Diskuze k článku

Alexandr Litviněnko – nafouklá bublina nebo skutečně otrava?

Příspěvků 46

26.11.2006 2:53

Clanek je zazivne psan

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

se zajimavymi technickymi vsuvkami. Lec pisatel se nezminuje proc Litvinenko mel zemrit. Dle informaci (odkaz nemam po ruce) ktere jsem cetl to pry melo byt proto, ze mel prevzit materialy (od nejake dalsi zatim tajemne osoby) ohledne vrazdy 'nezavisle novinarky' Anny Politkovske. Jeji vrazda se udala v Rusku nekdy pred 6 tydny a byla siroce komentovana oponenty Putinova rezimu. Podobnych 'tajemnych' vrazd nezavislych novinaru melo byt za poslednich par let pry az ke 30 (!!). Mluvil o tom nejaky 'verozvesta' z Parize (funkcionar mezinarodniho svazu novinaru, shodou okolnosti take Rus) na jmeno se nepamatuji ale po -steinovsku neznelo.

No, tak tady mame (jak pisatel spravne poznamenava) nekolik vaznych bodu proti Putinovi. A potom, ze na 'batusku' presidenta nemohou... [mrknutí jedním okem]

Jen me ponekud prekvapilo, ze na to tak zesiroka komentoval. Byl snad Litvinenko na jeho vyplatni listine? Mohl docela dobre prohlasit, ze se o tuto zvest nezjima, smytec. Ale mluvil tak, jako by se temer omlouval. Ze by sla na stareho spiona filantropie? A nebo chce jen vypadat dobre a vi ze tomu stejne nikdo neuveri? Jestli je ci neni vinen neni dulezite. Tohle je soucast vyssi politicko-mocenske hry. Ted uvidime nazorne kam az prsty illuminatu sahaji.


z.a.p

122269

27.11.2006 14:39

RE: Clanek je zazivne psan

Nápověda 88.?.?.?

Reakce na 122269

Zde je jasná technická analýza z Britských listů,která dává
mnoho otázek a odpovědí. 27.11.2006
Opravdu byl bývalý špión otráven poloniem 210?
Štěpán Kotrba
Neuvěřitelný průběh má série mediálních dezinformací či zmatených prohlášení oficiálních britských míst, které následovaly po podivné otravě, která stihla ruského defektora Alexandra Litviněnka. Exotické názvy chemických prvků probouzejí bujarou fantazii čtenářů, uvyklých na thrillery z dílny americké vojenské produkce Donalda P. Bellisaria stejně, jako u jiných vzbuzují oprávněné pochyby.



U polonia známe 25 různých isotopů - s atomovou hmotností od 194 do 218. 209Po má poločas rozpadu 103 let. Izotop polonia 210Po, který se měl podle oficiálních údajů objevit v moči Litviněnka, má poločas rozpadu 138 dní, v lidském těle prý 30 - 50 dní. Prý... Neměl by být problém ho detekovat. Jeho rezidua jsou dlouhodobě dokazatelná. Přesto se po hospitalizaci Litviněnka objevila spekulace o úplně jiné radioaktivní substanci...
Žádný izotop polonia nemá poločas rozpadu ani přibližně roven oněm 73 hodinám, o nichž se hovoří ve většině novinových zpráv. To by byla z hlediska vraždy vhodná hodnota, protože většina látky by vymizela po nějakých 20 dnech. Všechny izotopy polonia jsou buď velmi krátkodobé (a tudíž by s nimi bylo nanejvýš obtížné zacházet, uchovávat, dopravovat je atd.) a nebo velmi dlouhodobé (a tedy snadno dodatečně dokazatelné).
Je extrémně radioaktivní a extrémně jedovaté - je emtorem alfa záření (5.3 MeV) a gamma záření. 1 mg 210Po emituje tolik alfa záření, jako 5 g rádia. K manipulaci s nuklidem je třeba používat nástroje nepřímo ovládané - robotické ruky, je třeba se absoluně vyhnout kontaktu s pokožkou. Rukavice, rukávy, bezpečnostní barytová skla - to je minimum ochrany při práci s tímto nuklidem. K jeho plnému odstínění je potřeba 31 mm olova. Napadá vás nějaký způsob manipulace s nuklidem v hospodě či v bytě, aby útočník nedopadl stejně jako oběť ???
Jeho smrtelná dávka je 12-6 g. Vztaženo k váze, je polonium 250 bilionkrát jedovatější než kyanovodík. Existují pro manipulaci daleko bezpečnější látky, smrtelné pro oběť stejně (nejde přeci o hromadnou otravu nebo použití BOL, ale o kontaktní otravu jednoho člověka. Vhodnější jsou některé rostlinné jedy [1][2] i živočišné jedy. O syntetických derivátech nemluvě. Například aflatoxiny produkované některými druhy plesnivkotvaré houby kropidlák žlutý [Aspergillus flavus] jsou nejprudší karcinogeny v rostlinné a živočišné říši vůbec. Jedovaté jsou i jílek mylný, brambořík obecný, durman obecný, blín černý, rulík zlomocný, potměchuť, lilek černý, kulčiba obecná, brslen sprostý, kozí petružel, kerblík rozpuk jízlivý, bolehlav blamatý, ocún podzimní, kýchavice černá, tis červený, lýkovec l

122356

27.11.2006 20:21

RE: Clanek je zazivne psan

68 68.?.?.?

Reakce na 122356

K jeho plnému odstínění je potřeba 31 mm olova. Napadá vás nějaký způsob manipulace s nuklidem v hospodě či v bytě, aby útočník nedopadl stejně jako oběť ???

K plnemu odstineni polonia 210 staci obycejny papir, takze staci obycejna dopisni obalka na prenaseni polonia 210.

122381

27.11.2006 23:47

RE: Clanek je zazivne psan

john Doe 150.?.?.?

Reakce na 122381

ano - je to alfa zaric. alfa zareni je extremne ionizujici avsak velmi malo pronikajici, protoze je tvorene proudem jader atomu He, ktere jsou ihned absorbovany v tkani. na jeho odstineni staci obycejna plastikova kapsle a manipulace s nim bude tedy velmi jednoducha a vcelku bezpecna (pokud vim jak s tim zachazet...). jina otazka je, jak to vyrobit, na to potrebujete urychlovace a jina draha zarizeni. no, v dubne u moskvy by to zvladli vyrobit...

122387

28.11.2006 3:50

RE: Clanek je zazivne psan

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 122387

A jak ho do te kapsle dostanete? Musite byt opravdu dost dobry a mit vybaveni vzhledem k faktu, ze ten sajrajt je znacne toxicky, to je hromada veci. Problem je vsak jeho tekavost a vycetl jsem, ze koncentrace ve vzduchu by nemela byt vyssi nez 4 nasobeno 10 na -11 mg na kubicky metr. A jak neco jako kapsli dostanete do Litvinenka. To nebyl zadny amater, musel mit velice slusny vycvik. Prumyslove se vyrabi ozarovanim 209Bi. Jiste tady je seznam tech, co ho muzou vyrobit omezen. Na druhou stranu co mate na mysli formaluci "jina draha zarizeni"? Jiny zpusob vyroby? Docetl jsem a vakuuove destilaci kovoveho bizmutu, radove jde ziskat miligramy polonie. Hmm, kdyz mate opravdu dost penez tak jednodussi bude proste nekde gram koupit. To by vsak bylo hloupe, protoze to zanechava stopy. Takze potrebne mnozstvi by slo i pracne vyrobit bez reaktoru. Penize uz obstaraji vybaveni i kvalifikovany personal, i bizmut se da nakoupit min napadne nez ciste polonium. Pouzit Polonium je prilis propagandisticke a tim neprofesionalni, navic to ohrozuje verejnost, ktera se dostava po nekolik dni do kontaktu s postizenym. Velmi hloupe neprofesionalni. Samozrejme pokud slo o desinformacni a diskreditacni operaci cilenou na laickou verejnost, pak je hodnoceni naprosto jine.

122399

27.11.2006 14:41

RE: Clanek je zazivne psan

Nápověda 88.?.?.?

Reakce na 122269

Pokračování:
Jedovaté jsou i jílek mylný, brambořík obecný, durman obecný, blín černý, rulík zlomocný, potměchuť, lilek černý, kulčiba obecná, brslen sprostý, kozí petružel, kerblík rozpuk jízlivý, bolehlav blamatý, ocún podzimní, kýchavice černá, tis červený, lýkovec lékařský, vlaštovičník větší, oměj šalamounek, oměj psí mor, pryskyřník, čemeřice, koniklec, hlaváček jarní, náprstník červený, námel... Smrtelné jsou pavoučí jedy atrotoxin, latrotoxin, gonyautoxin, tetrodotoxin či další jedy cylindrospermopsin, anatoxin, saxitoxin, amanitin, botulotoxin nebo žabí jedy batrachotoxin, homobatrachotoxin či pseudobatrachotoxin, histrionikotoxin, pumiliotoxiny. Ze syntetických organických sloučenin například anilin, u kterého je smrtelná dávka 1g, fenol či TNT, u kterých je smrtelná dávka kolem 2g či nitrobenzen, kyselina šťavelová, organofosfáty jako je i VX. Z dalších látek jsou to kysličníky vanadu (120mg), organokovové sloučeniny rtuti, elementární jod (2g), oxid seleničitý či vinan antimonylodraselný (130mg), tetraethylolovo, síran thallný (1g). Vysledkem měla být (podle médií) smrt jednoho muže, ne zamoření Londýna. Jedině idiot nebo politický provokatér by dal příkaz k použití isotopu polonia.
Například jodid pollonia je v kyselém prostředí (a žaludek je kyselé prostředí) těkavý. Tím se vysvětluje zamoření bytu i restaurací. Profesor Dudley Goodhead, z lékařského a genetického výzkumu britského Medical Research Council & Genome Stability Unit ale říká, že existují daleko zajímavější radioaktivní materiály, které mají poločas rozpadu kratší a jejich odhalení je pak složitější - u některých je poločas rozpadu v minutách. Malá množství polonia je vyrobeno každý rok v laboratořích specialisty a určeno ke studiu na možné užití při vytápění kosmických lodí jako termoelektrické články. Jeho rozpadem se totiž uvolňuje velké množství energie - jediný gram vytvoří 140 wattů tepelné energie. Zde se právě pro krátký poločas rozpadu neosvědčilo. Litviněnko byl několik dní s podezřením na jadernou otravu na speciální jednotce britského zdravotního zařízení. Copak rentgen, CT či další vyšetření neodhalí radiaci a její zdroj?
Tři stíny, které mají být pevné předměty v zažívacím traktu Litviněnka, nejsou dodnes specifikovány. To nemá Británie technologii na detailní pohled do zažívacího traktu pacientů? Endoskopy, včetně těch průmyslových, používaných v jaderných elektrárnách k dálkovému průzkumu 1. zóny jsou k dispozici i v ČR...
Bylo by velmi zvláštní, kdyby tak extrémně nebezpečnou látku někdo použil k jedné jediné vraždě (kterou lze provést daleko bezpečněji, zvláště když cílová osoba není nijak speciálně chráněná a chodí si po kavárnách na schůzky s dalšími špióny, aniž by tím chtěl zároveň upozornit na jadernou bezpečnost ruských výzkumných a vojenskýc...Kráceno (Editor)

122357

27.11.2006 14:42

RE: Clanek je zazivne psan

Nápověda 88.?.?.?

Reakce na 122269

Pokračování:
Bylo by velmi zvláštní, kdyby tak extrémně nebezpečnou látku někdo použil k jedné jediné vraždě (kterou lze provést daleko bezpečněji, zvláště když cílová osoba není nijak speciálně chráněná a chodí si po kavárnách na schůzky s dalšími špióny, aniž by tím chtěl zároveň upozornit na jadernou bezpečnost ruských výzkumných a vojenských zařízení - za situace inztenzivních diplomatických jednání NATO-Rusko - právě o bezpečnosti.
Podivná je také nechuť britské vlády Litviněnka pitvat. Copak v technologicky vyspělé Británii neexistuje pracoviště, vybavené dálkovým ovládáním a radiometrickou bezpečností? Tomu se ani nechce věřit vzhledem k tomu, že Británie je jednou z jaderných velmocí... Příčina bude nejspíše jiná. Komu vlastně posloužila Litviněnkova smrt nejvíce?

122358

26.11.2006 4:19

Proc tak verejne

Datel 206.?.?.?

Myslim si ze pokud by mel byt zabit v rezii Putina , tak se to nikdo nedovi.

122270

26.11.2006 7:51

No,

J. H. 85.?.?.?

když zkusíme uvážit, proč byl Litviněnko zabit, můžeme se zasmát představě, že snad kvůli tomu, že něco "věděl" o vraždě ruské novinářky. Jednak pokud by něco věděl, věděl by to z doslechu a ti, co mu to řekli to vědí dál. Za druhé a hlavně: Podobná "fakta" není třeba vědět. Ta si vymyslí kterýkoli novinář či propagandista na objednávku a se skutečností obvykle nemají nic společného - ani to od nich nikdo, kromě otroků příslušné ideologie, nečeká.
Je tu samozřejmě otázka, jestli je zpráva o použitém jedu pravdivá. Představa, že někdo přiváží do restaurace olověný kontejner s radioaktivním materiálem a manipulátorem z něj odsypává sousedovi do jídla je zajímavá. No ale řekněme, že technické problémy byly vyřešeny a zpráva pravdivá je. Pak byl takový krkolomný jed použit s úmyslem zanechat stopu, která zdánlivě vede k někomu. Ony by jed na krysy nebo dobře mířená střela posloužily stejně dobře. Ale to ostatně velmi správně naznačil už autor článku.
J. H.

122273

26.11.2006 9:24

Nevěřím, že je to ruská práce

Lucas 88.?.?.?

Nechce se mi věřit, že by za vraždou Litviněnka skutečně stála ruská vláda.

Vztahy Ruska s USA a Evropou jsou zdaleka nejlepší v celé jejich historii. USA považují Rusko za strategického partnera v boji proti terorismu a (což se málo ví) experti z Izraele školí ruské jednotky v boji proti terorismu. Evropa má zájem o špičkové vztahy s Ruskem kvůli jeho nerostnému bohatství. Západní a ruské firmy velmi těsně spolupracují, a to i na "strategických" záležitostech, jako jsou letadla - viz Airbus. Ve středoasijských republikách působí současně americké i ruské vojenské jednotky a v Tádžikistánu dokonce létají společné hlídky americké a ruské stíhačky!

Putin je na Západě považován za poněkud autokratického vládce, ale přesto všichni relevantní lidé uznávají, že je to s obrovským náskokem nejlepší vůdce, jakého kdy Rusko mělo. To, že některá média bůhvíproč líčí Putina jako diktátora, pouze ukazuje na nízkou úroveň těchto médií. Rusové nikdy nepoznali čistou euroamerickou demokracii a ani o ni nemají moc zájem. Chtějí si z ní vzít to dobré a zkombinovat to s ruskou tradicí silné vlády. Nyní je v Rusku daleko nejvyšší míra svobody, jakou ta země kdy poznala.

Při analýze vztahu USA a Ruska je potřeba hodnotit činy, ne slova. Příklad: Rusové sice jakoby nadávají na americkou protiraketovou obranu, ale ve skutečnosti z ní mají obrovskou radost, protože díky ní mohou navyšovat výdaje na balistické rakety. Americký deštník má chránit USA před raketami z Íránu nebo KLDR. Ruský úder by nezastavil a ani k tomu není určený, což USA mnohokrát vysvětlovaly, ale většina lidí to nějak nepostřehla.

Mezi Ruskem a Západem jsou sice třecí plochy (Bělorusko, Írán), ale cca 80 % jejích agendy se shoduje. Oba čelí hrozbě z Asie, zejména islamistickému terorismu a sílící moci Číny. Já jsem amerikanofil a rusofil, takže každá spolupráce Ruska se Západem mě velmi těší. Rusko potřebuje Západ a Západ potřebuje Rusko.

Z těchto všech důvodů si myslím, že Putin by musel mít nějaký nepochopitelný úlet, kdyby nařídil vraždu v Londýně. Prostě mi to připadá jako totální kravina.

122274

26.11.2006 12:38

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 122274

>Nechce se mi věřit, že by za vraždou Litviněnka skutečně
>stála ruská vláda.
Mně taky ne, ale vyloučit se to nedá. U těhle double agentů může mít zájem na jejich likvidaci kdokoliv a z nejrůznějších důvodů. Pokud v tom byl Yukos a Berezovský, je možné úplně všechno. Souhlasím s Vladimírem, že pravdu se asi nikdy nedozvíme, tak jako v případě Kellyho, Kennedyho nebo Václava III.

>Putin je na Západě považován za poněkud autokratického
>vládce, ale přesto všichni relevantní lidé uznávají, že
>je to s obrovským náskokem nejlepší vůdce, jakého kdy Rusko
>mělo. To, že některá média bůhvíproč líčí Putina jako
>diktátora, pouze ukazuje na nízkou úroveň těchto médií.
Tady se mýlíte. Určité kruhy, jejímž mluvčím je v Česku Václav Havel a jeho klaka, jsou extrémně antiputinské! Nevynechají jedinou příležitost, aby ruského presidenta kritisovali za nedemokratické způsoby, píší dopisy a petice a jména, která pod nimi nacházím, se opakují s železnou pravidelností: Havel, Vondra, Michnik, Rupnik, Schwarzenberg atd.

122284

26.11.2006 14:57

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 122284

"Určité kruhy, jejímž mluvčím je v Česku Václav Havel a jeho klaka, jsou extrémně antiputinské!"
-------------------------------------------------------------

Nejen to. Podivejme se na odkazy pisatel clanku uvedl. Skutecne, jsou az neuveritelne antiputinske a dokonce antiruske. Snaha je prirovnavat soucasne Rusku k tomu pred r. 1990 jako by to byla ta sama linka. Je z toho citit zapach propagandy slouzici opacnemu zajmu nez harmonie Ruska s EU.

z.a.p

122292

26.11.2006 17:15

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

Průchozí 213.?.?.?

Reakce na 122284

Sestava dole uvedených kreténů má za úkol zabránit jakýmkoliv těsnějším vazbám na Rusko. Můj pes ostatně také zle štěká na sousedy, i když s nimi udržuji veskrze přátelský vztah...

122299

26.11.2006 17:51

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

paladin 62.?.?.?

Reakce na 122284

Důležite je ptát se quo bono , komu to poslouží? Litvinenko mohl Rusko možná zajímat před 5 lety, než stačil nakydat kvanta "senzační" špíny na svou bývalou vlast. Aktuálně byl ale nezajímavý, už neměl žádné karty. To si uvědomovali i jeho přátelé a mecenáši - jedinou službu, kterou jim ještě mohl prokázat mohla být snad jen mučednická smrt ...

122302

27.11.2006 9:57

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

Lucas 147.?.?.?

Reakce na 122284

Taky nikdo neříkal, že Putin je dokonalý, vševědoucí a neomylný. I já bych některé konkrétní záležitosti Vláďovi vytknul, stejně jako bych asi několik konkrétních věcí vytknul Bushovi. Ale v celkovém součtu Putin patří k tomu nejlepšímu, co kdy Rusy potkalo. Je potřeba chápat, že je to RUSKÝ politik. V Rusku je poněkud jiná kultura a jiný styl než v západní Evropě a Putin je úspěšný právě proto, že ten ruský styl dokonale zvládl. Tímhle stylem by v západní Evropě nebo v USA samozřejmě vládnout nemohl, stejně jako by Bush nebo Blair nemohli vládnout svým stylem v Rusku. Není možné mechanicky přenášet prvky z jednoho kulturně-civilizačního prostředí do druhého a naivně předpokládat, že budou všude automaticky fungovat. To byla právě Jelcinova hlavní chyba, že se naprosto stupidně pokusil cpát Rusko do euroamerické "absolutely free" demokracie. Výsledkem byl svinčík, který Putin pořád ještě dává do pořádku.

122342

27.11.2006 12:05

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

seda 82.?.?.?

Reakce na 122284

>Putin je na Západě považován za poněkud autokratického
>vládce, ale přesto všichni relevantní lidé uznávají, že
>je to s obrovským náskokem nejlepší vůdce, jakého kdy Rusko
>mělo. To, že některá média bůhvíproč líčí Putina jako
>diktátora, pouze ukazuje na nízkou úroveň těchto médií...
a
>Tady se mýlíte. Určité kruhy, jejímž mluvčím je v Česku Václav >Havel a jeho klaka, jsou extrémně antiputinské! Nevynechají >jedinou příležitost, aby ruského presidenta kritisovali za >nedemokratické způsoby, píší dopisy a petice a jména, která pod >nimi nacházím, se opakují s železnou pravidelností: Havel, >Vondra, Michnik, Rupnik, Schwarzenberg atd.
Spíše souhlasím s názory J.H. a Lukase! Vodníku!,skupinku,kterou jste jmenoval (Havel,Vondra,Michnik,Rupnik a Schwarzenberg) bych shodně s předchozím tvrzením označil, že má nízkou úroveň! Těmto antikomunistům nejde o morálku, příp.,aby "pravda a láska" zvítězily nad "lží a nenávistí", ale šlo, jde a půjde jim vždy jen o majetek a moc...oba pojmy spolu neoddělitelně souvisí!
Jinak...článek je velmi trefný, v novinách v ČR si nedovedu představit, že by mohl být otištěn...v té naší demokracii...

122344

27.11.2006 12:54

RE: Nevěřím, že je to ruská práce

Lucas 147.?.?.?

Reakce na 122344

Aby tady nedošlo k omylu, já si všech jmenovaných lidí (zejména Havla, Vondry a Rupnika) nesmírně vážím, což nic nemění na tom, že v některých věcech s nimi nesouhlasím. A názor na současné Rusko a prezidenta Putina je jednou z nich. Jsem amerikanofil a rusofil, takže jsem pro nejlepší vztahy s oběma supervelmocemi. I když je fakt, že v případě rozporů se skoro vždycky přikláním na stranu USA, takže jsem víc amerikanofil než rusofil. [smích]

122345

27.11.2006 14:12

Ad Lucas a seda

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 122345

No já si myslím totéž co Lucas – s tím rozdílem, že si nevážím ani Havla ani Vondry, a nejsem ani amerikanofil ani rusofil (ale když tak už spíš to druhé, jak v čem [mrknutí jedním okem] ). I podle mě je Putin, ať je jaký chce, pro Rusko (a tím nakonec i pro zbytek světa) asi tou nejlepší alternativou. Já jsem jen poukázal na to, že ne celá Evropa, ne celý Západ, si Putina považuje.

122350

26.11.2006 10:15

keby len double agent...

dharma 91.?.?.?

keby to bol len double agent... ale z clanku z odkazu vyplyva, ze Litvinenko predaval firemne tajomstvo kade tade, hore dole, hlava nehlava...
Nemoze sa potom cudovat ze ho niekto sundal...
A v takom pripade to mohol byt uplne ktokolvek...
To ze oznacil za svojho vraha Putina bol mozno uz len jeho posledny obchod...
Ponukli mu za take vyhlasenie ze doopatruju jeho rodinu v luxuse napriklad... to je dost dobry kseft, ked clovek vie, ze uz sa aj taák nezachrani, ze mu niet pomoci a je len otazka dni kedy vydychne...

122275

27.11.2006 0:57

RE: keby len double agent...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 122275

To zni pravdepodobne. Spion JE nebezpecne (zivotu) povolani a prebehly spion - ten je v nebezpeci dvojnasobnem. Co kdyz z neho vytahli co se dalo a pak ho zneuzili jeste i takto?

Co se tyce zpusobu jak provest otrvavu Poloniem 210 - hmmm, co kdyz nebyl treba zadny manipulator ani fyzicky kontakt? Co kdyz stacilo v restauraci pod stolem odsunout v male olovene krabicce dirku, namirenou na Litvinenka?
V krabicce by se nechazel zdroj zareni (Plutionium 239 ma asi nejvyssi spontanni stepeni, proti treba U235 - ja bych ho pouzil...) a Litvinenko ani nikdo dalsi by nic ani netusil a uz by dostaval davky zareni, v jejichz dusledku by se v nem bud mile Polonium objevilo (jako produkt stepeni - nebot tak vznika... ted je jen otazka, co se da snist aby se to nastepilo na Polonium...), anebo je Polonium jen vymysl asi jako ty vykonne mraznicky na skladovani oxidantu do vybusnin pro Londynske atentatniky...

Jedine cemu se da verit je, ze mu slezly vsechny vlasy a nevypadal nejlepe na fotkach. Vlasy pri otrave urcite vypadavaji, nicmene v daleko mensi mire a nestihly by to za tak kratkou dobu, podle me...
Naproti tomu pri silnem ozareni vlasy slezou i v velmi kratke dobe (radove hodiny u velikych davek, dny u Litvinenkovy davky) - strucne receno - perfektni vrazda. Zadna kulka ani vrah, a jeste se to da shodit na Putina.

Proc zrovna na putina? Nebylo by rozumnejsi obvinovat KGB?
Ne, pokud vubec nejde o Litvijenka, zeano... [mrknutí jedním okem]

122329

27.11.2006 13:11

RE: keby len double agent...

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122329

Len pre upresnenie - polonium 210 sa pripravuje z bizmutu 209 v jadrovom reaktore ožiarením neuronmi, vznikne bizmut 210 s poločasom rozpadu asi 5 dní a z neho vzniká polonium 210.
Napodiv polonium 210 je pomerne dobre dostupné, používa sa v niektorých typoch termogenerátorov, jeden gram uvoľňuje asi 140 W tepla. (stačí hodiť do google polonium 210 a sledovať linky)

Litvinenko bol len hlúpy pešiak, takže ho niekto obetoval. Načasovanie hovorí dosť jasne, komu to vyhovovalo.

122348

26.11.2006 11:49

disident?

Paladin 62.?.?.?

Pravdou je, že pan Litviněnko byl již jako agent ruské rozvědky vyšetřován za své postupy, falšování dokumentace atd. Po stupňujících se problémech prchl do Londýna, kde se pohyboval v okolí pana Berezovského, židovského miliardáře, který je v Rusku stíhán za rozsáhlou hospodářskou a jinou trestnou činnost, kterou se za Jelcinovy vlády dostal k obrovskému bohatství a moci. To, že byl/je pan Berezovsky symbolem korupce, organizovaného zločinu s intenzivními styky s čečenskou mafií, se dočteme i na wikipedii. Z této pozice Litviněnko vydával knihy a články, v nichž "senzačně" (experti upozorňovali na naprostou absenci zasvěcených údajů)odkrýval práci FSB, kterou mimo jiné vinil, že pro posílení čečenské karty neváhala obětovat stovky životů v bombových útocích z r.1999 a Beslanu. Přestože je Litviněnko vlastizrádce a dvojí agent, pochybuji, že za jeho smrtí stojí FSB či Kreml. Litviněnko byl do nedávné doby (než se Berezovskému a Gusinskému atd podařilo udělat z jeho smrti trhák) docela neznámou a pro FSB bezvýznamnou (v porovnání s jinými) osobou a takto řešená (poškozující Rusko) a načasovaná akce (jednání WTO, summit v Helsinkách) by nebyla myslitelná. Nic na tom nemění pohnuté předčítání dopisu "rodinným přítelem" (Berezovského důvěrníkem) Goldfrabem.

122278

26.11.2006 12:11

media

dolphin 84.?.?.?

Tie uzasne dobre vztahy Ruska a Usa su z nudze cnost; podobne ako tie s EU. Kazdy si hrabe na vlastnom piesocku vediac, ze otazku energii nebude moct obist nikto. Radsej sa vopred pripravit.

Osobne si myslim, ze sa jedna pekny clanok o sofistikovanosti metod, ktorymi sa ovplyvnuje verejna mienka.

Metod, ktorym sa tazko branit, pretoze nie su evidentne.
Strcim ruku do ohna ze kolecka systemu –novinari velkych medii– su vo velkej vacsine presvedceni, ze pisu Pravdu.
Ktora im sice umoznuje “slusne zit” - ale to predsa patri k veci (a protestantskej kulture).
Stare haraburdy ako pripad Kellyho (a tu ma naozaj kazdy stat svoje spinave pradielko) vytahuju na svetlo sveta predsa len provokateri.
Minulost? Hovorit o faraonoch, Rimskej Risi, Kristofovi Kolumbovi ci Renesancii alebo Picassovi je ok. Co je blizsie, a nebodaj by vrhlo svetlo na dnesok, je off limits.

Viete kto dnes dava najlepsie news o realnom stave v Taliansku?
Jeden komik!
Poviete si v tv.
Nie. Na internete. A na predstaveniach. A to je najpopularnejsim talianskym komikom.

Kam sme to dospeli.
Komici robia politiku. Politici zlodejcinu. A zlodeji najvyssi stupen podnikania- financnictvo.

A ako keby to nestacilo, mame tu este aj statne tajomstvo. Ktorym sa zakryvaju nielen zivotne dolezite otazky bezpecnosti, ale aj mnohe spinavosti za ktore by stat, keby bol fyzickou osobou, patril nie do riadiaco-prerozdelujucej ulohy, ale do basy.
Keby boli ludia informovani co len o hrubych detailoch niektorych dohod, uz by sa tak lahko nenechali oblbnut populizmom, rasizmom a kadejakymi ideologiami.

122282

26.11.2006 23:56

jak z knížky

Hugo Boss 89.?.?.?

Tahle aféra je jak vystřižená z knížky F. Forsytha [překvapení]

122327

27.11.2006 0:25

Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Mikodrom 195.?.?.?

Ten kdo hleda vazbu mezi temito dvema smrtmi je zoufalec (sice pozorny, ale pro masspop zoufalec), nebo ten kdo z toho ocekava politický kapitál. Velmi neprijemnym faktem zustava, ze politkovska (mimochodem naprosto neruske jmeno)a litvinenko byly osoby zpriznene megagangsterovi a predsedovi zidovskeho kongresu p. Berezovskemu. Pani politkovska byla hrubym kritikem vojenskeho tazeni v Cecne, pan berezovski je sponzorem separatistu v cecne a pan litvinenko je je odumrelym fousem pana berezovskeho a jeho medialniho svrabu oznacovaného za tiskovou agenturu. Trojuhelnik se zacinal uzavirat a hrozilo, ze dojde k dokumentaci vazby Politkovskaia - Berezovski Berezovski-separatiste. Stredem byl prave litvinenko, ktery byl predsunutou roukou zidovske emigrace v londyne a hlavni spojkou s teroristou zakayevym. Spojenim trojuhelniku Zakayev-Berezovski-Politkovskaia hrozilo fiasko v podobe absolutni neetiky a podezreni s vazbou na obcany Izraele pri organizaci druhe Cecenske valky.. Modri uz vedi.. [zmaten] [bliji]

122328

27.11.2006 1:03

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 122328

Hmmm, hmmmm... A nejake dukazy by nebyly? Alespon neprime + zdroje na ne? [zmaten]

122330

27.11.2006 2:49

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 122330

Podivejte se zde: http://www.anti-war.com/
Je tam asi uz 12 odkazu na "smrt spiona".
Afera se nafukuje jako meteorogicky balon,
stale vice, hodinu od hodiny.
Mam ten pocit, ze tam bude jeste jedno dejstvi.
Verit muzete skoro vsemu a nicemu zaroven.

z.a.p

122332

27.11.2006 3:28

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 122330

No to by asi chtel vedet kazdy, ne ?



>

122334

27.11.2006 4:37

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Nikl 24.?.?.?

Reakce na 122330

Trodasi, toto je sice mimo misu, ale chtel jsem se zeptat. Nepises nekdy na www.sprcha.com
Je tam nejakej Max a ten o sobe tvrdi, ze je Trodas.

122335

27.11.2006 13:03

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 122335

Ne, nepisu, na sprse jsem byl cirka 1x pres link tady na zvedavci, protoze byl odkaz v clanku na nejake ty kidy co tam hazeli na Zvedavce ci V. Stworu.

Co se tvrzeni tyce, tak dulaz je snadny. Ma IP je uz nejaky patek od podledniho precislovani meho ISP 82.114.196.107 - a pokud prispevky tohoto cloviceka jsou z jine IP (a ze budou), tak je to obycejny provokater a navic jeste zlodej nicku a vubec [mrknutí jedním okem]

Nic co bych vubec chtel kdy resit ci se o tom nejak bavit, abych se nechal strhnout na jeho "uroven" [mrknutí jedním okem]

122346

27.11.2006 9:53

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 122330

Russian-born businessman:
I met poisoned ex-spy Litvinenko in Israel

122341

27.11.2006 13:04

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 122341

404 Not Found
We're sorry, but the page you requested could not be found.

Tak copak v tom clanku bylo, protoze cenzura zareagovala velmi hbite... (coz naznacuje, ze se tady nekdo dotkl citliveho tematu)

122347

27.11.2006 14:57

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 122347

moja chyba [zahanbení]
http://www.haaretz.com/hasen/spages/792436.html

122360

27.11.2006 21:04

RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 122328

Přesně tak, napsal jste to zcela správně. Je všeobecně známo že lidé jako Berezovski, Politkovska, Litviněnko byli a jsou pouhými poskoky sionistů a USA a jejich nástrojem v protiruském tažení. Čečenští bandité jsou skrze ty kreatury skrytě podporování sionisty a Američany.

At už stál za Litviněnkovou smrtí kdokoli, je jasné že této události západní media zneužívají k ostré protiruské propagandě. Litviněnko zradil svoji zem a dal se doslužeb vrahů vlastního národa, pokud jej tedy Rusové skutečně za jeho zradu potrestali pak na tom není nic špatného ani odsouzenihodného.

A ještě bych měl dodatek k hodnocení Ruska v článku. Samozřejmě nelze než souhlasit že Putin hájí zájmy svého národa a brání Ruskou svobodu. Ovšem podmanování východoevropských národů v minulosti bylo pouze dílem bolševiků a dnešní Rusko již s tímto zločinným programem nemá nic společného. Putinovi jde jen o záchranu vlastního národa.

122383

27.11.2006 10:39

Pусская газета

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Podle ruského tisku by měl mít na smrti A. Litviněnka zdaleka největší zájem jistý Boris Abramovič Berezovskij. Copak je asi zač, ten Boris Abramovič Berezovskij? [mrknutí jedním okem]

...oligarchs in Russia, are Jewish: Roman Abramovich tops the list, Mikhail Fridman is in the third position and Viktor Vekselberg in fifth. Mikhail Khodorkovsky, a former oil tycoon and outspoken critic of president Vladimir Putin who has been jailed on tax evasion charges, is also Jewish. Exiled oligarchs Boris Berezovsky and Vladimir Gusinsky are likewise Jewish.
(To lze přeložit lehce).

(Prelozime si to my na Zapade a ti, co nejak anglictinu studovali. Ale vemte v uvahu to, ze tu mohou byt ctenari, jako ze jsou, kteri o anglictine nemaji poneti. Tyto stranky jsou vyhrazeny pro cestinu a slovenstinu. Proto, prosim, prekladejte. E)

122343

27.11.2006 15:34

OT "Mluvčice"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Proč mi výraz "mluvčice" nějak evokuje slovo trubčice [chechtot] [chechtot]

A co na to člověkyně ???? [chechtot] [chechtot]

P.S. Oba výrazy mi kontrola pravopisu podtrhla jako špatné [bliji]

122362

28.11.2006 2:24

RE: OT

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 122362

Nekdo ma vadne psani, nekdo mysleni? Ted jde o to, kdo na tom je vlasnte lip? [velký smích] Pravda feministky jsou casem reglacni, ale na druhou stranu bych se nedivil, kdyby casem kontrola pravopisu nic nepodtrhovala. Jako lingvista jiste vite, ze jazyk je vec se svym vlastnim zivotem. Jsem OT, takze tim tohle tema pro me hasne. Clanek je o Litvinenkovi a ne o mluvcici nebo feminismu.

122396

29.11.2006 16:40

RE: OT

A. 85.?.?.?

Reakce na 122362

Z formálního jazykového hlediska je samozřejmě výraz "mluvčice" blbost. Nebyl by, kdyby se používal pro mužský rod výraz "mluvčík", to by pak šlo, ale posuďte, zní to hrozně. Takže v češtině zůstaňme u bezrodého zpodstatnělého přídavného jména měkkého vzoru (tj. jarní, jarní, jarní), tedy "mluvčí" [mrknutí jedním okem]

122503

28.11.2006 22:24

stopy vedú ....

Kyklop 217.?.?.?

Správa z tlače:
"Scotland Yard už skôr potvrdil, že stopy polónia 210 objavili v celkove siedmich lokalitách britskej metropoly, vrátane kancelárie ruského miliardára Borisa Berezovského v štvrti Mayfair."

ccc...
Žeby mu, ako obvykle, zostalo niečo za nechtami?

122462

29.11.2006 0:54

RE: stopy vedú ....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 122462

Musi to najit kdekoliv se zdrzel delsi cas, jakmile byl zasazen . Na druhou stranu moc casu nez to zjistil nemel. Krome toho, ze to je prakticky cisty alfa zaric, je to toxicky sajarjt, ktery jako prvni rozhasi ledviny a jatra. Kolik casu mohl mit, nez mu zacalo byt opravdu spatne, pokud to dostal v jedne davce?

122467

29.11.2006 4:32

RE: stopy vedú ....

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122467

http://en.wikipedia.org/wiki/Polonium#Toxicity

Choroba sa prejavila deň po stretnutí s bývalými príslušníkmi KGB a talianskym informátorom. Dá sa predpokladať, že príznaky ožiarenia sa prejavili jeden - dva, najneskôr tri dni po aplikácii jedu. Skončil za tri týždne po prvých príznakoch, takže dávka radiácie, ktorú dostal, bola najmenej 5, skôr viac ako 10Gy. Prvé príznaky akútnej choroby z ožiarenia začínajú obvykle zhruba pri 1Gy (5Gy a viac je smrteľná dávka, zodpovedá približne 500 rentgenom, správne by sa to malo prepočítavať z greyov na sieverty).

Otázka je, ako sa polónium vstrebáva v organizme, v akej forme to dostal, a ako rýchlo sa polonium vylučuje z organizmu. Každopádne, akékoľvek "vážiteľné" množstvo polonia 210 predstavuje smrteľnú dávku, takže aplikácia obeti nie je zasa celkom jednoduchá, útočník riskuje kontamináciu a skorý hnusný koniec.

122475

29.11.2006 4:38

RE: stopy vedú ....

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122467

dva zaujímavé linky na abstrakty českého pôvodu (anglicky):
http://journalsonline.tandf.co.uk/(04ycj055dqveen553all1f55)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,8,9;journal,25,533;linkingpublicationresults,1:100668,1
http://journalsonline.tandf.co.uk/(u2ivqmi1vhv00yisw2o4mavg)/app/home/contribution.asp?referrer=parent&backto=issue,9,9;journal,110,533;linkingpublicationresults,1:100668,1

Pre moderátora: ak to sem nepatrí, tak príspevok zmažte (alebo túto poznámku)

122476

29.11.2006 9:25

Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...

bývalý antikomunista 193.?.?.?

Likvidace sítě nelegálů byla nejhorším činem polistopadové vlády

Z týdeníku Euro číslo 46 opisuji úryvky rozhovoru z bývalým rozvědčíkem Igorem Střelcem (43):
Euro: Neregálové přece vyjížděli pod změněnou identitou do zahraničí, kde pak delší dobu žili, plnili úkoly, sbírali informace ...
STŘELEC: ... Jenže tomu přece musejí předcházet dlouhé roky práce, aby takový člověk byl na změněnou identitu připraven a aby ho prostředí přijalo. Bylo to velmi zdlouhavé, značně nebezpečné a hodně náročné. Tato síť takzvaných nelegálů byla budována několik desítek let ... Navíc to bylo strašné i lidsky. Nešlo jen o zničení této sítě profesionálů pracujících pro vlast. Jejich vyzrazení totiž ve velké většině případů vedlo i k fyzické likvidaci. Nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že se z těchto lidí nikdo nevrátil. ... Rozvědčíci nasazovali i svůj život, aby pro republiku přinesli něco výhodného, různé informace ... Jen neznalí zaměňují pojmy StB, rozvědka čí SNB, agent a kmenový příslušník. Dokonce i ze zveřejněné kopie dokumentu o mém pracovním zařazení je to patrné ...Složky, které měly represivní charakter a jichž činnost souvisela s rozpracováním takzvaného vnitřního nepřítele, byly zrušeny hned po změně režimu v roce 1989 ...

122488

29.11.2006 11:28

RE: Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122488

Podľa jedneho celkom hodnoverného názoru, mala československá rozviedka po roku 1989 najväčšie straty za celú svoju históriu, väčšie, ako za celú históriu od roku 1918.
Za to by mal niekto vysieť...

122494

30.11.2006 8:20

RE: Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 122494

>Za to by mal niekto vysieť...
Viset, aby nedošlo k omylu. Naprostý souhlas.
J. H.

122532

30.11.2006 8:32

Když už je řeč o jedech.

J. H. 62.?.?.?

Vzpomněl jsem si na jednoho dávného přítele. Chodil s dívkou, která pořád chtěla, aby jí zaopatřil nějaký jed, když pracuje v lékárně. Tak nasypal do malé lékovky se zabroušenou zátkou trochu fenolftaleinu, který je mimo jiné silným projímadlem. Uzavřel, zapečetil, onálepkoval, předal. Po nějakém čase se strašně pohádali a pár dní se neviděli. Když jí potom potkal, byla ještě zelená ve tváři a vůbec s ním nechtěla mluvit. Nemohu si pomoci, není nad otravu po česku.
J. H.

122533

Příspěvků: 46

26.11. 02:53  Clanek je zazivne psan
27.11. 14:39 Nápověda  RE: Clanek je zazivne psan
27.11. 20:21 68  RE: Clanek je zazivne psan
27.11. 23:47 john Doe  RE: Clanek je zazivne psan
28.11. 03:50 Rene Bartosek  RE: Clanek je zazivne psan
27.11. 14:41 Nápověda  RE: Clanek je zazivne psan
27.11. 14:42 Nápověda  RE: Clanek je zazivne psan
26.11. 04:19 Datel  Proc tak verejne
26.11. 07:51 J. H.  No,
26.11. 09:24 Lucas  Nevěřím, že je to ruská práce
26.11. 12:38 Vodník  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
26.11. 14:57  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
26.11. 17:15 Průchozí  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
26.11. 17:51 paladin  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
27.11. 09:57 Lucas  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
27.11. 12:05 seda  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
27.11. 12:54 Lucas  RE: Nevěřím, že je to ruská práce
27.11. 14:12 Vodník  Ad Lucas a seda
26.11. 10:15 dharma  keby len double agent...
27.11. 00:57 trodas  RE: keby len double agent...
27.11. 13:11 Kyklop  RE: keby len double agent...
26.11. 11:49 Paladin  disident?
26.11. 12:11 dolphin  media
26.11. 23:56 Hugo Boss  jak z knížky
27.11. 00:25 Mikodrom  Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 01:03 trodas  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 02:49  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 03:28  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 04:37 Nikl  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 13:03 trodas  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 09:53  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 13:04 trodas  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 14:57  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 21:04 Zorba  RE: Smrt Litvinenka a Anna Politkovskaia
27.11. 10:39 Pavel Bočan  Pусская газета
27.11. 15:34  OT "Mluvčice"
28.11. 02:24 Rene Bartosek  RE: OT
29.11. 16:40 A.  RE: OT
28.11. 22:24 Kyklop  stopy vedú ....
29.11. 00:54 Rene Bartosek  RE: stopy vedú ....
29.11. 04:32 Kyklop  RE: stopy vedú ....
29.11. 04:38 Kyklop  RE: stopy vedú ....
29.11. 09:25 bývalý antikomunista  Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...
29.11. 11:28 Kyklop  RE: Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...
30.11. 08:20 J. H.  RE: Jak skončili Českoslovenští nelegálové ...
30.11. 08:32 J. H.  Když už je řeč o jedech.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 121 čtenářů částkou 20 084 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývají tři dny a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 7

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Měnové kurzy

USD
23,30 Kč
Euro
27,11 Kč
Libra
29,76 Kč
Kanadský dolar
17,42 Kč
Australský dolar
16,44 Kč
Švýcarský frank
25,09 Kč
100 japonských jenů
22,12 Kč
Čínský juan
3,42 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,76 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 370,68 Kč
1 unce stříbra
532,88 Kč
Bitcoin
253 800,88 Kč

Poslední aktualizace: 28.9.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 832