Diskuze k článku

Horké léto

Příspěvků 93

17.8.2006 3:30

Velice chytra hra...

Soudce Lynch 88.?.?.?

Minuly tyden myslim v pondeli ve spravach na BBC1 bylo o spotrebe paliva....
Letadlo z London-Edinburgh vyprodukuje 75Kg CO2 na pasazera. BMW X5 a auta mu podobna 130Kg/pasazer(London-Edinburg). Auta mala 95Kg/pasazer. Po tomto osvetleni bylo ale take receno, ze se budou zvysovat taxi pro letecke spolecnosti, protoze 75Kg CO2 je VICE(logicky, ze [chechtot] ) nez 130Kg CO2..... Uz kdyz jsem to videl a poslouchal, tak jsem neveril. No a o par dnu vice hrozba na letisti.
Me z toho vychazi, ze se chce aby lide jezdili vice auty, spotrebovavali vice paliva a tim padem prispivali vice do statnich pokladen. Take je jasne, ze se srouby postupne dotahuji...,ale zpet se nepovoli... to ani nahodou! Postupne si na buzeraci zvyknem(v to se doufa) a pak se srouby opet pritahnou.
A za par let kdo bude chtit letet dostane na letisti cip pod kuzi-boj proti terorismu.
Pane Stwora- tady v Anglii jsou lide jako ovce, ty se neozvou!!!

114155

17.8.2006 9:23

RE: Velice chytra hra...

Xerxon 192.?.?.?

Reakce na 114155

No problem je v tom, ze zatimco u letadla se letecke spolecnosti chlubi hodnotou pro 100% naplnene letadlo, tak u auta se obvykle uvadi hodnota jenom pro vuz s ridicem (a evidentne to BBC bez kontroly prevzalo).
Takze to auto se 4 pasazery spotrebuje 130 kg paliva na 4, coz je radove 35kg na jednoho (pro BMW), pro mensi vuz si to spocitate jiste sam. Na 130kg BMW ujede radove 1000km.

Navic malokdy se letecke spolecnosti chlubi hodnout pro autobus, ktery by na podobne trase spotreboval priblizne 500kg paliva, ale na 60 cestujicich! To je 8.5kg na jednoho.

Tudiz radove mnohem mensi hodnota nez u letadla. Takze ano, zavest zdaneni na letecke palivo ma smysl. Nehlede na to, ze momentalne nema zadne zdaneni! Tudiz by se jenom srovnaly startovaci pozice.

114179

17.8.2006 13:49

RE: Velice chytra hra...

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 114179

Kriste Pane,
co to tu pisete?. Auto vyprodukuje 130 kg CO2(oxidu uhliciteho)...

114197

18.8.2006 2:17

RE: Velice chytra hra...

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 114197

To je v poradku, ale to rozpocitani na pocet osob sedi, nebo ne? [smích]

114279

17.8.2006 11:44

RE: Velice chytra hra...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 114155

Ja vcera vecer poslouchal BBC, a rikali ze dnesni moderni letadla maji spotrebu kolem 4.6l leteckeho benzinu na 100km na cloveka, a cilem je dostat se zhruba na 3.0l. Porad je to vyrazne horsi nez automobily, ty pri spotrebach kolem 5-6l na 100km uvezou 4 osoby, a autobusy pak budou zrejme zdaleka nejuspornejsi a nejekologictejsi.

Ja zaveru ze letecka doprava je neekologicka docela verim- jednak nejvice zplodin na osobu, taky kondenzacni cary (zejmena z nocnich letu) udajne prispivaji ke globalnimu oteplovani.

BTW to vite ze podle mezinarodnich umluv uzavrenych po WW2 pro podporu letectvi neni letecky benzin danen?

114189

17.8.2006 14:38

RE: Velice chytra hra...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 114189

Omyl. Kondenzacni pary prispivaji k globalnimu ochlazovani - bez nich se vyrazne a skokove otepli.

http://www.blisty.cz/art/21551.html

> Po útoku z 11. září byly všechny lety amerických letadel zrušeny. Žádná letadla nelétala a Travis konečně měl možnost zjistit, jak to je: "Byla to výjimečná příležitost provést výzkum, která se už asi nikdy nebude opakovat."

> Travis se domníval, že to, že žádná letadla nelétají, vyvolá malou, avšak zaznamenatelnou podnebnou změnu. Avšak to, co zaznamenal, bylo okamžité a dramatické. Zjistil, že během oněch pouhých tří dnů, co nelétala americká letadla, se rozsah teplotních změn ve Spojených státech změnil o celý jeden stupeň Celsia. Z klimatologického hlediska je to obrovská změna.

[pláč] [pláč] [pláč]

Jeden stupen za 3 dny znamena, ze jakmile dojde ropa, tak nas ceka skovove otepleni o 2 - 3 stupne (nejen letadla, ale i auta prestanou jezdit a nejen v zanedbatelnych USA, ale na celem svete) behem mesice - neco takoveho planeta nepoznala a nasledky budou nepredstavitelne.

[pláč] [pláč] [pláč]

...navic vime, ze asi tri letadla letala - Bin Ladinovu rodinu s pribuznymi odvazeli do bezpeci tryskace...

114206

17.8.2006 19:07

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114206

Článek z Blistů je plný nepřesností, stejně jako je váš příspěvek naplněn nepodloženými spekulacemi a mystifikacemi.

To, že aerosoly působí proti skleníkovému efektu je už velmi dlouho dobře známo (minimálně mezi věděckými kruhy), ostatně taková "jaderná zima" není nic jiného než blokování slunečního záření nečistotami, na druhou stranu započítávání ntěchto částeček je nesmírně složié do klimatických modelů, které se používají pro odhadování vývoje klimatu na planetě. Fenomén mraků je nemožné do globálních předpovědí nějak započítat, protože nezáleží jen na množství mraků zakrývající oblohu, ale též na jejich výšku (a tedy i typ). Jednou působí společně se skleníkovým efektem, jednou působí proti němu.
Vzestup hladiny o 7 či 8 metrů je též velmi nadsazený, ani nejpesimističtější současné modely nepředpokládají takový vzestup. Nechápu, jak mohli k takovým číslům dojít.
Myšlenka na spálené amazonské pralesy žárem je též dle mého soudu zcela směšná - planeta má sama o sobě dost autoregulačních mechanismů, nehledě k tomu, že globální oteplování se týká téměř výhradně minimálních teplot a nikoliv maximálních.
Jistě, je to samozřejmě jen varování, ale pravděpodobnost, že se takové varování stane reálným je velmi malá.

Váš termín "dojde ropa" je nepředstavitelný. Jak nám může ze dne na den ropa dojít? Předpokládejme hypotetickou situaci - lidstvo má ropy při současné spotřebě na 10 let. Důležité je "při současné spotřebě". To, že se nějaká surovina stává vzácnější logicky zvyšuje její hodnotu na trhu - to jsou zcela pochopitelné ekonomické zákony. Zvýšení ceny povede k tomu, že si ji méně lidí bude moci dovolit a tudíž se sníží spotřeba - a zároveň to vyvine tlak na náhražky této suroviny a technologie těžby a zpracování. Tím je dost docela možné, že rok na to nebude ropy na 9 let, ale stále na 10 či dokonce i na více (může to být ovšem i méně).

Proto se nedožijeme dne "kdy dojde ropa".

114229

17.8.2006 20:46

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114229

V zásadě by, pane Jiří, šlo to samé daleko více oprávně říci o Vašem příspěvku - že je poněkud nepřesný a spíše nepodloženě spekulativní.

- To, že aerosoly působí proti skleníkovému efektu je už velmi dlouho dobře známo ..

To přece není v tomto kontextu pravda ! A ani to tak přímo není řečeno v tom článku v Blistech. Aerosoly - jaké aerosoly máte vůbec na mysli ? Přečtěte si těch pár vět od citované části a uvidíte, že tomu nebudete rozumět.

Kdežto prachové částice skutečně sníží množství slunečního zářeni, jenže nepovede to k poklesu telot - to teplo totiž stejně v atmosfeře zůstane a úplně stejně se uplatní opět skleníkový efekt, tedy vyčistění atmosfery od prachu by se na celkové bilanci projevilo celkem minimálně.

- Vzestup hladiny o 7 či 8 metrů je též velmi nadsazený,...

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2006080007

... a koukněte se i na související články a odkazy. Uvidíte, že těch 7 - 8 metrů není vůbec nadsazený údaj ! Chtěl bych mít Váš optimismus, ovšem lépe podložený...

- Myšlenka na spálené amazonské pralesy žárem je též dle mého soudu zcela směšná ...

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2006070018

... a koukněte se opět i na související články a odkazy ! Už vůbec bych být Vámi nemluvil příště o nějaké směšnosti. [velký smích]

- Proto se nedožijeme dne "kdy dojde ropa".

Jo, poprvé a zatím naposledy souhlasím, bude to hyperbola. Nicméně, pane Jiří, Vy jako by jste neuchopil tu problematiku komplexně a soustředil se na jednotlivosti a to se záměrem prostě "hlavně nesouhlasit", vlastně jste fakticky zaujal postoj jako "hnídopich".

Uvědomte si tu spoustu zpětných vazeb, které v souvislosti se zdražováním ropy budou působit jako výrazně kladné zpětné vazby. To povede k faktické destrukci civilizace, jak ji známe a to naprosto stejně spolehlivě, ať už ropu mít nebudeme vůbec, nebo bude jen dražší, než dejme tomu 100 dolarů za barel. Musím zcela nespokojeně nesouhlasit v Vaším příspěvkem v celém rozsahu.

Nechci rozvířit zbytečnou debatu, ale ta ropná krize a s tím spojená krize potravinová, krize světového obchodu, zhroucení finančního systému, zhroucení "amerického snu" založeneho na dluzích - tato pohroma kataklysmatických rozměrů není někde v daleké budoucnosti pane Jiří - my v tom žijeme právě teď a Vaše zlehčení jednoho dílčího problému je daleko více směšné, než to, co jste směšným nazval Vy.

114232

18.8.2006 19:35

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114232

>To přece není v tomto kontextu pravda ! A ani to tak přímo
>není řečeno v tom článku v Blistech. Aerosoly - jaké
>aerosoly máte vůbec na mysli ? Přečtěte si těch pár vět
>od citované části a uvidíte, že tomu nebudete rozumět.


Jo, chybí mi tam ukončení závorky

>
>Kdežto prachové částice skutečně sníží množství...

Efekt aerosolu je na velmi nízkém stupni poznaní, stejně jako nerostného prachu, sazí...ale zdá se, že tyto látky vesměs zemi skutečně ochlazují neboť odrážejí sluneční záření zpět do vesmíru. Slyšel jste někdy o tzv. jaderné zimě?

>
>- Vzestup hladiny o 7 či 8 metrů je též velmi
>nadsazený,...

>
>http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2006080007
>
>... a koukněte se i na související články a odkazy.
>Uvidíte, že těch 7 - 8 metrů není vůbec nadsazený údaj !
>Chtěl bych mít Váš optimismus, ovšem lépe podložený...

Hladina by stoupla o 7 - 8 metrů, pokud by roztál veškerý grónský ledovec, což při současném tempu tání bude trvat zhruba 1000 let.

>
>- Myšlenka na spálené amazonské pralesy žárem je též dle
>mého soudu zcela směšná ...

>
>http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2006070018
>
>... a koukněte se opět i na související články a odkazy !
>Už vůbec bych být Vámi nemluvil příště o nějaké
>směšnosti. [velký smích]

popisovaný pokus probíhá zcela bez přístupu dešťových srážek, což je situace velice hypotetická. Dané katastrofální sucho je sice znepokojivé, ale i tak se může jednat o zcela náhodnou výchylku a z jednoho roku pozorování nemůžeme snadno usuzovat, že se jedná o dlouhodobý trend. steně tak se v daném článku objevuje velmi rozšířený mýtus o Amazonii jako "plících světa".
Abych ovšem i nadále nepůsobil pouze jako hnidopich, co jen nesouhlasí, myslím si, že by bylo vhodné zastavit mýcení amazonského pralesa, ovšem k tomu bude třeba hlavně tlak vlád vyspělých zemí a stejně tak dotace zemím, na jejichž území se tento prales nachází. Bez výrazného ekonomického rozvoje nikdy nemůže nastoupit významná ochrana žiotního prostředí.

>Uvědomte si tu spoustu zpětných vazeb, které v souvislosti se
>zdražováním ropy budou působit jako výrazně kladné
>zpětné vazby. To povede k faktické destrukci civilizace...

Však průmyslová revoluce taky vedla k destrukci civilizace, jak ji lidé znali a nedá se říct, že by tato destrukce vedla k horšímu. proč bychom měli nabývat dojmu, že k tomu dochází rávě teď. Nebuďme tak sebestřední...

Vy volíte Malthuse, mně je bližší přístup Simona...

114343

18.8.2006 21:58

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114343

Nu dobrá. Máme zřejmě každý jiný vhled do problematiky. Mám takový zvláštní pocit, že Vy se jakoby díváte exaktně na jednotlivé dílčí problémy a jeví se Vám veskrze jako snadno technicky řešitelné. A jste plný optimismu, že co nevyřešíme dnes, vyřešíme zítra.

Já zase, jako bych se díval nějakým superdalekohledem někde z vedlejší planetární soustavy. A vidím naopak, že planeta chřadne, je stále jaksi žlutavější a červenavější.

Nu pane Koubek - když jste tak vcelku arogantně přesvědčen o vcelku banálnosti všech těch problémů, které podle Vás věda zvládne tak nějak levou zadní a s prstem v nose - tedy proč se něco neděje na záchranu ? Kolik musí vymřít dalších živočišných druhů a kolik rostlinných, než usoudíte, že je to politování-hodné ? Kolik % zničené Amazonie Vás konečně zneklidní ? Jak dalece musí vymřít život v oceánech, než pan Jiří Koubek usoudí, že to již není dobré ?

Nebuďme tak sebestřední...

Vy volíte Malthuse, mně je bližší přístup Simona...


Hm, pane, já nejsem sebestředný ani omylem, ale pan Malthus měl pravdu již z principu prostě a jednoduše - jste tedy vedle Vy. Totiž - říčka, která protékala městem, kde bydlím, v době mého dětství byla plná pstruhů a raků. Neptejte se mě, co tam plave teď - odpověď by byla zdánlivě vulgární... [velký smích] Jste schopen to chápat, nebo Vás přesvědčí, až Vás to bací přímo mezi oči ?

114366

18.8.2006 23:27

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114366

>Nu dobrá. Máme zřejmě každý jiný vhled do problematiky.
>Mám takový zvláštní pocit, že Vy se jakoby díváte
>exaktně na jednotlivé dílčí problémy a jeví se Vám
>veskrze jako snadno technicky řešitelné. A jste plný
>optimismu, že co nevyřešíme dnes, vyřešíme zítra.

Historie mi zatím dává za pravdu. A znáte to rčení "Historia magistra vitae", ne?

>Nu pane Koubek - když jste tak vcelku arogantně přesvědčen o
>vcelku banálnosti všech těch problémů, které podle Vás
>věda zvládne tak nějak levou zadní a s prstem v nose - tedy
>proč se něco neděje na záchranu ? Kolik musí ...

Já jsem neřekl, že vymírání druhů atd. není špatné, či kácení amazonského pralesa není špatné, či snad to, že věda vyřeší většinu těchto problémů hravě s prstem v nose; ovšem ochrana ŽP jde ruku v ruce s ekonomickým vývojem bez rozvinuté ekonomiky, bez ohatého obyvatelstva se spoustou volného času nemůžete nějak iniciovat ochranu ŽP.

>Hm, pane, já nejsem sebestředný ani omylem, ale pan Malthus
>měl pravdu již z principu prostě a jednoduše...

Malthus se zatím jen mýlil, proč by měl mít pravdu teď. Podle odhadů se počet lidí na zemi ustálí zhruba okolo 11 miliard, přičemž obdělávaná plocha nebude muset být o mnoho vyšší než teď - zatím jsem na strop výnosnosti plodin nedosáhli.
Lidská sebestřednost pramení z toho, že se lidé obávají (nebo snad těší), že den posledního soudu přijde právě za jejich života. Mohl bych uvést klidně pár příkladů z historie.
Já si zase pamatuji, že Vltava byla mnohem špinavější před 10 lety než dnes.

114376

19.8.2006 11:02

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114376

Je to sice OT, ale ještě krátce zareaguju. Pane Jiří - Malthus se nemohl zmýlit, to si nějak v hlavě prostě musíte přebrat. Vše, co lze kdykoliv v přírodě pozorovat, to svědčí pro Malthuse, jó limity jsou prostě limity a to zcela principiálně - platí i pro Vás, ač se Vám to třeba nejeví. [velký smích]

Já si zase pamatuji, že Vltava byla mnohem špinavější před 10 lety než dnes.

Nevím, kolik si toho pamatujete. Ale aby jste mohl na něco usuzovat, musel by jste pamatovat o dost dále, než na 10 let zpátky. Tímto výrokem jste potvrdil moje mínění - nemáte pane odstup od věci.

114396

19.8.2006 12:34

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114396

Já také musím krátce zareagovat.
Malthus...jeho teorie se sice může zdát logická, ale ve skutečnosti vychází ze dvou mylných (jak ukazuje současný vývoj) předpokladů.
Jako hlavní bych vyděl onen exponenciální růst lidské populace - jak už ukázal vývoj v západních zemích, při bohatnutí porodnost výrazně klesá, ale zase se výrazně prodlužuje délka lidského života a tím se tedy mění demografické složení populace. Tento pokles porodnosti je nyní pozorován i v rozvojových zemích a zdá se, že se nejedná o pouhý náhodný vývoj.
Doporučuji projít tuto stránku, oficiální odhady OSN:
http://esa.un.org/unpp/index.asp?panel=1
Na limity zemědělských výnosů jsme ještě nenarazili a nic nenasvědčuje tomu, že jsme blízko těchto limitů.

>Nevím, kolik si toho pamatujete. Ale aby jste mohl na něco
>usuzovat, musel by jste pamatovat...

K dispozici je spousta informací, stačí je vyhledat a nějak zpracovat - záleží, jak je zpracujete. Věk nemusí hrát prakticky žádnou roli, jen jsem vám dal příklad, co pamatuji já.

114406

19.8.2006 21:13

RE: Velice chytra hra...

J. Pes 193.?.?.?

Reakce na 114396

Pane Gejdos, myslim, ze specialne Vas by nize uvedene dilo mohlo nejakym zpusobem oslovit. Prosim, kupte, nebudete litovat!

http://www.kosmas.cz/knihy/127511/skepticky-ekolog/

Anebo si stahnete dilo pana Bradleyho z vebu VSB-TU Ostrava http://www1.vsb.cz/vec/cs/doc/bradley.pdf

S pozdravem

J.Pes

114443

19.8.2006 22:32

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114443

Děkuji Vám, pane "J.Pes", za ty odkazy. Kousek toho od autora "Bradley" jsem si přečetl takovým "rychločtením" a nebudu vynášet soudy, dokud to neprostuduju podrobně.

Předběžně bych ale připomínku k tomu měl, zejména s ohledem na evidentní "podtext" Vašeho příspěvku. Já sám pracuji v oboru ŽP a posledních cca 14 let jsem prakticky výhradně v terenu. Víceméně vše to, co jsem si mohl vlastními experimenty ověřit, to jsem udělal - tedy ta kniha "Skeptický ekolog Jaký je skutečný stav Země" - ta mě velmi zaujala a neopomenu si ji koupit - jsem "mocně" zvědavý. Nebojím se, že je vyprodaná, spíše bych cynicky soudil, že při té ceně a s ohledem na zpracované tema se dá čekat sleva. [velký smích]

Mohu jen odhadovat Váš postoj k problematice a tedy nevím, co namítat či s čím souhlasit. Já prostě ale nemůžu - a už soudím toho pana "Bradley" [velký smích] - souhlasit prakticky ani s předmluvou toho pána ! Řeknu to lapidárně - jestli se skutečně stav přírody na této planetě zlepšuje, jak on tvrdí, tak já jsem kružítko a s prominutím "sežeru posranou metlu" !!

Na oplátku se Vy podívejte na toto :
http://seaplanet.web2u.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=160

Je to takový jakoby odkaz a "prosba" pana J.Y. COUSTEAU z doby před více než 20 léty. Že by to byl taky jen ekoterorista ? Pane ! Uvažte to !

114449

19.8.2006 23:34

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114449

>Na oplátku se Vy podívejte na toto :
>http://seaplanet.web2u.cz/modules.php?name=News&file=article&sid
>=160

>
>Je to takový jakoby odkaz a "prosba" pana J.Y. COUSTEAU z doby
>před více než 20 léty. Že by to byl taky jen ekoterorista ?
>Pane ! Uvažte to !

před 20 lety, to je ten důležitý pojem; nezapomínejte, že informace tohoto druhu stárnou velice rychle. Uvedu na pravou míru (alespoň doufám) věci, které mě praštily do očí hned na první shlédnutí.

1) přístup k pitné vodě - z rozvojového světa má přístup k pitné vodě 80% obyvatelstva oproti 45% z roku 1980 což je výrazné zlepšení
2) za 40 let se počet lidí zdvojnásobí - tehdy to tak mohlo vypadat, dnes se tzo jeví jako nereálné, viz odhady OSN
3) vyhubení 1 milionu druhů neboli 8% - velmi nadsazený údaj, číslo (relativní i absolutní) je mnohem nižší; většina z těchto druhů připadá na bakterie a hmyz.

Velice vám doporučuji Skeptického ekologa, třeba změníte svůj apokalyptický pohled na svět, i když mám občas pocit, že s váma by nehnul žádný důkaz.

114453

19.8.2006 23:56

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114453

Nebudeme se snad "přežírat" o nepodstatné věci.

Nicméně já zrovna nedávno slyšel o zásobování pitnou vodou úplně cosi jiného, vždyť teď nedávno byla kdesi zrovna o pitné vodě mezinárodní konference a ta konstatovala přesně opak toho, co tvrdíte Vy. To jsem tedy jelen, možná žijeme na různých planetách a pouze se jeden druhému jen tak přes internet "zdáme" ?? [smích]

Jestli nevratná ztráta nějaké genetické informace je podstatná či není - i když by se jednalo "jen a pouze" o bakterii či nějakého "chrobáka" - tak to jste mě teď opravdu trošku dojal. Hm.... Sovětští kolchozníci taky rozorali nadšeně "celiny", vody Syrdarje a Amudarje odvedli na zavlažování a taky v té době nad tím mávali rukama, když se nějací ekologové ozývali, že to eufemisticky "není dobré". Teď pane děláte v podstatě to samé slovně (zatím) Vy. No nevadí - jste asi ode mě mnohem mladší - Matka příroda se Vám pomstí a mi ne - heč. Já si klidně "obleču dubový kabát" s opravdu čistým svědomím, ač podle Vás se špatným myšlením.

114454

20.8.2006 10:45

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114454

Ohledně vody, koukněte na tento odkaz, WHO se snad dá věřit.
http://www.who.int/water_sanitation_health/hygiene/en/index.html
1,1 mld / 6,5 mld *100 je cca 17%. Není to ještě zcela dobré, ale je to lepší než 45%, nemyslíte?

114466

20.8.2006 11:53

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114466

Around 1.1 billion people globally do not have access to improved water supply sources whereas 2.4 billion people do not have access to any type of improved sanitation facility.

Cca 1,1 miliardy lidí ve světě nemá přístup k upravené vodě z (pramenů ? zdrojů), kdežto 2,4 miliardy nemají přístup k žádnému typu kanalizace a úpravy splašků.
------------------------------------------------------------------------

No - já četl třeba o Indii, že absolutní většina Indů nemá "slušnou vodu" a i ti, co si myslí, že ta jejich voda je "slušná", by se divila vodě z kohoutků vodovodů kupřikladu tady v Místku a brali by takovou vodu jako vodu léčivou a zázračnou. [smích]

To si myslím, že je třeba uvážit. Indie má skoro 1,2 miliardy obyvatel a velmi podobná situace je ve většině Číny, v Indočíně a v polovině Afriky a jižní/střední Ameriky, dokonce v Australii jsou těžké problémy s kvalitní vodou (ale zde žije pár lidí). Dokonce v USA, když jsem tam byl u rodiny, jsem si všimnul, že mají namontovaný filtr a vodu buď kupují balenou, nebo berou tu filtrovanou. Byli jsme upozorněni dcerou, že není radno se z kohoutku napít - Richmond VA - jak je to asi kdesi v Alabamě ?. Museli bychom tedy asi znát kriteria podrobněji, jak to vlastně stanovovali - kdo má a kdo nemá jakože "přístup k vodě".

Öbecně kvalitní vody "na pití" ve světě ubývá (stále rychleji !!) a to v důsledku drastického zhoršování kvality půdy. To souvisí se "zelenou revolucí", která dala onen danajský dar lidstvu - dostatek levných potravin. Uvědomte si ten problém komplexněji!

Intenzifikace zemědělství za využití levné energie a využívání těžké zemědělské techniky a strojených hnojiv, ve spolupráci se "zemědělskou chemií" - herbicidy, pesticidy, isecticidy, fungicidy a prostě všemi těmi -cidy - v důsledku stále slechtěnějších rostlin ve velkých monokulturách, tak to je to, co ze zemědělské půdy dělá mrtvý substrát, vhodný snad již jen na hydroponické pěstování. Půda je zbavena mikroorganismů, žížal, krtků a podobně, je utlačená těžkou technikou a není schopna vsakovat srážky - vidíme to i v Česku, ty problémy v "velkou vodou" jsou tady z velké části způsobeny právě tím.

Z toho obecně plynou nerovnoměrné odtoky srážek, voda rychle odteče pryč a ještě se sebou bere ročně asi 25 miliard tun ornice a dalších asi 100 miliard tun pevných látek mimo ornice - čili masivní vodní eroze. I kdyby se nejednalo o proces, hrozící aktuálně, i tak jde o proces prakticky nezvratné dezertifikace celé planety.

Jenže já Vám tvrdím, že je to zcela aktuální záležitost a ohrožuje to přímo nás a přímo teď, přímo v tuto sekundu. Osobně podezírám všechny ty odborníky a instituce, že již s lidstvem hrají pouhou "hru na schovávanou" - jen ať je klid do doby, než to "uhodí" !!

No a já říkám . právě uhodilo !! [velký smích]

114472

22.8.2006 7:07

RE: Velice chytra hra...

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 114472

Když jsem vyrůstal, pila se voda z vodovodu v Praze. Na chatě ve studni byla sice chutnější, ale pít se to dalo. V roce 91, jsem se omylem napil v Paříži, v Praze jsem už byl varován. Chutnější voda, než v pařížském vodovodu se najde v kterékoliv louži, i v té do které se vychcal včera pes a dnes jeden opilec. Dále je nutno připomenout nejen ty cidy, ale také se objevují v docela signifikantním množství ve vodě věci jako estrogen, antibiotika a jiné lahůdky co naše civilizace prostě nakonec na záchodě vypustí. Takže v minimálním množství, nakonec všichni, včetně zvířat, konzumujeme všechny léčiva, antibiotika, kosmetiku, co kdo kde použil. Holt ale optimisty nelze přemluvit, pro ně je jistý že vyspělá technologická společnost jako jedinná má na to aby ŽP zlepšila. Cha, musím se smát, neboť je to právě jenom tato společnost, co to prostředí kazí. Vzhledem k tomu, že jistě nebude spotřebovávat 100 procent zisku na čistění prostředí, tak je dost jasný že to bude asi takto: výroba vytvoří hodnoty za které by se ŽP mělo čistit, ale u čerta to výrobou zhoršila to prostředí o víc než si může dovolit utratit za čištění. A tak se stanoví 5 procentní fond z výroby, na PR to zahrát do autu. [smích]

114627

17.8.2006 22:27

RE: Velice chytra hra...

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 114229

>Váš termín "dojde ropa" je nepředstavitelný. Jak nám může
>ze dne na den ropa dojít? Předpokládejme hypotetickou situaci
>- lidstvo má ropy při současné spotřebě na 10 let.
>Důležité je "při současné spotřebě". To, že se nějaká
>surovina stává vzácnější logicky zvyšuje její hodnotu na
>trhu - to jsou zcela pochopitelné ekonomické zákony.
>Zvýšení ceny povede k tomu, že si ji méně lidí bude moci
>dovolit a tudíž se sníží spotřeba - a zároveň to vyvine
>tlak na náhražky této suroviny a technologie těžby a
>zpracování. Tím je dost docela možné, že rok na to nebude
>ropy na 9 let, ale stále na 10 či dokonce i na více (může to
>být ovšem i méně).

>
>Proto se nedožijeme dne "kdy dojde ropa".

Zareagujem iba na poslednú vec - den kdy dojde ropa
Ropa nemusí dojsť v doslovnom zmysle, akože žiadna sa nebude (dať) ťažiť, celkom dobre môže ísť i stav, keď sa ropa jednoducho nebude dať kúpiť, pretože ju nikto nebude predávať, alebo jej cena bude tak vysoká, že väčšina krajín ju nebude predávať obyvateľstvu, pretože bude jednoducho príliš drahá.
Náhražky samozrejme existujú, aspoň na niektoré účely (pohon vozidiel), ale takéto použite náhradných zdrojov vyžaduje jednak tieto zdroje pripraviť "nejak vopred" - čo stojí nemalé peniaze a jednak na to pripraviť "vozový park" v krajine - a to tiež nie je zadarmo. Bionafta je pekná vec, ale na jej použitie musí byť pripravená celá štruktúra výroby a distribúcie.

114237

18.8.2006 2:20

RE: Velice chytra hra...

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 114237

Jenom k te bionafte, kolik potrebujete dneska hnojiv, pesticidu a nafty v zem. technice na vyrobu te bionafty? [mrknutí jedním okem]

114280

18.8.2006 8:07

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114280

Přesně tak ! I kdyby "věda" měla připravené dokonalé řešení, již je stejně pozdě. Vyjděmež z představy, že za týden dojde k tak avizované válce proti Iránu. Irán patřičně a očekávatelně odpoví - nebudu rozvádět, je to pro další povídání nepodstatné. Těžba a vývoz ropy poklesne na 25% současné cifry. Jak to bude vypadat dále ?

Jako slušný předpoklad pro první přiblížení vezměme, že platí rovnice:

suma všech prostředků na koupi ropy = konstanta (vím, že není - bude to "divočejší" matyka...)

Potom bude ropa stát po vyrovnání výkyvů cca 300 USD/barel, ovšem jen do času, než následná ekonomická krize dolar smete. Čili to berte jen jako hypotetickou cenu.

Energie z biomasy :
- zapomeneme pro jednoduchost na globální "změny klimatu".
- dnes po tzv. "zelené revoluci" již prakticky neexistuje při poctivém započtení všech okolností na světě ve vyspělých zemích plodina, která vyprodukuje více energie v biomase, než činí energie vložená v ropě.
- půda je natolik zdevastovaná "umělou úrodností", že přechodem na klasické zemědělství z dob před "zelenou revolucí" její výnosy budou cca 10 - 20% !
- obyvatelstvo, nejméně sto roků masírované pocitem, že věda může vše zařídit, nebude chtít chápat, že životní úroveň musí klesnout na 1/10 té dnešní úrovně, aby deficit energií byl vyrovnán.
- Rozdělení chudý/bohatý se změní na umírající hladem/přežívající a to jen tak tak.
- Zcela "nedostatkové zboží" - morálka - spojená s kultem násilí, jak to do nás sto roků cpe americká kultura, se změní v inferno na zemi - v Ježíšem Kristem (nechápu, proč křesťané nevěří slovum "svého" Syna Božího ????) avizovanou válku biblického charakteru všech proti všem.

Co dámy a pánové máte proti Nostradamovi - mám zde uvést serii jeho proroctví, které toto zcela "surově realisticky" předpovídají ? Ptáte se proč to, k čemu by to bylo ? Máte pravdu - dnes již asi k ničemu... [velký smích]

114297

18.8.2006 19:12

RE: Velice chytra hra...

Bender2012 193.?.?.?

Reakce na 114297

Máte celkem pravdu a vidíte to dobře, jen s tím pesimismem poté co dojde ropa bych to viděl lépe. Protože:

1) je možné že ropa je abiotická a je jí prakticky neomezené množství (viz ruská technika hlubokých vrtů, kde jsou schopni těžit ropu skoro kdekoliv...)

2) volná energie. Jakmile by hrozil kolaps kvůli nedostatku energií, uvidíte jak se najednou odevšad vyhrnou převratné vynálezy jak získávát energii z ničeho, jediné co je proto nutné aby to establishment a ropná loby přestala blokovat. Zní to možná šíleně, ale volná energie je skutečnost a nebýt chamtivosti, už tady mohla být 100 let a ropa a uhlí mohlo zůstat v zemi.

114339

19.8.2006 0:41

RE: Velice chytra hra...

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 114297

>Energie z biomasy :
>- zapomeneme pro jednoduchost na globální "změny klimatu".
>- dnes po tzv. "zelené revoluci" již prakticky neexistuje při
>poctivém započtení všech okolností na světě ve vyspělých
>zemích plodina, která vyprodukuje více energie v biomase, než
>činí energie vložená v ropě.

Vysvětlete mi prosím, jak je potom možné, že v Brazílii představuje etanol získaný z cukrové třtiny asi 40% paliva pro automobily. Uvažuje se ještě tento trend zvýšit. Ve Spojených státech zase roste obliba poměrně levné směsi zvané podle svého 85% obsahu etanolu E85. V současnosti se v USA nahrazuje bioetanolem asi 10% paliv z ropy a do roku 2010 to má být 20%. Stejnou cestou se ubírá Čína, které v současné době USA dodávají technologická zařízení na výrobu etanolu z biomasy. Podobně se staví k tomuto problému i Evropa. Kdyby náklady vložené do výroby uvedené biomasy převyšovaly zisk, to jest, kdyby se spotřebovalo více ropy na výrobu biomasy, než by byla energie z biomasy získaná, tak by to přece nikdo nevyráběl.

114379

19.8.2006 20:55

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114379

No jo, jestli Vám na zahradě poroste stejně jako kdesi v Brazilii na divoko sama od sebe cukrová třtina vysoká 5 metrů a Vy jen sem tam mačetou pokácíte tři - čtyři metráky té třtiny, vylouhujete a necháte vykvasit v sudech jako slivovici, pak se není čemu divit. To potom vylouhovanýma uschlýma stonkama zatopíte pod kotlem a máte z toho třebas 200 litrů lihu skoro za hubičku a za práci. To jsem ale nemyslel, takhle to u nás nebude fungovat a nakonec to nebude fungovat ani v té Brazilii - vždyť tam zatím furt kácí pralesy a využívají tisíciletí akumulované živiny. To ale taky skončí brzy a neslavně !

Zkuste ale tady v Česku poorat, povláčet, zasít, povláčet, zaválcovat, zahnojit, postříkat nějakým chemickým sajrajtem - aby to rostlo, pak jiným sajrajtem, aby to něco nesežralo, pak to vyjednoťte, skliďte, ořezejte chrást, nařezejte řízky, vylouhujte, zkvaste a vypalte na líh - mluvím o cukrové řepě. A pro všechny ty úkony, pokud nebudete orat a vláčet osobně sám [smích] , musíte zaznamenávat spotřebu nafty do polní techniky, spotřebu energie na vypálení - těma chrástama asi nezatopíte, hnojiv, chemikálií, amortizace techniky, náklady na osivo, zaplaťte daně a pak se přihlaste, jak jste dopadnul s takovou ekonomikou ! [smích]

Do toho ovšem nezapomeňte zakalkulovat jednou katastrofické sucho a velikost té řepy jako ředkvičky, pak zase jindy zakalkulujte povodně a řepu "vodnici" s 0,1% cukru a jste doma ! Tak nějak bude totiž vypadat ta výroba tady !

No a na tu výrobu biolíhu - viz Ve Spojených státech zase roste obliba poměrně levné směsi zvané podle svého 85% obsahu etanolu E85... - tak na to zapomeňte ! Takhle to funguje teď, když jsou jen tak mezi řečí přebytky a neví se, zda to pálit přímo v kotlích (obilí), nebo kvasit na líh. To tak funguje dočasně. Ale až prostě energie z ropy nebude , nebude ani ta nadvýroba, nebude tedy ani bio-palivo !

114440

18.8.2006 3:17

RE: Velice chytra hra...

kema 207.?.?.?

Reakce na 114229

>Proto se nedožijeme dne "kdy dojde ropa".

Souhlasim. Napriklad v provincii Alberta je vic ropy nez v Saudske Arabii. Ale je v pisku a proto se tezba zacala vyplacet pomerne nedavno.

114286

18.8.2006 8:13

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114286

Pane "kema" - ještě chvíli mi tady něco povídejte, kolik jste vlastně "pobral rozumu". Já jen tak uvažuju, zda se umíte soustředit na více, než jednu jednoduchou myšlenku najednou, a zdali Vám říká něco pojem "analyticko-syntetické myšlení". Nezlobte se, ještě jste se mi neomluvil za Vaše sprosťárny... [velký smích] Mi to ale neva, ani to nijak moc zrovna od Vás nečekám.

114299

18.8.2006 21:33

RE: Pane Gejdoši,

Arkan 70.?.?.?

Reakce na 114299

nemohl byste (by jste - NPČPPZ) nám důvěrně sdělit (zdělit - NPČPPZ) - len z odborného analyticko-syntetického hladiska, akoby povedal súdruh major Haluška, co o ropě a jejím využití napsal soudruh Nostradamus. Určitě se o tom někde zmínil, protože v době kdy žil byla existence ropy a uhlí v některých zemích (Persie, Čína, severní Amerika apod.) známa a ropa a kamenné uhlí se používaly na vaření, topení, případně k válečným účelům.

Pokud jde o zásoby "dehtových písků" (tar sands), o kterých se zmiňuje pan Kema, jen v provincii Alberta jsou území (větší než Česká republika), kde nic jiného neexistuje než dehtové písky. Do relativně nedávné doby se to nevyplatilo těžit, ale při dnešních cenách za barel ropy (od 65 to 76 dolarů) jsou to takřka nevyčerpatelné zásoby. Takový Fort Murray je dnes nejrychleji rostoucím městem v Kanadě, ale na rozdíl od Dawson City jím i na desítky let ještě zůstane.

114362

19.8.2006 11:38

RE: Pane Gejdoši,

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 114362

OT ale neda mi to - Arkane, vase "NPČPPZ" jsou smesne. Zmeny v ceskem pravopisu napachane v poslednich letech, jenz umoznuji ruzne hruzy vydavat za bezchybne napsane opravdu existuji a ac s nimi nesouhlasim, tak bohuzel pro nas vsechny - byly ucineny.
Chapu, ze je nemuzete ani citit - nejste sam - ale bohuzel se stalo a neda se odestat. A neni to podle Zvedavce, je to pane oficielni [pláč] [pláč] [pláč]

Berte to jako pouceni a nikoliv vytku.

PS. na metodu tezby ropy z pisku jsem zvedav [velký smích] A snad se i povede! [vyplazený jazyk]

114402

19.8.2006 21:18

RE: Pane Gejdoši,

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114362

Pane Arkane, současná globální ekonomika se Vám asi jeví masivní a stálá jako egyptské pyramídy. Ovšem asi snad nemůže být většího omylu. Já jsem panu ekonomickému odborníkovi nickem kema nezazlíval, že uvedl ty živičné písky, coby alternatívu dnešní ropy. Nikoliv !

Já mu, panu kemovi, zazlívám, že to říká takto - "...hup na krávu, už je tele !!" Můžeme se zatím jen dohadovat, s jakou rezervou systémově dnešní globální světová ekonomika "jede". A nebudeme se snad hádat, že cena energií není sama jediná limitující pro alespoň "stagnaci" globální ekonomiky.

Ovšem - můžeme to akademicky takto myslet, tedy že cena energií je jediný limitující faktor. Pak se jistě shodneme, že nárůst ceny ropy a energií obecně bude globální ekonomikou akceptován se stále větším "úsilím" a rostoucími přerozdělovacími procesy - ale vždy jen do jisté maximální hranice ! Není zde hlavní tedy ani tak otázka, zda ropa dojde, nebo nedojde - skutečně ji lze totiž nahradit třeba zrovna těmi "térovými písky". Ale, pane Arkane, ruku na srdce - Vy víte, že třeba při ceně ropy kupříkladu 150 dolarů za barel, nedojde ke globálnímu kolapsu světové ekonomiky ?? Tedy Vy to jste, kdo přesně ví, kam až bezpečně může cena energií vystoupat, aniž to ohrozí a zkolabuje světovou ekonomiku ?

A pamatujte - energie není vše, co zde limituje, musíte uvažovat daleko komplexněji.
A to jsem měl na mysli, když jsem se panu kemovi vyškleboval, že udrží v hlavě nanejvýše jednu jedinou a to ještě jednoduchou myšlenku !*

A jistěže pan Nostradamus "řešil" i tento problém, ale nebudu házet perlama. [velký smích]

114444

18.8.2006 14:02

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114286

Tato informace by souhlasila i s mými zdroji, protože podle nich v se Kanadě těží ropa z dehtových písků; ovšem, jak píšete, těžba je nákladná a začíná se vyplácet až při vyšších cenách ropy.
Slyšel jste už někdy o ropě v živičné břidlici. Odhaduje se, že živičné ropy je na světě 22krát více než je konvenčních ropných zásob, tedy při současné spotřebě energie by nám živičná ropa stačila na 5000 let. Nevýhodou je opět vysoká nákladnost těžby.

114319

18.8.2006 21:33

RE: Velice chytra hra...

kema 207.?.?.?

Reakce na 114319

>Tato informace by souhlasila i s mými zdroji, protože podle
>nich v se Kanadě těží ropa z dehtových písků; ovšem, jak
>píšete, těžba je nákladná a začíná se vyplácet až při
>vyšších cenách ropy.

>Slyšel jste už někdy o ropě v živičné břidlici. Odhaduje
>se, že živičné ropy je na světě 22krát více než je
>konvenčních ropných zásob, tedy při současné spotřebě
>energie by nám živičná ropa stačila na 5000 let. Nevýhodou
>je opět vysoká nákladnost těžby.

Souhlasim. Ropa ktera se zatim tezi je ta, ktera "tece sama". Casto je pod tlakem a nemusi se ani pumpovat.
Ja nejsem zastancem tvrzeni ze "trh vsechno vyresi", ale myslim si, ze trh vyresi SKORO vsechno.
Svedci o tom nizsi spotreba dnesnich aut, zvysujici se vyroba aut hybridnich, vetrne elektrarny a spousta dalsich prikladu.
Jeden z nich by mohla byt americka firma Boeing, ktera pred peti lety ztratila prvenstvi ve vyrobe dopravnich letadel diky Airbusu.
Boeing na to odpovedel zahajenim vyvoje noveho modelu 787, ktery bude mit o dvacet procent nizsi spotrebu nez Airbus srovnatelne velikosti. Investice se vyplatila - tento rok ziskal Boeing 75% objednavek leteckych spolecnosti.
Zkratka - nekdo bude rozsirovat paniku a roztrusovat poplasne zpravy casto zalozene na predpovedi sarlatanu,, jiny si zase vyhrne rukavy a zacne pro tuhle planetu neco delat.
Jako treba ti kluci z Hondy nebo z Boeingu. [mrknutí jedním okem]

114361

18.8.2006 22:08

.....ropa, černé, tekuté zlato

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 114361

Zdravim. Bylo by dobre, mit prehled a vubec znat definici ropy. Pokud si otevrete tuto webovou stranku, tak ji skrolujte a ctete celou az dolu. Velmi zajimave čtení:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropa#Vznik_ropy

114367

18.8.2006 23:37

RE: .....ropa, černé, tekuté zlato

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 114367

>Zdravim. Bylo by dobre, mit prehled a vubec znat definici ropy.
>Pokud si otevrete tuto webovou stranku, tak ji skrolujte a ctete
>celou az dolu. Velmi zajimave čtení:

>
>http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropa#Vznik_ropy

Myslím, že zde je to popsáno podrobněji:

http://www.energetik.cz/hlavni3.html?m1=/clanky/pl_2000_56_3.html

114378

20.8.2006 17:22

RE: Velice chytra hra...

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 114319

Kolik vlastne jsou naklady na tezbu? Presneji kolik energie ( de facto) musime vynalozit, abychom ziskali tuhle ropu. Dovedu se predstavit, ze pro vyrobu v chemickem prumyslu, to nebude podstatne ( z ropy se dela 1 000 000 ruznych produktu) nedovedu se vsak predstavit, ze to spalime v motoru. Dokonce muzu optimisticky prijmout myslenku, ze zvladneme rizenou termonuklearni fuzi a hnojit budeme pri te rostouci lidske populaci nasimi hovny, dokonce budeme schopni mozna zajistit pri jistem optimismu pitnou vodu. Pujdu az takhle daleko, i kdyz mam jiny nazor. Jedno mi vsak reknete. Jak zajistite pro produkci potravin uzitkovou vodu? Odlesneni narovnani toku rek, vysuseni bazin, obrovska spotreba pri zavlazovani....

114491

20.8.2006 21:26

RE: Velice chytra hra...

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 114491

Přesné náklady neznám, velice těžko se to počítá - náklady na těžební zařízení, průzkumy, těžbu samotnou, transport, infrastrukturu...
I při vyčíslování samotných nákladů těžby se musí počítat s velmi proměnnými sumami - hloubka ložiska, obsah nežádoucí horniny (teď se bavím o tar sands a oil shales) a pravděpodobně dalších aspektů. U tar sands se náklady samotné těžby pohybují od cca 20 USD za barel, u oil shales počítám zhruba s dvojnásobnou částkou (zdroje moc neuvádí nákladnost, protože se k tomuto účelu tato alternativní náhražka ropy nepoužívá).
K vaší druhé otázce - otázka vody bude rozhodně pro budoucnost jednou z nejklíčovějších, ale nemyslím si, že by byla neřešitelná.
1) zeefektivnění stávajících systémů zavlažování - situace ze Spojených států ukazuje, že lze snížit spotřebu až o 70% aniž by se to nějak výrazněji dotklo výnosů. Ke zefektivnění je samozřejmě nutné donutit lidi, tudíž by se měla zpoplatnit skutečná spotřeba vody namísto paušální roční pladby, jak je v mnoha zemích zvykem.
2) Přesun zemědělské výroby do míst, kde přirozené srážky poskytují dostatek vody po celý rok
3) odsolování mořské vody - současná spotřeba energie je zhruba 6 kWh na kubík; pro představu současná spotřeba vody (2100 km3) se dá odsolit za cca 11% současné spotřeby energie. Nesmíme ale zapomínat na náklady na transport vody hluboko do vnitrozemí.

114504

20.8.2006 21:58

RE: Velice chytra hra...

Aja 24.?.?.?

Reakce na 114504

Snad nebude prilis rusit, ze zdroj je katolicky web.
http://www.catholicregister.org/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topic_id=13&page_id=1910

114506

21.8.2006 18:41

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114504

Energie z písků nebo břidlic

Tyto zdroje případné energie jsou známy již dost hodně dlouho, snad přes 50 let se mluví o obrovských zásobách třeba v Pobaltí - celé pobřeží Finska, Ruska, Lotyšska, Estonska a Polska je tvořeno nesmírnými vrstvami těchto písků a břidlic, nasycených bitumenem. Čili se dá čekat to samé ve velkých oblastech Sibiře směrem k severu - všechna ta "plochá pobřeží" jsou patrně složena podobně, stejně jako je to v Kanadě a zřejmě i zčásti na Aljašce..

Tedy skutečně máte pravdu - nakonec energie bude vždy dost, půjde pouze o náklady finanční a ekologické. Aby to nebylo jako s tím pánem, co "...nechce tu slevu zadarmo !!" Zatímco současná doznívající éra "levné energie z ropy" - kterážto ropa sama tekla ze země - znamenala nastartování "blahobytu" a neskutečného plýtvání všemi zdroji - tak nyní již by to bylo zcela naopak. Je otázka, jak to bude fungovat v poklidu!

...ale to již souvisí s vodou, tedy -
voda pitná i úžitková:

Voda, na rozdíl od energetických surovin, se z planety jaksi moc neztrácí - spíše jí přibývá (z meteoritů), plus mínus autobus je jí ale stále stejné množství. Tedy se vlastně nejedná ani tak o to, abychom s vodou šetřili, to je venkoncem nesmysl - voda se sama "recykluje donekonečna". Jde ale o to, že my (=lidstvo) vodu (hlavně tzv. "sladkou" ) kolem sebe znehodnocujeme !! Kde jsou ty časy, kdy se dalo napít tady u nás vody z potoka ! Já to pamatuji a žádnou infekci si naopak nepamatuji. Teď bych se ale neodvážil, leda by šlo o život. [velký smích]

A zde patrně je ten hlavní problém - hýřivě plýtvavá kapitalistická společnost (ta naše - euroatlantická) se skutečně chová zcela systematicky jako rakovina či virová choroba. Vždy "shrábne" vše kolem sebe, přesně podle tohoto hlavního kapitalistického pravidla - "Co můžeš - urvi, co nemůžeš - zkurvi !" Nic se neplánuje - dokonce se tím systém chlubí, jde se stále a pouze "za ziskem" a kdyby jen za ziskem, ale "za maximálním možným ziskem hned teď !".

A tož to jsem zvědavý, jak budou "kapitáni toho kapitalismu" řešit otázky "života a smrti", až se ukáže, že právě tento přístup k planetě je hlavním činitelem zkázy. Pan "kema" by nám to možná vysvětlil, zda bude třeba napříště zase SPK ! [velký smích]

114569

22.8.2006 4:55

RE: Velice chytra hra...

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 114504

Pouze 11% soucasne spotreby. Takze termonuklearni fuze nas muze spasit. Akorat ta doprava nam tam trochu hapruje. Mno, treba by slo zajistit produkci potravin z blizkosti morskych pobrezi, aby nezvysovalo extra surovinove a energeticke naroky. Kolik si tedy s vasim optimismem muzeme dovolit uzivit lidicek? At nezeru s zivotni urovni CR. Da se predpokladat, ze v zemich jako Indie ci Cina s rostouci ekonomickou silou budou stoupat i zivotni naroky lidi.

114611

22.8.2006 16:22

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114611

Já již nechci příliš "krákorat" - ostatně je mi jasné, že posly špatných zpráv nikdo nemá moc rád... a špatně se to poslouchá... a kazí to dobrou náladu... a vůbec...

Nicméně - zamyslete se Vy všichni optimisti nad tim srandálním sběhem okolností - totiž, že lidstvo, když mělo k dispozici "čistou úrodnou planetu, k tomu energií a surovin dle libosti, tak jediné, co dokázalo bylo, že to skoro vše zničilo. Tedy teď mě pan Koubek a podobní technokratičtí optimisté chtějí přesvědčit, že bez levných energií, bez surovin a s bandou 7 miliard nespokojených rozežraných lidí v zádech že bude někdo tu planetu "opravovat", že bude šetřit přírodu, že budeme vodu odsolovat a podobně ? Tomu už se nedokážu ani smát, to je prostě a jednoduše k pláči.

Jen si povídejte dále ty pohádky ... To už tu taky byl jeden chytrák, který vymyslel ještě geniálnější plán - že prý stačí zúrodnit Mars a potraviny pěstovat tam. [velký smích] ..blahoslavení duchem .. atd ! [velký smích]

114663

23.8.2006 6:30

RE: Velice chytra hra...

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 114663

Mno pane Gejdos ja do toho tabora optimistu zdaleka nepatrim. [mrknutí jedním okem]

114734

23.8.2006 22:02

RE: Velice chytra hra...

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114734

Však jsem taky očividně nemyslel Vás, pane Rene. Obecně jsem myslel takové ty arogantně nabubřelé technokraty právě čerstvě vylíhlé ze školy. Místo mozku mají totiž skripta a všelijakou propagandu, jsou ochotní živit se "amarouny" a vykládat mi, že tyto jsou lepší než pstruh na másle s petrželkou a dobrým vínem. [smích] Chtěl jsem říci, že takoví ví kulové, zato ale do všech podrobností.

114847

18.8.2006 7:57

RE: Velice chytra hra...

des 85.?.?.?

Reakce na 114189

Myslis tyhle cary?:
http://www.osud.cz/cs/clanek.php?id=5047

Mame je tady nad Ceskem denne... A vypousti nam to svinstvo velice radi v noci...

114296

17.8.2006 12:35

RE: Velice chytra hra...

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 114155

Dodavam, ze toto plati pokud jedete v aute sam(a).
BMW X5 a auta mu podobna 130Kg/pasazer(London-Edinburg)...

114193

17.8.2006 13:12

RE: Velice chytra hra...

hartigan 88.?.?.?

Reakce na 114155

nevím kolik na trase London-Edinburg spotřebujete paliv, ale 130l
to asi nebude, takže z čeho vznikne těch 130Kg je mi záhadou

114196

18.8.2006 0:03

RE: Velice chytra hra...

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 114196

Jen tak pro zajimavost: Lexus IS 220d Sport CO2 emissions 195g/km.
Porad je to pro Vas zahadou?

114257

17.8.2006 4:01

Je to des...

zalozak 202.?.?.?

Skoro s hruzou otviram kazdy den noviny aby si mohl clovek precit jako Berja2 (ve funkci ministra zahranici GB) vyzaduje dalsi a dalsi fasizaci spolecnosti. Jak se nase zivoty zacinaji ridit dle rad a doporuceni bezpecaku coz - pri vsi ucte k moznym vyjimkam - jiz z povahy jobu nebyvaji lide extra inteligentni.

S desem sleduji jak si "ministri" z EU vzajemne chrochtaji o tom jake dalsi opatreni jeste zavest a jaky dalsi zlepsovak ze to ktera zeme jeste nezavedla.

A korunu tomu pak nasadi vymyty mozek americana (zrovna na nasteve u znamych) ktery prohlasi ... co se divite vzdyt ve valce se prece museji delat extra opatreni...

Co bude dal....

114158

17.8.2006 4:07

RE: Je to des...

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 114158

Bude se tak dlouho utahovat az to padne... Zadne imperium netrvalo vecne a to americke schizofreni-stihomamne-buzerujici vsechny kolem padne mozna drive, nez si myslime.
[mrknutí jedním okem]

114159

17.8.2006 4:13

RE: Je to des...

zalozak 202.?.?.?

Reakce na 114159

Mno.. Historicky to padne. Otakza je kdy. A kde budeme my v te dobe...

To stalinovo imperium nejaky patek prezilo. I to Maovo... nakonec Hitler za tech par let toho take zvladl dost.

Desive na tom je take to ze predchozi rezimy nemeli k dispozici technologie na urovni tech dnesnich (a to myslim i tech ne jeste zavedenych). Take media byla v plenkach ... a rvani z balkonu prece jen nebylo tak ucine jako kadozeni masaz v TV, novinach a nasledne prepisovani historie filmem. No bude to jeste radost...

114160

17.8.2006 7:42

souvislosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Terorismus je plánované, promyšlené a politicky motivované násilí, zaměřené proti nezúčastněným osobám, sloužící k dosažení vytčených cílů.
V masovém rozsahu se lidstvo zabývá terorismem od událostí ze dne 11. září 2005 na WTC v New Yorku, důvodně spojovaných s agresivním kurzem zahraniční politiky USA po volebně kontraverzním nástupu George W. Bushe k moci. Hlavními spojenci USA jsou Izrael a Anglie, Olmer a Blair. Aktuální a smyšlené nebezpečí pro leteckou bezpečnost souvisí s propagandistickým záměrem USA odvrátit pozornost medií od masakrů v Libanonu, od genocidy, kterou předvedl stát Izrael v Qana, Bejrútu a na mnoha dalších místech bez publicity. Ukončením agresivní politiky uvedených států pomine i hrozba terorizmu v globálním rozsahu. Doporučuji se zamyslet nad definicí terorismu. Její znění je detailně rozvedeno
směrnicí EU v usnesení Rady Evropy na adrese ministerstva vnitra :

http://www.mvcr.cz/dokumenty/teror/ter_def.html

114171

17.8.2006 8:08

RE: souvislosti

SandWalker 80.?.?.?

Reakce na 114171

Tohle by se melo tesat do kamene vseho druhu, aby generace po nas (v pripade, ze nejake budou)vedeli za jake jsme byli blbce. [cool]

114173

17.8.2006 14:42

RE: souvislosti

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 114173

Souhlasim - jen jeste prosim zmenit září 2005 za září 2001 at fakt nejsme za blbce [zahanbení] [pláč]

114207

18.8.2006 0:29

RE: souvislosti

listonos 85.?.?.?

Reakce na 114171

Je fest naivne si mysliet ze ukoncenie akejsi "agresivnej politiky" da moslimov do laty. To sa akoze stiahnu, vsetci odvzdaju kalasnikovy do ruk OSN a zavladne raj na zemi? Cha! Co sa babe chcelo to sa babe snilo... Zabudnite na to, ze ich motivom je nejaka krivda pachana na palestincoch. Vacsina moslimov (a hlavne tych zazobanejsich) Vam na postavenie palestincov z vysoka seru. Ich motiv je nabozensky a jeho cielom je sirenie islamu tak dlho az kym nebude vsade. Je to doslova a dopismena ich povinnost. Dufam ze ma tu teraz nik nezacne presviedcat o opaku, nakolko moslimovia to sami roztrubuju kade chodia. Mna osobne pri isame napadne len jedena definicia - fasisticke nabozenstvo.

114262

18.8.2006 7:39

RE: souvislosti

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 114262

To je pane listonos prostě již tak - křesťanství se vždy šířilo hlavně násilím, za cenu válek a genocídy. Kdyby to bylo opravdu nutné z historie doložit - klidně Vám to doložím !

A ti křesťané nikdy nedali pokoj a je tomu tak fakticky dodnes. Chvála Bohu však "papežský stát" nemá tolik atomovek a i kdyby neměl dneska rozlohu pouhých 40 hektarů, tak "ztučnělé loupežemi srdce křesťanů" je již natolik odvedlo od jakékoliv křesťanské morálky, že křesťané dnes vypadají jakože mírumilovně. Ale zdání klame - koukněte, jak USA jsou mírumilovné - všechny své prostředky vráží do armády - 50% světových nákladů na zbrojení vydají USA !

Nepleťte se prosím, křesťané - to je jako lev, který ulovil a částečně sežral svou nadměrnou kořist. Teď jen líně leží ve stínku poblíž a hýbe se jen tehdy, když odhání od zbytků své hostiny supy, kteří se slétají v naději, že ukořistí zbytky mršiny... Co bude, až ten lev nebude mít co do huby ??

Jako obvykle - lze velmi snadno obrátit pořadí - příčina versus důsledek. A tak jsme svědky naplnění jednoho přiléhavého úsloví: "Zloděj křičí chyťte zloděje !!" [velký smích]

114295

17.8.2006 8:40

tak uz je zacali propoustet

Darksun 195.?.?.?

dnes na IDNES
08:22 - Britská policie pustila na svobodu jednoho člověka, který byl zadržen kvůli přípravě teroristických útoků na letadla do USA. Ostatním 23 podezřelým soudy schválily prodlouženou vazbu.

114175

17.8.2006 8:52

Propaganda nebo pravda

Loskot 89.?.?.?

Zapad se naucil od Hitlera a Stalina, ze 100x opakovana lez se nakonec prosadi jako pravda. Vsechny akce od nabourani mrakodrapu postradaji vzdy konkretniho pachatele. Jsem presvedcen, ze tech 20 udajnych teroristu v Anglii se nakonec zahraje do autu - cili vec se bude tak dlouho setrit az se nic nezjisti a udajni zlocinci se propusti pro nedostatek dukazu anebo i to je mozne, ze nekoho z nich zavrou na nekolik let a propusti az vec vychladne.
To co se deje v dnesnim civilizovanem svete uz prechazi vsechny rysy zdraveho rozumu a potvrzuje, ze nejen Hitler a Stalin dovedli zbulikovat lidi, kteri se chovaji jako stado. Za ciny Hitlera trpeli Nemci a za ciny Bushe,Blaira a spol - kdo bude trpet?? [překvapení]

114176

17.8.2006 18:30

RE: Propaganda nebo pravda

Dramenbejs 85.?.?.?

Reakce na 114176

>dovedli zbulikovat lidi, kteri se chovaji jako stado. Za ciny
>Hitlera trpeli Nemci a za ciny Bushe,Blaira a spol - kdo bude
>trpet?? [překvapení]

Kdo bude trpět? Pravděpodobně o tom rozhodne Čína.
Pokud se zapojíme do projektu US raket, tak možná i my...

114226

17.8.2006 9:45

Nieje to o zastrasovani

Brezo 195.?.?.?

Podla mna je sledovani ciel Busha zastresit akciu Izraela v Libanone. Izrael sa zasekol s vojenskou akciou. Nema dosiahnute vsetky ciele ktore si stanovil a preto potrebuje "krovi". Hlavne ze sa spravi z Libanonu dostali az za spravu o tomto "planovanom utoku". Par dni navise potrebuje brzdit rezoluciu OSN.

114182

17.8.2006 10:59

zase humbuk

janmax max (zavináč) limax (tečka) cz 83.?.?.?

Tak to tu máme zase, okurková sezóna, popularita Bushe a Blaira je nejnižší, prolátlo se že válka Iráku byl podvod establishmentu, válku v Libanonu mainstreamová média podávají tak, že ti útočníci co válku začali, co brání svou zemi jsou teroristi a ti co se brání se vlastně brání tak že bombardují civilní občany, ničí infrastrukturu a dokonce v rámci obrany pronikli na nepřátelské území. I těm co nemají bystré myšlení začíná být jasné odkud ten vítr. No a vhodný zastírací manévr, aby se začalo mluvit o něčem jiném je osvědčený terorismus na letištích. Ubozí vymyšlení teroristi co ani neměli letenky ani bomby a vyšetřovatele dokázali, že chtěli udělat bobu z energetického nápoje. A to bych rád viděl. Něco o chemii vím, ale to si nedovedu představit. Koncentrace vhodných látek je tam minimální. Možná cukr, ale ten jaksi v mokrém stavu je nepoužitelný. No a po vystrašení veřejnosti je klid, ani jména, ani jak, jen mlžení, mlžení, mlžení. Ale svůj účel to splnilo, opět jsme blíž k NWO. A skoro všichni jako ovce jim to žerou. Jak dlouho si to ještě necháme líbit ? Zatím zkoušejí co lidi vydrží, zdá se že hodně. Jejich strašení a oklešťování občanských svobod ve jménu boje proti něčemu. Myslím, že západní státy s takřka neomezeným vojenským a finančním potenciálem by se mohly vypořádat se stávajícími problémy celkem snadno. Proč to neudělají ? protože jim to vyhovuje. Orwel to popsal, ovšem málokdo tušil, že tato doba jednou přijde. Braňme se, nebo Bůh s námi.
janmax

114184

17.8.2006 15:31

RE: zase humbuk

Kevin 87.?.?.?

Reakce na 114184

Co vy vite. Mozna to nebyli Pakistanci ale Cesi a meli se sebou Semtex [chechtot]

http://nahraj.cz/files/semtex9.jpg

114215

17.8.2006 11:09

...

Alexa 85.?.?.?

S těmi právníky bych to tak nadšeně neviděla.I oni jsou totiž lidé a tím,že by začli bojovat proti opatřením,která "jsou pro naši bezpečnost",by se možná dostali mezi členskou základnu "Al-Kajdy".Mnozí z nich také jistě vidí,že všechna "bezpečnostní" opatření se příliš neshodují s listinami zákl. práv a svobod,ale jistě nejsou tak hloupí,aby šli proti proudu "války proti teroru"(btw.také zvláštní:válka=zlo,teror=zlo a tedy zlem proti zlu se snažíme získat dobro...to je alchymie [překvapení] inu,když tomu někdo věří [oči v sloup] ).
S těmi právníky bych to tedy moc nadšeně neviděla.

Co se týče posledních údálostí obecně.Myslím,že NWO,nebo světový superstát(jedno jak to nazveme)je nepostradatelnou epizodou ve vývoji současného lidstva.Mnozí vojevůdci se pokoušeli podmanit si celý svět a není vyhnutí tomu,aby se to jednomu z nich nakonec nepodařilo.Jak je vidět,tak ta nejpomalejší možná cesta nakonec oslaví největší úspěch( "Jak uvařit žábu" ).Lidé si musí ideu superstátu odžít a nakonec musí sami pochopit,že takhle to nepůjde.
Není řešení dělat ze sebe cvoka a lidem,co nevidí podstatu současného dění ukazovat,co se asi stane.Mnozí lidé jsou spokojení,jsou naučení,že tu je vždy nějaký nepřítel,kterého je třeba se bát a který je zodpovědný za to,že prší anebo že někdo šlápl do psího lejna.

Jak už jsem tu jednou psala.Lidé jsou příliš mladý druh,jsou stále v plekách.Ne technologicky,ale na duchovní úrovni.Lidé se jako malé dítě musí přesvědčit,že voda je mokrá,oheň pálí a bez vzduchu se dýchat nedá.

NWO je pro některé příliš lákavá idea,která je plánovaná příliš dlouho než aby dotyční dovolili jen tak ji ohrozit,ne-li dokonce jí zamezit.Ta idea má však stále stejné bolavé místo a tou je individuální myšlení.Vždy se najde někdo,kdo bude pochybovat,kdo nepůjde v hlavním proudu a takhle "choroba" se jednou projeví.Není podstatná její inkubační doba,která bude třeba 100,200 nebo 300let,ale "choroba" jednou propukne a imunitní systém NWO ji nebude schopen zvládnout.

Zkrátka,NWO je vývojovým stadiem lidstva a postoj většiny lidí jasně ukazuje,že pro toto stadium je vhodný čas.Avšak každá vývojová etapa má svůj začátek...

... a svůj konec.

114185

17.8.2006 15:39

RE: ...

Kevin 87.?.?.?

Reakce na 114185

>btw.také zvláštní:válka=zlo,teror=zlo a tedy zlem proti zlu se snažíme získat dobro...to je alchymie

Nebojte, prijde Cochtan, on ma Matfyz a jiste vam rad vysvetli ze -(-1)=1 [mrknutí jedním okem]

>Jak je vidět,tak ta nejpomalejší možná cesta nakonec oslaví největší úspěch( "Jak uvařit žábu" ).Lidé si musí ideu superstátu odžít a nakonec musí sami pochopit,že takhle to nepůjde.

My, co jsme cast zivota prozili v totalitnim state jsme asi na znovuzavadeni totalitnich praktik citlivejsi. Protoze pan Kema by vam jiste rad vysvetlil, ze je to jen v nasem zajmu a ze US goverment by probuh nedelal neco proti svym vlastnim obcanum... [oči v sloup]

114217

22.8.2006 17:19

RE: ...

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 114185

Já si myslím že s tím NWO je to trochu jako učit koně nežrat. Mnoho lidí se o nadvládu celého světa pokoušelo a pokouší, fakt že se to ještě nepodařilo neznamená že se to nutně podaří. Ať to budete zkoušet jak dlouho chcete, z hovna čokoládu neuděláte, ač má podobnou barvu. Svět se sice dá vychýlit z rovnováhy jako kavadlo, ale s rostoucím vychýlením roste taky odpor proti němu, takže se to, větčinou zrovna kdyý si někdo myslí, že už už to má, se to najednou posere a je to najednou úplně jinak. Pokud jste někdy zkoušela hýbat těžkým závažím visícím na laně, víte že zpočátku je to lehký, ale pokud je závaží dostatečně těžký, přijde moment kdy vás to prostě přemůže a letí to zase zpátky. On skutečný NWO představuje taky neskutečné výlohy na jeho udržení, zcela zákonitě. Přesto že mnoho lidí dosud nechápe že bezpečnost se nedá koupit za svobodu, každý to pochopí holt až v jiném stadiu vývoje NWO. Pro ty, co to už pochopili, nezbývá než v klidu počkat na ten tupější zbytek.

114667

17.8.2006 11:32

Dobře napsaný článek

21st_Century_Deviant 85.?.?.?

Ano - zabít vás mohou jen jednou, ponížit však nesčetněkrát. Lidi tzv. západní civilizace odevzdali hrdost svému pastýři a na buzeraci a ponižování si pomalu ale jistě zvykají.

114186

17.8.2006 12:23

Svoboda.

J. H. 62.?.?.?

Základní rozdíl mezi člověkem svobodným a nesvobodným je v tom, že svobodný člověk je podřízen zákonu, kdežto nesvobodný lidské svévoli. V naší společnosti si ale chce spousta lidí sama určovat, jaké a které zákony budou oni sami dodržovat. Tak se ve skutečnosti vinou své vlastní svévole stávají otroky. To, co považují za svou „svobodu“ je zotročuje.
U kořene tohoto stavu je představa, že stejně je každý zákon produktem lidské svévole, tak proč bych měl poslouchat cizí, která mi patrně chce uškodit, něco vzít a omezit mě, když mohu s výhodou naopak prosazovat svojí. Není to tak. Existuje přirozený zákon, platící pro všechny lidi - bez ohledu na všechny ty nesmysly, které o něm naplácali jeho odpůrci i zastánci. (Naposled asi senátor Bárta v blistech.) Platí o něm to samé, co o pravdě vůbec. Můžeme ho hledat, poznávat, přiblížit s k němu, ale nemůžeme ho mít, vlastnit, natož určovat, co je dobré a co zlé, správné a nesprávné.
Jeden z důvodů, proč se lidé po přirozeném zákonu radši moc nepídí je, že je značně nepohodlný. Tak například muž statečný - hrdina je ten, kdo vlastním tělem ucpe trhlinu v obranném valu a bez naděje na svoje vítězství bojuje, dokud nepadne a pod hromadou skolených nepřátel pomalu nepojde na mnohočetná zranění. A to i tehdy, když bitva byla výsledkem činnosti blbého vládce, který se dostal k moci tragickým omylem.
Žena statečná věnuje většinu svých sil na výchovu dětí a chod domácnosti. Dokonce podporuje svého manžela, aby udělal kariéru - protože, co si budeme povídat, muže dělá žena.
A tak dále a podobně.
J. H.

114190

17.8.2006 12:31

RE: Svoboda.

Soudce Lynch 88.?.?.?

Reakce na 114190

hrdina je ten, kdo vlastním tělem ucpe trhlinu v obranném valu a bez naděje na svoje vítězství bojuje...
Ale tak to preci je....
Lide co zde pisi sve nazory se vystavuji na odpor zotrocujicimu americkemu systemu a demonstruji ho!!! Teda az na nektere [pláč] .

114192

18.8.2006 8:40

RE: Svoboda.

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 114192

>hrdina je ten, kdo vlastním tělem ucpe trhlinu v obranném
>valu a bez naděje na svoje vítězství bojuje...

>Ale tak to preci je....
>Lide co zde pisi sve nazory se vystavuji na odpor zotrocujicimu
>americkemu systemu a demonstruji ho!!! Teda az na nektere [pláč] .
Jistě. A možná, že taky budeme pomalu chcípat, až si nás půjčí některý tým pro vyšetřování terorizmu.
J. H.

114301

20.8.2006 11:00

Svoboda...opravdu!?

seda 82.?.?.?

Reakce na 114190

Chtěl jsem původně namítat, ale teď jen podotek: Jedinou svobodu mám, pokud mám v dlani zbraň potřebného kalibru, jsem rozhodnutý zemřít, mám dostatek munice a dostatečnou sílu v paži přitisknout si zbraň na potřebné místo a zmáčnout kohoutek zbraně...Až zestárnu a budu senilní, a budu přírodou zbaven shora uvedené možnosti, tak mne společnost nenechá důstojně zemřít, bez ohledu na mou vůli!
A na Vaše téma "svoboda" a "pravda"... Žádná universální pravda a svoboda neexistuje!!! To jen lehkověrné oblbuje kapitalistická propaganda mystifikací těchto pojmů!!! Pak jim "nakope prdele" - v praxi!! Komedií osudu je fakt, že řada těch co jim bylo "nakopáno", volí ty, co jim nakopali...viz volební výsledky ODS v ČR...to je síla propagandy!!! [bliji]

114469

21.8.2006 11:15

RE: Svoboda.

_jiri 62.?.?.?

Reakce na 114190

>Existuje přirozený zákon, platící pro všechny lidi.
>Platí o něm to samé, co o pravdě vůbec. Můžeme ho hledat,
>poznávat, přiblížit s k němu, ale nemůžeme ho mít,
>vlastnit, natož určovat, co je dobré a co zlé, správné a
>nesprávné.

>Jeden z důvodů, proč se lidé po přirozeném zákonu radši
>moc nepídí je, že je značně nepohodlný.


Hezke.
Ted otazka pro ateisty za 100 bodou.
"Jak se ten zakon stal? Kde se vzala ta inteligence, co to stvorila?"

114532

23.8.2006 13:42

RE: Svoboda.

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 114532

>"Jak se ten zakon stal? Kde se vzala ta
>inteligence, co to stvorila?"
No přece vznikl vývojem. Jako vesmír, jako život, jako člověk. To Vám ještě nevysvětlili? Tak to se určitě najde někdo, kdo Vám to vysvětlí.

114784

23.8.2006 21:01

RE: Svoboda.

_jiri 62.?.?.?

Reakce na 114784

>>"Jak se ten zakon stal? Kde se vzala ta
>>inteligence, co to stvorila?"

>No přece vznikl vývojem. Jako vesmír, jako život, jako
>člověk. To Vám ještě nevysvětlili? Tak to se určitě najde
>někdo, kdo Vám to vysvětlí.

Bodejt, ze vysvetlovali, ale nevysvetlili.
Vami podporovanou teorii "nahodile od chaosu ke genialite" nesdilim. Hlavne kvuli zkusenosti, ze pokud existuje dilo, existuje i autor. Obvzlast zrejme mi to prijde u genialniho dila, jako je zakon o kterem pisete.

Z vaseho celeho prispevku, bylo zrejme, ze se pohybujete jinde. Libilo se mi vsak, jak jste presto formuloval zminenou pasaz a neodustil jsem si komentar.

K tematu svobody.
Svobode duse brani svevole vlastniho ega. Netreba bojovat proti svevoli jinych, protoze zodpovednost je idividualni.
Vse dobre.

114838

25.8.2006 7:50

RE: Svoboda.

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 114838

>K tematu svobody.
>Svobode duse brani svevole vlastniho ega. Netreba bojovat proti
>svevoli jinych, protoze zodpovednost je idividualni.

Jistě.
Minulý příspěvek byl míněn jako vtip. Doufal jsem, že se najde nějaký dobrák, který začne obhajovat evoluci. Už dlouho jsem se nezasmál.
J. H.

115044

25.8.2006 18:20

RE: Svoboda.

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 115044

Ale nenašel se... [chechtot] čím to ?

115114

25.8.2006 18:59

RE: Svoboda.

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 115114

1) Je to silně OT
2) Nemá cenu se snažit přesvědčovat někoho, kdo nemá podložené argumenty a sám jde do diskuze s tím, že se stejně nenechá přesvědčit, i když budou předneseny jakékoliv důkazy.

115116

17.8.2006 12:41

Koureni v letadle a vubec v Kanade..

Peter Velkej 72.?.?.?

Jsem kurak a jsem hrdy nato. Jedine s cim 100% souhlasim s panem Stworem je ta histerie statu a nekuraku proti tem kteri se nejak nemohou zbavit toho krasneho zlozvyku.
Ja si pamatuji zde v Kanade ze si clovek mohl zapalit i ve spitale na pokojich pokud byl pacient. Doktori tehdy dobre vedeli jaky blahy vliv to ma pro kuraky... ([smích]
Posledni dva zamorske lety jsem chytil trombozu (blood clot) do nohou kterou jsem musel lecit ve spitale. Jo nekteri mudrzi radi '..to musis chodit neustale v ulickach letadla, abys udrzoval circulaci krve..' Jo, uz jste nekdy zkouseli se spacirovat v ulickach namackaneho letadla? Kolem smradlavych hajzlu?
Pak me jeden zamestnanec aerolinii poradil at se na ty varovne napisy 'Smoke detectors' in washroom vykaslu, ze je to jen straseni a klidne si tam mohu zapalit. Jako spravnej rebel jsem to zkusil a ejhle, nikdo na me nedobehl s pistoli v ruce. Pokud by se stalo ze by me konfrontovali po mem koureni pred dvermi toho miniaturniho zachodku, do oci bych jim rek ze jsem tam nekouril a at si zjistuji, kdo byl ten culprit. Pujdou cuchat dech kazdeho pasangera?
Statu hysterie proti koureni je dobra pro nove generace. Jde o nase deti, koureni se pomalu stava odpudivym i mezi teenagers. Nove generace nebudou kourit. Studaci kteri zde v Kanade jsou znami svymi mejdany nabite chlastem uz nesednou za volant diky agresivni protialkoholu kampani zde.
Jo pane Stwora, Vas clanek mel nadech jakehosi podezreni z vyvolavani strachu mezi obyvateli, vymyslem nejakeho teroristickeho spiknuti.. Co reknete az se prokaze ze to tak bylo? Svede se to na zidy panem Nohejlem?

114194

17.8.2006 14:55

RE: Koureni v letadle a vubec v Kanade..

TomasEU 86.?.?.?

Reakce na 114194

Na to že ničíte zdravý sobě i všem lidem okolo byste být hrdý ani nemusel.
Jen pošetilec může být hrdý na explicitní škození svému okolí.

114209

18.8.2006 19:05

RE: Koureni v letadle a vubec v Kanade..

Zubr 207.?.?.?

Reakce na 114194

Jak snížit riziko trombózy

Obezita a kouření

....V tom případě můžete snížit toto riziko odbouráním kouření a snížením tělesné hmotnosti.

114338

17.8.2006 13:55

ešte len uvidíme

Adriana adriku (zavináč) zoznam (tečka) sk 81.?.?.?

celé toto celosvetové harašenie niekomu vyhovuje a som presvedčená, že v rámci "ochrany občanov" nás čakajú ešte ďaľšie nemilé prekvapenia, ktoré budú nahrávať akurát pre nedemokratickú totalitnú formu usporiadania spoločnosti. A bude sa to zavádzať do praxe postupne a nenápadne ako napr. postupné zmenšovanie sedadiel v lietadle uvedené v tomto článku. [bliji]

114199

17.8.2006 14:18

RE: ešte len uvidíme

rivka rivka (zavináč) zahal (tečka) gov (tečka) il 194.?.?.?

Reakce na 114199

>celé toto celosvetové harašenie ?

-> http://www.snopes.com/photos/politics/muslimprotest.asp

114203

17.8.2006 15:18

Trochu poesie nikoho nezabije...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Jak budovat dlouhotrvající díla

Jak dlouho
trvají díla? Tak dlouho,
nežli jsou hotová.
Dokud totiž působí obtíže,
dotud se nerozpadnou.

Ponoukajíce k obtížím,
odměňujíce účast,
trvají v podstatě tak dlouho,
dokud ponoukají a dokud odměňují.

Užitečná díla
si žádají lidí,
umělecká
snesou ještě umění,
moudrá
ždají si moudrosti,
ta, jež jsou určena k úplnosti,
mají mezery,
dlouhotrvající
jsou neustále na zřícení,
ta, jež jsou vskutku velkoryse plánována,
jsou nehotová.

Nedokonalá ještě
jako zeď, jež čeká na břečtan
(kdysi, než přišel břečtan,
byla nehotová, holá!),
neudržitelná ještě
jako stroj, jehož je třeba,
jenž však nedostačuje,
ale je příslibem lepšího.
Tak musí být vybudováno
trvalé dílo:
jako stroj plný nedostatků.

114212

17.8.2006 18:39

Svoboda

Dramenbejs 85.?.?.?

Kdosi tady psal o svobodě... Aby to nebylo moc komplikované, tak bych připoměl, že:

Svoboda je to, když vám lidé v ničem nebrání.

Bránit někomu v něčem se dá i vyvoláváním strachu.

114228

18.8.2006 8:48

RE: Svoboda

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 114228

>Svoboda je to, když vám lidé v ničem nebrání.
Jednoduchá svoboda. A snadno dosažitelná. Nasedněte na loď, nechte se vyvézt do mezinárodních vod a skočte přes palubu. Jen musíte zabránit posádce, aby se pokoušela Vás vytáhnout. Pak už Vám nebude nikdo v ničem bránit.
J. H.

114302

2.9.2006 18:51

RE: Svoboda

Dramenbejs 85.?.?.?

Reakce na 114302

To zní, jako byste mi doporučoval vlastní způsob dovolené... [chechtot]

115788

17.8.2006 19:13

A těch ztracených kufrů není nijak mnoho

Karel z Čech 212.?.?.?

Zatím jde jen o pouhé tisíce nasraných lidí.
http://lidovky.zpravy.cz/v-britanii-se-ztratily-tisice-kufru-dbt-/ln_zahranici.asp?c=A060816_145017_ln_zahranici_jel

114230

17.8.2006 22:48

Lidé dřív žili klidněji?

G 85.?.?.?

A to jako kdy? Za středověkého nevolnictví, morových epidemií a pronásledování nevěřících? Za válek mnohem krvavějších, než byla ta v Iráku a v Libanonu dohromady? Za socialismu, kdy se každý bál, zda ho soused neudá, a kdy koupit obyčejnou věc znamenalo měsíc shánění?

114243

18.8.2006 3:07

Sochy močící na Českou republiku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Vím, že je to mimo téma, ale myslíte si, že někde jinde na světě, by si tohle někdo beztrestně dovolil??? [bliji]

http://www.davidcerny.cz/start.html

114284

18.8.2006 4:05

RE: Sochy močící na Českou republiku

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 114284

Však jsme o tom psali: www.zvedavec.org/prispevky_883.htm

114289

18.8.2006 14:57

Vžyť to může být i příjemné :)

pk202.2 194.?.?.?

Starý Arab žije již přes 40 let v Chicagu. Moc rád by na své zahradě pěstoval brambory a zeleninu, ale je zde sám a cítí se již starý a slabý.
Jeho syn studuje v Paříži a otec se rozhodne napsat mu e-mail:
Milý Ahmede,
jsem moc smutný, že nemůžu na své zahradě pěstovat brambory. Vím, že kdybys zde byl, pomohl bys mi zahradu zrýt. Mám te rád. Tvuj otec Obratem obdrzí odpověd:
Milý otče, prosím tě, nedělej v žádném případe na zahradě cokoli!!!
Schoval jsem tam "tu věc". Taky te mám rád. Ahmed

Jen pár hodin nato obklící dum starého muze americká armáda, námorníci, FBI a CIA. Preorávají a prerývají zahradu kousek po kousku, prohlízejí kazdý milimetr, ale nenajdou nic. Rozcarováni se opet stahují....

Týž den dostal starý muz jeste jeden e-mail od syna:
Milý otče, jistě je nyní zahrada kompletně zryta a můžeš zasázet své brambory. Vic pro tebe z takové vzdálenosti nemůžu udělat. Mám tě rád.
Ahmed.

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot][chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

114322

18.8.2006 20:07

RE: Vžyť to může být i příjemné :)

luki 209.?.?.?

Reakce na 114322

to je stary - to bylo uz za bolsevika (s StB) a pokracovalo to - jeste vymysli neco, aby mi rozstipali drevo ....

114350

19.8.2006 22:16

Ještě k základně

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Ještě něco málo k americké raketové základně, která nás má spasit před veškerým zlem tohoto a jiných světů: [chechtot]
Bývalý vojenský analytik a redaktor nezávislého vojenskoodborného měsíčníku ATM Stanislav Kaucký ale k tomu v ČRo řekl, že je velkým omylem schvalovat výstavbu základny v domnění, že by antiraketa mohla při útoku zajistit obranu ČR.
„Jestliže by byla cílem (útočící) rakety Česká republika, musela by okolo tisíce kilometrů od nás přejít do takzvané sestupné fáze konečné, která trvá přibližně tři až pět minut. V tom případě by nás antirakety vůbec neubránily, protože technicky je to absolutně nemožné. Výstavba protiraketové základny na našem území prakticky nemá žádný smysl,“ soudí Kaucký.

Obavy, že by si Američané chtěli naším prostřednictvím bránit své zadky, naštěstí podle všeho vyzní naprázdno. Podle posledních zpráv by ta americká teroristická buňka měla stát ve Velké Británii. Chvála Bohu za to, čím dál od ČR, tím lépe. [vyplazený jazyk]

114448

20.8.2006 10:30

Boj proti terorismu!?-bla, bla, bla

seda 82.?.?.?

Vladimíre, jen jsem ten Váš příspěvek proletěl. Doufám, že jsem pochopil, ale rozvedu to dále...
To co by mělo zajímat čtenáře "zvedavce" jsou příčinné souvislosti"!
USA...Co nutí tento stát brodit se v "zoufalém" deficitu státních financí?
Kde berou jistotu, že na tento "vražedný" deficit nezkolabují jako např. Argentina? Kde berou peníze na bezprecedentní finance na zbrojení tzn.zbrojní průmysl? ... pokud neválčíš? ... ale opravdu USA neválčí?!?
Já si myslím, že válčí! Spoustě národů vnucuje svou představu o demokracii, a systematicky je nasírá, že nakonec musí zbavit svobody i národ svůj..?!
Možná to některé Američany (ty kdo nežerou jen hamburgery...) naštve, ale jakou mají za současného volebního systému možnost to změnit?...Žádnou!!
To jest..."boj proti terorismu" je jen výmluva současných vládnoucích kapitalistů jak zdůvodnit okleštění práv řadových občanů. Jsem přesvědčen, že kdyby histerie občanské veřejnosti "polevila", jsou schopny tyto kapitalistická hovada zavraždit "pár svých", aby vytvořili podmínky....
[bliji]

114465

20.8.2006 11:49

RE: Boj proti terorismu!?-bla, bla, bla

V. Sodek 62.?.?.?

Reakce na 114465

Dovolim si vstoupit, pane Seďo
Az priznate, ze Cechoslovaci naleteli bludum bolsevika a pochopite duvody proc tomu tak bylo,
mate nasledne sanci pochopit, co se vlastne deje v US.
Jenze Vy, s nejvetsi pravdepodobnosti, toto priznavat nebudete, takze Vase sance na pochopeni stavu znasilnene zeme neokonzervativci podporujici sionismus jen ztezi pochopite.

Ovšem tato země, země českomoravská, má podobnéé, né-li némlich ten stejnéé probléém.
Z bolševického bláta do siontunellouže,...pane.


V [cool]

114471

Příspěvků: 93

17.08. 03:30 Soudce Lynch  Velice chytra hra...
17.08. 09:23 Xerxon  RE: Velice chytra hra...
17.08. 13:49 Soudce Lynch  RE: Velice chytra hra...
18.08. 02:17 Rene Bartosek  RE: Velice chytra hra...
17.08. 11:44  RE: Velice chytra hra...
17.08. 14:38 trodas  RE: Velice chytra hra...
17.08. 19:07 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
17.08. 20:46 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 19:35 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
18.08. 21:58 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 23:27 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
19.08. 11:02 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
19.08. 12:34 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
19.08. 21:13 J. Pes  RE: Velice chytra hra...
19.08. 22:32 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
19.08. 23:34 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
19.08. 23:56 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
20.08. 10:45 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
20.08. 11:53 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
22.08. 07:07 Antiseptik  RE: Velice chytra hra...
17.08. 22:27 Kyklop  RE: Velice chytra hra...
18.08. 02:20 Rene Bartosek  RE: Velice chytra hra...
18.08. 08:07 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 19:12 Bender2012  RE: Velice chytra hra...
19.08. 00:41 Zvědavej.  RE: Velice chytra hra...
19.08. 20:55 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 03:17 kema  RE: Velice chytra hra...
18.08. 08:13 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 21:33 Arkan  RE: Pane Gejdoši,
19.08. 11:38 trodas  RE: Pane Gejdoši,
19.08. 21:18 Petr Gejdoš  RE: Pane Gejdoši,
18.08. 14:02 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
18.08. 21:33 kema  RE: Velice chytra hra...
18.08. 22:08 Lev.  .....ropa, černé, tekuté zlato
18.08. 23:37 Zvědavej.  RE: .....ropa, černé, tekuté zlato
20.08. 17:22 Rene Bartosek  RE: Velice chytra hra...
20.08. 21:26 Jiří Koubek  RE: Velice chytra hra...
20.08. 21:58 Aja  RE: Velice chytra hra...
21.08. 18:41 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
22.08. 04:55 Rene Bartosek  RE: Velice chytra hra...
22.08. 16:22 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
23.08. 06:30 Rene Bartosek  RE: Velice chytra hra...
23.08. 22:02 Petr Gejdoš  RE: Velice chytra hra...
18.08. 07:57 des  RE: Velice chytra hra...
17.08. 12:35 Soudce Lynch  RE: Velice chytra hra...
17.08. 13:12 hartigan  RE: Velice chytra hra...
18.08. 00:03 Soudce Lynch  RE: Velice chytra hra...
17.08. 04:01 zalozak  Je to des...
17.08. 04:07 Soudce Lynch  RE: Je to des...
17.08. 04:13 zalozak  RE: Je to des...
17.08. 07:42  souvislosti
17.08. 08:08 SandWalker  RE: souvislosti
17.08. 14:42 trodas  RE: souvislosti
18.08. 00:29 listonos  RE: souvislosti
18.08. 07:39 Petr Gejdoš  RE: souvislosti
17.08. 08:40 Darksun  tak uz je zacali propoustet
17.08. 08:52 Loskot  Propaganda nebo pravda
17.08. 18:30 Dramenbejs  RE: Propaganda nebo pravda
17.08. 09:45 Brezo  Nieje to o zastrasovani
17.08. 10:59 janmax  zase humbuk
17.08. 15:31 Kevin  RE: zase humbuk
17.08. 11:09 Alexa  ...
17.08. 15:39 Kevin  RE: ...
22.08. 17:19 Antiseptik  RE: ...
17.08. 11:32 21st_Century_Deviant  Dobře napsaný článek
17.08. 12:23 J. H.  Svoboda.
17.08. 12:31 Soudce Lynch  RE: Svoboda.
18.08. 08:40 J. H.  RE: Svoboda.
20.08. 11:00 seda  Svoboda...opravdu!?
21.08. 11:15 _jiri  RE: Svoboda.
23.08. 13:42 J. H.  RE: Svoboda.
23.08. 21:01 _jiri  RE: Svoboda.
25.08. 07:50 J. H.  RE: Svoboda.
25.08. 18:20 Petr Gejdoš  RE: Svoboda.
25.08. 18:59 Jiří Koubek  RE: Svoboda.
17.08. 12:41 Peter Velkej  Koureni v letadle a vubec v Kanade..
17.08. 14:55 TomasEU  RE: Koureni v letadle a vubec v Kanade..
18.08. 19:05 Zubr  RE: Koureni v letadle a vubec v Kanade..
17.08. 13:55 Adriana  ešte len uvidíme
17.08. 14:18 rivka  RE: ešte len uvidíme
17.08. 15:18  Trochu poesie nikoho nezabije...
17.08. 18:39 Dramenbejs  Svoboda
18.08. 08:48 J. H.  RE: Svoboda
02.09. 18:51 Dramenbejs  RE: Svoboda
17.08. 19:13 Karel z Čech  A těch ztracených kufrů není nijak mnoho
17.08. 22:48 G  Lidé dřív žili klidněji?
18.08. 03:07  Sochy močící na Českou republiku
18.08. 04:05 Vladimír Stwora  RE: Sochy močící na Českou republiku
18.08. 14:57 pk202.2  Vžyť to může být i příjemné :)
18.08. 20:07 luki  RE: Vžyť to může být i příjemné :)
19.08. 22:16 Pavel Bočan  Ještě k základně
20.08. 10:30 seda  Boj proti terorismu!?-bla, bla, bla
20.08. 11:49 V. Sodek  RE: Boj proti terorismu!?-bla, bla, bla

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 121 čtenářů částkou 20 084 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývají tři dny a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 7

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Měnové kurzy

USD
23,30 Kč
Euro
27,11 Kč
Libra
29,76 Kč
Kanadský dolar
17,42 Kč
Australský dolar
16,44 Kč
Švýcarský frank
25,09 Kč
100 japonských jenů
22,12 Kč
Čínský juan
3,42 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,76 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 370,68 Kč
1 unce stříbra
532,88 Kč
Bitcoin
253 800,88 Kč

Poslední aktualizace: 28.9.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 108