Diskuze k článku

Jak se píše rasistický článek

Příspěvků 39

25.7.2007 6:45

Tak teda nevim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 207.?.?.?

Pripada me, ze je to jakasi parodie na zpusob "Borat".
Jestli ale ne, tak ten pan je skutecne rasistou, horsim nez Jizane.
Protoze ti vedi proc jsou rasisti, tento pan to nevi.
Ten pocit superiority se kterou pise bere dech. Ve svem vedomi je velkorysy do stupne, ze by nektere rasy mozna nechal i prezit.
A on by byl ten soudce.
Nejvetsi sranda byla ta cast o Jizni Africe, kde uznal, ze "cerni" jsou ti nejlepsi sluhove. Jen aby dokazal, ze neni rasista.
Pane, v Jizni Africe je vetsina kriminality provadena prave cernou populaci.
Co me ale prekvapilo, ze Ceska Republika je na tom prijmove stejne jako Mexiko.

140407

25.7.2007 7:55

RE: Tak teda nevim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 140407

Mně zase připadá,že jste asi četl úplně jiný článek.Nebo jste jej četl ve stavu blízkému bezvědomí.Mám zcela stejné zkušenosti jako autor a i stejný názor.Je mi fuk jestli je někdo zelený nebo fialový,hlavně když se chová slušně a kultura na to nemá vliv.Líbí se mi čínská,arabská,vietnamská,afro a mnohé další.Pokud je ale někdo hulvát,zneužívá systém a ještě se jím kryje,tak potřebuje slovy Švejka přes držku.

140408

25.7.2007 9:32

Jste k smíchu oba dva.

Robocrep 85.?.?.?

Reakce na 140408

Když se někdo chová slušně, tak na to má kultura sakra vliv, a nositelem kultury je rasa.
V současnosti žije v Čechách silná komunita Vietnamců a proti nim nedochází k žádným projevům nesnášenlivosti, ačkoliv řada z nich zde nabyla majetku nelegální cestou.
Stačilo jim, aby se příliš neprojevovali navenek a posílali děti do českých škol (což zvládají levou zadní - díky asijskému IQ).
Ostatně romský slušně vypadající podvodník a lichvář nikdy nevyvolá u majority takový projev nesnášenlivosti jako špinavý a hlučný cikán, přestože vysává společnost mnohem víc. Takže nejsme sice rasisté v tom smyslu, že bychom někoho soudili podle barvy kůže, ale zaměřujeme se pouze na to co je na povrchu, a ne že ne.

140412

26.7.2007 10:30

RE: Jste k smíchu oba dva.

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 140412

>Když se někdo chová slušně, tak na to má kultura sakra
>vliv, a nositelem kultury je rasa.
A dane misto,....bych skromne dodal. [mrknutí jedním okem]
Kdyz se hleda kopac uranove rudy,nebo rozvodu potrubi nevadi, ze jeste nedavno kocoval po Slovensku, spal pod sirakem a drevo, strojem promenene do tvaru parkety, si plete s briketou.
...rikali si soudruzi v 50tych letech.

>V současnosti žije v Čechách silná komunita Vietnamců a
>proti nim nedochází k žádným projevům nesnášenlivosti,
>ačkoliv řada z nich zde nabyla majetku nelegální cestou.
Znate v Cesku cesty pro celou jednu komunitu, jak nabyt Majetku legalni cestou?
Neni rec o 'uziveni se', ale opravdu majetek ve stovkach milionu, ne-li v miliardach platnych potistenych papirku. Ja ne e. White collar crime - Celni sprava CR / Viet-nam komunita....neni co dodat.Hlavne ze se mame vsichni radi [smích]
A co se vietnamske komunity v CR tyka, plati zde stejna hierarchie, jako treba v Garden Grow, California.


>Stačilo jim, aby se příliš neprojevovali navenek a posílali
>děti do českých škol (což zvládají levou zadní - díky
>asijskému IQ).
...a posilali deti do ceskych skol.
At jsou radi, ze jsou radi. V 60tych letech min.stoleti deti 'dane minority' byly zamerne zarazovany do skol pomocnych. A to hlavne proto, ze ukon urcujici soudruzka se bala, aby jeji deti nahodou neprinesly domu vsi a blechy. Dnes potomci techto 'absolventu' pomocnych skol tvori zaklad, v 70tych letech bosevikem zbudovanych, ciganskych geth.

>Ostatně romský slušně vypadající podvodník a lichvář
>nikdy nevyvolá u majority takový projev nesnášenlivosti jako
>špinavý a hlučný cikán,....
A co treba takto:
Ostatně jakykoliv slušně vypadající podvodník a lichvář nikdy nevyvolá u majority takový projev nesnášenlivosti jako špinavý a hlučný cikán,....
V CR a Kanade to vypada tak, ze zakony obou zemi navrhovali a odsouhlasili:
1ks cerny ridic Taxi
1ks cigansky cekatel na soc.davku (davka na davku pika- vetsinou vari bily varic)
1ks donemoty opily potomek hrdych indianu kmene X - (podekovani evropskych distributorum, ehm)
1ks....dalsi pan na holeni!


>přestože vysává společnost mnohem víc.
Moc vite. Trest by mohl prijit zahy. [zmaten]

>Takže nejsme sice rasisté v tom smyslu, že bychom někoho soudili podle barvy >kůže, ale zaměřujeme se pouze na to co je na povrchu, a ne že ne.
Toto ma byt oslava 'hnupstvi' dane majority?
Zvlastni,....
Ta hloupa cerna minorita to ma tak zarizene, ze chytra bila majorita dela zakony tak, aby se cerny smal a bily se pomalu menil na 'mourovateho'.
Platit jak mourovaty,...to uz se nepouziva, ze ne [cool]

140509

25.7.2007 10:17

RE: Tak teda nevim

Jan Skocdopole 83.?.?.?

Reakce na 140407

"Pane, v Jizni Africe je vetsina kriminality provadena prave cernou populaci. " - ano, a v Ceske republice romskou populaci. A ted si srovnejte kolik procent obyvatelstva je v Cechach "romske" a v JAR "cerne". [oči v sloup]

( s clankem az na nejake drobnosti naprosty souhlas )

140414

25.7.2007 11:18

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 140407

Ja nevim, ale mam pocit ze dokud nekdo nenapise clanek stylem. "Romove jsou ti nejbajecnejsi lide" tak bude vzdycky existovat nekdo kdo placne takovy demntni kraviny jako vy pane anonym.
To co autor napsal v clanku je proste fakt. Dokonce ani nezaprel svoje antipatie vuci uvedene komunite. A pribehy ktere popsal se proste stavaji dnes a denne a vidi je kazdy kdo nezije zrovna s klapkamy na osich v milionarske ctvrti. Mam dokonce i 2 podobne zkusenosti s cikany kteri se chteli(nebo chteji) vymanit tak jako ta vysokoskolacka. A vychazi to zatim jen v jednom z tech pripadu protoze chovani tohohle etnika je opravdu jako nakazliva choroba a tak mu proste jeden dalsi cikan kterej do svych cca 15ti se snazil "sekat dobrotu" podlehl. Ale nechapu proc to pisu. Pokud totiz nenapisu "Romove jsou ti nejbajecnejsi bytosti na svete" tak stejne neco na mem prispevku napadnete.

140426

25.7.2007 15:08

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140426

Mily pane, ja nerikam, ze ty pripady se nestaly, ja rekl, ze ten pan je rasistou. A jako rasista by byl na zapade povazovan. Napriklad, nikdy by nebyl prijat jako zamestnanec do toho casopisu.
Na zapade jsou na to velmi citlivy.
Jeho rasismus byl v jeho pocitu superiority, kde on je ten ktery muze soudit co je prijatelne a co ne.
Vsimete si, ze i on ve clanku rika: V Kanade, to mu bylo receno, se snazime spoluzit, nektere veci prehlizime.
V Cechiji, coz je pozustatek minuleho rezimu schazi propracovana spolecnost ktera ma intelektualni tradici.
Tak jako na zapade se da rici, ze evoluci jsme vsichni prisli z opic.
V Cechiji se zda, ze vsichni se vyvynuli z traktoristu a policajtu. O cemz svedci stav Ceske kultury.
Stale je ten zlaty standart charakteru :jak clovek dovede makat"
Cim clovek je, a kolik ho odmenuji v praci.
Jak jste si vsimli, ani zminka o moznosti zdedeneho majetku, ktery by umoznil vzdelani a cas pro studium zbytecnosti. A prave to studium zbytecne vedy rozviji intelektualni a socialni stav naroda.
I hry slavneho autora Havla se odehravaly po praci pri pivu.
Vrchni echelon ceskych pracovniku jsou delnici v informacich.
Takzvani "programatori pocitacu". Stejne jako soustruznici v minulem rezimu si reservuji takzvany "patent na rozum" a to ne z duvodu, ze by tato profese dovolovala nejakou extraordinarni schopnost, ale protoze "berou" vice penez a nekdy, v pripade znalosti jazyka (ciziho) maji moznost pracovat v zahranici.
Tedy, stejnym puvodem a tim, ze i ti zbohatlici jsou vlastne jen zbohatliky vznika dojem, ze Vychodni Evropa je centrum vesmiru. Coz je ovsem mylny nazor.
Ve svete, zvlaste v svete sirem jsou absolutne jine standarty na posuzovani lidi, nez jak kdo maka, jak je hodny a jestli by mel dostat pres drzku.
Kdyz se takto projevite, tedy ve svete, riskujete, ze se na vas bude pohlizeno jako na burana, rekl jsem to dobre?

140440

25.7.2007 16:05

RE: Tak teda nevim

Gdosy 195.?.?.?

Reakce na 140440

Se všemi názory jenž tu píšete naprosto souhlasím a chápu že je nutné věci správně pojmenovat. Jenom prosím, ať už je to jakkoliv, nevracejte se nikdy zpátky do Čech. Pitomců kteří nám romské spoluobčany hodlají nastěhovat do našich bytů je tu i bez toho mraky. Vy o češích nic nevíte, ale haldu pomluv jenž tu na ně snášíte patrně chápete jako projev svobodného názoru. Takže zatímco češi jsou banda sedláků a negramotů z Nemanic, cikáni, ukrajinci, rumuni a podobní nám sem jezdí ukázovat princip té správné západní demokracie. Tedy nic nedělej, ničeho si nevšímej a hlavně nekřič když tě podřezávají. To je ona západní demokracie o níž kážete? Strčte si ji do prdele a pokud možno ještě hloubš!!!!
Soudím že zápach na půl města a haldy odpadků na ulicích jsou naprosto nepřijatelné pro každou slušnou společnost. Soudím že když vám děti po celý rok tahají ze školy vši, je to nepřijatelné pro každou slušnou společnost. Soudím že to čím opovrhujete a posměšně nazýváte práce, je služba člověka pro člověka. Tedy nikoliv ty makej a já tě okradu, ale budeme makat oba a pak se rozdělíme. Že tomu na západě nerozumí se nedivím. Ono je vždycky lepší věřit, že za chudobu a mizerné životní podmínky si může každý sám. Ostatně to je důvod proč je oslavován každý komu práce smrdí. Ale nebojte mnozí naši spoluobčané už princip demokracie chápou a to i přesto že v současnosti už v čechách nežijí. Nakrást a zdrhnout do země svobody, kde na ně zákony nemůžou. Ne do Ruska ani nikam do bývalého východního bloku. Skutečně zdrhají na opačnou stranu. Nic vám to neříká? Asi ne. Vždyť ta demo-kracie je jenom v USA a Kanadě!

140443

25.7.2007 17:36

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 140440

Aha takze autor je rasistou protoze si dovolil rict nahlas nazor jenz je sdilen vetsinou spolecnosti (podle vas sice jen te ceske "buranske" ale presto vetsinou) Je rasistou ani ne proto ze rekl pouze pravdu a prednesl neochvejna data, ale proto jakym to napsal "tonem".
A pokud by chtel zapadnout do one "vyspele" zapadni spolecnosti, kterou popisujete stacilo by mu pouze ignorovat. Staci pouze ignorovat rozbite okno a ukradene autoradio. Nedivat se na detske hriste pokryte vrstvou zvratku a vykalu a dite proste na nej nepoustet .. jen tak .. bez vysvetleni. Nepremyslet nad vyplatni paskou a kolonkou ktera ja neviditelnym inkoustem oznacena jako "na darmozrouty". Praci jako novinar by ve "vyspele" spolecnosti nedostal dokud bude psat vseobecnou pravdu tim svym "tonem".
Aby dostal praci ve "vyspelych" novinach musel by psat o pohlavnim zivote Britney Spears a o ozralych hvezdach showbussinesu.
Pokud je to tak .. dekuji nechci. Radeji budu zit v te zemi traktoristu a policajtu.
A pro vasi informaci, patrim take do te tridy programatoru pocitacu i kdyz navzdory vasi teorii se za nejakou vladnouci tridu nepovauji. Je to proste prace jako kazda jina a nepovazoval bych se za lepsiho nebo horsiho. Hodnoty ktere vytvarim jsou mozna o neco malo lepe ohodnoceny nez hodnoty ktere vytvari prodavacka v obchode, nebo opravar topeni. Ale ja si plne uvedomuji ze to co vytvari oni ja potrebuji take. Delam proste jenom to co me jde a z ceho mam zaroven vetsi radost.
Ale muze me nekdo vysvetlit jake hodnoty vytvari rodinka ktera svych 3 mladsi ze svych 5ti deti necha do slova kalet na detskem hristi a demolovat ho tak ze ostatni deti tam chodit uz nemohou. Ty starsi poslou vybrat par aut nebo neco slohnout do samosky a samy si zajdou jednou za mesic pro podporu.
A abych nebyl podle vas rasista musel bych zavirat oci a radeji o tom nemluvit a uz vubec ne psat ?
Do prdele (prominte ta prdel tu sedi) tak to asi budu klidne rasista jestli ho definujete takhle.

140449

25.7.2007 18:50

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140449

Mily pane Rehak, nerozcilujte se.
Jestli-pak jste si vsiml, ze duvod pro tento clanek byla vlastne snaha toho sympatickeho belovlaseho pana o znovuzavedeni visove povinnosti Cechu do Kanady.
Ten pan novinar byl do toho jen zmanipulovan.
Co se tyce cikanu, ti jsou nepochybne problem, ale, co maji delat.
Ta zamestnani ktera delali jsou v soucasnosti provadena immigranty, kteri delaji za mene penez, protoze jejich motivace je navrat do vlasti. Immigrant, zvlaste ekonomicky zije vlastne doma a sni o tom, jak si bude moci dovolit veci ktere si ti, kteri nesehnali dosti odvahy odjet koupit nemohou. Proto je ochoten zkouset vice nez domorodec.
Cikansky zlocin je a budete se divit vinou spatne prace policie.
Ceska policie je spatne vyskolena, da se rici lina a vetsinou nezna zakony.
Kolikrat jsem videl takovou to situaci: Franto, co s nim udelame, no pustime ho, aspon nebudeme muset vyplnovat formulare.
Kdyby se tvrde stihaly prestupky, k tem by prestalo dochazet, nebo by se jejich pocet zmensil.
Viz. major Giulliani v New Yorku.
Nikdy jsem nerekl, ze Cesi nejsou chytri, Cesi jsou neuveritelne schopni, a to plati i o Slovacich, ale jen tezko shazuji svou vychovu ktera jim svazuje ruce, tedy alespon v prvnich letech v civilisaci.
Podivejte se na sebe.
Na prvni pohled velmi inteligentni, vzdelany, a mozna i vysoky, stihly a hezky. Dobry milenec?
Vy jste, kdyz se zacalo hovorit o tom cim jste, se zacal chovat velmi defensivne.
Pane, vy nepochybne vytvarite vyssi hodnoty, proc si tedy nepriznate vyssi socialni odpovednost.
Ja bych neco takoveho nedokazal. Ja tady musim mit tri takove jako vy, aby me to tady slo.
Tedy ke konci, jestlize nekdo zdemoluje hriste a lide vedi kdo to udelal a nepotrestaji ho, kdo je vinen? Oni sami, protoze nepouzili policii k naprave. Jestlize policie nereaguje, ci je to vina? Pana policejniho velitele. atd.
Tedy, ne rasismus, ale touha po poradku. Chapete to?

140457

25.7.2007 20:31

RE: Tak teda nevim

Robocrep 85.?.?.?

Reakce na 140457

Tohle podepisuji. Policie opravdu přistupuje k cikánům hrozně ledabyle. To že nemají možnosti jak je potrestat, nebo se bojí nařčení z rasismu, jsou pouhé výmluvy. Zákony pořád ještě platí pro všechny. Kdyby "buzerovali" kapsáře tak vytrvale jako nevinné řidiče, brzy by je z jejich fleků vytlačili. Je to věc pohodlnosti. Všichni tyhle problémy vidí, ale nikdo nic nedělá. Říká se, že policajti cokoliv menšího než vraždy neřeší a asi to bude pravda. [bliji]

140465

25.7.2007 21:51

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140465

Nedbala prace policie je take duvod pro nizky respekt.
Napriklad nehody. Vetsina nehod je zavinena na dalnici a diky vysokym rychlostem.
Uloha policisty by mela byt temto zamezit. Kazdy velitel ma mapu s udaji kde se co deje. Proc tedy misto aby buzeroval normalni ridice o lekarnickach neposle na ta kriticka mista dve, nebo tri posadky aby postihovali rychlou jizdu. Treba jen kazdy druhy tyden.
Nebo s cikany, tedy tema spatnyma. Nekdo znici hriste, dum, vyhrozuje nekomu? Sup, tedy. Zavolame pana policistu ktery situaci vyresi.
V zemi nesmi byt rasismus, ale musi byt zebricek hodnot, kde panuji hodnoty konservativni.
Kdyz obcan vi, ze ho policie dusledne chrani, tak policie bude mit respekt. Jako v USA.
Schopny velitel by to vyresil behem dvou let. 180 stupnu obrat.
Politik bude mit jen tolik respektu kolik toho obetuje pro politiku. Kdyz se muze ukazat na politika a rici: podivejte se, kolik si toho ta kurva nahrabal" cela moralka naroda upada.
Kdyz ovsem vezmete zkorumpovaneho politika a popravite ho, jako v Cine, ziskate obdiv.
Vzdyt se podivejte, dva hlavni politici v Cechach maji milenky, jeden dokonce nemanzelske dite, oba utekli od manzelek.
Ja si opravdu zacinam myslet,ze kral, tedy monarchie je jedina cesta z toho marasmu. Tedy do doby nez si narod vyvine charakterni lidi.

140467

26.7.2007 2:22

RE: Tak teda nevim

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 140457

Dovolim si nesouhlasit, to jak jsou nastaveny parametry v systemu ovlivnuje vyrazne i praci policajtu. Jestli se razi jako spravna cesta oficialni pozitivni diskrimanace, tak na to spolecnost reaguje presne tak jak je uvadeno v clanku, kdy po zahranicnim novinari nekdo chce, aby vyjadril verejne jejich nazor, protoze oni sami, uz bez tvrdych sankci svuj nazor na toto tema rict nemuzou.

Podobne v tomto spolecenskem ovzdusi musi byt ovlivneni i policajti. Nikdo nebude zbytecne riskovat sveho fleka, tim ze by zkousel "chcat proti vetru". Podivejte se na kauzu Zakova, experti rekli, ze zakrok byl primereny a nebyl hruby. A ja jsem preptal kamose, co byl u policajtu a rekl mi to same, mimochodem me kdysi naucil tu pakovou techniku, kde pri lehu na brise daji ruce za zada a na ne naramky. Policajta vyhodili a Zakova zada zmenu statniho zalobce a rozmazava to v mediich, coz je v jeji politicke funkci na hrane se zakonem.

Pokud jde o to, ze poradek si maji udelat sami lide, tak to znamena nest kuzi na trh znova v spatnem spolecenskem klimatu. Riskujete hned dvakrat. Za prve, ze dojdete ujmy hned zjevne anebo pozdeji skryte od tech, co delaji svincik. Za druhe velmi pravdepodobne pujde o emotivne vyhrocenou situaci, kdy budou padat slova i rany. A tam si koledujete o nejaky ten paragraf, at uz neco reknete nebo ne. Kdyz da nekdo pesti do nosu me, tak to pri me visazi urcite nebude kvalifikovano jako rasove motivovany cin, naopak jak kdyz to vratim a dotycny bude bude to spravne etnikum, tak budu mit potencionalne problemu hromadu a budu zatracene potrebovat svedectvi lidi, kteri by dosvedcili, realny prubeh toho, co se stalo.

Pokud jde o spolecnskou prestiz. Vetsina Cechu zastava nazor, ze cikani jsou u nas diskriminovani pri hledani zamestnani. To je fakt. Rikate, ze u nas pracuje hodne lidi z vychodni Evropy. Jak je mozne, ze domaci clovek, ktery zna jazyk, nemusi s nim probihat zadne papirovani ohledne pracovnich povoleni nedokaze konkurovat v praci temto lidem. Mimochodem pri odlivu nasich zdravotnich sester, napr. ve psickovem pracovisti jako je onkologie v Motole najdete taky zdravotni sestry z vychodni Evropy. Proc maji tito lide vetsi prestiz nez nasi cikani? Stejna situace je i v USA, kde nelegalni pristehovalci z vychodne Evropy a latinos maji vysokou prestiz na nekterych pracovnich trzich!

Prestiz si proste musite tvrde vypracovat. Je mnohem jednodussi toto spolecenske uznani ztratit nez ho ziskat. Nasi cikani musi ted mnohem pracneji pokusit se dopracovat ke sve prestizi, spolecenskou uctu si nelze vynutit ani pargrafy, ani pokutami. Naopak tato politika zavirani oci nad problemy, povede k hromadeni napeti a ke skutecnemu iracionalnimu vybuchu nenavisti.

Vzhledem k tomu, ze lide, i kdyz musi drzet hubu a krok, nam toto strkani hlavy do pisku v techto problemech prochazi, jinak bychom uz davno byli mimo realitu. A kdyz je jeden mimo realitu nemuze analyzovat situaci, vyvodit spravne vychodiska a realizovat opatreni pro reseni problemu.

140483

26.7.2007 3:26

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140483

Mily pane Bartosek, mate pravdu, neda se nic delat. Vse je ztraceno.
Reknu vam, zlata Amerika.
Co jste vlastne tou chlupatou revoluci ziskali?
Vlastne jenom to, ze si muzete pujcovat penize, vymenou za to, ze se nebudete michat politikum do vladnuti.
A kde je ta demokracie?

140488

26.7.2007 10:06

RE: Tak teda nevim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 140488

Co jsme získali? Ti, co to ještě nevěděli, získali důkaz, že demokracie není.

140508

27.7.2007 3:14

RE: Tak teda nevim

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 140488

Ja nejsem nerekl, ze je vse ztraceno. Rekl jsem, ze skutecne reseni bude trvat, bude bolet, a pokud nekdo skutecne chce repekt, pak bude muset zatnout zuby a zabrat. Budet prekvapen, tak ja znam cikany, co tvrde pracuji, maji doma cisto a uklizeno, chovaji se slusne a jejich deti chodi do skoly a maji respekt te vestinove spolecnosti. A pokud jde o zlatou Ameriku, mohla by byt.
http://www.blisty.cz/2007/7/27/art35501.html
Tento muz sepsal slova, ktera by mela byt tesana do kamene a jednou mozna budou. [smích] [mrknutí jedním okem]

140565

26.7.2007 9:37

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 140457

S timhle naprosto nesouhlasim.
Oni ty policiste maji totiz svazane ruce a to sakramentsky.
Podivejte se treba na Cunka ja dopad kdyz chtel zakrocit a merit stejnym metrem.
Oni ty policiste nemaji moc sanci neco udelat kdyz chyti 14tileteho cikana jak nekde veci za 1999,- protoze moc dobre vi ze za 2000,- by to uz byl vetsi problem (mozna).
U nas ve meste treba topej cikani v kamnech petlahvema. Nehoraznej toxickej smrad. Jenze protoze ty kamna maj ve sklepe kam ma pristup kazdej tak neni koho postihnout. Museli by ho chytit za ruku kdyz tam tu petku hazi. Kdepak, za tohle nemuze jenom policie .. za to muze celej ten system co to dovoli. Ten samej system kterej dovoli ze kdokoliv s tim chce neco udelat dostane nalepku rasista.
Je me jasny ze i "bilej" bezdomovec si nekde treba zapali ohnicek z pneumatiky nebo neco ukradne. Ale rozdil je v tom, ze kdyz vidim policejni hlidku zastavovat u cikanskyho baraku tak uz nejak podvedome citim "rasove" napeti a problemy. Je to do jiste miry umele vypestovany pocit ktery je v nas zakoreneny uz nekdy od prvnich skolnich let, mozna od skolky. Z te doby kdy si pamatujeme spoluzaka ktery "smrdel" a diky nemuz jsme si museli patlat na vlasy odporne pachnouci sampon hubici parazity a holky kvuli nemu museli zkracovat vlasy.
Tohle zvlastni "rasove" napeti ale necitim kdyz jdu okolo vetnamsky trznice, nebo kdyz se v praci bavim s kolegou z Afriky ci jinym z Indie.
Pak se tedy ptam jetli to ma opravdu cosi spolecneho s rasou a nebo to vubec neni rasismus nebo rasove napeti co citim. Ale je to proste obycejnem odpor k cikam. Podobnej odpor totiz citim kdyz jdu kolem zfetovanyho parecku u jejichz nohou se vali cerstve pouzita jehla.
Ja tedy nevidim problem v praci policistu, ale v tom ze oni s tim ani nic udelat nemuzou. Ti cikani kteri jsou nejvetsim problemem totiz umi presne balancovat na te hrane zakona na ktere jsou nedotknutelni. Chyba je samozrejme na strane zakonodarcu a tech co tohle dovoli, ale chyba je i v tech co na tom parazituji. Zakony by mel byt totiz takovy ten nejzassi mantinel ke kteremu se proste normalni clovek ani nepriblizuje.
To ze se tu ja, pan Stwora a dalsi znas rozcilujeme nad spojovanim slova rasismus a cikan (nebo rom chceteli) je jen mmala cast problemu. Je to jenom o spravnem pojmenovani veci, bez ktereho to ale taky nepujde vyresit. My tu nejsme rasisti. My jenom nesnasime cikany. (respektive vetsinu z nich)

140501

26.7.2007 11:22

RE: Tak teda nevim

Robocrep 85.?.?.?

Reakce na 140501

>S timhle naprosto nesouhlasim.
>Oni ty policiste maji totiz svazane ruce a to sakramentsky.
>Podivejte se treba na Cunka ja dopad kdyz chtel zakrocit a merit
>stejnym metrem.

Ale kdepak! Čunek měl pozici starosty, tam je naprost jasný že političtí oponenti se do něj začnou navážet, to k takovým postům prostě patří. Něco jinýho je řadovej policajt, na něm si nikdo nic nevezme. Netvrďte mi, že policajtům něco hrozí pokud si řádně došlápnou na zlodějský haranty a jejich rodiče. Občas je u policie odhalenej nácek, kterej ve volným čase chodí hajlovat na koncerty, tak ho vyhoděj protože je jasný že bude zaujatej. Ale pokud někdo měří stejným metrem, měl by na problémy poukazovat a taky lamentovat u nadřízených aby mu jejich řešení neztěžovali.

140512

26.7.2007 14:29

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 140512

Ale jak oni si na ne muzou doslapnout ?
Vzdyt oni se jim vysmivaj.
U nas jsem videl mooc zajimavou podivanou. Banda asi 10ti cikanskejch deti tak ve veku 4 - 10 let vykradala skolku. Prijeli policajti a zacali je nahanet a chytat. Kdyz jich po tezkejch manevrech vetsinu najnali na jedno misto a zjistili ze sikovna dandicka to udelala tak ze samozrejme vuci veku a rozsahu skody to na zadny kroky z jejich strany neni tak si je aspon vyfotografovali. Ty mensi predskolniho veku zacli bulit a pokouseli se zase zdrhat. A ty vetsi (8-10 let) je uklidnovali a at se hezky usmejou do fotoaparu, ze jim byli gadzovsky policajti stejne nic jinyho udelat nemuzou protoze udelali jen ten a ten prestupek a je jim tolik a tolik let. ... Kdepak pane Robocrep .. tihle svine sice nemaj vetsinou vic jak zaklladni skolu ale uz v 10ti umeji citovat paragrafy a zakony (a hlavne jejich slaby mista) stjene dobre jako radovy policista. Moc dobre vedi hlidka ktera si nekolikrat tydne jezdi pro jednoho nezletilyho smejda z vedlejsiho baraku muze akorat zazvonit na zvonek a laskave se zeptat maminky jestli uz je konecne Dezo doma, aby ho mohli dovest k vyslechu. A ze nemuze ta hlidka udelat 3 kroky do bytu aby ho chytla za limec kdyz se jim za rohem mistnosti smeje, protoze nemaj soudni lejstro a mama rekne ze doma neni a ze prave odesel at zkusej pozdejs.
S timhle, s tim zadnej radovej policajt nic neudela a neudela s tim nic ani jeho nadrizenej. To by jsme museli mit v kazdym 3x vic policajtu nez je tam cikanu aby u kazdyho mohl na smeny stat 24 hodin denne aspon jeden policajt. Oni moc dobre vedi ze kdyz v samosce ukradnou veci za celkovou sumu o 1,- nizsi nez je na trestnej cin, tak s tim nikdo nic neudela protoze nez prijedou policisti tak z dukazu zbude jenom slovo proti slovu a prestupek (ani ne trestnej cin) hnat k soudu kterej to bude resit nekolik mesicu nema ani cenu. Ani pro ty policajty a ani pro ty prodavacky nebo ostrahu co je chytne. Protoze cikani se k soudu stejne nekolikrat nedostavej a ty svedci budou akorat nastany kdyz budou ob mesic jezdit zbytecne k soudu kvuli par stovkam a ten se zase odroci protoze tam neni obzalovany.
Jiste obycejnej clovek muze udelat to samy a ukradnou neco za 1999,- ale on to neudela, protoze by ho hanba fackovala. Ale tihle cikani ani nevedi co to hanba je a kdyz este o nekom z nich reknete "no on to ukrad a ja ted jezdim k soudu kde se ani neukaze a porad to odrocujou" tak vas este jsou schopny zazalovat za pomluvu protoze jste rekl ze to ukrad a on jeste odsouzenej nebyl. A to je presne ono. Vy muzete tak akorat drzet hubu a nic o nich nerikat protoze cokoliv reknete muze bejt proti vam pouzity jako rasimus, podnecovani k rasovy nenavistu a kdo vi co jeste. Vy o nich radsi nesmite ani mluvit, ale oni s tim jejich vychcanym systemem zivota na pomezi zakona si muzou dovolit vas klidne okrast, zmlatit, polivat, .... a neudela s tim nikdo nic .. ani policajt kterej moc dobre vi jak ma svazany ruce.

140528

26.7.2007 15:00

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140528

Mily pane Rehak, z vaseho hlasu slysim absolutni zoufalstvi.
Kdyz jsem napsal, ze v Cechach se lide vyvinuli z traktoristu a policajtu, tim jsem nemyslel nic spatneho.
Chtel jsem tim rici, ze byvaly rezim vypestoval masu lidi kteri veri, ze jsou prakticky stejni a nesnasi kdyz je nekdo prevysuje.
Tim neprijimaji inovacni myslenky. Jak casto jste slysel: s tim se neda nic delat, nebo: nemontuj se do toho.
Proto se problemy neresi, ale jen prekryvaji.
Problem s cikany a policiji je strasne jednoduchy.
Predevsim udelate tesne zakony o odpovednosti.
Potom, i kdyz jsou to deti tak zatknete lidi za ne odpovedne.
Kdyz nejsou odpovedne, internujete deti,
Ukradenou vec, i kdyz jeji cena je relativne mala, nechate socialniho pracovnika strhnout jeji cenu z podpory.
Nehovorime o rasismu ale o moralni pomoci.
Je to otazka osobnosti velitele policie, vlady samotne ktera by se zajimala o vymyceni tohoto plevele a zaroven umoznit jim vychovou vstup do civilisovane spolecnosti.
Kdyz by lide videli, ze policie je chrani, tato by ziskala vetsi prestige.
A hlavne, snazte se mit reseni, nebudte takovy ubity, inteligentni jste na to dost.

140533

26.7.2007 16:34

RE: Tak teda nevim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 140533

...Predevsim udelate tesne zakony o odpovednosti....

Elementary, dear Watson/Rehak. Pan Karel už je tam, kde je nyní doma, udělal, takže ví, že není nic jednoduššího
[velký smích]

140536

27.7.2007 9:17

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 195.?.?.?

Reakce na 140533

Ale my tady prece mluvime kazdej o necem jinym.
To co pisete s tema zakonama, strhavani drobnejch kradezi ze soc. davek apod. to je prece vsechno nadherny a krasny. Samozrejme ze by to byl hezkej a ucinnej nastroj. Ale ja tu mluvim o necem uplne jinym. Ja tu mluvim o tom proc ma ovcak rad pritulny vychovany pejsky a proc nesnasi vlky ktery akorat umej utocit na bezbrannej dobytek ve smecce. Vy tu davat nadherny reseni ve stylu, zainvestujeme, udelame pevnejsi ohradu proti vlkum. Budeme drzet nocni hlidky aby jsme vcas odhalili utok vlku apod. ... Ale i kdyz tohle bude fungovat tak se tim z vlku nestane mazlivej hodnej ovcackej pejsek. A pokazdy kdyz nocni hlidka primhouri oci, v plutu bude mala dirka. Nebo se vlci premnozej do takovy miry ze jich bude mnohem vic nez hlidkaru, tak si pro ty ovce pujdou.
Samozrejme, ze pevnej plot je zaklad a ze vynalozenim penez na hlidku omezime ztraty. Ale i kdyby jsme meli 5ti metrovej zelezobetonovej plot a chlapky v kulometnym hnizdu tak nemuzeme nutit ovcaka aby miloval vlky a nebo dokonce aby ci je najimal misto ovcackejch psu.

140601

27.7.2007 16:01

RE: Tak teda nevim

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 140601

Potom se musi pokracovat s predelanim cikanske spolecnosti, aby i oni pochopili, ze byti civilisovanymi se vyplati.
Pomoci tem, kteri jsou ti "hodni". To sice znamena positivni diskriminaci, ale ti zase budou usmernovat ty divoke.
Napriklad: kdyz inzenyr Lakatos si koupi auto a soused, cikan mu ho ukradne, pan Lakatos bude vice nasrany nez kdyby mu ho ukradl zlodej byli.
Stejne muzete ukazat na pana Lakatose a davat ho za priklad a tim, ze pan Lakatos to dokazal prakticky eliminujete podezreni z diskriminace.
Prava demokraticka politika je otazka prakticnosti.
Stejne jako resite "programatorske" problemy tak by se meli resit problemy zivota.
Zkuste si zajimavy experiment: kdyz vidite nejaky problem kolem sebe, zkuste, jen tak pro sebe ho vyresit bez toho, ze by jste se nechal brzdit zazitymi predsudky o tom co je mozne a co ne. Jen tak pro cviceni. Uvidite, ze behem casu budete mit rozdilny pohled na zivot.

140625

27.7.2007 21:06

RE: Tak teda nevim

Petr Řehák 85.?.?.?

Reakce na 140625

No ja bych den problem s cikany vyresil jednou pro vzdy kdybych se nemusel omezovat zazitymi predsudky .. hehe. Akorat by me za to dozajista cekalo nejmin dozivoti.
Ale ted vazne. Tyhle "vzacny pripady" vysokoskosky vzdelanejch cikanu ktery se chovaji "normalne" existuji .. ja osobne znam minimalne jeden z vlastni zkusenosti. Ale takhle ono to nefunguje. Kdyz vemu svoje minule prirovnani tak v prirode se taky muze vyskytnout vlk kterej opusti smecku a domestikuje se .. nakonec z nej bude obycejnes hodnej pejsek kterej akorat vlka bude pripominat vzhledem. Ale ty ostatni vlci se tim nezmenej. Oni porad budou chodit pro ty ovce. Kdyz se vratim zpatka z bajky, tak je snad jasny ze dneska tu pozitivni diskriminaci uz mame. Jakejkoliv malej cikanek muze u nas studovat vcetne VS kdyz na to ma hlavu. Muze jit pracovat v jakemkoliv oboru a jsou i poctivy cikanky podnikatele ktery maji pod sebou spousty lidi za ktery jsou zodpovedny. Ale to nic nemeni na tom ze ta vetsina se proste "napravit" nechce. Ja si myslim ze ten clanek to moc dobre vystihnul jak to je s tema prikladama. "Slusnej" cikan se proste ostatni cikanu strani a boji .. tak proc by jsme my meli byt rasisti kdyz budem delat to samy ??
On se "vlastnich" lidi radsi strani protoze vi jak dokazou bejt podly a nebezpecny .. a my si vytvarime sami na sebe predpisy a regule ktere nas nuti jim stale dokola vychazet vstric.
Oni nepotrebujou vic pochopeni a vic pozitivni diskriminace, protoze ti kteri se chteji napravit to delaji uz dnes. Ale ti kteri chteji parazitovat tak to budou delat bez ohledu na to ze par sousedu jim ukaze spravnou cestu.

140651

28.7.2007 4:55

RE: Tak teda nevim

Romanov 24.?.?.?

Reakce na 140440

Jestli si pane myslite, ze v Kanade neexistuje rasismus, tak to se hodne mylite.
Dokonce jsem asi pred 6 lety videl v televizi, jak chteli po Indovi(myslim tim z Indie) [smích] , aby si pri vztupu do salu legionaru sundal turban.
Hned ho nekdo narknul z rasismu a na to dotycny rekl primo pred kamerou: "Meli by je vsechny poslat zpatky do Indie".
Vice jsem o tom neslysel. Urcite ho nekdo povolal "na koberecek" [pláč]

140674

25.7.2007 10:48

hmm

jura juravonteschen (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

zkrátka jsou to parazité společnosti!!!

140419

25.7.2007 13:27

To je opravdu vážné...

Marek 195.?.?.?

Cikáni dostávají 12,5t (2007), zatímco plat středoškolského učitele s 20ti letou praxí je 11t hrubého - v roce 1997.

Wow, to je super srovnání.

Co kdybyste tam uvedli plat učitele třeba z roku 1967 nebo 1907, ať je to objektivnější?

Článek ok, Liana rulez, ale tahleta srovnání z toho článku dělají nehodnotnou změť písmenek...

140432

25.7.2007 18:29

autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 140432

Píše se o ociálních dávkách Romů v roce 1997, nikoli v roce 2007, proto srovnání s platem učitelů v témže roce. Inu, nehodnotná změň písmenek...

140454

26.7.2007 13:18

RE: autor

Marek 195.?.?.?

Reakce na 140454

Pane autore, v textu jste napsal

Po tolik diskutovaném výroku starostky Ostravy - Mariánských hor ing. arch. Liany Janáčkové, že třeba zaplatí Romům letenky do Kanady, jen ať se vystěhují, se vzrušila také ředitelka pro styk s veřejností Prezidentské kanceláře Václava Havla JUDr. Jana Chalupová.

tzn, Chalupova se vzrusila na zaklade Janeckove a to se stalo nedavno, v roce 2007. Pozdeji v textu pisete, ze se Chalupova dozvedela o socialnich davka 12.5t a pak tam melete cosi o platu z roku 1997.

Tak se vzpamatujte, omluvte, nebo to opravte [pláč] Mozna jste to myslel dobre, ale psat holt neumite.

140522

25.7.2007 19:43

Můj boj

Břetislav Olšer 213.?.?.?

"Eurabia.cz je to nejlepší, co mě mohlo v mém novinářském životě potkat. Jsem velmi potěšen, když mé úvahy vycházejí na tomto webu vedle komentářů takových osobností jako jsou Václav Klaus, Benjamin Kuras, Leo Pavlát či Alexander Vondra a další. Přestože jsem křtěný valašský katolík, judaismus a sionismus považuji za evropský štít proti anachronismu etrémní levice a pseudoislámu, který se svojí fanatickou primitivni arogancí snaží zničit naše křesťanské dědictví. Jsem potěšen, že právě Eurabia.cz stojí v čele neústupných ochránců konzervativních hodnot starého kontinentu."

Břetislav Olšer, publicista, nezávislý novinář a spisovatel

140462

25.7.2007 20:30

RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 140462

Jsem rád, že mi děláte skvělou reklamu. Je to přesně tak, jak jsem to pro Eurábii.cz napsal.Jen bych pro příště prosil, abyste se za mě nevydával... Děkuji.

140464

26.7.2007 2:23

RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 140464

[velký smích] [cool] [cool]

140484

26.7.2007 20:20

RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 140464

>Jsem rád, že mi děláte skvělou reklamu. Je to přesně tak,
>jak jsem to pro Eurábii.cz napsal.Jen bych pro příště
>prosil, abyste se za mě nevydával... Děkuji.


To tak nevadí, že jsem napsal vaše jméno před vaším vlastním úryvkem. To byla spíše legrace. Horší je, že vy se vydáváte za záchrance "západní civilizace". Nejvíce byste západní civilizaci pomohl, kdybyste jí nechal na pokoji.

(Napadejte prosím, myšlenky v článku, ne autory – moderátor)

140544

27.7.2007 3:19

RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 140544

Tak me to vadilo a velmi vadilo, kdyby nekdo "z legrace" pouzil me jmeno jako nick. Ja si cenim lidi, co umeji podepsat svuj nazor a nelibi se mi, kdyz nekdo pod jejich jmenem publikuje verejne sva moudra. To uz mam vetsi repekt k anonymum.

140566

28.7.2007 5:15

Maticni ulice...

Romanov 24.?.?.?

Co nemuzu pochopit, proc se musela zbourat zed v Maticni ulici.
Americani a Kanadani psali o tom, jak je to "neferove". Pritom hovno o cikanech vedi.

Zajimavy je, ze si tady stavi svoje sidliste a "uzaviraji" si je vysokymi ploty a branamy. Ceho se asi obavaji? Zrejme lidi podobnych cikanu, kteri by jim mohli vse znicit ci ukrast? [oči v sloup]

Jsem mozna rasista, ale kdo by nebyl, kdyz na cikany nic neplati a jeste je policici "krejou" [naštvaný]

140676

28.7.2007 9:37

RE: Maticni ulice...

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 140676

>Zajimavy je, ze si tady stavi svoje sidliste a "uzaviraji" si je vysokymi ploty a branamy.
[cool] [cool] [cool]

>Ceho se asi obavaji?
[chechtot]

>Zrejme lidi podobnych cikanu....
jen trochu mene 'pigmentem napadenych.' [chechtot]

>Jsem mozna rasista
Ja take,...mozna.
Ale miluji vsechny rasy [mrknutí jedním okem]
Krome fialovych, cernych, bilych, hnedych, zlutych, rudych a kafebrandozelenych.
...Jo,....a lichvou zsinalych [mrknutí jedním okem]

>....na cikany nic neplati a jeste je policici "krejou"
To vite, velky zlodej kryje maleho. Jako starsi nezbeda sveho maleho brášku [chechtot]
Jen s tim rozdilem, ze i Vy toho politika platite ze svych dani a ,mozna, stale dokola volite a volite , a volite...a

Jak to stádo tupých volů. [velký smích] [chechtot] [velký smích]
A hrdý buď, žes vytrval, žes neposkvrnil ústa ani hruď červenou řepou.

140682

29.7.2007 7:13

Snad kazdy cas od casu zabloudi na CZ news ...

Kadence crazy 154.?.?.?

Ja nekdy zabloudim treba na Idnes a je zajimavy , ze na clankach o ciganech v cerny kronice si nemuzete precist jaderny prispevky ctenaru , se tam vetsinou misto diskuze vyskytne OMLOUVAME SE VSEM SLUSNYM CTENARUM ZA ZRUSENI DISKUZE . RASISTICKE PRISPEVKY SE UZ NEDALI MAZAT JEDNOTLIVE . Me by jen zajimal pocet nerasistickych comments na diskuzich Idnes co se neprispusobivy mensiny v CZ tyce .

140735

30.7.2007 23:05

"svoboda"...

Romanov 24.?.?.?

Zajimave je, ze se diskuse "nerozvirila" vice. V Cechach se diskuse hned zablokuji a neni mozno vice diskutovat. Tady je clanek k diskusi, ktery je 'svobodnejsi' od zablokovani a skoro nikdo sem k tomu nic nenapsal.

140827

17.8.2007 4:05

RE:

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 140827

Z jinyho uhlu . Taky kdyz se policajt spatne podiva na cigany tak ho honej po soudech za rasismus , diskriminaci atd .. a pak to taky tak v CZ vypada . Jenze lidi maj svy zkusenosti s touto mensinou a davaji to najevo i jinak . A pravem ! Cigani se spolecnosti neprizpusobili za komunistu i kdyz meli na to dekady a kdo je na tomu vine se muzeme dnes uz jen domnivat .

141914

Příspěvků: 39

25.07. 06:45  Tak teda nevim
25.07. 07:55  RE: Tak teda nevim
25.07. 09:32 Robocrep  Jste k smíchu oba dva.
26.07. 10:30 V. Sodek  RE: Jste k smíchu oba dva.
25.07. 10:17 Jan Skocdopole  RE: Tak teda nevim
25.07. 11:18 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
25.07. 15:08 karel4u  RE: Tak teda nevim
25.07. 16:05 Gdosy  RE: Tak teda nevim
25.07. 17:36 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
25.07. 18:50 karel4u  RE: Tak teda nevim
25.07. 20:31 Robocrep  RE: Tak teda nevim
25.07. 21:51 karel4u  RE: Tak teda nevim
26.07. 02:22 Rene Bartosek  RE: Tak teda nevim
26.07. 03:26 karel4u  RE: Tak teda nevim
26.07. 10:06  RE: Tak teda nevim
27.07. 03:14 Rene Bartosek  RE: Tak teda nevim
26.07. 09:37 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
26.07. 11:22 Robocrep  RE: Tak teda nevim
26.07. 14:29 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
26.07. 15:00 karel4u  RE: Tak teda nevim
26.07. 16:34  RE: Tak teda nevim
27.07. 09:17 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
27.07. 16:01 karel4u  RE: Tak teda nevim
27.07. 21:06 Petr Řehák  RE: Tak teda nevim
28.07. 04:55 Romanov  RE: Tak teda nevim
25.07. 10:48 jura  hmm
25.07. 13:27 Marek  To je opravdu vážné...
25.07. 18:29  autor
26.07. 13:18 Marek  RE: autor
25.07. 19:43 Břetislav Olšer  Můj boj
25.07. 20:30  RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer
26.07. 02:23 Rene Bartosek  RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer
26.07. 20:20  RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer
27.07. 03:19 Rene Bartosek  RE: Můj boj, pravý Břetislav Olšer
28.07. 05:15 Romanov  Maticni ulice...
28.07. 09:37 V. Sodek  RE: Maticni ulice...
29.07. 07:13 Kadence crazy  Snad kazdy cas od casu zabloudi na CZ news ...
30.07. 23:05 Romanov  "svoboda"...
17.08. 04:05 Kadence crazy  RE:

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

54

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 113 čtenářů částkou 18 999 korun, což je 54 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 0

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 8

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Měnové kurzy

USD
23,28 Kč
Euro
27,15 Kč
Libra
29,65 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,40 Kč
Švýcarský frank
25,13 Kč
100 japonských jenů
22,08 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,19 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 546,24 Kč
1 unce stříbra
527,65 Kč
Bitcoin
245 096,37 Kč

Poslední aktualizace: 24.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 209