Diskuze k článku

Demokracie budoucnosti

Příspěvků 28

16.5.2007 8:07

Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

V Mladé frontě nedávno zveřejnili počet všech členů ve všech politických stranách. Je to všeho všudy asi 150 tisíc straníků. Nejvíc jich má KSČM, ale to je vedlejší. Důležité je si spíš uvědomit, že z těchto stopadesáti tisíc lidí je jich tam nejméně polovina zapsaná jen tak formálně, nevyvíjí vůbec žádnou činnost. Jejich jména jsou prostě ve straně jen do počtu. Když je odečteme, tak nám zbývá 75 tisíc aktivních lidí. Těchto 75 tisíc aktivních lidí můžeme rozdělit na zasvěcené straníky a nezasvěcené idealisty. Zasvěcení straníci jdou tvrdě po kariéře, jsou mezi sebou propojeni klientelistickou sítí, vzájemně si pomáhají k moci, vzájemně se mezi sebou o všem informují, jsou prostě mezi sebou zasvěcení. Nezasvěcení idealisti pracují ve straně z přesvědčení, kvůli svým ideálům, a fungují tam převážně jako tzv. užiteční idioti. Pracují zdarma ve straně jen do chvíle, dokud se jejich činnost hodí. Pokud se ale začnou svými názory nějak vymykat, jsou nemilosrdně vykopnuti. Taky nikdy nemají šanci být zvoleni na kandidátce na volitelná místa.

Zasvěcených lidí ve stranách bývá jen asi tak každý desátý člověk. Čili ze 75 tisíc lidí to představuje 7,5 tisíc zasvěcených lidí. Výsledek: 10 milionům občanů vládne sedm a půl domluvených, zasvěcených lidí. Ať volí občané kteroukoliv stranu, tak stejně se k moci vždy dostane jen těch pár tisíc vyvolených, předem vybraných a zasvěcených. Nikdo jiný nemá šanci.A to je ta naše slavná parlamentní demokracie.

135439

16.5.2007 10:55

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 135439

Ano, tak to nejak opravdu je. Media protlaci jen nekoho z vybranych a neni to nikdo, komu by lide jinak dali hlas...

V cem zavidim panu Polakovi jeho optimismus je jejo presvedceni, ze se mocenske elity vzdaji sve pozice "jen tak" bez boje. Uz mnohokrat ukazali, ze si do svych pozic kecat nedaji...
J. F. Kennedy, Bobby Kennedy, M. L. King... musim pokracovat? [mrknutí jedním okem]

Jako bylo by super, kdyby to slo nenasilne. Ale je mozne nenasilne donutit Tupolanka, aby vubec pripustil, ze existuje pravo obcanu rozhodovat a ze neni nikdo, jen nas zastupce a ze pokud nas oklamal, podvedl a znauzil, ze uz neni nas zastupce a nema ve vlade co delat?
Ze nelze, aby jasne rekl, ze nemame pravo rozhodovat?

To chci videt, jak se s takovymi lidmi da dobrovolne bavit o jejich odchodu z politiky... [oči v sloup]

135450

16.5.2007 11:42

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Martinec 213.?.?.?

Reakce na 135450

I toto napětí se nakonec vybije revolucí, ovšem tentokráte nenásilnou, revolucí, kterou si prostí občané vynutí změnu politického systému na základě nové, občanské ústavy. - Souhlasím s trodasem. Ještě jsem nepotkal prase, které by dobrovolně odešlo od plného žlabu. Je třeba oprášit staré tradice defenestrací.. [smích]

135459

16.5.2007 11:46

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 135450

No bez trošky násilí to určitě nepude. Říkejme tomu výchovná facka, v podobě vyhození politiků z oken. Bylo by to sice skvělý a dokonce nutný, ale letargie většiny populace nás spíš přivede na celém světě přesně tam kam nás dneska vede. Na druhou stranu si jistě ani mnoho francouzů tenkrát před revolucí nemyslelo že se něco stane. Moc politiků vyplývá pouze z jednoho faktu, že jim jí občani nechají v ruce ač jim nepatří.

135460

17.5.2007 16:42

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

sionula 83.?.?.?

Reakce na 135460

Souhlasím s Vámi i trodasem a myslím si, že největší překážkou jakékoliv změny je letargie té mlčící většiny. Vidím to kolem sebe. V jejich "probuzení" jim většinou úspěšně brání i masmédia, která je udržují v nevědomosti. Pro mě osobně hodně znamenalo pořízení internetu a tady je jeden z klíčů. V ČR prý nepoužívá či nevlastní internet 2/3 občanů! To je dost vysoké číslo a bylo by potřeba ho změnit. Jen malý příklad- v "našem" domě v centru Prahy mají připojení na internet z jednadvaceti domácností jen tři [překvapení]

135532

16.5.2007 11:47

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 135439

Jarmilko, blahopřeji. Vidím situaci podobně.
Optimizmus pana Poláka je oprávněný, demokracie samozřejmě funguje, ale ve zcela jiných rozměrech, než o kterých se zde mluví. Nadkritická hladina "společenského podvědomí" je tou vyrovnávací složkou k lumpárnám, které nám bossové politiky a peněz vnucují. Jsou tlačeni časem ke stále agresivnějším projevům své z/vůle. Jde o proces doběhu programu, pokřiveného mocnými před nastavením tohoto programu. Jeho síla totiž počítala se silou našeho podvědomí, proto nástroje k poznávání souvislostí pro toto období (jiná symetrie matematiky a koncepce latiny) dovedly vývoj společnosti do ukončení cyklu, započatého v neolitu. Důkazy se postupně objevují, ale jejich srozumitelnost je zatím sporná.
Je vhodné si projít článek o "ruské hře" na stránkách "Matrix 2001" a mnohé další.
Naše etnikum mělo vždy v historii na starosti zvolit optimální řešení. V současnosti jde o přečkání slovních válek o nepoužitelnosti atomových zbraní a dohodě o možnosti použití "informačních zbraní", používajících systémy radarů XBR k ovlivňování našeho podvědomí. Politiky byly vždy o notný kus dál než témata, o nichž bylo a je možno veřejně diskutovat.
Tak i našim Tupolánkům a Paroubkům držme palce. Je třeba tu EU stavět od prostředka, i geografického. A hlavně myšlenkového. Už několikrát v historii jsme se během chvilky dostali na špici vývoje, přichází další, komplexnější verze. Klaus a mnozí další to vědí, ale ještě nedozrál čas.

135461

17.5.2007 7:33

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 135461

Díky za blahopřání pane janko.[smích] Já jsem jen velmi zvědavá, jak dlouho se mocní tohoto světa budou tvářit, že nejdou volby udělat přes internet. Je to směšná situace, že úplně vše je již přes internet, jen to nejdůležitější, volby, furt jak v 19.století. To je taky prozrazuje a usvědčuje.Teď nedávno jsem si vyměnila dva maily s programátorem Tomem, kde jsem mu ale zkritizovala i ten estonský internetový systém voleb. Napsala jsem mu: Když dodnes žádná osvěta ohledně polopřímé demokracie v masmédiích neexistuje, svědčí to o tom, že ta mainstreamová média jsou skutečně ovládána lidmi, kteří si polopřímou demokracii zásadně nepřejí. Jak se stále opakuje: kapři si přece svůj rybník nevypustí. Napadlo mne, že ten estonský internetový způsob voleb je vlastně nezákonný a protiústavní. Víte proč? Protože nezaručuje těm počítačovým voličům úplnou svobodu projevu. Neboť v soukromí by je někdo mohl přinutit volit jinak, než jak by chtěli sami. Třeba otec dceru, nebo manželka svého manžela by donutila volit svého oblíbence ne jeho. V tomto směru je ten můj volební systém dokonalejší, protože zaručuje tu anonymitu volby za plentou.

A Tom mi odepsal toto: Tento argument jsme probírali v Karlovicich. Ale zajišťuje, i když poněkud kuriózním způsobem: Představte si, že váš šéf vás vydírá, že když nebudete volit ODS, že vás vyhodí. Proč mu tedy neudělat radost? Ukážu mu, jak dávám hlas ODS a cestou domů odhlasuji znova a dám hlas straně, kterou opravdu chci.V těchto systémech je možné volit kolikrát chcete, až do uzávěrky voleb. Započítá se poslední korektní hlas.

A já jsem mu odepsala: Tak ten způsob s neustálým měněním hlasů až do voleb mi připadá tuplem zneužitelný. Zneužitelný v tom smyslu, že nakonec nikdo nebude mít pořádný souhrnný přehled, jak vlastně kdo skutečně volil. Takže nakonec bude moci pár zasvěcených programátorů změnit SOUHRNNÉ výsledky podle toho, jak určí zadavatelé, aniž by to mohl po nich kdo zkontrolovat. Nehledě na to, že stejně tak jako v Estonsku by vždy byly volby rozděleny na klasické (pro ty, co odmítají mít s počítačem cokoliv společného) a na počítačové. A ty výsledky z klasických by se musely sčítat s těmi počítačovými a přitom by opět mohlo docházet k podvodným souhrnům, jak se leckde děje i u současných klasických voleb. Kdežto můj účetní internetový systém je naprosto jednotný pro všechny, akorát při tom typu hlasování o zákonech by se mohla použít volba přes počítač, protože u tohoto typu hlasování by museli občané tak jako tak uvést svou totožnost. Navíc můj účetní systém zaručuje, že se nikde nic zfalšovat nedá, právě proto, že je účetní. A to nejdůležitější: VŠICHNI občané by měli možnost zpětné kontroly na internetu, kam doputoval jejich hlas.

Pak už mi Tom neodpověděl, co si o tom myslíte Vy pane janko?

135501

17.5.2007 9:08

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Tomáš Franke 195.?.?.?

Reakce na 135501

No pár programátorů to bude měnit dost špatně, neboť v databázi budou výsledky uloženy stále podepsané klíčem autora. Takže když si tam admin vloží své vlastní hlasy, které nebudou mít platný podpis, při sčítání budou jednoduše ignorovány.

Navíc bude existovaz možnost kontroly přímo voliči.

135504

17.5.2007 16:11

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 135504

To mi právě není vůbec jasné pane Tome- ta kontrola SOUHRNNÝCH výsledků přímo voliči. Že si každý zkontroluje svůj vlastní hlas na základě svého klíče to celkem chápu, ale jak zkontroluje ty souhrnné výsledky? V mém volebním systému je všechno naprosto průzračné a jasné jak lesní studánka. Mám však podezření,že pokud ti mafiánští papaláši nahoře nějaké internetové volby vůbec kdy zavedou, tak to bude zase jen kardinální a rafinovaný podvod na voličích a nic jiného. [zmaten]

135530

18.5.2007 1:10

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 135501

asi vás moc nepotěším, to, co píše Tom, má "nárok na kyslík", my neprogramátoři do toho zkrátka tak nevidíme.
A váš systém jsem už hodnotil vícekrát, provázání účetnictví tam máte špatně, protože tři subjekty, kterých se hlasování týká musí mít každý z nich část originálního "tiketu", což splňuje až verze, kterou jsem pověsil na své stránky. A nevylučuji, že tam mohu mít také chyby. Vy si hodně škodíte tím vytrubováním dokonalosti, přesto že dost lidí tam našlo chyby - které jste zkrátka nepochopila, tudíž jako chyby odmítla.

Doba, kdy se některý z našich či jiný podobný hlasovací systém začne používat - ta se snad blíží. Ale dost pomalu. Lidi se musí ještě trochu víc naštvat - a mít se hůř. Aby končně začala většina myslet hlavou. A něco pro to dělat.
Hlasování (orientační) podle zapnutých spotřebičů také cosi nabízí - místo agentur, vyrábějících průzkumy na objednávku.
Všeho do času, ony se ty dějiny nedají moc uspěchat.

135544

18.5.2007 7:56

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 135544

Jak jste si jistě všiml, zatím mi pan Tom neodpověděl na mou otázku, jak by si občan v estonském hlasování mohl zkontrolovat souhrnné výsledky. Myslím si že NEMOHL, a tím pádem je celý ten internetový volební systém s prominutím na draka a nárok na kyslík nemá. Váš názor pane janko je dočista subjektivní, už jsem Vám několikrát vysvětlovala, že můj systém je OBJEKTIVNĚ v pořádku. Vaše verze je jen ukradení mého nápadu, nic víc a ještě k tomu špatně. Předvedla jsem svůj systém dvakrát na setkáních příznivců přímé demokracie a vše dokonale do sebe zapadalo a fungovalo. Tak mi tady nevykládejte o třech subjektech.

Dokud se vládnoucí světová „elita“ sama nerozhodne internetový volební systém zavést, tak zaveden nebude, i kdyby proti tomu protestoval po náměstích celý svět, všech 6,5 miliard občanů. Takovou oni dnes mají moc.

Jistě v celém světě dávají lidé návrhy na internetové hlasování a což teprve v Americe, tam těch návrhů musí být v šuplících nepočítaně- a podívejte se, stále velké, celosvětové ticho po pěšině. To mluví samo za sebe.

135561

17.5.2007 14:45

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

pavel z 88.?.?.?

Reakce na 135461

myslíte, že naši politici to vědí? Odkud berete ten optimismus?

135527

17.5.2007 14:40

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

pavel z. 88.?.?.?

Reakce na 135439

Ano, popsala jste to dobře. Tak to s největší pravděpodobností funguje. Psal jsem hned na vedlejším článku o své zkušenosti ze SZ, jestli to "otisknou".

Svrhávat nějaký systém však není potřeba. Je potřeba makat na sobě, staré "struktury" se zhroutí vlastní vahou. Pak se třeba zúročí nové nápady, duch i nástroje přímé demokracie. (-:

135525

17.5.2007 23:07

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Nescio Nomen 84.?.?.?

Reakce na 135439

A kdo vám brání v tom, abyste vstoupila do té vám nejsympatičtější strany a rozhodla se následně mezi spolustraníky prosadit??? Pokud na to máte žaludek a jste ochotna nechat propírat následně v médiích své jméno, stát se veřejnou osobností, tak máte právě v demokracii jedinečnou příležitost...

135542

18.5.2007 8:15

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 135542

Jste neuvěřitelně naivní. Technologie moci je ve stranách dokonale do posledního puntíku propracovaná. Dost dobře ten mechanismus popsal exposlanec Čestmír Hofhanzl, ale nakonec i on mne zklamal, když souhlasí s radarem. Nejprve se ze hry vyřadí všechny malé strany tím, že se určila 5 procentní klauzule. Ve velkých stranách jsou nejpracovitější ti lidé, kteří jsou již předem určeni k vládnutí. Ostatní členové stran tak pracovití být nemohou, protože je členství ve straně jen jejich koníček, vedle toho ještě musí pracovat v normálním zaměstnání. Předem určeni k vládnutí se dostanou se do čela stran, pokud autentičtí užiteční idioti mají v něčem námitky, jsou ze strany vyštváni. Ostatní kariéristé ve straně, kteří jdou tvrdě po korytu zvednou ruku pro cokoliv, co si úzké vedení strany přeje. No a potom úzká vedení všech stran si lze představit jako prsty na jedné ruce. Jsou součástí jedné rudé paže, ale pro zmatení voličů je každý prst zbarven jinak- růžový, zelený, černý, modrý, rudý. Navenek a naoko se v médiích ty prsty spolu hádají, ale ve skutečnosti jsou předem v zákulisích na zásadních věcech dohodnuti.

Byla jsem ve třech stranách, ale i kdybych tam byla třeba sto let, tak by se mi nikdy nepodařilo udělat tak závratnou kariéru a tak rychle prorazit jako třeba Kateřině Žakesové, protože jsem vždy byla jen autentický užitečný idiot, nikdy jsem nepatřila mezi ty předem předurčené.

135564

19.5.2007 8:16

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Nescio Nomen 84.?.?.?

Reakce na 135564

Naivita je něco jiného než to co jsem napsal. Vy jste příliš zahořklá dnešním systémem. Není dokonalý, to v žádném případě. Viz patová situace, která vznikla při minulých volbách.
Ale pětiprocentní hranice je užitečná věc. Podivejte se kolik existuje politických stran. Někde nějaká hranice existovat musí. Když to nebude 5 %, budou to třeba 3 % a lidé je stejně budou považovat za diskriminační. Následně budou chtít třeba 1 % atd. atd.
Neznám Vás osobně, netroufám si Vás soudit či hodnotit. Ale přeci jen být ve třech stranách je docela dost. Alespoň podle mého názoru.
Já sám jsem také v jedné straně. Dostal jsem se na komunální úroveň politiky. Dál mne to nelákalo, ale mohu jen říci, že by to nebylo nic těžkého. Vidím to všude kolem sebe.
Nic není předem určené. I když nám třeba osud rozdá karty, tak jsme to my jednotlivci, kdo s těmi kartami hrajeme.

135656

20.5.2007 8:02

RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 135656

Nejsem zahořklá, jsem jen realistka, vidím to co Vy nevidíte, nebo vidět nechcete. Snad si nemyslíte, že se ti papaláši půl roku mezi sebou rvali jenom proto, aby mohli sloužit své vlasti a občanům až do roztrhání těla? Ne tak to nebylo. Rvaly se mezi sebou o nejvyšší posty jen různé frakce těch samých zasvěcených korytářů. I za komunistů, v době jediné vládnoucí strany se mezi sebou komunisté rvali o nejvyšší posty, nebyli jednotní.

Když se ODS a ostatní strany dostávaly po revoluci k moci, žádná klauzule neexistovala a šlo to. Ano, měla by být úplně zrušena, je diskriminační. Po revoluci jsem si jako správný idealista řekla, že musím přiložit ruku k dílu a pro svou vlast něco udělat. Přihlásila jsem se tedy do Politické strany matek. Jenže v politice nejvíc platí pravidlo, že bez peněz do politiky vůbec nelez. Zatímco ODS z nevímjakých finančních zdrojů si v krátké době vystavěla po celé Praze plno svých agitačních kanceláří, anebo plakáty bohatého Sládka na nás shlížely ze všech nároží, pro stranu matek se žádný sponzor nenašel, takže bez peněz zhynula. Pak jsem se přihlásila po čase do Pravého bloku, ten byl odborně rozbit zevnitř, jak to zde popsal jeden diskutér u Strany zelených. No a při minulých volbách mě přemluvil jeden člen z bývalého Pravého bloku, abych vstoupila do Strany občanské sebeobrany, režiséra Víta Olmera. Tam už jsem ale byla jen formálně, jen jsem propůjčila své jméno na kandidátku jako nevolitelné křoví.

Tvrdím: Ve vysoké politice je téměř vše předurčené a dohodnuté, v politice neexistuje žádná náhoda, protože je to rvačka o miliardy. Dokonce i ty hrátky s Čunkem jsou jen takové divadýlko, určené k tomu, aby se odvedla pozornost od radaru. Jedině přímá demokracie je naší nadějí, nic jiného.

135686

16.5.2007 9:55

Lidé probuďte se z klamu .....

Vladimírek 213.?.?.?

Velice děkuji autorovi článku za přesnou analýzu kolosálního podvodu, ke kterému v ČR i jiných zemích dochází. Toto rozhodně není demokracie, tj. vláda lidu, ale vláda nové tzv. parlamentní šlechty či vrchnosti, která za naše peníze slouží pouze svým zájmům (vysoké platy a prebendy) nebo zájmům těch, co si je koupí jako například banky a velkokapitál (tj. korupci). Naše země se tedy po pádu totalitního režimu neocitla v demokracii, ale pouze v autoritářském režimu nové parlamentní
vrchnosti-šlechty. Občané v sametové revoluci nechtěli kapitalismus (tj. totalitu peněz), ale chtěli demokracii. Dnes mají přesný opak - novou totalitu peněz a autoritářský politický systém v čele s arogantním a autoritářkým předsedou vlády i prezidentem. Pokud si to občané neuvědomí a nezačnou být aktivní tak jako např. v Německu, nic se nezmění.

135446

16.5.2007 11:02

Moc korumpuje všeobecně

Humanista 88.?.?.?

Článek je velice správný a přesně popisuje neduhy, jenomže
mám velikou obavu, když nastolíte nějakou jinou formu
"demokracie" , podle popsaného návodu,těžko zaručíte,
že se posléze systém nevydá tou samou cestou.
Moc korumpuje a začíná na výhodách, které mocní s pozice svého
úřadu mají.Jsou státy, kde je takové zneužití moci malé, jako
jsou severské státy / Dánsko, Švédsko /, kde bychom si mohli
vzít příklad. Něco zbořit je snadné, ale něco fungujícího
postavit je velice obtížné.
Osobně by mě stačilo, kdybych měl obecnou občanskou pohodu,
jako má průměrný Dán,Švéd nebo Nor.
Obecně systémově by byl nejvhodnější "osvícený panovník".
Jenomže kde vzít vhodného panovníka a ještě k tomu osvíceného.
Každé hnutí "zdola" má svá veliká úskalí. Nevím, zdali
internet je schopen takové neduhy odstranit.
Právě že, různých revolucí jsme měli hodně a skoro žádná
dobře nedopadla.A když byla nějak pozitivní, tak jenom na
chvilku, než se ke korytům prokousali ti "správní" lidé.
Slušného člověka do politiky dostanete dost těžko.
A bez slušných lidí, demokratů, nelze demokracii uskutečnit.
Je naprosto zásadní, že dnešní politika ztratila jakýkoliv étos,
postrádá ideologii, nějaký cíl, ke kterému by měla směřovat.
V totálně konzumní společnosti, bez morálního ukotvení,
kde je první zisk za každou cenu, bez ohledu na potřeby
bližních, je systém,který popisujete odsouzen k záhubě.
Nakonec se státy budou rvát o zdroje a lidé mezi sebou,
když se naplní negativní scénáře společnosti, která preferuje
pouze mít!, a vůbec nepřihlíží k tomu zásadnímu, že jsme také
lidé se svými v pravdě lidskými potřebami.

135452

16.5.2007 18:11

Je to nesmysl

Jan Z Rokycan 62.?.?.?

V dnesni dobe, kdy vlada prodala velkou cast statniho majetku soukromym spolecnostem, je prece uplne jedno, kdo nam bude "loutkove" vladnout. Vladnou ti, co vlastni zdroje. Jen namatkou jeden priklad - stat prodal vetsinu kamenolomu, sterkoven a piskoven nemecke spolecnosti. V zime, kdyz je potreba pisek nebo sterk na "zatim" statni cesty, kam myslite ze pro nej silnicari pojedou? Tak by se dalo pokracovat pres mobilni operatory, elektrinu a plyn. Tzn. pokud stat prodal zdroje - de facto jiz nema cim vladnout. Nyni muze jen prerozdelovat penize z dani, podminky komu a jak si ovsem diktuji soukrome firmy, ktere vlastni zdroje.
To pochopili i americane, proto ty valky o zdroje (ropu) - kdo vlastni zdroje vladne ostatnim - urcuje ceny, urcuje dohody. Takze lidi probudte se, me je temer uplne jedno, kdo mi bude vladnout, pokud me nebude sdirat z dani a nebude valka je mi to vcelku jedno, jednak pro to, ze na to nema jednotlivec zadny vliv, jdenat proto, ze skryte nam jiz vladnou "Nemci" spolu s "Americany".

135479

17.5.2007 8:58

RE: Je to nesmysl

Tomáš Franke omikron (zavináč) smejdil (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 135479

To je pravda, ale ukazuje se, že ten "americký" systém není trvale udržitelný. Jen si vzpomeňte, kolik stál dolar, když Bush nastupoval - asi 43 Kč. A kolik stojí teď? - 20.60. A očekává se, že do konce roku bude kolem 19.

USA se řítí do velkého ekonomického maléru, o kterém velká média mlčí, to však nic nemění na jeho existenci. Viz tento článek: http://www.puvodni.zvedavec.org/send_print.php?cla.... Je možné, že brzy nebudou mít

135503

21.5.2007 10:53

RE: Je to nesmysl

Dušan Polanský 160.?.?.?

Reakce na 135503

To je vcelku jednoduše řešitelné, pokud dolar moc padne , udělá se tzv. měna, kterou se peníze v rukou obyčejných lidí znehodnotí. Viz u nás rok 1953, 1:5 a pak 1:50. Bohatým to nevadí, ti mají v rukou nemovitosti, půdu atd. Těmto komoditám ještě žádná měna nuškodila. Naopak. Obyčejní lidé, kteří nic nemají, se stanou ještě levnější pracovní silou. A může další cyklus začít.

135748

17.5.2007 9:18

Problém není v tom, že by to nešlo, problém je v tom...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

...že se lidé neangažují. Tak jako komunizmus padnul až když venku zvolilo milión naštvaných lidí, tak ani ODS se nevzdá dobrovolně moci a nezavede přímou volbu a zákon o obecném referendu.

Informační technologie jsou dnes už na takové úrovni, aby občané mohli vstoupit do hlasování kdykoliv k tématu mají co říct. Doby, kdy vznikla zastupitelská demokracie, protože prostě nešlo v rozumné době sesbírat hlasy od 8 miliónu lidí jsou ty tam.

http://vzkaz.cunkovi.cz

135505

17.5.2007 23:10

Maličko jiný úhel pohledu

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Já to vidím poněkud jinak. Všichni zajisté souhlasíme s tím, že "bez práce nejsou koláče" či "každému podle jeho zásluh". V současném politickém uspořádání superliberálních demokracií toto ovšem neplatí. Proč? V běžném životě ano, a v politice ne?

Domnívám se, že volební právo by mělo být odstupňované. Každý nechť se podílí na rozhodování o užití společného bohatství(o tom a ničem jiném politika je) tou měrou, jakou se podílí na jeho tvorbě. Jsem nespokojen se stavem, kdy mám stejné volební právo, jako statisíce příslušníků chátry, lůzy, veksláckých invalidních důchodců a dalších individuí, kteří všichni celý život tráví nicneděláním a čekáním na svou "oprávněnou" měsíční sociální podporu, zatímco já a mně podobní to svými daněmi financujeme.

Všude v běžném životě to znovu a znovu vidíme. Dokud bylo všechno nás všech, chátrání se jevilo jako neodvratné. Ve chvíli, kdy konkrétní majetek získal svého majitele, ten o něj začal pečovat. Města a vesnice jen kvetou. Co zůstalo společné (pošta, dráhy, silnice, mosty) - hanba pohledět. Tvrdím, že všude, kde rozhodují o penězích ti, kteří je vydělali, rozhodují lépe, než sebelépe placení byrokrati. Vsadil bych poslední boty na to, že kdyby u voleb měl každý takovou váhu hlasu, jak na státní správu přispívá, bylo by v této zemi lépe.

Vojta

135543

18.5.2007 8:53

RE: Maličko jiný úhel pohledu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 135543

Vono nestačí, že stejně o všem rozhodují jen ti co mají prachy?
Tímhle by se to jen uzákonilo! Ale to by taky šly zavést odstupňovaný zákony podle platu, ne??? ( Např. co takhle důchodce za přecházení na červenou stovku, podnikatel 50000 - pěkně podle poměru platu. To by bylo řevu, co?! Přičemž by šlo o jedinou věc: aby byl dopad na dotyčného stejný!)

Vaše prskání nad nezaměstnanými je taky mimo mísu: máte někde těch 500000 volných míst aby se každý mohl zaměstnat?? A to nemluvím o tom, že by se měl zaměstnat podle své kvalifikace?!
(Mimochodem jsem invalidní důchodce. Mohl byste mi poradit, s čím bych mohl dnes vekslovat aby mi to pořádně vynášelo???)

Krysa

135571

18.5.2007 9:59

RE: Maličko jiný úhel pohledu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 135571

>Vono nestačí, že stejně o všem rozhodují jen ti co mají
>prachy?

A kdypak tomu bylo jinak, hlodavče ?

>Tímhle by se to jen uzákonilo! Ale to by taky šly zavést
>odstupňovaný zákony podle platu, ne??? ( Např. co takhle
>důchodce za přecházení na červenou stovku, podnikatel 50000
>- pěkně podle poměru platu. To by bylo řevu, co?! Přičemž
>by šlo o jedinou věc: aby byl dopad na dotyčného stejný!)

Jó, tak ty bys chtěl spravedlnost, tzv. totální, neboli slepou ? Ale hochu, to přece existuje jenom v myslích určitých lidí, hlavně takových, jako jsi ty. A že je jich notná část ? No a co ? Vsjegdá tak býlo.

>
>Vaše prskání nad nezaměstnanými je taky mimo mísu: máte
>někde těch 500000 volných míst aby se každý mohl
>zaměstnat?? A to nemluvím o tom, že by se měl zaměstnat
>podle své kvalifikace?!

Zní to celkem logicky, ale jinak je to utopie. Pokud budou lidi stále prahnout za mamonem, tak se to moc nezmění. Až budou závislí jeden na druhém, bez peněz, spol. postavení, rasistických předsudků a pod., tak to bude chvíli vypadat jinak, ale jen do té doby, než se zase vytvoří ty "šablony", podle kterých se dnes většina lidí řídí. Takže nejlepší řešení by bylo, kdyby si Bůh zase řekl, že se mu to s náma nepovedlo a celou tu lidskou pakáž a chamraď vymazal. Možná, že se ani nebude muset o něco takového pokoušet, protože ta pitomá lidská chátra se zlikviduje sama. Ono k tomu už tak moc nechybí.

>(Mimochodem jsem invalidní důchodce. Mohl byste mi poradit, s
>čím bych mohl dnes vekslovat aby mi to pořádně
>vynášelo???)

Radit ti může kdokoliv a cokoliv, ale nejlíp by sis měl pomoct ty sám, protože ty jediný znáš nejlíp svou situaci.

>
>Krysa

135580

18.5.2007 9:11

RE: Maličko jiný úhel pohledu

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 135543

Jo, jo. To by byla krása, kdyby o nás rozhodoval Krejčíř, Železný, Kožený, Pitr..., když by si mohli k moci peněžní, koupit ještě moc legislativní.

135574

18.5.2007 4:31

At ,uz se jakykoliv system jmenuje,tak lide dokazi jej zcela znicit,protoze jej provadeji lide.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 220.?.?.?

Je to,jak na lodi,stala posadka,prebarvena lod,zmeneny nazev lodi,vymena kapitana,predelat plachty a stale je to stejne, protoze posadka je stale ,jedna a ta sama.
Koho budes volit?
Komunisty,to je jasne.
Ja vim,ale v ktere politicke strane?
------------------------------------------------------



Ve zkutecnosti, Spojene Staty Americke maji jen jednu politickou stranu-majetkovou stranu. To je strana velkych prumyslovych koncernu,strana dollaru, ktera ma dve svoje kridla-odbocky, ,jedna je Demokraticka strana,takto nazyvana a druha je strana ,tak zvanych Republikanu.- Gore Vidal.

Amerika nemuzou ucit svet demokracii, dokud neustanovi svou vlastni- William Greider.

Od roku 1945 do roku 2003 Spojene Staty Americke svrhli na 40 zahranicnich vlad, dokazali znicit na 30 ruznych narodne popularnich hnuti bojem ,pro ne, nepopularnich rezimu. Do dnesniho dne bombardovali na 25 ruznych zemi sveta, beztoho, ze by je nejak mohli ohrozovat, jsou zotpovedni za smrt vice jak 7 milionu lidi, nepocitejme zmrzacene a mnoho jinych jemz udelali mizerny zivot.- William Blum.

My nepotrebujeme zadny barbarsky totalitni diktorstvi, takove, jako mel Hitler pomoci vrazd...ty to muzes vsechno udelat v demokracii a tak dlouho dokud Kongres a lide v Kongresu, kteri Vas representuji to nezastavi. William Shirer.

135547

Příspěvků: 28

16.05. 08:07 Jarmila  Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
16.05. 10:55 trodas  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
16.05. 11:42 Martinec  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
16.05. 11:46 Antiseptik  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 16:42 sionula  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
16.05. 11:47 janko  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 07:33 Jarmila  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 09:08 Tomáš Franke  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 16:11 Jarmila  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
18.05. 01:10 janko  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
18.05. 07:56 Jarmila  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 14:45 pavel z  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 14:40 pavel z.  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
17.05. 23:07 Nescio Nomen  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
18.05. 08:15 Jarmila  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
19.05. 08:16 Nescio Nomen  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
20.05. 08:02 Jarmila  RE: Demokracie ve skutečnosti vůbec neexistuje
16.05. 09:55 Vladimírek  Lidé probuďte se z klamu .....
16.05. 11:02 Humanista  Moc korumpuje všeobecně
16.05. 18:11 Jan Z Rokycan  Je to nesmysl
17.05. 08:58 Tomáš Franke  RE: Je to nesmysl
21.05. 10:53 Dušan Polanský  RE: Je to nesmysl
17.05. 09:18  Problém není v tom, že by to nešlo, problém je v tom...
17.05. 23:10 Vojta49  Maličko jiný úhel pohledu
18.05. 08:53  RE: Maličko jiný úhel pohledu
18.05. 09:59  RE: Maličko jiný úhel pohledu
18.05. 09:11 DavidZ  RE: Maličko jiný úhel pohledu
18.05. 04:31  At ,uz se jakykoliv system jmenuje,tak lide dokazi jej zcela znicit,protoze jej provadeji lide.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 111 čtenářů částkou 17 636 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 1

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,29 Kč
Libra
30,06 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
16,43 Kč
Švýcarský frank
25,45 Kč
100 japonských jenů
22,01 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 944,01 Kč
1 unce stříbra
562,76 Kč
Bitcoin
297 763,25 Kč

Poslední aktualizace: 26.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 636