dvakrát do roka preventivně zubaře s celou třídou. Pozůstatek po komunistech. Nebudu to komentovat, z komunistických názorů jsem osočována pravidelně i v reále.
Takže vím, kam s klukem. Problém nastal, když jsem chtěla k zubaři s holčičkou. Bylo jí šest. Nejdříve jsem zamířila k zubařce chlapce. Nepřijímají. Paní doktorka mi vtipně poradila, ať si holčičku přihlásím k zubařce svojí. Do toho nejdu, nejsem sadistka. Od té doby, co mi provedla s dolními šestkami to, co mi provedla, marně hledám jiného dentistu. Nikde neberou. Dobrá. Mohu si říci - dobře mi tak, na preventivce už jsem nebyla asi tři roky. Mohla bych jít ke své mme De Sadé. Do toho se mi ale FAKT nechce. A ani zatím nemám žádný akutní problém. Zatím. Klepu na dřevo. Ale malé dítě? Kam s malým dítětem, když vás nikde nevezmou?
Tak a teď do mě, chytráci.

Blažková

150031

27.12.2007 21:40

Najděte si informace

DAJKA shromatkova (zavináč) centrum (tečka) cz 84.?.?.?

Vážení, kteří nejste spokojeni se službami stomatologických zařízení! Pláčete se svými problémy na nesprávném hrobě. Většina osočení,směrovaná vůči stomatologické obci patří ve skutečnosti zdravotní pojišťovně. Mimochodem,kdo z vás byl ochoten zvednout zadek a přehlásit se k jiné pojišťovně, než jakou každý z nás dostal do vínku, t.j. VZP(111)? 92% populace automaticky zůstalo...tak přemýšlejte, kdo u nás diktuje veškeré podmínky ?!?
Ke konkrétním stížnostem a steskům:
1.Pokud někdo přijatelně nepečuje o dutinu ústní, těžko se ošetřuje.V infekčním prostředí se nedá udělat ani kvalitní výplň, ani nepůsobí anestezie(z důvodu přítomného otoku, který každý zánět provází).
Pokud lékař usoudí, že je nutné nejdříve poměry v dutině ústní upravit, neříká to z nudy nebo špatného úmyslu.
2.Akutně vás ošetří každý lékař, pokud mu sdělíte, že máte BOLEST.
Pak však musí následovat další, konečné ošetření u lékaře, kde jste zaregistrováni.
3.Pokud nejste registrováni u žádného stomatologa, je to váš problém, protože jste si dosud nenašli dostupné informace, jak toto učinit.
4.Trefovat se do zdravotníků je vždy populární a hlavně vděčné. Proč? Protože je vyhledáváme v situacích nám nepříjemných až bolestivých, kdy očekáváme pomoc. Naše vnímání je přiostřené, jsme citlivější, ale bohužel nám to také "méně "myslí"..
5.Často pacienti ve stomatologických čekárnách reptají, že už před chvílí vyšel pacient a dalšího neberou... Vážení - to není proto,že by si sestra s lékařem dávali "voraz", ale po každém z vás je potřeba vydezinfikovat křeslo. Chránit se musí jak zdravotníci, tak následující pacienti. A že JE proč, to snad jindy..Nebo by se vám líbilo, kdyby byla ordinace věčně zavřená pro nemoc? Nebo kdybyste si odnesli z ordinace HIV?
6.Z vašeho pojištění nečerpá nikdo nic,pokud nejste zaregistrováni. Tvrzení, že stomatolog je předplacen ze zdravotního pojištění, je prostě blábol..
7.Pokud nejste registrován, lékaři pojišťovna neproplatí některé výkony, ani když vás ošetří. Udělá to z laskavosti, ZADARMO a na úkor svých objednaných pacientů. A ví to předem. Pokud navíc vidí ve vašich ústech infekci, nedivte se, že nezáří nadšením.
8.Pikantní jsou obzvláště pacienti, kteří zajdou,protože jsou na nemocenské,např. pro angínu, nebo pacienti, kteří přijdou s oparem. Zdravotníci nejsou roboti!!!
Atd, atd. Takto bych mohla vyvrátit, nebo vysvětlit 99% osočení a stesků na systém, není zde však prostor.
Moje rada zní: než začnete někoho osočovat, zjistěte si informace a hlavně si promyslete možné souvislosti.
Hlavně zvedněte svůj zadek a přehlašte se k jiné ZP, než té, co diktuje zdravotní politiku a podmínky v tomto státu.
Protože to je začátek...

150043

28.12.2007 11:04

RE: Najděte si informace

Saša 74.?.?.?

Reakce na 150043

Problém je, že pro spotřebitele „volný trh“ zdravotních pojišťoven nejvýhodnější není! V malém a se zbožím je „volný trh“ prospěšný, ale přes všechny nedostatky každé státní nebo neziskové organizace v pojištění a zdravotnictví jsou pro drtivou většinu výhodnější a to včetně zdravotního personálu. Lékařská péče v USA je extremně nákladná a nepříliš kvalitní

Podle Světové zdravotnické organizace je americké zdravotnictví kvalitou na čestném 72. místě na světě.
Ovšem cenově nemá ve světě konkurenci. Nákladově je to špička.
Zdravotní pojištění nemá v USA pouhých 45 milionů lidí.
Jak efektivní je "tržní" americké zdravotnictví?
V USA zdravotnictví spotřebovává 16% tamějšího HDP, v EU 8,9 %.
Pro porovnání :
ČR : 7,03 %
Kuba: 6.3% (2004)
Čína: 4.7% (2004)
Severní Korea: 3,5 % (2004)
Jižní Korea : 5.5% (2004)

Ovšem USA jsou náš vzor. Vzor jak za mnohem víc peněž zařídit lidem podstatně horší zdravotní péči.

150060

28.12.2007 21:40

RE: Najděte si informace

DAJKA shromatkova (zavináč) centrum (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 150060

Vážený Sašo!, Napsala jsem, že je to začátek..tzn., že až se zhroutí monopol VZP, pak teprve vůbec může začít diskuse. Zatím možná není(na žádné úrovni...).

150094

31.12.2007 18:58

RE: Najděte si informace

Saša 74.?.?.?

Reakce na 150094

Žiji léta mimo ČR a nemohu posoudit jaká je VZP, dle internetu je nezisková. Ziskové pojišťovny v jiných zemích jsou pravděpodobně daleko horší, typicky platí procentuelní spoluúčast, pečlivě spočítánu takovým způsobem, aby u častých drahých zákroků většinu zaplatil pojištěnec, zákroky velice řídké zaplatí plně. Pojistné zahrnuje především zisk akcionářů (bez zisku by se zhroutila) na druhém místě reklamu a samotný provoz. Zdravotní péče o zuby je viděna podobně jako kosmetická léčba a zubaři o pacienty soutěží. Je to krása na pohled, v čekárně dostanete kávu, kterou nestačíte vypít neb zubař je dochvilný, snaží se pacienta oslnit předváděním jeho chrupu a rentgenů na monitorech a prodat pojištěnému nebo zámožnému ošetření. Až na cenu pacient je spokojen, stomatolog se chová obdobně jak holič a vše je téměř příjemné. Zubařská pohotovost neexistuje! Ale někteří zubaři přijedou svého dobrého pacienta ošetřit do ordinace třeba o půlnoci. Můj dojem a krátké shrnutí je, že zubař výtečného chování a se značnou klientelou má sice větší příjem, ale výsledek pro pacienta je stejný a pro škudlily nebo nemajetné podstatně horší než v zemích s povinným, neziskovým nebo státním pojištěním. Hrabivost a soutěživost je člověku dána a většina společnosti na tomto principu pracuje velice dobře oproti státním organizacím s výjimkou zdravotnictví.

150225

28.12.2007 18:55

A co lidi?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Jsem se odhodlal přispět, tak s chutí do toho [smích]

Připadá mi, že nikdo nenahodil, jaký má člověk štěstí, nebo spíš smůlu, na koho člověk narazí. Navíc si myslím, že oproti době minulé, soudě podle hlášek rodičů, že dneska je to "méně bolestné" než dříve. Přece jenom zubáci maj spoustu pěknejch udělátek navíc.

Moji zubáci:

v dětství jsem je moc nevnímal, a na základce jsem to bral vždycky jako fajn možnost nesedět v lavici a poslouchat nesmysly.

Na střední škole to samý, jenže pak se mi udělal kaz mezi zuby, a než jsem na to přišel, měl jsem tam pěknou díru.

(vše subjektivní hodnocení)
Zubařka číslo 1: šikovná, milá, ale vadilo mě, jak se ze mě snaží vytáhnout peníze za nadstandardní péči; i na ní bylo vidět že je jí to blbý, mě to přišlo trapný a přešel jsem k zubákům na naší nedaleký poliklinice

Zubařka číslo 2: dokud šlo o to, co nejrychleji shlídnout pusu a říci vše je OK, tak to OK bylo. Problém nastal, když se mi ozvala ta výplň. Totálně to zmršila a od tý doby něco vím o zánětech. Navíc mi připadlo, že po těch pár hodinách koukání po netu o tom vím víc než "paní neschopná". Svoji (ne)odborností mě dala docela pěkný kapky.

Zubařka číslo 3+4: marně jsem hledal ke komu přejít, když tu zvěsti donesly, že ta dotyčná někam zmizela. Jinak 3+4 je proto, že v tý ordinaci se střídalo více zubařek, ale více méně na stejný úrovni. Kvalita práce průměrná, přístup trhni si - tím mám na mysli, že pokud by se na mě sem tam nevyprdli a dělali to v časovým limitu, tak mi ten zub vydržel více než kolik vydržel. A komunikace se mnou příšerná.

Zubařka číslo 5: tahle sloužila jako chirurgie(teď si nejsem jistej názvem) - tedy jako "řezník" na složitější věci pro ty dvě předchozí. Bomba, tahle mě vždycky zachránila, z toho co ty před ní posr.. Jednou k ní jsem šel s naprosto blbou náladou a její pohoda mě fakt zahřála. Tuhle bych hodnotil 1*, bohužel davy v čekárně, tak jsem se ani neptal jestli mě vezme.

Zubařka číslo 6: po extempore s exotem číslo 4, kterou jsem se snažil přesvědčit, že opravdu vím, jestli mám skousnuto jak mám mít, že to opravdu poznám, tak se na mě se zabijáckým pohledem vrhla a zbrousila mě spodní zub (no, pak už to do sebe zapadalo, ale chtít aby byla OK korunka bylo asi už moc)
jsem se známou jsem se domluvil, že příště to zkusím je její doktorkou

Takže shrnutí: co doktor, to originál. Od naprosto neschopný, po průměrný ignorantský řezníky a až po zlatý lidi. A tak to podle mě bude všude. Navíc mám i zkušenost, očařka, že když má náladu, je skvělá, ale když je nenaladěná, tak je taky na ránu. Ať tak, nebo onak, i doktoři jsou lidi a je dobrý, když člověk ví, že nemá nakupovat zmetky....

150081

29.12.2007 16:59

Zda sa vam stomatologicke osetrenie drahe? Tak sa snazte usetrit.

expert 91.?.?.?

The Price Of Wisdom

One day, a man walks into a dentist's office and asks how much it will cost to extract wisdom teeth.

"Eighty dollars," the dentist says.

"That's a ridiculous amount," the man says. "Isn't there a cheaper way?"

"Well," the dentist says, "if you don't use an anaesthetic, I can knock it down to $60."

"That's still too expensive," the man says.

"Okay," says the dentist. "If I save on anesthesia and simply rip the teeth out with a pair of pliers, I could get away with charging $20."

"Nope," moans the man, "it's still too much."

"Hm," says the dentist, scratching his head. "If I let one of my students do it for the experience, I suppose I could charge you just $10."

"Marvelous," says the man, "book my wife for next Tuesday!"

150119

31.12.2007 23:42

Protože trefovat se do stomatologů je tak snadné,

DAJKA shromatkova (zavináč) centrum (tečka) cz 84.?.?.?

odpovídám autorovi i ostatním dle jeho původních odstavců podtupně.
1.Ošetření na tržišti a nesterilními "takynástroji" ...by se vám možná líbilo jen chvíli, než byste zjistil, že máte komplikace způsobené těžko léčitelnou infekcí.
2.Jste neodpovědný, protože kašlete na prevenci. Dále-limity pacientů určuje zdravotní pojišťovna, nikoli stomatolog.
3. "Svépomoc"...bych kvalifikovala jako sebevražedný pokus a měl byste nyní pobývat na pavilonu č.5 v Bohnicích, abyste si ujasnil (nejen) postoj k životu.
4. a 5. Bolest-kdybych byla škodolibá, řeknu:"dobře ti tak, prase", ale peorože nejsem, mohu jen vyjádřit soustrast.
6. Pohotovost-tak to jste měl "kliku", určitě jste se nepochlubil "domácím" ošetření. Jinak by se mohlo stát, že by zub odmítli ošetřit pro možné riziko pozdější žaloby na postup ošetření.
7.Dodělávat práci za jiného...by se nikomu nelíbilo, zvláště, pokud si nejste jisti předchozím ošetřením u pacienta, jako jste-na doporučení ještě přijdete, nebo ne, když jste tak svéprávný a rozhodujete se třeba dle počasí???? A co vy? Berete odpovědnost za jiné? A tady jde navíc o zdraví a následky...
8.Zahlcení lékařů..je jich prostě málo. To se mají strhat? S důvěrou s obraťte na Mr. Pekárka, který se léta bránil spolupráci s dentálními hygienistkami, zajišťujícími z valné části prevenci(prý stomatologům budou budou brát práci...to přesně zaznělo na celostátním stomatologickém sjezdu ještě před pár lety...snad už změnil ten krátkozraký názor...).
9.systém péče- prevence není pro "čárku" lékaři. Znát konkrétní chrup znamená v případě potřeby udělat přesnou diagnozu. Jste laik, ale mohl byste to pochopit a respektovat. Spolupráce pacienta s ošetřujícím je nutná, pokud chcete kvalitní ošetření. Jinak ošetří zub lékař, který zub a pacienta vidí 2x do roka, a jinak náhodně vybraný ošetřující a bez anamnezy.
10.Nemá cenu komentovat, protože jsou to bláboly -nepravdivé, vyjádřené ve vzteku. Zdravotní péči je zdravotník povinen poskytovat pouze za určitých podmínek-tečka.
11. Sprosté výpady v příspěvku nebudu komentovat vůbec. Zdá se mi, že nejste při smyslech.
12. Určitě jste taky zvonil klíči před 18 lety. Změny musely nastat a to i v náhledu na odpovědnost občana za vlastní zdraví.
Ovšem ne každý (zaplaťbůh) to nepochopil tak, jako výše zmíněnou "svépomoc".
12.O Vaší toleranci mám pochybnosti, vzhledem k Vašemu slovníku, ale koneckonců o tu zde nejde. Lékaři jsou NUCENI být podnikateli, tak s nimi jednají všichni dodavatelé. Pouze ZP a pacienti jako Vy se domnívají, že musí platit dodavatelům včas, ale ZP a pacienti mohou s platbami váhat...

150241

31.12.2007 23:22

pokračování...

DAJKA shromatkova (zavináč) centrum (tečka) cz 84.?.?.?

13. Pokud jste si jist, že dokážete navrhnout lepší systém, chutě do toho. Pan Julínek Vás jistě neodmítne, když mu donesete rozumný návrh na stříbrném podnose = hotov. Takto totiž pracuje- pokud máte nějaký návrh, přestože má na vypracování dobře placený ansábl, řekne si o písemnou vypracovanou podobu. Pak teprve bude o ní uvažovat. Dejte se do toho, máte-li na to čas!!!
14.Pokud nedbáte doporučení lékaře, tak Vám není pomoci. Pak můžete ležet vzteky na zemi a mávat rukama i nohama, a ječet, že máte svá práva...Žádného lékaře nemáte "předplaceného" ze svého pojištění..ale to si musíte vyřešit u své ZP. Jistě se na ni obraťte, také Vám doporučí lékaře-stomatologa v blízkosti bydliště, který Vás zaregistruje.
15. Vezměte na vědomí, že jsou zde také dentální hygienistky, které Vám mohou pomoci k dobrému orálnímu zdraví, tak, abyste se vyhnul většině problémů s dásněmi a zuby(kromě úrazů samozřejmě).
Koneckonců pokud pochopíte, že prevence (nejen primární, ale i sekundární a terciální) Vám ušetří problémy a peníze, nebudete muset psát podobné nactiutrhačné příspěvky kamkoli. Ničemu to neprospívá, jen to vyvolává vášnivě nenávistné nálady.
Ostatně klidně pošlete mail. Jsem jedna z nich - dentální
hygienistka.

150246

12.1.2008 19:06

přehled placení u zubaře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

pěkný souhrn jak se teď nově platí:
poplatky u zubaře

151233

3.2.2008 21:47

ulomený zub

René R (tečka) Makula (zavináč) seznam (tečka) cz 83.?.?.?

153240

14.5.2010 19:35

Pane vy jste vševědoucí (Cenzurováno)

kadet 90.?.?.?

(Smíte napadat myšlenky, ne diskutující. Podobný příspěvek se nemusí zobrazit. Díky – moderátor)

Měl jsem malou dirku....
(Cenzurováno), vznikl ti mezizubní kaz, který se vyvíjí roky, rozemlel zub, dostal se na dřeň, zezhora není vidět, je právě mezi zuby z boku,
a když podemele půlku zubu, pak se propadne i ten vršek, ale zub už je v prdeli, (Cenzurováno)!!!!!
Takže sis pomohl kleštěmi a pak chceš, aby to někdo řešil????
A když nemají lidi chodit na prohlídky, ošetření má být zadarmo, ty (Cenzurováno), tak to mají zubaři celé české republiky čekat roky v prázdné ordinaci po celé republice na to, až se rozhodneš dojít???


Ano, ta sestřička z pohotovosti, ty (Cenzurováno), měla pravdu, a víš proč nešetřím těch slov? Protože z toho textu nadutost a namyšlenost číší, protože, ač o stomatologii nevíš nic, přesto tvrdíš, že to nemohla, ironicky píšeš, vědět. Ale mohla, nevěděl jsi to ty, že zub je podemletý a pozná to každý zubař, co se na to jen podívá. To jen pyšná trubka je přesvědčena, že je neomylná, bože, právě takoví lidé, jako ty, jsou příčinou frustrace poctivých zubařů. S pozdravem. Snažím se být jedním z nich. zdar. [chechtot] [chechtot]

219308

23.8.2010 16:16

Neochota zubních lékařů v Brně

Pavelová 89.?.?.?

Dnes jsem byla se svojí známou,která potřebovala akutní ošetření na okružní cestě po brněnských zubních ordinacích a ošetření jsme se nedočkaly.Lékařka ke které chodila šla na soukromo a odmítla ji ošetřit.Pokračovaly jsme dále se stejný výsledkem až u třetího lékaře nám bylo zděleno,že může přijít zítra v 16:00 dnes at navštíví pohotovost.Jednalo se o soukromou lékařku Mudr. Paličkovou.Tak to placení zdravotního je asi na nic.

226693

2.4.2015 12:36

Kvalitní zubař Praha

Ema987 188.?.?.?

Prestižní zubní ordinace v Praze je od p. doktorky Balážové. Chodím k ní půl roku a jsem max spokojená. Původně jsem chodila k jinému lékaři, ale ten mi neuměl najít ani kaz...pak začaly problémy se zuby a já přešla...udělala jsem nejlépe, jak jsem mohla...připlatíte si zde, ale budete spokojeni...

330376

Příspěvků: 111

20.12. 01:08 von Bumerang  Napsal jste...
20.12. 01:25 GHEORGHE  Mám podobný problém
20.12. 02:41 Cikán  RE: Mám podobný problém
20.01. 01:11 susrev  RE: Mám podobný problém
17.10. 15:46 www.dentyl.cz  RE: Mám podobný problém
20.12. 03:43  Tento problém znám i z vlastní zkušenosti.
20.12. 03:30  Bude hůř
20.12. 05:46 vladuna  Doháníme Západ
28.12. 22:22 trodas  RE: Doháníme Západ
20.12. 07:39 LaFox  Nic nového pod sluncem
22.12. 11:14 von Bumerang  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 12:34 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 13:23 Lone  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 14:48 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 15:54 Kája Neslepý  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 15:13 GHEORGHE  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 22:03 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 01:33 Jiří Koubek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 01:58 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 03:02 Jiří Koubek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 15:22 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 18:38 Jiří Koubek  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 18:38 Jiří Koubek  RE: Nic nového pod sluncem
26.12. 15:05 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
26.12. 22:16 Mirda  RE: Nic nového pod sluncem
24.12. 21:51 Kája Neslepý  RE: Nic nového pod sluncem
26.12. 05:45 Kája Neslepý  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 21:59 von Bumerang  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 22:31 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 23:24 von Bumerang  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 23:56 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
24.12. 01:58 Datel  RE: Nic nového pod sluncem
24.12. 01:59 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
24.12. 02:45 Datel  RE: Nic nového pod sluncem
24.12. 23:49 von Bumerang  RE: Nic nového pod sluncem
25.12. 12:42 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 17:02 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
22.12. 18:04 Anonymouse  RE: Nic nového pod sluncem
23.12. 22:18 Rene Bartosek  RE: Nic nového pod sluncem
20.12. 08:01 Kadence crazy  K zubari se ma chodit
20.12. 08:29  ....
20.12. 09:19 Vratislav  Chudák pan autor
20.12. 10:03 Spytihněv  RE: Chudák pan hraboš...
20.12. 10:25 Kraken  RE: Chudák pan autor
21.12. 09:59 Vratislav  RE: Chudák pan autor
21.12. 19:55 Kropáč  RE: Chudák pan autor
22.12. 11:19 Vratislav  RE: Chudák pan autor
20.12. 10:30 voyta  RE: Chudák pan autor
20.12. 14:07  RE: Chudák pan autor
23.12. 12:24 Vily  RE: Chudák pan autor
21.12. 16:18 Vratislav  RE: Chudák pan autor
21.12. 21:19 Rene Bartosek  RE: Chudák pan autor
22.12. 12:56 Anonymouse  RE: Chudák pan autor
23.12. 11:25 Vratislav  RE: Chudák pan autor
23.12. 13:51 Anonymouse  RE: Chudák pan autor
24.12. 10:16 Vratislav  RE: Chudák pan autor
24.12. 14:26 Anonymouse  RE: Chudák pan autor
20.12. 10:45  Situacia na slovensku
20.12. 16:56 soul01  RE: Situacia na slovensku
20.12. 18:56  RE: Situacia na slovensku
21.12. 11:35 Karel z Čech  RE: Situacia na slovensku
20.12. 10:10 Petr Pavel  existuje řešení
20.12. 14:36 JanHl  RE: existuje řešení
22.12. 13:16 Anonymouse  RE: existuje řešení
24.12. 11:03 JanHl  RE: existuje řešení
24.12. 14:14 Anonymouse  RE: existuje řešení
20.12. 10:55 navara  Mit zubare je obcas stejne platne...
20.12. 13:37 coromoro  RE: Mit zubare je obcas stejne platne...
20.12. 11:21 AX  Monopol
20.12. 15:22 Karel z Čech  RE: Monopol
20.12. 16:58 Petr Řehák  RE: Monopol
20.12. 20:35 Jiří Koubek  RE: Monopol
23.12. 11:36 Vily  RE: Monopol
20.12. 16:30  a co pojistovna ?
21.12. 02:52 Pasant-x  Máte problém se zuby?
21.12. 10:33 Eva H.  Nesouhlasím.
21.12. 16:38 Vratislav  RE: Nesouhlasím.
22.12. 00:08 von_Krebst  RE: Nesouhlasím.
23.12. 11:46 Vily  RE: Nesouhlasím.
22.12. 01:57 Petr Oujesky  Nikde to neni lepsi
22.12. 13:36  He!
22.12. 14:35  Aneb pohádka o kohoutkovi a slepičce...
22.12. 17:10 Antiseptik  RE: Aneb pohádka o kohoutkovi a slepičce...
23.12. 20:20 morfeus  nechápu
23.12. 22:33 osd  Zešílel jste?
23.12. 23:00 Rene Bartosek  RE: Zešílel jste?
23.12. 23:58 osd  RE: Zešílel jste?
24.12. 02:36 Rene Bartosek  RE: Zešílel jste?
25.12. 23:36 osd  RE: Zešílel jste?
23.12. 22:52 tox  nechápu
23.12. 23:22 Vladimír Stwora  RE: nechápu
24.12. 08:20 ibuprofen  smrt socialistickym zubotrhum
24.12. 15:38 Rene Bartosek  RE: smrt socialistickym zubotrhum
25.12. 23:46 osd  RE: smrt socialistickym zubotrhum
26.12. 15:35 Rene Bartosek  RE: smrt socialistickym zubotrhum
28.12. 00:32 osd-nereg  RE: smrt socialistickym zubotrhum
24.12. 22:56 Vladimír Bílý  taky řešení
27.12. 16:05  První návštěva zubaře
27.12. 21:40 DAJKA  Najděte si informace
28.12. 11:04 Saša  RE: Najděte si informace
28.12. 21:40 DAJKA  RE: Najděte si informace
31.12. 18:58 Saša  RE: Najděte si informace
28.12. 18:55  A co lidi?
29.12. 16:59 expert  Zda sa vam stomatologicke osetrenie drahe? Tak sa snazte usetrit.
31.12. 23:42 DAJKA  Protože trefovat se do stomatologů je tak snadné,
31.12. 23:22 DAJKA  pokračování...
12.01. 19:06  přehled placení u zubaře
03.02. 21:47 René  ulomený zub
14.05. 19:35 kadet  Pane vy jste vševědoucí (Cenzurováno)
23.08. 16:16 Pavelová  Neochota zubních lékařů v Brně
02.04. 12:36 Ema987  Kvalitní zubař Praha

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 32 čtenářů částkou 8 801 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Nejnovější dezinformace....08.04.20 18:10 Česká republika 4

Hamáček chroptí blahem: asi se podaří prosadit 10 tisíc pokuty vybírané mestapem a policií08.04.20 17:36 Česká republika 7

Pandemie povzbudila plány na budování vysokorychlostních sítí 5G08.04.20 12:13 Neurčeno 0

Revoluce nese smrt?08.04.20 09:26 Neurčeno 4

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 5

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 4

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 4

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 4

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 4

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 9

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 7

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 5

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
24,98 Kč
Euro
27,15 Kč
Libra
30,97 Kč
Kanadský dolar
17,81 Kč
Australský dolar
15,58 Kč
Švýcarský frank
25,71 Kč
100 japonských jenů
22,92 Kč
Čínský juan
3,54 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
33,29 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 195,22 Kč
1 unce stříbra
376,88 Kč
Bitcoin
182 129,21 Kč

Poslední aktualizace: 9.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 11 184