Diskuze k článku

Izrael má v Íránu židovský problém

Příspěvků 49

21.8.2007 3:17

Tak nejak to asi bude

Kadence crazy 154.?.?.?

a ja o tom nemam nejmensi pochybnost . Ne Iran je nebezpecim pro zidy ale zidi se svoji nenavisti a stvavym nahledem i propagandou jsou nebezpecim pro Iran . Staci se podivat jen na to malo s historie co se delo nedavno v Libanonu .

142179

21.8.2007 4:40

V Izraeli by se nemuseli iránští židé mít tak dobře.

Pramen 88.?.?.?

Základní otázku článek neřeší. Je možné, že by se v Izraeli
iránští židé neměli tak dobře jako v Iránu.
Velká ruská emigrace židů do Izraele/ cca 600 000 lidí/
hodně zamíchala s veřejným míněním ohledně emigrace
a také je dost židů, kteří z Izraele odcházejí, protože jim
tamní situace vadí.Daleko větší šanci lepšího života mají židé třeba v USA a jinde ve světě a Irán není vyjímkou.
Nechci tím říci, že by se lidem vedlo v Izraeli špatně, ale je zde ve společnosti cítit jistá stísněnost.
Mnoho židů a hlavně mladých se stěhuje třeba zpátky do Německa,
protože zde naleznou lepší uplatnění ve společnosti než v samotném Izraeli.A také pořád samá válka a kecy některých ultrasionistických politických stran. To musí lidi časem utahat.
Prostě lidé se chovají naprosto normálně a hledají si takovou
lokalitu k životu, kde je jim dobře.
Nehledejme politiku tam , kde není.Věci jsou ve své podstatě daleko prostší, než se zdají být. Přeci nebudu nikam odcházet z Iránu, když se mně dobře daří,tam kde jsem.
30 synagog, jako je v Iránu, není ani v celém Česku.
A výhradně košer řezníka zde také v Praze neznám.A tam jich mají v Teheránu 6. To máme ještě co dohánět.

142186

21.8.2007 9:51

Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

Martin Tomis martin (tečka) tomis (zavináč) hotmail (tečka) com 211.?.?.?

Já myslím, že ten špatně přeložený výrok se netýkal "vymazání Israele z mapy", ale "práva Iránu na jadernou energii", což CNN přeložila jako "právo na jadernou zbraň".
Vymazání Israele z mapy ale Ahmadinežád opravdu zmínil: nicméně v analogii se SSSR, který byl "vymazán" relativně nenásilně.
Jinak tvrzení, že Židé v Iránu mají plná práva je poměrně komické, nejen s ohledem na omezený rozsah práv, která požívají Iránští muslimové. Iránská vláda jen v 90. letech 2krát vydaly Protokoly sionských mudrců, v roce 2004 vysílala sérii dokumentů o konspiracích Židů. Historické programy pro děti často velmi negativně prezentují Židy. Nejedná se tedy pouze o anti-sionismus, ale o klasický anti-semitismus.
Co se týče množství synagog v Teheránu, během krátké rešerše na internetu jsem našel čísla od 3 do 30, přitom samozvaná "nejčtenější iránská stránka" udávala 15. Kromě toho ředitelem všech Židovských škol musí být muslim a žáci jsou povini navštěvovat školu i v sobotu (o Šabatu).

Stát Irán nechci nijak démonizovat, protože věřím, že kdyby místo teokratické doktríny "velayat-e fiqah" zavedl skutečnou demokracii, množství mladých Iránců by s největší pravděpodobností změnilo politickou orientaci vlády. Se současnou politickou reprezentací ale částečně chápu, proč Israel považuje Irán za hrozbu.

142198

21.8.2007 12:06

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

Vodník 81.?.?.?

Reakce na 142198

Ten výrok se týkal toho vymazání z mapy. Ahmadínežád řekl něco v tom smyslu, že ten režim musí zmizet ze stránek času nebo tak nějak. Skutečně se to netýkalo státu Israel jako takového, a už vůbec ne Židů. Byl to jeden z nejdokonalejších manipulačních úspěchů světového tisku - dodnes tomu většina lidí věří.

Jak židé, tak křesťané v Íránu žijí relativně o.k. Stejné postavení jako muslimové nemají (a když tak leda nominálně), to je jasné. Ale k žádné massální emigraci nedochází, s jednotlivci jsem mluvil zde v Holandsku, na žádný (extrémní) útlak si nestěžovali. Připomněl bych, že ani v "demokratickém" Israeli nemají jinak věřící stejná práva jako židé. K tomu dodávám, že osobně to považuji za správné (byť - obávám se - dnes asi nerealisovatelné), nesprávné je jen nazývat se demokracií a to Írán naštěstí nedělá.

142205

22.8.2007 2:59

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 142205

Nemuzu si pomoct, prestoze jsou clanky pana Polreicha nekdy dlouhe, tak je ctu vzdy s chuti. Tady je neco ktomu "chybnemu" prekladu. A rozhodne bych vyzdvihl snahu Iranu stat se clenskou zemi SCO, protoze tim na sebe bere zavazek nevlastnit jaderne zbrane. Koneckoncu clenstvi v SCO je jiste lepsi zajisteni bezpecnosti nez mit jaderny arsenal.
http://www.blisty.cz/art/35868.html

142269

21.8.2007 13:45

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

drUmandbase 85.?.?.?

Reakce na 142198

vymazani opravdu zminil - ale jako citat (z Chomejniho)! iran velmi rychle to manipulativni zhneuziti v tzv.svetovem tisku dementoval, ale uz to nebylo nic platne, legenda zila. coz asi byl i cil.

blize viz

http://www.blisty.cz/2006/7/11/art29327.html

142208

21.8.2007 21:42

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 142198

Hlavne jeden spatne prelozeny vyrok je v tomhle clanku, hned v uvodu. Cheney jiste mluvil o vojenskem "uderu", nikoli "stavce" --oboji v anglictine "strike".

142251

22.8.2007 3:08

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 142251

No jo. Asi máte pravdu. Já jsem to proti originálu nekontroloval. Opravím to. Děkuji.

142272

23.8.2007 14:51

RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu

petr z jbc 85.?.?.?

Reakce na 142198

domníváte se, že muslimové studující nebo zaměstnaní v česku mají volné pátky?

142420

21.8.2007 11:15

Vymazanie

Sid 84.?.?.?

Pokiaľ sa hovorí o nelegitímnych režimoch, tak v súčastnosti je to hlavne mullokracia. Vymazanie tohoto režimu by vyriešilo oveľa viacej problémov ako urobenie čohokoľvek s Izraelom. Ahmadinejad by si mal uvedomiť, že režim čo vešá vlastných mladých ľudí si nezaslúži nič len zánik. Navyše spôsob akým mullahovia zničili hospodárstvo štátu bohatého na ropu- to vážne nedokáže každý. Bľabotanie o Izraeli je len taký predsmrtný kŕč.

Židov žije v Iráne asi 25 000, ale predtým ich tam bolo asi 300 000 takže nejakí asi predsa len odišli. V osemdesiatych rokoch totiž revoluční gardisti radi vešali rabínov a hanobili cintoríny.

Ale ten zvyšok, čo tam ostal je asi rovnoprávny- režim ich utláča rovnako ako ostatné obyvateľstvo (hádam len Bahájci sú na tom horšie).

142204

21.8.2007 17:28

RE: Vymazanie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 142204

Ale mladý pane, kdo se povyšuje, bývá ponížen [mrknutí jedním okem]
"Rozdíl mezi duší žida... a duchem všech nežidů... je větší a hlubší než rozdíl mezi duší člověka a duší zvířete."
-rabín Avraham Yitzhak HaCohen Kook (1865-1935)
"V naší zemi je místo jen pro židy. Musíme říci Arabům: Vypadněte! Pokud nebudou souhlasit, pokud se budou branit, tak je musime vyhnat silou."
-profesor Ben-Zion Dunuz, Izraelsky první ministr školství

"Jeden milion Arabů nemá cenu židovského nehtu."
-rabín Yaacov Perrin, 27. února 1994

"Chci vám řici něco velmi jasně. Neobávajte se Amerického tlaku na Izrael. My židé kontrolujeme Ameriku a Američané to vědí."
-Ariel Sharon Simonu Peresovi, 3. říjen 2001, vysílano na Kol Yisrael rádiu

"Izrael by mel mít právo soudit ostatní, ale určitě nikdo nemá právo soudit židy a stát Izrael."
-Ariel Sharon

"Já přísahám, že kdybych byl jen Izraelským občanem a potkal jsem Palestince, tak bych ho upálil a nechal ho trpět než bych ho zabil."
-Ariel Sharon

142222

21.8.2007 18:11

RE: Vymazanie

Erricco 91.?.?.?

Reakce na 142222

[chechtot] Bravooo !Tak týmito citátmi ste dokonale ukázal tým "múdrcom" ako to naozaj je a takto by to malo byť zo všetkým,žiadne teórie a nezmysly ... pravdu rovno do očí,nech im je zo seba na [bliji] Na Iránskych židoch sa mi páči ,že vedia kde je ich miesto a tak sa aj správajú a žijú s tým,vedia že môžu odísť a ak nie sú spokojný tak aj odídu,nik ich predsa nedrží,čo sa nedá povedať o našich južných susedoch [naštvaný]

142228

21.8.2007 19:49

RE: Vymazanie

Sid 84.?.?.?

Reakce na 142222

To sú súkromné názory tých pánov. Napriek tomu Ariela Sharona obdivujem. Na každý svoj názor mal vysvetlenie a odvôvodnenie a človek s ním musel súhlasiť.

Ale to nemení nič na tom, že Ahmadinejad využíva protiizraelskú propagandu aby zakryl skutočnosti, ako mullahovia zničili štát s obrovským hospodárskym potenciálom a aké perverznosti robia vlastnému obyvateľstvu.

Ak má niečo vyriešiť problémy na Blízkom východe, je to vymazanie teokracie.

142233

22.8.2007 2:34

RE: Vymazanie

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 142233

Soukrome nazory premiera Izraele? [velký smích] [velký smích] Tohle by nedelejte casto, jiste umrit smichem, neni zas tak spatna smrt. [velký smích] [velký smích]

142270

22.8.2007 16:08

RE: Vymazanie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 142270

"The Jews might have had Uganda, Madagascar and other places for the establishment of a Jewish Fatherland, but they want absolutely nothing except Palestine: not because the Dead Sea water by evaporation can produce five trillion dollars worth of metaloids and powdered metal; not because the sub-soil of Palestine contains twenty times more petroleum than all the combined reserves of the two Americas this was first thought to be a lie, but it actually referred to Greater Israel; but because Palestine is the crossroads of Europe, Asia and Africa, because Palestine constitutes the veritable center of world political power, the strategic center for world control."

- Dr. Nahum Goldman, former President of the World Jewish Congress

[překvapení] [překvapení] [překvapení]

142322

22.8.2007 4:42

RE: Vymazanie

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 142233

Mily pane Sid, jiste je vam znamo, ze Moslemove nazyvaji Zidy "opicemi a prasaty". To je oficialne znamo.
Jiste, ze cloveku v Praze se to muze zdat silnou kavou, ale po takovychto vyrocich, kdyz maji cely stat sousedem ktery je stale vice agresivnejsi, reknete mi, po precteni techto vyroku, muzete se jim divit?

142279

23.8.2007 5:13

RE: Vymazanie

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 142279

Klidek Karle , oni nadavaj i zidi na Araby a ja na youtube videl nadavat zidy i europskym turistum v Israeli , vyhrozovat jim nasilim a dokonce i napadat . Rvali na ne anglicky vulgarni nadavky a s penou u huby rvali ze jim Buh dal tu okupovanou zemi ...... Byl o tom artikl v New York Times a hned pod tim clanek kde nakej rabin na titulni strance tvrdil ze Palestinci a Zidi jsou bratri a byla tam v tech novinach i jeho fotka jak si poklepava rukou s Arabem . A pak asi za tyden na to se v gaze strip rozprsk Arab v zidovskym autobuse v kterym udelal pomerne velkou sunroof aby cestujici v jarmulkach mohli vystoupit a mel bys videt jak pak v New York Times ten samej rabin mluvil o svych arabskych bratrech .

142370

22.8.2007 22:44

RE: Vymazanie

Had 89.?.?.?

Reakce na 142233

>Napriek tomu Ariela Sharona obdivujem. Na každý svoj názor mal >vysvetlenie a odvôvodnenie a človek s ním musel súhlasiť.
A taky byste upaloval a vyháněl a ovládal a.... hezké, moc hezké, pánové "vyvolení" [bliji]
Ani nejspíš netušíte, co Jste na sebe tímto prozradil-sionistická namyšlenost a krutost až jednoho mrazí...

142354

23.8.2007 9:44

RE: Vymazanie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 142233

ale pan sid, niekedy to naozaj prehanate
[chechtot] [chechtot]

142390

23.8.2007 14:48

RE: Vymazanie

petr z jbc 85.?.?.?

Reakce na 142233

zvláštní je, že vy, side, ožijete vždy když je tu řeč o íránu. a pořád melete dokola stejnou písničku. tak tedy popravují vlastní mladý lidi. teď popravili v texasu čtyřstýho texasana, příští týden jsou na řadě další tři. ptám se tedy po vašem: co je to za stát?

142421

23.8.2007 17:53

RE: Vymazanie

Sid 91.?.?.?

Reakce na 142421

Dôvody na popravu v USA sú iné ako v Iráne. (aj keď netvrdím, že podporujem všetky popravy v USA). Aby ste odvisli v Iráne, nemusíte ani niekoho zabiť. Stačí si pohnevať vplyvného mullaha ako to spravila Atafeh Rajabi (1988-2004). V USA nie sú sudcovia v pozícii polobohov a procesy sú aspoň sčasti spravodlivé.

142441

24.8.2007 14:34

RE: Vymazanie

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 142441

Z casti spravedlive, jak zajimave. Jestli si pamatujete, ani v USA nemusite nikoho zabit aby jste byl popraven. Napriklad Rosenbergovi byli popraveni. Nepomohla jim ani jejich obrana, ze jsou zidi a proto je pro ne zrada normalni.
Ovsem, nepomohlo to, protoze od te doby jsme slyseli o mnoha zidovskych spionech, kteri presto, ze Israel je pratelska zeme se nestydeli ulizovat ani svemu nejvetsimu priteli, to je USA. Inu, natura se nezapre.
Vy by jste take zradil svou zemi pro ty vase?

142517

21.8.2007 23:00

RE: Vymazanie

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 142222

Ten muj pripisek dole o Talmudu se s Vasimi poznatky plne schoduje a premyslim jestli bych tu relikvii ze second hand shop ktera je rasisticka i proti bohu kdyz uz jsem tim gojimem nemel dorucit nekam kde by se to radne rozmazlo ....... [naštvaný]

142257

22.8.2007 4:25

RE: Vymazanie

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 142204

Jedno pane Sid nechapu, jak je mozne, ze vy muzete rici, ze by jste chtel znicit cele rezimy ktere se vam nelibi a to jen z toho duvodu, ze ve vasem paranoidnim mysleni si predstavujete, ze vas ohrozuji.
Lide jako vy by znicili nevinne lidi a hrube jim nadavaji.
Mullokracie. Co je vam do toho cemu oni veri.
Zatimco, kdyby nekdo rekl, ze se mu nelibi agresivni Zionismus, hned brecite a vyhrozujete soudy, prosim, vysvetlete me to.
Predem vam dekuji.

142277

21.8.2007 18:21

Dodávám, že

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

(Zrušeno. Provokace na téma židé a německý nacionální socialismu provozujte laskavě jinde, anonymní přispěvateli. Editorka)

142229

21.8.2007 19:55

RE: Dodávám, že

Nescio Nomen 84.?.?.?

Reakce na 142229

Paní editorko, mohla byste mi, prosím, vysvětlit místní pravidla? Někdy napíšu příspěvek, neprojde mi moderováním (cenzurou). Někdo jiný, viz předchozí diskutující, tady něco napíše a je mu to zrušeno až po delší době.
Copak příspěvek toho předchozího diskutujícího neprocházel moderováním???
Děkuji za odpověď.

142235

21.8.2007 19:45

RE: Dodávám, že

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 142235

To vám mohu vysvětlit sám.

Lidé, kteří jsou zaregistrováni (a nejsou na watch list) mohou napsat bez cenzury 10 příspěvků měsíčně, tyto se zobrazují okamžitě. Tzn. moderátor je nečetl. Lidé, kteří mají předplatné, mohou napsat neomezený počet příspěvků bez cenzury. Ani jejich příspěvky neprocházejí kontrolou moderátora. Ostatní čekají na schválení a tak se může stát, že se tady jejich příspěvek vůbec neobjeví.

Pokud je příspěvek vymazán dodatečně, bylo to proto, že
(a) moderátor sám si ho dodatečně přečetl a zjistil, že je nevhodný
(b) někdo na ten příspěvek moderátora upozornil a ten uznal, že příspěvek je nevhodný.

Mimochodem, přeřadil jsem vás z watch listu. Není důvod, abyste tam byl, píšete slušně. [mrknutí jedním okem]

142237

22.8.2007 2:48

RE: Dodávám, že

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 142237

No bravo, když porovná Ahmadinejada s Hitlerem ulhaný sionista, je to OK.Když napíšu, že základní sionistický podvod spočívá na lživé interpretaci Norimberských zákonů, tak cenzurujete na pokyn ukňourance, který se bojí pravdy.

142271

21.8.2007 18:57

poznámka gramatická

Muchomůrka červená 62.?.?.?

Když vlády, tak prosím Šáhovy, když lákadla, tak prosím politická. Dobré články by měly mít i dobrou jazykovou úroveň, tak si na to dávejte pozor.

142231

21.8.2007 19:49

Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible

Vanguard 62.?.?.?

Tolerantní režim v Íránu opět předvedl svou humánnost, když křesťanského konvertitu neodsoudili za odpadnutí od islámu k smrti, jak přikazuje Korán, ale velkoryse jej potrestali pouhými 24 ranami bičem za držení Bible.

http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?...

142236

21.8.2007 20:39

RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 142236

Inu jiny kraj , jiny mrav ! I v takovym Iranu maj Persani svy zakony i kdyz pochazej snad z doby kamenny a tak nevidim duvod proc do jejich statniho zrizeni mam strkat cuchometr ...... Nemel mit u sebe bibli a nemel by rozflakany zada nebo se mel ten konvert odstehovat treba do Vatikanu . Je fakt , ze muslimy nechame stavet v krestanskejch mestech mesity a musime se s tim multi kulti a ne jen arabskou trapit a me by zajimalo kdo vsechno za tim bordelem ve svete je a kdo dal k tomu vsemu podnet ? Ja jsem si vsim ze to multi kulti nefunguje tak jak je nalajnovany a kdyz jdu treba na kafe v USA nebo v CDN tak vetsinou vidim jen skupinky lidi , ja tomu rikam ne society ale mini tribes , Jugoslav , Czech , Slovak -( to je dost zajimavy )Russian , German , Hindu Chinese .......Opravdu je to tak a vyjimku snad tady tvori jen Montreal , Ottawa a Quebec City a mozna i New York city . Nechcete me taky najit nejaky artikl proc se mam ja bily doma jak v cesky kotline nebo v Canade prizpusobovat jinym kulturam a proc se tu jiny kultury nemusi prizpusobovat kulture Evropanu a anglicky mluvicich narodu ?

142246

21.8.2007 21:56

RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible

Sid 84.?.?.?

Reakce na 142246

Je pravda keď tvrdíte, že sa nám multi-kulti vymklo z rúk. V bruseli teraz dokonca zakázali demonštráciu proti islamizácii Európy organizovanú vlasteneckými združeniami, aby to náhodou našich moslimských spoluobčanov neurazilo. Cenzúra sa teda vrátila.

Ale aj Váš názor, že v Iráne majú svoje zákony a tie treba rešpektovať je tiež multi-kulti. Ak veríte vo svoje hodnoty(sloboda, tolerancia) treba ich aj rozširovať.

142250

21.8.2007 23:25

RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 142250

V necem souhlasim a v necem ne . V Iranu je multi kulti taky zrovna tak jako v Lebanonu ale trochu jinak a ti kdo i s jejich hodnotama netoleruji muslimskyho Allaha nebo Proroka to vetsinou odseru a vy se tomu chcete divit ? Ja ne ! Treba nechteji u nich doma multikulti diky religion a nevidim duvod proc bych jim to zazlival . Je to to samy jako kdyz me gojima nebo Araba zidi nebudou tolerovat v Synagoze kdyz se na to podivam z jinyho uhlu . A navic my krestani se dokazeme mezi sebou z lasky k bliznimu nekrestansky okradat , zereme vepro knedlo zelo a pak tema vetrama arabum kulturne obtezujem nosy jak nam setrne sdelil Arab v Brne asi proto ze jsme si po jidle hlasite nekrkli .......

142260

21.8.2007 20:59

Preco by to malo byt tragicke,, keby napriklad boli Zidia z Europy

Igor 82.?.?.?

"vybombovani" inymi Zidmi a tym "nuteni" emigrovat prec z Europy? Ak si chcu navzajom robit zle a zabijat sa navzajom v mene cohokolvek a kohokolvek, tak nech sa nazvajom terorizuju.
Preco by to mali Iranci vidiet tragicky, ak by skutocne doslo k nejakym bombovym provokaciam medzi Zidmi z Izraela a Zidmi v Irane?
Myslite, ze by to videli Europania tragicky, ak by boli Zidia "vybombovani" ich vlastnymi izraelskymi sukmenovcami z Europy?

142249

22.8.2007 0:20

Co jsem prohlasil o schwartze

Jitcek Jazernicki 148.?.?.?

"Je neprijatelne ze narody slozene z lidi, kteri nedavno slezli dolu se stromu by se meli pokladat za svetove vudce ... Jak muze mit takova primitivni bytost vlastni nazor?"
Jitzek Jazernicki aka Yitzhak Shamir
"It is unacceptable that nations made up of people who have only just come down from the trees should take themselves for world leaders . . . How can such primitive beings have an opinion of their own?" – Yitzhak Shamir, in reference to the black African nations who voted in support of the 1975 U.N. resolution, which denounced Zionism as a form of racism, in Yediot Ahronot, November 14, 1975.
http://xymphora.blogspot.com/

142264

22.8.2007 5:45

Zide nejsou rasa

Wikipedia 216.?.?.?

Stejne tak jako komuniste, katolici, neznabozi, spartane, americane, nejsou zadnou rasou. Rozdil je snad jen ten, ze tem kteri se hlasi byti zidy se ta jejich kolosialni lez podarila prodat svetu oblouznenych gojimu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_racism

142281

23.8.2007 12:03

RE: Zide nejsou rasa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 142281

Můj názor je, že židovství by se dalo nejspíš charakterizovat jako velmi určitá psychická predispozice. Samozřejmě, smysl to dává jen tehdy, pokud "věříte" (či spíše víte), že existuje cosi jako pokrevní spřízněnost a "dědičná vina - či dědičná zásluha". Geny vysvětlují, jak se tato záležitost přenáší či šíří (ovšem nevysvětlují "proč" ). A vzhledem k tomu, že se jedná o psychickou dispozici, může ji konkrétní člověk samozřejmě v každém životě ovlivnit tím, jak dalece si ji uvědomí a jakým konkrétním způsobem ji realizuje.

142396

23.8.2007 16:29

Clenstvi jako v KSC

Wikipedia 148.?.?.?

Reakce na 142396

Jen s jednim hlavnim rozdilem: je dedicne...

http://en.wikipedia.org/wiki/Zionism_and_racism
Historicky zide se povazuji sebe byti soucasti ne-exklusivni etnicke skupiny, a/nebo naroda, rozdilne od vsech ostatnich narodu nezidu. Podobne jako vetsina narodu, potomci clenu (ne-exklusivni skupiny) jsou pak automaticky rovnez povazovani za CLENY. Ani spolecny puvod, ani rasa neni pozadavkem (clenstvi) a novi konverti na judaismus jsou prijati na zaklade vytycenych kriterii, z nichz ani jedno neni zalozeno na rase.

Co je ne-exlusivni etnicka skupina?
Ne-exklusivni etnicka skupina je etnicka skupina vytvorena pro lidi z rozlicnych etnickych skupin za ucelem ziskani spolecneho etnickeho statusu.
Priklad.: zide, kozaci, v moderni dobe Americane.

Judaismus a zidovsky zakon (tj. halacha) ustanovuje ze JAKAKOLIV osoba se muze rozhodnout stat zidem a pote vyuzivat veskerych vyhod a nest zodpovednost za CLENSTVI.

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_racism
Sioniste zastavaji pozici, ze po splneni vytycenych pozadavku, JAKAKOLIV osoba se muze rozhodnout stat zidem, a pote vyuzivat vyhod a nest zodpovednost za CLENSTVI. Jelikoz kdokoliv muze (bez ohledu na rasu, etnicitu nebo narodnost) vstoupit mezi zidstvo a pote rovnou merou vyuzivat vyhod CLENSTVI, sioniste dovozuji ze sionismus neni, a to alespon mezi zidy, rasisticky. Behem historie Israele i takova stance vybizi k zamysleni: zide vychodniho puvodu (Seferdove, nebo Mizrahim) trpeli nejruznejsimi formami rasismu praktikovanymi askenazickymi zidy.

Zprava o projevech antisemitismu Ceska Republika 2004
Nasledne je tak treba nalezt definici zidovstvi. To je pritom vnimano ruzne, v nekterych pripadech muze byt jiz samotne definovani nespravne (napr. vnimani zidovstvi jako rasy). Obecne se vyskytuji tyto hlavni proudy vnimani zidovstvi: jako jev nabozensky, rasovy, kulturni, ci narodnostni, s vyraznymi souvislostmi SOCIALNIMI, EKONOMICKYMI, PSYCHOLOGICKYMI (ps.: jak vystizne!).
http://eretz.cz/documents/Report_on_Antisemitism_CR_2004_2_vytisk.pdf

142430

23.8.2007 17:05

RE: Clenstvi jako v KSC

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 142430

Zajímavé. Podle mne, rozhodne-li se někdo být židem, tak jaksi "cítí", že už jím je. A s tím myslím halacha počítá. Ví, že ovečky se navrací do svého stáda. [smích]
"Vyvolenost" je fenomen o dvou koncích, jako ostatně všechno, a jako všechno ji lze žít "dobře" nebo "špatně".

142438

23.8.2007 19:22

RE: Clenstvi jako v KSC

Wikipedia 148.?.?.?

Reakce na 142438

>Podle mne, rozhodne-li se někdo být židem, tak
>jaksi "cítí", že už jím je.
To dava naprosty smysl: psychologicka ci moralne-eticka predespozice ke stati se zidem je nezbytna. Verim, ze clovek majici Nekym v sobe samem zabudovane moralnimi zasady, vytycene napr. Desaterem ci krestanskou moralkou a tradicemi, se zidem (pokud si je vedom co vubec judaismus ve sver nitru obsahuje) stat nemuze.
Na druhe strane, druhu tech kteri ve svych dusich touzi po "utrhni co muzes", "vyuzij druhe jak muzes", tak takovym judaismus nahrava primo do ruky. A nejenom ze judaismus necestne ciny pachane na NE-clenech svym clenum povoluje, ale primo k nim (diky Talmudu) vybizi a narizuje coby clenske pravo a skupinove-strategickou povinnost.

>A s tím myslím halacha
>počítá. Ví, že ovečky se navrací do svého stáda. [smích]
Az neuveritelne. Kdo tento mechanismus zapocal a uvedl do chodu, to snad nemohl byt nikdo jiny nez skutecne sam dabel. [překvapení]

142452

23.8.2007 23:17

RE: Clenstvi jako v KSC

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 142452

..Az neuveritelne. Kdo tento mechanismus zapocal a uvedl do chodu, to snad nemohl byt nikdo jiny nez skutecne sam dabel...

Nevidím to tak jednostranně "zle". Respektive všechno zlé je skutečně pro něco dobré (a proto nutné). Židovství vidím jako (nutnou?) podmínku pro překonání sama sebe a další evoluci. Někteří židé to dokázali. A myslím, že všichni jsme byli, jsme nebo budeme židy...

142465

25.8.2007 1:50

RE: Clenstvi jako v KSC

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 142465

"A myslím, že všichni jsme byli, jsme nebo budeme židy..."

myslím, že nabídek kým se stát, má dnešní svět i se svou historií nejrůznějších forem sociálních strategií poněkud více [oči v sloup]

židovství je především strategií vyhnanců a lupičů -výraz hebrej znamená loupežník, aškenaziové se rekrutovali z řad germánských a slovanských odpadlíků od křesťanství obdařených navíc občas i chazarskými kočovnými geny, nehledě na nikoliv nevýznamné procento maďarských židů, opět potomků kočovníků

142545

25.8.2007 6:58

RE: Clenstvi jako v KSC

Wikipedia 216.?.?.?

Reakce na 142545

>"A myslím, že všichni jsme byli, jsme nebo budeme židy..."
>
>myslím, že nabídek kým se stát, má dnešní svět i se svou
>historií nejrůznějších forem sociálních strategií
>poněkud více [oči v sloup]
>židovství je především strategií vyhnanců a lupičů
>-výraz hebrej znamená loupežník, aškenaziové se rekrutovali
>z řad germánských a slovanských odpadlíků od křesťanství
>obdařených navíc občas i chazarskými kočovnými geny,
>nehledě na nikoliv nevýznamné procento maďarských židů,
>opět potomků kočovníků

Hebrej, muze byt odvozeno od Eber, predchudce Abrahama (velmi mozne Vas i muj tez!), ci "cestovatel", jakym Abraham, ktery se presunul z Ur do zeme Canaanejske, podle Bible mel byt.
Abraham nebyl zadny zid. Zadny zid, at jiz pozdeji odvozen od Yehudii (Judah, 4-syn Jakoba-Israele, jeho potomci coby kmen, tj. cast rasy 12 kmenu), ci Ioudaios (mezi 500 AD - doba Krista) tj. obyvatele provincie Judea, ci priznivci kultu Judaismus, tj. Judaiste (zijici v dobe Krista v ruznych castech Stredniho Vychodu, ale tez v Recku, Egyptu, Rimu, budoucim Turecku) v dobe Abrahama totiz neexistoval .. I kdyby tomu jak dnesni zide lzive tvrdi (ze jsou potomci Judaha), jak muzou existovat potomci, v dobe kdy neexistoval otec ?? Mohli snad Cesi existovat pod svym jmenem drive nez se narodil praotec Cech?

Israelite byli (a jsou dodnes, mozna Vy i ja jsme coby tzv. "bili" jejich potomci) Hebrejci, ale ne vsichni Hebrejci (Abraham mel krome Sary 3-4 jine oficialni manzelky, jeho potomci tedy byli Hebrejci, ale ne vsichni byli Israelity, a absolutne ne pozdejsimi zidy).
MOderni zid je podvrh, 95% dnesnich zidu maji puvod z chazaru. Kdyby zide byli rasa, narod, tak jejich DNA to potvrdi, mezitim, podivejte se jak vypadaji! Judaiste (nasledovnici, ci clenove at "virou" ci dedictvim) kultu Judaismus, internacionalniho kultu zeme Judea z doby Krista, proti kteremu se cisty Israelita (z kmene Judah, Domu David) postavil na odpor. A zaplatil.
Jinak zbytek toho kdo moderni zide jsou, jak pisete, - chazarskeho puvodu, dnes 90-95 % zidu jsou cazarskeho puvodu (turko-mongol-evropska smesice) - to dava smysl.
Vcera se na Yahoo objevil clanek ze se nasly zbytky vyvrazdene carske rodiny, a ze strujcem vrazdy byl Jakov Jurovsky. Jake byl "narodnosti" tento brutalni, nikdy nepotrestany vrah? Podivejte se na tuto chazarskou, kriminalni tvar: to nebyl Rus, ale asiaticky chazar-yidd, Yurovsky. Proc media to nenapisi jake byl "narodnosti", namisto ho presentuji jako bolsevika, a Rusa ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Yakov_Yurovsky

(Nepodstatné přívlastky vypuštěny. S nenávistnými pocity jste ve špatném fóru. – moderátor)

142556

25.8.2007 8:53

RE: Clenstvi jako v KSC

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 142556

Nemám dodnes jasno v tom, odkdy se počítá židovství po matce. V jedné diskusi mi diskutér vehementně tvrdil, že prý je to nedávná novinka, zavedená prý někdy před 500 lety před Kristem. Já se ale domnívám, že to není pravda, že židovství po matce bylo odjakživa, že se to táhne z dob matriarchátu, tedy z doby, kdy otcové dětí byli neznámí. Že to existovalo i v době Abrahámově čili před těmi 3900 lety. To proto, jelikož jak známo otec není nikdy jistý, kdežto matky vždy přesně vědí, které dítě je jejich.

Zdá se mi totiž krajně nelogické, že by 1400 let, tedy od doby Abrahámovy, byly děti vedeny po patriarchální otcovské linii, ale pak by to náhle zničehonic změnili po mateřské linii. To nemá vůbec žádnou logiku. Proč by to dělali, když vládl stále tuhý patriarchát, kde si manželé věrnost svých žen pod trestem smrti stále bedlivě hlídali?

142557

25.8.2007 11:52

RE: Clenstvi jako v KSC

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 142556

o tom, kdo co už začínáme mít představu a mapování pokračuje

moje otázka však zní, jaký bude další krok. Jakou strategií chcete překonat tu jevrejsko-talmudickou?

142562

25.8.2007 9:05

RE: Clenstvi jako v KSC

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 142545

Myslím, že si nerozumíme. Asi jste si nevšíml, že si pro sebe definuji židovství jako psychickou dispozici, jinak řečeno jako určitý stupeň psychického vývoje, kterým si musí projít duše každého z nás. Viz třeba symbolická paralela Starého zákona s Novým zákonem - vývoj od egoismu SZ , od jeho oko za oko, zub za zub - k altruismu, soucitu a lásce NZ. Tento subjektivní vývoj se pak "objektivně" projevuje samozřejmě různě, a jedním z jeho projevů může být strategie lupičů a vyhnanců těch duší, které právě procházejí příslušným stádiem vývoje. "Vyvolenost" je pro mne jen symbolem, a tak, jak ji chápu, mi dává smysl. Myslím, že špičky židovstva ji chápou podobně. Ony se vůbeč špičky všech náboženství docela dobře shodnou. A my ostatní se halt plácáme každý na svém příslušném stupni ...

[smích]

142558

25.8.2007 11:51

RE: Clenstvi jako v KSC

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 142558

zajímavé, ale já vidím NZ jakou přímou opozici na SZ, nikoliv vývoj ale cosi radikálně nového (NZ: "I nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč, rozdělit syna proti otci, dceru proti matce..."[mrknutí jedním okem]

co se týče Vašeho názoru na stupně psychického vývoje, kterými si každý musí projít, nesdílím je. Mám za to, že existuje mnoho paralelních větví a forem, které si každý volí či je do nich vržen, nikoliv však tak, aby si je byl nucen projít všechny. Záleží totiž na tom, na kterou stranu a jakou silou kdo ve svém životě vychýlí jazýčky svých karmických vah a v návaznosti na toto vychýlení je tlačen je specifickým způsobem vyvážit.

142565

25.8.2007 12:47

Opozice?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 142565

To, co je v opozici (tj. protiklady) , se vylučuje jen zdánlivě, ve skutečnosti se to doplňuje a jedno druhé podmiňuje, jedno bez druhého by nemohlo existovat, vzájemně se to z definice generuje (je to způsob existence, matrice naší "reality" ).

Jak už jsem tu někde psal, z Bible - a nejen z ní, ale z celého spektra "reality" - si každý vybíráme to, co s námi rezonuje, tj. to, k "čemu jsme dorostli" - aniž bych teď chtěl stavět jeden aspekt spektra nad druhý. Všechny jsou stejně důležité, ale až dohoromady tvoří celek.

Já jsem zatím dorostl ke svému způsobu chápání skutečnosti, mně to funguje takhle. Vy jdete svou cestou. Jediné, co se k tomu dá říci, že je fajn pocit, umět (moci si dovolit) respektovat pojetí nejen své, ale i ta ostatní....

142567

4.9.2007 12:55

no nazdar....

al al albert 77.?.?.?

Milí diskutující!

Taková tragická neznalost dějin je omluvitelná u Pepíka, který sedí doma na kanapi a je mu všechno jedno, nic nechce, nic neříká... Ale máte-li potřebu otevírat svá zahnojená ústa na veřejnosti, informujte se trochu. Levicová protižidovská masáž je vskutku silná a stojí za ní v podstatě celá Evropa. Ale je to tak snadné, že? Sedmimilionový stát obklopený státy, které se ho jenom v minulém století snažily třikrát zničit, může za všechny problémy na BV, prostě jenom proto, že se nenechal vyhladit z map... Plivněte si a vraťte se k lančmítům, prosím

143081

Příspěvků: 49

21.08. 03:17 Kadence crazy  Tak nejak to asi bude
21.08. 04:40 Pramen  V Izraeli by se nemuseli iránští židé mít tak dobře.
21.08. 09:51 Martin Tomis  Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
21.08. 12:06 Vodník  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
22.08. 02:59 Rene Bartosek  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
21.08. 13:45 drUmandbase  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
21.08. 21:42 jozin z bazin  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
22.08. 03:08 Vladimír Stwora  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
23.08. 14:51 petr z jbc  RE: Špatně přeložený výrok a Židé v Iránu
21.08. 11:15 Sid  Vymazanie
21.08. 17:28  RE: Vymazanie
21.08. 18:11 Erricco  RE: Vymazanie
21.08. 19:49 Sid  RE: Vymazanie
22.08. 02:34 Rene Bartosek  RE: Vymazanie
22.08. 16:08  RE: Vymazanie
22.08. 04:42 karel4u  RE: Vymazanie
23.08. 05:13 Kadence crazy  RE: Vymazanie
22.08. 22:44 Had  RE: Vymazanie
23.08. 09:44  RE: Vymazanie
23.08. 14:48 petr z jbc  RE: Vymazanie
23.08. 17:53 Sid  RE: Vymazanie
24.08. 14:34 karel4u  RE: Vymazanie
21.08. 23:00 Kadence crazy  RE: Vymazanie
22.08. 04:25 karel4u  RE: Vymazanie
21.08. 18:21  Dodávám, že
21.08. 19:55 Nescio Nomen  RE: Dodávám, že
21.08. 19:45 Vladimír Stwora  RE: Dodávám, že
22.08. 02:48  RE: Dodávám, že
21.08. 18:57 Muchomůrka červená  poznámka gramatická
21.08. 19:49 Vanguard  Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible
21.08. 20:39 Kadence crazy  RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible
21.08. 21:56 Sid  RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible
21.08. 23:25 Kadence crazy  RE: Křesťan zbičován v Íránu za držení Bible
21.08. 20:59 Igor  Preco by to malo byt tragicke,, keby napriklad boli Zidia z Europy
22.08. 00:20 Jitcek Jazernicki  Co jsem prohlasil o schwartze
22.08. 05:45 Wikipedia  Zide nejsou rasa
23.08. 12:03  RE: Zide nejsou rasa
23.08. 16:29 Wikipedia  Clenstvi jako v KSC
23.08. 17:05  RE: Clenstvi jako v KSC
23.08. 19:22 Wikipedia  RE: Clenstvi jako v KSC
23.08. 23:17  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 01:50 MedaBeda  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 06:58 Wikipedia  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 08:53 Jarmila  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 11:52 MedaBeda  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 09:05  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 11:51 MedaBeda  RE: Clenstvi jako v KSC
25.08. 12:47  Opozice?
04.09. 12:55 al al albert  no nazdar....

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 16 čtenářů částkou 3 732 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Možná nejdůležitější projev prezidenta Trumpa03.12.20 10:51 USA 5

Zastavme krádež voleb! 03.12.20 00:23 USA 0

Íránského vědce patrně zavraždil Mosad01.12.20 23:07 Írán 8

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Měnové kurzy

USD
21,74 Kč
Euro
26,42 Kč
Libra
29,34 Kč
Kanadský dolar
16,89 Kč
Australský dolar
16,18 Kč
Švýcarský frank
24,41 Kč
100 japonských jenů
20,95 Kč
Čínský juan
3,32 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,40 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
29,22 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 883,66 Kč
1 unce stříbra
521,24 Kč
Bitcoin
421 938,50 Kč

Poslední aktualizace: 3.12.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 560