Diskuze k článku
Zmatená vzpomínka na smutné výročí
Příspěvků 52
kdyby měl Dubček a celé to tehdejší (i dnešní) české vedení v krvi trošku té arabské odvahy. A smyslu pro čest.
Protože bychom potom čelili okupantům , kteří by byli nesrovnatelně surovější, nenávistnější, méně lidští,okupantům kteří by nynější sionistické fašisty možná i překonali!
Stačí se podívat do Grozného!
@all
http://photos1.blogger.com/blogger/60/561/1600/Bratislava_21_August_1968_by_Ladislav_Bielik_small.jpg
pre vsetkych, ktori sa nachadzaju v "milosti pozdejsieho narodenia" nasledovne par informacnych faktov..
nech sa paci -> http://www.totalita.cz/1968/1968.php
stein55
Pane Steine musím přiznat,že s vámi ve většině vašich názorů hrubě nesouhlasím.
Ale tento výraz - v "milosti pozdejsieho narodenia" se mi líbí.Moc.
@hostující
>Ale tento výraz...[snip]....se mi líbí.Moc.
pan hostujuci to ma tesi; na vysvetlenie len toto - ja som to jednoducho prebral z nemciny. tam to bol a este stale je velmi oblubeny a okridleny vyrok verejnych cinitelov spolkovej republiky - "Die Gnade der späten Geburt"
jedna sa o synonymum "mali sme kliku, ze sme sa narodili tak "vyhodne", ze nemozeme byt zodpovedni, ergo ani byt obvineni za ciny v periode III. rise"
stein55
Ano pane Steine.
Nezbývá než si jenom přát,aby podobná slova v podobném duchu a smyslu mohli jednou vyslovit i budoucí veřejní činitelé státu Izrael.
bylo úsloví Helmutha Kohla. Ten to použil první, pokud vím.>@hostující
pan stein55,
tak preco nas nadalej vyciciavate ako pijavice.
u nas snad neplati, ze nemozeme byt brani na zodpovednost za to, co sme neurobili?
naposledy sme vam, uz po niekolky krat, zaplatili ponorky, hoci nasa ponorkova flotila si o novych ponorkach, moze nechat len snivat.
hned nato, chcete obrnene transportery.
a odpovedajte mi prosim, len na polozenu otazku!
danke im voraus!
@google
>a odpovedajte mi prosim, len na polozenu otazku!
ak sa obraciate tymi otazkami na mna, ako osobu stein, tak sa musim vzdat; nie som totiz involvovany do bilateralnych zmluv zbrojneho priemyslu israel/nemecko. jedno co ale viem je, ze komponenty urcitych systemov made in israel putuju do nemeckej zbrojnej vyroby.
punkto
>tak preco nas nadalej vyciciavate ako pijavice.
jedna otazka: hovorite teraz ako nemec, alebo ako slovak ?
pokial to neviem, nemozem odpovedat.
stein55
>ak sa obraciate tymi otazkami na mna, ako osobu stein, tak sa
>musim vzdat; nie som totiz involvovany do bilateralnych zmluv
>zbrojneho priemyslu israel/nemecko. jedno co ale viem je, ze
>komponenty urcitych systemov made in israel putuju do nemeckej
>zbrojnej vyroby.
tiez zadarmo?
>punkto
>tak preco nas nadalej vyciciavate ako pijavice.
>jedna otazka: hovorite teraz ako nemec, alebo ako slovak ?
>
>pokial to neviem, nemozem odpovedat.
to je najväcsi problem diskusie s vami, ze ste klzky ako biblicky had.
na otazku odpoviete protiotazkou, na ktoru uz poznate odpoved.
a ak nie tak vam trochu pomozem protiotazkou.
ODKEDY MA SLOVENSKO PONORKOVE LODSTVO!!!!?????
@google
>tiez zadarmo?
ako som pisal,to neviem.
...a k tomu zvysku vasej "literarnej" tvorby : ste nevychovany sopliak !
stein55
>@google
>
>>tiez zadarmo?
>
>ako som pisal,to neviem.
>
>...a k tomu zvysku vasej "literarnej" tvorby : ste nevychovany
>sopliak !
vykricnik sa pise hned za slovom.
takto: sopliak!
Je dobré si uvědomit , že to byla domluvená a naplánová čistka ./ která se malinko vymkla/ Pak to uvidíte ve správné perspektivě. /Dubčekovi vlezli rusáci oknem do obýváku/
Ten den je tady...
21.8.1968 byla komunisty spáchána vlastizrada . Je na čase si připomenout jak vlastní národ zradili jeho vlastní občané a komunisté. Pro svoji věrnost komunistickým zločinným ideálům vedli vlastní národ do zhouby a smrti na dvacet let do tvrdé okupace "Spřátelených armád" vyžírajících a ničících celé ČESKOSLOVENSKO. Je nutné si připomenout tváří tvář dnešním hrdiným parlamentním komunistům jejich vlastizradu, jejich podepsání se na ničení vlastního národa. Jak to doopravdy bylo, doporučuji tyto dva podrobné weby.
http://www.august68.web2001.cz/
http://www.totalita.cz/
.. a další vlastizrada je za dveřmi. Opět se jedná o nás bez nás.
A tady je to shrnuto a podtrženo!
http://cypaty.blog.cz/0608/21-srpen-1968-zapominamy-bojazlivy-narod
21.8.2006 23:24
RE: Vlastizrada komunistická
cybervlk cybervlk (zavináč) centrum (tečka) cz 83.?.?.?
Reakce na 114589
díky www.cybervlk.net určitě se podívám cyberwolf
Zcela souhlasím, všichni si moc dobře pamatujeme, tak to vypadalo v Čečensku, které se odmítlo podrobit, nezbyly ani ruiny.
To je něco jiného. V čečensku bojují Rusové na vlastní pěst. Tady by si asi příslušníci ostatních "spřátelených" armád brzy uvědomili čeho (a proč) se dopouštějí. Srovnat by se to dalo snad se situací Rakousko-Uherska v 1.Světové válce.
Jinak mě mrzí, že pan Stwora v článku nezmínil tohoto člověka http://cs.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Siwiec
http://www.upn.gov.sk/index.php?page=fotoarchiv
a dajte si fotoarchiv to podla mna hovori za vsetko... hlavne ta prva fotka
21.8.2006 23:12
RE: Uz nikdy viac...
f.i.l.i.p f (tečka) i (tečka) l (tečka) i (tečka) p (zavináč) orangemail (tečka) sk 213.?.?.?
Reakce na 114592
Omylom som si nedal zobrazit email adresu dufam, ze je uz vsetko OK, kludne piste... ak som to dobre nastavil
s pisatelem nesouhlasit. Nesouhlasim, ze Prazske jaro bylo "bilo-sede". Bylo velmi osvezujici, doslova fantasticke. Lide byli nesmirne obetavi a stedri; ukazalo se v narodu to nejlepsi ceho jsme (v moji pameti) byli schopni. Zda byly zamery realizovatelne, je zcela jina vec. Osobne se domnivam ze ne. V prvnich dnech a tydnech okupace byl narod statecny, nemam pochyb o tom, ze kdyby vzplala ozbrojena opozice, mnoho by se pridalo. Proto si Rusove nejprve zajistovali zbrane Cs. armady.
Pravy hnus ovsem prisel az v dubnu nasledujiciho roku. Byli jsme zrazeni a zdezorietovani. A to nemuzeme byvalym clenum politbyra NIKDY odpustit.
Na zaver asi tolik: dnes po cteni Makowa je mi jasne, ze i to nase 'jaro' bylo casti zameru neviditelne, silne ruky. A to mi ubira na jinak horke vzpomince.
z.a.p
22.8.2006 1:23
RE: Trochu si dovolim
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?
Reakce na 114598
Jj (zkratka pro jo, jo, jak mi bylo vysvětleno). Tu atmosferu si pamatuji. Myslím, že nikdy předtím ani potom neměli žádní politikové na světě takovou podporu a lásku, jakou zažila ta čtveřice šéfů tehdy u nás (Černík, Svoboda, Dubček, Smrkovský). Do dneška je mi smutno z toho, jak tu příležitost promarnili.
>Tu atmosferu si
>pamatuji. Myslím, že nikdy předtím ani potom neměli žádní
>politikové na světě takovou podporu a lásku, jakou zažila ta
>čtveřice šéfů tehdy u nás (Černík, Svoboda, Dubček,
>Smrkovský). Do dneška je mi smutno z toho, jak tu
>příležitost promarnili.
Také si pamatuji. Bylo to tak. Ale nemyslím, že to byli naši politici, kteří promarnili příležitost. Co mohli dělat? Půl milionová armáda pěti států - tomu nebylo možno zabránit ani kdybysme se bránili vojensky. Myslím, že Rusové byli odhodláni potlačit naši touhu po svobodě za každou cenu. Bylo to pro ně rozhodující, aby se myšlenkou svobody ''nenakazili'' i ostatní satelity. A tehdy se ještě před Rusy třásl strachem i celý Západ. Jediné, co zazlívám tehdejším politikům je to, že podepsali potupné Moskevské protokoly a tím přistopili na ''Normalizaci''. To nemuseli a mohli odejít z politického života se ctí. Jediný, kdo se příkladně zachoval, byl František Kriegl. Ten jediný podepsat odmítl a za to jsem si ho nesmírně vážil. Jak by to dopadlo, kdyby Rusové nezasáhli, těžko typovat... Domnívám se, že tehdy by nás Západ podporoval a hospodářsky bysme na tom byli lépe než po té ''Velvet Revolution''!
Nemohu si pomoct, ale ono by to asi tak růžové nebylo. Komunista zůstane komunistou i v rouše beránčím.
No a zrovna tak se dá říci že národ po 89'tém miloval Havla,Klause,Zemana,Rumla... no a co je z toho dneska.....Paroubek,Škromach,Gross,Filip......
>Nemohu si pomoct, ale ono by to asi tak růžové nebylo.
>Komunista zůstane komunistou i v rouše beránčím.
ja si myslim, ze je to trochu inac.
kokot zostane kokotom a je to jedno ci komunista ci demograt.
> kokot zostane kokotom a je to jedno ci komunista ci demograt.
To je svata pravda, ale ja mel na mysli spise to, ze pri tech reformach by se nakonec doslo na jakysi ideologicky konec, na jakousi barieru, pres kterou by komuniste nedokazali prejit. Konec koncu je to videt na tech dnesnich komousich/socanech, na Paroubkovi,Filipovi,Skromachovi a spol. ze nedokazou nikdy prekrocit svuj horizont vnimani sveta jako velke zahrady kde se daji lehce natrhat plody, ktere v potu tvare vypestovali jini.....
>ale ja mel na mysli spise to, ze pri tech reformach by se nakonec doslo na jakysi
>ideologicky konec, na jakousi barieru, pres kterou by komuniste nedokazali prejit
rozumiem, s dodatkom.
kazda politika ma svoju "ideologicku hranicu"
a kazda "ideologicka hranica", ma svojeho zida.
jj, Hezká vzpomínka na to tehdejší skandování "Dubček - Černík - Svoboda, to je naše obroda". O to tvrdší pak bylo vystřízlivnění. Ale fakt zůstává jeden - tyto události ať už historicky znamenaly či znamenají cokoliv, pak lidsky to snad se všemi osudy našich lidí zahýbalo minimálně až do třetího kolena (generace přímo dotčených, potom jejich "označkované" děti, když v kádrovém posudku měli napsáno, že rodiče byli vyloučení-vyšktrnuti z KSČ a potom i jejich vnoučata - sociální dědicové). A kdo si vážně myslí, že jen proto, že se někdo narodil později není ovlivněn, ten toho z historie mnoho nepochopil (1918-1938-1948-1968-1988-2008) hmm.
Pane Zapa, presne jste vystihl tu situaci v roce 1968. Lide byli uplne jini, byli vlastenci (ne ale jako je pan Zorba )
Delali se ruzne sbirky a lide byli ochotni dat cokoliv, jen aby to pomohlo republice.
Skoda ze Sovetska okupace vse "zhatila". Myslim si, ze by v byvalem Ceskoslovensku mohl byt ten socialismus "milosrdnejsi".
Na 21. srpen 1968 by se nikdy nemelo zapomenout!
Zdravicko Rejpale,
dekuji za pripominku. Ano, ty sbirky hnuli mnoha lidem srdcem. Bylo to dojemne. To uz asi nikdy nebude.
K vecem politiky... nebylo to realizovatelne. "Obrodne hnuti" zacalo s lidmi moc mekce a hodne hohstapleru by to zacalo (nekteri uz ukazovali zoubky) pekne zneuzivat. S 'dobrotou k lidem' se zadny system dlouhodobe nevyrovnal. Muzeme podekovat nasledujici historii za nase nova poznani; myslim, ze to mame jiz 'zvladnuto'. Uspesny system nemuze byt lidumil, spise naopak. "Na chudy lidi musi bejt prisnost..." rikala babicka.
A dnes..... co dodat. Jsme z jednoho sajrajtu venku a do druheho jsme spadli. Demogracie s nelidskou tvari...
z.a.p
Mno, nema to cenu, pane Stwora, nema to cenu nostalgicky uronit krokodyli slzu. Je to opravdova rana do tmy tak jako ten vas cestny hrdina šejk Hassan Nasralla-ha, ktery tak cestne vede odbojovou partu Hezbollah. Rok 68 byl podvod zorganizovan "Zidy" a tzv. invaze byl akt 2. Samozrejme akt 3 byla normalizace. Mno, a nyni akt continuum jesti Ceska republika. Mnozi akteri, jako Venca lahvac jsou absurdnimi figurkami, kteri si pomohli ku svemu. Spokojen?
Nevim o co ti jde Emile. Bud jsi moc mladej, aby jsi toto pochopil a nebo jeden s komunistu, kteri si okupaci prali.
Jeste jedna stranka k tomu smutnemu vyroci http://www.august68.web2001.cz/index.htm
Jeste jedna web stranka o tom smutnem vyroci http://www.radio.cz/cz/clanek/82325
No, coz o to, zmatena ta vzpominka opravdu je.
Hlavne kdyz se vojenska okupace srovnava s jakymsi soucasnym "zalezenim pod kridla velkeho bratra". Jestli tim basnik mini jednani o americke protiraketove zakladne, tak se myli. Tech par set specialistu nebude v Cesku rozhodne mluvit do politiky, tak jako nemluvi do politiky ci zalezitosti Spolkove Republiky Nemecko mnohem vetsi pocet americkych vojaku na tamnejsich zakladnach.
Take srovnani se soucasnou situaci v Libanonu znacne pokulhava.
Azbuci vpadli do Ceska, aby vymenili vladu, ktera se jim vymkla z ruky.
Izrael by naopak rad, kdyby libanonska vlada zacala v jiznim Libanonu konecne vladnout.
kema , jestli tomu dobře rozumím,tak vy se domníváte,že odpůrci základny se domnívají,že vojáci z této základny budou mluvit české vládě do jejich věcí?
Uff,máte zajímavé představy o lidech v ČR.
v kuchyni kde jako kluk jsem nicemu v ty dny nerozumel, povidali kazdou chvili "neco jineho" a vydesena sousedka druhy den u nas zvonila jestli pry nemame bilou barvu na zamalovani obrazku na hlavni krizovatce v nasi ulici - sousedka mela oci na vrch hlavy - "Rusove az tudy pojedou pry postrili vsechno v okoli tech napisu a znaku" - barvu v kybliku vracela po chvili me nic netusici babicce se slovy - slo to moc dobre zamalovat, predstavte si ze ta barva byla uplne stejna.
Jak je ten svet maly a "o nahody v nem neni nouze" Minuly rok jsem se seznamil v Omanu pri potapeni s "klukem" z Moskvy - zhruba stejne stary. Dlouhe povidani o zivote nas zavedlo na 21 srpen 68. Jeho tatinek byl vojensky pilot a kapitan prvniho ruskeho letadla ktere tenkrat pristavalo v Praze. Co si dobre Oleg pamatuje - vypraveni sveho otce - jak byli vystraseni, jak se bali s kazdou minutou blizici se do Prahy - temer bez informaci o co jde, co je po dosednuti ceka.
Pry verili na tvrdy ozbrojeny odpor teto pro ne "zapadni zeme"
S Olegem jezdime dnes na ryby jako docela dobri kamaradi.
23.8.2006 20:13
RE: Dodnes vidim to stare drevene radio...
trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Reakce na 114647
Vidite - ja si vzdy rikal, proc alespon na tu letistni plochu nebylo mozny navozit autobusy, aby pristavajici Antonovy mely prekvapko (a samo vypnout osvetleni plochy...) - to byste mel asi o kamarada min, leda ze by pochopil ze proti okupantum se normalne bojuje se zbrani v ruce - jen my Cesi uz asi nejsme narod, jen ovce...
Trodasi, o tom ze nam jede na "pomoc" Warsavska smlouva nikdo nevedel. Bylo to tajne pripravene, cili Cesi byli "zaskoceni". Proto nikdo v Praze v prvnich par dnech,nemohl moc nic delat.
Pamatuju se ale ze napriklad v Trutnove mistni lide zapalili na vsech prijezdovkach do mesta stare pneumatiky a tim znemoznili prijezd Wersavskych vojsk do mesta. Samozrejme ze se tam pak dostali, ale trochu je to pribrzdilo.
Co si myslis, ze by asi mohla Ceska armada udelat proti 600 tisicove presile okupantu?
jen my Cesi uz asi nejsme narod, jen ovce...
Hele Gejdosi! Nezapomente se nacechrat! Tady to, co jsem rikal ja, a vas to tak rozcililo, tak tady to rika vas kohort.
Hele dvojnásobná šedesátosmičko, nezáleží jen na tom, co se řekne, ale i jak se to řekne, kde se to řekne, kdy se to řekne. U Vás to byla ukázka prostého plácání.
Hele dvojnásobná šedesátosmičko, nezáleží jen na tom, co se řekne, ale i jak se to řekne, kde se to řekne, kdy se to řekne. U Vás to byla ukázka prostého plácání.
No tak vidite trojnasobny Nostradamuse, jak jste mne odhalil. Ted abych zalezl pod postel, ze jo?
vždyť prvním tajemníkem strany se stal právě proto, že nebyl žádná osobnost. Byl to ten nejobyčejnější komunista. O tom nepochybuje žádný historik, ani nehistorici, kteří se nepomátli na rozumu a neprobíhá u nich proces zlegendizování doby, kterou žili a nevyrábí nové a nové bezděčné hrdiny. Po válce s každou novou oslavou SNP v Bánské Bystrici přibývalo partizánů. Teď u nás v Česku probíhá obdobný proces, málem každý bojoval proti komunistickému režimu. Za 40 let se děcká dočtou v učebnicích dějepisu o těžkých a tvrdých bojích, které permanentně probíhaly po 40 let mezi komunisty a nekomunisty. A začnou se točit akční filmy.
Pane Dusane, pisete: ...byl to jen nejobycenejsi komunista.
Prave proto, ze byl jen "obycejny" tak za nim lide "staly" a delali by mnohem vice, kdyby Rusove neprisli.
Nepochopil jsem vas prispevek, ale vy asi ani nevite o cem pisete, ze? Mozna jste to psal po 10 lahvacich, jak uz to tu take nekdo psal.
23.8.2006 17:03
RE: Nechme Dubčeka Dubčekom,
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?
Reakce na 114722
www.totalita.cz/vysvetlivky/o_dubceka.php Byl to prostě komunista a proto si ti, kteří vytrpěli v 50.letech své, od něj přiliš neslibovali, stejně jako později od Charty 77. Ještě krátce před převratem r.89 se v západním sdělovadle rozčiloval, proč že sem ti soudruzi vtrhli, vždyť už měl proti "pravicovým silám" připravená opatření. Jaká, to neuvedl.
Prazske jaro se nemohlo uskutecnit, protoze by to znamenalo prevrat ve vsech statech, vcetne SSSR. Ovsem pomohlo to Gorbacovovi, ktery Dubceka jaksi kopiroval.
Deatily se nikdy nedozvime ale skutek je ten, ze Sametova Revoluce byla take podvod.
V cesku je zvykem, ze se neproleva krev.
Pražské jaro (mimochodem, proč se tomu vlastně říká „pražské“, nevíte? Copak jinde nežili lidé, kterých se to týkalo?).
Kdesi jsem cetla, ze tomu tak zacala rikat zapadni media a pak teprve se termin ujal v Ceskoslovensku.
Jak to meli zmapovane:
http://archiv.uzsi.cz/main.php/doc?theme=08&id=112-SF&pg=1&lng=cs
Pokus o zhodnoceni s casovym odstupem:
http://www.masarykovaspolecnost.info/masarykovaspolecnost/ml9802_05.htm
Pani Ajo, bezva web stranky, obvzlaste ta s toho archivu z roky 1969.
A to jeste komunisti nevedeli, kolik lidi "zdrhne" po roku 1969.
Bylo na to i spoustu vtipu. Jeden z nich byl: Vracel se autobusovy zajezd z Rakouska. V poslednim meste pred hranicemi vsichni "zdrhli" a v autobuse zustal jen ridic a pruvodce. Kdyz se blizili k hranicim Ceskoslovenska, tak najednou ten pruvodce rika: Co rekneme nasim soudruhum, ze se nikdo nevratil? Na to ridic odpovi: To je na vas co reknete, ja tady taky zustavam.
Pry to ani vtip nebyl. Museli pak do Rakouska poslat "provereneho" komunistickeho ridice, aby autobus prevezl pres hranice.
No a vite jakou mela STB pripravenou alternativu na reseni energeticke krize v 70tych letech ?
No prece ze otevrou hranice na zapad a posledni zhasne .....
Ruské tanky
zabránily židům a privatizerum
tunelovati banky