Diskuze k článku

Totálně paranoidní Spojené státy

Příspěvků 83

4.7.2006 4:34

No to je sila

Palivec 24.?.?.?

Ja to tedy nedocetl, ale co je tohle za hovadinu? Nemusite pane Stwora muj uzas zverejnit, ale sam musite vedet, ze takovehle blbosti nejsou mozne ani v Los Angeles. Ani jedna !! Ten clovek co to psal je cvok.

109777

4.7.2006 8:21

RE: No to je sila

skud skud (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 109777

Pokud se ti tyto články nelíbí, máš možnost jít jinam, kde to bude pro tebe lepší. Snesitelnější. Nikdo tě přece nenutí číst články, které jsou proti Tvé kůži.

109780

4.7.2006 9:11

RE: No to je sila

V. Sodek 62.?.?.?

Reakce na 109780

>Pokud se ti tyto články nelíbí, máš možnost jít jinam,
>kde to bude pro tebe lepší. Snesitelnější. Nikdo tě přece
>nenutí číst články, které jsou proti Tvé kůži.
------------------------
Nebudu zde platit za nebetyčné bláboly
A to ani náhodou. Pokud referujete o věcech, o kterých nevíte vůbec nic a budete v tom zarputlile pokračovat, ztatíte tím čtenáře a to bude pro Váš web znamenat, že vaše kázání nebude nikoho zajímat. Ostatně si myslím, že poslední dobou už Váš web nemá co říci, spousta nezajímavých a nudných článků, tendečně populisticky laděné.
skud 15.09.05 10:12
-------------------------
Hej, skud!
Na LA tady utoci kdejaky "brouk Pytlik", stejne jako si nekdo plete tekkno s technem.
Tak pokud k tomu mas co rict, napis.
Proc ale kritizujes nickname palivec za jeho nazor?
Ten J. Clarkson tam jel delat bussines. Natocit a pak prodat. Tito lide podlehaji uplne jinym zakonum, nez obycejny,na chodniku natacejici, .....treba Petr Gejdos.

109785

4.7.2006 14:08

RE: No to je sila

skud skud (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 109785

Promiňte, ale toto jsem já nepsal.

109800

4.7.2006 7:33

Nikam nepojedu.

68 68.?.?.?

Vzdycky bylo mym snem se podivat aspon na 14 dnu do USA. Ale kdyz je to tam takove, jak popisuje ten clanek, tak to mne ani nenapadne. [pláč] [pláč]

109778

4.7.2006 8:22

RE: Nikam nepojedu.

Ben Hur. 70.?.?.?

Reakce na 109778

>Vzdycky bylo mym snem se podivat aspon na 14 dnu do USA. Ale kdyz
>je to tam takove, jak popisuje ten clanek, tak to mne ani
>nenapadne. [pláč] [pláč]

Ani sem nejezdi sedesat osmicko. Ja se odtud stehuji. Tady se opravdu neda zit. Zlata Albanie, nebo Kuba. [pláč]

109781

4.7.2006 21:39

RE: Nikam nepojedu.

cz_dragon 70.?.?.?

Reakce na 109781

Ze by jsme tady zalozili zbirku na Ben Hura, aby mohl vycestovat na Kubu, nebo k muslimum do Albanie..... [chechtot] [chechtot]

109823

5.7.2006 0:35

RE: Nikam nepojedu.

Ben Hur. 70.?.?.?

Reakce na 109823

>Ze by jsme tady zalozili zbirku na Ben Hura, aby mohl vycestovat
>na Kubu, nebo k muslimum do Albanie..... [chechtot] [chechtot]

Zase jen slibujete, nevypadne z vas ani petnik a ja zustanu naveky pripoutan jako zebrak k losangelskemu chodniku. [pláč]

109832

5.7.2006 15:34

RE: Nikam nepojedu.

cz_dragon 199.?.?.?

Reakce na 109832

Chudinko [pláč]

109862

4.7.2006 8:33

Snad není tak zle ?

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Pravda, je to již dva roky, co jsem ve Státech byl a byl jsem na opačném konci - ve VA a blízkém okolí - tedy fakticky nemůžu vědět, zda to je v tomto článku pravda či nikoli. Ale i kdyby - že by to šlo tak rychle ? To se mi jaksi nechce zdát - tedy tuším, že ten článeček je míněn jako položertovná nadsázka, která monitoruje trendy vývoje a nikoliv absolutní stav.

Já se totiž tehdá s ničím takovým nesetkal, ačkoliv jsem třebas ve Washington "čmucháček" své kamery prostrčil plotem u White domku, když jsem si jej "zvěčňoval". A taky jsem "úplně bez povolení" natáčel docela monstrozní přítomnost policajtů kolem onoho domku, což ale pravda již docela "policejně" vypadalo. Jenže ti policajti mi docela ochotně pozovali a zubili se, tož nevím. neměl jsem žádný extra špatný pocit, že by se mě chystali vzápěti zatknout a vymlátit ze mě přiznání, že tou kamerou hodlám onen White domek srovnat se zemí i s panem presidentem v něm... [velký smích]

Nicméně - já žijíce v postkomunistickém státě a maje stále v genech zažrané zásady chování se v policejním "šokialistickém zřícení", jsem si nemusel lehkých náběhů na policejnost USA jaksi ani povšimnout. Takže jak to tam teď vlastně je ?

Protože bylo-li by to skutečně pravda, byl bych velmi znepokojen ! Můj zeť ve Státech má pro mě dosti podivnou libůstku - všelijaké zbraně. Vím, že strašně naštvaně nadával, že se nemůže kamsi ve Státech odstěhovat za "džobem", protože tam "kdesi" platíl a beztak stále platí zákon, podle kterého nesmí vlastnit tank a protiletadlový kanon a jiné podivnosti, kterými společnou domácnost s mou z toho dost nešťastnou dcerou zaneřádil.

Byl jsem kdysi v Rusku, pardon CCCP, tam rozhodně nikdo o tom, že by si na zahradě postavil protiletadlový kanon ani nesnil. Tam jsem zažil, uměje velmi k nerozeznání od tuzemců dobře ruštinu, že když jsem nic zlého netuše žádal lístek na vlak, že po mě byla požadována "bumážka", že jako tím vlakem tam někam vůbec smím cestovat, tedy to skutečně policejní stát byl ! Dokonce jsem tam byl zatčen a strávil noc "v tjurmě", neb jsem si nic zlého netuše o půlnoci prohlížel ve městě Frolovo (200 km od Volgogradu) jediný výklad jediného většího obchodu ve čtyřiceti tisícovém městě. Milicionář, když mě ráno propouštěli na zásah školy, kde jsem byl návštěvou, to zdůvodńoval slovy, že poctivý "gražďanin" o půlnoci spí a tedy jsem byl bdělému oku lidové moci značně podezřelý. Hm - až toto bude v USA normální, pak ano, bude to taky policejní stát.

Ale jak jsem již výše napsal, dotyčný pisatel zřejmě posuzuje trendy vývoje a tedy má možná v tomto pravdu - USA možná směřují k policejnímu státu. Prosil bych někoho místního v USA - je tomu tak ? Ale pozor na "syndrom pomalu vařené žáby !!"

109782

4.7.2006 10:45

RE: Snad není tak zle ?

Gejdoslav 62.?.?.?

Reakce na 109782

K WH dávají určitě policejní "elitu". Tam nedávají ty úplný blbce, tam to nedělají tak okatě. Možná jim tam dali práci právě na to zubení, a ti jejich o něco inteligentnější kolegové si Vás mezitím "zaměřovali". [velký smích] Nebojte se pane Gejdoš, určitě jste byl dobře sledován...

Já taky zažil "poznávací" zájezd po CCCP. Např. po Baku jsme museli chodit přesně po vyznačených trasách a nedejbože, že bysme někde odbočili a viděli něco, co by perfektní pověst prosperujícího svazu poškodilo. [velký smích]

// Ať žije Petr Gejdoš! Sláva mu! Jak značí můj nick! \

109790

4.7.2006 17:34

RE: Snad není tak zle ?

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 109790

Pane, s tím nickem "Gejdoslav" - čím jsem si tu oslavu "zasloužil" ?? jsem z toho poněkud v šoku... [velký smích]

109812

4.7.2006 17:47

RE: Snad není tak zle ?

Gejdoslav 62.?.?.?

Reakce na 109812

Protože jste tady nejlepší ... protože kouříte ... protože máte vytříbený jazyk ... protože jste v nejlepších letech ... protože se umíte vžít do role "lidového vypravěče" ... protože máte fištrón ... a tak dále a tak podobně!

Tak tedy - Ať žije Petr Gejdoš! Sláva mu!

109813

4.7.2006 15:58

RE: Snad není tak zle ?

Gdosy 195.?.?.?

Reakce na 109782

Ten článek je poněkud prostoduchý a připadá mi, že jeho autor použil k jeho zhotovení nějakou stránku kuriozit. Některé zákony platící v jednotlivých státech USA jsou opravdu podivné, ale k jejich pochopení musíme znát důvod jejich vzniku. Ostatně já osobně bych například v Japonsku navrhl zákaz plivání na veřejných místech. Návštěva nádraží a pod. je dost děsivá zkušenost.
Ovšem co se týká policejního státu, je to opravdu tenounký led. Napřed by si totiž společnost musela přesně definovat co jsou a nejsou občanská práva. Ono je sice hezké vykřikovat svoboda! svoboda!, ale to trvá jen do okamžiku, než jste sám postižen nějakým svobodomyslným trotlem. Mnoho rodičů jimž někdo unesl a znásilnil dítě, by dozajista souhlasilo s umístěním sledovacích kamer nejen na ulicích, ale také v domácnostech. Přirozeně chápu že je to absurdní, bohužel máme na svůj život jen jeden pokus.
Další a velký problém je, že naše soukromí je čím dál víc narušováno vývojem nových technologií. Jsme čím dál lépe sledovatelní. Zatímco před několika málo lety musely státy vynakládat nemalé částky na sledovací zařízení, dnes si mnohá taková zařízení platíme ze svých daní. Stát se do našeho soukromí dostává velmi snadno a zadarmo. Jsme tedy ochotni se zříci vývoje a zrušit internet, mobilní sítě, navigační systémy atd. ?
Není to přeci jenom stát, který se snaží proniknout do našeho soukromí. Jsou to nejrůznější firmy, prodejci atd. Všechna jimi získaná data jsou snadno zneužitelná.
Poněkud jinde je z tohoto pohledu zavádění zákonů přímo omezující práva občanu k vyjádření názorů a svobodného rozhodování. Tyto zákony jsou na internetu snadno dohledatelné, ale i zde bych byl opatrný s kritikou státu. Mnoho faktorů ovlivňujících veřejný život funguje jako spojené nádoby a tak si jako občané spotřebitelé přivoláváme sami. Cožpak by někdo a nejen z američanů byl ochoten položit na ortel světového míru svoji vlastní spokojenost. Svět jsou především podnikatelé kteří se řídí poptávkou. Pokud každý den jezdíte autem, budou vám snažit prodávat benzín. Získané peníze pak tečou jak k otevírání nových trhů tak k získávání zdrojů. Válka v Iráku je druhý případ. Ovšem kolik lidí bude ochotno přestat jezdit autem aby tuto válku ukončilo? Nebo ještě lépe kolik z nich bude ochotno si odříct zajet autem pro šťavnatou pečeni do obchodního řetězce? Celé to NWO je o nás lidech a našem myšlení. Každý si tu hrajeme sám za sebe a kdo z nás je bez viny?

109806

5.7.2006 1:29

RE: Snad není tak zle ?

pavel 85.?.?.?

Reakce na 109806

No já si tedy rozhodně nemyslím, že by únosy a znásilňování dětí byly jedny z vážných problémů naší západní společnosti.

109835

5.7.2006 9:38

RE: Snad není tak zle ?

Gdosy 195.?.?.?

Reakce na 109835

Asi chápete že šlo jen o příklad. Rozepisovat veškerou kriminální činnost v "západní společnosti" mi připadá nesmyslné a nevhodné k tématu. Ten problém je, že pokud budete chtít vymezit právo státu na kontrolu společnosti, rozdělí se názory do dvou táborů a vynoří se spoustu na slovo vzatých odborníků. Lidé budou reagovat na základě odlišných zkušeností na lidskou odpovědnost versus práva státu. Ovšen ten skutečný problém je v lidech. Těch kteří nakonec nashromážděná data zneužijí a použijí proti vašim zájmům. Potom je už celkem jedno, zda jsou tyto údaje využity v mocenských, kriminálních nebo obchodních zájmech. Jako lidé stojíme za hovno a v tom je ten problém. Proto musíme vytvářet zákony na ochranu společnosti, a zákony na ochranu zákonů na ochranu společnosti atd. Ať uděláte jakékoliv dobře myšlené opatření, nakonec se vždy obrátí proti lidem. Takže jde opravdu o to jak lidi ochránit, nebo jak je donutit k slušnosti. K obojímu vedou odlišné cesty. Ta druhá je provázena svištěním biče a řevem dozorců.

109853

4.7.2006 9:02

Taborskej

kema 207.?.?.?

Proboha, vzdyt ten clanek je uplna pitomost. To nema s Amerikou a lidmi kteri tam ziji nic spolecneho.
Naopak, mira osobni svobody je tam pri srovnani s Evropou mnohem vetsi.
Takze znovu,naprosta pitomost, ktere mohou verit jen hlupaci, kteri v Americe nikdy nebyli.
V tom se mnou bude souhlasit i Taborskej.

109783

4.7.2006 18:49

RE: Ten článek

Arkan 69.?.?.?

Reakce na 109783

Souhlasím s Vámi, že ten článek jako takový, jak by řekl ministr Rath, je v horizontu věcí pitomost, že jeho autor nebetyčně kecá, anebo si záměrně vytvářel situace, kdy věděl, že přijde do konfliktu s místním zákonem, ale na druhé straně musím nesouhlasit se stoprocentním odmítnutím celého článku.

Uvedené příklady, o některých z nich se zmíním později, jsou i podle mne přehnané, ale od 9/11 (2001) se hodně věcí změnilo k horšímu, zvláště od té doby co se ředitelem Homeland Security stal Michael Chertoff, který nahradíl Toma Ridgeho.

Američtí celníci a imigrační úředníci byli vždycky arogantní. Jsou nakonec na úrovni "peace officers" (policajtů), takže si to jako poliši mohou dovolit. Dokáží být někdy usměvaví, ale většinou jsou byrokratičtí, zvláště dnes, označil bych je jako pit-bulls či podobné útočné plemeno. To jejich kanadští partneři jsou spíše takoví domácí oříšci, kteří mají doposud větší zájem, zda nepřevážíte o jednu láhev vína navíc než o to zda jste terorista.

Pivo a cestovní pas - v USA můžete pít až od 21 let (ten stát, který hranici nezvýšil přišel o subvenci na dálnice), čili pokud vypadáte mladší než 21 let, tak vás tzv. kardujou (vyžadují identifikační kartu, řidičák, vojenský průkaz, prostě něco s fotografií a datem narození), pokud jste cizinec (a vypadáte mladší) pak je to pas, jiný platný US doklad mít nemůžete.

Převoz krávy - vím že na podzim řada lovců převáží ulovenou velkou zvěř na střechách aut, většinou vás kontrolují, zda je v tlamě toho srnce či moose visačka, zda máte povolení k odstřelu podobné zvěře (tj. zaplatil-li jste poplatek, proto ta visačka), jinak vás všeobecně "dlabou".

Zelenina vs sýr - Úplná blbost, každá restaurace, bistro či McDonald má tzv. salad bar, kde si podle restaurace můžete naložit na talíř kolik zeleniny chcete a zalít - jak je americkým způsobem - tím dressing (jak se dnes správně česky říká) který přidá jinak zdravému salátu stovky kalorií. Pak toho ty tlusté baby stejně polovinu nechají a proto končí tolik potravin v popelnicích.

Dvě pumpy - V USA se rozmohly krádeže benzinu, existovalo to i v minulosti, vždy po nějakých těch benzinových krizích (1973), proto dnes - zejména v USA - ve dne v noci u některých pump musíte napřed zaplatit a pak začít pumpovat palivo. Tento způsob je zcela normální v oblastech s většinou černochů a Hispaniků, kteří s oblibou do svých stejně ukradených SUV napumpovali plnou nádrž a bez placení odjeli (podle vzoru "auto stejně není moje, tak proč bych měl platit za benzín"[mrknutí jedním okem].

Míra osobní svobody bývala v USA větší než v Evropě, ale to vše se už dávno změnilo a dennodenně mění, bohužel, k horšímu. Nicméně i přesto se tady dá žít doposud velice svobodně, rozhodně bez daleko menších omezení a buzerací než v Evropě.

109814

4.7.2006 9:58

Clanek

Kevin 84.?.?.?

Mno, clanek jako takovej je desna slatanina, ktera si vubec nezada se slataninou pana Chelemendika, ne kterou tady kdysi pred ctvrt rokem odkazoval pan google (link je tady http://www.chelemendik.sk/amerika_beauty.htm) a jeste to povazoval za satiru. Do USA letam tak jednou / dvakrat rocne a az takove extremy jsem tam jaksi nevidel. Pravdou je, ze z USA se stava dost paranoidni policejni stat, ale stejne jako tady v Cesku zalezi spis na tom, na jak velikeho vola v uniforme narazite. Ono totiz policajti tady ani tam nejsou zrovna vykvetem inteligence a tam jeste navic ze strachu aby nebyli zalovani nebo potahovani nadrizenymi delaji vse podle papiru i kdyby ten zakon na papire byl sebeabsurdnejsi.

S jednim ale nemohu souhlasit. Pane Kemo, pisete: "mira osobni svobody je tam pri srovnani s Evropou mnohem vetsi". Tak to Bohu zel nesouhlasim a souhlasit nemohu. Osobni svoboda je ve vetsine USA mrtva a v Evrope pomalu umira. Umira sesnerovana diktatem politicke a rasove korektnosti, umira sesnerovana stovkami absurdnich zakonu (Patriot act, DCMA), umira pod ostrymi podpatky feminacistek, ktere vas zazaluji uz za uznanlivy pohled, umira udusena davy pravnku kteri si ze zalovani kohokoli za cokoli udelali zivnost, umira rukou megakorporacii, ktere ve jmenu zisku udelaji cokoli.

Ja osobne nedokazu povazovat za svobodnou zemi, kde se musim bat podrzet zene dvere abych nebyl zatcen za sexualni obtezovani, kde na vyhazov z prace staci rict na firemnim vecirku vtip na cernochy, kde na sacku buraku musi byt navod (citace: "Arasidy solene. Obsah snezte, obal zahodte do separovaneho odpadu. Vyrobek muze obsahovat orechy." - arasidy rozdavane leteckou spolecnosti Pan Am). Zemi, kde se bez konzultace s pravnikem neobejde ani posekani zahradky, kde zenska uspesne zaluje Mac Donald za to, ze kava kterou koupila byla horka, zemi kde dite zaluje rodice a rodice dite, zemi, kde si sice koupite na kazdem kroku libovolny kanon, ale staci koupit 10 kilo hnojiva a je z vas terorista, zemi kde ulicni duvernice zavola policii na vaseho dvanactileteho kluka a obvini ho ze sexualniho zneuziti, kdyz da na vasi zahrade za vasim plotem curat svou petiletou sestru.

Jaka je to osobni svoboda, kdyz musi clovek premyslet nad kazdym vylovenym slovem, aby nahodou neurazil mensiny, barevne, jinoverce, zeny, politiky ... ... ... .... Ja osobne si v USA davam vetsi pozor "na hubu" nez jsem si daval kdysi za socializmu tady. Tady jsem si daval pozor jen na soudruhy a estebaky, tam nevim kdo mne zazaluje kdyz se slusne zeptam kolik je hodin. Skratka, USA se riti do p.dele a Evropa je rychle nasleduje, ale zase zvedat si sebevedomi podobnymi ulety snad nemusime ani tady na Zvedavci (nebo snad v rubrice HUMOR).

109787

4.7.2006 11:19

RE: Clanek

pavel411 194.?.?.?

Reakce na 109787

nevim, ktera mista v USA navstevujete, ja mam zkusenosti pouze s NY (New York) tez tak cca 1x az 2x rocne, navic prakticky pouze Manhattan a rozhodne nemam pocit, ze podrzeni dveri zene by mi mohlo zpusobit potize. Vami citovane soudni pripady bych bral s rezervou - ano, vim, jsou u nas (v Evrope) publikovane, bohuzel typicky novinarskym zpusobem (netvrdim, ze jsou to vylozene lzi, ale casto ty pripady nevypadaji absurdne kdyz znate vsechny souvislosti). USA jsou jina spolecnost nez Evropa s trochu jinyma tradicema, takze by to dle meho chtelo trochu pochopeni a vciteni se do jineho uhlu pohledu.
Osobne si samozrejme davam "pozor na hubu" - jako v kazde cizi kulture (nemusi to byt USA, staci Nemecko, Italie, Turecko). Proste reakce lidi v komunitach s ruznou tradici jsou ruzne (verim, ze rozdily mezi Prahou a NY jsou mensi nez mezi NY a treba Houstonem, ale treba se pletu).
Co se tyce "zvule" bezpecnostniho aparatu (celniku, imigracnich uredniku, policistu atd.) nemam s USA prilis spatnou zkusenost (v porovnani s Kanadou jsou to hulvati, na druhou stranu kam se hrabou na treba svycary nebo brity - dle osobni zkusenosti, nemusi a asi neplati globalne).
Co se tyce puvodniho clanku - bohuzel mi pripomina spoustu jinych clanku na tomto serveru - zaujaty, jednostranny pohled cloveka znajiciho tu svou jedinou spravnou pravdu a jedine mozne zvyky (v danem pripade ty britske).

Vzhledem k tomu, ze jsem souhlasil s nejakyma podminkama nebudu obzvlaste "vypecene" autory jmenovat - ale primlouval bych se za moznost nastaveni osobniho filtru - clanky nekterych autoru nemusim cist (tlak mam nizky, infarkt mi nehrozi, ale obcas se mi udela spatne [smích] )

109791

4.7.2006 11:51

RE: Clanek

Kevin 84.?.?.?

Reakce na 109791

> nevim, ktera mista v USA navstevujete, ja mam zkusenosti pouze s NY (New York) tez tak cca 1x az 2x rocne, navic prakticky pouze Manhattan a rozhodne nemam pocit, ze podrzeni dveri zene by mi mohlo zpusobit potize.

Ja se spis pohybuji v oblastech kde kvete pocitacovy biznis (Redmont, San Francisco, Silicon Valley) a mne osobne se nic takoveho nestalo, ale jeden kolega z Francie mi osobne vypravel story, jak jedny kolegyni podrzel dvere a dal zdvorile prednost a pak byl obvinen ze "sexual harrasment" a zatcen. Nastesti nebyl souzen a po par hodinach byl propusten, protoze firemni pravnik dotycne feminacistce vysvetlil rozdily v spolecenske vychove a ona stahla zalobu.

> Vami citovane soudni pripady bych bral s rezervou - ano, vim, jsou u nas (v Evrope) publikovane, bohuzel typicky novinarskym zpusobem (netvrdim, ze jsou to vylozene lzi, ale casto ty pripady nevypadaji absurdne kdyz znate vsechny souvislosti). USA jsou jina spolecnost nez Evropa s trochu jinyma tradicema, takze by to dle meho chtelo trochu pochopeni a vciteni se do jineho uhlu pohledu.

Nad temito absurditami se pozastavovali samotni Americani a povazovali je za zabavne az smesne. I kdyz, parta spickovych systemovych analytiku asi nebude vzorek typickych obyvatel USA. Ja vim, novinari hodne veci dezinterpretuji a clovek musi znat i to pozadi ale stejne. V USA jsou zaloby narodni sport stejne jako ve Francii stavky zamestnancu. Vzdyt prave po serii zalob az absurdnich se do navodu na obsluhu dostaly perly typu:
- fotoaparat nepracuje bez vlozeni filmu
- tento kostym neumoznuje letani (velky napis vevnitr karnevaloveho kostymu Supermana)
- Nelze pouzit na ochranu pred tornadem (veliky napis na turistickem stanu)

>Osobne si samozrejme davam "pozor na hubu" - jako v kazde cizi kulture (nemusi to byt USA, staci Nemecko, Italie, Turecko). Proste reakce lidi v komunitach s ruznou tradici jsou ruzne.

Pozor na hubu si clovek musi dat vsude v cizine. Ale procestoval jsem toho dost a tak starostlive jako v USA jsem snad slova nevazil ani v Kabulu. Protoze jsem treba osobne zazil, jak proste popisovani krestanskych oslav velikonocnich svatku a jejich korenu pro kolegu z Indie vyvolalo v par pritomnych zidech silnou nevoli a jeden z nich mi primo rekl ze pokud bych nebyl cizinec ktery je u nich ve firme na navsteve, vyridil by si to se mnou u soudu...


> Co se tyce "zvule" bezpecnostniho aparatu (celniku, imigracnich uredniku, policistu atd.) nemam s USA prilis spatnou zkusenost (v porovnani s Kanadou jsou to hulvati, na druhou stranu kam se hrabou na treba svycary nebo brity - dle osobni zkusenosti, nemusi a asi neplati globalne).

Uz jsem to napsal vyse. Uniforma jistym zpusobem pritahuje trotly s IQ tykve, kteri si chteji neco dokazat nebo vylecit nejaky ten mindracek. A to plati asi mezinarodne.

109792

4.7.2006 13:21

RE: Clanek

pavel411 194.?.?.?

Reakce na 109792

ad zkusenost francouzskeho kolegy - verim, ze v NY mi to nehrozi... BTW: to byl ve vazbe? tzn. fyzicky zadrzen? nebo obvinen?

ad soudni spory - doporucuji vice pohledat zdroje, napr. u Vami citovaneho pripadu s kafem z McDonald http://en.wikipedia.org/wiki/McDonald's_coffee_case
jinak s navody souhlas, obcas nam evropanum prijde, ze souzeni je v USA narodni sport, take maji nejvetsi pocty vtipu o pravnicich a nektere obzvlaste hnusne [smích]

ad diskuze s kolegy - verim, ze pokud by nekdo z kolegu nesouhlasil s mymi nazory, tak mi to rekne rovnou (tzn. opravi ,a tvrzeni v bode, kde se dle jeho nazoru mylim), pripadne me pomluvi (to je holt zivot) - doufam, ze se prilis nemylim, kazdopadne Vasi zkusenost Vam nezavidim :-/

ad uniformy - v principu souhlas - o to vic me prekvapilo jednani kanadskych uredniku, byli skutecni velmi zdvorili (na druhou stranu - vse jsem mel v poradku, nebyl zadny konflikt)

109796

4.7.2006 19:24

RE: Clanek

Kevin 84.?.?.?

Reakce na 109796

>ad zkusenost francouzskeho kolegy - verim, ze v NY mi to nehrozi... BTW: to byl ve vazbe? tzn. fyzicky zadrzen? nebo obvinen?

Ano, byl zatcen a odvezen do vezeni na mistni policejni stanici. Tam mu bylo sdeleno obvineni ze sexual harrasmentu. Na druhy den rano (po cca 18 hodinach) prisel firemni pravnik a soudce a sdelili dotycnemu, ze obvineni proti nemu zalobkyne stahla a proto je propusten. Byl take poucen ze muze dotycnou zalovat on za obvineni, co ale neudelal a pomerne rychle se vratil do vlasti. Dalsi nabidky jet do USA odmita a s radosti prenechava jinym...

>ad soudni spory - doporucuji vice pohledat zdroje, napr. u Vami citovaneho pripadu s kafem z McDonald

Ono to byl spis ilustrativni priklad souzeni se za cokoli, vim ze konkretne toto hranici s urban legend.

>take maji nejvetsi pocty vtipu o pravnicich a nektere obzvlaste hnusne [smích]

Jo, jeden takovy znam. Jak se rekne dvema slovy 1000 pravniku na dne more? good beginning [mrknutí jedním okem]

109817

4.7.2006 22:07

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 109792

jeden kolega z Francie mi osobne vypravel story, jak jedny kolegyni podrzel dvere a dal zdvorile prednost a pak byl obvinen ze "sexual harrasment" a zatcen.

Od kdy verite francouzum? A jste si jist, ze pri tom otevreni dveri ji neplacnul po prdeli a nebo neprohodil neco urazliveho? Ale at je to jakkoliv, i kdyby se to stalo, tak nemuzete z jednoho takoveho pripadu vyvozovat, ze v USA je nebezpecne pro cloveka otevrit zene dvere.

Vite, ze v Cesku Cikan uz neni cikan? Ze je to urazlive? Ze se z neho stal Rom?Tak si tam take davejte pozor na hubu. [pláč] [pláč]

109824

4.7.2006 23:33

RE: Clanek

Kevin 84.?.?.?

Reakce na 109824

Pane 68, clovek ktery mi to story vypravel je muj dobry pritel a nevidim duvod proc bych mu mel verit mene nez vam a vasi "verzi", kterou beru jako jeho sprostou urazku. To, ze v USA jsou blaznive feminacistky kterym je ve jmenu politicke korektnosti dovoleno skoro vse, je bohuzel pravda pravdouci, sam jsem mel diky tem kravam problemy s vedenim firmy jen proto, ze jsem mel na pozadi ve windowsech nejakou fotku skoro nahe Pamely Anderson...

A v Cesku jsem si jist alespon jednim: ze pokud nazvu cikana cikanem a ne romem, tak se na mne nevrhne horda pravniku a nebude mne zalovat za rasove motivovany urazlivy vyrok. A pokud nahodou ano, tak je prislusny soud odkaze do patricnychmezi danych zakonem. To kuprikladu v baste demokrace zvane USA bych si rozhodne netroufl nazvat afroamericana negrem...

109827

5.7.2006 0:30

RE: Clanek

Emma 84.?.?.?

Reakce na 109827

>sam jsem mel diky tem kravam problemy s vedenim firmy jen proto, ze jsem mel na pozadi ve windowsech nejakou fotku skoro nahe Pamely Anderson...<

IMHO hodně mizernej vkus [chechtot]

>A v Cesku jsem si jist alespon jednim: ze pokud nazvu cikana cikanem a ne romem, tak se na mne nevrhne horda pravniku a nebude mne zalovat za rasove motivovany urazlivy vyrok. A pokud nahodou ano, tak je prislusny soud odkaze do patricnychmezi danych zakonem. To kuprikladu v baste demokrace zvane USA bych si rozhodne netroufl nazvat afroamericana negrem...<

Mezi negrem a cikánem je dost výraznž rozdíl. Českému označení cikán by v případě černých občanů USA asi nejvíc odpovídalo "black" rozhodně ne "negro".

109831

5.7.2006 0:51

RE: Clanek

Ben Hur. 70.?.?.?

Reakce na 109827

>A v Cesku jsem si jist alespon jednim: ze pokud nazvu cikana
>cikanem a ne romem, tak se na mne nevrhne horda pravniku a nebude
>mne zalovat za rasove motivovany urazlivy vyrok.

Mate to vsechno cele nejak na ruby. S imigracnim formularem matce pana Dragona mohla pomoci letuska, ten se vyplnuje behem letu. Ona se na to specielne pta. Ostatne je velice jednoduchy a ma s nim problem z tech 30 milionu co priletaji do L.A. z celeho sveta rocne malokdo. Je to o moc jednodussi nez formular, ktery se vyplnoval blahe pameti pri odletu z ruzinzkeho letiste.
Pokud zde nazvete cernocha cernochem, nic se vam tez nemuze stat a nikdo z vas nic nevysoudi. Spousta lidi na radiu a i na televizi porad to oznaceni pro cernochy pouziva. Urcite casteji nez cesi slovo cikan. Negr to uz je nadavka. To je jako kdyz reknete cikanovi ze je cerna tlama. S tim potize mit asi muzete. Kdyz ne soudni, tak by vam ten cikan, kteremu budete nadavat mohl dat par po ustech.

>A pokud nahodou
>ano, tak je prislusny soud odkaze do patricnychmezi danych
>zakonem. To kuprikladu v baste demokrace zvane USA bych si
>rozhodne netroufl nazvat afroamericana negrem...

No ja si vubec myslim, ze jste se pustil do neceho s cim nemate vlastni zkusenosti a co jste slysel u pivka od "dobrych kamaradu". A jestli merite miru svobody podle toho, jak vam bude tolerovano, ze nekomu budete na navsteve v cizi zemi nadavat, tak radsi ani nikam necestujte. Ono by se vam mohlo stat, ze byste se s takovou toleranci jaka porad jeste v USA je nemusel setkat ani u sousedu.

109833

5.7.2006 1:29

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 109827

Mozna by jste se mel presunout do Ceska nebo do Francie, kdyz mate tolik vyhrad vuci zenam a jinym rasam v USA. Zatim tady sproste urazite vy. [pláč] [pláč]

109834

11.7.2006 13:24

Díky,

Olga Kubová 193.?.?.?

Reakce na 109824

68, mně se ta francouzská historka taky nechce zdát.

Za prvé, nepodařilo se mi vygooglovat že by sexuální obtěžování bylo v USA trestným činem. Našla jsem ale tohle:

"In the late 1970s courts began holding that sexual harassment is also prohibited under the Act. Chrapliwy v. Uniroyal is a notable Title VII case relating to sexual harassment that was decided in favor of the plaintiffs. In 1986 the Supreme Court held in Meritor Savings Bank v. Vinson, 477 U.S. 57 (1986), that sexual harassment is sex discrimination and is prohibited by Title VII."

IMHO z toho vypývá je, že sexuální obtěžování je sice v USA zakázané, ale článkem VII Zákona o občanských právech. Tj. je zakázané jakožto diskriminace, která nemá místo "in public facilities, in government, and in employment". Ne že je to trestný čin, za který by člověk mohl být odsouzen nebo zatčen.

Takže tipuju, že si ten Frantík vymýšlel. Buď si celou tu historku vycucal z prstu nebo - jak říkáte - nešlo o pouhé otevření dveří, ale něco zásadnějšího, co mohlo být považováno za útok na osobní integritu té Američanky.

(Mohla jste si vsimnout, ze tu je vyvijen natlak na pana Nohejla, aby neuvadel anglicke texty, protoze mezi ctenari, zejmena pak temi, kteri na Zvedavce financne prispivaji, jsou i takovi, kteri neumi anglicky. Prosim, priste tuto skutecnost respektujte. Dekuji. E.)

110295

11.7.2006 23:05

RE: Díky,

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 70.?.?.?

Reakce na 110295

Draha Olgo,

Muzu se Vas zeptat v ktere zemi zijete nebo v kterem state Spojenych Statu zijete? Jestli mi odpovite na moji otazku, tak ja se Vam pokusim dat odpovedet nebo alespon se pokusim ukazat smer kde hledat spravnou odpoved. Tiltle VII, federalni zakon se tyka "civil rights/civilnich prav" a muze byt pouzit jako jeden z mnoha dalsich zakonu. Pro vasi otazku neni lehka odpoved, pokud nebudu mit vse informace, specielne zalezi v kterem state US zijete. Pro cloveka z Cech mozna je tezka idea dvojiho pravniho systemu, jednomu se rika criminal a druhemu se rika equity. Tesim se na Vasi odpovet.
Californie, jako sama ma snuzku zakonu o sexual harassment!

110311

12.7.2006 14:13

Děkuju za laskavost,

Olga Kubová 193.?.?.?

Reakce na 110311

problém je v tom, že nežiju ani v jednom ze států USA. Proto jsem si to musela googlovat.

Idea dvojího práva pro mě těžká není, v Česku máme taky civilní a trestní právo. To, co mě zajímá, je postavení sexuálního obtěžování jakožto trestného činu. Pouze za spáchání trestněprávního deliktu (v angličtině crime) totiž může být člověk zatčen a odsouzen. Za civilněprávní delikt (tort) nikoliv.

Takže jestli můžu poprosit - mrkněte se do trestního zákona státu, ve kterém žijete, jak to tam je se sexuálním obtěžováním. Učitě tam budete mít rape a assault, no a někde mezi tím by to mohlo být. Může na to být i nějaký samostatný zákon, ale je potřeba zkontrolovat, jestli je opravdu trestněprávní, tj. jestli je za jeho překročení možné uložit trest odnětí svobody.

Díky moc.

110354

12.7.2006 17:01

RE: Děkuju za laskavost,

68 68.?.?.?

Reakce na 110354

Pani Olgo,

Mate absolutni pravdu ve vasem vykladu. Ja ziji v USA, pracuje to presne tak, jak to popisujete. Za civilne-pravni delikt nemuze byt clovek zatcen. Jestlize se to stane na pracovisti, tak zamestnavatel ho muze na hodinu vyhodit z prace, coz se obvykle stava. Potom muze nasledovat civilni zalovani, ale ztaceni, nebo vezeni clovekovi za to nehrozi.

S tim francouzem to budto bylo jinak, nebo je to vymyslena pohadka. [smích] [smích]

110358

12.7.2006 18:55

RE: Děkuju za laskavost,

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 199.?.?.?

Reakce na 110358

V Californii mohl byt zatcen na zaklade "attempted sexual assault".

110362

12.7.2006 19:43

RE: Děkuju za laskavost,

68 68.?.?.?

Reakce na 110362

V Californii mohl byt zatcen na zaklade "attempted sexual assault".

Coz znamena, ze na tu zenu chtel svym zpusobem sahnout, zvednout ji sukni a podobne. Otevreni dveri zene rozhodne neni v Californii "attempted sexual assault." Takze porad jsme u toho, ze si to ten frantik vymyslel a nebo to svym neumelym zpusobem dramatizuje.

[smích] [smích]

110365

12.7.2006 20:21

RE: Děkuju za laskavost,

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 199.?.?.?

Reakce na 110365

Neni to tak jednoduche, tak jak se pisatel zminil, dotycny byl celkem hned propusten. Policajt se v tech pripadech, se dvakrat nebude vyptavat co se opravdu stalo. Proste zena rekla a tim to konci! A necha to jiny prebrat, aby sam se nedostal do pruseru ze nepomohl zene v nouzi. Pokud se Vam neco takoveho nestana je tomu tezko verit. Californie, je jina...... Sam jsem byl svetkem toho, kdy zena obvinila muze with "sexual assault", jenom proto ze ji odmitl, to se stalo v Illinois. Muj kamarad v Coloradu stravil noc ve vezeni kdyz jeho byvala girlfriend jeho obvinila ze znasilneni. Kdyz chtel aby statni zalobce na ni podal zalobu, tak jemu rekl, ze oni nebudou soudit matku s detmi, ze to neni "social policy" v Coloradu.

110366

12.7.2006 20:45

RE: Děkuju za laskavost,

68 68.?.?.?

Reakce na 110366

Ta zena ho musela narknout, nebo obvinit ze "sexual assault." Potom muze byt zatcen a vysetrovan. Jestlize nebyl shledan vinnym, tak on muze soudit tu zenu za frivolni, nebo lzive obvineni. Takze ty role se daji obratit. Tyhle veci co popisujete se bohuzel stavaji ve vsech statech, ne jen v Californii. Zakony jsou v totmto ohledu prakticky ve vsech statech stejne. Californie neni zadnou vyjimkou.

110368

12.7.2006 20:29

RE: Děkuju za laskavost,

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 199.?.?.?

Reakce na 110358

>Za civilne-pravni delikt nemuze byt clovek zatcen.

To taky neni zrovna pravda, kdy muz nebo zena prestanou platit na deti "child support", taky je to civilne-pravni delikt a muzou byt za v Americe poslani do vezeni.

110367

12.7.2006 20:54

RE: Děkuju za laskavost,

68 68.?.?.?

Reakce na 110367

Neplaceni alimentu na deti spada for "guilty of neglect", coz je criminal offence.

110369

12.7.2006 21:44

RE: Děkuju za laskavost,

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 199.?.?.?

Reakce na 110369

Muzete citovat nejake zakony, ktere by podporili vase prohlaseni....

110374

5.7.2006 1:47

RE: Clanek

pavlik85 85.?.?.?

Reakce na 109787

>(citace: "Arasidy
>solene. Obsah snezte, obal zahodte do separovaneho odpadu.
>Vyrobek muze obsahovat orechy." - arasidy rozdavane leteckou
>spolecnosti Pan Am)

Mě na tom nic moc vtipnýho nepřipadá. Vy jste zřejmě nikdy neslyšel o alergii na potraviny,že ano? Ono totiž i nepatrné stopy potraviny (třeba konkrétně zde ořechů) můžou danýho člověka dostat do nemocnice. Kritizujete hloupost američanů, ale teď jste se ukázal jako hlupák vy. V případě problémů by ten alergik vyhrál soud všude a zcela oprávněně.

109837

5.7.2006 8:49

RE: Clanek

Kevin 87.?.?.?

Reakce na 109837

>Mě na tom nic moc vtipnýho nepřipadá. Vy jste zřejmě nikdy neslyšel o alergii na potraviny,že ano? Ono totiž i nepatrné stopy potraviny (třeba konkrétně zde ořechů) můžou danýho člověka dostat do nemocnice.

Pane pavliku. Ted jste se predvedl jako typicky American. Protoze:

1) Pokud me IQ neni rovno IQ bublajiciho bahna, tak vim ze arasidy JSOU orechy a pokud mam alergii, tak je nejim. Pokud jde o vyrobek (treba cokoladovou tycinku), je mi smysl oznaceni jasny. Ale napsat na orechy napis "pozor vyrobek muze obsahovat orechy" ma asi stejnou logiku jako napsat na uzenace (pokud neznate tak takova ta vyuzena ryba prodvavana vcelku) "vyrobek obsahuje rybi maso". I debil vidi ze to JE ryba...

2) Fakt bych chtel znat toho pravnika, na jehoz natlak se musel zacit psat ten "navod k pouziti" v zneni Obsah snezte, obal zahodte. Na toho snad ani neni nezalovatelny vyraz.

>Kritizujete hloupost američanů, ale teď jste se ukázal jako hlupák vy. V případě problémů by ten alergik vyhrál soud všude a zcela oprávněně.

Tak ja nevim. Ale pokud by nejaky alergik snedl arasidy a pak zaloval kohokoli za to, ze on nevedel ze arasidy jsou orechy a uspel by, pak je v soudnim systemu neco spatne. To pak fakt uz jen cekam kdo prvni nekoho zabije ranou pohrabacem nebo panvi a pak zazaluje filmovou spolecnost Hanna Barbera za to, ze on nevedel ze panvi se da zabit, vzdyt Tom to Jerrymu dela stale a neublizi mu

109850

5.7.2006 14:56

RE: Clanek

mlok 217.?.?.?

Reakce na 109850

Neznám výši IQ bublajícího bahna, ale domnívám se, že arašídy NEJSOU ořechy. [vyplazený jazyk]

109858

6.7.2006 0:11

RE: Clanek

pavlik85 85.?.?.?

Reakce na 109850

No moje IQ, narozdíl od vás, značně převyšuje IQ bublajícího bahna a tudíž vím, že arašídy nejsou ořechy, nýbrž luštěnina. [mrknutí jedním okem]

109891

6.7.2006 0:27

RE: Clanek

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 109787

>... kde na sacku buraku musi byt navod (citace: "Arasidy
>solene. Obsah snezte, obal zahodte do separovaneho odpadu.
>Vyrobek muze obsahovat orechy."

Fakt jo? Tak to příště zkusím letět s PanAm. Já jsem buráky v letadle neviděl už nejméně pět let. Když jsem se jich nesčetně krát dožadoval (u různých aerolinek), bylo mi řečeno, že jsou zakázány, protože někdo má na ně alergii.

Když jsem odtušil, že existují i lidi, co alergii na buráky nemají, zopakovali mi, že někdo ji má. A proto NIKDO nebude mít buráky. [naštvaný] Namísto toho dávají všude nechutné keksíky ne nepodobné sucharům pro psy.

109892

6.7.2006 4:18

RE: Clanek

Aaron Katz 207.?.?.?

Reakce na 109892

Vite, ja jsem se drive take tak rozciloval na to, ze nam stale vice omezuji "osobni svobody". Snazil jsem diskutovat a presvedcovat prodavacky, letusky a lekarniky, ze jsou vlastne posluhove dabla.
Uz to nedelam. Neni to proto, ze bych to vzdal, ale proto, ze jsem se dozvedel jak to vlastne je.
Oni neomezuji ma prava, ale prava tech ostatnich. Asi takhle. Vsiml jsem si, ze ti, kterich jsem si myslel se to nejvice tyka, tedy tech bohatsich, tem to vubec nevadi. Jednou jsem se na to optal jednoho kamarada pravnika. On mi rekl:" no my si delame co chceme."
Napriklad kdyz vite, ze v letadle nepodavaji orisky, tak si je prineste z domova. A tak podobne. Problem s leky na predpis, nechte svou zenu si predepsat stejne prasky a je to v pohode. Inu, snad si to dovedete predstavit. Neprodavaji alkohol rano? Kupte si ho uz vecer. Nesmi se na plazi pit alkohol, tedy dejte si ho do sportovni lahve.
Vzdyt jsme Cesi, co vas mam ucit.

109904

7.7.2006 10:05

RE: Clanek

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 109904

> Napriklad kdyz vite, ze v letadle nepodavaji orisky, tak si je
>prineste z domova. A tak podobne. ......
> Vzdyt jsme Cesi, co vas mam ucit.
Konečně to tu zaznělo!!! Komunisti nás učili, jak žít v dnešních USA.
Ale vážně: Je dost hloupost chytat se navzájem za slovo a nadávat si. Většinou se asi shodneme, že "západní, bílá" nebo jak to nazvat společnost jde už léta do kamsi. A je kupodivu jedno, jestli se jednalo o společnost "komunistickou" nebo "demokratickou". V Čechách jsme to zažili, když se komunisti sami zrušili. Léta jsme netušili, co se na západě děje. Zprávy, které západ nechválily jsme považovali za komunistickou propagandu. Čekali jsme kapitalistickou idylku šedesátých a sedmdesátých let a přišel reálný kapitalizmus dnešních dní. Právem jsme čekali od emigrantů, že nás v takovém případě budou varovat. No nedočkali jsme se. Jejich výlevy většinou naznačují, že jsou z toho zmateni ještě víc než my.
J. H.

109953

8.7.2006 0:45

RE: Clanek

Aaron Katz 207.?.?.?

Reakce na 109953

USA nikdy nebyly svobodne v tom smyslu jak jsme si to predstavovali v Cesku. Vzdyt se podivejte na filmy a vzdy tam uvidite bud policajta, nebo vladni organisaci ktera buzeruje bud jednotlivce, nebo rodiny.
Rozdil mezi tehdy komunistickym blokem a zapadem byl v tom, ze v USA si lide mysli, ze je to pro jejich dobro. Porad je tam myslenka, ze ochranuji svou komunitu tim, ze ustanovuji svou disciplinu.
Ja jsem se az podivil, jakou moc tady ma obycejny policajt, se kterym se nediskutuje a on ma vlastne moc nad vasim zivotem. Neni to jako v Cesku.
Ovsem, musite se do toho narodit a byt kompletne indoktrinovan mistnim vzdelanim. Bez toho vzdy budete videt rozdily. Jiste, nekdo rekne" ja jsem se adaptoval do stupne,ze se citim prirozene." O tom mam pochybnosti. Ja se citim daleko lepe od te doby co jsem zapojil uhybne manevry ktere jsem se naucil za komunismu. Je to proto, ze zakony jsou vlastne vytvoreny aby drzely na uzde urcitou skupinu lidi pro benefit skupiny ktera je tvori.

110010

8.7.2006 5:48

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 110010

USA nikdy nebyly svobodne v tom smyslu jak jsme si to predstavovali v Cesku. Vzdyt se podivejte na filmy a vzdy tam uvidite bud policajta, nebo vladni organisaci ktera buzeruje bud jednotlivce, nebo rodiny.

Svoboda je subjektivni pojem. Podivejte se na filmy Ctyri v tanku a pes, Parta brusice Karhana, Jak se kalila ocel, a uvidite, jaky to byl rajsky svet.

Ja jsem se az podivil, jakou moc tady ma obycejny policajt, se kterym se nediskutuje a on ma vlastne moc nad vasim zivotem. Neni to jako v Cesku.

Samozrejmne, v Cesku byl policajt vzdy ten uctivy sluzebnik obcana. Nemel zadnou moc a Stb bylo jen pro srandu kralikum.

Ovsem, musite se do toho narodit a byt kompletne indoktrinovan mistnim vzdelanim. Bez toho vzdy budete videt rozdily. Jiste, nekdo rekne" ja jsem se adaptoval do stupne,ze se citim prirozene." O tom mam pochybnosti.

Ja pochybnosti nemam. Ja jsem se adoptoval behem jednoho odpoledne.

Ja se citim daleko lepe od te doby co jsem zapojil uhybne manevry ktere jsem se naucil za komunismu.

Takze jste (vypusteno, urazka jineho diskutujiciho). [pláč] [pláč]

110026

8.7.2006 13:14

RE: Clanek

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 110026

Pane 68 68, píšete:

Svoboda je subjektivni pojem. Podivejte se na filmy Ctyri v tanku a pes, Parta brusice Karhana, Jak se kalila ocel, a uvidite, jaky to byl rajsky svet.

No jo, ale zapoměl jste vážený, že toto byl výplod "šokialismu", kterýžto šokialismus nikdo jaksi moc neopěvoval - kdežto americkou společnost třeba Vy opěvujete. Když se ale podíváte na nějaké sociologické ptůzkumy, jak ve skutečnosti Američané žijí, možná sám utrousíté "slzu dojetí", že se dá žít i jaksi - ehm ... humánněji. Vzdor pohádkám jako "Čtyři z tanku a pes". Ostatně některé americké filmy se tím patrně inspirovaly, nebo to bylo naopak ?? cha cha...

Samozrejmne, v Cesku byl policajt vzdy ten uctivy sluzebnik obcana. Nemel zadnou moc a Stb bylo jen pro srandu kralikum.

Hm - vždyť tady zase platí to samé ! V tom šokialismu to přeci bylo očekávatelné (tu vaši ironii jsem "přeložil" do češtiny), kdežto v USA snad nikoli. Tedy co chtěl tímto vlastně básník sdělit ??

Ja pochybnosti nemam. Ja jsem se adoptoval behem jednoho odpoledne.

Nejste ve skutečnosti neprůstřelný kapitán Klos Vy sám ? Více již nedůvěryhodný ani totiž s tímto výrokem nemůžete být.

Takze jste ... (a dál to asi bylo přisprotlé)

Vy pane 68 68 by jste možná měl napsat o tom článeček.

110035

8.7.2006 17:32

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 110035

Pane Gejdos, zase jste se ukvapil...

No jo, ale zapoměl jste vážený, že toto byl výplod "šokialismu", kterýžto šokialismus nikdo jaksi moc neopěvoval - kdežto americkou společnost třeba Vy opěvujete.

Ja nic "neopjevuji" jen reaguji na komentar pana Katze. Zadne "opjevovani" v mem prispevku nenajdete.

Nejste ve skutečnosti neprůstřelný kapitán Klos Vy sám ? Více již nedůvěryhodný ani totiž s tímto výrokem nemůžete být.

Nevim proc bych mel byt neduveryhodny. Ja mel zkusenosti se zivotem v zahranici jeste pred moji emigraci. Ja vedel, co chci, a za cim jdu a kam chci. V CCCP, na rozdil od vas jsem ovsem nikdy nebyl.

{Takze jste ... (a dál to asi bylo přisprotlé)

Nebylo. Jen to charakterizovalo cloveka, ktery pouziva taktik beznych za sokializmu.

Pane Gejdos, doporucoval bych vam venovat vice pozornosti pri cteni komentaru. [smích] [smích] [smích]

110040

8.7.2006 21:01

RE: Clanek

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 110040

No já tedy pane 68 68 se nechci hádat - však se taky nehádáme, že jo ! [smích] Nicméně mi jaksi uniká, v čem že jsem se to ukvapil. Snad jedině, že jsem zřejmě chybně vyhodnotil to Vaše - že jste se přizpůsobil za odpoledne. To jsem možná pochopil jinak, než jste to Vy myslel a tedy v tom případě se omlouvám za tu reakci, v takovém případě byla nepatřičná a vlastně hloupá. Totiž, pokud jste se přizpůsobil tak, jak to pan Aaron Katz charakterizoval...

Mi se to totiž taky takto zdá, že to takto funguje. Dnes zejména v zemích toho tzv. "Západu" jsou společnosti sešněrovány neskutečným počtem všelijakých zákonů a zcela závazných předpisů, které se vcelku příliš urputně většinou nedodržují. Hraje se jen taková hra na právní stát, na právní společnost. Co oči nevidí - srdce nebolí ! Kde není žalobce - není soudce ! Ale pozor - v tom případě podle hesla "Kdo chce psa bít si hůl vždy najde !" je takto vytvořen tento bezprizorní stav pro normálního zdánlivě svobodného občana ! A tím se dostáváme k tzv. "demokracii" a k tomu, že tady i tam (USA) vládne taková normální demokracie... [velký smích]

Totiž - kdyby měl někdo moc, aby striktně donutil občany toho kterého státu všechny bez jakýchkoliv vyjímek, aby dodržovali všechny závazné normy, předpisy a zákony opět bez jakýchkoli vyjímek - tak tento všemocný člověk by tímto takovou společnost zničil !!

Jistě pak chápete, na co já jsem alergický, když se tady objeví nějaká mutace pánů "kema", "leho" a spol ? A místy jsem měl nutkání tam řadit i Vás, totiž. Lidi si jaksi neuvědomují, v jakém snovém, idiotském stavu je tento nás západní svět a do toho pak někdo začne "mlít pantem", jak je ta demokracie výtečná. Ano - demokracie je teoreticky výtečná, pokud ovšem pak prakticky takto i funguje. Ale nefunguje !!! NEFUNGUJE !!!

A v tom je ten problém, řada lidí si plete s prominutím "hovno s fíkem" a dělá chytré a mluví o něčem, čehož smysl jim zcela uniká a tedy pak papouškují všeobecně platné školsko-propagandistické bláboly, vydávaje to za svou moudrost.

Dobře takovým lidem tak !! Sami jsou to ... nebudu již nadávat. [smích]

110066

8.7.2006 23:54

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 110066

Vite, ta absolutni demokracie nemuze existovat, protoze vzdycky se najdou nejaci lide, kteri se pricini o to, ze se te svobodne demokracie musi ubrat a pridat policejniho dohledu. Napriklad, do roku 1970 se nastupovalo do letadla bez prochazeni detektorem. Az palestinci zacali unaset letadla s civilistama, tak cely svet musel instalovat detektory. Dnes si musite vyzouvat i boty. Ja, i kdyz je to nepohodlne s tim souhlasim, protoze nase bezpecnost je ohrozena lidma, kteri se vyzivaji v zabijeni civilistu. V Londyne s vama v metru jezdi fura tajnych policistu, kteri vas sleduji aniz o tom vite. Takovych prikladu by byly stovky. Pan Katz si stezuje, ze demokracie neni takova, jak si ji predstavoval. Lituji. Mnoho lidi si mysleo, ze mesic je udelany z ementalskeho syra. Lituji. Lide by si meli uvedomit, ze jsou sami strujci sve demokracie a sve svobody. Mne se fura veci na svete take nelibi, ale fnukat, a porovnavat to s sokalismem, jak tomu rikate, je uhozene. [pláč] [pláč]

110082

9.7.2006 13:53

RE: Clanek

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 110082

Pane 68 68 - souhlasím, že nic nemůže být zcela dokonalé. Ale když tady vystoupí jakýsi "super-demokrat" s tvrzením, že na Guantanamo lze klidně bez soudu držet stovky lidí, aniž by měli právo na soud, že lze klidně lidi mučit, unášet, že lze klidně napadnout nějakou diktaturu s odůvodněním, že je pro svět nebezpečná, protože má ZHN - ačkoliv nemá, že jiné diktatury jsou ale pro demokratický svět přínosné, že atd. atd. atd. a to všechno Vám tady píše třeba i slovutný bojovník za demokracii pan Kulísek, který to doprovodí výrokem, že na Araby je třeba naházet atomové bomby, potom se musím vážně zamyslet.

Musím se skutečně zamyslet a v mém případě to prosím Vás nenazvětež "fňukáním" ! Já si nikdy totiž nemyslel, že Měsíc je z ementalu, ani o demokracii jsem si v dobách hlubokého "husakistického šokialismu" nemyslel, že je nějak dokonalá. Již tehdy jsem měl slušný přehled, jak se tu či onde věci ve skutečnosti mají. Natož nyní, když cestuji a koukám po světě a kdy má skoro každý možnost si spoustu věcí zjistit na internetu.

A pane 68 68 - jako první letadla začali unášet svého času Izraelci. Bombové útoky svého času taky jako zbraň začali ve velkém používat Izraelci. Únosy lidí z území suverenních státu zavedli Izraelci. Nechtějte, abych to dokladoval a pak vzpomenul to pletení si "hovna s fíkem" !!

První flagrantní porušení úmluv o nešíření atomových zbraní na světě - Izrael. "Vedle na nezvědavci" soudruzi nezvědavci oslavují zásah izraelských komand na mezinárodním letišti Entebbe v Ugandě v roce 1976.

Dne 7. června 1981 Izrael vybombardoval irácká jaderná zařízení v Osiraku. Předtím ale, a můžete hádat třikrát - kdo to byl, dne 6. dubna 1979 explodovala nálož v závodě francouzské firmy Constructions Navales et Industrielles de la Méditerranée v přístavu La Seyne-Sur-Mer nedaleko Marseilles. Výbuch zničil veškerá příslušenství iráckého reaktoru připravená k exportu. Dne 13. června 1980 byl v pokoji pařížského hotelu po předchozím varování zabit Dr. Jahja Mešad, egyptský jaderný vědec vedoucí irácký atomový výzkum. Atd atd.

Nebudeme si kazit zbytek víkendu handrkováním se - ale lidi by měli být velmi opatrní, než udělají jakýsi definitívní úsudek.

Demokracie fakticky totiž neexistuje - je to pouze nejvyšší forma otroctví - tzv. svobodný člověk v demokracii má na papíře všechna práva, ve skutečnosti ale nic z toho nikdy ve skutečně vážném případě není schopen prosadit. Tedy fakticky nemá zaručena v praxi žádná práva - má pouze jen povinnosti - je na tom ve skutečnosti hůř, než otrok ve starověkém Římě ! [velký smích]

Tomuto tvrzení se netřeba smát - viz některé případy projevů neskutečné rozežranosti bohatých = rozuměj jediných lidí, kteří mají schopnost svá práva prosadit ! Nemyslete si, že já závidím - nikoli, já vidím a konstatuji.

110112

9.7.2006 15:47

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 110112

Pane Gejdos,
s tim Quantanamo zabihate do dalsiho tematu.

Pokud se tyka unosu letadel, tak to se datuje zpet do roku 1931. Unosci letadel v historii byli vsech moznych narodnosti. Kubanci, cesi, bulhari, peruanci a dalsi. Kdo vsak dal celemu svetu duvod na postaveni detektoru na letisti, a dalsich opatreni, byli palestinci. Viz Wikipedia: In 1969 there were 82 recorded hijack attempts worldwide, more than twice the total attempts for the whole period 1947-67. Most were Palestinians using hijacks as a political weapon to publicise their cause and to force the Israeli government to release Palestinian prisoners from jail.
Panu editorovi se omlouvam za citat v anglictine.

Jinak uz te debaty zde necham, prectete si, co mne odpovedel pan Katz. Stale jeste smrdim. Zde je jeho citat:"byl konecne vytazen z latriny ve ktere byl ponoren az po krk. Byl polozen na betonovou podlahu a ostrikan hadici a nyni vdecne mysli na sve osvoboditele. Pomalu se probira a z dalky slysi hudbu, vesely hovor a cinkani sklenicek. Jemu ale ani v duchu neprijde myslenka, ze by mohl participovat, protoze je zmozen vdecnosti ze sveho osvobozeni a je si vedom toho, ze jeste trochu smrdi." To mne neni potreba, aby si zde nekdo o mne otiral svou spinavou hubu.

110123

9.7.2006 7:56

RE: Clanek

Aaron Katz 207.?.?.?

Reakce na 110026

Pane 68, pripada me, ze jste v posici cloveka ktery byl konecne vytazen z latriny ve ktere byl ponoren az po krk. Byl polozen na betonovou podlahu a ostrikan hadici a nyni vdecne mysli na sve osvoboditele. Pomalu se probira a z dalky slysi hudbu, vesely hovor a cinkani sklenicek. Jemu ale ani v duchu neprijde myslenka, ze by mohl participovat, protoze je zmozen vdecnosti ze sveho osvobozeni a je si vedom toho, ze jeste trochu smrdi.
Chtel jsem tim rici, ze vy jeste zijete zpet v socialismu a vase vdecnost vam nedovoli plne participovat v soucasnosti. O tom dosvedcuje vase nekriticnost pritomnosti. Vy jste jako pes, ktery lize ruku toho kdo ho krmi a naucil se nosit noviny, ale nikdy je nebyl schopen cisti. S pocitem stesti opakujete oficialni propagandu, stejne jako pes ktery prinese panovi obojek kdyz chce jit na prochazku. Nikdy jste si nenaucil myslet samostatne, a to je prave ta nejdulezitejsi cast demokracie. Demokracie jsou vyplnene sny, stala snaha o vylepsovani. To je ale vzdy docileno lidmi kteri kritisovali a nevybrali si vyslapanou cestu mysleni. Nerikejte me, ze neni neco, co se vam ve vasi nove vlasti nelibi. Ale vy to radeji spolknete nez abyste byl nevdecny. Stejne jako za komunismu. Vy by jste se zrejme zadaptoval za pet minut vsude. Ani by vam zrejme hnedy nos nevadil. Co se tyce tech filmu, videl jste propagandistickou produkci Hollywoodu? Stejny hnuj. Me uhybne manevry byly antikomunisticke. Tedy anti-establishment.

110092

9.7.2006 15:25

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 110092

Pane Katz, dekuji za osviceni me osoby. Jinak uz neni co dodat. Jste mistr!

110118

8.7.2006 2:16

RE: Clanek

Zdenek Matoušek 207.?.?.?

Reakce na 109953

Právem jsme čekali od emigrantů,
>že nás v takovém případě budou varovat. No nedočkali jsme
>se. Jejich výlevy většinou naznačují, že jsou z toho
>zmateni ještě víc než my.

>J. H.

"Koho by ale podobné věci překvapily když tady se krade všude a všecko, a to nejenom mobily a peněženky. Táta byl jednou na poště, postavil si vedle sebe deštník, zařídil co zařídit měl a když se obrátil k odchodu tak deštník nikde. To byl naštěstí jenom deštník. Jak ale asi bylo starší paní, se kterou jsem se seznámila v domově dùchodcù? Potkala jsem ji na stanici metra a ona málem plakala, protože jí právě někdo v narvaném autobusu ukradl peněženku. Měla v ní tři tisíce korun, což byla polovina jejího měsíčního dùchodu. Tady to ovšem zdaleka nekončí. Kradou se i květiny a svíčky, kterými jsou na hřbitovech ozdobené hroby. A sem tam dokonce i zmizí nějaký ten náhrobní kámen. Zloději se také specializují na vykrádání aut (hlavně v době Dušiček), která jsou u hřbitovù zaparkována. Veřejné knihovny přicházejí o spoustu knížek, které si lidi přisvojili aniž by si je legálně pùjčili. V televizi taky mluvili o vykrádání kufrù na Ruzyňském letišti; ztrácejí se z nich fotoaparáty, a jiné cennosti. Krást se ovšem dá i jinak. V hypermarketech například prodávají zelené, zkažené a staré maso. Prostě tu zelenou část odříznou, maso přebalej a přeštítkujou, a daj ho znova na regály. To si nevymejšlím; ta krásná lesní zeleň byla zachycena televizními kamerami, a manažéři uvedených podnikù byli předvoláni na kobereček k ministrovi obchodu."

Tohle je úryvek z článku, jenž vyšel ve zdejším krajanském tisku a který napsala jedna naše krajanka v říjnu 2005, po návštěvě Prahy a ostatních míst ČR. Kdyby ten článek někdo přeložil a uveřejnily by ho zde nějaké větší noviny, tak si budou Kanaďani (a nejen oni) myslet, že Češi jsou národem zlodějů. A asi by nebyli tak daleko od pravdy. Takže je to vždycky víceméně subjektivní pohled jednoho člověka, který ale může být shodný s pohledem mnoha dalších lidí, jako je on sám. Ale "Na každém šprochu je pravdy trochu." [smích]

110019

8.7.2006 10:06

RE: Clanek

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 110019

>Jak ale asi bylo starší
>paní, se kterou jsem se seznámila v domově dùchodcù? Potkala
>jsem ji na stanici metra a ona málem plakala, protože jí
>právě někdo v narvaném autobusu ukradl peněženku. Měla v
>ní tři tisíce korun, což byla polovina jejího měsíčního
>dùchodu.
Tohle rozhodně zaslouží komentář. Krade se na celém světě, zvlášť ve vekoměstech - pravda s výjimkou USA. Tam se zloděj neobtěžuje sahat Vám do kapsy. Namíří na Vás pistoli a Vy mu peníze rádi dáte, jinak Vám udělá díru do břicha. Ale všude jinde se krade. Cestovní kanceláře to používají ke strašení turistů, aby si platili jejich služby. Ale jinak se nad tím nikdo nikde nepozastaví, kromě v Čechách. Zde se to považuje za důkaz české malosti a bídnosti. PROČ?
Pokud mohu soudit, začalo to v národním obrození. Tehdy bylo jedno z hesel: Je nás málo, proto musíme být lepší. Co je běžné v Londýně nebo v Paříži je pro nás ostuda, protože MY PŘECE MUSÍME BÝT LEPŠÍ. Tehdy nám to pomohlo vstát z hrobu.
Dnes ovšem toto heslo, jako mnoho jiných dobrých zásad zdegenerovalo. Stalo se to díky pseudointelektuálům, tedy lidem, kteří považují za nebetyčnou urážku, když po nich někdo chce práci. No a být za intelektuála je výhodné. Tam se tíže poznává, že je člověk lempl. Z těchto lidí se rekrutovali registrovaní disidenti. Komunistů měl plné zuby kdekdo, ale registrovaní disidenti si nechali za své postoje platit v dolarech. Jinak by se asi neuživili. Je zajímavé, jakou tito lidé získali díky novým, západním metodám propagandy autoritu, když si komunisti zprivatizovali reálný socializmus. Pamatuji si, jak lidé jezdili od nás krást do vídeńských samoobsluh, protože pan Havel prohodil něco v tom smyslu, že Češi jsou díky komunistické devastaci zloději. Od té doby jsme většinou dostali rozum, sem tam někoho zavřeli.
J. H.

110034

8.7.2006 18:03

RE: Clanek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 110019

Znamy byli na mesic na dovolene v USA. V jednom dni prisli o kabelku s penezenkou a ja za osm let nic. Co z toho tedy vlastne plyne pro "povest" Chicaga? Pokud pominu jednu vrtacku, kterou mi slohli na odtahovce z kufru auta.

110048

6.7.2006 5:27

RE: Clanek

68 68.?.?.?

Reakce na 109892

Tak to příště zkusím letět s PanAm.

To asi sotva. PanAM zbankrotovaly v roce 1991. Potom se v roce 1996 znovu probudily a fungovaly do roku 1999, kdy se znovu potopily. Takze s PanAm nepoletite.

Když jsem odtušil, že existují i lidi, co alergii na buráky nemají, zopakovali mi, že někdo ji má. A proto NIKDO nebude mít buráky.

Tvrdi se, ze samotne aroma z buraku muze vyvolat alergii u urcitych osob. Vzhledem k tomu, ze vzduch v letadle neustale cirkuluje, tak o to je to vyvolani alergie akutnejsi. Takze, zadne buraky pro pana Stworu. [pláč] [pláč]

109906

4.7.2006 15:11

Ten clovek,

68 68.?.?.?

Jeremy Clarkson, bud v Los Angeles nikdy nebyl a nebo byl pod silnym vlivem LSD. Nic z toho co napsal neodpovida skutecnosti, krome toho, ze v Los Angeles je letiste, kam se da z Anglie priletet.

109804

5.7.2006 4:54

RE: Ten clovek,

radiator radiator_2006 (zavináč) volny (tečka) cz 64.?.?.?

Reakce na 109804

>Jeremy Clarkson, bud v Los Angeles nikdy nebyl a nebo byl pod
>silnym vlivem LSD. Nic z toho co napsal neodpovida skutecnosti,
>krome toho, ze v Los Angeles je letiste, kam se da z Anglie
>priletet.

Taky se mi zda

109843

4.7.2006 19:07

Dobre jsem se zasmal

cz_dragon cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 70.?.?.?

Ale byt Anglican, tak bych si moc dvakrat nevyskakoval. To co stalo Jeremymu na letisti v LA mu celkem verim, moje matka pri navsteve v USA taky padla na „soudruzku“ pri imigracni kontrole a musela formular I-94 dvakrat prepisovat.
Jinak bych se Jeremuho zeptal jestli neni agentem MI-5 nebo jakykoliv MI, a asi duvodem proc pise takovy hlouposti je pokus jeste vice pacifikovat Bristkou spolecnost, ktera jiz zadny svobody nema! A duvod je taky, aby treba dostali „Good Feeling/Dobre pocity“, ze na tom jeste nejsou tak spatne.....
Mozna, pise pro nejaky zabavny casopis.... (Good Hummor)
Nedavno jsem byl na Heathrow kde jsem mel vice casu mezi lety, ale ne dostak casu na to vyrazit do Londyna, tak jsem prejizdel autobusem z jednoho terminalu na druhy, Kdyz jsem prijel na treti, tak jsem byl zatcen a pul hodiny vyslychan, jestli nejsem Arabsky terorista! Blondak se sedinama a modry oci!
Co se tyce zdejsich prizpevku, mam nekolik poznamek..
Typ lidi, kteri se daji k policii a podobnym pseudo bezpecnostnim slozkam jsou stejny na celem svete, jediny rozdil je v tom jak se spolecnost dokaze temto typum ubranit a jake jim udeli pravomoci, jinak do jake miry je ma ta spolecnost pod kontrolou...
Co se tyce podrzeni dveri zene,nebo oslovit zenu na ulici, muze se stat neprijemny kdyz zrovna jeden padne na „kr...u“ a to se celkem lehce muze stat.
Jinak tem co chteji navstivit US, zadne takove nebezpeci nehrozi, jak popsal Jeramy. Hloupi lide jsou na celem svete. Co se tyce jidla, dobre a kvalitni jidlo za prijatelnou cenu se najde skoro celkem vsude, specielne ve vsech vetsich mestech. Specielne v NY, tam nikdy nikdo nemusi jist jediny hamburger a byt hladny, jedine ze je miluje! Jsem celkem odhodlan tvrdit, ze bezpecnost turisty je roznodne vetsi v USA nez Anglii, nebo skoro kdekoliv v Evrope. Kazdy si musi uvedomit, ze jsou mista do ktere se nechodi navstevovat. Mam a moje rodina ma sve zkusenosti z Frankfurtu, Berlina, Zurych, Londyna......

109816

5.7.2006 4:36

RE: Dobre jsem se zasmal

Zubr 207.?.?.?

Reakce na 109816

>>Kazdy si musi uvedomit, ze jsou mista do ktere se nechodi navstevovat.
Jo, rika se jim 'gheta'. Na mape nejsou oznaceny a navstevy se vrele nedoporucuji.

109842

5.7.2006 5:25

Jestlize jsou USA paranoidni,tak je i zbytek krestanskeho sveta, vis ucast v Iraku.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

http://rense.com/1.imagesH/cardim2.jpg
Spojene staty slavi 230 roku sveho vzniku, Spojene Staty dosahli v poctu obyvatel na 300 milionu, ovsem ne prilivem bilych ,ale prilivem Mexikanu a jinych , coz se odrazi na kriminalite statu,kde utoky cernych proti bilym rapidne rostou.Mnozi Americane poznavaji ,ze vedeni statu doslo ke zmenam ,ze Amerika neni rizena Americany ,ale nekuym zcela jinym, vydavajici se na cas , za Americany.

(Odstavec zrusen, anglictina. Pane Nohejle, vy si nedate rict, abyste nepsal anglicky. Vy si skutecne skemrate o to, ze vam prestanu poustet vsechny prispevky. E.)

http://www.itszone.co.uk/zone0/viewtopic.php?t=32606
Spojene Staty po strance hospodarske na tom jsou spatne a den ode dne jeste hur ,zadluzenost jde do mnoha trilionu dolaru a vlada neni schopna uz platit ani procenta z pujcky.Celkova castka je mnohem vyssi nez se uvadi,mluvise o 39 trilionech dolaru,ale ukazuje se jenom
$ 8 , 4 1 5 , 3 1 7 , 5 8 7 , 0 3 2 . 1 2 ,coz znamena ,ze kazdy American je zadluzen castkou $28,141.14. a kazdym dnem castka roste o 1,74 billionu.Nekdo rika ,ze to je jen 11 trilionu a ze vlada muze udelat dluh ve vysi 800 trilionu a podobne, takze,kdyz neco nejde,tak,jak v malych neprosperujicich podnikach,tak nastane slucovani s jinymi podniky, to zname z obdobi socialismu,takze USA se zmani v superstat slozeny ze tri satu,Mexika,USA a Kanada se spolecnou menou "Ameriko".Take Bundeberska skupina v Kanada udajne mela dohovor , co udelat s USA zadluzenych az po usia stale vedouci valku a stale platici Israel,ktery stoji USA,denne billiony dolaru, jenom pro 2% americke polulace, jez jsou ve vlade.Uz v roce 1930 pan Louis T. McFadden, oznacil Federalni banku ,jako podvod na americkem lidu (federalni baka je slozena ze sedmi soukromych zidovskych bank )Congressional Record, House pages 1295 and 1296 on June 10, 1932, that:

(Zruseno, znovu napsano anglicky. E.)

Samozrejme ,ze ric ,ze zide okradaji USA neproslo jen tak ,byl pozdeji otraven.President Kennedy chtel prikazem 1110 tisknout sve VLASTNI DOLARY A ZAPLATIL ZA TO ROVNEZ ZIVOTEM ,JAKO PRESIDET LINCOLN.
Navic ,president Roosvelt v ramci sveho casu skonfiskoval pro stat-banky veskere zlato a strobro, drzeni techto kovu bylo nelegalni a protizakonne.
Druhou veci je to,ze v pripade mimoradneho ohrozeni stat dostane pravomoc zkonfiskovat cokoliv z rad obyvatelstva.
Oslava 230 vyroci nebude moc oslavou pro pribuzne vice ,jak 2500 padlych ...

Kráceno (Editor)

109845

5.7.2006 22:48

Článek je naprostý nesmysl...

Alex Juchelka 129.?.?.?

který nemá ani smysl komentovat. Chudák autor...

109887

6.7.2006 6:06

RE: Článek je naprostý nesmysl...

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 220.?.?.?

Reakce na 109887

http://www.lewrockwell.com/orig7/fassanella1.html
Wednesday, July 5, 2006 12:07 PM EDT
Is Cheney betting on Economic Collapse?
Clanek i po vypusteni anglickych textu,co by dukazu,dava smysl ,ale VY mu nerozumite, proto se presvecte ,ze tech chudaku ,kteri to tak vidi ,co Vy nevidite jsou miliony.Nakonec vice president USA nemuze byt zadny obycejny blbec,ze ano?
V celku a jednoduse receno je zde tisileta hra, nase a jejich penize, kdo z koho, kdo bude okradat a kdo bude okradeny a je uplne jedno ,jaky ten rezin nese nazev, hra a jeji pravidla jsou stale stejna,my a nebo oni.

109909

8.7.2006 18:40

RE: Článek je naprostý nesmysl...

Alex Juchelka 129.?.?.?

Reakce na 109909

Co to meleš, pitomče... [zmaten]

(Neslo by to bez tech urazlivych titulu? Doufam, ze si priste uvedomite, ze to zde neni akceptovano. E.)

110055

8.7.2006 19:17

Pozor na toho chlapa !

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 110055

Alex Juchelka 129.?.?.?
Co to meleš, pitomče... [zmaten]
_______________________

no jen opatrne s tim nadavanim do pitomcu. A pak, toto NENAPSAL podepsany Alex Juchelka !!. Zde je jmeno - nick tohoto vulgarniho vytecnika : Axeli_Machal a NE !! Alex Juchelka

110060

8.7.2006 21:12

RE: Pozor na toho chlapa !

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 110060

Chcete říct, že se někdo podepisuje jako Alex Juchelka a není?

110068

8.7.2006 23:04

RE: Pozor na toho chlapa !

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 110068

>Chcete říct, že se někdo podepisuje jako Alex Juchelka a
>není?
______________________________________________

Ano, urcite. S panem Juchelkou jsem si drive vymenil nekolik mailu a to je clovek, ktery se NEUCHYLUJE !! k prostoduchym nadavkam a vypadum.

No a ted jsem v soku a sice, kdyz jsem ted zabrousil do Všechny příspěvky ze stejné IP adresy a hlavne po kliknuti na 129.?.?.? tak pod tim bylo jmeno jak Alex Juchelka, tak i Axeli_Machal, ale to jmeno/nick Axeli_Machal tam uz neni, ale jen Alex Juchelka - no jo no, zazraky se deji i na Zvedavci, hmm [naštvaný]

110079

9.7.2006 1:00

RE: Pozor na toho chlapa !

Alex Juchelka 129.?.?.?

Reakce na 110079

Není to omyl pánové Lve a Stworo... Byl jsem to opravdu já. Zatímco vy jste zde jistým způsobem chráněni a tudíž politicky korektně zhýčkáni, já jsem po styku s 'opravdovým světem' na Psu, apd. po letech značně zhrubl a můj práh tolerance se rovněž proporciálně snížil. Oh well... [mrknutí jedním okem]

Páně Nohejlova reakce na mé odsouzení původního, zcela idiotského článku britského autora nedává naprosto žádný smysl a musí být proto dílem pitomce a na svém komentáři proto trvám. S mimomísovou Nohejlovou reakcí se nedá polemisovat. Pokud ovšem zmíněný výtečník přidal svou reakci k mému komentáři omylem, rád se mu omluvím...

BTW, podle prvního trojčíslí se IP adresa nedá v žádném případě spolehllivě lokalisovat a pan Axeli_Machal je v tom podle mě nevinně. Můj přechozí komentář byl první po delší době...

110086

9.7.2006 10:01

RE: Pozor na toho chlapa !

Zdenek Matoušek 207.?.?.?

Reakce na 110079

>No a ted jsem v soku a sice, kdyz jsem ted zabrousil do
>Všechny příspěvky ze stejné IP adresy a hlavne po
>kliknuti na 129.?.?.? tak pod tim bylo jmeno jak Alex Juchelka,
>tak i Axeli_Machal, ale to jmeno/nick Axeli_Machal tam uz neni,
>ale jen Alex Juchelka - no jo no, zazraky se deji i na Zvedavci,
>hmm [naštvaný]

Pane LEV, před takovým stvořením, jako vy, si každý slušný člověk odplivne. Tfuj !!! To se pak není vůbec čemu divit, že je to v tom českém národě takové, jaké to je, když je tam takvých jako vy povícero. [naštvaný]

110097

9.7.2006 13:02

RE: Pozor na toho chlapa !

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 110097

>Pane LEV, před takovým stvořením, jako vy, si každý
>slušný člověk odplivne. Tfuj !!! To se pak není vůbec čemu
>divit, že je to v tom českém národě takové, jaké to je,
>když je tam takvých jako vy povícero. [naštvaný]
_____________________________________________

I vam se to muze stat pane Matousek. Duvod se vzdy !!! najde, ne ? A vy osobne zapadate do toho ceskeho naroda ? Aha, vy jste "rovnejsi", [velký smích] ze ano, hmm.

110107

7.7.2006 12:14

Jen paranoidní USA ?

sronin 80.?.?.?

Rád bych podiskutoval s těmi, kteří měli možnost vidět film V jako vendeta ... co resp. který stát vám tento film připomíná ? Myslíte, že je to jen sci-fi ???

109962

7.7.2006 20:21

re

Axeli_Machal Axeli_Machal (zavináč) mail (tečka) ru 82.?.?.?

Opravdu dobrý článek [chechtot]
Dlouho jsem se tak nenasmál.

109987

7.7.2006 21:53

RE: re

68 68.?.?.?

Reakce na 109987

Opravdu dobrý článek
Dlouho jsem se tak nenasmál.


Bohuzel to neni v kategorii "humor." I pan editor to vzal vazne.
[pláč] [pláč]

109996

8.7.2006 3:31

RE: re

Ben Hur. 70.?.?.?

Reakce na 109996

>Opravdu dobrý článek
>Dlouho jsem se tak nenasmál.
>

>
>Bohuzel to neni v kategorii "humor." I pan editor to vzal vazne.
> [pláč] [pláč]

To bude jen administrativni nedopatreni. Myslim, ze to pan Editor opravi.

110021

9.7.2006 11:14

Tak nevím, co si o tom myslet.

Zvědavej. 4.?.?.?

Já jsem sem původně ani psát nehodlal. Nerad bych, aby někdo o mně prohlásil, že jsem ovlivněn syndromem ''pomalu uvařené žáby''. Narazil jsem zde v USA na věci, týkající se výkladu slova ''Svoboda'', nad kterými zůstává rozum stát a proto docela věřím, že se návštěvník USA mohl dostat do problémů uvedených v původním článku. Nakonec s používáním camcorderu a tvorbou videa jsem se už zde dostal do konfliktu i já sám. Po přečtení diskuse k článku musím dát za pravdu panu Katzovi. Po létech pobytu zde a zkušenostech zde prožitých jsem se dopracoval ke stejnému závěru. Jenomže všechno se nedá obejít tak, jak jsme to byli zvyklí obcházet v tom socialismu.
Po létech pobytu ve velkoměstě jsme zde koupili dům na venkově (malém městě), kde se nám jevil příjemný pobyt a klid, což je to hlavní co člověk na ''stará kolena'' potřebuje. Několik let bylo skutečně vše OK. Měli jsme bezva sousedy, žádný problém. Vloni se však sousedi odstěhovali do jiného státu a dům prodali. Nastěhovala se sem rodina se čtyřmi dětmi, dvěma psy a několika Fourwheelers a začali se všichni projevovat. Těsně vedle našeho property si zbudovali závodní dráhu a všichni začali řádit za úžasného rámusu všech těch jejich vehiklů a psů. Na naše námitky, že by se měli trochu omezovat, protože i my máme právo na soukromí a užití si klidu na vlastním pozemku, nám bylo sděleno, že oni si mohou na svém dělat cokoliv. Veškerá dohoda byla nemožná a tak jsme se obrátili na City Hall, (což je městský úřad), se stížností. Ti nám sdělili, že neexistuje zákon podle kterého by mohli jejich počínání omezit. Po opětovné, velmi zdvořilé, žádosti na pana souseda o trošku klidu, zvláště když používáme swimming pool, zavolal na mne policii, že prý omezuji jeho svobodu! No tomu tedy říkám ''Svoboda''! Ten, který je v klidu, žádný rámus neprodukuje, je neustále obtěžován rámusem ostatních a když se proti tomu ohradí, je na něho volána policie a je málem nazván zločincem, který ''omezuje svobodu'' těch, kteří se rozhodli dělat rámus! Tak nevím, zda nemám pokřivenou hierarchii hodnot a nevím co si o tom myslet. Poraďte, prosím.

110101

9.7.2006 16:07

RE: Tak nevím, co si o tom myslet.

V. Sodek 62.?.?.?

Reakce na 110101

...což je to hlavní co člověk na ''stará kolena'' potřebuje.

Pane Zvědavej

Nervy mate jen jedny. Prodejte dum, doplatte hypoteku a prijedte do CR.
Za pomerne maly peniiiz si koupite pohadkove klidne misto, par minut taxikem od centra kultury v nejakem vetsim krajskem meste. Chleba/2kurky.....vsak to znate[mrknutí jedním okem]

Rada c.2
Kupujte tvaruzky. Vy to snesete, oni to vzdaji [velký smích]

Ale nyni vazne. Neverim, ze by neexistovaly zadne normy hluku.V CR se o to staraji Hygienicke stanice a na pozadani prijedou vydavany hluk zmerit a vydaji opatreni, ktera musi byt dodrzena.
Good luck

110126

9.7.2006 20:53

RE: Tak nevím, co si o tom myslet.

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 110126

>Nervy mate jen jedny. Prodejte dum, doplatte hypoteku a prijedte
>do CR.

Pan Sodek:
Přesně o tomtéž jsem začal vážně uvažovat s blížícím se datem odchodu do důchodu. Hypotéku už nemám, dům co jsme měli v NY City, jsme prodali se ziskem a tento nový rovněž během několika let stoupl v ceně. Takže snad bych prodělat neměl. Nakonec, když prodám dům, člun a všechny věci, tak to i při současném mizerném kurzu dolaru hodí pár milionů a za to by se tam doma slušné bydlení pořídilo. Nakonec nežijeme tady jako řada domorodých a tak máme i nějaké úspory. V mém věku už mě tady nic nedrží, má jediná dcera se vdala za Čecha a vrátili se do ČR už v devadesátým pátým. Já tady zůstávám hlavně kvůli důchodu a až letos skončím s prací, mohu se s klidem vrátit. Poslední dobou jsem tam jezdil dost často a vážně se mi tam líbí. Máte pravdu, všude chleba o dvou kůrkách...

Pan Kevin, máte dokonalý přehled a naprostou pravdu, jako ostatně vždy, když čtu Vaše komentáře. Máte moje uznání ve vědomostech mnoha oborů, zde často diskutovaných. [smích]

Pan Bartošek: Norma na hluk pochopitelně existuje, je to pro Residential areas ve všech civilizovaných zemích něco kolem 60 dB ve dne a kolem 45 dB v noci. Ty čtyřkolky produkují i 90, možná i víc. Ale přesně jste to vystihl s tím místním ''koloritem''. A ty čtyřkolky zde jaksi k tomu patří a nikdo se tu nad tím příliš nepozastavuje. Dokonce ten policajt byl poněkud překvapen tím, že se v Residential area dožaduji práva na klid. Rámus je zde považován za normu. Ono nevadí ani tak souvislý hluk z ulice, jak jsem byl zvyklý z dřívějška z NY, ale to tůrování těch motorek, to by nadzvedlo i mrtvýho! Celý případ je v jednání, ale moc si od toho neslibuju.

110152

9.7.2006 16:13

RE: Tak nevím, co si o tom myslet.

Kevin 87.?.?.?

Reakce na 110101

Vite, ono to je stale o tom samem. At uz je to velka politika nebo spolunazivani sousedu. Vzdycky si ten silnejsi nebo bezohlednejsi sve "prava" vyrve a vynuti a ty slusnejsi zazene do defenzivy. Kdyby jste od zacatku aktivity svych sousedu krotili vy neustalym volanim policie a navstevami pravniku, chovali by se vasi sousedi jinak. Vy jste se ale snazil byt slusnym clovekem a tak vas ted zahnali do defenzivy a ac je to absurdni, oni volaji policii na vas a tvrdi, ze vy omezujete jejich pravo svobodne delat hluk a bordel na celou ctvrt.

Ono je to v podstate to same, co mezi kuraky a nekuraky. Kuraci sve "pravo" dymat kolem sebe uplatnovali na ukor nekuraku tak dlouho, ze se uz dneska dokonce najdou lidi, kteri budou "pravo" kuraku zamorovat vzduch kolem sebe obhajovat a nekurakum doporuci ze kdyz jim vadi koureni v hospodach/cekarnach/restauracich/na ulicich tak proste do tech hospod/restauraci/cekaren/na ulici nemaji co chodit a maji drzet hubu a sedet doma, aby neomezovali prava kuraku...

A to same je i v mezinarodni politice. Jeden narod uz dlouho ukrivdene rve pokazde, kdyz nekdo narusi jeho "prava" (treba pravo vyrabet jaderne zbrane, pravo strilet nepohodlne obyvatelstvo, pravo unaset a vrazdit obcany cizich zemi, pravo teroristicky zajmout legitimne zvolenou vladu sousedni zeme, pravo vybombardovat jedinou elektrarnu v sousedni zemi...) a pokazde si k tomu vola svetove cetniky. A nikomu to uz ani nepripada divne, i tady na zvedavci se najdou lidi, co tento urvany narod budou obhajovat ve jmenu prava na svou "svobodu" a vlastni stat i kdyz jednou vetou to same jednani jinych zemi (nuklearni program) oznacuji za "mezinarodni terorizmus".

110128

9.7.2006 16:56

RE: Tak nevím, co si o tom myslet.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 110101

Musi existovat nejaka zakonna norma na hluk. Ja sice techno neposloucham, ale znami meli problemy s policajtama pri oslave narozenin. Ve finale, uz to bylo tak, ze byli zavreny v baraku vsechny okna.... Takze na dvur sel minimalni hluk a do druheho baraku tak maximalne virtualni ozvena. Vzhledem k tomu, ze klimatizace je bezny standart silne pochybuju, ze by majitele lokali zrovna cersvy vzduch z otevrenych oken a byli eventalne ruseni vice projizdejicim autem. Na druhou stranu zalezi jak se k tem motorkam stavi mistni. Ve tri v noci nas v kampu v lese vzbudili pulhodinovym revem motoru zrejme ctyrkolky mistni omladiny. Pokud se k tomu stavi lidi, ze to patri ke koloritu, tak vam ani zakon na vasi strane nebude prilis platny. Muzete sice prosadit sve zakonne pravo, ale mistni komunita vam to da "vyzrat" zpatky jinym zpusobem. V kazdem pripade hodne stesti. [smích] [mrknutí jedním okem]

110133

Příspěvků: 83

04.07. 04:34 Palivec  No to je sila
04.07. 08:21 skud  RE: No to je sila
04.07. 09:11 V. Sodek  RE: No to je sila
04.07. 14:08 skud  RE: No to je sila
04.07. 07:33 68  Nikam nepojedu.
04.07. 08:22 Ben Hur.  RE: Nikam nepojedu.
04.07. 21:39 cz_dragon  RE: Nikam nepojedu.
05.07. 00:35 Ben Hur.  RE: Nikam nepojedu.
05.07. 15:34 cz_dragon  RE: Nikam nepojedu.
04.07. 08:33 Petr Gejdoš  Snad není tak zle ?
04.07. 10:45 Gejdoslav  RE: Snad není tak zle ?
04.07. 17:34 Petr Gejdoš  RE: Snad není tak zle ?
04.07. 17:47 Gejdoslav  RE: Snad není tak zle ?
04.07. 15:58 Gdosy  RE: Snad není tak zle ?
05.07. 01:29 pavel  RE: Snad není tak zle ?
05.07. 09:38 Gdosy  RE: Snad není tak zle ?
04.07. 09:02 kema  Taborskej
04.07. 18:49 Arkan  RE: Ten článek
04.07. 09:58 Kevin  Clanek
04.07. 11:19 pavel411  RE: Clanek
04.07. 11:51 Kevin  RE: Clanek
04.07. 13:21 pavel411  RE: Clanek
04.07. 19:24 Kevin  RE: Clanek
04.07. 22:07 68  RE: Clanek
04.07. 23:33 Kevin  RE: Clanek
05.07. 00:30 Emma  RE: Clanek
05.07. 00:51 Ben Hur.  RE: Clanek
05.07. 01:29 68  RE: Clanek
11.07. 13:24 Olga Kubová  Díky,
11.07. 23:05 cz_dragon  RE: Díky,
12.07. 14:13 Olga Kubová  Děkuju za laskavost,
12.07. 17:01 68  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 18:55 cz_dragon  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 19:43 68  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 20:21 cz_dragon  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 20:45 68  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 20:29 cz_dragon  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 20:54 68  RE: Děkuju za laskavost,
12.07. 21:44 cz_dragon  RE: Děkuju za laskavost,
05.07. 01:47 pavlik85  RE: Clanek
05.07. 08:49 Kevin  RE: Clanek
05.07. 14:56 mlok  RE: Clanek
06.07. 00:11 pavlik85  RE: Clanek
06.07. 00:27 Vladimír Stwora  RE: Clanek
06.07. 04:18 Aaron Katz  RE: Clanek
07.07. 10:05 J. H.  RE: Clanek
08.07. 00:45 Aaron Katz  RE: Clanek
08.07. 05:48 68  RE: Clanek
08.07. 13:14 Petr Gejdoš  RE: Clanek
08.07. 17:32 68  RE: Clanek
08.07. 21:01 Petr Gejdoš  RE: Clanek
08.07. 23:54 68  RE: Clanek
09.07. 13:53 Petr Gejdoš  RE: Clanek
09.07. 15:47 68  RE: Clanek
09.07. 07:56 Aaron Katz  RE: Clanek
09.07. 15:25 68  RE: Clanek
08.07. 02:16 Zdenek Matoušek  RE: Clanek
08.07. 10:06 J. H.  RE: Clanek
08.07. 18:03 Rene Bartosek  RE: Clanek
06.07. 05:27 68  RE: Clanek
04.07. 15:11 68  Ten clovek,
05.07. 04:54 radiator  RE: Ten clovek,
04.07. 19:07 cz_dragon  Dobre jsem se zasmal
05.07. 04:36 Zubr  RE: Dobre jsem se zasmal
05.07. 05:25 Robert Nohejl  Jestlize jsou USA paranoidni,tak je i zbytek krestanskeho sveta, vis ucast v Iraku.
05.07. 22:48 Alex Juchelka  Článek je naprostý nesmysl...
06.07. 06:06 Robert Nohejl  RE: Článek je naprostý nesmysl...
08.07. 18:40 Alex Juchelka  RE: Článek je naprostý nesmysl...
08.07. 19:17 Lev.  Pozor na toho chlapa !
08.07. 21:12 Vladimír Stwora  RE: Pozor na toho chlapa !
08.07. 23:04 Lev.  RE: Pozor na toho chlapa !
09.07. 01:00 Alex Juchelka  RE: Pozor na toho chlapa !
09.07. 10:01 Zdenek Matoušek  RE: Pozor na toho chlapa !
09.07. 13:02 Lev.  RE: Pozor na toho chlapa !
07.07. 12:14 sronin  Jen paranoidní USA ?
07.07. 20:21 Axeli_Machal  re
07.07. 21:53 68  RE: re
08.07. 03:31 Ben Hur.  RE: re
09.07. 11:14 Zvědavej.  Tak nevím, co si o tom myslet.
09.07. 16:07 V. Sodek  RE: Tak nevím, co si o tom myslet.
09.07. 20:53 Zvědavej.  RE: Tak nevím, co si o tom myslet.
09.07. 16:13 Kevin  RE: Tak nevím, co si o tom myslet.
09.07. 16:56 Rene Bartosek  RE: Tak nevím, co si o tom myslet.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 2

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 1

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 2

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 13

Rouškový teror v Čechách31.03.20 00:57 Česká republika 11

Neutopické zemědělství: krizové jaro30.03.20 17:08 Česká republika 3

Lidstvo se vyvinulo původně na zcela jiné planetě, na Zemi jsme cizinci30.03.20 16:41 Neurčeno 17

Rockefeller a pandemie29.03.20 12:55 Neurčeno 4

Fed nemůže opravit, to co je rozbité.28.03.20 19:25 USA 1

I na pokraji sil musí evropské státy platit „výpalné“ Bruselu v plné výši.28.03.20 15:29 Evropská unie 1

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 7

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 7

Měnové kurzy

USD
25,41 Kč
Euro
27,56 Kč
Libra
31,44 Kč
Kanadský dolar
17,95 Kč
Australský dolar
15,42 Kč
Švýcarský frank
26,11 Kč
100 japonských jenů
23,53 Kč
Čínský juan
3,59 Kč
Polský zloty
6,03 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
32,84 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 022,57 Kč
1 unce stříbra
367,39 Kč
Bitcoin
173 092,30 Kč

Poslední aktualizace: 3.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 946