Diskuze k článku

Policejní příručka z roku 1935

Příspěvků 85

10.10.2007 2:50

Stare dobre casy

Eda Pravdomluvny 148.?.?.?

Jooo, ty stare dobre casy, kdy se jeste mohla beztrestne mluvit a psat pravda, nazyvat veci tim pravym jmenem, bez obalu rici tak jak to je, vyjadrovat co na srdci to na jazyku, mluvit tak jak huba narostla.
A dneska ? Predevsim diky nasemu drahemu vzoru Spojenym Statum Americkym, jejich patentovane IMAGE ktera se musi za kazdou cenu udrzet v hollywoodske perfektnosti, a nakonec diky zido-americko-globalnimu vynalezu Politicke Korektnosti, to uz snad ani neni pravda. To fsechno vodneeees cas...

A proto cikani uz nejsou cikani, ale Romove. Romove nekradou, nejsou lini a neparasituji jelikoz jsou to ve skutecnosti cikani, ale to je chyba majoritni spolecnosti ktera namisto toho aby je nechala zit jako slusne lidi, tak je suzuje, dela zlo a naschvaly. Americti negro nejsou negro ani cernosi, ale Afro-americane. Invalida neni invalida, nybrz fyzicky specielne vyzvana lidska mensinova bytost. Obezni vyzrany tlustoch neni tlustochem, ale telesne znevyhodneny clen komunity podobne znevyhodnenych spoluobcanu. Buzeranstvi neni zadne buzeranstvi, ale s pokrokem doby vice a vice popularni trend rozdilne orientace (ci spise desorientace? Tj. pleteni si direk?). Kriminalnik neni kriminalnikem, ale je to nestastnik, ktereho kdysi v minulosti urcite nekdy neco muselo spatneho potkat, ci spise spolecnost se mu nejak vymstila. Masove vrazdeni nevinnych civilistu ve statem vedene vojenske agresi neni zadne vrazdeni, ale je to zavadeni demokracie, svobody a lidskych prav. Masakrovani desetitisicu nevinnych lidi statem organizovane agresi neni zadny masakr ani valecny zlocin, ale je to kolateralni skoda pri nastolovani demokracie, svobod, lidskych prav a zivotniho stesti. Statem ukladne naplanovane zavrazdeni neni zavrazdeni, ale pre-emptivni neutralizace. Prevleceni komuniste nejsou komuniste, ale jsou podnikatele, obchodnici, politici a jejich spolecnym jmenovatelem je pro-zapadnost, pro-demokraticnost a zastavani a braneni svobody, lidskych prav a dustojnosti.
Jaky to krasny a pravdivy svet ...

145214

10.10.2007 10:45

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145214

S tím, co zde s tak sžíravou ironií píšete, já s Vámi do posledního písmenka souzním.
Je to k zblití už teď... ta nesvoboda. a co nás teprve čeká, to se dozvíme velmi brzy.
"živí budou závidět mrtvým".

145225

10.10.2007 14:49

RE: Stare dobre casy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 145225

To, že "živí budou závidět mrtvým" provolávali různí proroci různých apokalyptických vizí už mnohokrát. A vida. My si zatím sedíme v teple a bezpečí u svých počítačů, dobře zdravotně i sociálně pojištěni, prima napapáni a plácáme a plácáme a ...

145236

10.10.2007 20:44

RE: Stare dobre casy

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 145236

No, ehm, dovolím si nesouhlasit.
Co se týče zdravotního pojištění, tak prima zdravotní péče a vskutku hippokratický přístup některých lékařů byla jedním s faktorů, které způsobily, že můj otec před měsícem zemřel. Všichni (myslím normálně pracující) platíme zdravotní pojištění, ale za léky se doplácí stále více, čeká nás placení návštěv u lékaře a za každý recept.
Jestli si myslíte, že jste bezvadně sociálně pojištěn, podívejte se, jak vypadají demografické vyhlídky naší populace - za chvíli bude víc důchodců než pracujících, takže s důchody to půjde od desíti k pěti. Nehledě na to, že se důchodu pravděpodobně ani nedožijete, jak nám hranici odchodu do důchodu vesele posouvají výš a výš.
Prima napapáni? Jste docela optimista. Zrovna teď lidé v obchodech nadávají nad náhlým zdražením mléka - dělá to bratru okolo 30 procent, u některých výrobců až 80, ze dne na den. Další zdražení potravin přijde co nevidět se slavnou reformou Topolánkovy vlády.
Závidím vám vaši bezstarostnost...

145249

10.10.2007 22:39

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145249

[smích] i tak se to dá pojat... ale já myslím, že může být i hůř (vždycky může být hůř). a jak tak vidím určité příznaky, jsme od skutečných problémů jen kousíček... a nepůjde o srandičky jako jen zdražené mlíko o 30% nebo o 80... to by bylo to nejmenší.

145256

11.10.2007 1:22

RE: Stare dobre casy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 145249

Nesouhlasit můžete. Jen bych rád viděl, jak měníte svůj osud se třicetiletým obyvatelem plechové boudy na předměstí Karáčí, který má na krku negramotnou ženu, šest hladových fakanů, ve vnitřnostech místo potravy kopec červů a vyhlídky? ... Nepřežije čtyřicítku. Ten snad má důvody ke stížnostem. Ovšem stále nechápu, na co si stěžujete vy.

145269

11.10.2007 9:55

RE: Stare dobre casy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145269

Já si stěžuju na to, že existuje pár lidí, kteří vycucávají planetu a civilizaci takovým způsobem, že pak většina populace musí přežívat v plechových boudách na předměstí. A nevidím řešení v tom, že bych se s některým z těch chudých rozdělil o to, co mám (zatím) navíc - to by rozhodně situaci nevyřešilo.

145293

2.11.2007 9:20

RE: Stare dobre casy

Ladin 80.?.?.?

Reakce na 145293

Já chápu, že se Vám dělit nechce, mi by se taky nechtělo.
Pravda je ale taková, že by to určitě těm chudým pomohlo - a ne jednomu...
Tak si tady nelžeme prosím.

146289

10.10.2007 22:00

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145236

to jen vojtové, kteří nerozeznají znamení doby... těm pak (až to přijde) bude připadat, že je to šok... asi jako amíkům 11.září, ale to byla ještě srandička, proti tomu, co má být. nepřipravení budou pak jen čučet, že to jejich sociální a zdravotní pojištění už je jim najednou nanic, že to teplo se někde změní v žár a jinde v zimu, a že klídek u počítačů vystřídá boj o holý život a o svobodu, proti tyranům - světovládcům a jejich výkonné mašinérii. a někteří budou mít problém i jak utéct z koncentračních táborů smrti pro neposlušné a odbojné.

145255

11.10.2007 17:44

RE: Stare dobre casy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 145255

Pravda, žádná katastrofická znamení doby nevidím. Rád se nechám poučit. Jedno však vidím zřetelně. Myslíte-li své pochmurné výhružky vážně a topí-li se Vaše myšlení v těchto paranoidních představách, nezávidím Vám. Musí to být trýznivé.

Je prokázáno, že lidé s optimistickým náhledem na svět žijí déle a prožívají kvalitnější život. Stačí se poohlédnout po běžně dostupných statistikách. Např.: Za poslední desetiletí výrazně stoupla životní úroveň obyvatel této planety. Současně v porovnání s předchozím desetiletím poklesl počet mrtvých z lokálních válek. Ve mně to vzbuzuje dobrý pocit a optimismus.

Jistě. Vše by určitě mohlo být ještě lepší. To by nás však musela evoluce vybavit nějakými úplně jinými vlastnostmi. Asi bychom se pak nejmenovali lidé a nežili bychom na planetě jménem Země.

145317

11.10.2007 18:04

RE: Stare dobre casy

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 145317

> lidé s optimistickým náhledem na svět ...

Optimismus je pouze nedostatek informaci
[smích]

145319

11.10.2007 21:55

RE: Stare dobre casy

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 145317

No vždyť se také jistě všichni radujeme, že ozbrojené konflikty pouze v Africe za posledních 15 let stály jen 300 miliard USD, tedy jen část nákladů vynakládaných USA na zajištění kontroly zdrojů ropy v Iráku a ty miliony mrtvých a desítky milionů uprchlíků raději ani nepřipomínáme.

145326

11.10.2007 22:27

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145317

No to v tvých naivních, nevědoucích a nevidoucích příspěvcích pozoruju, že ty toho moc nevidíš... asi jsi zalezlý u jakési televize s pouze optimistickými pořady, nebo žiješ někde jinde. Jak ti píše i vladuna: optimismus je jen nedostatek informací. A dále platí, že pesimista je poučený realista.
Každopádně nesouhlasím ani s tvými jásavými statistikami o kvalitnějším životě - nevím, co je u vás v životě lepšího, lidštějšího a kvalitnějšího, než za časů babičky a paní kněžny - že by vzduch? příroda? lidské vztahy? Co je v dnešní Africe hezčího než v té z roku 1000, třeba. -Že by ty války, vojenské junty, korupce, vraždění a hladomory? Nebo sandále z PET-lahví převázané silonovým motouzem? Nebo ty plechové boudy v JAR i jinde ve světě, např. v Indii?
A že prý posledních 10 let ubylo obětí lokálních válek? Jen co já vím (a nevím zdaleka o všem), tak půjde v téhle dekádě o desítky milionů celosvětově - umíš si vůbec představit milion lidí na hromadě? Víš, co za neštěstí je i deset mrtvých příbuzných? I jeden jediný! -Ve Rwandě byly miliony zmasakrovány v jakési "občanské" válce, v Iráku je 700.000 mrtvých civilistů vlivem pouze 4-leté agrese a okupace USA a Britů (předešlé války nepočítám), v téže zemi je nyní 2,3 milionu lidí v exilu, vyhnáno z vlasti do okolních zemí a další 2 miliony jsou v utečeneckých táborech... nemají co jíst a pít, nedostatek základních potřeb, nulové vyhlídky (což dříve za Saddáma jaksi bylo lepší). A co Palestinci? Co lidé z Darfúru a okolí? Co útok na Súdán? Co bombardování v Somálsku? Vynechávám podporu bojůvek v jižní Americe. V Afghánistánu oběti raději nikdo nepočítá, ale prohání se tam US Army a vojáci a ozbrojení zabijáci z různých států už 6 let - oběti půjdou mj. vlivem bombardování minimálně do statisíců i zde. Dále nebyla řeč o zhovadilém bombardování Srbska a etnických čistkách v Kosovu, Bosně... Čečensko už se naštěstí uklidnilo. Pokud nejsi tetřev hlušec, tak jsi jistě zaznamenal už delší čas (roky trvající) nepřátelskou propagandu proti Íránu, úplně stejně prolhanou a podobným stylem vedenou, jako předtím přípravu proti nešťastnému Iráku. Jestli v Íránu půjde o bombardování (a že by si troufli amíci do Íránských hor, o tom pochybuju), tak v případě jaderných zbraní (i z ochuzeného uranu), a s jinou municí (třeba vakuovými pumami), případně po zásazích jaderných zařízení, tam přijdou o život miliony lidí (a další v oprávněné odvetě Íránu). Třeba se ještě jiné státy nedejbože připojí, nechci sýčkovat...
Ještě pořád trváš na výrazu "paranoidní představy"? A i se slovem "pochmurné výhrůžky" jsi střelil hodně mimo - já přece nikomu nehrozím... spíše obvykle informuju a zaujímám postoj. Nikdo tě nenutí mít stejný názor se mnou [smích] Můžeš si klidně malovat svět narůžovo, ale on i ta...Automaticky kráceno

145331

11.10.2007 22:26

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145317

---Pokračování:

Můžeš si klidně malovat svět narůžovo, ale on i tak bude šedý a krvavý. Díky ďábelským zločincům a lidem lhostejným k osudům jiných.
V jiných souvislostech, činnostech a situacích mého života bývám i optimistický nebo se prostě bavím, ale poslední dobou vidím (na rozdíl od tebe) těch negativních projevů úpadku a blížící se velké války tolik, že mi to nějak bere náladu. Což ale jistě neznamená, že bych tím byl nutně a jedině vinen já, ale může jít o prostou reflexi skutečnosti, která žel neskýtá příliš optimistické vyhlídky.
Možná, že by pro to, aby bylo na světě líp, nemuselo docházet k nereálným přáním změn v evoluci (jak píšeš), ale stačilo by, aby všichni lidé jen otevřeli oči, koukali, mysleli, zaujímali postoje, informovali své bližní (a tím eliminovali prolhanou manipulativní propagandu znějící z masmédií vlastněných právě spiklenci - to není paranoia, oni existují [smích]) a společně něco dělali proti škůdcům lidstva. Jenže to by nesmělo jít právě o typ lidí, jako jsi ty - co jsou ohromně se vším spokojení a nevidí nic, než růžové zítřky [smích]
A buď si jist, že se určitá proroctví naplní. Já nevím jestli letos nebo příští rok, ale lidé s postoji jako předvádíš ty, nedokážou ten zlý vývoj překazit, zvrátit. To chce lidi zaujatější, ne tak lhostejné.

145332

12.10.2007 0:35

RE: Stare dobre casy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 145332

700.000 mrtvých civilistů v Iráku za poslední 4 roky je smyšlený a naprosto nesmyslný blábol. Ovšem Vy tomu věříte tak, jako byste je osobně počítal. Žádné rozumné argumenty zde nepomohou. Ani statistiky OSN.

To, co zde předvádíte, je groupthing. Jestli jste se s tím pojmem ještě nesetkal, lze hledat také v češtině - skupinová stupidita. To je to, čemu podléháte. Obávám se, že Vám není pomoci. Je mi líto.

145336

12.10.2007 8:09

RE: Stare dobre casy

Saša 207.?.?.?

Reakce na 145336

Prestižní časopis Lancet odhaduje počet mrtvých Iráčanů pouze do poloviny minulého roku následkem Americké války na 654 965 (většina důsledkem zastřelení). Je to vědecký časopis a čísla jsou nějaký průměr mezi maximem a minimem se „vzorky obyvatel“ z různých oblastí – postup studie je stejný jako při pokusech na laboratorních myších. Článek dochází k závěru, že počet zavražděných stále rok od roku stoupá. www.thelancet.com/webfiles/images/journals/lancet...
Studie je vypracovaná týmem z John Hopkins University v USA.
Odhad na AntiWar.com
http://www.antiwar.com/casualties/ je přes milión obětí.

145348

12.10.2007 8:43

RE: Stare dobre casy

2xs 85.?.?.?

Reakce na 145336

Ještě něco? ...pane hluchý tetřeve a pane slepý krtku? [smích] Viz Saša 12.10.2007 8:09 - já jsem se proti údajům o více než milionu držel hodně zpátky - jsem zřejmě optimista.
Jenže realita je prostě zlá. Někdo ji však nechce vidět, vnímat.
Byl bych rád, aby bylo pomoci vám. Leč každý si určuje svůj život do značné míry sám, a co dělat, když prostě blábolí bez vstupních dat, a jiné, informovanější, má za stupidní; sám bude fakty dostižen a důsledky svého postoje postižen (a platí to dokonce i skupinově... pro stupidní pštrosy, samozřejmě).

145349

14.10.2007 8:42

RE: Stare dobre casy

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 145317

A kde se bere ten neuvěřitelný nárust rakoviny za posledních třeba třicet let? Kdo umíral na rakovínu před sto lety? Prakticky nikdo. A trend je stále horší. Pochybuji, že je to možné vysvětlit jen "stresem": pojem, který se má tvářit jako vysvětlení, ale nic nevysvětluje a my to víme. Je to jenom plácnutý postulát. Dnes umírají na rakovinu i mladí lidé. Nebude to nakonec těmi kvalitními potravinami, které jíme? Čím to ještě tak může být? Jsou stále "lepší", "kvalitnější", zkrátka pokrok je nezadržitelný, jen velmi neoptimistický blb by byl proti tomu, přidávají se tam stále nové a nové vynalezené látky, o kterých ale nikdo neví, jak účinkují. A to nás ještě čekají velmi pokrokové optimistické geneticky upravené potraviny. Zkrátka vše musí být umělé, jak hlásá ve své esoterice jedno nejmenované etnikum. Ve Vídni jsem našel malý obchůdek s masem, kde měli napsané, že maso nemrazí. Proč asi? [smích]

145422

10.10.2007 15:00

RE: Stare dobre casy

bajaja 195.?.?.?

Reakce na 145214

Kdybych nevěděl, že jsem to sám nepsal, tak bych řekl, že jsem to musel psát já sám.

145239

11.10.2007 5:47

RE: Stare dobre casy

Romanov 24.?.?.?

Reakce na 145214

Jeste jste zapomel napsat, ze kazdy zak, ktery v minulosti ve skole alespon 3x propadl(nemusel to byt jenom cikan) byl jak se rikalo nejakej blbec. Pritom se jen nemohl soustredit na vsechno to ucivo, ktere do nas "biflovali".
V dnesni dobe se tomu ale rika: Attention deficit [oči v sloup] a musi se na to brat pilulky
Na Nezvedavci je asi berou vsichni [pláč]

145276

10.10.2007 2:09

poriadna zmena

volakto 87.?.?.?

Pred 80 rokmi neexistovala politicka korektnost ako ju pozname dnes a veci sa nazyvali pravymi menami.

145215

10.10.2007 14:42

80 let

Karel z Čech 88.?.?.?

Zdá se, že za těch 80 let se cikáni přes čtyřicetileté působení komunistického státního aparátu ani současnou sedmnáctiletou pozitivní diskriminaci nijak podstatně nezměnili. Jen trochu modernizovali způsoby parazitování na většinové společnosti. Už nekočují s koněm, mají automobily.

Je velmi dobré nahlédnout do historie. Člověk se poučí a získá větší odolnost proti působení momentální propagandy.

145237

20.3.2012 17:13

RE: 80 let

Trol 195.?.?.?

Reakce na 145237

Ke změnám může dojít během jednoho roku, když bude zájem.
1) Odstanit veškerou diskriminaci. (pozitivní i negativní)
2) Zpřísnit tresty. Dávat za napadení aspoň trošku víc, než za porušení autorských práv.

265552

10.10.2007 15:23

Velky bratr

LaFox 85.?.?.?

Jak by se asi Orwell tvaril, ze se jeho vize naplnuje nad "demokratickymi" spolecnostmi a nikoli totalitnimi ? [smích] Nebo ze by ty spolecnosti nebyly demokraticke ? Fakt tomu nerozumim.

145238

10.10.2007 16:05

RE: Velky bratr

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 145238

No no je to tak ze dnes jsou uz temer vsechna svetova zrizeni totalitni alespon v nejakem smyslu toho slova. A slova jako demokracie, republika, komunisticka, apod. jsou jen takove pod tridy. Takze je to asi nejak takhle "totalitni demokraticka amerika" "totalitni ceska republika" "totalitni komunisticka KLDR
Nasi vladci at uz je to Bush, Paroubek, Topolanek nebo Kim Čong-il. Vladnou nam totiz naprosto totalne a jsou behem sveho hajeni prakticky neodvolatelni. Veci za ktere by politik pred 80ti lety sam rezignoval s temy dneska ani nepohnou a za veci za ktere ty dnesni denne provozuji by nejspis tenkrat sli rovnou na sibenici.
Takze ono to na toho Orwella docela sedi. Akorat nektere veci byli mirne zmeneny .. napriklad namisto toho aby nas zamestnavali a otupovali nutnosti zit v naproste bide tak delaji to same skrze konzum proti kteremu je tezsi se bourit. A slavne obrazovky nahradili spolehlivejsi metody sledovani lidi a v brzke dobe budem mozna jeste primo cejchovani. Velky bratr jak jej Orwell predstavil funguje prakticky jiz dnes a je to stejne jako v romanu funkce nikoli clovek nebot na funkci nelze jen tak spachat treba atentat. Dokonce nas i nuti rikat prijmout libivolne zlovolnosti velkeho bratra .. jeste sice nemame specializovana prevychovna centra ministerstva lasky kde se budeme kridou na tabuli ucit psat 1+1=3 Ale pokud se budete snazit napravit verejne jine jeho zlovule .. jako napriklad "Cikan = pracovity spolehlivy clovek" tak se klidne do nejake prevychovy dostat muzete. Sice jeste nemuzete byt persekuovani za myslenkovy-zlocin ale jakmile neco "zavadneho" reknete nahlas nebo treba okem zavadite v prohlizeci o stranky s fotkamy nedospelych slecen tak muzete mit problem.
No a v neposledni rade nase zakony a smernice + smernice a zakony EU jsou tak rozsahle a smrtelnikem neuchopitelne ze pomalu kazdy clovek zije ve strachu aby nejaky zakon ci smernici kterou nezna neporusil. Nekteri lide zacnou nejspis brzy jen mechanicky chodit do prace a z prace a radeji se ani nebudou vybavovat se sousedy protoze nikdy nevi za co vsechno vlastne muzou byt vaporizovani.

145243

10.10.2007 16:14

Dojemné a nostalgické.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Cikány páni četníci pod kontrolou měli, ale zdá se, že ve spoečnosti jsou ještě horší tlupy a fikanější zloději... koneckonců, cikáni ještě nikdy válku nezačali....

145242

10.10.2007 17:02

Z jiného soudku

Pasant-x 85.?.?.?

Proč jim to tak dlouho vydrželo říká třetí odstavec na první straně textu. A člověku neujde, že ten četník o tom píše s jistou dávkou obdivu. Totéž, jen v drobných obměnách platí i u Hebrejů. No a pak se můžeme divit, že jsme tak zranitelní a rozložitelní. Nemáme na ně! Naše rodiny jsou rodinami ve starém slova smyslu už jen podle názvu...

Schválně, kdy jste byli naposledy navštívit stařenku? [mrknutí jedním okem]

145245

10.10.2007 20:13

A co ti spořádaní cikáni?

ten spořádaný 213.?.?.?

Ale zmiňuje příručka také spořádané a vzdělané cikány? O těch se často ani neví, že jsou to cikáni, ale přesto z hlediska rasy jsou to vlastně cikáni. Jsou tedy házeni do stejného pytle se všemi ostatními a to je ta politická NEkorektnost, kterou oslavujete?

145248

10.10.2007 22:09

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Striga 85.?.?.?

Reakce na 145248

V neděli jsem vezla kamarádku do vzdáleného kriminálu na návštěvu za jejím partnerem, Prosil nás, abychom po cestě přibraly manželku jeho spolusedícího, že mu ten člověk hodně pomohl.

Trochu jsme byly obě na vážkách, protože to je cikánka, ale souhlasily jsme a dobře jsme udělaly. Tak jemnou, slušnou, kultivovanou mladou ženu jsem už dlouho nepotkala. 25 let, čtyři děti, nejmladší šestinedělní, nejstarší osmiletý jel s námi.

Neobtěžoval, neskákal do řeči, nekňoural, skvěle vychované dítě. Máma s obdivuhodně bohatým slovníkem, barvitým vyjadřováním, až jsem uvažovala, kam na to chodí, při tolika dětech určitě nemá čas na čtení a odjinud brát takový slovník - televize ho má chudý, doma se určitě nebaví o takové spoustě věcí, situací a výrazů...

Zarazilo mě třeba i to, že děti poslouchají rozhlasové pohádky. Ne televize, ne počítač, ale rozhlas? Upadla mi brada.

Z té cikánky zářila láska k dětem, bylo vidět, že se jim opravdu věnuje. Manžel sice napáchal věci, které neměl, ale z té mladé paní svítil krásný vztah k dětem, slušnost, pevné pouto k rodině své i manželově.

Tuhle ženu bych klidně měla za sousedku a dala bych si sakra pozor, jestli včas myju schody, zda mám čisté záclony a věděla bych, že by mi dítě pohlídala paní s laskavou náručí.

Hm, taky cikánka.....

145253

11.10.2007 6:59

RE: A co ti spořádaní cikáni?

osd 85.?.?.?

Reakce na 145253

No právě, jak se tu psalo už několikrát, příručka za cikána považuje člověka "žijícího cikánským způsobem života". Tedy ne spořádanou ženu starající se o své děti v rodině, která si poctivě vydělává. A "ano" bělocha, černocha, indiána, asijce nebo kohokoliv, kdo se potlouká po ulicích a třeba vykrádá auta..

To označení "cikánský způsob života" vychází z historie, neboť mnoho cikánů tímto způsobem života dlouho žilo a mnoho jich tak žije dodnes. Mě to připadá podobně urážlivé (tj. "normální"[mrknutí jedním okem] jako přirovnání všech osob s původem v Evropě ke křesťanství. Prostě jde o historickou asociaci.

145280

11.10.2007 8:58

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Mirda 24.?.?.?

Reakce na 145253

Mám naprosto stejný názor o zdejších - kanadských - Indiánech. Pardon - aboriginals
(původní obyvatelé), abych zachoval politickou korektnost. Podobně, jako jsou cikáni v Evropě, tak jsou zdejší Indiáni, geneticky odlišená část společnosti vytlačená na její okraj. Osobně si myslím, že je to naše vina - vina té většiny, že tomu tak je. Jistě, vzalo by to několik generací a také jistě mnoho neúspěšných pokusů, ale jsem přesvědčen, že by se časem tyto povahové - charakterní - rozdíly vyrovnaly. Společnost si je takhle pěstuje z pohodlnosti a neschopnosti "něco změnit" a udržuje si je jako nutné "zlo".
"Zlo", které se politikům jednou může hodit při vykázování společensky prospěšné činnosti (!)

145286

12.10.2007 13:00

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145286

Viděl jste Stoneův film Natural Born Killers (Takoví normální zabijáci)? Pamatujete na tu scénu, jak ten starý Indián v té chýši říká, že pokud si chováme hada na prsou, tak nás uštkne, a je to naše vlastní vina?

Celý život jsem s tím bojoval, ale k stáru se začínám přiklánět k názoru, že na tom něco je... oni i ti zabijáci se zřejmě rodí s nějakým úkolem, mají nějaký smysl... a i (smrtelná) nemoc má svůj úkol v řádu věcí - napadne nás jen tehdy, když žijeme takovým způsobem, že si to zasloužíme, kdy se třeba sami vůči něčemu (planetě?) stáváme smrtelnou nákazou...

Jestli Vám to připadá OT tak pardon, napadlo mě to v souvislosti s těmi Indiány...

145358

13.10.2007 17:37

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 145358

>Jestli Vám to připadá OT tak pardon,
>napadlo mě to v souvislosti s těmi Indiány...
-----------
Všechno se vším až nepříjemně úzce souvisí! Nemyslím si, že jsme OT...když tady v diskusi pod jakýmkoliv článkem prohlásíte to známé Orwellovo "proroctví": VÁLKA JE MÍR a SVOBODA JE OTROCTVÍ, tak jsme stále k tématu. Už i ta "nobelovka míru",
kterou Al Gore nedávno získal za "jeho film": "Nepohodlná pravda", je opět v této kategorii - válka je mír. "Jeho film" je záměrně v uvozovkách. Mám k tomu důvod...silný a logický důvod!
Zmíním se o tom až příležitostně někdy v diskusi.
S následující odstavcem naprosto souhlasím:

>Celý život jsem s tím bojoval,
>ale k stáru se začínám přiklánět k názoru, že na tom něco je...

Jak jsem již v úvodu napsal - všechno se vším souvisí, ale bohužel...stále převažuje to naše typické - zamést problém pod koberec a ono se to později už nějak vyřeší. Později už může být pozdě!
>Viděl jste Stoneův film Natural Born Killers...
----------
Ne, neviděl. Ale opět souhlas. V andličtině platí rčení:
What goes around, comes around... a v češtině toho máme hned několik: Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá...
Jak si usteleš, tak si lehneš... a nebo ještě lépe:
Kdo seje vítr - sklidí bouři. Nakonec i s tím hadem na prsou
máme v češtině ekvivalent.

145402

11.10.2007 1:45

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 145248

No já myslím, že jsi tu příručku nečetl....ono je tam právě celkem jasně napsáno, že za "cikána" (ve smyslu vykládaného zákona) mají četníci považovat především osoby "žijící cikánským způsobem"....ne podle rasy

No a ta "naše" NEkorektnost by se dala jednoduše vyjádřit slovy "padni komu padni" .... vyhybáš se práci - nedostaneš sociální dávky ..... kradeš - budeš zavřenej .....černej nebo bílej ... čech nebo cikán .... maďar nebo slovák.... na tom nezáleží

No a politická KOrektnost je o tom, že nezáleží na tom co děláš ale jakou máš barvu kůže nebo jakého že to jseš etnika a podle toho tě (NE)smíme soudit ať děláš co děláš, ať se chováš jak chceš.... neboli co projde cikánovi by čechovi nikdy neprošlo.....
[bliji]

145270

11.10.2007 9:42

RE: A co ti spořádaní cikáni?

ten spořádaný 213.?.?.?

Reakce na 145270

>No já myslím, že jsi tu příručku nečetl....ono je tam
>právě celkem jasně napsáno, že za "cikána" (ve smyslu
>vykládaného zákona) mají četníci považovat především
>osoby "žijící cikánským způsobem"....ne podle rasy

Ale vždyť to není pravda. Hned v první větě se píše, že tam patří osoby náležející k cikánskému plemeni (tj. rase). A až teprve potom se píše, že také osoby žijící cikánským způsobem života. A taky, když jde někdo po ulici, kdo vypadá jako jasný cikán, tak se řekne: "hele cikán" dříve, než by někdo posuzoval jeho způsob života.

145296

11.10.2007 11:24

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145296

Na tom, že si někdo řekne "hele cikán" snad ještě není nic špatného. Cikán si pravděpodobně také řekne "hele gadžo". Důležité je až to, jestli pak gadžo napadne a okrade cikána, či cikán gadžu. A nezlobte se, je poměrně přirozené, že se člověk ve svých úsudcích řídí předchozími zkušenostmi a počtem pravděpodobnosti - jinak by nepřežil. I když se mi nelíbí rozdmychávání rasové nenávisti, podle mne k ní jenom přispívá to, že se zavírají oči před reálnou skutečností - takovou, jaká je. Až když OBĚ strany sporu nahlédnou a přiznají své chyby, může se přikročit k funkčímu řešení.

145299

11.10.2007 21:33

RE: A co ti spořádaní cikáni?

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 145248

>Ale zmiňuje příručka také spořádané a vzdělané cikány?
>O těch se často ani neví, že jsou to cikáni, ale přesto z
>hlediska rasy jsou to vlastně cikáni. Jsou tedy házeni do
>stejného pytle se všemi ostatními a to je ta politická
>NEkorektnost, kterou oslavujete?
No vidíte to, tak jsme se k tomu rasismu přece jen dopracovali. Vyloženě rasisticky a diskriminačně příručka policii neukládá, aby také kontrolovala spořádané a vzdělané cikány, cikány, kteří mají stálé trvalé bydliště, pracují, nekradou, nepodvádějí a nekočují. Jak k tomu ti poctiví cikáni příjdou, že mají být takto diskriminováni?
[zmaten]

145328

10.10.2007 21:31

Predsudky

Theo 77.?.?.?

Mňa fascinuje iba jedna vec. 80 rokov a človek sa stále nenaučil, respektíve je moc na to lenivý, odsudzovať ľudí nie na základe fyzických znakov ktoré jedinec nemôže ovplyvniť, ale hodnotiť ich na základe činov. Je veľmi jednoduché a alibistické, všetkých nahádzať do jedného vreca, onálepkovať takí a takí a hotovo. To že tým trpia aj jedinci ktorí sú síce v mänšine, ale snažia sa žiť slušne to už nikoho nezaujíma. A trpí tým celá spoločnosť. Samozrejme majú na tom veľký podiel viny aj tí, ktorí obhajujú väčšinu ktorá je bez zásluhy bez ohľadu na poukazovanie kvalít jedincov. Potom samozrejme má spoločnosť názor že táto a táto komunita to má zadarmo, je pozitívne diskriminovaná a pod. A samozrejme zase trpí jedinec ktorý si na svoje hmotné statky poctivo zarobil. Už keď som bol malý, tak som nikdy nechápal prečo pani učiteľka nekarhala jedincov ktorí vyrušovali, ale celú triedu. Teraz chápem a je mi zle z toho, že som nútený vplyvom okolností, médii, ostatních ľudí sa tomuto primitívnemu stavu prispôsobovať.

145250

14.10.2007 0:23

RE: Predsudky

George23 85.?.?.?

Reakce na 145250

Ono to neni jenom o fyzickych znacich cloveka, nybrz o zpusobu zivota a zivotnich navycich. Zkratka cikani jsou kocovnici a my zase usedlici. A clovek se za mnoho a mnoho let jeste nenaucil vytvorit symbiozu mezi ruznymi takovymi zdanlivymi protiklady. Ovsem, vyvstava otazka jak to udelat. Bylo mnoho pokusu, jak toho docilit, mezi ne patri i Policejni prirucka z roku 1935, at byla jakkoliv zaujata (se slovy "takovych braku jeste bude"[mrknutí jedním okem] Cim jdeme dale do budoucna, tim tolerantejsi a perspektivnejsi jsou nazory. Ostatne jak jsme na tom ted, muzeme videt vsude kolem sebe. Pohled do minulosti muze pomoci pri reseni soucasnych problemu a tuto povedenou prirucku muzeme s klidem zaradit mezi odstrasujici minulost.
Velice by me zajimalo do jake miry vsechny ty myslenky byly tenkrat realizovany, jak dlouho a s jakou vaznosti to policajti a politici mysleli. Jee to musel byt asi hit.

145415

10.10.2007 22:12

Rasisti byli, jsou a budou!

anti-anti 81.?.?.?

Co autor chtěl říci tím, že zveřejnil rasistickou vyhlášku z první republiky? Může mi to někdo vysvětlit? Proč to vůbec zveřejňuje. Myslí si snad, že diskriminační nařízení o cikánských legitimacích je správné? Nebo snad si opravdu myslí, že tento zákon je nespravedlivý a pokrok společenského smýšlení se posunul o tolik kupředu, že rasistické zákony se již po zabití 6 miliónů židů a statisíců cikánů již nevydávají (Pokud ano, říkám vám, že tato změna společnosti přišla příliš pozdě a život zabitým to nevrátí, a rasismus mezi lidmi je stále). Nebo naopak sdílí názor s prvním příspěvkem, ve kterém jasně tvrdí, že vlastně diskriminace cikánů je v pořádku.

Nechápu proč to zde vyvěšujete. Tato vyhláška patří do hodin dějepisu, historie jako ukázka toho, že v první republice existovaly rasistické zákony. Nic víc. Já vám tvrdím, svět se nezměnil rasisté byli, jsou a budou! Krom toho důrazně žádám o odpověď jaký máte pohled na tento zákon. Já tvrdím, že je špatný, diskriminační a nevybíravě uráží cikány. Nevidím, ale žádnou změnu za 80 let.

Stručně a nevybíravě bych napsal.: Nechtěl by rasista Stwora otisknout také kromě rasistického textu z první republiky také nějaké lepší vyhlášky z protektorátu, nacistického Německa nebo třeba i afrického státu diskriminující bělochy, aby byl vyvážený a ukázal primitivnost černochů.

PS.: Omlouvám se za nazvání rasistou, ale opravdu mě zajímá důvod proč jste otiskl tuto rasistickou vyhlášku. Máte volné pole se obhájit.

145252

10.10.2007 22:17

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

LaFox 85.?.?.?

Reakce na 145252

No a co jako, pane anti-anti, to se na to nesmime jako podivat ? Nebo by jste to radeji spalil a ve stylu Velkeho bratra opravil a sfalsoval historii ? Proc si osobujete pravo rozhodovat za druhe ? Chcete rozhodovat, co muzeme videt a co ne ?

145254

10.10.2007 22:55

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

anti-anti 81.?.?.?

Reakce na 145254

Jen se podívejte na tu rasistickou vyhlášku! Já vám v tom nebráním. Ale současně tvrdím, že tento text zde nemá co dělat, pokud si Stwora nepřeje být nazýván rasistou. Text na internetu je (altermedia.info a odpor.org a to v textové podobě a nikoliv jako obrázek), ale nechápu proč by měl být na Zvědavci. Dokresluje dobu, vztah normálních lidí k cikánům, ale Zvědavec se nezabývá první republikou. Na internetu si každý může nalézt své informace, a Stwora rozhoduje jaké najde na jeho webu a já si myslím, že tento text nemusí být na jeho stránkách. Nijak tím historii nezměním. Jen si pár lidí bude myslet, že během 1. republiky neexistoval rasismus a diskriminační vyhlášky.

145257

10.10.2007 23:38

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

George23 85.?.?.?

Reakce na 145257

Ja byl jednou zvedavy a navstivil jsem zvedavce, ktery se zabyva cimkoliv. Nevim o nejakem konkretnim zamereni, vim pouze ze je obcas politicky nekorektni. No a tento clanek, ci spise obrazkova galerie se da zaradit do rubriky Historicke(muj nazor) nikoliv Rasisticke(Vas nazor). Nebyt zvedavce, o existenci tak zaujateho dokumentu bych nevedel.

145262

11.10.2007 0:33

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 145257

>Nijak tím historii nezměním. Jen si pár
>lidí bude myslet, že během 1. republiky neexistoval rasismus a
>diskriminační vyhlášky.

A z jakého důvodu by si lidé měli myslet, že za první republiky to bylo jiné, než to ve skutečnosti bylo? Proč by se měla historie lakovat na růžovo? Jaký k tomu má kdo důvod?

Navíc nechápu, co na vyhlášce vidíte rasistického. Hovoří se tam o osobách, které žijí cikánským způsobem života, tedy potulují se a živí se při tom krádežemi, podvody, žebrotou, polním a lesním pychem. Tedy živí se způsobem, který je trestnou činností. Přitom za cikána je takováto osoba považována bez ohledu na to, jestli "patří k cikánskému plemenu". Naopak cikán, který nekrade, nepodvádí a nepotuluje se není považován za osobu, na kterou se vyhláška vztahuje.
Co je tedy rasistického na tom, že policie má resp. za 1. republiky měla za úkol provádět zvýšený dozor nad osobami, které se dopouštěly trestné činnosti?

Pane anti-anti. Doporučuji naučit se pořádně číst a teprve potom psaný text komentovat. Rasistou jste vy, protože aniž byste si pořádně text přečetl, jen při samotné zmínce o cikánech vykřikujete o rasismu. Rasismus vám zatemňuje myšlení. Ve své rasistické duši ho vidíte na každém rohu. Svůj k svému.

145265

11.10.2007 7:55

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Mirda 24.?.?.?

Reakce na 145265

Karle, pěkně jsi mu to napsal...blahopřeji ! (palec nahoru tu není) Zajímavé je, že se pokaždé musí odněkud vynořit nějaký exemplář se ztopořeným ukazováčkem - ať je článek o čemkoliv - a začne nám tady nadávat do rasistů. Celkem poklidná diskuse s výměnou názorů...a teď tady tohle! [oči v sloup]
Alois Jirásek by to nazval - "Proti všem" (anti-anti).

145282

11.10.2007 15:22

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

anti-anti 81.?.?.?

Reakce na 145282

Růžová historie opravdu není, ale rasistická vyhláška z první republiky není opravdu věc hodná k opětovnému shlédnutí. Vyhláška je rasistická z důvodu že znevýhodňuje cikány (kartičkami) oproti většinové společnosti, označuje je bezrozdílu za drobné zloděje, podvodníky a žebráky.

To, že na cikány, kteří se neživí popsanými způsoby, se vyhláška nevztahuje není nikde napsáno. Je to váš výmysl, ve vyhlášce je sice napsáno, že určité osoby (označené úřady) se nesmějí považovat za cikány, ale také u cikánů je napsáno, že každá jejich živnost či práce je jen zástěrka pro provozování, krádeží a podvodů. Policie měla za první republiky zločince zatknou a ne takto diskriminovat cikány. Formulace, že pojem "cikán" je nejen osoba "patřící k cikánskému plemenu", nýbrž i ta osoba, která žije na cikánský způsob života. Takže, v zákoně jsou zahrnuti všichni cikáni. A vám to musí být při vašich znalostech jasné.

Nechápu proč dva lidé tady kvůli zmínce, že zákon se vztahuje na cikány a jejich přátele žijící spolu v jejich tlupách tvrdí, že zákon vlastně není rasistický.

A i kdyby v zákoně přímo nebylo jmenováno "cikánské plemeno", ale jen kočovný způsob života, byla by to diskriminace (znevýhodnění) kočovníků díky obtěžování nesmyslnými zákony.

Je to stejné jako sledovat všechny účastníky Zvědavce (zjistit si IP adresu u poskytovatelů a sledovat je ve skutečném světě jako potencionální vrahy a útočníky), kvůli tomu, že zde jsou rasisti a navštěvují tuto stránku neonacisté co mlátí cikány. Cikáni nebo osoby žijící kočovným způsobem života samozřejmě také většinou nekradou

145305

11.10.2007 16:15

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

kubrt 90.?.?.?

Reakce na 145305

Seženu Vám byt v Brně na Francouzské - lacino. A bez provize, chcete? Tam můžete svůj spravedlivý postoj k Romům ( asi byste nerozuměl brněnskému výrazu béžovka) uvést do praxe. Předpokládám že to s Vaším zápalem zvládnete hravě.

145313

11.10.2007 18:18

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

ctenar 62.?.?.?

Reakce na 145305

Kdyz se tady vztekate. Nikdy jste nenazval araby teroristy ? Jestli ano udelal jsem presne to co odsuzujete.
Znevyhodneni kocovniku nesmyslnymi zakony ? Vzdyt v dnesni dobe jsou take velke skupiny lidi znevyhodneny nesmyslnymi zakony.
Legislativa je zivy proces, ktery reaguje na zmeny ve spolecnosti, tak tomu bylo vzdy a nejpise i bude. Legislativu tvori ti u moci a hold nekdy sepisi pekny blud.
Dnes je to totez. Napr. vlastnictvi detske pornografie. Osobne ji nevlastnim , ale co je komu do toho ze se mu libi male deti, jestli je NIJAK neobtezuje. Ale kdyz si ne zcela kompetentni clovek klikne nekam do netu a ono mu to otevre spoustu oken co kdyz tam nekde je mlada holka nebo kluk ? A bac ho, uz pachas trestny cin.
A nevim jak tomu bylo koncem dvacatych let a je mozne , ze opravdu lide zijici kocovnym zpusobem museli obcas neco sebrat (bylo chvili po valce, blizila se hospodarska krize a tak ....)
Takze odsuzovat az na zaklade jasnych znalosti, dnes je jednoduche kricet rasismus. Ale zase podporovat nekterou rasu (skupinu) jen proto ze byly znevyhodneni to je taky rasismus, na druhou stranu.

145318

11.10.2007 23:44

RE: Rasisti byli, jsou a budou! - DOTAZ

vladuna 86.?.?.?

Reakce na 145305

>Cikáni nebo osoby žijící
>kočovným způsobem života samozřejmě také většinou
>nekradou


Dovolim si obratit se na Vas s malou otazkou: Jakym zpusobem si muze osoba zijici kocovnym zpusobem zajistit prostredky ke sve obzive?
Vychazim z nasledujicich predpokladu:
1) Pokud je clovek zamestnan ma mzdu
2) Pokud sedlak pestuje brambory muze je vymenit za maso
3) Pokud provozuje clovek nejakou sluzbu, muze byt odmenen penezi nebo naturaliemi.

Pokud clovek zije kocovnym zpusobem zivota, jak vlastne ekonomicky funguje?

145334

11.10.2007 23:41

RE: Rasisti byli, jsou a budou! - DOTAZ

anti-anti 81.?.?.?

Reakce na 145334

Banda cikánů v maringotkách může
a) provozovat drobnou řemeslnou výrobu (hrnrnčířství, pletení), z výrobků lze mít malý zisk.
b) nechat se najmout na sezóní práce. Využijí výhody své mobility a dočasného nedostatku nekvalifikovaných pracovníků v oblasti, kde přebývají.
To jsou legální způsoby výdělku, pokud pominu výměnu nedostatkového zbaží, které cikáni nemají. V rasistické vyhlášce je však napsáno, že všechna zaměstnání či živnosti jsou pro cikány pouze zástěrkou pro jejich zločiny.

145335

11.10.2007 0:23

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 67.?.?.?

Reakce na 145257

anti-anti kdyz se vam to nelibi tak muzete jit jinde vzdyd je to tak jednoduche .Pokud pan Stwora udelal "copy" and "paste" to jeste neznamena ze je rasista a nebo se snad pletu. Cas od casu nakouknout do dejin neni nekdy k zahozeni. Jeste mala otazka co by podle vas melo byt na Zvedavci aby Vas to uspokojilo?

145267

11.10.2007 6:53

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Pozorovatel Milano3 (zavináč) go (tečka) com 192.?.?.?

Reakce na 145257

Odsuzuji pana Stworu za jeho antisemitizmus, ale ma na to pravo. Kdyz se mi to nelibi proste to nectu. Vas anti. anti. odsuzovat nemohu protoze vase blbost je vrozena. Politicky korektne receno mate limitovane mentalni schopnosti.

[chechtot]
(Editora obviňujete neprávem, to je však Váš legitimní názor. Zdržte se prosím napadání jiného přispěvatele, můžete napadnout jeho myšlenky/názory. – Moderátor.)

145279

11.10.2007 8:55

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Mirda 24.?.?.?

Reakce na 145279

Těší mne, že tady to právo tekhle rozdáváte a každému stejným dílem. Kdyby to jenom platilo pro každého (viďte pane Klein)!

145287

11.10.2007 2:12

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Jordano Bruno jordanobruno2 (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 145252

anti-anti,máte oči,ale nevidíte. Používajte prosím rozum.Bolo to nariadenie voči bande ľudí,ktorí sa nechceli prispôsobiť svojmu okoliu za vyše 500 rokov. Už vyše 500 rokov parazitujú v českých zemiach.

145273

11.10.2007 8:46

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Petr Schindler 160.?.?.?

Reakce na 145252

Dobrý den,

Osobně si myslím, že Vaše hodnocení pana Stwory jako rasisty je nešťastné. Oceňuji totiž možnost shlédnout jakýkoliv materiál ať už je rasistický, nebo antisemitský, či jiný. A je jen na mě jako na dospělém a soudném jedici jaký závěr z něj učiním. Takže otištění tohoto zákona na stránkách Zvědavce považuji za naprosto v pořádku a v souladu s právem na svobodu slova a informace.
A co se týká rasismu, zkuste zajít mezi cikány a zeptat se jich co si myslí oni o nás většinových. Ale nechoďte do těch slušných rodin, které pravděpodobně osobně znáte. Běžte na periferii Ostravy, Ustí nad Labem, Mostu. jsem přesvědčen, že záhy pochopíte význam slova rasismus.
A můj vlastní názor na kauzu Cikáni v české společnosti. Zatím jen malý a zástupný problém, jehož vyřešení bychom pravděpodobně ani nepocítili. Nebudeme li jej však řešit teď, medicínsky řečeno invazivní terapií, stane se z benigního novotvaru maligní a sežere nás zaživa.

s přátelským pozdravem Petr

145285

11.10.2007 15:42

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

anti-anti 81.?.?.?

Reakce na 145252

To, že existují cikáni co kradou nás neospravedlňuje je diskriminovat a vydávat prohlášení, ve kterých jsou všichni cikáni bezdůvodně označeni za zloděje, kteří mají všechna povolání jako zástěrku. Pan Stwora se jeden čas podivoval, že byl označen deníkem Prague Post za provozovatele extremistického webu a já tvrdím, že je špatné generalizovat a označovat skupinu osob určitými negativními vlastnostmi. Nejen, že budete označen jako rasista, ale také označíte spoustu lidí, kteří tyto vlastnosti nemají a urazíte je. Stwora již několikát otisk články, které lze s klidným svědomím označit za rasistické (jeden takový bránil tím, že nemám články soudit podle obalu.) a nemyslím si, že Stwora stojí o označení extrémisty od renomovaných deníků.


PS.: Fakt mě zajímá, proč jste to otiskl! Byl bych rád na Váš názor na tuto vyhlášku, když jste ji už zveřejnil. anti-anti

To editor: Ten příspěvek co jsem poslal nepodepsaný nemusíte uveřejňovat, je stejný jako tento.

145310

12.10.2007 6:08

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 145310

>To, že existují cikáni co kradou nás neospravedlňuje je
>diskriminovat a vydávat prohlášení, ve kterých jsou všichni
>cikáni bezdůvodně označeni za zloděje...
A jaky je v tom rozdil, kdyz v Rakouskych obchodech jsou ceske napisy: Cesi nekradte!!!
Copak je kazdy Cech zlodej? Jestli tam nejaci kradou, tak to ale neznamena, ze kradou vsichni Cesi. Neni tohle nahodou take diskriminace? [zmaten]

145345

12.10.2007 10:18

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145345

Obdobně jsem ještě nikdy neslyšel nebo nečetl v rámci nějakého vyjádření romských aktivistů, či při jiné příležitosti, kdy se romové vyjadřují k situaci, že by romové rozlišovali mezi slušnými a "diskriminujícími" příslušníky většiny. Nikdy jsem nezaslechl např. "někteří bílí nás diskriminují, ale pan anti-anti (nebo někdo jiný) ne". Drzost, s jakou se většina romů domáhá toho, co sama nečiní, je hlavní příčinou rostoucí alergie zbytku společnosti. Lze to dobře doložit tím, že k jiným etnickým menšinám, které se chovají méně agresivně, je společnost mnohem tolerantnější.

A vehemence, s jakou někteří "antirasističtí" aktivisté kritizují "bílé" za stejné chyby, kterých se dopouštějí romové, je kontraproduktivní a vpravdě rasistická. Pan anti-anti si snad nemůže rozumně myslet, že svými agitkami zde jakkoli přispívá k uklidnění situace a tím k faktickému zlepšení postavení romů, a nabízí se myšlenka, jaké cíle tedy vlastně sleduje...

145353

30.9.2010 17:23

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Rasista? 90.?.?.?

Reakce na 145310

Když už se tu debatuje o diskriminující vyhlášce a její nekorektnosti a nespravedlnosti. Je podle vás spravedlivé progresivní zdanění? Čím si bohatý zasloužil aby mu vzali víc? Nebude to trochu podobné (v očích "luzy"[mrknutí jedním okem], jako zevšeobecňování u cikánů?

Na vyhlášce není nic rasistického. Naše současná pseudohumanistická společnost toleruje bandy žebrajících bezdomovců. Mnohdy narkomanů, kteří nezřídka něco ukradnou, když se nedaří nic vysomrovat. Taky se proti nim píší městské vyhlášky, které jejich působení regulují (třeba zakazují pít alkohol na veřejnosti, přespávat na lavičkách, žebrat v centru a podobně). Je to úplně to stejné, jen ještě nedošlo k zevšeobecnění, že jde o "dredaté výrostky se psem".

Za to jak na ně nahlíželi předci (a do dnes nahlížíme) si mohou cikáni sami a doposud nedělají nic pro to, aby se to změnilo.

229043

30.9.2010 15:28

RE: Rasisti byli, jsou a budou!

Rasista? 90.?.?.?

Reakce na 145252

Dovolím si reagovat. Tehdy v tom nikdo nemohl vidět rasismus. Tehdy nikdo rasismus neřešil. Vyhláška reagovala na holou skutečnost, že četníci se dostávají do kontaktu s tlupama kočujících cikánů (ne nutně "plemene", ale prostě lidí s určitým stylem života) a musí vědět jak s nimi "zatočit". Dnes by se řeklo klást jim byrokratické překážky, které je budou motivovat ke změně životního stylu (rozuměj policejní buzerace, dnes běžně praktikována městskými policiemi po celé republice proti partám žebrajících bezdomovců s jediným cílem - dostat je z očí). Nic na té vyhlášce není rasistického, protože není psána s myšlenou potírat cikánskou rasu, ale potírat zlodějské tlupy. Je psána podle životních zkušeností a běžné praxe té doby.
Moje bába vzpomínala na meziválečné období, kdy se s cikáňaty prala o úrodu jablek, protože by jim jinak všechno snědli. Kdy si zavírali slepice, kdykoliv se rozneslo, že přitáhla cikánská tlupa. Kdy jejich jinak velmi pohostinná máma nechala cikánského dráteníka sedět venku pod lípou, kam mu donesla chleba se špekem a hrnce na zadrátování, protože nechtěla aby jí v domě ukradl něco z toho mála co tam mají. A proč píšu cikáni? Protože oni tehdy byli cikáni. Nikdo neřešil "rasu", "barvu", ale oni o sobě říkali, že jsou cikáni a byli na to hrdí. A okrást gadžu pro ně byl (a dosud je) sport. Je to to samé, jako když nás rakušané dlouho měli za zloděje - prostě negativní zkušenost. A i v nás to přetrvává. Na dovolené poznáte Čecha podle toho, že si u snídaně narve kapsy jídlem ze švédských stolů, jen aby nepropásl něco zadarmo.

Tak už jděte do háje s tím "rasismem". Když si k vám v metru přisedne páchnoucí člověk, tak si odsednete, bez ohledu na barvu. Když přistoupí tlupa výrostků a začnou si okukovat vaši kabelku, tak si ji zapnete nebo schováte, bez ohledu na jejich abrvu. Když vás někdo okrade, už mu příště nebudete věřit, bez ohledu na barvu. Když ale bude v 90% případů smrdět člověk ve žluté bundě. Když bude v 90% případů krást kabelky člověk ve žluté bundě a když prostě většina vašich negativních zkušeností bude s lidmi ve žluté bundě, pak prostě zcela nerasisticky (byť zaujatě) řeknete, že nechcete mít za souseda člověka ve žluté bundě. S kvalitou bundy nebo počtem jejích kapes to nemá nic společného.

Až cikán přijde s tím, že chce žít slušně a chce pracovat a něco pro to udělá, pak ho rád zaměstnám. Rád mu půjčím, podpořím ho jako každého jiného. Ale dokud za mnou chodí jen s tím, že chtějí papír, že se na práci nehodí aby nepřišli o dávku, nebo dokud mi zmizí i se svěřenou lopatou, do té doby k nim budu mít připomínky - opět jako ke každému jinému.

229033

11.10.2007 0:48

tezko rict jestli rasismus

m0 89.?.?.?

tak, jak rasismus odmitam a pri cteni stranek Narodniho Odporu se mi otevira nuz v kapse, musim konstatovat, ze se mi taky zda ze v tom zakone je slovo "cikan" spis pouzito jako terminus technicus (byt ponekud nestastne zvoleny) oznacujici skupinu lidi podle zpusobu zivota a nikoliv etnikum...

145268

11.10.2007 6:09

První republika

upak 217.?.?.?

Všichni První republiku obdivujete... Ale... když psali takové příručky, asi věděli, proč. Cikáni a nepřizpůsobivé menšiny (bezdomovci) přerůstali tehdejší společnosti přes hlavu. Množily se stávky dělníků, do kterých se nezřídka střílelo. Četnictvo bylo necitlivé a přísné. Rozdíly mezi bohatými a chudými byly obrovské. Na vesnici bylo několik sedláků a velké množství chudáků. Řeknu to na rovinu. Kdyby nebyla druhá světová válka a komunismus, nejspíš bych patřil mezi socky. Můj praděda pracoval jen sezónně, dokázal si postavit vepřák a třel bídu s nouzí. Mí předci byli pracovití lidé, ale práce... často nestačí. Vlivem dalších událostí došlo k přerozdělení majetku a snížení rozdílu mezi společenskými třídami. A to bylo dobře. Doufám, že teď už se natrvalo zařadím mezi vyšší střední třídu a nadávat do budoucna budou třeba zrovna vaše děti...

145278

11.10.2007 9:09

RE: První republika

Striga 85.?.?.?

Reakce na 145278

Bavíte mě názorem, že vlivem událostí došlo k přerozdělení majetku a snížení rozdílu mezi společenskými třídami. Poněkud na rovinu řečeno - chudí a málo vzdělaní lidé ukradli majetek těm bohatým, zakázali jim znaky a projevy toho bohatství - zrušili šlechtické tituly, inteligenci poslali na místa dělníků nebo rovnou do kriminálu. A to bylo dobře?

Dnes jste vyšší střední třída. Na rozdíl od Vašeho předka byl můj děda slušně zavedeným stavitelem, po tom Vámi opěvovaném velkém majetkovém třesku mu zbylo jen zařízení bytu a babičce pár šperků.

Přeju Vám, aby si za sto let Vaše vnučka mohla z Vaší práce a postavení užít alespoň perlový náhrdelník. Pokud se ovšem nebude historie opakovat, jako už mnohokrát, mrška jedna šibalská....

145290

11.10.2007 10:00

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145290

Hm, a já si až dosud myslel, že šlechtické tituly zrušil známý vzdělanec, demokrat a otec národa Masaryk - a to tak, že mu na tom velmi záleželo [zmaten]

A ne že bych se obecně znárodnění zastával, nicméně si myslím že má vnučka by se měla postarat - tak jako každý - sama o sebe. Je známo, že druhé a další generace zbohatlíků většinou degenerují...

145292

11.10.2007 15:40

RE: První republika

Striga 85.?.?.?

Reakce na 145292

Dej bůh a matka příroda, aby se Vaše vnučka o sebe opravdu postarala sama. Snad jí to někdo naznačí výchovou, Vy jako dědeček ale máte jiný názor - Vy byste bez majetku ukradeného jiným byl zřejmě socka, takže Vy byste se bez cizího, přerozděleného majetku o sebe nepostaral. Ale doba se mění, nejcennější jsou informace, i když trocha kapitálu by nebyla marná, že...

On Masaryk ty šlechtické tituly nerušil sám o své vůli, zas takový despota nebyl, aby něco prosadil proti vůli všech. Komunisti je nezavedli zpátky, jim maximálně vyhovovalo, že hrabě mohl házet lopatou a nevzdělaný primitiv si coby bachař s gustem kopnul třeba do knížete pána....

145307

11.10.2007 16:34

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 145292

"Hm, a já si až dosud myslel, že šlechtické tituly zrušil známý vzdělanec, demokrat a otec národa Masaryk - a to tak, že mu na tom velmi záleželoů

ano, ten. Říšský poslanec Masaryk který přísahal věrnost císaři, a otočil, jakmile začalo téct do bot.

145312

11.10.2007 21:09

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 145312

Ono se rádo zapomíná, že šlechtické tituly jako první zrušila francouzská revoluce, která tak dala vzniknout nejen republice, ale hlavně nové "vládnoucí" třídě - buržoasii. Tehdy byla buržoasii lůza z ulice dobrá, aby za ni odvedla špinavou práci, aby sekala hlavičky noblese a kopala do vzdělanců. Z tohoto hnoje, pod "demokratickou" vlajkou volnosti, rovnosti a bratrství, vyrostly naše milé bružoazní květy. Opravdu nechápu, jak se pak mohla buržoasie divit, když se po čase lůza opět ujala své historické úlohy...Dnes se novodobá zbohatlická buržoasie opět - jako vždy - konstituuje z přímých potomků oněch znárodňujících revolucionářů a z jejich věrných slouhů (milá paní Strigo, Vy to neráčite vidět? [překvapení] )

145324

11.10.2007 22:27

RE: První republika

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 145324

No vy asi nevíte, že jen pilnou prací se dá zbohatnout. Asi jste se těch posledních 18 let jen flákal, když váš majetek se dnes nepočítá ve stovkách milionů či v miliardách jako majetek našich pracovitějších spoluobčanů. Sice je naše zkorumpovaná policie občas obtěžuje nepříjemnými dotazy, jak k takovému majetku přišli, ale to je jen ze závisti, že se si také tak někteří policisté zatím ještě nepolepšili. Kdo je šikovný a umí, ten prostě umí a to se cení. Takový pracovitý člověk si šlechtický titul jistě oprávněně zaslouží (nebo že by pár let na Pankráci?). [překvapení]

145329

12.10.2007 10:27

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145329

[smích]
Naštěstí se necítím být ani bohat, ani chud, a to, co mám, to jsem si vydělal celkem poctivě (i když někdy cítím určité morální dilema v tom, že beru žold od kapitalisty a pak ho tu pomlouvám [oči v sloup] ). Takže jsem v pozici, kdy mohu situaci posuzovat celkem nezaujatě, a nemusím sklouzávat do hysterizujících osobních výpadů ...

145354

11.10.2007 22:46

RE: První republika

Striga 160.?.?.?

Reakce na 145324

Vážený pane anonyme, mluví z Vás komunistická terminologie. Zbohatlická buržoazie, věrní slouhové někoho....

Bohatne především ten, kdo sebou mrská, je jedno, zda v souladu se zákony a slušností nebo ne. Ale maká, dělá, stará se. Třeba krade, shání známosti, dělá podvody, to ať posoudí soudy a zákon. Ale bez práce nejsou koláče, ani ty nelegální.

I věrní slouhové, i zbohatlíci zbohatli aktivitou, ne ležením na sedačce u kabelové televize s ovladačem v ochablé ručce. Ten, kdo nic nevymyslí, nechá si velet, nesnaží se vytvořit něco nového, jen tupě poslouchá, ten prostě zůstane lůzou, která získá jen to, co jí někdo druhý, schopnější, chytřejší, aktivnější je ochoten přenechat za práci a poslušnost.

A jednou za pár desítek let se nechá někým schopným zblbnout a jde dělat revoluci. Když mu někdo schopný namluví, koho má nenávidět, co chtít, jak toho dosáhnout. A pak se zase pár desítek let poslouchá v novém režimu.

145330

12.10.2007 9:58

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 145330

Hm, to jste ale elegantním úkrokem stranou opustila svou prvotní lež, že šlechtické tituly zrušili komouši, žejo, paní strigo? Nojo, když podle Vás je pro získání peněz každá aktivita dobrá, pak se nemohu divit ani tomuto způsobu vedení diskuze. A kdo získá prachy, může potom halt taky přepisovat historii tak, jak se mu to hodí do krámu...Nedivte se ale pak, když tento způsob vládnutí sem tam lůzu nase+e, a nemusí ji ani nikdo příliš popichovat...

145351

12.10.2007 13:56

RE: První republika

Striga 85.?.?.?

Reakce na 145351

Neosočujte mě ze lži, já jsem nikde nepsala, že šlechtické tituly zrušili komouši. Nevkládejte mi do úst slova, která jsem neřekla. Ani do klávesnice nic, co jsem nenapsala.

Přečtěte si znovu, co píšu, a našel byste - chudí a nevzdělaní lidé. Chtěla jsem vyjádřit, že šlechtu zrušili chudí a nevzdělaní, což byli ve své většině mimo jiné komunisté. Byl to jeden typ revolucionářů, ale ne jediný, kdo rušil šlechtu.

Celé mé vyjádření je o tom, že neschopní chtějí mít to, co ti schopní. Neposuzuju JAK, ale ZDA jsou schopní. Morálka stranou, tady mluvím o výsledku, ne o morálnosti cesty,která k němu vede.

Nepíšu, že každá aktivita k získání něčeho je dobrá, tak to nemyslím, ona je NUTNÁ, protože bez aktivity není změny.

Vy byste bez bohatství, ukradeného komunisty bohatým, byl socka. Vám a Vašim předkům ten přerozdělený majetek nesmrděl, když jste se k němu dostali?

Můžu napsat v duchu Vašich komentářů - Vám byla každá znárodněná koruna dobrá, vždyť jste z toho něco měli, že.....

145360

12.10.2007 21:08

RE: První republika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 145360

Já tomu nějak nerozumím. Takže aktivita drogového dealera, tuneláře, pasáka, korupčního soudce, úplatného politika, podnikatele porušujícího zákony, či rovnou zabíjejícího konkurenci a zalévajícího jí do betonu či ji potápějícího v sudu do jezera je nutná - bez ní by nebyl změna. Ale změna, způsobená aktivitou revolucionáře, který picne někoho z druhé či třetí generace těchto zlodějů a vrahů, či jim alespoň znárodní majetek, už nutná není? U majetných neposuzujete kvalitu jejich aktivity při získávání majetku, ale u chudých ano?? Prachy získané nepoctivě buržoázií Vám nesmrdí??

Paní strigo, to jsou takové bláboly, že fakt nemá cenu dále reagovat. Navíc styl Vašeho osobního osočování mě, kterého vůbec neznáte, sockou a zlodějem, je hluboko pod úrovní komoušské báby z uličního výboru. Vždy znovu mě zklame, jak i na první pohled inteligentní lidé zhrubnou, zhloupnou a zvulgární, když jim někdo byť i virtuálně šáhne na jejich hovniválí kouličku ..

145380

12.10.2007 22:46

RE: První republika

Striga 85.?.?.?

Reakce na 145380

Sám sebe jste definoval, že nebýt znárodnění, asi byste dnes byl coby potomek chudých lidí sockou.

Bohatí lidé získali svůj majetek aktivitou, ve velké části něco vytvořili, prostě pracovali. Nebýt vytvořené nadhodnoty, neměli by všichni podvodníci, na které poukazujete, co krást.

Někteří bohatí mohli své bohatství získat krádeží, ale mnozí bohatí na ně museli tvrdě pracovat. Na druhé straně znárodnění byla jedna velká krádež. Vy ale poněkud komunisticky vidíte jen podvodníky, zloděje, vrahy a úplatkáře.

Vás jsem zlodějem nenazvala, nicméně já podle Vás blábolím hluboko pod úrovní komoušské báby z uličního výboru. Au, kde docházejí rozumové argumenty, přichází emoce.

Nevím, nakolik byste zhloupnul a zvurgálněl Vy, kdyby Vám někdo ukradl - pardon znárodnil pro chudé - dům, továrnu, dílnu po řadě let práce. Kdybyste dětem místo majetku mohl odkázat po celoživotním úsilí jen záznamy o převzetí moci lidem, o předání majetku chudým, asi byste nemluvil o hovniválí kuličce.

Uvažuju, jaké jsou asi výsledky Vaší práce, jak cenné, nakolik poctivé, jak snadno byste si je nechal vzít. K práci druhých moc úcty nevyjadřujete....

145385

14.10.2007 0:41

RE: První republika

leo69 89.?.?.?

Reakce na 145385

Paní Strigo, malá oprava. To, že by byl asi "sockou" napsal pan/í upak z IP adresy 217.... Diskuzi tímto malým přehlédnutím vedete v nesprávném směru s panem z IP adresy 213, potažmo také z 89.... Toť ode mne vše [mrknutí jedním okem]

m,[smích]

145417

12.10.2007 13:01

RE: První republika

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 145330

A nebo zbohatne takto.

145356

12.10.2007 16:08

RE: První republika

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

Reakce na 145330

Tohle muze tvrdit leda nekdo, kdo si nevidi na spicku vlastniho nosu. Vrcholny management, profesionalni zlodeji a ostatni "schopnejsi", "chytrejsi" a "aktivnejsi" jsou jen predatori na vrcholu potravniho retezce, kteri by bez te luzy nemeli cim nacpavat kapsy. I kdyby sebou mrskali sebevic, nebyli by bez te luzy naprosto nic. A oni to moc dobre vi.

145371

11.10.2007 16:12

RE: První republika

detergent 194.?.?.?

Reakce na 145278

Cikáni a bezdomovci nám přerůstají přes hlavu i dnes. Jen to přísné a necitlivé četnictvo se jaksi nikdo nenamáhal obnovit, škoda.

Praděda dělal sezónní práce a dokázal si z toho postavit "vepřák"? Inu, posun hodnot - dnes mnozí lidé dělají celoročně a o vlastním bydlení se jim ani nezdá.

Znárodnění majetku zlodějným církvím a "šlechtickým" potomkům loupeživých rytířů byla dobrá věc, o tom snad není sporu. Ale fakt nevím, komu prospělo, že sebrali například Baťovi fabriku, Odkolkovi pekárnu nebo Rottovi železářství.

145315

11.10.2007 12:31

Cikáni go home!

AKW 212.?.?.?

ANTI-ANTI :

Pan Stwora by jistě vyhlášky z Protektorátu a Tisícileté říše zveřejnit měl. Aby si Cikáni pořád nestěžovali!!!
Nevím jak to má pan Stwora, ale já osobně např. když vidím Cikána jako řidiče autobusu, tak ho okamžitě přeřadím z kategorie Cikán do kategorie slušný člověk. To se samozřejmě nemůže stát těm cikánům které vídáme na Florenci prodávat "zlaté" prsteny, hodinky a voňavky. Jinak užívám i termín "bílý cikán" což naznačuje že i člověk mé rasy může v mém hodnocení spadnout až do této kategorie. Jinak pojem "Rasismus" je tak těžko uchopitelný, že právě Cikáni ho používají ve spojení se vším co se jim nelíbí a kde by z tohoto kouzelného slova šlo něco vytřískat. Bohužel se jim to daří. Nikdo také Cikánům nebrání v odchodu do jejich vlasti v Indii. Pokud by se tak rozhodli, jistě by se vybralo dost peněz aby mohli odjet všichni.

145300

11.10.2007 21:40

RE: Cikáni go home!

Vlastimil Čech 85.?.?.?

Reakce na 145300

a kdyby do vlaků nebylo dost lokomotiv, asi by se našlo dost ochotných, dříve nějak "ocigáněných" co by šli vlaky pořádně roztlačit... mimochodem, proč dali naši předkové vzniknouti slovu "cigánit"... proč není třeba slovo "polákovat"? a co to znamená to "cigánit" přesně? ... něco jako "mluvit pravdu, bránit pravdu..."?
Myslím, že naši předkové dokázali šikovně vystihnout chování příslušníků jiných národů... a to třeba ne vždy hanlivě... říká se sice "pije jako Dán"... ale taky se přece říká: "dře jak Bulhar", nebo "jede jak Rus"... a to mi nezní zrovna hanlivě... tož jak je to s tím cigáněním...

145327

12.10.2007 3:15

Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?

z.a.p 99.?.?.?

Dobrý den.

Dne, 12.7. odvysílala TV Nova ve zpravodajství velmi zkreslenou informaci o údajném rasistickém výroku paní starostky MO Mariánské Hory...
Protože v inkriminované lokalitě "Bedřiška" mám už /teprve/ 2 měsíce domek a vím o čem paní starostka mluví, velmi mě pobouřila vaše jednostraná reportáž, kde jste nedali prostor nikomu jinému než zastáncům cikánů a cikánských iniciativ...
Konkrétně cikáni, kteří se k případu vyjadřovali, jsou mí sousedé, takže mohu zodpovědně říct, že kdybyste na tomto místě s těmito lidmi strávili jen jeden měsíc, měli byste naprosto stejný názor jako paní starostka.
Protože ti, kterých se tento výrok týkal jsou zloději, neplatiči, asociálové a paraziti společnosti.
Vím o čem mluvím. Konkrétně lidé co se vyjadřovali ve zpravodajském
příspěvku:
1. Nepracují
2. Na černo jsou připojeni na el.vedení
3. Ze své vlastní střechy /obecní/ si kradou okapy, svody, a část plechů
střechy vozí do sběru.
4. Rozebrali většinu vlastního plotu do sběru
5. Jejich děti mi zapálili kůlnu
6. Jen tak pro radost pořezali v okolí několik velkých stromů
7. Vystříhali díru do mého plotu /asi aby se jim lépe kradlo/
8. Oficiálně bydlí v domku 2 lidé, ale ve skutečnosti 12
9. Totálně devastují své domy, vybourávají i nosné zdi
10. Děti nechodí do školy, jen sporadicky když má přijít sociálka
11. Berou větší sociálku než si slušný člověk vydělá prací
12. Děti /i 6ti leté/ oslovují svou matku "ty kurvo zajebaná"
rodiče jim láskyplně vrací "ty zmrde já tě zabiju". Atd...
13. Občas se se sousedy na ulici pobijí, posekají mačetama
14. Na své /obecní/ zahradě zakopávají odpadky pod zem, takže je
pozemek kontaminovaný kdoví čím... Není týden, aby se mi ze zahrady
neztratilo, co je z kovu. Zmizí okap, dám nový a za pár dnů zas není...
15. Úřednice na úřadě titulují "ty pičo" Atd, atd... je toho ještě
hodně...

To platí na většinu cikánů v této kolonii. A já mám už plné zuby protěžování těchto příživníků, rozdávání obecního majetku, tolerování zlodějny, asociálního chování a výchovy jejich děcek, z kterých rostou zas jen asociálové, příživníci a zloději...
Jak je možné že v právním státě některá skupina obyvatel má taková privilegia, takové výhody, může beztrestně dělat co je napadne. Normální bílé rodině by okamžitě vzali děti do ustavu... Garantuji Vám, že drtivá většina normálních lidí po zkušenosti takovými individui by byla daleko méně zdrženlivá ve svých výrocích než paní starostka.

145340

12.10.2007 8:31

RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?

Saša 207.?.?.?

Reakce na 145340

Rasismus to je, pokud zahrnete všechny cikány a rovněž je rasismus, pokud nebo že s nimi není nakládáno jako s každým jiným občanem. Otázka je však složitější a asi ji nevyřešíme. Při troše zevšeobecnění lze tvrdit, že jisté národy mají určitou charakteristiku. Některé národy je obtížné zotročit, raději chcípnou. Zapomeňme na chvíli na cikány, mám na mysli třeba Polynésany; ti nekradou, nemají to zapotřebí, v tropickém prostředí je dost potravy a Francouzská vláda je vydatně podporuje. Nemají však ambice, spokojí se s relativně „jednoduchým“ životem s minimem práce a hojností radovánek jako zpěvu, tanců a jsou nějak nesvázáni moderním honem za mamonem, dokonce i naší „morálkou“. Chlubí se, že žádný nevystudoval vysokou školu (nevím, jestli to je zcela pravda, je to opět generalizace!) a stačí jim relativně málo, tedy snad každý má auto na ostrůvcích s 30Km okružní silnice. Je těžké říci, jestli žijí parasitním životem, ale rozhodně šťastným a záviděníhodným. Tento příklad vadí jen v tom, že ne zcela zaslouženě mají pohodlný život na ostrůvcích, které jim kdysi dávno patřily. Pro dokreslení, Francie dovezla na práci Číňany, ti dodnes jsou hlavní pracovní silou Francouzské Polynésie. Je to obdobné jako s indiány v Severní Americe, tam však před dávnými lety dovezli černochy. Zde to dopadlo hůř, opět indiáni postrádají stejnou hnací sílu jako ostatní obyvatelé, kriminalita je tam nepatrně větší než u ostatních s výjimkou dovezených černochů. Nezapomeňme, že je to zevšeobecnění! Teď do toho zamotejme příčiny ať získané prostředím nebo nemoderně možná vrozené. Je nutné vidět jednotlivce a jsme opravdu lepší? Nevytýkáme jiným, že se považují za vyvolené? Ne, nechci dělat zcela žádné závěry..

145350

12.10.2007 18:16

RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 145350

Mate zajimava pozorovani z nezvykle casti sveta.
Nicmene, Cikani v Cesku jsou a zustavaji po staleti vazny problem pro tradicne kulturni zivot prevazne casti obyvatel. Nejsou a nikdy nebudou jeho integralni casti. Jsou mezi nimi vyjimky, ale ty spise potvrzuji pravidlo. Ja v Cesku neziji ale vim tolik, ze jeste trochu pritlacit tak by i jinak mirumilovny Cech vzal do ruky zbran a 'vycistil' to.

Pokud jde o jine 'domorodce' v jinych castech sveta, mam za to, ze porovnani s cikany neni spravne a priznacne. Prave tak jako na Polynesii, zde v Sev. Americe jsou domorodi - nikam se nevetreli, dlouho tu ziji a maji zde domovsk4e pravo. To rozhodne neplati pro Cikany v Cesku a jinde v Evrope. Ti jsou vetrelci.

Jo a jeste neco: nebojme se do toho riznout a rekneme jak to je. A nakonec si zodpovezme otazku: proc jsou Vietnamci tolerovani a dokonce uznavani obcane a Cikani ne. Neni to zadna veda.

z.a.p

145375

16.10.2007 1:20

RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?

Pasant-x 85.?.?.?

Reakce na 145350

No, oni ti Polynésané žili jako v ráji i předtím, a vůbec nepotřebovali ani Francouze, ani čínské pracovníky. A už vůbec ne nějakou silnici a auta. Dělají dnes jen dobře, že mají všechno "na háku" a nehodlají se nechat vtáhnout do debilní hry na civilizaci, varianta demokracie...
Podle čeho vlastně posuzujete kvalitu života? Podle toho, kolik můžete, či nemůžete, vlastnit věcí?

145483

12.10.2007 22:21

anti anti

kocour100 77.?.?.?

jseš morgoš?
víš co to znamená vůbec?
díky takovým (vypuštěno - moderátor) jako jsi ty je situace taková jaká je.
Myslím tím v názvosloví a nahlížení třeba [oči v sloup]

145383

Příspěvků: 85

10.10. 02:50 Eda Pravdomluvny  Stare dobre casy
10.10. 10:45 2xs  RE: Stare dobre casy
10.10. 14:49 Vojta49  RE: Stare dobre casy
10.10. 20:44 Blue  RE: Stare dobre casy
10.10. 22:39 2xs  RE: Stare dobre casy
11.10. 01:22 Vojta49  RE: Stare dobre casy
11.10. 09:55  RE: Stare dobre casy
02.11. 09:20 Ladin  RE: Stare dobre casy
10.10. 22:00 2xs  RE: Stare dobre casy
11.10. 17:44 Vojta49  RE: Stare dobre casy
11.10. 18:04 vladuna  RE: Stare dobre casy
11.10. 21:55 Karel z Čech  RE: Stare dobre casy
11.10. 22:27 2xs  RE: Stare dobre casy
11.10. 22:26 2xs  RE: Stare dobre casy
12.10. 00:35 Vojta49  RE: Stare dobre casy
12.10. 08:09 Saša  RE: Stare dobre casy
12.10. 08:43 2xs  RE: Stare dobre casy
14.10. 08:42 pietroo  RE: Stare dobre casy
10.10. 15:00 bajaja  RE: Stare dobre casy
11.10. 05:47 Romanov  RE: Stare dobre casy
10.10. 02:09 volakto  poriadna zmena
10.10. 14:42 Karel z Čech  80 let
20.03. 17:13 Trol  RE: 80 let
10.10. 15:23 LaFox  Velky bratr
10.10. 16:05  RE: Velky bratr
10.10. 16:14  Dojemné a nostalgické.
10.10. 17:02 Pasant-x  Z jiného soudku
10.10. 20:13 ten spořádaný  A co ti spořádaní cikáni?
10.10. 22:09 Striga  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 06:59 osd  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 08:58 Mirda  RE: A co ti spořádaní cikáni?
12.10. 13:00  RE: A co ti spořádaní cikáni?
13.10. 17:37 Mirda  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 01:45  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 09:42 ten spořádaný  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 11:24  RE: A co ti spořádaní cikáni?
11.10. 21:33 Karel z Čech  RE: A co ti spořádaní cikáni?
10.10. 21:31 Theo  Predsudky
14.10. 00:23 George23  RE: Predsudky
10.10. 22:12 anti-anti  Rasisti byli, jsou a budou!
10.10. 22:17 LaFox  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
10.10. 22:55 anti-anti  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
10.10. 23:38 George23  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 00:33 Karel z Čech  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 07:55 Mirda  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 15:22 anti-anti  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 16:15 kubrt  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 18:18 ctenar  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 23:44 vladuna  RE: Rasisti byli, jsou a budou! - DOTAZ
11.10. 23:41 anti-anti  RE: Rasisti byli, jsou a budou! - DOTAZ
11.10. 00:23  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 06:53 Pozorovatel  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 08:55 Mirda  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 02:12 Jordano Bruno  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 08:46 Petr Schindler  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 15:42 anti-anti  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
12.10. 06:08 Rejpal  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
12.10. 10:18  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
30.09. 17:23 Rasista?  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
30.09. 15:28 Rasista?  RE: Rasisti byli, jsou a budou!
11.10. 00:48 m0  tezko rict jestli rasismus
11.10. 06:09 upak  První republika
11.10. 09:09 Striga  RE: První republika
11.10. 10:00  RE: První republika
11.10. 15:40 Striga  RE: První republika
11.10. 16:34  RE: První republika
11.10. 21:09  RE: První republika
11.10. 22:27 Karel z Čech  RE: První republika
12.10. 10:27  RE: První republika
11.10. 22:46 Striga  RE: První republika
12.10. 09:58  RE: První republika
12.10. 13:56 Striga  RE: První republika
12.10. 21:08  RE: První republika
12.10. 22:46 Striga  RE: První republika
14.10. 00:41 leo69  RE: První republika
12.10. 13:01 Antiseptik  RE: První republika
12.10. 16:08 Pavel -Čert- Němec  RE: První republika
11.10. 16:12 detergent  RE: První republika
11.10. 12:31 AKW  Cikáni go home!
11.10. 21:40 Vlastimil Čech  RE: Cikáni go home!
12.10. 03:15 z.a.p  Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?
12.10. 08:31 Saša  RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?
12.10. 18:16 z.a.p  RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?
16.10. 01:20 Pasant-x  RE: Dostalo se mi do ruky tohle. Je to rasismus nebo neuprosna pravda?
12.10. 22:21 kocour100  anti anti

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 0

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,20 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,19 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 175,25 Kč
1 unce stříbra
496,96 Kč
Bitcoin
396 342,70 Kč

Poslední aktualizace: 29.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 181