Diskuze k článku

Buržoazní snílkové

Příspěvků 56

3.8.2007 5:13

Globalizace je nevyhnutelny trend

Julian 66.?.?.?

Ten clanek je podle meho mineni prilis nesourody aby na nej slo rozumne reagovat, ale alespon k tomu zacatku:
globalizace neni nejake spiknuti, politicke rozhodnuti nebo zamer skupiny lidi.
Globalizace je trend. Trend, ktery vznikl v dusledku vyvoje vedy a techniky, neobvykle rychlemu rozvoji v komunikacich a doprave. Jednotlive staty nebo firmy se tomu trendu mohou branit, ale spatne dopadnou. Prikladu je vsude nespocitane.
Dalsi bod:
jedinym ucelem IMF a Svetove banky neni pomahat chudym zemim. Obe organizace pomahaji zemim ktere se ocitly ve financnich potizich. Pomoc poskytuji pomoci pujcek s velmi nizkymi uroky. Jako protisluzbu obe organizace pozaduji financni disciplinu postizenych zemi. Protoze jen tak mohou zustat solventni a pomahat i v budoucnosti.
Levicakum se to nelibi, ale zadost o pomoc jak u IMF. tak u Svetove banky je zalezitosti kazde zeme a je dobrovolna.

141017

3.8.2007 8:52

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 141017

Globalizace je trend, který vznikl v důsledku soustavné a dlouhodobé mediální masáže, a v důsledku politických kroků, umožňujících ekonomické mafii ke globalizaci směřovat. Média vlastní a řídí malá skupina lidí, totožná s/ či koupená ekonomickou mafií, a jejich záměr za tímto trendem zcela očividně stojí.

141027

3.8.2007 11:16

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

kammou 60.?.?.?

Reakce na 141017

Prave ta financni disciplina je kamen urazu, je to skvelej zpusob jak donutit danou zemi napr. v Africe aby se soustredila na vyvoz a stala se tak soucasti globalni ekonomiky, potom ji nezbyde na skolstvi, zdravotnictvi apod. Jenze vetsina africkejch zemi muze vyvazet jedine nerostny suroviny nebo plodiny. Diky nedostatku vzdelanejch lidi tam neni mozny stavet tovarny a vytvaret tak pracovni mista a rozhejbat ekonomiku, ktera by potom mela na splaceni uveru.
Puvodne tam zadna finacni disciplina bejt nemela, ale kdosi ji tam zavedl a diky tomu dochazi k drancovani zemi tretiho sveta a prohlubovani jejich chudoby.

141035

3.8.2007 17:06

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 141035

No nejde jen o tohle. Jde treba o to, ze pujcky jsou poskytovany v dolarech. Tim se vytvari hlad po dolaru a udrzuje se umele jeho hodnota a stav, kdy amici tisknou ze vzduchu papirky a dostavaji za ne ropu, suroviny, sluzby... ale i plati lidi ci vyhravaji diky jim konflikty.
(nezapominat na to, ze kapitulaci Saddamovych vernych u Baghdadu si koupili, ne ze je porazili, porazili jen bandu neorganizovanych vlastencu kteri se snazili o cosi jako odpor...)

141054

3.8.2007 11:38

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

sylvian 82.?.?.?

Reakce na 141017

Naopak, globalizace je zcela "vyhnutelný" trend. Muj mozek zatím nezmodral a tak tento clanek hodnotím velmi pozitivne.... [cool]

141036

3.8.2007 11:41

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

Ilja Sajdl 82.?.?.?

Reakce na 141017

Trojjediným účelem Mezinárodního měnového fondu a Světové banky je skrze zadlužení připoutat, vynutit poslušnost, a ještě na tom vydělat. Qui prospero, qui bono?

141037

3.8.2007 12:18

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 141017

Nejde o nějaké vědomé spiknutí, pouze o synchronizaci sobeckých západních zájmů. Jedni hodlají bohatnout bez skrupulí a druzí se skrupulema. Těžko taky v dneštní době kolonizovat veřejně, to by neprošlo ale dá se to hezky obejít kolonizací mezinárodní pomocí, kdy stát vymění za půjčené peníze právo rozhodovat o vlastních věcech. Ukažte mi jednu zem které IMF skutečně pomohla jinam než do neřešitelného průseru.

141039

3.8.2007 13:34

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141017

Tak podle Juliana je článek nesourodý. Já bych si dovolil tvrdit právě naopak, že je sourodý až příliš a jenom člověk typu Julian, který má na tomto webu jinou úlohu, než diskutovat,bude dále "kalit" vodu.
Globalizace opravdu není nějaké spiknutí a trend, ona se v poslední době stává "průserem" v ekonomické rovině pro celý svět, který vlně nekontrolované globalizaci podlehl.
Obchodní,globální, výměna mezi národy by měla přispívat mezinárodnímu společenství jako celku. Na takovém tvrzení je celkem obecná shoda.
Bohužel skutečnost je poněkuď odlišná.Mezinárodní korporace se
z důvodu svého zisku stěhují do oblastí s nižšími náklady bez
ohledu na to, jaký způsobí ekonomický rozvrat v místě svého
původního působení.Škody ve státě, který je "globalizován", potom
zaplatí stát.Stovky tisíc nezaměstnaných jsou živým vykřičníkem,
příkladně ve velmi palčivé situaci ve Francii a po celém tzv.
západním světě. Práce někam odešla, zisky firmám utěšeně stoupají,ale jak budou zajištěni ti, kterých se globalizace
bezprostředně dotýká.Žádné kloudné řešení těchto problémů jsem
nikde nezaznamenal. Ty se zametou pod koberec.
140 miliard USD ročne je dluh,který nezadržitelně narůstá a který
má USA u Číny a který je zaviněn nekontrolovaným únikem práce
ve mzdě s USA do jiných, globálně "levnějších" oblastí světa.
Kdo a z čeho takový dluh USA zaplatí?Korporace, které se na
přesunu práce "napakovali" to určitě nebudou.
Každý občan Česka dluží 80 000 Kč ve formě státního dluhu,
každý občan USA ve formě státního dluhu dluží 2 500 000 Kč!!!
Takový je obraz nekontrolované globalizace založené na drancování
a zisku nelítostných nadnárodních korporací, které se chovají,
podle hesla , po nás potopa. Hlavně když teď urveme, co se dá,
bez ohledu na životní prostředí a zdroje planety a na ekonomickou
stabilitu globalizované světové ekonomiky.
Blbá a tupá reklama, která denně buší do zblblých a zpitomnělých
konzumních hovádek - občanů západních zemí je obrazem globalizace! Kupte si všechno a hned i to, co vůbec nepotřebujete, protože je to potřeba kvůli růstu HDP!!!
Hňup Bush ve svém projevu po 11/9 řekl jasně.Občané musíte
nakupovat, jinak by se nám vedlo všem špatně!!! Taková svině,
jako je to válečnické prase Bush se už asi dlouho nenarodí!
A tak budeme všichni nakupovat, budeme více spotřebovávat,
musíme přeci podpořit růst - to je ta správná prosperita,
ale po nás potopa. Co bude za 50 let, to nás vůbec nesere!!!
Dobré východisko vám globalisté nakonec nabídnou.
Takovým východiskem je válka, když to všechno rozbijem a můžeme
zase budovat a budovat a žrát a žrát, ale nevím zdali nás
jako lidstvo blbé a nehodné naše planeta neshodí ze svého hřbetu!

141043

3.8.2007 21:47

RE: Globalizace je nevyhnutelny trend

Julian 66.?.?.?

Reakce na 141043

Ono k tomu co jsem napsal uz neni mnoho, co bych mohl dodat. Vazeni diskutujici pohodlne ignoruji posledni vetu meho prispevku. Ze pomoc IMF a Svetove banky neni pro nikoho povinna. Na svete existuji tisice financnich instituci kde si lze pujcit a zalezi na kreditu zakaznika, jakou dostane urokovou miru.
V praxi by ani ten nejhloupejsi levicak nepujcil penize sousedovi o kterem vi, ze vsechno propije. Pujcil by mu MOZNA, jen kdyby vedel ze soused chlastat prestal a ze toho souseda muze kontrolovat. Kdyz ovsem neco podobneho udela banka, je to pro levicaka porusovani prav dotycneho ozraly.
A pokud mluvime o globalizaci, ten trend zacal uz v dobe kdy zacalo byt vyhodnejsi nekupovat boty od mistniho sevce, ale koupit si boty privezene zeleznici z Batovy tovarny.
Chytri sevci se tehdy naucili delat neco jineho. Ti mene chytri si zacali trpce stezovat a jak tak ctu reci pana Pramena, vydrzelo jim to dodnes.

141065

3.8.2007 8:54

Skvlý článek !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Skvěle formulováno, přímo k jádru věci. Jen jedna malá připomínka - to, že je altruismus zneužíván zarytými egoisty, neznamená, že je sám o sobě špatný či zbytečný - naopak.

141028

3.8.2007 10:16

Až na ten divný překlad

Makrela 160.?.?.?

Článek vcelku dobrý, ale proč ten divný termín "romantici Bourgeoise"? Proč nepřeložit Bourgeois Romantics (jak jsem přečetla v angl. názvu článku) třeba jako buržoazní romantikové (viz záliba anglofonních autorů v originálních spojeních)? Jako by "Bourgeoise" - sic, výraz je asi chybně opsán? a nesedí tvarově ani fr. ani angl. ani česky k "romantikové" - byl nějaký nový vynález a neměl český překlad; každý žák základní školy v dějepise slyšel, jak vznikla a co byla/je buržoazie atd., a čtenáři Zvědavce to jistě nezapomněli, tak nač k tomu autorská poznámka? Ta by mohla být leda ve smyslu, že buržoazní se zde chápe v původním francouzském slova smyslu, nikoliv v českém zúženém a zprofanovaném. Ale i tak by překladatel podceňoval čtenáře.
[mrknutí jedním okem]

141033

3.8.2007 15:18

RE: Až na ten divný překlad

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141033

Já jsem se s tím výrazem trápil, protože francouzsky neumím. Váš překlad na buržoazní romantiky se mi zdá mnohem lepší. Změním to. Děkuji za radu. [smích]

141045

4.8.2007 0:22

RE: Až na ten divný překlad

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141045

Buržoazní se píše bez znaménka prodloužení nad a.
V textu je to jedno ,ale v nadpise to vypadá blbě.

141070

4.8.2007 1:01

RE: Až na ten divný překlad

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141070

Děkuji, opraveno. Jsem hrozný. [zahanbení]

141071

4.8.2007 12:39

RE: Až na ten divný překlad

Makrela 77.?.?.?

Reakce na 141045

Ještě výstižnější by asi bylo "buržoazní snílkové". [mrknutí jedním okem]

141077

4.8.2007 15:46

RE: Až na ten divný překlad

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141077

My se snad dopracujeme díky vám, čtenářům, ke slušnému překladu. [velký smích] Samozřejmě, že "snílkové" je lepší výraz než "romantici". Opravím to ještě znovu.

(Ten výraz "snílkové" mi seděl v hlavě celou dobu v podvědomí, nějak se ale nepropracoval do vědomí.)

Díky

141080

3.8.2007 20:10

RE: Až na ten divný překlad

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 141033

Napsal bych, že gramatický výklad pojmů mnohdy vytváří vážnou bariéru nejen správnému jazykovému překladu, ale i pochopení autorova záměru. Zejména pokud jsme odtažití k jeho vnitřnímu postoji, subjektivním hodnocením. Uvedu příklad. Užívám pojmu romantický jako synonymum pojmu prostoduchý. Je to špatně?

141060

3.8.2007 17:23

Máš to za 5

Fiala 89.?.?.?

Po přečtení úvodníku jsem nevěřil svým smyslům. A vzhledem k tomu, že tento příspěvek je přečtitelný jen s největším sebezapřením - za 5. Jednoznačně. Už jen kvůli tomu, že nebýt globalizace (jejíž je net nedílnou součástí), neexistovala by tato diskuse. Jestli nejrůznější spiklence na světě něco pálí, tak je to právě globalizace, která umožňuje spojení neuvěřitelného množství lidí. Třeba v boji proti nějakým zlovolnostem, které se dějí v nedohlednu od nás (např. kácení deštných pralesů), ale bytostně se nás dotýkají. Globalizace je nástroj. Jen najít tu správnou rukojeť... [mrknutí jedním okem]

141055

3.8.2007 18:52

RE: Máš to za 5

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141055

To je v pořádku. [velký smích]

141057

4.8.2007 0:15

RE: Máš to za 5

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141055

Jenomže za tu rukojeť tahají nenasytné a všeho schopné svině,
které se kvůli zisku neštítí jakékoliv ničemnosti!
Jenom pro pořádek uvedu, že se tímhle zlovolným způsobem zatím nechovají všechny subjekty v globalizované světové ekonomice, ale podstatná část ano, nebo budou okolnostmi k takovým ničemnostem brzo přinuceny v rámci tzv. vysoké produktivity, kde třeba "nesmrdí" dětská a jiná vydřidušská práce, ničení životního prostředí až vůbec za únosnou mez a drancování zdrojů.Zisk za každou cenu a zvyšování HDP je zlaté tele!!!!
Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti!!!
Celá slušná světová ekonomická obec bije na poplach.
Co je to za blbé ukazatele - musíme vykázat zisk a zvýšení HDP,
kdyby "fotra" věšeli!
A je úplně jedno zdali zadlužujeme státní rozpočet,tiskneme
nekrytou měnu a provádíme politiku na jedno funkční volební
období! Ať si to pěkně "vyžerou" , ti co přijdou po nás!
Hlavně když jsme se my napakovali a zde platí, že je celkem
jedno ,zda je momentálně u vesla pravice, levice, střed nebo
křesťané. Ti konečně především u nás, kradou nejvíce!
Třeba takový pan Kalousek je již v mezinárodních bankovních
sférách uznávaný jako "ochmatik", prvního řádu, bez možnosti
jej z takového jednání usvědčit. Na rezortu obrany se opravdu
loupí excelentně.Vše je tajné, tak jaképak copak.
Ale to jsme někde jinde, v našem českém notně zasmrádlém rybníčku, který se však od toho světového ,zase tolik neliší.
Tam se krade s větší noblesou.

141069

4.8.2007 3:01

RE: Máš to za 5

Druid 84.?.?.?

Reakce na 141055

>A vzhledem k tomu, že tento příspěvek je přečtitelný jen s největším sebezapřením - za 5. Jednoznačně.

Emanku, to nahore, se jmenuje clanek.
Vas prispevek je skutecne spatne PRECTITELNY. Jednoznacne za 5.
Souhlasim.

141073

3.8.2007 18:33

altruismus

merc 84.?.?.?

není ničím jiným než egoismem, i když osvíceným. To ale nemění nic na tom, že se stále jedná o egoismus, tedy úplné a primární uspokojení svého ega, potřeb a zájmů jedince. Osobně rozlišuji egoismus nezahalený, tedy ten, který se neohlíží na jiné a jde v očích jiných bezohledně za svým cílem. Druhým je morálkou překrytý egoismus zahalený neboli falešný (řekněněme racionalizovaný). Ten uspokojuje naše ego naprosto stejně jako egoismus první, ale je vůči společnosti mnohem ohleduplnější a to z toho důvodu, že ke svému naplnění potřebuje morální ospravedlnění a společenský souhlas a z toho čerpá jedinec svoji společenskou sílu a uznání. Jedná se o všechny možné formy charity, církevního působení a vůbec všechny činnosti, které jsou povrchně hodnoceny jako k prospěchu společnosti. Můžeme si říci, že tento druhý egoismus je mnohem přijatelnější, ale jen do doby, kdy si uvědomíme, že užívá druhých k ukojení sobeckého individuálního ega a ještě to vydává za společesnky přinosné. Neříkám, že to nemůže mít společenský přínos, ten to jistě má a určitě je nepostradatelným pro společenskou strukturu, protože ji umožňuje fungovat a přestavuje pro ni tmel, který ji drží pohromadě (protože nakonec tak v posledku jednají všichni jedinci). Jediné co z toho vyplývá je naprostá nezbytnost společnosti, jako základu uspokojení žádostí a potřeb všech jejich částí, protože ve světě, ve které neexistuje společnost není možné uspokojovat základní lidské instinkty. Z toho vyplývá naprostá nadřazenost společnosti nad jedincem, protože jen ona je schopna mu poskytnout prostředky uspokojení jeho potřeb a bytí člověkem a ona určuje prostřednictvím morálky a mravnosti přijatelné způsoby tohoto uspokojení a falešnost liberalismu, který vychází z falešných předpokladů lidské existence. Výsledky falešného vědomí, ve kterém lidé žijí díky neschopnosti uvědomění tohoto základního předpokladu existence společnosti vede na individuální úrovni k psychickému rozvratu jedince a na společenské k rozpolcenosti společnosti a sociální patologii. Výsledky vidíme na zoufalém stavu psychické konstituce lidstva.

141056

3.8.2007 21:43

RE: altruismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141056

..altruismus není ničím jiným než egoismem, i když osvíceným. To ale nemění nic na tom, že se stále jedná o egoismus, tedy úplné a primární uspokojení svého ega, potřeb a zájmů jedince...

No ono v našem stvořeném světě je každá věc zároveň svým opakem, to už je tak holt povaha duality. A vzhledem k tomu, že jedinec je jen organickou a soupodstatnou částí celku, je přirozené, že pokud uspokojuje zájmy a potřeby celku, uspokojuje tím zároveň své zájmy a potřeby. Jde jen o to, aby to (sebe)uspokojování jedince bralo primárně ohled na spokojenost celku - rakovinná buňka je příkladem toho, že když se to sebeuspokojování jedince zvrhne primárně směrem opačným, zabije buňka svým "egoismem" zároveň s celkem i samu sebe...

141064

3.8.2007 18:56

Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,

Mejla 194.?.?.?

o němž se nikomu ještě před 100 lety ani nesnilo. Celosvětová výměna zboží, informací a služeb umožňuje efektivně využít předpoklady a schopnosti individuálních ekonomik a regionů, protože velká část bariér je odstraněna. Tzv. rozvojové země (Zimbabwe atd.) mohou dojít záchrany jedině díky vnějšímu zásahu, který odstraní domácí hrdlořezy, a čím dřív, tím lépe. To, co je nutné držet v mezích, jsou oligopoly a monopoly. Ale to je zase na jiný příspěvek.

141058

3.8.2007 21:48

RE: Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141058

Jo? Jaké procento lidstva se v době globalizace těší z onoho pokroku, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života? Lidstvo jste Vy a dalších pár bílých a mimořádně dobře situovaných? [překvapení] Nehledě na to, že i nás pár to přechodné zlepšení získané na dluh draze zaplatíme, a když ne my, tak už naše děti určitě ...

141066

14.8.2007 10:33

RE: Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,

qwerty 195.?.?.?

Reakce na 141066

My a par bilych ? My prece nemuzeme za to ze je nas procentni mensina - nemuzeme za to ze v rozvojovych zemich se nevenuji zadne cinnosti tak zodpovedne jako plozeni deti narozdil od zapadniho sveta, kde se deti rodi daleko mene.

141713

3.8.2007 20:19

Globalizace je trend.

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Trend, který zajišťuje reprodukci finančních prostředků s vyloučením působení státních hranic. Tedy bez ohledu na teritoriální zájmy národů či jiných sociálních uskupení.

141061

4.8.2007 10:05

Zajímavé...

MIC 82.?.?.?

Je zajímavé, co všechno se zde v diskusi řeší, ale nikdo se zatím nepozastavil nad hlavním problémem: závislostí dané oblasti na potravinách. Hlavní průser vidím v tom, že jakmile jednou pustím do oblasti GM potraviny, stávám se trvale "klientem" jedné firmy. Jakmile zemědělci zasejí firemní pšenici, budou muset toto osivo navždy kupovat, neb jimi vypěstované zrní pochopitelně nevzklíčí. Dotyčná firma není tak blbá, aby jednorázově prodala kvalitní osivo, které by se dokázalo reprodukovat v dalších generacích. Já vím, že dnes se osivo nakupuje běžně, ale není na něm taková závislost. Když přijde na věc, vždycky můžu zasít zrní, které jsem si sám vypěstoval, tato možnost ovšem s touto firmou končí a pokud nebudu mít prachy na firemní osivo, prostě chcípnu hlady. Tady vidím největší průser GM plodin. Další věc je, že plevely se stávají rezistentnějšími na herbicidy, takže "normální" plodiny porostou stále hůře, až vůbec, neb zvyšující se dávky je budou též hubit, takže jediná šance na obživu bude opět nakoupit odolné osivo od jisté firmy... Pěkné vyhlídky, že? Vlastník takové firmy má zaručen nejen trvalý a rostoucí zisk, ale hlavně přímou nadvládu nad kýmkoli. A navíc dobrovolnou. Nikdo přece nikoho nebude nutit takové osivo kupovat, že[překvapení]) Nikdo přece nebude nikoho nutit jíst... Ujišťuji vás, že hladovějící člověk udělá cokoli stejně jako nemocný člověk zaplatí cokoli svému lékaři, když se mu věci "správně" vysvětlí. Děkuji za pozornost. A teď můžete dál rozebírat správné překlady v názvu...

141074

4.8.2007 11:58

Je pravda, že díky globalizaci si tady můžeme něco psát????

Martin Škapík 85.?.?.?

V diskusi pod článkem zazněl argumet typu, že kdyby nebylo globalizace, neměli bychom ani možnost si tady psát. No, na to lze taky odpovědět, že kdyby nebylo globalizace asi bychom ani neměli potřebu si tady psát a tešili bychom neglobální jistě příjemnější věci. Nutno taky podotknout, že si to tady můžeme napsat stokrát, ale protože zákon koncipují právě věci a lidé zde popisováni nejen v tomto článku, tedy vyšinutí idioté, tak to naše psaní stejně nic nezmění, maximálně si člověk řekne, že v tom není sám, když vnímá ještě trochu.

Globalizace je podle mého názoru vyvrcholením systému věcí, který zohledňuje obecně lidské vlastnosti. Systém není nějakou geniální konspirací, jen znakem bezvědomí společnosti, odevzdání se do ruky iluzi a nejrůznějším pseudoideologiím. Společnost zesměňuje a znevažuje rozumnost a volí podle "pocit", "charismatu", přesněji podle sugestivní úlohy médií, které ale mají dnes ničivý potenciál neporovnatelně větší, než kdy jindy. Řeklo by se, že informační technologie napomohou návratu k rozunosti, a ejhle naopak, napomáhají vmanipulovávání lidí do absurdního konzumu, ničím nepodložených lichvářských půjček....

Vrchol mediální manipulace podle mne v celé lidské historii jsou události 11. září, kdy média presentují zcela mýtický, neproveditelný výklad událostí a podobně jako za druhé války němečtí "vzdělanci" přijali arijskou rasu - mimochodem výplod ruské sci-fi spisovatelky - žádná není", aby začali vraždit nejprve vlastní nedokonalé občany, bezbranné v nemocnicích, později tedy nearijské, tak také dnes profesoři fyziky, všichni Ti hunanisté a další roboti vnucují lidem neexistující útok na USA, co je ale horší, podobně jako za druhé války i dnes to funguje a nenajde se jediný novinář, jediné médium, které by volalo po objasnění tohto kriminálního případu, který nejen neudělali, ale ani nemohli udělat arabové se svými nožíky na obálky, snad také proto, že z původního oficiálního seznamu atentátníků už jich je 9 prokazatelně živých.

Ba co více tato absurdní lež nastartovala absolutní utažení práv a svobod prakticky všem, kromě teroristů, které nikdo ani nehledá. Z USA se přez noc stala už otevřená diktatura, doposud byla skrytá, více promyšlená, když vysávala ze světa co šlo, pod rouškou údajné pomoci - šíření demokracie. Na základě nedávného mýtu, tedy máme válku v Afghanistanu o ovládnutí drogového obchodu, respektive udržení, no a v Iráku o druhé největší naleziště ropy.

Globalizace není nic jiného, než one nápis na dolarové bankovce, není to žádné spiknutí elit, ani konspirace, je to důsledek toho, co se stane, když lidé odevzdají moc nad sebou obchodníkům, lichvářům, sadistům a válečníkům. Pak dříve nebo později vznikne globální svět, přesněji svět se promění v pracovní tábor, který budou kontrolovat v...Automaticky kráceno

141075

4.8.2007 11:59

Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část

Martin Škapík 85.?.?.?

vydavatelé bezcených kreditů, finančníci a jejich figury všeho druhu za halasného šumu umělců o dokonalém světě a novinářů.

Hitlerova vize se naplňuje přesně, do puntíků vzniká třetí říše, nebo-li Světový pořádek. S článkem pana Stwory souhlasím, on asi z mých trachtátem ne, ale to je v pořádku, nicméně žádné slovo, pokud není zákonem nic nezmění v tomto absurdistánu, velmi sadistickém, no a doposud nic nenasvědčuje tomu, že by někdo hledal, vyžadoval po politicích odpovědnost, či vysvětlování jejich zločinné vlády nad lidmi. Tito idioté, protože předpokladem pro výkon politiky dnes je bez pochyby idiocie naprosto neví co dělají, naopak mají pocit, že nás vedou k lepším zítřkům. OPět platí Hitlerovo Práce osvobozuje, jenže ten citát je původně z Bible a říká Pravda osvobozuje. Jenže tu hledá málokdo, vyměnili jsme ji za "pocit" osobního blaha, požitky a pan Stwora to tu může stokrát psát, dokladovat, pokud ale se nenajde ani pár lidí, kteří by šli před vládu si stoupnout, upozornit na ty hnusy, co tady musíme díky globalizaci propsírat, tak se nezmění. Nic. Já to dlouhou dobu dělal, no a vida, zjistil jsem, že lidem je úplně jedno, že jejich děti někdo učí nesmysly, upozorňoval jsem na kupříkladu slovníky - dnes se děti pokud to nevíte učí Coca Cola, Hamburger, Disko - jako ANGLICKA slovíčka, kdopak to asi platí? Systém jen navádí lidi na drogy, do skepse a ničí celé generace tím, že jim ukazuje, jaká odporná perverze tady vládne. Bude hůře. Martin

141076

4.8.2007 15:32

RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 141076

Naprostý souhlas s tímto shrnutím dnešní doby. Ovšem vše má svůj čas, a i globalizace se jednou zhroutí vlastní vahou na smetiště dějin. Bude hůř? Jistě že bude ještě hůř, než bude zase líp.

141078

4.8.2007 21:05

RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 141078

Jistě bude hůř,proč asi? [oči v sloup] Protože bude mnohem líp. [smích]

141086

4.8.2007 21:57

RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část

Aja 74.?.?.?

Reakce na 141086

>Jistě bude hůř,proč asi? [oči v sloup] Protože bude mnohem líp. [smích]

Mnohem lip uz bylo.
[smích]

141088

4.8.2007 23:25

RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 141088

Bylo a bude ještě.Leda že by na chleba nebylo,ale hlavně že je sranda,že jo? [smích]

141092

4.8.2007 17:16

Mlácení prázdné slámy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Autorka nás pěkně zpražila. Úmyslně píšu nás, neboť prakticky o každém z diskutujících lze z úspěchem tvrdit, že je buržoazním snílkem. Vždyť všichni sedíme v suchu a teple pod střechou, jsme slušně oblečeni, zdraví, sytí, máme prostředky na připojení k internetu a nikdo z nás nebojuje se zbraní v ruce za svobodu subsaharské Afriky.

Kritika glogalizace je rovněž naprosto nekompromisní. Skoro je mi hanba, že se jí (alespoň prostřednictvím této diskuse) účastním. Jen mi v tom článku chybí taková maličkost. Co paní autorka doporučuje jako alternativu ke globalizaci? Kudy se má ubírat další vývoj lidstva, když jeho současná cesta je tak zavrženíhodná. To jsem se nějak nedočetl. Takže mi celá tato zdrcující kritika připadá jako mlácení prázdné slámy.

141082

4.8.2007 17:46

RE: Mlácení prázdné slámy

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 141082

>Co
>paní autorka doporučuje jako alternativu ke globalizaci? Kudy
>se má ubírat další vývoj lidstva, když jeho současná
>cesta je tak zavrženíhodná. To jsem se nějak nedočetl.

Jak co doporučuje? Podle mě to je jasné. Co je opak globalizace? Prostě žádná globalizace. Produkovat věci lokálně jako dřív. Nevozit věci z druhého konce světa. Trošku se uskromnit. Nepotřebuji v říjnu třešně z Argentiny, stačí mně jablka ze zahrady za městem. Nechat každou zemi, ať si to dělá po svém.

Především ale je třeba zakázat mezinárodní korporace. Zakázat jejich fuze. Rozdrobit je do menších celků a nechat je, ať si sobě navzájem konkurují. Žijeme pod diktaturou korporací, které jsou stále mocnější a dávno si nekonkurují jak by podle jednoho z hlavních zákonů kapitalismu měly. Podívejte se například na ropný průmysl. Svět ovládly 3-4 firmy, které si dávno nejdou po krku, ale tajnými dohodami udržují ceny benzínu na takové výši, že jejich akcionářům to umožňuje pohádkové zisky. My nepotřebujeme 3-4 obří nadnárodní firmy, my potřebujeme stovky a tisíce malých firem, které budou znovu bojovat o každého zákazníka. A v každé zemi podle jiných pravidel.

Globalizace je jen líbivý obal pro ještě větší moc korporací.

141083

4.8.2007 22:57

RE: Mlácení prázdné slámy

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 141083

> Nepotřebuji v říjnu třešně z Argentiny,
Nekupujte teda tresne z Argentiny v rijnu. Nuti Vas nekdo?
Nabidka-poptavka.

>stačí mně jablka ze zahrady za městem.
Ja chci do sve bublaniny tresne.


>Především ale je třeba zakázat mezinárodní korporace.
Uff,...zakazovat. To uz tady bylo.
>Zakázat jejich fuze.
A znovu.

>Rozdrobit je do menších celků a nechat
>je, ať si sobě navzájem konkurují.
A hlavne at plati za zamestnance odvody na socialku, zdravotni, platy nacas, a hlavne dan ze zisku. Pokud zisk dlouho neni, at firma chcipne,...samozrejme dle mistnich zakonu, ze.

>Žijeme pod diktaturou korporací, které jsou stále mocnější a dávno si
>nekonkurují jak by podle jednoho z hlavních zákonů
>kapitalismu měly.
Radej pod diktaturou korporaci, svobodny jako nikdy predtim, litat si do Evropy z Kanady tak jednou za rok minimalne,svuj osobni ucet-ucty v bankach(+nejaka ta nutna credit card,....ehm.)
A to mam vic nez 100chuti Vam poslat kopii uctu za nakup z Tesco(pokud bych to nasel), kde kvalita a cena jidla je takova, ze toto vam za dane legislativy zadny maly obchodnik nemuze zarucit. Proste nekupuje sladke, stavnate italske hrozno v srpnu po kontejnerech, aby to zakaznikovi mohl prodat za 19korun a jeste na tom vydelal. Spokojeny zakaznik,....to jsem si vzdy pral.
Pokud si mohu vybrat vzdy pujdu tam, kde je nabidka kvalitni a cena v pohode.A je mi jedno, kdo kyne. Rad podporim tento fungujici bussines.


>tajnými dohodami udržují ceny benzínu na takové výši, že
>jejich akcionářům to umožňuje pohádkové zisky.
Jejich pohadkove zisky jim zavidet nemusite.Nebo vstupte do jejich rad a pohadkove muzete zbohatnout take [velký smích]
Neni dulezite, kolik utratite, ale kolik vydelate [mrknutí jedním okem]
Cena benzinu odpovida. Ze muze byt nizsi,...jasne.Ale vzdy je to otazka nabidky a poptavky. No, nekupte to.

>které budou znovu bojovat o každého zákazníka.
Specialky, proc ne. Ale zaklad si koupim cerstvy v te nejlepsi kvalite(pokud mozno) pod jednou strechou, protoze chci byt doma vcas.

>Globalizace je jen líbivý obal pro ještě větší moc korporací.
Jsem proti globalizaci, pokud prinasi ujmu me, me rodine a popr. mym blizkym. Pokud tomu tak neni,drzim hubu. Setri mi to penize, cas, nervy,....a kdyz vidim, ze lide stale maji na to, aby si koupili nac zrovna maji chut, je to DOBŘE.

P.S. No,..v Kanade to asi nemate moc lehke, že ne?

141090

4.8.2007 23:36

RE: Mlácení prázdné slámy

cheguevara 89.?.?.?

Reakce na 141090

"Jsem proti globalizaci, pokud prinasi ujmu me, me rodine a popr. mym blizkym. Pokud tomu tak neni,drzim hubu. Setri mi to penize, cas, nervy,....a kdyz vidim, ze lide stale maji na to, aby si koupili nac zrovna maji chut, je to DOBŘE."

Ja ja ja a zase jenom ja. Tot podpora a zaruka, ze
globalizace bude pokracovat tak jako dosud [bliji]
Clanek je za 1. Z duse mi mluvi.

Mala soutez. Vite kdo a kdy napsal toto? A stale aktualni?
"Hej kreckove a bartipani. Je cas budeme uctovat. Vy
panove, kteri jste tim vini, ze bida z lidi lotry cini,
ze nas proti vam zene hlad." ???

141093

5.8.2007 8:57

RE: Mlácení prázdné slámy

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 141093

>Ja ja ja a zase jenom ja. Tot podpora a zaruka, ze
>globalizace bude pokracovat tak jako dosud [bliji]
to:cheguevara
Ano, pokud je to dobre pro me, budu toto podporovat. Zaklad je rodina. Protoze miliony spokojenych a socialne zabezpecenych rodin zmohou vice proti zneuziti globalizace ve prospech nadnarodnich bank a korporaci.
Jit do mozneho boje oslaben a zavisly, ....dekuji, ne e.





>Clanek je za 1. Z duse mi mluvi.
>
>Mala soutez. Vite kdo a kdy napsal toto? A stale aktualni?
>"Hej kreckove a bartipani. Je cas budeme uctovat. Vy
>panove, kteri jste tim vini, ze bida z lidi lotry cini,
>ze nas proti vam zene hlad." ???

141103

5.8.2007 0:58

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141083

Při vší úctě k Vám, pane Stwora, nemáte pravdu.
Globální obchod a výroba má cenu jenom tehdy / a vskutku v počátku měla WTO snahu nějaký dohled zavést /, kdy využijete místních předností k výrobě, jako blízkost zdrojů, klimatické podmínky a podobné komparativní přednosti, které jsou potom opravdu přínosem a ekonomickým požehnáním pro všechny zúčastněné.
V okamžiku, kdy globalizace nese zisky jenom jednomu subjektu -
typicky jde o přenášení výrob do oblastí zatím s nízkou mzdou,
která také není trvalá,jde o "toxický" způsob podnikání pro společnost jako celku.Zisk je krátkodobý a vede k převodu výrob
do vzdálených regionů a zvýšení jiných nákladů pro společnost nevýhodných / doprava,ekologie a pod /.
Jako docela ilustrativní zde uvedu příklad z Německa, kde úřady
zjistily, že brambory vypěstované v oblasti Stuttgartu jsou převáženy kamiony přes celé Německo do Hamburku, kde z nich byly
vyrobeny lupínky a ty pak zase stejnou cestou putovaly zpátky,
ačkoliv v místě měl výrobce také kapacity, ale pouze si chtěl
zvýšit zisky, protože výroba v Hamburku, jej přišla laciněji.
Bohužel stát zde pochybil a nezavedl daň z kamionové dopravy,
což je bolestí i u nás. Po silnicích v celé Evropě se pohybuje
množství kamiónů a mnoho přeprav je zbytečných.Kdo pak platí ekologické škody a hlavně zajištění zdrojů. Stát, takže my všichni doplácíme na zisky některých podnikatelských subjektů.
Je zde nutno postupovat citlivě, aby byl zachován volný trh
v dopravě a přitom zamezeno plýtvání. Letecká doprava a hlavně
nákladní, je stejný problém, především pro nezdaněné letecké palivo.
Zakazovat mezinárodní korporace je nesystémové opatření, které
se mine účinkem.Konkurence již současnému typu kapitalismu nebude
stačit. Musí jít o přerod samotného kapitalismu, který v této
podobě, přestal být nástrojem prosperity a vede celosvětovou
globalizovanou ekonomiku jenom do dalších krizí. Příkladů je dnes
tolik, že není potřeba uvádět.
Aby mě snad někdo opět chytře začal napadat, že chci restaurovat
socialistický model s centrálně řízenou ekonomikou, tak říkám
nikoliv. Staré systémy se neosvědčily, proto musely zákonitě
zahynout a vracet se k něčemu, co nefunguje, je ztráta času.
Bohužel, podoba dnešní formy tržního globálního modelu kapitalismu bez kontroly je také na konci vývoje.
V ekonomických kruzích to vře úsilím najít přijatelnou změnu,
ale zkuste velkým světovým hráčům , sáhnout na jejich "pašalíky"!
Dopadnete jako JFK a nebo ještě hůře.
Současný stav není systémově únosný a čím déle se bude změna
odkládat, tím budou bolestnější důsledky.
Myslím, že negativní důsledky současného žraločího způsobu modelu kapitalismu již jsou dostatečně na celé planetě a světové
společnosti výrazně vidět.Když nepřestaneme, můžeme také planetu
zahubit. ...Automaticky kráceno

141094

5.8.2007 1:00

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141083

Pokračování
Když nepřestaneme, můžeme také planetu
zahubit. Ostatně žralok žere jenom když má hlad, ale "žraločí"
současná forma kapitalismu je nenažraná 24 hodin po celý rok!
Když nebudeš žrát, budeš sám sežrán, ale kořistíme na planetě
a hlavně na budoucích generacích.
Čeká nás všechny v budoucnosti veliké množství ekonomických změn,
ale nesmí být pouze kosmetické. Starý tržní a dnes již výrazně
netržní / trh sám nezajistí potřebnou míru regulace a kdo bude platit škody, které vznikají státům,které zavinil trh bez přívlastku - obrovské státní deficity a ekologické škody !!! / systém je odsouzen k zániku.

141095

5.8.2007 8:22

RE: Mlácení prázdné slámy

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 141095

Ukázka z knihy Plíživý převrat:
Svět v současnosti došel tak daleko, že mu nevládnou zvolení politici, ale nevolené nadnárodní korporace, které přebraly role státu. Globální byznysmeni jsou mocnější než politici v jednotlivých zemích a obchodní zájmy jsou alfou i omegou všeho dění. Z korporací se staly obludy, globální obři, jež disponují nesmírnou politickou mocí. To je velmi špatná věc, protože každá další fúze je větší než ta předchozí a vlády jim jen zřídkakdy stojí v cestě. Vše,co kupujeme- benzín, léky, základní věci jako vodu, dopravu,zdraví a vzdělání,nebo dokonce školní počítače a zemědělské produkty vypěstované za našimi humny- stále větší měrou kontrolují korporace, které se mohou podle svého rozmaru rozhodnout, jestli nás zachovají při životě, nebo NÁS NECHAJÍ ZAHYNOUT. V tomto pokračujícícím procesu jde čím dál víc stranou spravedlnost, slušnost, právo, životní prostředí a dokonce i takové priority jako národní bezpečnost (moje poznámka: viz radar). Nikdy dříve se tolik lidí neocitlo v situaci, kdy nenajdou nikde zastání, protože tento panující systém je veskrze prohnilý. Projevilo se to i při prezidentských volbách v USA roku 2000, v nichž způsobilost kandidáta na prezidentský úřad závisela pouze na schopnosti zajistit si dostatek firemních sponzorů. Rozpočet na volební kampaň G.W.Bushe činil 191 milionů dolarů.

Věci se začaly měnit poté, co se státy produkující ropu sdružily koncem roku 1973 do kartelu OPEC a vyšroubovaly cenu ropy do nebeských výšin. Eskalující ceny ropy roztočily spirálu cen a platů, což mělo za následek hospodářský útlum, nezaměstnanost a v některých zemích až dvacetiprocentní inflaci. Přes noc pak bylo z úst ministrů financí téměř všech západoevropských zemí slyšet, že je potřeba bojovat proti inflaci a omezit veřejný sektor.

V roce 1979 byla britskou premiérkou zvolena M.Tchatcherová a v roce 1981 americkým prezidentem R.Reagan. Tito dva politici NOVÉ PRAVICE, kteří byli nadšenými zastánci volného trhu a nepřátelsky naladěni vůči koncepci státních zásahů, se postarali o zásadní zvrat ve světě. Oba představitelé, dcera hokynáře a hollywoodský herec, odmítli keynesovskou ekonomii a přijali názory ekonomů M.Friedmana a F. Hayeka. Ti si nepřipouštěli, že trh může selhat a že skutečně selhává, nýbrž zastávali názor, že trh dovede alokovat zboží a služby efektivněji než stát a že snahy státu o nápravu nedostatků trhu nadělají více škody než užitku. Vrátili se k myšlence, jež formovala ekonomiku od viktoriánské éry až po krach na newyorské burze, totiž že „úloha státu spočívá ve vymáhání práva, v uvádění kvalitní měny do oběhu a v zajištění nepokřiveného chodu tržních sil.“ A vůbec nejdůležitější podle nich bylo,aby stát vytvořil příznivé podnikatelské prostředí.

Zkrátím to: Tchatcherová s Reaganem zkrátk...Automaticky kráceno

141101

5.8.2007 8:23

RE: Mlácení prázdné slámy

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 141101

Zkrátím to: Tchatcherová s Reaganem zkrátka rozprodali do soukromých rukou co se dalo a po nich to tak udělal celý svět. Od té doby světu vládne úzká skupina lidí a utahují čím dál víc smyčku. Zavádějí NWO a plížíme se směrem k otroctví.

141102

5.8.2007 9:15

RE: Mlácení prázdné slámy

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 141102

Jarmilo
Nevim co rozprodaval Reagan, ale statnich podniku v CSSR bylo hodne. Statni kasu(danove poplatniky) takto okradali zevnitr pod jednotnou vladou znameho bolsevika. Copak jste jiz zapomela?
Otroky jsme byli, jsme a budeme, pokud civilizovany svet vyuzivame a taky zneuzivame. Kdo nikoliv, at hodi kamenem. Uteci z toho lze, ...jen najit odvahu.Prozatim jsem to nenasel.

141104

6.8.2007 7:40

RE: Mlácení prázdné slámy

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 141104

Samozřejmě, že jsem na dobu komunismu nezapomněla, vždyť jsem v ní prožila většinu života. Jenže jsem netušila, že po komunistické frašce zvané Sametová revoluce místo demokracie vystřídá ideovou totalitu peněžní totalita. Zdánlivě se nyní máme lépe, ale jak dlouho? Citliví lidé zaznamenávají všude známky toho, jak celý svět upadá čím dál víc do orwellovských poměrů.

Otroky bychom být nemuseli, kdyby byla zavedena přímá internetová demokracie. Je to patrně jediný způsob, jak zlomit moc nadnárodních korporací. Všichni dnešní politici jsou jen poslušné figurky v rukou nadnárodních firem. I ta Tchatcherová s Reaganem byli nadnárodními obchodníky pro své povahové vlastnosti vybráni jako vhodné figurky k uskutečnění jejich cílů.

To vysvětluje i poměry u nás, kdy nadnárodním firmám se kdeco prodá za hubičku, kdežto domácí podnikatelé jsou ve všech směrech dušeni. Uvedu příklad svého rodného města: téměř veškerý průmysl tam byl po revoluci zničen a rozmetán, nový žádný nevznikl. Dodnes máme překrásnou bytovou stěnu z Krnova, 30 let starou. Nyní si tam ale mohou lidé koupit leda tak nábytek ze švédské Ikey. Také oděvní průmysl byl zničen, místo toho Vietnamci prodávají levné oděvy dovážené z Číny, vyráběné kolikrát v nelidských pracovních podmínkách. Před několika dny v MFD psali o tom, že nově smontovaná hala na výrobu aut hledá nové pracovníky v Polsku. Nevidím v tom žádný smysl, když nadnárodní firmy u nás dostanou od politiků ZDARMA prostor k podnikání- a pak jdou hledat levné pracovníky do Polska či na Ukrajinu. Zatímco naši lidé berou podporu v nezaměstnanosti. Přitom kdyby místní podnikatelé dostali alespoň desetinu toho, co dostanou nadnárodní firmy, tak by každý region jen vzkvétal.

141145

4.8.2007 22:23

RE: Mlácení prázdné slámy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141082

..kudy se má ubírat další vývoj lidstva, když jeho současná cesta je tak zavrženíhodná...

Jj, já si taky myslím, že dělat si starosti s dalším vývojem lidstva je mlácením prázdné slámy. Mnohem praktičtější je dělat si starosti s dalším vývojem sama sebe. Až se každý postaráme o svůj vlastní vývoj, vývoj lidstva se postará taky sám o sebe...

141089

5.8.2007 4:21

RE: Mlácení prázdné slámy

Julian 66.?.?.?

Reakce na 141089

Ano, take se to tak da rici.
Ja jsem se v jednom prispevku dopustil chyby, kdyz jsem oznacil za zacatek globalizace chvili, kdy zacalo byt vyhodnejsi koupit boty od Bati a ne od mistniho sevce. Globalizace ovsem pochopitelne zacala uz s vynalezem kola. Ne bicyklu, ale kola jako takoveho.
Ten trend se v moderni dobe jen zrychluje a nikdo s tim nic neudela. Nazor pana Pelesky, ze uvaleni dane na letecky benzin nebo kamionovou dopravu by melo nejaky kladny ucinek je hodne zcestne. Takovymi opatrenimi by se zdrazilo uplne vsechno, vcetne treba posty.
Autorka clanku snad ani netusi, jak sama sobe odporuje. Na jedne strane si stezuje na to, ze podle jejiho nazoru IMF a Svetova banka nepomahaji chudym zemim (a ony pritom pomahaji www.imf.org,) na druhe strane je podle ni spatny globalizmus, diky kteremu se prelily miliony pracovnich prilezitosti do zemi, ktere to nejvic potrebuji. Staci se podivat na Indii, ktera se diky svemu izolacionismu dostala do zoufale situace a kde ted prave diky otevreni se svetu probiha neobvykly boom.
Nekdy je tezke pochopit, o co ze to vlastne levicaci usiluji.

141097

5.8.2007 16:17

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141097

Je opravdu velice úsměvné, jak je pan Julian hrubě neinformovaný.
Všechna ropná paliva podléhají dani, pouze letecká paliva nikoliv!
Zůstala zde vyjímka, ještě z doby , kdy letecká přeprava byla
zanedbatelná a tudíž spotřeba paliva letadly, vzhledem k ostatním
spotřebám, marginální.Dnes značná část ekonomické obce volá po zdanění paliv pro letecký provoz, aby právě došlo ke zdražení
neefektivních leteckých přeprav, především v nákladní dopravě, kde pro nízkou cenu přepravy, jsou letadly přepravovány nesmyslné zásilky, které se vůbec letadly přepravovat ani nehodí a hlavně
nemusí.Osobní přepravy se takové opatření nemusí vůbec dotknout, stejně tvoří jenom cca 30% letecké kapacity a také již vůbec ne ,
panem Julianem zmíněné pošty! On ale patří zde k notorickým nejspíše placeným rozbíječům diskuzí, takže se blahoskloně od něj
odvracím a tiše nad ním duševně zvracím někde v koutku.
Kamionová doprava musí také do budoucna být postižena daňovým zatížením, aby se hlavně přeprava především sypkých substrátů,vrátila tam, kam patří, tudíž na železnici a došlo
k restrikci neefektivního dopravního zatížení.
Tento záměr je především pro Českou republiku, jako tranzitní zemí,která hodně trpí nadměrným dopravním zatížením,prvořadým
úkolem.Musí každý nést svůj díl odpovědnosti a není možné,
aby Rakousko zatrhlo na svém území kamiony a potom celý objem
tranzitní kamionové dopravy se realizoval přes území České republiky! Ekologie je sice krásná věda, ale musí být také
spravedlivá.Nemohou rakouští ekologové diktovat celé Evropě!!!
Bohužel musím konstatovat, že Mezinárodní měnový fond a Světová
banka pomáhají rozvojovým zemím, ale nezřídka do hrobu.
Nechci zde být kategorický , ale velká část projektů, které
realizovali zmíněné instituce skončila naprostým fiaskem.
Byl jsem zde v Praze v roce 2000, když zde bylo zasedání těchto institucí a zúčastnil se několikahodinové panelové diskuze mezi managery Fondu a Banky a jejich mezinárodními odpůrci a byl jsem
zděšen, jaká zvěrstva jsou prováděna s investicemi do zemí třetího světa, kde převažují politická hlediska, nad ekonomikou
a vůbec není hleděno na zájmy místního obyvatelstva, pouze jsou
zde v popředí zájmy akcionářů Světové banky a MMF.
V Indii je také jasně vidět, kam vede "rozvoj" bez kontroly za
každou cenu. Když řeknu a, tak musím také vědět, co bude jako b.
Naprostý kolaps ekologie, který je dnes v Indii, je toho jasným příkladem - příkladně zcela nedýchatelné ovzduší ve městech
a tím vysoké škody na zdraví - přelidnění, doplněné nekontrolovatelným "rozvojem" je vskutku ďábelský koktejl!
Indie je právě příkladem, kdy se dalo těmto škodám zabránit,
protože se o nich dopředu vědělo a mohli se tudíž eliminovat,
nebo alespoň zmírnit. Jenomže nadnárodní kapitál potřebuj...Automaticky kráceno

141112

6.8.2007 9:45

RE: Mlácení prázdné slámy

Julian 66.?.?.?

Reakce na 141112

No, kdybyste si pane Pramen misto tech primitivnich urazek a reci o zvraceni a placenych rozbijecich diskuse nekdy radeji zasel na letiste, videl by jste, ze vetsina startujicich letadel ma okynka. Tedy ze prepravuje cestujici a ne naklad. Jo, jestli pocitate zive lidi na kila kosti, masa a kuze, tak mate nejspis pravdu.
Skoda, ze jste si podle vseho na mem odkazu www.imf.org alespon pulhodinku nepocetl, protoze v tom pripade bychom se mohli bavit trosicku rozumneji.
Ale mozna ne, protoze ja treba na ekologicky cistejsi Indii pred dvaceti lety nevzpominam jako vy s laskou a nehou. Tem zebrakum v Kalkate, kteri umyslne mrzacili sve deti aby vice vyzebraly nepomohl nejaky zkurveny polosocialismus, ale jeho pravy opak.

141150

14.8.2007 11:19

RE: Mlácení prázdné slámy

qwerty 195.?.?.?

Reakce na 141112

Vubec se mi nelibi Vase ubohe napadani Juliana. On zde prezentuje svuj, odlysny nazor, pohled, chcete-li, na dane tema. V mnohych vecech s nim musim souhlasit, v jinych ne. Ovsem Vase pubertalni urazky a nesmyslne vyroky o "rozbijecich diskuze" jsou naprosto absurdni. Podle me je prave vymena a rozebirani odlysnych nazoru na vec ucelem diskuze. Diskuze, ve ktere maji na dane tema vsichni stejny nazor je zbytecna, nemyslite ?

141717

5.8.2007 16:19

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141097

Pokračování
Indie je právě příkladem, kdy se dalo těmto škodám zabránit,
protože se o nich dopředu vědělo a mohli se tudíž eliminovat,
nebo alespoň zmírnit. Jenomže nadnárodní kapitál potřebuje vydělávat,ten se neohlíží na nic.
Dobrý a naprosto ilustrativní příklad je Lýbie, která si koupí
od Francie zbraní za cca 400 milionů USD - hlavně střely Milan
a další "hračky". K čemu a proti komu je může Lýbie potřebovat?
S kým bude válčit? Je to jako u pitomců!
Pochopit lze všechno, ale záměry některých zločinných nadnárodních společností, které jsou podporovány dnes již hrstkou
pravicových politiků a jejich řiťolezců, jsou zcela mimo
chápání i jenom prostých řadových ekonomů na celém světě,
pro jejich triviální hloupost a krátkozrakost.Nastalé škody
dopadnou i na ně, ale i na škodách lze zase vydělat.
Antivirové společnosti si platí svoje "vyvíječe" virů, aby měli
dostatek oveček, které budou jejich antivirové produkty kupovat.
Zrovna také pro tu samou činnost je zde "umístěn" pan Julian.
Když se zdiskredituje, přijde další placený borec.
Takový je běh světa a nikdy jinak. S rozvinutým kapitalismem
na věčné časy a nikdy jinak!!! Jedněch rudých kozlů jsme se
zbavili a teď zde máme modré a jinak barevné, i s bandou
"omaskáčovaných" psychopatů, kteří zde chtějí postavit v Brdech
zařízení, které nás bude všechny ozařovat, abychom nenastydli,
a až budeme všichni řádně "osvíceni", přijdeme rovnou do nebe.

141113

5.8.2007 17:55

RE: Mlácení prázdné slámy

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 141113

Děkuji za názory pánů Stvory a Pramene. Dočetl jsem se o spoustě "opatření", které by měly zabránit škodlivé globalizaci. S výjimkou daně z kerosinu se však jedná o nesystémové návrhy a chaotické a byrokratické zásahy do ekonomiky. Velmi se podobají tomu, co zkoušeli komunističtí plánovači před padesáti léty ve Východní Evropě. Dokonce i jazyk argumentů jejich stoupenců připomíná místy tehdejší Rudé právo. O tom, k čemu tento komunistický diletantismus dospěl, snad netřeba diskutovat.

Tedy pánové prominou, ale stavění železných opon a státní dirigismus ještě nikdy nepřivedly žádný národ do ráje. Pakliže ano, prosím o příklad.

Na závěr musím přiznat, že současná etapa vývoje lidstva má své stinné stránky. Zná někdo nějakou, která je neměla?

141117

5.8.2007 18:31

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141117

Nechci se dlouze dohadovat, ale bez jistého návratu k "plánu"
nebude možné současné problémy řešit.
Čína je obrovská ekonomika a užívá stále jak říkáte "státního
dirigismu", dokonce je dodnes řízena Komunistickou stranou Číny,
i když je jasné, že prosperita Číny je založena na uvolnění se
tržním silám.
Pro nás, co jsme zažili "radovánky" reálného socialismu je podobná
informace velice stresující, ale to neznamená , že plán jako
ekonomický nástroj ,odložíte do starého železa a necháte vše probíhat samovolně.
Stát si musí vytvořit nějaké kontury směřování a potom do takové
ohrádky můžete pustit volný trh, jinak nastane chaos.

141121

5.8.2007 18:39

RE: Mlácení prázdné slámy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 141097

Levičáci usilují vyhodit ze sedla a od koryta pravičáky, aby tam mohli zasednout sami - a naopak. Slušní lidé usilují o to, aby se začly řešit skutečné problémy lidstva a planety, místo hraní si na levičáky a pravičáky.

141123

5.8.2007 18:57

RE: Mlácení prázdné slámy

Pramen 88.?.?.?

Reakce na 141123

Žádní levičáci a pravičáci již dnes v ekonomice nejsou.
Trochu jste zaspal dobu.Jde pouze o soutěž názorů , ze kterých
je dnes jasně vidět, že ultratržní teorie nejsou funkční,
zrovna tak jako ekonomika sešněrovaná plánem.
Zrovna tak globalizace bez kontroly je cesta do pekel.

141126

6.8.2007 2:50

Do (_!_)

Kadence crazy 154.?.?.?

s celou globalizaci z ktery mate leda tak velky h... !

141140

Příspěvků: 56

03.08. 05:13 Julian  Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 08:52  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 11:16 kammou  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 17:06 trodas  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 11:38 sylvian  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 11:41 Ilja Sajdl  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 12:18 Antiseptik  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 13:34 Pramen  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 21:47 Julian  RE: Globalizace je nevyhnutelny trend
03.08. 08:54  Skvlý článek !
03.08. 10:16 Makrela  Až na ten divný překlad
03.08. 15:18 Vladimír Stwora  RE: Až na ten divný překlad
04.08. 00:22 Pramen  RE: Až na ten divný překlad
04.08. 01:01 Vladimír Stwora  RE: Až na ten divný překlad
04.08. 12:39 Makrela  RE: Až na ten divný překlad
04.08. 15:46 Vladimír Stwora  RE: Až na ten divný překlad
03.08. 20:10 Kropáč  RE: Až na ten divný překlad
03.08. 17:23 Fiala  Máš to za 5
03.08. 18:52 Vladimír Stwora  RE: Máš to za 5
04.08. 00:15 Pramen  RE: Máš to za 5
04.08. 03:01 Druid  RE: Máš to za 5
03.08. 18:33 merc  altruismus
03.08. 21:43  RE: altruismus
03.08. 18:56 Mejla  Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,
03.08. 21:48  RE: Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,
14.08. 10:33 qwerty  RE: Globalizace přinesla lidstvu nebývalý pokrok, zvýšení životní úrovně a prodloužení délky lidského života,
03.08. 20:19 Kropáč  Globalizace je trend.
04.08. 10:05 MIC  Zajímavé...
04.08. 11:58 Martin Škapík  Je pravda, že díky globalizaci si tady můžeme něco psát????
04.08. 11:59 Martin Škapík  Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část
04.08. 15:32 Antiseptik  RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část
04.08. 21:05 micha  RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část
04.08. 21:57 Aja  RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část
04.08. 23:25 micha  RE: Můžeme si opravdu tady psát díky globalizaci - druhá část
04.08. 17:16 Vojta49  Mlácení prázdné slámy
04.08. 17:46 Vladimír Stwora  RE: Mlácení prázdné slámy
04.08. 22:57 V. Sodek  RE: Mlácení prázdné slámy
04.08. 23:36 cheguevara  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 08:57 V. Sodek  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 00:58 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 01:00 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 08:22 Jarmila  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 08:23 Jarmila  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 09:15 V. Sodek  RE: Mlácení prázdné slámy
06.08. 07:40 Jarmila  RE: Mlácení prázdné slámy
04.08. 22:23  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 04:21 Julian  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 16:17 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
06.08. 09:45 Julian  RE: Mlácení prázdné slámy
14.08. 11:19 qwerty  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 16:19 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 17:55 Vojta49  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 18:31 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 18:39  RE: Mlácení prázdné slámy
05.08. 18:57 Pramen  RE: Mlácení prázdné slámy
06.08. 02:50 Kadence crazy  Do (_!_)

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

41

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 103 čtenářů částkou 14 202 korun, což je 41 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Muži nebudou mít žádný hlas v rozhodování soutěže Miss Germany26.01.20 10:44 Německo 0

Hymna Evropské unie25.01.20 20:10 Evropská unie 1

Česká firma umí zpracovat plasty na palivo25.01.20 08:11 Česká republika 6

Lauren Southern v australské no-go zóně23.01.20 20:13 Austrálie 5

Varuješ před mamografem? Na policii s tebou!23.01.20 17:41 Česká republika 1

Vánoční nákupy migrantů v Bruselu23.01.20 17:31 Nizozemsko 2

Politruk Kartous bude kádrovat ředitele škol22.01.20 22:58 Česká republika 4

Glyfosat v medu22.01.20 20:27 Německo 1

Raketový úder Íránu přerušil ovládání amerických dronů v Iráku21.01.20 21:50 Írán 5

Co nabízí Tesco v Británii21.01.20 21:15 Británie 10

Po brexitu je třeba mít větší obavy o osud EU než Velké Británie 21.01.20 14:56 Evropská unie 3

Vladimír Putin odtajnil archivy SSSR o Mnichovské zradě21.01.20 09:52 Rusko 9

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 1

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 2

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 3

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 13

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Cena dobíjení elektromobilů letí závratně vzhůru17.01.20 22:54 Evropská unie 4

Brexit prý bude Brity stát tolik, co jejich členství za 47 let, tvrdí eurohujeři v iDěs16.01.20 21:50 Británie 6

Neuvěřitelné: Čtyři soutěže královny krásy -- všechny vítězky barevné16.01.20 18:07 USA 5

Měnové kurzy

USD
22,83 Kč
Euro
25,17 Kč
Libra
29,85 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,59 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
20,89 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 883,45 Kč
1 unce stříbra
413,62 Kč
Bitcoin
190 485,98 Kč

Poslední aktualizace: 26.1.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 434