Diskuze k článku

Matematika s ideologickým nábojem

Příspěvků 76

7.12.2007 1:46

Mno, osvedcana taktika.

Rene Bartosek 68.?.?.?

S vyplachem mozsku se musi zacit od raneho veku, pouze tak se muzeme dockat ideologicky uvedomelych dospelych jedincu, vetsinou z dceformovanym mysleni a vnimanim reality.

148646

7.12.2007 11:41

RE: Mno, osvedcana taktika.

Jadawin 194.?.?.?

Reakce na 148646

Souhlasím, je však svatou povinností slušných rodičů zajistit, aby se to nezdařilo. Vidím to takhle (z vlastní zkušenosti):

Mám dvě děti. Jedno začne chodit do školy za 4 roky, jedno za 6. Takže u prvního mám ještě 4 roky na to, abych mu vysvětlil, že sice do školy musí chodit, dokonce i výsledky by mělo mít výborné, ale je dost věcí, které by ve škole říkat nemělo a zejména dost věcí které mu vysvětlím sám. Tak, jak to bylo za rozumnějších časů: otec učí syna/dceru rozeznávat dobro a zlo, učí je, kde udělal v životě chyby, jak se mají dívat na svět kolem sebe, co je to čest apod. Myslím, že to chce jediné -- věnovat dětem čas. Vykašlat se na kariéru, prachy, konzum a další pozlátka. Naprosto bez problémů bych mohl vydělávat dvoj-a-víc-násobek toho, co dnes. Ale s největší pravděpodobností bych moc neviděl svoje děti. Takhle jsem s nimi každý den. Hraji si s nimi, pozoruji je a taky je pochopitelně vychovávám (pěkně "po staru" [mrknutí jedním okem]), když zazlobí. Mimochodem, pokud jste někdy hledali smysl života a nedařilo se vám to, tak ho najdete v tomhle, to vám garantuji. Neměnil bych to za nic.

A teď zpátky k tématu [mrknutí jedním okem]. Má stát šanci vypláchnout mozek dětem pocházející ze slušné a fungující (způsobem naznačeným výše) rodiny? Nevím, pochopitelně, nejsem jasnovidec. Ale, co vím, je, že na to, že nemá, sázím všechno. Kdyby to tak dělali všichni, jistě by došlo k nějakému procentu nezdarů, ale dohromady by to vytvořilo silnou a zdravou společnost, ve které by žádné výplachy neměly šanci (a velmi pěkný boční efekt by také byl, že by neměli šanci i různé pseudonárody rádoby vyvolených [smích]). Pěkný sen, jen co je pravda, co říkáte? [mrknutí jedním okem]

148665

7.12.2007 14:22

RE: Mno, osvedcana taktika.

Ten co krade víka kanálů 85.?.?.?

Reakce na 148665

Dobrý den. Předně bych chtěl říct, že si vašeho názoru moc cením, je hodně lidský a rozumný ( v dnešní době docela exotika ). Pokud vychováváte své děti tak jak píšete, mají štěstí, že se narodily do osvícené rodiny. Velmi pravděpodobně školu nebudou mít lehkou z pohledu názorů, hned jak je bude učitelka dějepisu zkoušet třeba z 11.9.2001 a dalších etap lidské společnosti, kde je pravda v učebnicích opět potlačována. Dost možná budou rebely ve třídě plné dětí, kteří papouškují to co jim systém lije do hlavy už odmala. Věřte tyto děti to nemají lehké, s jedinečným názorem proti ním bude stát tupá většina se všemi laskominami které boj proti davu nabízí - šikana, psychické deptání, posměch. Pokračujte ve své výchově, na vaší straně je pravda a rozum. Ale naučte je taky pěkně zatít pěstičky, protože dříve nebo později je budou potřebovat.

148681

7.12.2007 17:14

RE: Mno, osvedcana taktika.

Jadawin 194.?.?.?

Reakce na 148681

Děkuji i za Vaši reakci. Taková potěší také (a ne málo). To s těma pěstičkama rozhodně nezanedbám, protože já sám vím nejlíp, jaké to je, když je jeden neumí použít. A o (sociálním) vyloučení z kolektivu bych taky mohl psát romány... Otce jsem neměl od devíti let (autonehoda) a dodnes pociťuji důsledky. Máma nemohla stačit na vše, čímž ji pochopitelně neobviňuji, sama to měla pekelně těžké -- občas zejména se mnou a bratrem. A ať si kdo chce, co chce říká, mužský prvek je při výchově stejně důležitý jako ženský, ale to tady pochopitelně nemusím zdůrazňovat, nejsme na židnesu nebo na aktuální žumpě, že [smích]

148692

7.12.2007 18:10

RE: Mno, osvedcana taktika.

mt-svk 213.?.?.?

Reakce na 148692

Jadawin, podobnú výchovu sa snažím praktizovať na svojej dcérke. Zatiaľ má len 3,5 roka, takže mnohé veci ešte nechápe, ale postupom času to príde.

148694

7.12.2007 19:22

RE: Mno, osvedcana taktika.

Ten co krade víka kanálů 85.?.?.?

Reakce na 148692

Nemate zac dekovat to vas slechti ze mate takovy pristup. Ja treba na skole tezce bojoval s nasi dejepisarkou a odmital jsem tlumocit pokroucenou historii. Proste jsem to neprenasel pres pusu. Co naplat z historie jsem kvuli toho malem propadl, prestoze jsem mel prectenych nekonecnekrat vice historickych knih nez tupe ovce ve tride. Druhou svetovou valku vyhrali americane, hirosima, nagasaki byla nutnost a dalsi a dalsi zblepty, kterymi me ladovali. Tim jak jsem rebeloval jsem byl mimo kolektiv, ktery se na me dival s opovrzenim jako na exota. Nejak jsem se s tim popral a vim ze jestli budu mit nejake deti budu se jim snazit ukazat take tu svobodnou cestu, ale dnes v dobe Xboxu, playstations do kapsy, kdy dite ktere nehraje pocitacove hry je ve skole out je to tezsi a tezsi.

148697

7.12.2007 20:34

RE: Mno, osvedcana taktika.

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 148692

Mate me uznani a sympatie. Sam se snazim o neco podobneho ve vychove mych deti (2 kluci 8 a 5 let).

Jedna vec mne ale trapi. Pamatuju si, jak rodice ucili o historii a mnoha dalsich vecech mne a vzdy mi nezapomeli pripomenout, co z toho co jsem prave slysel jsem "neslysel" a nemam o tom mluvit. Tenkrat to pry byla totalita a komunisticka zvule. A ja jsem dnes za komunistu (podle ucitelky meho syna), protoze pry je jediny ve tride koho tatinek nepodporuje zradar.

A ja se vazne ptam. Mam znova ucit deti, ze to co jim doma reknu nesmeji rikat ve skole? Ze si maji neco jineho myslet a neco jineho rikat? Kam sme se to vlastne dopracovali ???

148703

7.12.2007 23:28

RE: Mno, osvedcana taktika.

Ten co krade víka kanálů 85.?.?.?

Reakce na 148703

Dekuji za sympatie. Dopracovali jsme se tam kde to bylo z jine strany. Tezko rict kam az to dojde, mozna to ve finale bude jeste tezsi nez v minulosti. Kazdopadne jsem rad ze jsem se tema radaru nedockal ve skole protoze to by uz zdrejme me srdce neustalo. Jestlize se vase dite te ucitelce postavi se svym nazorem, jasne se odlisi. Bude patrit do cca 10% skupinky lidi, kteri pouzivaji zdravy rozum a uvahu ( neboli tedy selsky rozum ). Za to by se nemel nikdo stydet a potlacovat to v sobe, byt jak rikam melo to pro me dusledky nevraziveho kantora alergickeho na me jmeno, posmech spoluzaku a take oznaceni za bolsevika tusim i na mou rodinu si vzpomeli, pak jsem chytil namrzlou snehovou kouli do kokosu a dodnes kdyz ma holicka zapomene tak mi jde videt jizva [velký smích]. Vite lidi kdyz nemaji argumenty tak sahaji k urazkam a plivancum misto toho, aby lehli do knizek a hledali vlastni nazor, jsou na to moc lini, zdegenerovani a zdechli.. Zijeme v roce 2007 zatim i kdyz se na tom pracuje nejde cist myslenky a kazda mysl ve ktere klici zdravy rozum je prinosem i kdyz mlci a pozoruje, jednou se muze zapojit do dila..

PS:Ja take hraval pocitacove hry, cetl komiksy a dalsi in veci, vzdy jsem ale u jejich provadeni citil jak to otupuje mou mysl a vytvari virtualni nesmyslne problemy misto toho abych resil sebe. Dnes se na televizi nedivam,papirove noviny ctu tak jednou za mesic a jeste odzadu od sportu. Kdyz beham ve fitku jsem trosku mimo kdyz se vedle me bavi mlade holky o ordinaci v ruzove zahrade, nebo o vyvolenych. Proste se moc nechytam, ale ziju. [mrknutí jedním okem]

148714

8.12.2007 0:07

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148703

Kevine, rad bych odpovedel na vasi zaverecnou otazku.
Kdyby si vase deti za vlady nikym nezvolenych komunistickych zlocincu otviraly ve skole hubu, mohly by se s dalsim studiem na vyssich skolach rozloucit. Vy sam byste byl vysetrovan a hrozila by vam ztrata prace a vezeni. V padesatych letech i poprava.
Dnes se vam nestane vubec nic a vase deti budou maximalne vystaveny posmechu spoluzaku. Ovsem to nebude vina demokracie, ale vase vina.

148719

8.12.2007 0:39

RE: Mno, osvedcana taktika.

Kevin 78.?.?.?

Reakce na 148719

Mily Rocky. O tom co se stalo detem kterych rodice si otvirali hubu mi rikat nemusite. Stacil jediny podpis meho otce v roce 1977 a ja si vysokou skolu udelal dalkove az v obdobi 1990-95. Kdyz jsem promoval, bylo mi skoro 30. To uz byl muj otec 10 let mrtev, zabila ho rakovina kterou si donesl z Jachymovskeho koncentraku....

A ano, mate pravdu, dnes se mi ZATIM nestane nic. A hrozne rad bych sdilel vasi jistotu ze se mne nebo mym detem nic nestane ani treba za 5 nebo 10 let. Ale kdyz se tak koukam na zakony trestajici i "zavadne mysleni", zakony ochranujici hlupaky a neprizpusobive mensiny, zakony zakazujici pochybovat o predem danych pravdach ci zakony ktere z drivejsi basty svobody a demokracie udelali fasisticky stat, priznavam uprimne ze mam strach.

148723

8.12.2007 11:06

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148723

No to jsem Kevine rad. Uz sem myslel, ze jste jeden z tech komousu kteri tvrdi, ze se nic nezlepsilo.
Nemyslim si ovsem, ze se z najake drivejsi basty demokracie stal fasisticky stat. Jestli mluvite o Americe, tak tam demokracie funguje bez problemu a pokud nemate rad Bushe - ta zeme bude mit do roka jineho presidenta.
Uplne jine je to v Rusku, kde byla byvalym KGB Putinem zlikvidovana nezavisla media a z opozice zbyli v parlamentu jen komuniste.
Pro CR je cely ten vyvoj dost strasidelny, protoze vsichni ti rusti generalove kteri nam hrozili pri vstupu do NATO a kteri nam vyhrozuji i dnes kvuli radaru meli vysoke dustojnicke hodnosti uz za Brezneva.

148745

8.12.2007 11:23

RE: Mno, osvedcana taktika.

Ten co krade víka kanálů 85.?.?.?

Reakce na 148745

Odpovim vam v bodech Rocky at se vam lepe reaguje.

1) Nestal fasisticky stat, ale aspiruje na nej a v budoucnu jej predezene

2) O Bushovi to ani tak neni, kdyz jste reditel loutkoveho divadla a loutce kasparka se vychechlou nohy, proste zacne hrat novy kasparek, vodic se ale nemeni..

3) Vase vedomosti o stavu demokracie v Rusku jsou "velke" asi jako moje o posledním díle Ordinace v ruzove zahrade. Pan Putin se tesi obrovskemu obdivu ruskeho naroda, protoze rusku vratil paterni casti nerostneho bohatstvi, ktere oligarchove s Jelcinem ( BTW: ty slovní priklady jsou o nem ) masove rozkradali. Pokud mluvite o zrusenych protiruskych mediich s kapitalovou ucasti zapadu, pak jen na to rikam, at je zrusi i u nas budu vdecen. Do parlementu se nedostaly strany proste na zaklade svobodnych voleb a zatim se neeviduji ( tak jako v USA ) ztracene hlasy, ktere se objevi az volby utichnout, ze mel vlastne vyhrat ten druhy kasparek...

4) Pro CR je strasidelne ze jeji vlada jedna proti svym volicum a lidu, kteri maji vetsinove zcela opacny nazor na umisteni US Radaru a dalsi lahudky. Starost Ruska je opravnena, stahuje se kolem nej smycka, ale proc vam to rikam, kdyz tady obhajujete Masiny, tak byste ji asi sam rad utahl. V tom pripade je diskuze zbytecna.

148751

9.12.2007 20:23

RE: Mno, osvedcana taktika.

Robocrep 85.?.?.?

Reakce na 148751

>3) Vase vedomosti o stavu demokracie v Rusku jsou "velke" asi
>jako moje o posledním díle Ordinace v ruzove zahrade. Pan Putin
>se tesi obrovskemu obdivu ruskeho naroda, protoze rusku vratil
>paterni casti nerostneho bohatstvi, ktere oligarchove s >Jelcinem
>( BTW: ty slovní priklady jsou o nem ) masove rozkradali. Pokud
>mluvite o zrusenych protiruskych mediich s kapitalovou ucasti
>zapadu, pak jen na to rikam, at je zrusi i u nas budu vdecen. >Do
>parlementu se nedostaly strany proste na zaklade svobodnych >voleb
>a zatim se neeviduji ( tak jako v USA ) ztracene hlasy, ktere >se
>objevi az volby utichnout, ze mel vlastne vyhrat ten druhy
>kasparek...

Víte, s tím Jelcinem to je složitější. Já jsem přesvědčený že on podíl na rozkrádání neměl, jen tomu nedokázal bránit. Byl slaboch. Ale názorově se od Putina asi příliš nelišil, vždyť právě on ho navrhl jako svého nástupce - na to nezapomínejme.

(pozn. tohle jsem chtěl napsat už pod článek o Putinovi ale snad nevadí když to vmáčknu sem)

148862

9.12.2007 22:35

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 148862

Ja nemyslim, ze by Jelcin navrhl Putina, spise jista mocenska skupina lidi predstavila Jelcinovi sveho kandidata a ani se ho neptali, co na nej rika, mel ho pouze potvrdit.

148874

8.12.2007 1:05

RE: Mno, osvedcana taktika.

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148719

A proto vděčen padnu ke svému televizoru, a budu společně se všemi spasenými děkovat naším svobododemokratodárcům, chlebodárcům, moudrodárcům, blahosklonně k nám promlouvajícím ze svaté obrazovky. A vduchu se budu zpovídat ze svých kacířských myšlenek , které by mi snad měly pustit hubu na špacír. Co si to vlastně dovoluji, já malý nevděčný hňup, stále neschopný pochopit úžasné výdobytky nastanuvšího pozemského ráje. A proto děkuji všem hrdinům komunistobijcům, kteří společně s dalšími soudruhy ve dne v noci bdí nad naší nekonečnou svobodou, a střeží tak naše nekonečné štěstí. I tobě díky Rocky.

148724

8.12.2007 5:32

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148724

Proc dekujes me, Spytihneve ?
Pravda, ja se proti komunistum postavil aspon svou emigraci, ale to po prekonani prvnich nekolika let zase zadne velke hrdinstvi nebylo.
Podekuj jinym. Podekuj bratrim Masinum, kteri zasrane komunisty strileli. Podekuj disidentum kteri sedeli za komousu ve vezeni. Podekuj americkym klukum, kteri umirali v Koreji nebo Vietnamu a kteri ted umiraji v Afghanistanu nebo v Iraku.
Bez nich bys ted stal podelany strachem pred prodejnou Ovoce Zelenina ve fronte na brambory a smrdel jako cap.

148729

8.12.2007 7:03

RE: Mno, osvedcana taktika.

Romanov 24.?.?.?

Reakce na 148729

Leho, Rejpal tady jednou napsal ze jsi mozna na missi v Afghanistanu. Byla to ale zrejme nejaka "kachna". [mrknutí jedním okem] [chechtot]

148731

8.12.2007 10:30

RE: Mno, osvedcana taktika.

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148729

Líbí se mi tvoje jistota, že jsi společně s dobrými americkými kluky ten barikádník na tý správný straně barikády. Jako v holywůdů. Skutečnost ale nejede podle holywůdů, a tak se nám někdy kamarádi ocitají před barikádou, a nepřítel v týle. Z těchto důvodů střílet do lidí není vždy vhodné. Také bych tě chtěl upozornit, ne pro každého znamená bloudění mezi regály liduprázdného Farmer Jacku, navoněn Stetsonem, naplnění ideálů. (Těm "disidentům" děkuji dnes a denně před svatou TV screen, jak jsem uvedl výše.)

148744

8.12.2007 12:07

RE: Mno, osvedcana taktika.

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148729

A zatím co se válel na zemi, železa zakousnutý do zápěstí a vlčáka do nohy, natažený vz.58 za hlavou, netušíc, že už je v zakázaném pásmu, výprava disidentů (asi převlečena za houbaře) rokovala na jiném pomezí s výpravou bratrských disidentů obratně unikajíc bedlivé pozornosti ozbrojených složek. A tak si dnes gratuluje, jak šikovně odlákal pozornost. Jó, jó. [překvapení]

148753

8.12.2007 13:09

RE: Mno, osvedcana taktika.

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 148729

Ó, ty hrdino, postavil ses komunistům svojí emigrací, těm muselo být líto že odcházíš. Jen lituješ, že si nemoh zastřelit cestou pár "zasraných" komunistů, co? A jěště podle tebe máme děkovat vrahům jakými jsou bratři Mašínové, zrádcům jako Vondra a americkým vojákům, kteří vybobardovali Vietnam do doby kamenné spolu s rolníky, kteří byli jistě skrytý komunisti a nechtěli nic jiného než svojí prací na políčku zničit západní buržoazní svět, co? Amerických vojáků jen lituji, že se nechali takto oblbnout propagandou a že vážně veří, že bojují či bojovali za správnou věc. Že tomu tak není zjistí bohužel až po válce a ti co to neunesou poté spáchají sebevraždu, ty co ne jsou už od mala vymyté mozky narozené v armadních rodinách nebo se s tím vyrovnávají jinak. Je vidět, jaké hodnoty sám vyznáváš, já osobně bych radši stál ve frontě na bramobory, kdyby byly české a ne dovezené přes půl planety, stál bych ve frontě na maso, kdyby bylo česrtvé a libové a to s tím smrdět jako cap nechápu, jako že za komunismu všichni smrděly? Proto si emigroval? Není to spíš tím že se ta propagační kampaň na různé gely, spreje, laky na vlasy rozjela teprv nedávno? Byl bych mnohem radši, kdyby byla zavedena alespoň polopříma demokracie, nikdo mě neurážel za mé názory a nikdo mi necpal cizí vojenskou základnu pod nos a jěště mě nutil děkovat za ten dar nejvyspělejší demorkacie na světě.

148757

9.12.2007 3:25

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148757

Mily Herbage, na vetsinu vasich otazek odpovim kladne.
Ano, komunistum jsem se svou emigraci alespon malinko postavil. Ano, muselo jim byt lito ze odchazim, jinak bych necekal na vyjezdni dolozku 5 let a zeme by nebyla obehnana ostnatymi draty jako obrovske vezeni. Ano, lituji ze jsem nemohl cestou zastrelit par zasranych komunistu. Zasranych bez uvozovek. Ano, meli byste dekovat jak bratrim Masinum, tak americkym vojakum kteri bojovali proti zlocinnemu nacismu, zlocinnemu komunismu a kteri ted bojuji proti islamskemu radikalismu.
Ano, vetsina lidi v dobe komunisticke diktatury zapachala vice nez dnes, protoze bylo zvykem koupat se jen jednou za tyden.
Ale proto jsem neemigroval. Chtel jsem zit jako svobodny clovek a podarilo se.
I ty jsi ted svobodny, proto ti nic nebrani v uskutecneni tvych snu. Pokud chces stat hodiny ve fronte na shnile potraviny a byt obslouzen nejakou nerudnou babou, sezen par pratel a zorganizujte to.
Jako babu bych doporucil "Zenu za pultem" soudruzku Jirinu Svorcovou.

148796

9.12.2007 10:18

RE: Mno, osvedcana taktika.

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148796

Nevím, zdali si nepleteš hrušky se švestkama. A tvé pojetí svobody bude dost svérázné.
Pokud budou věci jako je "humanitární bombardování", hony na "muslimské teroristy", lidé vždy ochotní střílet do dalších lidí, nebo jim a jejim dětem házet na hlavu bomby,tak "svoboda" je pojem, se kterým si můžeš tak akorát ...
Konzumace mletých sraček ochotně podaných v pestrém pytlíku na tom nic nezmění.

148816

9.12.2007 14:09

RE: Mno, osvedcana taktika.

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 148796

Vůbec jste nepochopil o co mi šlo. Nikde nepíšu, že minulý režim byl lepší. Ale zatímco pro vás znamená změna režimu, že nemusíte stát ve frontě a lidé nesmrdí, tak pro mě znamená, že můžu svobodně cestovat, nemáme cenzuru, lídé nejsou vězněni za své názory. Samozřejmě jsem ostře proti svinstvu co se dělo v 50.letech. Ale to neznamená, že se se vším spokojím a budu si pískat jak se mám dobře. Cenzuru nahradila ignorace, média jsou v soukromých zahraničních rukou. Takže můžou psát svojí propragandu a nikdo jim nic nemůže udělat. Proto musí vznikat stránky jak jsou zvědavec, aby se k nám dostaly zprávy i z jiných zdrojů. Ve výsledku lidi co nepoužívají internet a dostavají informace jen z TV a novin, tak jsou na tom v podstatě stejně jako před rokem 1989, jen je ta propaganda více zkrytá. Vy Rocky stojíte na té "dobré" straně a jste hluchý a slepý vůči jakýmkoliv informacím, které přichází z té druhé barikády. Jediné co máte je víra, že ti dobří to všechno dělají aby jsem se měli všichni dobře. Necháte se kvůli tomu i připravit o své svobody. Zkrátka máme odlišné pohledy na věc, budoucnost ukáže, čí obavy jsou liché a čí pravdivé. Zkuste ale uvažovat nad více variantami vývoje, ať pak nebudete v šoku.

148826

9.12.2007 6:02

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 148757

Prosim te, co to tady pises za kravoviny [oči v sloup]
Zazil jsi vubec nekdy socialismus? Zijes ted ve svobodne zemi, tak kdyz se ti tam nelibi, muzes odjet treba na Kubu. Tam ten socialismus porad maji. [pláč]

148805

9.12.2007 10:06

RE: Mno, osvedcana taktika.

honzaaa 88.?.?.?

Reakce na 148805

Jo, my na tu Kubu můžeme, jsou končiny, odkud se tam jezdit nesmí.

148815

9.12.2007 13:50

RE: Mno, osvedcana taktika.

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 148805

Á, další bezmezný obdivovatel našeho skvělého režimu. Nevím proč bych měl ject na Kubu, chci žít ve svobodné zemi kde jsem se narodil, ke které mám vztah. To nemůžu mít výhrady vůči režimu? Za fašismu se muselo říkat, jak byl starý režimu špatný, za komunismu taky, to musíme i teď řikat jak byl starý režim špatný? spousta věcí byla špatných, ale i řada dobrých. Nevidím nic špatného na kritizování věcí s kterýma nesouhlasím. Všude rejpalové jak vy podsouvaj, že jsou jen dvě možnosti, socilalismus a kapitalismus. Proč se omezovat jen na tuto volbu? Kde píšu že chci vrátit starý režim? Chtít polopřímou demokracii jako ve Švýcarsku je snad komunismus? Není.

148828

8.12.2007 4:01

RE: Mno, osvedcana taktika.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 148665

[cool] [cool] [smích] [smích]

148727

13.12.2007 15:14

RE: Mno, osvedcana taktika.

xJirkax 212.?.?.?

Reakce na 148665

Je to hezká myšlenka, určitě jí podporuju, ale je vidět, že máte ještě hodně malé děti.
Existuje jedno přísloví : "Do domu svých dětí nevstoupíš".
Časem přijde doba, kdy začne mít na Vaše děti větší vliv okolí, než Vy. A tento vliv se bude stále zvětšovat. Může nastat situace, kdy budete stát na jedné straně Vy, a na druhé škola, kamarádi (a někdy dokonce i druhý rodič).
Pak budou Vaše názory dítě nudit, budete pro něj starý bručoun. Vaše děti si budou říkat, proč právě oni mají takové strašné rodiče.
To, že jste měl pravdu, jim dojde, až budou sami vychovávat svoje děti.
Když můžete vydělávat 2-3 násobek toho co nyní, a raději se věnujete dětem - výborně, ale za pár let budou Vaše děti obdivovat dospělé, kteří vydělávají 2-3 násobek toho co Vy, protože jim nekoupíte nový notebook, playstation, hru, nebo nebudou moci dělat sport, který je baví, ale je finančně náročný... Vy jim sice budete vysvětlovat, že to jsou pouhá pozlátka, ale budete jen k smíchu.
Chcete-li mít na děti vliv, musíte být jejich kamarád. A když chcete být jejich kamarád, musíte mít podobné názory. Ovlivňovat je po troškách a nenápadně, ale zároveň se sám přizpůsobovat jejich pohledu na svět.
Tak, jak děti budou dospívat, budete sledovat, jak se navzájem vzdalujete.

149215

14.12.2007 23:47

RE: Mno, osvedcana taktika.

Old 88.?.?.?

Reakce na 148665

Měli jsme ve třídě za bolševika taky pár exotů (neměli doma televizi, další otec evang. farář atp.). Zakaž dětem televizi, knížky, a školit je můžeš doma. Měl jsem dojem, že bolševismus byl odstraněn, abychom se nemuseli bát děti dát do škol, a tam mohly mluvit o čemkoliv. To je furt, místo vodníků a bludiček si vymysleme spiknutí, XFiles s ufony ... . Vlastní text s mužiky mi přijde jako dost drsná prča - hlavně pro deváťáky. Obrazy z Rusi se to myslím jmenovalo co napsal KHB. A Váňova žena začala být nemocná poté, co se Váňa vrátil od Něvského prospektu ... [zahanbení] sorry nedalo mi to

149275

8.12.2007 10:58

RE: Mno, osvedcana taktika - a to si autor nevšiml ještě jedné kvality testů studijních předpokladů

Amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148646

Řvala jsem hrůzou, když jsem si jednou koupila DNES s testem studijních předpokladů pro děti ucházející se o osmiletá gymnázia - očekávalo se od nich, že si budou všímat celebrit, resp. filmových hvězd. Neměla jsem sílui protestovat, ale někdo by to udělat měl. Já bych za studijní předpoklady - ale až u vyšších gymnázií předpokládala spíše povědomí o osobnostech jaio byl Gándhí nebo Schweitzer.

148749

7.12.2007 7:23

jew

Jarmila 88.?.?.?

Mám na počítači zavedenou takovou drobnou vymoženost, že když kurzorem najedu na nějaké anglické slůvko, tak se mi to přeloží do češtiny. Jaké bylo moje překvapení, když jsem v Zajímavých adresách najela na anglické slůvko jew. Do češtiny se mi přeložilo= Žid, klamat, handrkovat se, lichvář, podomní obchodník, lichva. [oči v sloup]

148653

7.12.2007 8:44

RE: jew

Vodník 81.?.?.?

Reakce na 148653

Zvláštní! Někdo by měl upozornit Šimona Kleina z eretz.cz, stránku nebo program neprodleně zavřít a správce pohnat ke zodpovědnosti za antisemitismus. To víte: žádný Rus se zatím na ty početní příklady neozval, a jestli se ozve, spustí média povyk o tom, jak nám ti Rusáci zase hrozí...

148656

7.12.2007 11:31

RE: jew

LACO 85.?.?.?

Reakce na 148653

A když si zadáte slovo "Bohemian", vyhodí to překlad: bohém, bohémský, český, Čech, cikán..... Taky nic moc.. [chechtot]

148667

7.12.2007 15:38

RE: jew

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 148667

Toto se ovšem odvíjí od romáckého tvrzení, že přišli z Čech (nedodali, že jen procházeli). Jindy tvrdili, že jsou z Egypta (Gypsies), kdežto ty významy slova jew pocházejí zřejmě podobně jako slovenské "cigánit" z osobních zkušeností s daným etnikem. V této souvislosti je třeba se otázat, proč se i Židé v anglofonních zemích nedomáhají změny názvu jako "naši" Cikáni/Romové.

148687

7.12.2007 18:55

RE: jew

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 148687

> je třeba se otázat, proč se i Židé v anglofonních zemích nedomáhají změny názvu jako "naši" Cikáni/Romové.

Jew/žid v angličtině hanlivý podtext převážně postrádá a zřídka ho dodává souvislost. Spojitost s lichvou a hanlivost je výsadou především slovanských jazyků. Nechci spekulovat nad důvody, ale některé české výrazy by v angličtině zaváněly antisemitismem, zatím co ve slovanských zemích to jsou synonyma. Židé jsou na svoji příslušnost v anglosaských zemích hrdi. Ba jsou lidé, kteří nemají s daným původem nic společného, ale pro jejich jisté výhody a soudržnost se za židy vydávají nebo by jimi chtěli být. Ostatně lichva a handrkování je v některých zemích pokládáno za „čestný“ obchod. [oči v sloup]

148699

8.12.2007 14:42

RE: jew

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 148699

Jo, jedná se o sloveso a dokonce "ofenzívní", takže jeho používání je asi dnes leckde "na zavření", nicméně existuje a slovníky snad nesestavují výhradně antisemité, podobně jako sbírky lidových rčení.
Žid klame, i když se modlí [FLC]
Žid se šalbě neučil, ale s ní se narodil [FLC]
Křesťan skrze žida jako čert skrze babu bývá ošizen [FLC]
Kde křesťan kostel postaví, tam ostaví čert s židem krčmu [Sp]
Co je pryč, za to žid nic nedá [Sp]
Polská, židovská a psí víra, vše jedno. [FLC]
Další rčení - Mouchu, psa a žida když desetkrát odeženeš, zase přijde [FLC], až přijde žid z pouti [Za], židovi se roztrhla peřina § [Za] (hodně sněží), spíše se od žida pobožné písně dočká, než od něho něco dostane [Za], není nikomu dlužen, jen židu a křesťanu [Za], tluče žida, hledí židovi do plachty, káže židům, zpovídá židy § [Za] (podřimuje), a viděl jsi žida? [Za] (co bys ještě nechtěl), je jak pravý žid [Za], dělat si z něho žida + [Za] (posmívat se), neudělá to ani za pečeného žida [Za], je nad žida [Za], namaloval židy § [Za] (při malování stěny udělal šmouhy), žid křtěný, vlk zkrocený, to je nepřítel smířený [FLC], kanec na staro řezaný, žid křtěný, mnich z kláštera vypuzený, vše to pronárod ničemný [FLC], má vyražení jako žid s prašivinou [FLC], zachová jako žid víru [FLC], z tebe by pět židů nadělal [FLC], je horší než žid [FLC], mne ani žid v počtech neošidí [slo], je tam jako v židovské škole [slo], tma jak v židově ranci [slo], drží se k němu jako žid k víře [slo],je to bílý žid (zdatný obchodník) bral mou řeč na židovské váhy § [slo] (nebral ji vážně).
I u nás se najdou lidé, kteří se k Ž(ž)idům hlásí, i když s nimi nemají geneticky nic společného. Jinak mužik rusky znamená i chlap, i když v řidším významu. Carská policie by asi sotva trpěla nějaké pitky venkovanů na prestižním pitěrském bulváru, i kdyby se jednalo pouze o v textu inzerované ocucávání jedné sklenice.

148761

8.12.2007 11:56

RE: o původu slova bohém existuje jedna úžasná průvodcovská průpovídka:

Amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148667

Totiž Marie Terezie zakázala v Čechách pobyt nejen Židům (kteří si ale za tři roky zakoupili zvrácení zákona) ale také Cikánům. A tak se Cikáni vydali napříč Evropou hledat si novou zemi. A když se jich cestou ptali¨, kdo jsou, odkud jsou a co umějí, tak měli na jazyku prostou odpověď:"Bohemian, Bohemian, tancovat, zpívat, milovat, pít, veselit se a tak...) A měli zřejmě tolik šťávy v sobě, že se ukázali být hodni napodobování a tento životní styl se uchytil a dostalo se mu oficiálního posvěcení pojmenováním. Dodávám já. Kam až došli, nevím. Jak vůbec vypadala Rómská, Cikánská migrace, nebylo patrně dodnes popsáno.

148755

7.12.2007 8:28

Nevim presne co to je muzik,

Rocky 66.?.?.?

ale alkoholismus je v Rusku hned vedle nedemokraticke a autoritativni vlady nejvetsi problem.
Pred par lety jsem si v Moskve vsimnul zanedbane vyhlizejiciho vousateho pana (muzika?) ktery stal na rohu se vztycenymi dvema prsty. Pripojil se k nemu slusne vyhlizejici pan v obleku a muzik vztycil jen jeden prst. Za chvili prisel jakysi mladik, a vsichni tri spolu nekam odesli. Zeptal jsem se mistnich a ejhle! Muzik signalizoval, ze hlada dva kumpany na vypiti lahve vodky. Kdyz je nasel, lahev vodky byla zakoupena, a v blizkem parku trojici lidi kteri se navzajem neznali bleskove vypita.
A bylo mi starousedliky receno, ze neco takoveho je zcela normalni.
Rusove nejsou o nic hloupejsi nez jine narody a v soucasne dobe se v jejich zemi situace diky vysokym cenam ropy zlepsuje.
Ale pokud se zavcas nezbavi Putinovy diktatury a alkoholismu, tak skonci zase tam kde byli za komunistu.

148655

7.12.2007 11:06

RE: Nevim presne co to je muzik,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 148655

Osvěta od Rocky, by mě neměla vytočit, ví vše, byl přeci v Rusku! Tam jsem ještě nebyl, ale žiji dlouhá léta na hranici jů es ej a Kanady, v obou státech vidím ve velkých městech celé čtvrti těch mužiků alkoholiků. Většinou poblíž středu města je v jů es ej převážně černošské ghetto, v Kanadě indiánské. Určitě to nejsou ruští mužici, náhodou se liší barvou kůže. Zcela jistě strčí ruské mužiky do kapsy, alkoholismus je stoprocentní, vzhled cikánské čtvrti by proti tomu byla lázeňská čtvrť. Za Bushovi „demokracie“ alkoholismus a drogy nejsou tolerovány, ale zřejmě to neplatí pro některé čtvrti velkoměst. Zámožní voliči bydlí daleko na okraji města ve fenced community/oplocené a hlídané; zase jiné ghetto odkud se děti vozí do soukromých škol; čtvrtí barevných mužiků by ze strachu neprojeli ani autem, pro ně neexistuje. Něco takového se pokládá za zcela normální. Z nepochopitelných důvodů, až na výjimky, Američané se zdají hloupější než jiné národy a v současné době díky stoupající ceně ropy se situace zhoršuje. Pokud se Američané zavčas nezbaví Bushovi „demokracie“ skončí hůř než Rusové za Stalina.

Hm, napsal jsem podobně nejapný blábol, ale bohužel více odpovídající realitě. Alkoholismus je skutečný problém jisté skupiny obyvatel. Chci věřit, že pan „Rocky“ je abstinent, definice alkoholismu se různí, dle některých drtivá většina Čechů jsou alkoholici.

Když je dnes tím vzorem USA, proč tedy nenahradit mužiky černochy či indiány?
Češi ještě nepijí ústní vody a benzín a ty tedy nejsou ten pravý příklad.

148664

8.12.2007 0:39

RE: Nevim presne co to je muzik,

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148664

Bezejmeny prispevateli #74.
Vse o Rusku nevim, byl jsem tam jen kratce. Ale protoze ziji stejne jako vy dlouha leta na hranicich ju es ej a Kanady, vim ze v techto zemich vetsina lidi nezije ani v ghettech, ani v oplocenych community, ale ve zcela normalnich ctvrtich rodinnych domku. Ktere by jim mohl typicky Rus leda tak zavidet.
Pokud se vam Americane zdaji byt hloupejsi nez ostatni narody, zkuste se nekterych z nich zeptat co si mysli oni o vas.
Ja sam zadny rozdil v inteligenci mezi prumernym Rusem a Americanem nevidim. Prislusnici obou narodu maji sve mouchy typicke pro narody pocetne a silne. Hlavne asi prehnana hrdost. Americane ovsem maji byt jaksi vic na co hrdi. Pravda - typicky Rus je kulturnejsi, nebot navstivil balet a videl Lebedinoje Ozero. Ale protoze tomu hovno rozumel, nedela to zadny rozdil.
V Rusku je alkohol velky problem, v Americe jsou to zase drogy. Drogy jsou neporovnatelne horsi, ale alkohol je bohuzel mnohem vice rozsiren. Ruska vecere se bez vodky neobejde, americka vecere bez heroinu vetsinou ano.
Na zaver bych chtel rici, ze ucebnice matematiky by mela slouzit k vyuce tohoto predmetu. Delat si legraci z tragedie jakehokoliv naroda povazuji za nevkusne.

148721

8.12.2007 6:54

RE: Nevim presne co to je muzik,

Datel 206.?.?.?

Reakce na 148664

Pokud se nemylim tak sam nejvysi , mezi Rokyho modlama - Bush je alkoholik.

148734

8.12.2007 10:34

RE: Nevim presne co to je muzik,

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148734

Bush neni moje modla a opileho jsem ho jeste nevidel.

148743

8.12.2007 10:51

RE: Nevim presne co to je muzik,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 148743

Leho nebo Rocky snad rozumí trochu anglicky, nechť se tedy podívá na komentáře o té US demokracii:
Keith Olbermann's Special Comment - "You Sir, Have No Business Being President!"
COMMENT ON WATERBOARDING NOV 5, 2007
WATERBOARDING 101 ~OLBERMANN

148746

8.12.2007 19:32

RE: Nevim presne co to je muzik,

Datel 206.?.?.?

Reakce na 148743

A kolikrat jste ho videl ? Dokonce byl zatceny zato ze ridil opily.

148771

9.12.2007 2:59

RE: Nevim presne co to je muzik,

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148771

Bush mel zamlada problemy z alkoholem. Zamlada. Zda se ze se s nimi vyporadal, coz dokaze malokdo.

148794

9.12.2007 4:58

RE: Jak vypadá muzik...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 148743

Vložený obrázek
Vložený obrázek
Dle Wiki G.W. Bush byl poprvé zatčen pro krádež v opilosti v prosinci 1966

4. září 1976 byl zatčen pro řízení automobilu v opilosti

Naposledy byl fotografován opilý 7. července 2007 v Německu

1972 odmítl dát moč na testování na drogy

Prohlásil, že od roku 1992 nepoužívá ilegální drogy (míněno kokain a marihuanu), později se opravil, prý již od roku 1974

Existuje mnoho "nepotvrzených" výroků/důkazů jeho ochranky/secret service

13. ledna 2002, v nešťastný to den, byl nalezen s boulemi v obličeji a bezvědomí u televize v bílém domě, vysvětloval to tím, že špatně jedl preclík
Věřili byste tomuto zbožnému člověku?

148798

8.12.2007 23:01

RE: Nevim presne co to je muzik,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 148655

Kulisku, tu jsi takovy priserny lhar, ze to neni ani hezky, v Rusku jsi nikdy nebyl, natoz v Moskve a ten tvuj "fantasticky" zazitek jsi okopiroval z nekolika moznych clanku, ktere koluji po Internetu!!!!

148783

9.12.2007 3:41

RE: Nevim presne co to je muzik,

Rocky 66.?.?.?

Reakce na 148783

Bezejmenny,
nejsem zadny Kulisek, v Rusku jsem byl a muzika hledajiciho alkoholicke partnery jsem videl. Tez jsem potkal byvaleho sovetskeho vojaka, ktery mel kompletni chrup z nerezove oceli. Tak jako ten chlapec v James Bond movie.
Jaka to zeme, jaky to lid. Ja drugoy takoy strany nyeznayu. A ty take ne.

148793

7.12.2007 10:02

já jsem se pobavil

Petr Pavel 80.?.?.?

Nezlobte se, ale já v tom žádnou ideologii nevidím a výtečně jsem se těmi příklady pobavil. Vadí mi právě taková zachmuřenost a pořád autocenzura co vlastně říci mohu a co nemohu. Já tam ty mužíky vidím. A to v poslední době trávím opravdu hodně času v Petěrburgu právě na Něvském prospektu. A nijak Rusy nepodceňuji, moje osobní zkušenost s jejich managery je, že jsou o třídu profesionálnější a lepší než čeští. Spolupracuje se s nimi těžce. Jenomže těžce proto, že požadují stejně profesionální výkon, jaký nabízejí sami. Ale to přece vůbec neznamená, že se nemohu pobavit představou mužiků, jak chlastají na rohu donesenou vodku!

148659

7.12.2007 10:58

Super!!!!!

hestroy 77.?.?.?

Vladimíre, to je bomba!!! Už dlouho jsem se takhle nezasmál. Myslím, že jste to vystihl naprosto přesně. Opravdu skvělé! [chechtot] [velký smích]

148662

7.12.2007 10:50

RE: Super!!!!!

Cynik 212.?.?.?

Reakce na 148662

Ja som článok pochopil ako kritiku toho, že ak si robíme my (Európania), alebo židia či farební atď. srandu z Rusov, kresťanov, blondýnok atď. tak je to sranda, ale keď namiesto nich dosadíme my (Európania) napr. židov, moslimov, černošky atď. tak je z toho zrazu antisemitizmus, rasizmus, atď. a nie sranda.

148666

7.12.2007 11:20

RE: Super!!!!!

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 213.?.?.?

Reakce na 148666

Přesně tak jsem to myslel. Nevadí mi, když si někdo utahuje z nějaké víceméně typické vlastnosti některého národa. Ale vadí mi, když se dělá selektivní sranda: těmhle se smát můžeme a těmhle ne.

148670

7.12.2007 14:48

Ale samozřejmě...

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 148666

Já jsem to pochopil naprosto stejně. Přesně jak to pan Stwora píše. Z mužiků si dělat srandu můžeme a v dnešní době by to pro vládní garnituru bylo i prospěšné, neboť je potřeba vylíčit obraz Ruska co nejhůře, zatímco příklad židovského lichváře (a tomu jsem se opravdu zasmál, neboť mi to přijde naprosto výstižné), by byl okamžitě označen za rasismus a antisemitismus. Opět jde o dvojí metr. To je stejné, jako urážet proroka Mohameda, viz. článek http://www.zvedavec.org/pohledy_1495.htm. Zkrátka, když se něco systému hodí do krámu, tak je to sranda. Když ne, tak je to rasismus a nedejbože antisemitismus. (I když pořád nechápu, proč se mluví o antisemitismu a ne antichazarismu.) Ale zasmál jsem se i příkladům mužiků, jelikož to opravdu vychází z ruské tradice. [oči v sloup]

148682

7.12.2007 12:02

Roman Mára

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

"V pondělí stáli na rohu Něvského prospektu tři mužici a neměli co dělat. Vtom přiběhl další mužik a v ruce měl stakan vodky. Mužici se zaradovali a všichni dohromady vypili všechnu vodku za 3 hodiny." A tak dále, o den později osm mužíků se stakanem, mutatis mutandis. Hm. Vzhledem k tomu, že ruské slovo "stakan" znamená "sklenice" (ne třeba lahev, jak si možná autor úlohy myslil), tak to dává vskutku nechutný obrázek - tři mužici po třech hodinách, kdy společně pili jednu sklenici vodky, prostě museli být ve stavu nedůstojném příslušníka západní civilizace. Hnus. Kam se hrabe Leacockův Modrý Edward, který pouze zorganizoval atentát tuším v Omsku, kdy osm mužiků bylo roztrháno lahví projímadla......

148669

7.12.2007 11:40

bóže můj

a.t. 195.?.?.?

kdyby jste si dal trochu práci se čtením, tak by jste se dočetl: "Úlohy jsou formulované tak, aby odpovídaly světu dospělých, kteří budou asi hlavními řešiteli."

jaká teorie spiknutí se skrývá za otázkou:
15. Přečtěte si pozorně text a odpovězte na otázku:
Mladý ženich v autě, které mířilo na svatbu, na chvíli usnul, řidič využil této nestřežené chvíle a zvýšil rychlost na 198 km/h. Užíval si adrenalinové jízdy a kochal se při předjíždění přes plnou čáru. Jakou dráhu ujede auto při předjíždění, které trvá 27 sekund? [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

148671

7.12.2007 11:58

Je to pro srandu králíkům, ale test?

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Příklad č.2:
V nastalé pranici se mužici vzájemně potlučou a stakan vodky při tom rozlijí. Jen pitomec by to řešil, protože stakan vodky je 0,2 litru a jen pitomec může uvést, že to pak již celkem 4 mužici popíjejí 3 hodiny.

148672

7.12.2007 12:50

Matematické etnikum

Dropsl 195.?.?.?

Váňa nakonec lichváři nezaplatil nic. Lichvář obdržel svoji dvojí spravedlnost. Dostal na svůj peněžní nerv a světodějnou chamtivost slib zaplacení a poté sešel z tohoto světa bez zaplacení. Právě tak, jak mu určila jeho parazitní spravedlnost a jeho penězokazecký Bůh.

148675

7.12.2007 12:48

Indoktrinace

LACO 85.?.?.?

Já jsem si něčeho podobného nedávno všiml v ranním vysílání naší veřejnoprávní televize, kdy každý den, v době, kdy se otroci odebírají do práce, ale také školní děti a studenti odebírají do škol, probírají nějakou anglickou frázi, kterou někdo známý vyslovil. Na veřejnoprávním zdokonalování angličtiny pomocí výkladu a procvičení nějaké fráze, kterou řekl rodilý anglický či americký mluvčí, není pochopitelně nic špatného či divného. To by ovšem těmi mluvčími nesměli až podezřele často být takoví milovaní čestní a demokratičtí lidé, jako je Bush, Blair, Riceová, Wolfowitz, Rumsfeld, Cheney..... A vždycky řekli něco strašně pěkného, povzbudivého, starostlivého o nás všechny..[velký smích]
A vzhledem k tomu, že v tu dobu skoro denně vstávám a nebo se o to pokouším, všiml jsem si, že v poslední době od té masívní propagace výše zmíněných milých lidí upustili, protože je asi pár lidí poslalo do někam.. [velký smích]
Takže i já tu TV už znechuceně tak často nepřepínám jinam a občas se něco anglicky i přiučím.. [velký smích]

148676

7.12.2007 17:20

Dvě deci pro čtyři chlapy????????

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

To vychází 50 ml vodky pro jednoho. To odpovídá zhruba jednomu pivu. Zvlášť mě pobavilo to odpadnutí po vypití ekvivalentu malýho piva. [chechtot] [chechtot] [chechtot]
Já jsem jednou vypil asi litr tvrdýho chlastu a byl jsem docela OK [cool] Cítil jsem, že bych zvládl třikrát tolik [cool] [cool] [cool] Asi mám ještě zdravý játra [cool]

148691

7.12.2007 17:18

iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

žádnou politickou motivaci tam nevidím. Vďyť tam klidně mohlo být, že američan snědl během večera 10hamburgerů a přibral na váze 2kila. Kolik přibral na váze když dalsší večer snědl 5hamburgerů?. Mohl tam být zrovna tak eskymák co lovil tuleňe, domorodec co jedl lidi, atd. Můžu zajít ad absurdum, že ježek si nesl na bodlinách jedno jablíčko, druhý ježek nesl o 2 jablíčka víc, kolik nesl celkem jablíček? Viděl někdy někdo ježka s jablíčkem na bodlinách? Ne, je to jen zažité klišé. To Rus pijící vodku byl viděn mnohokrát. Děláme si srandu z jiných a sami ze sebe si ji udělat nemůžem? Ano, je hnusné když česká televize vnucuje dětem v pořadu pro děti radarovou základnu, je hnusné když média nám dennodenně lžou a tváří se jakoby nic, žádná novinářská zodpovědnost neexistuje, každý může pomlouvat koho chce. S tím by chtělo něco dělat a ne řešit takové "blbosti". spíš by mě zajímalo proč jsme ve vysokoškolském testu měl plný počet bodů a proč v testu pro pátou třídu 2 chyby? [smích]

148693

7.12.2007 21:26

RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 148693

Tady snad nejde o to, co někomu mít za zlé či nikoli. Domnívám se, že výuka matematiky dětí, včetně metod přezkušování jejich znalostí, by měla sledovat rozvíjení jejich samostatného, logického myšlení. Nikoli k tvorbu společenských klišé, mnohdy zcela nesprávných, jako že Rusové pijí vodku, nebo Američané jedí – ale to je jedno. V tom tví tendenčnost, s možností rozličného výkladu. Při posuzování jakýchkoli záležitostí jsme všichni v zajetí rozličných emocí. Potom snadno podsouváme druhým své asociace. O výsledcích svých testů „inteligence“ pomlčím, protože byste si je nemohl ověřit. Navíc k těmto výsledkům zaujímám dost skeptické stanovisko, byť jsem si vědom, že nic lepšího zatím nemáme.
Na závěr: tu informaci stakan = 0,2 litru jsem získal od pana senátora Štětiny, před cca 20ti lety. Ale může to být krajové, někde třeba 0,25 litru. Je to vlastně bezvýznamné.

148704

8.12.2007 0:08

RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 148704

Samozřejmě že podsouvat dětem tato klišé je špatné, ale děti rostou a postupem času zjišťují, jak se věci mají. Nemyslím že potřebujou ruččiku která je povede a bude řikat, toto je špatně, toto dobře, děti jsou zvídavé a přijdou na to sami. Nejlepší zkušenosti jsou ty, co sám získáš. Já si dokážu udělat názor jak co ve skutečnosti je, a když čtu, že rusové pijí vodku, tak je snad jasné že ne snad každý rus pije vodku. Jestli se dítě bude těchto klišé, ať je jakékoliv držet i v dospělosti tak je omezené. Vždyť na to hle doplatit minulý režim, tak okaťe se stavěl na jednu stranu, že i blbce trklo že je něco špatně, dnes se všichni usmívají, jak je to tu krásné a pochybovače kamenují a nálepkují. Je to zase dobrá selekce lidí a člověk líp pozná, kdo je vlezdoprdelka, kdo flegmatik kterýmu je všechno ukradený a kdo osobnost. Jo a ty výsledky svých testů jsme uvedl jen proto, že jsem dopadl lépe z vysokošlokého než pro 5tou třídu i když by to mělo být naopak. Vůbec to neposuzuji jako nějaký test, protože takhle lehkou matematiku na VŠ opravdu nemáme. Zato ten test je pro páťáka až moc těžký, ale líbí se mi myšlenka kladení důrazu na logiku v příkladech.

148716

8.12.2007 0:24

RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 148716

Zpravidla na Zvědavci, a to jen k některým tématům, napíši pouze svůj názor. Pokud reaguji na příspěvek někoho jiného, pak jen tehdy, pokud jsem v naději že nemařím čas. Jako každý člověk jsem ješitný. Tudíž rád konstatuji, že jsem se v tomto případě nezmýlil. Dobrou noc.
(ale stejně: můj názor je nejsprávnější)

148720

7.12.2007 18:18

Matematika s těžkou koženou botou(ocelová špička):-):-):-)

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Když jsem vypil s kamarády 8 litrú vodky,
naštval jsem se na government obul těžká botky.
Malinko jsem zavrávoral tak jse si vzal hůlky,
všem těm šmejdům podplaceným, prokop´obě půlky.

Test: Koho nebolelo nakopnutí?
správná odpověď: Toho kdo už tam měl zalezlého "obdivovatele".

Ahoj NFT.

148696

7.12.2007 21:49

Tak

www.e-odpor.tk 212.?.?.?

...tohle je už fakt silné kafe. Měl bych jiný příklad. Na rohu stálo 5 chlápků ve špinavém kaftanu. Postupně počítali krejcary, které získali za den díky lichvě. Kolik mohli mít krejcarů, jestliže první chlápek jich měl 10 a pátý chlápek jich měl 2 ???

148705

8.12.2007 1:43

RE: Tak

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 148705

Moh byste nastinit tu logiku, kdy nejake narazky na muziky ve vas vyvolavaji nutkani delat narazky na zidy? Ve vas muzici vyvolavaji nejake ochranitelske pocity? Dovoluju si upozornit, ze muzici uz snad 150 let neexistuji.

148725

8.12.2007 11:17

RE: Tak

www.e-odpor.tk 211.?.?.?

Reakce na 148725

A jsme u toho, vážený. Kdyby jste zatím o Židech nic nevěděl, tak získáte dojem, že jsou všichni lichváři a že nosí špinavé kaftany. A co se stane se školákem, který zatím nic neví o Rusech a Rusku? "Aha, to je ten národ ožralů a podlidí, kteří mají zakalený zrak...", řekne si. Ano, to je účel takovýchto záchodových příkladů, vážený. A taky krásný příklad dvojího metru.

148748

8.12.2007 12:32

RE: Tak a máme polemiku

Amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 148725

no a jak se tedy říká těm ubohým chlapíkům, co tu dělají na stavbách a bydlí po ubytovních po pěti na pokoji? A jak se s nimi jedná? Narozdíl od mužického příkladu jde v židovské matematické anekdotě o méně matoucí prostředí - jen se počítá, je to více srozumitelné, není to tak nepřehledné. Ale já si myslím, že autor příspěvku, na který jste reagoval, byl možná ovlivněn jinou diskuzí, která proběhla na jiném místě na zvědavci -totiž, že nějaký program vyhodnocuje a překládá slovo jew nejen jako Žida či žida, ale také jako handrkovat, lstivě vymáhat, lichvařit atd. Oni Židé nemohli bez práva vlastnit půdu a bez přáva vykonávat normální povolání dojít k jiné specializaci, ale tuto zvládli naprosto bravurně. Takže ono to, jak se slovo a jeho sémantické významy vytvořily,má nejspíš něco společného s historií a nepůjde až tak o pomluvy a jednostrannost, je-li slovník přesný. Zda jde i o historii novodobou, k tomu doporučuji nahlédnout do dalších pramenů - například o am. židovské lobby - jež vzniklä účelově pro ochranu Izraele - ovšem jak se chová - to by zasloužilo trochu více než jen pouhé otření se o nehezké lidské vlastnosti.

148758

10.12.2007 20:44

RE: Tak a máme polemiku

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 148758

Najdete si slovo muzik ve vykladovem slovniku: rusky nevolnik. Nevolnictvi v Rusku zruseno r. 1861.

Vy jste ale nijak neodpovedel na muj hlavni bod: jak narazky na (jiz davno neexistujici) muziky vyvolavaji v nekom nutkani narazet na zidy. Tuhle nekdo postrilel par krestanu v Coloradu. Nemyslite, ze byste se tu mel zacit hned kasat, jak to ze nikdo nestrili zidy, a ze by se to melo napravit?

148963

7.12.2007 22:54

Logika možných světů

pietroo 194.?.?.?

Citát ze skripta do "Logiky možných světů": "Příklady možného světa: Svět bez Němců..."
Svět bez (...) by tam samozřejmě být nemohlo. [chechtot]
(A nejen kvůli šoa.)

148710

8.12.2007 15:37

Ale, ale...

the warg 213.?.?.?

Apoštol boje proti politické korektnosti, pan Stwora, najednou prská, když se autor učebnice snaží zpestřit studentům výuku nepřímé uměrnosti veselým příkladem. Podle mě je to spíš k zasmání, ale neberu vám, že za vším vidíte nějaké síly, které se snaží manipulovat s míněním lidí.
Btw. váš příklad s židovským lichvářem mi nepřijde ani tak antisemitský jako levičácký... vykořisťovaný chudáček, všichni ho litujte, zlý lichvář (jedno jaké národnosti, promě za mě ať je to třeba Samojed) si drze dovoluje chtít po něm to, co se domluvilo

ad - 200 let poslpolu od Solženicyna: Tohoto pána si velice vážím, ale musím říct že není historik a toto jeho dílo není plnohodnotnou historickou knihou. Recenzenti mu vytýkají směšně úzkou pramennou základnu a celkově to řadí spíš mezi jakousi "dojmologii". Ke cti knize slouží, že i Pipes řekl, že antisemitská není. Přesto ji lidé takového smýšlení rádi citují (tím nemyslím pana Stworu, to bych si nedovolil, ale spíš různé místní diskutéry)

148762

8.12.2007 16:10

Spotreba cisteho alkoholu v litrech per capita v jednotlivych zemich sveta

jaaan 75.?.?.?

http://www.heartstats.org/datapage.asp?id=995

Jak vidite v Ruske Federaci (Rusko) cini spotreba cisteho alkoholu (rok 2002) 8.4 litru na hlavu a rok; v Ceske Republice cini ve stejnem roce spotreba cisteho alkoholu per capita 13,4 litru na osobu a rok.
Zdroj je WHO (Svetova Zdravotnicka Organizace)

148765

9.12.2007 4:57

Je videt , ze jste nabity humorem ........

Kadence crazy 66.?.?.?

, ty dnesni ideologii jak jste to napsal jsem se moc nasmal , tak ze to chce uz jen toho velkyho panaka vodky a taky si ho hned naleju ....... [velký smích] Docela mam na tu Finland vodku (tax free) chut .

148800

9.12.2007 10:02

RE: Je videt , ze jste nabity humorem ........

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 148800

.....vodku (tax free)..... [chechtot]
Snad jen 'free of Sales tax'. Ostatni dane platite na plne pecky. [mrknutí jedním okem]

148814

9.12.2007 13:32

RE: Je videt , ze jste nabity humorem ........

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 148814

Na nezdaněnou vodku jsem viděl pouze fotku,
byla pěkně bez nálepky, paspartový rám,
v liquer storu nekoupíš jí, palím si jí sám.
Ahoj NFT. [smích][smích][smích]

148823

11.12.2007 20:02

Jenom pro doplnění

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Slovní spojení mužik a vodka je stejně falešné jako Češi a Švejk.Rusové nebyli v pití žádní velcí přeborníci, kdo rád pracuje s fakty, tak si dokáže lehce zjistit, že na přelomu století bylo Rusko až na šestém místě ve spotřebě alkoholu na hlavu.První byli samozřejmě Francouzi.

149079

Příspěvků: 76

07.12. 01:46 Rene Bartosek  Mno, osvedcana taktika.
07.12. 11:41 Jadawin  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 14:22 Ten co krade víka kanálů  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 17:14 Jadawin  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 18:10 mt-svk  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 19:22 Ten co krade víka kanálů  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 20:34 Kevin  RE: Mno, osvedcana taktika.
07.12. 23:28 Ten co krade víka kanálů  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 00:07 Rocky  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 00:39 Kevin  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 11:06 Rocky  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 11:23 Ten co krade víka kanálů  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 20:23 Robocrep  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 22:35 Rene Bartosek  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 01:05 Spytihněv  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 05:32 Rocky  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 07:03 Romanov  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 10:30 Spytihněv  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 12:07 Spytihněv  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 13:09 herbage  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 03:25 Rocky  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 10:18 Spytihněv  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 14:09 herbage  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 06:02 Rejpal  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 10:06 honzaaa  RE: Mno, osvedcana taktika.
09.12. 13:50 herbage  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 04:01 Rene Bartosek  RE: Mno, osvedcana taktika.
13.12. 15:14 xJirkax  RE: Mno, osvedcana taktika.
14.12. 23:47 Old  RE: Mno, osvedcana taktika.
08.12. 10:58 Amiourka  RE: Mno, osvedcana taktika - a to si autor nevšiml ještě jedné kvality testů studijních předpokladů
07.12. 07:23 Jarmila  jew
07.12. 08:44 Vodník  RE: jew
07.12. 11:31 LACO  RE: jew
07.12. 15:38  RE: jew
07.12. 18:55  RE: jew
08.12. 14:42  RE: jew
08.12. 11:56 Amiourka  RE: o původu slova bohém existuje jedna úžasná průvodcovská průpovídka:
07.12. 08:28 Rocky  Nevim presne co to je muzik,
07.12. 11:06  RE: Nevim presne co to je muzik,
08.12. 00:39 Rocky  RE: Nevim presne co to je muzik,
08.12. 06:54 Datel  RE: Nevim presne co to je muzik,
08.12. 10:34 Rocky  RE: Nevim presne co to je muzik,
08.12. 10:51  RE: Nevim presne co to je muzik,
08.12. 19:32 Datel  RE: Nevim presne co to je muzik,
09.12. 02:59 Rocky  RE: Nevim presne co to je muzik,
09.12. 04:58  RE: Jak vypadá muzik...
08.12. 23:01  RE: Nevim presne co to je muzik,
09.12. 03:41 Rocky  RE: Nevim presne co to je muzik,
07.12. 10:02 Petr Pavel  já jsem se pobavil
07.12. 10:58 hestroy  Super!!!!!
07.12. 10:50 Cynik  RE: Super!!!!!
07.12. 11:20 Vladimír Stwora  RE: Super!!!!!
07.12. 14:48 hestroy  Ale samozřejmě...
07.12. 12:02  Roman Mára
07.12. 11:40 a.t.  bóže můj
07.12. 11:58 Kropáč  Je to pro srandu králíkům, ale test?
07.12. 12:50 Dropsl  Matematické etnikum
07.12. 12:48 LACO  Indoktrinace
07.12. 17:20 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Dvě deci pro čtyři chlapy????????
07.12. 17:18 herbage  iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne
07.12. 21:26 Kropáč  RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne
08.12. 00:08 herbage  RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne
08.12. 00:24 Kropáč  RE: iDnes bych vytkl kdeco, ale tohle vážně ne
07.12. 18:18 NAFTAK  Matematika s těžkou koženou botou(ocelová špička):-):-):-)
07.12. 21:49 www.e-odpor.tk  Tak
08.12. 01:43 jozin z bazin  RE: Tak
08.12. 11:17 www.e-odpor.tk  RE: Tak
08.12. 12:32 Amiourka  RE: Tak a máme polemiku
10.12. 20:44 jozin z bazin  RE: Tak a máme polemiku
07.12. 22:54 pietroo  Logika možných světů
08.12. 15:37 the warg  Ale, ale...
08.12. 16:10 jaaan  Spotreba cisteho alkoholu v litrech per capita v jednotlivych zemich sveta
09.12. 04:57 Kadence crazy  Je videt , ze jste nabity humorem ........
09.12. 10:02 V. Sodek  RE: Je videt , ze jste nabity humorem ........
09.12. 13:32 NAFTAK  RE: Je videt , ze jste nabity humorem ........
11.12. 20:02  Jenom pro doplnění

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 1

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 1

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,57 Kč
Libra
29,91 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,32 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 947,42 Kč
1 unce stříbra
393,48 Kč
Bitcoin
188 070,46 Kč

Poslední aktualizace: 19.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 962