Diskuze k článku

Hugo Chavez varuje USA

Příspěvků 83

17.5.2006 6:45

To jsou veci ???

Ben Hur 70.?.?.?

Venezuelský prezident Hugo Chavez varoval při své návštěvě USA

Pardon, ze jsem tak smely, kdy ze to byl Hugo Chavez na navsteve v USA. To me nejak uniklo?

106138

17.5.2006 7:56

RE: To jsou veci ???

TT 194.?.?.?

Reakce na 106138

Varoval koho čeho.. USA

106141

17.5.2006 8:22

RE: To jsou veci ???

Tom 24.?.?.?

Reakce na 106141

>Varoval koho čeho.. USA

On si zase rejpne. Takže to radši upřesníme [mrknutí jedním okem]

Varoval koho, co - USA

106144

17.5.2006 10:53

RE: To jsou veci ???

TT 194.?.?.?

Reakce na 106144

[smích] to je lepší

106165

17.5.2006 12:30

RE: To jsou veci ???

Aja 24.?.?.?

Reakce na 106144

Tome, zcela mimo a to i mimo gramatiku.
Fuj, to jsem si oddechla, zmatl me vas jmenovec- nick. Cucela jsem na dratek.
[chechtot]

106173

17.5.2006 8:27

RE: To jsou veci ???

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 106138

zrejme preklep pana Krale, nic vic

106146

17.5.2006 12:28

A co tak naučit se číst?

Pasant 85.?.?.?

Reakce na 106138

Jasně tam stojí:
Venezuelský prezident Hugo Chavez varoval při své návštěvě Británie USA, že jakýkoli útok na Írán bude mít „devastující účinky“ a vyžene ceny ropy prudce nahoru. Pozice USA v Latinské Americe se stává marginální.

Máte kuří slep?

106172

17.5.2006 19:00

RE: A co tak naučit se číst?

Ben Hur 70.?.?.?

Reakce na 106172

>Jasně tam stojí:
>Venezuelský prezident Hugo Chavez varoval při své návštěvě
>Británie USA,

>Máte kuří slep?

Ne nemam, prave naopak, vsiml jsem si neceho, ceho jste si zrejme nevsiml vy. Tu Britanii tam editor doplnil po me poznamce. Vetu z ktere vyplyva, ze Hugo navstivil USA jsem postovat copy-paste originalne jak v uvodu byla puvodne. I ted je jasne, ze po te dodatecne vsuvce ma ta veta nespravny slovosled. Asi by mela znit : Venezuelský prezident Hugo Chavez pri své návštěvě v Británii varoval USA....
O nic nejde, jen o malou opravu, ktera dava vete podstatne jiny informacni vyznam. Klidne si tedy vystacim se svym kurim slepem a vy si ponechte svou pohotovost a bystrozrakost.

106215

17.5.2006 23:46

RE: A co tak naučit se číst?

Pasant 85.?.?.?

Reakce na 106215

ano, přečetl jsem si to zřejmě až po opravě. Pohotový, bystrozraký a empatický čtenář upozorní na chybku a nespustí jízlivý jalový tread, který směřuje všude jinde, než k věci. O to Vám šlo? Pokud ne, byla by to tentokrát světlá výjimka. Když se Vám obsah sdělení nelíbí, a vyvolává u Vás mrazení v zádech, nestřílejte posly - v tomto případě se neotírejte o překladatele.
Zkusím se zeptat - kolik přeložených věcí jste už nabídl editorovi Zvědavce Vy?

106240

18.5.2006 1:04

RE: A co tak naučit se číst?

Ben Hur 70.?.?.?

Reakce na 106240

>ano, přečetl jsem si to zřejmě až po opravě. Pohotový,
>bystrozraký a empatický čtenář upozorní na chybku a
>nespustí jízlivý jalový tread, který směřuje všude jinde,
>než k věci.

Jizlivy jalovy ton jste spustil vy, a nejen to, rovnou jste pristoupil k osobnimu vypadu, poznamkou o me slepote i kdyz je jasne, ze zaslepeny jste vy. A to poradne. V jizlivosti ovsem pokracujete dal, i kdyz jste zjistil svuj omyl, ze.

>O to Vám šlo?

O co jde vam? Ja jsem se jen pozastavil nad zpravou o ktere jsem nikde necetl a ani neslysel. Vy jste si to zrejme vubec ani neprecetl a hned jste se do me s obrovskym zapalem pustil.

>Pokud ne, byla by to tentokrát
>světlá výjimka. Když se Vám obsah sdělení nelíbí, a
>vyvolává u Vás mrazení v zádech, nestřílejte posly - v
>tomto případě se neotírejte o překladatele.

O nikoho se neotiram, a nevim o jakem prekladateli tady mluvite. Znovu tady predvadite to, ze jste clanek nejen necetl ale ted uz i to, ze vubec nevite kdo ho napsal. Vazeny pane toto je autorsky clanek Richarda Krale a nikoliv neci preklad. Zkuste si precist alespon titulek a autora, je videt, ze ani s tim jste se do teto chvile nenamahal.

>Zkusím se zeptat - kolik přeložených věcí jste už nabídl
>editorovi Zvědavce Vy?

Zadnou, ja si za preklady nechavam platit, ale to sem vubec nepatri.
Zkusim se zeptat ja vas. Mate neco k diskusi, ktera se tyka clanku? Asi tezko, kdyz jste ho zcela zjevne ani necetl.

(Ben Hure, vy programově provokujete, pošťuchujete a očividně se vyžíváte v hašteření. Vy se na případné osobní slovní potyčky přímo třesete. Diskutujte laskavě více tématům jako takovým. Je to sice myšlenkově náročnější, ale od toho zde tato diskuze je. Editor )

106244

18.5.2006 11:26

RE: A co tak naučit se číst?

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 106244

>(Ben Hure, vy programově provokujete, pošťuchujete a
>očividně se vyžíváte v hašteření. Vy se na případné
>osobní slovní potyčky přímo třesete.

Tomu se Editore nelze přece divit... [chechtot] Od dvoumetrových "JÁství",od sprostořekých chrapounů, rozhodně nějaké zázraky, natož pozitivní posun v myšlení, schopnost empatie a zejména sebereflexe je, z důvodů všeobecně a notoricky známých, předem vyloučené.

"Říkat si můžete co chcete, to je vaše vizitka" (Ben Hur)

Miluju takové výroky. Miluji je pro jejich pravdivost a všeobecnou univerzální platnost. Obsahují a je v nich tolik pravdy, než si jejich autor dokáže vůbec představit, natož uvědomit nebo dokonce připustit. Takové výroky proměňují slova a obsah na bumerang, který se s železnou pravidelností vrací z místa odkud byl vypuštěn, vizitka "JÁství" tak nabývá podoby a obludných rozměrů vývěsního štítu, stejně jako kabátu z ostudy a hlouposti.

( Ano, příspěvky vypovídají o svých autorech mnohé. Občas je to i sranda. Ale posláním této diskuze je vyměňovat si věcně a slušně názory na to, co se kolem nás děje a vyhýbat se výměnám názorů na osobnosti diskutujících. A to i v těch případech, kdy se některý diskutující projeví buransky, sprosťácky, hodně divně či praštěně. Prostě vskutku "barvitě". Diskutují se prostě příspěvky, ne přispěvatelé. Názory, ne jejich majitelé. Editor )

106277

18.5.2006 20:09

RE: A co tak naučit se číst?

Ben Hur 70.?.?.?

Reakce na 106277

>Tomu se Editore nelze přece divit... [chechtot] Od dvoumetrových
>"JÁství",od sprostořekých chrapounů, rozhodně nějaké
>zázraky, natož pozitivní posun v myšlení, schopnost empatie
>a zejména sebereflexe je, z důvodů všeobecně a notoricky
>známých, předem vyloučené.

Vy jste tady krome tohoto uboheho vypadu, vlezdoprdelstvi k editorovi a mindraku, ktery mate z me vysky, nepredvedl uz vubec nic. Tim myslim vsechny vase (cenzurováno, urážíte), ktere jste sem za celou svoji navstevni historii postoval. Tentokrat dokonce chybi i okopirovany citat.

(Cenzurováno. Osobní výpady a urážky oponenta. Pokud se nebudete ovládat, Ben Hure, jste na dobré cestě odsud vyletět. Editor)

106329

19.5.2006 0:56

RE: A co tak naučit se číst?

zap 69.?.?.?

Reakce na 106329

Pane Hure,

mam sice ideove blize k Honzovi 'triple-seven', ale nerad bych Vas videl pryc. Hodne z Vasich prispevku ma hloubku i kdyz ty emoce tam musi byt take, to se neda nic delat.

Nemohl by jste to s tim Vasim diskuznim 'kolegou' trochu ztlumit? Myslim to opravdu pratelsky; kdyby jste tu nebyl, musel bych valcit jen s Kemou. Velikost je ve velkorysosti, v schopnosti pomijet a promijet!

A vzhuru na Aurocastro krestankove; je tam zlato a zeny s velkym poprsim.
Branca, branca, branca! [velký smích]

106356

19.5.2006 11:05

RE: A co tak naučit se číst?

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 106356

Velikost je ve velkorysosti, v schopnosti
>pomijet a promijet!

Naprostý souhlas! Neoddiskutovatelný fakt. Velikost člověka nespočívá, ani se neměří v "cm", v "km" vulgarit ani v "dB" štěkotu a skřeků, stejně jako slova se nepočítají, neměří, ale váží. Rozum, schopnost vážit slova, potažmo vážit si sám sebe i jiných, stejně jako všeho okolo sebe, přemýšlet a myslet je v souhrnu nejen dar, ale zejména tím, co člověka odlišuje od polidštěné opice. Koneckonců, s - "Říkat si můžete co chcete, to je vaše vizitka" (Ben Hur)- lze jen souhlasit. SVATÁ PRAVDA. Pravda má tu úžasnou vlastnost, že nebere ohled na názor, protože nemusí.

106392

20.5.2006 2:42

RE: A co tak naučit se číst?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106240

Zvykejte si, ja uz jsem si na ideologickou brigadu zvykl. Zadosti o preklad me cestiny do cestiny ignoroju, protoze pro prazdnou hlavu bych se stejne zbytecne namahal. [mrknutí jedním okem]

106447

17.5.2006 9:14

??

mm 194.?.?.?

>Venezuelský prezident Hugo Chavez varoval při své návštěvě USA, že jakýkoli >útok na Írán bude mít „devastující účinky“ a vyžene ceny ropy prudce nahoru.


devastující účinky => vyžene ceny ropy prudce nahoru => Vysoke prijmy pre Venezuelu => rozkvet Venezuely (Kuvajt suvix).

Ako prezident krajiny s tolkymi zasobami ropy musi byt stastny a podporovat us. => Chavez, najlepsi spojenec us.

106151

17.5.2006 12:09

:-) mate pravdu, ale...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 106151

Hugo evidentne neni valecny stvac. A tak i kdyz je de-facto v jeho zajmu, aby ke konfliktu doslo, neb to markantne zvysi prijmy jeho zeme, tak se snazi konflikt odvratit.

1) Pro kapitalistu chapu, ze to zni nelogicky. To je kapitalisticka kalkulace. Necht lidi chcipaj, jen kdyz to vynasi money.

2) Humanista, jenz ve valce vidi hlavne mnoho mrtvych pro penize par, jenz ji rozdmychali, je zase logicke ozelet profit (byt nemaly) a uprednostnit mir.

3) Treti kalkulace - kalkukace na preziti - muze byt, ze jakmile se USA vyporada s Iranem, upevni svou hememonii, ziska vetsi kontrolu nad ropou, stabilizuje dolar a mohla by v budoucnosti take napadnout a obsadit Venezuelu kvuli rope. At uz prezentovany duvod utoku bude jakykoliv.


Vzhledem k tomu, ze pro Huga by bylo nesmirne vyhodne hlasat 1) a pritom hlasa 2) - at uz je pomer kalkulace 3) jakykoliv - meli bychom mu vice naslouchat. Nemuze tim totiz nic ziskat, cize je prevdepodobne ze mluvi pravdu - navic je to kazdemu logicky uvazujicimu cloveku i jasne.

Mate to asi jako s revizionisty. Kdyz lzou zidi, maji z toho penize, Izrael a moc. Pokud lzou revizionisti, co z to maji? Leda tak ztraty zamnestnani, nalepkovani za fasouny, vezneni a perzekuci. Kdo za taovych podminek bude spis mluvit pravdu? Ti, jenz na lzi videlavaji, anebo ti, jenz se vyvracenim lzi zidu dostavaji do tezke pozice sami? [mrknutí jedním okem]

http://ax2.old-cans.com/bendib/End-of-civ-as-we-know.jpg

106170

17.5.2006 15:17

uvazujici clovek

js 82.?.?.?

logicky uvazujici clovek neni socialista,soudruzi.
my neokonzervativci vas moc radi posleme k vasim prvobytne-pospolnym predkum v eneolitu,neboli-pod zem(pro ty pomalejsi),jako vase iracke bratry.
tak se teste [mrknutí jedním okem]

106197

20.5.2006 2:44

RE: uvazujici clovek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106197

[velký smích] [velký smích] Mno sem zvedavej jak dlouho bude trvat, nez neokonzervatismus " ve sve vyhladovele lacnosti sezere sam sebe". Mozna to stihne jeste pred oilpeakem. [mrknutí jedním okem]

106448

17.5.2006 15:25

Hugo Chavez

Pohoda1 212.?.?.?

Nejprve bych rád reagoval na zobrazené příspěvky, myslím si, že není nad to, když je někdo gramaticky na "úrovni" a snaží to všem "vnucovat" = No.1
Myslím si, že je škoda že podobných Chavezů není na světě víc, kteří jsou oporou pro vlasní lidi a dělají vše pro svůj národ. Každý politik - státník zvolený lidem, by měl naslouchat svým voličům a ne lobistickým bandám a "mocipánům".( Řeč peněz, EU ) A média? Umí dotyčného "vykreslit" jako Pana Ježíše a nebo naopak očernit....tak si vyberte. Čtete "domácí" tisk? Jak se líbí Chavez našim novinářům?

106198

17.5.2006 15:56

RE: Hugo Chavez

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 106198

IMHO na druhou stranu...kdyby státník naslouchal voličům, tak se kolikrát prožere vše...

Neidealizujete si (nejen vy) tak trochu tohoto pána?

106200

20.5.2006 2:57

RE: Hugo Chavez

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 106200

Pochybuju že si v dneštní době vůbec někdo idealizuje státníka kdekoliv. Pokud ale státník udělá něco, zcela očividně ku prospěchu vlastní zemi a lidu, je třeba za tím hned vidět nějakou kulišárnu? Podle této metody by byl Bush super, neb tím že dělá to, co nehorší lze se vlastně vyhýbá nařčení, že dělá kulišárnu, protože je očividná? To už není newspeak, to je newthink. [velký smích]

106452

17.5.2006 15:43

hugo varuje

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 207.?.?.?

co tam nejaky hugo varuje a cim, chce kokot varovat? jen se bojim aby kluci z kocourkova, v cele s vencou, nezacli jirkovi davat ultimata.
to bychom zde uz vazne vsichni sli do zbrane!!!! [smích] [cool] [velký smích]

106199

17.5.2006 16:01

Mexiko je blíže

Prdelka 195.?.?.?

Chtěl bych upozornit na blížící se volby v Mexiku,
kde je docela možné a volební prognózy tomu
nasvědčují, že zvítězí levice a nikdo neví, jak bude
radikální. I když je Mexiko na USA závislé a je s ním
v jednom paktu / NAFTA /, kam patří též Kanada,
je docela možné , že dojde k nějaké formě vyvázání
z tohoto společenství a potom teprve bude "mazec"!
Poslat na mexické hranice národní gardu je učiněná
hloupost a ve volbách jenom nahraje silám,které jsou
ostře proti USA.Scénář takové rozmíšky dvou sousedů
může mít nedozírné následky,zvláště když bude
zneužit "válečníky" kolem zloducha Buše!

106201

17.5.2006 16:55

RE: Mexiko je blíže

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 106201

Je to ale přirozená reakce neokons, jistě že to dělá věci horší, ale když oni si nemohou jaksi pomoct. Žijí ve vlastním světě, kde se takto reaguje, neb v jejich světě jsou nejsilnější, nic jim nezabrání a na nebezbečí se reaguje silou. Realita je poněkud jiná.

106205

17.5.2006 18:19

Soudruh Hugo Chávez

richard 82.?.?.?

že nám volá po nastolení socialistického pořádku [chechtot] Přišel jsi pozdě, hochu, carské impérium i se svými satelity se ti zhroutilo [chechtot] [chechtot] [chechtot] Tos měl přijít před dvaceti lety, to by ti Varšavská smlouva pomohla, včetně přeochotné normalizační ČSSR, kde by se Rudé Právo radovalo, jak ve Vene zvítětil ten "lid". Takhle to bude jinak, tady v Česku ti samozřejmě budou rudí pohrobci gratulovat a výskat, ale to je asi vše...z bývalého monstrózního rudého molocha zůstalo pár směšných ratlíků: Chávez, na brzkou smrt se chystající Castro, drogový nafián Morales, paranoidní Ahmadínežád, vystrašený Kim Čong-il a londýnský starosta. A čeští antiami a antisemi, co si představují, že chromý potkan uloví tygra. Jen naokraj Chávez chce Ahmadínežádovi prodat F 16, proto zoufale potřebuje náhradní díly, které mu "zlé" a "ošklivé" USA nechtějí dodat. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

106212

17.5.2006 18:45

RE: Soudruh Hugo Chávez

Prdelka 195.?.?.?

Reakce na 106212

Zde nejde o nastolení "socialistického pořádku",
nýbrž o naprosto jasné stanoviska, se kterým šel
i do voleb a které splnil.
Vzal právo nakládat s nerostným bohatstvím
zahraničním firmám a pokuď vím ,ani nejde
o nějaké znárodnění, ale zahraniční firmy,
které budou dále těžit se budou muset se svými
zisky pěkně poctivě podělit se státem.
Jde vždy o míru takové kontroly.
Firmy investovaly, proto musí dosáhnout zisku.
Ale nemohou krást a ještě se podílet na mafiánském
vládnutí, které je za podpory USA v tomto prostoru
běžné.
Jsem zvědav, co se bude dít ,až se v Mexiku teď po volbách
ujme moci nějaká levicovější vláda.
To zase bude řev!

106213

17.5.2006 20:16

RE: Soudruh Hugo Chávez

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 106213

Samozrejme ze nejde o nastoleni "socialistickeho poradku" at uz je to co je to. Jde o kradeze a zotroceni venezuelskeho lidu.

Jak pravite "[zahranicni] firmy nemohou krast". Spravne, nyni totiz krade Hugo Chavez. Jiste znate historii cistky v PDVSA a koho si tam dosadil. A to je proti nemu nejaky Kozeny nebo Zelezny hotovy amater--PDVSA reprezentuje 50% venezuelskeho statniho rozpoctu. Rozhodne o nejakem mafianskem vladnuti nemuze byt ani reci.

106227

17.5.2006 20:25

RE: Soudruh Hugo Chávez

ocelovy ptak 72.?.?.?

Reakce na 106212

Na snech je zvlastni ze se nekdy vyplni a nekdy ne.
Na priklad tuhle se mi zdalo ze spim s krasnou holkou,probudim se saham kolem sebe a nic
A jindy se mi zdalo ze jsem se (Cenzurováno. Lidské, ale děsně sprosté. Editor ) probudim se saham kolem sebe ,a afkt jo.
Take vice pice republice a take Servit je vul.
Asi jste si pane spletl zed. [chechtot]

(Celkově se, prosím, pokuste více držet diskutovaného tématu a uberte na vtipnostech. Sprosťárny vynechte vůbec. Editor)

106228

17.5.2006 22:55

RE: Soudruh Hugo Chávez

ocelovy ptak 72.?.?.?

Reakce na 106228

Mozna ze by jste vazeny pane censore pouzil v one Freudove pravde slova pokakal ale to se hodi pro vek do 3 let. Pozdeji se pouziva slovo posral. A co se tyce vtipnosti tech je zde tolik ze je ani nestacim vsechy archivovat.Takze kdyz mne neco unika tak si preslapnu , ale fakt je ten ze toto je vas privatni platek a tak mate pravo si zde cinit co chcete. Otazka ovsem je zda to skodi ci neskodi cele veci. Ale proziravci vedi co cini a tudiz i Paroubek je mozna presvedcen ze cini dobre. Mozna i Bush.Ja odpovidal zidobolshewickemu spratkovi a dle meho mineni tou nejslusnejsi formou. Ale jelikoz zde to jde stejne jako vsude jinde tj. ve skluzu budu svou chytrosti plytvat mene a asi na pratelstejsim miste. Zalud. [překvapení]

106236

17.5.2006 23:07

RE: Soudruh Hugo Chávez

ocelovy ptak 72.?.?.?

Reakce na 106236

Dekuji ,jsem primo v soku ze jste to uvolnil. Budu ale respektovat pravidla hry ale nekdy se to proste neda . JInak zdravim p. Krale leta mu fandim a doufam ze i osobne ho budu moci pozdravit.(nahoda je vul) Je opravdu malo lidi s takovym prehledem a objektivitou jako je on . A hlavne ,dnes , odvahou.J.

106237

18.5.2006 7:11

RE: Soudruh Hugo Chávez

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 106212

A můžete nám vysvětlit, co budou v Íránu dělat s F-16 bez náhradních dílů, logistické podpory atd.?

106263

18.5.2006 22:24

RE: Soudruh Hugo Chávez

Pasant 85.?.?.?

Reakce na 106263

Budou ten šrot používat jako cvičné cíle pro SU a protiletadlové střely [smích]

106337

19.5.2006 15:23

RE: Soudruh Hugo Chávez

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 106212

Richarde ruku na srdce Chavez byl opakovaně zvolen prezidentem v demokratických volbách. Nevím jaký je stav lidských práv ve Venezuele dá se to zjistit na stránkách Amnesty International nebo Human Rights Watch ale asi nebude o nic horší než v sousední Kolumbii kde vládne silně proamerický prezident senor Alvaro Uribe (důležitý spojenec ve "válce s drogami" která nese mnoho podobných znaků jako "válka s terorem"[mrknutí jedním okem] a kde je zavražděno za rok několik novinářů a kde pravičácké polovojenské bojůvky vycvičené CIA a Mossadem vraždí civilisty.

106401

20.5.2006 2:52

RE: Soudruh Hugo Chávez

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106401

Mno, zatim jim to bojovani s narkomafiemi moc nejde. Mozna by CIA s Mossadem meli pozadat Bily dum, aby trochu zatlacil na bancicky. Kdyz slo o holocaust nadelali si do kalhotek ( damy doufam prominou) nejenom v Nemecku, ale dokonce i ve Svycarsku. Pokud chceme jit k podstate je treba zjistit, kde jsou prachy. Jenomze by se mohlo taky ukazat, ze miliardy narkodolaru jsou v USA. A dost z tehle penez velmi pravdepodobne financuje ruzne zajimave operace Mossadu i CIA. Obvzlast takove to spinave pradylko, o kterem by treba Kongres nemel vedet.

106449

20.5.2006 3:03

RE: Soudruh Hugo Chávez

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 106449

Boj z narco-obchodem jde výborně. Je ovšem potřeba pochopit proti čemu se bojuje. Bojuje se proti drug obchodu který není doposud v rukou anebo alespoň pod kontrolou bojovníků proti narco-obchodu. Účelem není odstranit obchod z drogama ale ovládnout ho. A to se daří. Kdyby opravdu někdo nahoře chtěl potlačit drogy, tak už dávno jsou potlačený alespoň dvacet let.

106454

22.5.2006 17:32

RE: Soudruh Hugo Chávez

petr z jbc 83.?.?.?

Reakce na 106212

už sem to tu kdysi poznačil, ahmádínežád nemá ve svý zemi vůbec žádnou moc nad ozbrojenými složkami, proto nejspíš žádný F16 kupovat nebude, možná sobě na zahrádku. buď budeme užívat správných výraziv, nebo budou mít naše příspěvky jenom hodnotu rozchechtanejch smajlíků

106696

17.5.2006 19:09

Venezuela mma nejvetsi zasoby ropy na svete

merc 89.?.?.?

Pri dosavadni cilove cene OPEC 20 USD/barel ma Venezuela 78 miliard barelu, coz ji pri denni tezbe 3,3 milionu staci na 78 let.
Vtip je v tom, ze pokud OPEC uposlechne Chaveze a stanovi svoji cilovou cenu na 50 USD/barel Venezuela do svych ropnych rezerv prizna ty, ktere nejsou pri dosavadni cilove cene rentabilni. Dle americke Dept. of Energy maji v okoli Orinoca zasoby 1,3 bilionu barelu tezke ropy. To je vice nez jsou dosavadni celosvetove uznavane zasoby a samy o sobe by mohly prodlouzit svetovou spotrebu o 100 let.
vice viz. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4871938.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4713404.stm

106216

17.5.2006 19:34

jen dodam,

eugen 160.?.?.?

ze to rozhodne neni jen jizni amerika kde klesa vilv usa,ci alespon,pro zacatek dochazi stale casteji k odevrene nenavisti vuci teto svinske zemi.

106222

18.5.2006 5:26

At je to s tim Hugem jak chce,

zap 69.?.?.?

fakt je ten, ze podstatne vylepsil zivot lidem sve zeme. A nemelo by to tak byt? Je to snad zavadne, ze pristrihnul krovky mezinarodniho kapitalu a trochu rozdava z 'jejich' zisku obcanum naroda na jehoz uzemi se toto bohatstvi nachazi? Je to jedine spravne a prirozene!

Navic, H.Ch., ci lepe receno ministerstvo prirodnich zdroju a tezby nafty s vladnim poverenim nabidlo americkym spotrebitelum topneho oleje skrze distribucni sit Citgo, minulou zimu levnejsi ceny. To musi takovy Exxon nebo Texaco priserne srat - k me radosti! [mrknutí jedním okem]

106255

18.5.2006 10:54

RE: At je to s tim Hugem jak chce,

Pepapagač 194.?.?.?

Reakce na 106255

No já nevím, ale není to tak dávno co jsem četl článek o distribuci cukru a kavy v teto zemi. A z toho vyplývalo, jakou ze ted maji Venezuelci problemy sehnat dobrou kavu a cukr. Presne si ten clanek jiz nepamatuji, ale co vim tak za komunismu jsme meli taky problem urcite veci sehnat a jsem si jisty, ze v dohledne dobe to bude ve Venezuele stejne. Staci se podivat na KUBU a KLDR. Proste soudruh Chavez všechno bohatství země rozkrade a jen tak mimochodem mu ulpí největší díl za nehtama. Stačí mu to opepřit kecama o zlých imperialistech a chudácích dělnících. Bože a to už jsme v 21. století a ne a ne se poučit.

106275

19.5.2006 1:05

RE: At je to s tim Hugem jak chce,

zap 69.?.?.?

Reakce na 106275

Mam ten dojem, ze ocekavate od Chaveze to,

proti cemu se on vlastne stavi a co je zakladem jeho uspechu - socialni spravedlnost. Prave takova ocernujici snaha existuje vuci Castrovi a je prave tak nepodlozena. Je to jako by jste nekoho kritizoval pouzivajic vlastni slabost.

Toto rikaje si rovnez uvedomuji, ze asi nevim o problematice dost. Cetl jsem tu a tam par veci v semizdatovych strankach - o oficielni propagandu nestojim, ta bude podle definice vzdy negativni. Me se na H.Ch. libi dve veci:1. rozfoukal novy vitr pozitivnich promen v Latinske Americe, 2. ma odvahu se postavit americke politicke spinavosti.

106358

19.5.2006 2:44

RE: At je to s tim Hugem jak chce,

Prdelka 83.?.?.?

Reakce na 106275

Co takhle se také podívat do Číny, když si chceš
popovídat o systému.Chavez je místní "indián"
a slíbil obyvatelstvu, že vymete "pijavice"
a to také udělal.
Je velice zajímavé a dnes všechny světové ekonomické
kapacity oceňují sice s jistým kosým pohledem,
že Kuba je skoro jediná země,
která vykazuje soběstačnou ekonomiku.
Jedná se sice o z nouze cnost, ale v brzké době
budeme muset alespoň částečně přejít na Kubánský model
nejspíše všichni, protože nám nic jiného nezbyde.
Ustavičný každoroční růst HDP je veličina mimo zdravý
rozum.

106365

20.5.2006 2:59

RE: At je to s tim Hugem jak chce,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106275

Ja myslim, ze dalsi 70-100 let H.C. nebude. A mam pocit, ze zahranicni korporace to dokazou rychlejc premistit i s prachama z Venezueli i " z jinych bananovych republik". A mate pravdu jsme nepoucitelni. EU se svou byrokracii z jedne strany a Bushovic klan poslapavajici Ustavu z druhe strany smeruji k jednumu velkemu totalitnimu bordelu. Jestli mu budete rikat diktatura, fasismus nebo komunizmus, to jsou pouze drobne jazykove nuance.

106453

18.5.2006 13:04

za eura...

Marian 72.?.?.?

hogo chavez vyhlasil ze rozmysla zacat predavat ropu za eura....to je najvacsie nebezpecenstvo pre usa....iran zacne robit to iste...bude kopa srandy...
http://www.neftegaz.ru/english/lenta/show.php?id=63688

106279

19.5.2006 1:34

Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Stehno 69.?.?.?

Totižto nikto z Vás ani netuší, ako tento Pán, ktorého si Vážim, prešťal surovo celý židobolševický kolektív zvaný aj ľudovo Medzinárodný Menový Fond na čele s Irackým budovateľom a osloboditeľom súdruhom Wolfovitzom. Nikto z Vás ani netuší, ako tú istú bandu zločincov s pomocou peňaí, ktoré si sami za svoju popravu v týchto štátoch musia platiť, týchto prešťali s jeho pomocou, v Bolívii, Argentíne, Brazílii a pripájajú sa ďalší. Viete aký poplach spôsobuje v bankových kruhoch? Všetci papaláši v teroristických špiónských agentúrach majú nasraté v gatiach, pretože ho nedokážu odstreliť. Keby si z neho zobrali tí pajáci v Europe príklad a začali by naozaj, ako on robiť niečo v záujme krajiny, asi by sa radikálne zmenila hospodárska situácia v každého osobnom vačku. Presne to isté chcel urobiť Pán Lebeď v Rusku , ale zabudol, že nemá lietať vrtulníkom nad frontovou oblasťou. Putin to robí pomalými , opatrnými krokmi a stále si musí strážiť chrbát. Jednoducho všetci menovaní majú jeden spoločný ukazovateľ. Urobme si z toho ,čo máme ,to ,čo dokážeme. Ak niečo chceme, poctivo si na to zarobíme, ale necháme si za prácu zaplatiť poctivú cenu.O našich peniazoch, ktorým dáme realnu hodnotu nenecháme rozhodovať iných.
S úctou Viktor

106360

19.5.2006 3:05

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 106360

Někteří z nás to tuší. Moc se mi líbí jak Chavez odkoupil Argentinský dluh IMF, čímž vymkl další zem z jejich rukou. Peníze z oleje se dají použít všelijak, někdo pomáhá, někdo hrabe. Bojovat proti rozmohlé a mocné klice usurpátorů je sice těžký a nebezpečný ale nutný. Fandím jihoameričanům.

106368

19.5.2006 9:52

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

google 84.?.?.?

Reakce na 106360

pan Stehno, ten zidovsky Wolfowitz je sice sefom Svetovej banky a nie MMF, ale to je jedna banda.
argentinsky prezident poviazal splatenie dlhu MMF, cca 10 mld. dollarov, s tvrdou kritikou MMF, ktory nutil Argentinu k anticyklickej financnej politike, co s ohladom na rastucu inflaciu, Argentine len skodilo.
anticyklicka politika je cisty "keynesianismus"(Demand management), ktory si za svoje hospodarske nabozenstvo, vyhlasili "neocons".

Chavez nakupil argentinske statne dlzne papiere, cim toto predcasne splatenie dlhov umoznil a Argentina sa zbavila jochu, ktory ju nutil este viac sa zadlzovat.





106386

19.5.2006 19:16

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

zap 216.?.?.?

Reakce na 106386

Jak vite p. Google,

vedou se debaty (a samozrejme ostra kritika z rad jeho odpurcu), zda si tim Chavez nekupuje vliv v zemich kterym pomohl. V teto fazi se to jevi jako dobra vec. Ale ciste hypoteticky, rekneme ze jeho vliv na Mercosur poroste a americky vliv (rozsirena NAFTA ve ktere je jiz namoceno Chile) bude ustupovat. Rekneme, ze ani Washington se 'nezblazni' a nezbombarduje Venezuelu (myslim, ze v tomto pripade by bushisticti 'jestrabi' meli co delat s nekolika zememi najednou a s plany v Iraqu by byl definitivni konec).

Ale, co potom? Bude jeho vliv rust i nadale a vytvori se tim konkurence politicky mekke, 'zbabele' Evrope? Nevytvori se tim nova hegemonisticka sila vyplnujici misto nasledne ustupujicim Spojenym statum (pote co vyresili problem valka ci priznani si reality)? Nova 'Cina' na americkem kontinentu? Ciste hypoteticky vzato, prosim. [smích]

106409

19.5.2006 21:48

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

google 84.?.?.?

Reakce na 106409

>Jak vite p. Google,
>
>vedou se debaty (a samozrejme ostra kritika z rad jeho odpurcu),
>zda si tim Chavez nekupuje vliv v zemich kterym pomohl. V teto
>fazi se to jevi jako dobra vec. Ale ciste hypoteticky, rekneme ze
>jeho vliv na Mercosur poroste a americky vliv (rozsirena NAFTA ve
>ktere je jiz namoceno Chile) bude ustupovat. Rekneme, ze ani
>Washington se 'nezblazni' a nezbombarduje Venezuelu (myslim, ze v
>tomto pripade by bushisticti 'jestrabi' meli co delat s nekolika
>zememi najednou a s plany v Iraqu by byl definitivni konec).

Chavez kupil argentinske (a nie len tie) dlhopisy so vsetkymi vyhodami aj rizikami, ktore k tomu patria, ale co je hlavne, nema zaujem Argentine skodit.
Argentina to skusila s dolarom1:1, len bez najdolezitejsiej zidovskej finty-moznosti natlacit si nove dolariky, kedykolvek to budu potrebovat. ako vidiet to zlomilo kriz aj najsilnejsiemu hospodarstvu na juhoamerickom kontinente.

nemam iluzie a myslim si, ze usraelsky golem je schopny, v predsmrtelnom krci zbombardovat cely svet, nielen Venezuelu.
jedina nadej bude, ze neocons budu zaujati bojom proti vlastnemu, nie zle ozbrojenemu, us-narodu, ktory toho bude mat jedneho pekneho dna plne zuby.


>Ale, co potom? Bude jeho vliv rust i nadale a vytvori se tim
>konkurence politicky mekke, 'zbabele' Evrope? Nevytvori se tim
>nova hegemonisticka sila vyplnujici misto nasledne ustupujicim
>Spojenym statum (pote co vyresili problem valka ci priznani si
>reality)? Nova 'Cina' na americkem kontinentu? Ciste hypoteticky
>vzato, prosim. [smích]

viete, pan Zap, nech uz sa to vyvinie akokolvek, mam pocit, ze vsetko je lepsia alternativa, ako sucasna orwellstina, v ktorej zijeme.

106417

19.5.2006 22:54

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

zap 69.?.?.?

Reakce na 106417

No, dekuji za Vas nazor.

Ja bych rad veril tomu, ze kdyz pujde opravdu do tuheho (hlavne v Americe, v pripade, ze bude vydan povel k palbe), ze americane sami to daji do poradku. Takovou trochu vetsi 'jakobinskou noc', popripade dve-tri bude-li potreba. Ciste takova sebe-ukolebajici nadeje.

106422

19.5.2006 23:30

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 106422

Na to, že vlastně právo na vlastnění zbraní mají v konstituci přesně kvůli tomu, aby zabránili tomu co se tam dnes děje, tak si nechávaj dost načas. [chechtot]

106425

20.5.2006 3:25

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106425

Zatim Americane neznaji pravdu, ale jednou ji znat budou. To vsak vedi i ti, co se te pravdy obavaji. A urcite pri sve moci nebudou cekat se zalozenyma rukama.

106458

20.5.2006 3:34

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 106458

To ovšem není moc dobrá visitka američanů, pravda začíná být všude jinde na světě docela jasná. Že by pod svícnem tma? [vyplazený jazyk]

106460

20.5.2006 4:31

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106460

Pri vsi ucte pane antiseptik. Co delaji lide v Kanade, Britanii, Francii, CR, Rakousku... pri poznani teto zjevne pravdy o nasi euroamerickosionisticke civilizaci?

106470

19.5.2006 23:11

RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.

Antiseptik 65.?.?.?

Reakce na 106417

viete, pan Zap, nech uz sa to vyvinie akokolvek, mam pocit, ze vsetko je lepsia alternativa, ako sucasna orwellstina, v ktorej zijeme.

Přesně tak, protože jinak bychom museli vzít v potaz nejen boj proti nacismu, který mnohým pouze přinesl komunismus, ale i boj proti komunismu, který nám přinesl NWO. Pokud dojde po pádu NWO k nadvládě Latinos nad světem, bude se proti tomu bojovat pak. Horší to být nemůže.

106423

20.5.2006 1:53

Mimochodom,prečo asi tak museli vypadnúť bossovia v CIA?

Stehno 69.?.?.?

Myslíte si , že kôli úplatkovej afére? Za pár tisíc buckov.Alebo preto, že im s pomocou odniekiaľ odneznáma vychytali celú "Červenú kapelu" v štátoch, kde mali pomôcť uskutočniť naozaj demokratické voľby. Nezávidím tým "pešiakom" ich osud, pretože boli eliminovaní veľmi kruto. Informácie , ktoré pri zpovediach poskytli, si nikto nestrčí za klobúk. Sú však významné natoľko, že dokážu stále hýbať životom v Latinskej Amerike ,naposledy v Peru. Gratulácia novej vláde! Nech si tí Kečuovia riadia svoj život sami. Možno budú úspešní. Chudák Dollár.A môj vačok.
S úctou Viktor

106438

20.5.2006 4:46

RE: Mimochodom,prečo asi tak museli vypadnúť bossovia v CIA?

zap 69.?.?.?

Reakce na 106438

Chudák Dollár.A môj vačok.
--------------------------------------------------------
To uz je tak, pan Viktor,
nemame radi svoje pany, ale mame strach o sve penize.
A jedno bez druheho nemuze byt!

106472

20.5.2006 13:31

Latinská Amerika kráčí nalevo

Adapa 82.?.?.?

Morales, Castro a Chavez se sbližují, zanedlouho se k nim přidá asi i peruánský nacionalista Humala, který po svém případném vítězství v prezidentských volbách bude taktéž chtít přinutit zahraniční plynárenské a těžařské společnosti k novým kontraktům.
Na jednu stranu zde vzniká nová socialisticky orientovaná osa, která se snaží čelit americkému vlivu na region, což odpůrci USA mohou uvítat. Na druhou stranu si je ale potřeba uvědomit, kam to povede.
Jediným výsledkem těchto všech změn bude to, že si nacionálně-socialistické-populistické diktatury v této oblasti na několik let zvýší příjmy do státního rozpočtu (dost možná i do vlastní kapsy). Dlouhodobě však dojde ke stagnaci a poklesu těžby v důsledku poklesu investic jak do težebního průmyslu, tak do celých ekonomik. A konečným výsledkem bude další chudnutí některých zemí Latinské Ameriky ve srovnání se sousedními, pravicovými globalizujícími se ekonomikami.
Populismus je bohužel jeden z podstatných důvodů, proč Latinská Amerika dlouhodobě nedokáže předehnat ani dohnat vyspělé země.


106493

20.5.2006 13:44

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 106493

Jinými slovy vy už víte předem kam to povede. Že to bude ještě horší než se nechat okrádat jinými. Já sice nevím kam to dlouhodobě povede, ale nemohu se latinské Americe divit, že to chtějí jinak. Hlavně že ty pravicové, globalizující se republiky tak bohatnou. Dnes už je jasně vidět o jak lépe se žije třeba v Colombii než ve Venezuele že jo? [chechtot] Jste naprosto jistý že investovat může jenom západní firma, že sociální vláda, pobírající peníze z oleje je naprosto neschopná investice do téhož?

106495

20.5.2006 16:12

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Adapa 82.?.?.?

Reakce na 106495

Já se rád nechám příjemně překvapit, pokud jim to tam všechno bude fungovat. Budu k nim vzhlížet s obdivem, pokud své země dovedou k dlouhodobé prosperitě.
Ale ze zkušeností tomu nevěřím. Současná globalizace má spoustu chyb, bezvýhradné otvírání trhů nadnárodním korporacím škodí nevyspělým trhům, ale věřím tomu více než jakékoliv socialistické vládě.
Nevidím nikde na světě stát, kde by po několik desetiletí byla socialistická či přímo komunistická vláda a onen stát dlouhodobě prosperoval.
Opravte mne pokud se mýlím a pokud skutečně takový stát existuje.
Podle mne je soukromý vlastník vždy lepší než stát. Ale je to samozřejmě jen můj názor...

106499

21.5.2006 20:09

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 106499

Zdravím pane Adapa !

Máte v zásadě "historickou pravdu" - avšak nelze vstoupit dvakrát do stejné řeky. Je pravda, že lidi jsou skoro nepoučitelní, jenže mezinárodní okolnosti budou ty skoro-socialistické vlády či polodiktatury jižní Ameriky tlačit silou nutnosti do jisté obezřetnosti v těchto postupech a domnívám se, že v současné dynamice vývoje světa již se tyto socialistické vlády nedokážou dostatečně rychle znemožnit, aby to dopadlo s nimi špatně !! Budou totiž tlakem vnějších okolností nuceny postupovat v zájmu národa a státu a tímto nakonec vcelku uspějí.

Tento současný svět je již "svět bojující" a domnívám se, že Kuba zde sehraje velmi kladnou roli. Míněno kladnou pro ony nové socialisticky zaměřené jihoamerické společnosti. Nostradamus se zmiňuje o tzv. "vzpouře jihu" - nemůžu se nedomnívat, že tím mohl myslet zrovna tyto současné procesy v jižní Americe.

Je pravda, že doposud nemohou nikde žádné socialistické vlády ukazovat na své úspěchy, čili máte pravdu, socialismus zatím nikde úspěšný nebyl. Ale já vycházím z toho, že kapitalismu bude dopřáno pouze jednou skončit špatně a pak již vůbec nebude - to totiž není zásadně udržitelný model společnosti. Naopak je v přímém rozporu s křesťanským duvchovním dědictvím. Dokonce si dovolím tvrdit, že je v rozporu se zdravým rozumem obecně. Vím, že to tvrzení vyvolá špatnou reakci, ale po zralé úvaze musí být každému rozumnému člověku jasno, že kapitalismus jako systém je naprosto pro lidi a humanismus obecně zhoubný a že se jedná o sebedestrukční systém bez záporných stabilizujících zpětných vazeb.

Ostatně - uvidíme brzy... [smích]

106581

21.5.2006 20:50

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Adapa 82.?.?.?

Reakce na 106581

Ale já vycházím z
>toho, že kapitalismu bude dopřáno pouze jednou skončit
>špatně a pak již vůbec nebude - to totiž není zásadně
>udržitelný model společnosti. Naopak je v přímém rozporu s
>křesťanským duvchovním dědictvím. Dokonce si dovolím
>tvrdit, že je v rozporu se zdravým rozumem obecně. Vím, že
>to tvrzení vyvolá špatnou reakci, ale po zralé úvaze musí
>být každému rozumnému člověku jasno, že kapitalismus jako
>systém je naprosto pro lidi a humanismus obecně zhoubný a že
>se jedná o sebedestrukční systém bez záporných
>stabilizujících zpětných vazeb.

Zdravím Tě, Petře.
Kapitalismus určitě není ideálním systémem hospodářství, má spoustu much a nedostatků. Ale já osobně neznám lepší hospodářský systém než je kapitalismus.
Podle mně kapitalismus člověka motivuje k dosažení vyšších cílů, dosažení finanční svobody, zabezpeční své rodiny a svých blízkých.
Socialismus člověka ničí, demotivuje. Proč pracovat, když se o mne stát postará v podobě sociálních dávek? Proč pracovat a snažit se něco vybudovat, když mne stát potrestá tím, že mne zdaní více než souseda, který si udělá svých osm hodin u běžícího pásu?
A také nemyslím, že by kapitalismus byl v rozporu s křesťanskými tradicemi. Kapitalismus se zrodil v protestantské společnosti a právě protestanté byli šiřiteli kapitalismu a přitom nezapomínali na čtení v Bibli. Snad víš, jak to myslím, Petře.
Kdybych si mohl vybrat žít v jakémkoliv ekonomickém systému, co zde za dobu existence lidstva již byl, neváhal bych ani chviličku a šel bych do kapitalismu [smích]

106586

21.5.2006 22:52

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

google 84.?.?.?

Reakce na 106586

>Kapitalismus určitě není ideálním systémem hospodářství,
>má spoustu much a nedostatků. Ale já osobně neznám lepší
>hospodářský systém než je kapitalismus.

to nie je ziadny argument, to svedci len o vasej malej fantazii

>Podle mně kapitalismus člověka motivuje k dosažení
>vyšších cílů, dosažení finanční svobody, zabezpeční
>své rodiny a svých blízkých.

ale len v knizkach. a mozno-bez urazky- vo vasej hlave. skutocny bankovy, globalny kapitalizmus, vo svojej vrcholnej fazi, ktory stratil protivnika (socialisticky tabor), je neludsky, neobjektivny system, ktory degraduje cloveka na cenu materialu jeho kosti, svalov a koze, vyzdvihuje krysy, nevzdelanych a necitlivych ludi na vysoke posty, kde maju moc rozhodovat o byti a nebyti innych.
podla jednej us-americkej studie (na poziadanie vam mozem pohladat link), by 10% vrcholnych managerov v usa, bolo seriovymi vrahmi, ak by neboli managermi

>Socialismus člověka ničí, demotivuje. Proč pracovat, když
>se o mne stát postará v podobě sociálních dávek? Proč
>pracovat a snažit se něco vybudovat, když mne stát potrestá
>tím, že mne zdaní více než souseda, který si udělá svých
>osm hodin u běžícího pásu?


tu si pletiete pojmy a dojmy
v socializme ziadne socialne davky neexistovali. tie su cistym vymyslom kapitalizmu.
v socializme existovala povinnost pracovat a ked citam vas prispevok, tak predsa prave o to vam ide
musite sa rozhodnut, co vlastne chcete. kapitalizmus so socialistickou tvarou?? (povinnostou pracovat?)

>Kdybych si mohl vybrat žít v jakémkoliv ekonomickém
>systému, co zde za dobu existence lidstva již byl, neváhal
>bych ani chviličku a šel bych do kapitalismu [smích]

samozrejme, ale len dovtedy, dokial by ste patril k tej skupine vyvolenych malokapitalistov, ktorym sa podarilo s trochou stastia, trochou pilnej prace, dostat sa na tu poziciu, kde su dnes. socialne zabezpeceny, s jednou milenkou, dvoma autami a troma novymi oblekmi.

takych superuspesnych middle class-novopodnikatelov, ktori doslova v znoji a v pote vlastnej krvi, spod zeme vydupali malu, ale uspesnu firmu, na ktoru su pysni ako Pavarotti na svoj hlas, poznam z vlastnej skusenosti.
furt maju plne huby kecov o parazitoch, ktorych musia zivit svojimi danami, hoci sa väcsinou dokazu plateniu akychkolvek dani uspesne vyhnut fingovanymi odpismi, falosnymi fakturami, alebo jednoducho roztrhanim faktur.

ale ja, takych poznam aj z druhej strany.
ked lezia na pohovke u psychologa (len obrazne, v skutocnosti sedia v kresle), ktoreho im zaplatil socialny urad, po krachu ich firmy, lebo im nejaka firma s lepsimi pravnikmi, nevyplatila fakturu vo vyske 100 000€ a nedokazu pochopit, preco su zrazu milenky aj manzelka fuc. [mrknutí jedním okem]

106601

21.5.2006 22:59

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Vodník 62.?.?.?

Reakce na 106601

To je sice pekná charakteristika, google, ale obávam sa, že Adapa má právdu v tom ohľade, že akékoľvek pokusy o ľudský, socialistický systém skončili v oveľa horšom průsere. Kapitalismus má sice potenciálnych sériových vrahov v čele podnikov, ale socialismus mal plné gulagy a hnijúcu ekonómiu.

106603

22.5.2006 2:29

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

google 84.?.?.?

Reakce na 106603

>To je sice pekná charakteristika, google, ale obávam sa, že
>Adapa má právdu v tom ohľade, že akékoľvek pokusy o
>ľudský, socialistický systém skončili v oveľa horšom
>průsere. Kapitalismus má sice potenciálnych sériových vrahov
>v čele podnikov, ale socialismus mal plné gulagy a hnijúcu
>ekonómiu.

vies, ze kapitalizmus mal tiez svoje gulagy a pracovne tabory.
v Oklahome je dnes pri moci serif, ktory tvrdi, ze viac ako dolar na den, nemoze jeden väzen stat. zelezna gula na nohu a 10 hodin denne pracovat.
koncentracne tabory boli vymyslene v kapitalizme, ak sa nemylim V.Britania.
Guantanamo ti nevravi nic? bez obvinenia, bez prava na proces, bez pravnika.
ani jeden juhoamericky stat, napriek najliberalnejsiemu kapitalizmu, aky si vies predstavit, nemal vyssiu zivotnu uroven, ako byv. CSSR.
otroctvo v Brazilii je dnes bezny jav. a k tomu 250 000 000 000$ dlhu.
pracujuce deti v Indii, Pakistane-to je kapitalizmus a ludia ako Adapa, potom zarabaju na kobercoch odtial a nadavaju na "nerobkov".
Turecko nedokazalo za 60 rokov kapitalizmu, ani zdaleka dosiahnut uroven kommunistickeho Ceskoslovenska a to maju takmer najkrajsie more a plaze na svete.
zhnita ekonomika, o tom by sa dalo polemizovat.
je dnesna ekonomika, zalozena na holicoch (70% BSP usa tvoria sluzby) a tlaceni penazi menej zhnita, len preto, ze sa leskne a produkuje pekne obaly?
no a gulagy, spadaju v kazdom kommunistickom state vychodnej Europy do obdobia, ked mali nadvladu zidia. akonahle ich sa ich vplyv oslabil, proces Slansky v CSSR, deBerijazacia v Rusku (chcelo by sa napisat deratizacia), dostal socializmus ludskejsiu tvar a po takmer dvadsiatich rokoch v kapitalizme, by som nebol taky rychly v sudeni.
ja sam mam firmu, otvaram druhu a okrem toho este aj dobre plateny statny job (5 tyzdnov platenej dovolenky) a skutocne, by som si mohol dovolit (ale len financne), mat aj tri auta a styri milenky, ale o to vobec nejde.
ked vidim, co sa deje napr. v tom superkapitalizme, pod vedenim polocigana Curindu, s dochodcami na Slovensku, tak ma moja dobra situacia vobec nedokaze potesit.

a co povies na 700 000 000€ podpory nemeckej vlady pre rabinsku skolu v Nemecku, pri sucasnom krateni socialnych programov z dovodu nedostatku penazi.
skutocne, zlaty kapitalizmus

106616

22.5.2006 3:05

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Emma 84.?.?.?

Reakce na 106616

>no a gulagy, spadaju v kazdom kommunistickom state vychodnej Europy do obdobia, ked mali nadvladu zidia. akonahle ich sa ich vplyv oslabil, proces Slansky v CSSR, deBerijazacia v Rusku (chcelo by sa napisat deratizacia), dostal socializmus ludskejsiu tvar a po takmer dvadsiatich rokoch v kapitalizme, by som nebol taky rychly v sudeni.<

Tohle je zajímavá myšlenka nicméně pokud vím tak František Kriegel nebo Eduard Goldstucker byli v roce 1968 na straně té "lidštější tváře" je ale dost pravděpodobné že i kdyby nedošlo ke kolapsu sovětského bloku na konci osmdesátých let komunistické režimy by se postupně liberalizovali.

106618

22.5.2006 12:40

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Vodník 62.?.?.?

Reakce na 106616

>koncentracne tabory boli vymyslene v kapitalizme, ak sa nemylim
>V.Britania.
>Guantanamo ti nevravi nic? bez obvinenia, bez prava na proces,
>bez pravnika.
Áno. Koľko v nich sedelo ľudí, koľko ich sedí na Guantanamo? Gulagy sú (nie iba pre mňa) jednou zo základných charakteristík diktatury sovietského typu, nazývané nesprávne komunismus. Charakteristikou kapitalismu je hltavosť, sobectvo (ale aj pracovitosť a zodpovednosť), mafiánstvo a kolonialismus; nie Guantanamo.

>ani jeden juhoamericky stat, napriek najliberalnejsiemu
>kapitalizmu, aky si vies predstavit, nemal vyssiu zivotnu uroven,
>ako byv. CSSR.
>otroctvo v Brazilii je dnes bezny jav. a k tomu 250 000 000 000$
>dlhu.
>pracujuce deti v Indii, Pakistane-to je kapitalizmus a ludia ako
>Adapa, potom zarabaju na kobercoch odtial a nadavaju na
>"nerobkov".
To sú zeme Tretieho sveta, to nie je žiaden ozajstný kapitalismus, alebo možno v zárodkoch, ako existoval v Európe 19. storočia. Ale možno je to pre Teba ten ozajstný kapitalismus.

>Turecko nedokazalo za 60 rokov kapitalizmu, ani zdaleka dosiahnut
>uroven kommunistickeho Ceskoslovenska a to maju takmer najkrajsie
>more a plaze na svete.
Ale tie pláže a to more začína okolitý svet využívať až posledných povedzme 20 rokov. Grécko na tom bolo obdobne.

>zhnita ekonomika, o tom by sa dalo polemizovat.
>je dnesna ekonomika, zalozena na holicoch (70% BSP usa tvoria
>sluzby) a tlaceni penazi menej zhnita, len preto, ze sa leskne a
>produkuje pekne obaly?
To neviem, ale o tej komunistickej sa to dá teraz ex post povedať stopercentne.

>ked vidim, co sa deje napr. v tom superkapitalizme, pod vedenim
>polocigana Curindu, s dochodcami na Slovensku, tak ma moja dobra
>situacia vobec nedokaze potesit.
Tá zem s kapitalismom začína, po 40 rokoch bolševického hospodárstva. Tak sa to pochopitelne trocha ponáša na ten Tretí svet. Ale vieš lepšú cestu? Ja sa v ekonomike nevyznám, ale tú bolševickú devastáciu zaplatia tieto generácie, tak ako tak... [pláč]

>a co povies na 700 000 000€ podpory nemeckej vlady pre rabinsku
>skolu v Nemecku, pri sucasnom krateni socialnych programov z
>dovodu nedostatku penazi.
Německo je zvláštny prípad. To dáva Israelu aj ponorky zadarmo...[mrknutí jedním okem]

>skutocne, zlaty kapitalizmus
To som nikde nepovedal a myslím si všetko iba nie to. Ale v kapitalisme pri troška skromnosti máš možnosť sa "zašiť" - zarobíš si na chlieb a na rekreáciú (tri autá a milenky majú iba nešťastníci) a systém Ti dá pokoj, aspoň zatial... Za bolševika si musel chodiť na manifestácie a k volbám, systém Ti nedal pokoj, ale nutil ťa k vyjadrovaní súhlasu, tak či onak. A to nehovorím o zakázaných knihách, muzike, kumštu apod.

106662

22.5.2006 14:07

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

google 84.?.?.?

Reakce na 106662

>Charakteristikou kapitalismu nie je Guantanamo.

Guantanamo je sucasnym synonymom najkapitalistickejsieho kapitalizmu na svete.
zaujimava paralela usa teraz, k cccp v case gulag-u:
aj tu, aj tam boli vlady väcsinovo ovladane zidmi.

>To sú zeme Tretieho sveta, to nie je žiaden ozajstný
>kapitalismus

slaby argument. co ma pojem zem Tretieho sveta spolocne s kapitalizmom.
kapitalizmus je system, vdaka ktoremu by sa mohla (a podla ucenia osvietenych neoliberalistov aj musela) kazda zem Druheho sveta stat zemou Prveho sveta.
v realite, ale bohuzial ich prave kapitalizmus, degraduje na zeme Piateho sveta

>zhnita ekonomika, o tom by sa dalo polemizovat.

>To neviem, ale o tej komunistickej sa to dá teraz povedať stopercentne.

tak tu sa teda mylis, ani Cesko ani Slovensko, nedosiahlo dodnes, v typicky kapitalistickych ukazovateloch, ani zdaleka uroven z roku 1989
dokazali sme dosiahnut len vyssie znecistenie ovzdusia a prirody.

>Ja sa v ekonomike nevyznám, ale tú bolševickú devastáciu zaplatia tieto
>generácie, tak ako tak.

musim ti dat za pravdu, fakt sa asi v tom nevyznas.
ja si osobne myslim, ze väcsia devastacia, ako sa udiala napr. na Slovensku za poslednych 17 rokov, ani byt nemoze. jeden cely narod zostal zdevastovany a predany do otroctva globalnym kapitalistom, len ti to zatial nedochadza.

>Německo je zvláštny prípad. To dáva Israelu aj ponorky zadarmo...

a ty si myslis, ze Holandsko nie?
preco maju zidia europsku centralu mossadu na letisku v Amsterdame, kde nema prava ziaden Holandan ani pachnut? letisko Schiphol v budove "El Al".
co bolo s izraelskym Boeing-om 747-200 letove cislo LY 1862, ktory sa nakladom chemickych zbrani, konkretne 240 kilogrammov chemikalie DMMP, potrebnej na vyrobu nervoveho plynu Sarin, zrutil 4-teho oktobra 1992 na sidlisko Amsterdam-Bijlmermeer.
umrelo 93 ludi, spalilo sa 233 bytov.kolko obeti zostalo dodnes odskodnenych?
holandska vlada vyvinula heroicke usilie, aby sa ziadne vysetrovanie nekonalo, ministerka dopravy Hanja Maij-Weggen vyhlasila lapidarne: "masina viezla len kvety a parfemy."

>v kapitalisme máš možnosť sa "zašiť"
>systém Ti dá pokoj

to vykladaj Irvingovi

>Za bolševika si musel chodiť na manifestácie a k
>volbám, systém ťa nutil k vyjadrovaní
>súhlasu, to nehovorím o zakázaných knihách,

za bolsevika som nechodil na pro-manifestacie,
nevolil som, nebol v SZM, otec ani mama neboli kommunisti a vsetci sme sa nadherne zasivali, pocuvali "zakazanu" hudbu, citali "zakazanu" literaturu

v Mnichove minuleho roku pri navsteve Simona Pereza, nechceli niektori rodicia pustit svoje deti na futbalovy zapas juniorov izraela a Nemecka, kvoli obavam z teroristickeho utoku. v niektorych skolach dostali deti, ktore odmietli ist na zapas masivny problem s neospravedlnenou ucastou na vyucovani.
az po doraznych protestoch rodicov, telefonatoch do radii, listov do starostu, sa situacia vyriesila v prospech deti.

106672

22.5.2006 23:05

Ad google I

Vodník 62.?.?.?

Reakce na 106672

>Guantanamo je sucasnym synonymom najkapitalistickejsieho
>kapitalizmu na svete.
Guantanamo je kurz und gut synonymom USA, nie kapitalizmu.

>>To sú zeme Tretieho sveta, to nie je žiaden ozajstný
>>kapitalismus
>slaby argument. co ma pojem zem Tretieho sveta spolocne s
>kapitalizmom.
Prečo slabý? Práve, že ten "kapitalizmus" v zemi Tretieho sveta nie je žiaden kapitalizmus. Slabý argument je potom argumentovať proti kapitalizmu situáciou v treťosvetových zemiach.

>kapitalizmus je system, vdaka ktoremu by sa mohla (a podla ucenia
>osvietenych neoliberalistov aj musela) kazda zem Druheho sveta
>stat zemou Prveho sveta.
Neodbočuj. Čo plkajú neolibaralisti nie je skutočnosť. Skutočnosť je taká, že zeme Druhého sveta nastúpili cestu k "prvosvetovosti" takmer v pozícii zemí Tretieho sveta, iba s rozvinutou infraštruktúrou, ale celkom bez kapitálu - tá troška, čo by bola bývala k dispozícii, bola rozkradnutá tunelármi.

>v realite, ale bohuzial ich prave kapitalizmus, degraduje na zeme
>Piateho sveta
Ako v čom. V medziľudskej morálke určitě. Nie v hladu, chorobách a vojne.

>ani Cesko ani Slovensko, nedosiahlo dodnes,
>v typicky kapitalistickych ukazovateloch, ani zdaleka uroven z
>roku 1989
Čo sú tie "typicky kapitalistické ukazatele"? Máš odkaz? Ostatně, ja vidím, že väčšine ľudí, sa naozaj darí lepšie, väčšina môže vycestovať, tí, ktorí si pohoršili, sú naozaj v menšine, aspoň v Čechách. Pozor, to vravím, akokoľvek nie som žiadny apologeta kapitalizmu (na Psu apod. som za bolševika [mrknutí jedním okem] ), ale nesúhlasím s tým, že teraz existuje na svete lepšia alternatíva.

>dokazali sme dosiahnut len vyssie znecistenie ovzdusia a
>prirody.
Neviem ako na Slovensku, ale v Čechách sa v tomto ohľadu situácia zlepšila: deti nechodia do školy s náhubkami, v Prahe sa topí plynom namiesto uhlia a voda z vodovodu sa dá piť.

>>Ja sa v ekonomike nevyznám, ale tú bolševickú devastáciu
>zaplatia tieto
>>generácie, tak ako tak.

>musim ti dat za pravdu, fakt sa asi v tom nevyznas.
(zbytočne nafučená poznámka) Nie asi. Určite. Preto sa nehádam o ekonomike, iba o jej neekonomických aspektoch, napríklad znečištenie prírody atd. a v tom kecáš.

106728

22.5.2006 23:07

Ad google II

Vodník 62.?.?.?

Reakce na 106672

>ja si osobne myslim, ze väcsia devastacia, ako sa udiala napr.
>na Slovensku za poslednych 17 rokov, ani byt nemoze. jeden cely
>narod zostal zdevastovany a predany do otroctva globalnym
>kapitalistom, len ti to zatial nedochadza.
Opäť zbytočne nafučený obrat lebo nevieš, čo mi dochádza a čo nie. Kroť sa trocha, ja na teba tiež neútočím. Takto sa rozprávaj s magnusom maximom, ktorý sa po internete zahráža, že mi dá po papuli, až ma stretne. V otroctve globálnych kapitalistov sme boli aj pred tým, iba s tým medzičlánkom bolševických mocipánov, ktorí nás vykorisťovali navyše, a okrem toho devastovali duchovne a morálne. To, pravda, robí aj tento systém, ale nie nasilu a ak sa chceš zaoberať napríklad duchovnou vedou, nie si za to perzekvovaný.

>a ty si myslis, ze Holandsko nie?
Nie.

>preco maju zidia europsku centralu mossadu na letisku v
>Amsterdame, kde nema prava ziaden Holandan ani pachnut? letisko
>Schiphol v budove "El Al".
>co bolo s izraelskym Boeing-om 747-200 letove cislo LY 1862,
>ktory sa nakladom chemickych zbrani, konkretne 240 kilogrammov
>chemikalie DMMP, potrebnej na vyrobu nervoveho plynu Sarin,
>zrutil 4-teho oktobra 1992 na sidlisko Amsterdam-Bijlmermeer.
>umrelo 93 ludi, spalilo sa 233 bytov.kolko obeti zostalo dodnes
>odskodnenych?
>holandska vlada vyvinula heroicke usilie, aby sa ziadne
>vysetrovanie nekonalo, ministerka dopravy Hanja Maij-Weggen
>vyhlasila lapidarne: "masina viezla len kvety a parfemy."
To je všetko právda (okrem toho DMMP, to neviem, odkial to máš? Máš odkaz? Tu sa zatial ani neoficiálne nič nepotvrdilo, iba že tam bolo voľáke tajné svinstvo). Holandsko je v Európe "najlepší priatel Israela" - možno preto mu nemusí dávať ponorky zadarmo. [chechtot]

>>v kapitalisme máš možnosť sa "zašiť"
>>systém Ti dá pokoj
>to vykladaj Irvingovi
No Irving sa práve že nezašil...[mrknutí jedním okem]

>za bolsevika som nechodil na pro-manifestacie,
>nevolil som, nebol v SZM, otec ani mama neboli kommunisti a
>vsetci sme sa nadherne zasivali, pocuvali "zakazanu" hudbu,
>citali "zakazanu" literaturu
Tak to ste mali kliku. Ja poznám veľa kľudí, ktorým sa to vymstilo. A tej "zakázanej literatury" bolo navzdory pilnému pašovaniu ako šafránu oproti výberu, ktorý mám teraz.

106729

23.5.2006 11:56

RE: Ad google II

google 84.?.?.?

Reakce na 106729

nechcel som ta nejak specialne "nasrat" a nebolo to ani zle myslene, takze ta poznamka s magnusom bola uplne zbytocna.
ale nehnevaj sa, ked zacnes s tym, ze toto nie je "spravny" kapitalizmus, ani tamto "este" nie je kapitalizmus, alebo to uz je kapitalizmus, tak v tom momente, sa stava diskusia nemozna, pretoze si narokujes pravo urcovat co je kapitalizmus a co nie.
vyberies si len ziarive priklady a tie negativne nechas bokom:
turecke väzenia, Guantanamo, JAR, napalm vo Vietname, My Lai, Abu Ghrab, Pinochet, velkoplosne sledovanie tel. hovorov, izraelsky aparthaeid, izraelsky teror, otlacky prstov na us-letiskach, Hiroshima, ujarmena tlac,..
zapominas napr. na fakty, ze najvyspelejsia kapitalisticka krajina usa, je po usi zadlzena u kommunistickej Ciny.
znova mi mozes oponovat, ze v Cine nie je socializmus, ale nezabudaj, ze aj v CCCP(NEP) aj v juhoslavskom socializme, bolo privatne vlastnictvo vyrobnych prostriedkov dovolene.
pri tvojom svojvolnom urcovani, co je kapitalizmus a co nie, mi pripada mi a nechcem ta skutocne provokovat, ze ty si zamienas zapadnu civilizaciu s kapitalizmom. a vtedy, to je celkom ina diskusia.
vtedy to zacina byt diskusia o schopnosti ras.

pretoze co tam maju za system, ak nie kapitalizmus? otrokarstvo? dinosaurizmus? socializmus?
Juzna Amerika je kapitalizmus pur, Turecko detto, Afrika tiez, az na par socialistickych vynimiek.
vezmime si Juznu Afriku. kym vladol apartheid bol to kapitalizmus, ked pominul apartheid, co tam je za system? chaotizmus?
alebo Zimbabwe? kym tam vladli bieli, bola to ukazka uspesneho kapitalizmu, ked prebral moc Mugabe, je to podla tvojho sposobu klasifikacie krajina tretieho sveta?

http://www.prop.sk/clip_image002_0001.gif
http://www.prop.sk/clip_image002_0003.gif
http://www.prop.sk/clip_image004_0001.gif
http://www.prop.sk/clip_image004_0003.gif
http://www.prop.sk/clip_image010_0002.gif
http://www.prop.sk/clip_image008_0002.gif

co sa tyka "kvietkov" na palube izraelskeho 747, archiv Sueddeutsche Zeitung
"Süddeutsche Zeitung": "Blumen und ein bisschen Nervengift" von Siggi Weidemann, 10. Februar 1999

>No Irving sa práve že nezašil.
kde tam vidis rozdiel, proti kommunizmu?

Povolebné Slovensko (Inštitút pre verejné otázky 2003, str. 10):
- v roku 1997 uviedlo 49% obyvateľov, že lepšie sa žilo za socializmu
- v roku 1999 uviedlo 56% obyvateľov, že lepšie sa žilo za socializmu
- v roku 2001 uviedlo 59% obyvateľov, že lepšie sa žilo za socializmu
- v roku 2002 uviedlo 66% obyvateľov, že lepšie sa žilo za socializmu,
pričom len 8% občanov Slovenska zastávalo názor, že sa im za kapitalizmu žije lepšie ako za socializmu.

106795

23.5.2006 14:26

RE: Ad google II

Vodník 62.?.?.?

Reakce na 106795

>pri tvojom svojvolnom urcovani, co je kapitalizmus a co nie, mi
>pripada mi a nechcem ta skutocne provokovat, ze ty si zamienas
>zapadnu civilizaciu s kapitalizmom. a vtedy, to je celkom ina
>diskusia.
Tak zadefinuj ty. Ja som tým naozaj myslel ten "vyspelý kapitalizmus" v Záp. Európe, Kanade, Austrálii, Japonsku a - čiastočne - aj v USA. Západná civilizácia je samozrejme niečo iného, do tej nepatrí Japonsko, ale zato - čiastočne - nekapitalistické Belorusko. Tie zeme Tretieho sveta majú akýsi postkoloniálny banánorepublikový systém, nevidím naozaj veľa spoločných bodov s kapitalizmom. Ak je "kapitalizmus" takto vnútorne diferenciovaný, tak sa tomu slovu vyprazdňuje význam.

>Juzna Amerika je kapitalizmus pur, Turecko detto, Afrika tiez, az
>na par socialistickych vynimiek.
Viz vyše.

>vezmime si Juznu Afriku. kym vladol apartheid bol to
>kapitalizmus, ked pominul apartheid, co tam je za system?
>chaotizmus?
Neviem, ako to tam teraz je. Stojí to vraj za prd, to je fakt.

>alebo Zimbabwe? kym tam vladli bieli, bola to ukazka uspesneho
>kapitalizmu, ked prebral moc Mugabe, je to podla tvojho sposobu
>klasifikacie krajina tretieho sveta?
Áno.

Ďakujem za grafy. To sú tie typicky kapitalistické ukazatele? To ale nie je nič prekvapivého. Socialistický štát veľkoryso dotoval vedecký výzkum, kulturu a iné ztrátové, nezarábačné odvetvia, teraz na to nie sú prachy. Ale vo svete (v kapitalizme) nie sú tieto odvetvia tak dotované, ako to robil socialistický štát - na úkor [ako je to po slovensky?] budúcnosti.

>co sa tyka "kvietkov" na palube izraelskeho 747, archiv
>Sueddeutsche Zeitung
Dík! Ja zastávam názor, že tí papaláši, ktorí bez odporu poslúchli Israel a pomáhali zahladit stopy, ohrozili zdraví a životy vlastných občanov v záujmu iného štátu a sú viní zločinom velezrady. Bežným trestom na tento zločin bol špagát! Cez to DMMP som si našel aj holandské linky a podla týchto linkov ani nie je isté, zda to spalovanie DMMP je škodlivé; ak nie je, bolo tam eště aj iné svinstvo, ktoré poškodilo zdravie desiatkám až stovkám ľudí.

>>No Irving sa práve že nezašil.
>kde tam vidis rozdiel, proti kommunizmu?
Keby Irving sedel na riti, nedošiel by úhony. V komunisme sedet na riti a nejasať s ľudom už bolo podozrivé. Ani ja som nevolil a nechodil na sprievody (v Prahe sa to stratilo), ale poznám takých, ktorí na to doplatili.

>Povolebné Slovensko...
Aj v Čechách je veľa takých, aj keď menej ako na Slovensku. Tí vychádzajú z toho, že vtedy mali guláš a pivo za 1,70 Kčs, ostatné veci ich nezaujímajú.

(obávam sa, že prvú čiasť mi to zožralo)

106811

24.5.2006 1:36

RE: Ad google II

google 84.?.?.?

Reakce na 106811

vodnik, sanujem ta ako schopneho diskutera, ale tu sa mi vidi, ze sa ti v tejto diskusii uzavrelala klapka a ty tvrdosijne odmietas, sa skutocne zamysliet.

tie grafy by som ti mohol dodat z kazdeho priemyselneho odvetvia od stavebnictva, cez priemyselnu vyrobu, az po narast narodneho dochodku a vsade to kommunisti vyhravaju o par konskych dlzok.
dalej by som ti mohol dodat ukazovatele financovania skolstva, dovoleniek, nenavratnych poziciek na stavbu domov, mladeznickeho sportu, kultury atd., tiez vedu kommunisti.

>Ale vo svete (v kapitalizme) nie sú tieto odvetvia tak dotované,
>ako to robil socialistický štát - na úkor budúcnosti.

ako na ukor buducnosti?
co myslis, preco som ti tam dal graf o zadlzenosti kommunistickeho Slovenska (ta ani neexistovala)
a terajsej nebotycnej zadlzenosti, z ktorej narod nic nema, len par vybranych parchantov (ta zadlzenost snad nejde na ukor buducnosti?)
prave naopak, to dnes nas zadlzuju a my z toho vobec nic nemame.

tie statistiky spokojnosti resp. nespokojnosti som ti dodal, ako reakciu na tvoje tvrdenie, ze väcsina, ktorych poznas su spokojnejsi dnes, ako za kommunizmu.

>Keby Irving sedel na riti, nedošiel by úhony

ja som bol ako student clenom "zakazanej" Jazzovej sekcie v Prahe, za kommunizmu, aj ma pritom prichytili a nic sa mi nestalo.
este ma aj pustili za hranice, sice az na druhy pokus, potom co som sa pisomne stazoval na Amnesty international, ale pustili.

106865

22.5.2006 2:54

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Emma 84.?.?.?

Reakce na 106603

V této výměně názorů se musím přiklonit k "googlovi". Otázkou ale je co si Adapa představuje pod pojmem "socialismus". Ultraliberální pravice tak označuje i "sociální stát" v zemích jako je Holandsko. O pokud jde o ty tvrdší verze socialismu tak sice na Kubě možná jsou političtí vězni ale uroven tamních škol, nemocnic, kojenecká umrtnost i vědecký výzkum je nadstandardem toho co je jinak v tomto regionu běžné.

106617

21.5.2006 22:57

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 106586

Jistě ! Nutno však se na to dívat trochu s větším nadhledem - si myslím tedy. To totiž, že se nám zatím kapitalismus jevi jako nikoliv velmi dobrý, nýbrž nejlepší systém pro uplatnění vlastní iniciativy a zdánlivou svobodu - to však neznamená, že se nedožijeme již brzy poznání, že tento systém (kapitalismus) je de facto vůbec to nejhorší, co lidstvo mohlo obecně potkat.

Indicií pro toto poznání by mělo bystrému pozorovateli být skutečný stav lidské společnosti tam, kde tento systém pomalu již dospívá k vrcholné formě. Mluvit u takové společnosti o svobodě jedince, o možnosti realizace, o křesťanských základech a tedy chování se společnosti atd. - to přece nemůžeš myslet vážně ! To, že jsi nepoznal nic lepšího, to neříká přece nic o tom, že nic lepšího není. [zmaten]

Je nutno se vážně zamyslet nad konečným výsledkem, který se již rýsuje. Přesně pak v duchu jistě-že moudrého lidového úsloví: "konec dobrý - všechno dobré" pak totiž lehce dospěješ k poznání, že to byl či ještě Bohu žel stále je systém zcela nejhorší. Špatná (rozuměj obtížná) cesta k dobrému cíli je rozhodně lepší, než (zatím zdánlivě) dobrá cesta, ale do konečné zkázy... [velký smích]

Lidstvo již skoro dokončilo jeden další kruh svého vývoje. Bohu žel - je to opět kruh a za chvíli budeme zase zpátky - na začátku. Můžeme se pouze modlit, aby ještě nějaký začátek vůbec byl - mám nepříjemný dojem, že "Kosmické společenství" již s námi nebude mít dále trpělivost. Začti se do Bible, do starého Zákona, jak byl organizován starověký Izrael v době "Soudců" a uvědomíš si, že existuje model lidské společnosti, která by splňovala vše - i možnost osobního rozvoje a využití vlastních předností, i život ostatních v lidské důstojnosti. A to jsme prošvihli !

Dnes je to jedině Islám, který by toto teoreticky opět umožnil. Jenže muslimové právě s dravým "údajně" křesťanským kapitalismem v minulosti prohráli a nezdá se, že by dnes mohli ku prospěchu celého lidstva ve své čisté formě zvítězit. Jsem skeptik.

Tento problém má alespoň teoretické řešení opravdu jedině tehdy, když se na to podíváš ale opravdu s velkým nadhledem. A pak ale zjistíš něco, co já nazývám takovým jistým slovním obrazem - všechno je (jaksi) jinak !! [smích]

106602

21.5.2006 23:09

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 106586

> Kdybych si mohl vybrat žít v jakémkoliv ekonomickém
>systému, co zde za dobu existence lidstva již byl, neváhal
>bych ani chviličku a šel bych do kapitalismu [smích]

Já taky... z fleku! [velký smích] Protože to co tady máme, hybrid trumpetového "tržního hospodářství" pod oligarchií mafianského bankovnictví si se socialismem (komunismem) v ničem nezadá. [chechtot]

106604

22.5.2006 0:11

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Had 86.?.?.?

Reakce na 106586

Zdravím Adapo,
vmísím se s prominutím i bez... [mrknutí jedním okem] .
Vám očividně osud v mnoha směrech dopřál.
Toto krátké hodnocení by se mohlo jevit jako odevzdané, fatalistické, vylučující zásluhy z činnosti.
Není to tak. Pramálo takto obdařených jedinců si uvědomuje, co je v pozadí úspěšného (?) jednání a aktuálního(?) sklízení plodů jejich činnosti.
Tam si dovoluji zařadit i Vás.
Potom se velmi často jeví běžným lidem jako nepokorní (eufemisticky řečeno).
Tam si Vás dle Vašich příspěvků dovoluji nezařadit.

Zkuste zahloubat v paměti - kolik pilných, chytrých a jinak schopných lidí Jste v životě potkal, či o nich slyšel, že zůstali z toho vnějšího pohledu dlužni právě svým schopnostem, znalostem atd? Kolik lidí v onom "spravedlivém" kapitalismu skončí na smeťáku a kolik "zmrdů" (D-Fensův slovník) je tzv. úspěšných?? A to vše právě řízením onoho podivného "osudu"?

Ne, ne. Kapitalismus nebo tedy to zřízení, tento stav ve společnosti je velmi drsný, krutý a nemilosrdný - ostatně jako sám život. Byť se zrodil při čtení Bible (nebo právě proto?).
A křesťanské tradice? Nezaregistroval jsem v našem světě - "kdo po Tobě kamenem, Ty po něm chlebem", nebo nastavování druhé tváře po obdržení prvního facana... ale plamenných mečů, upalování různých čarodějnic, obracení na víru, evangelizaci těch, kteří o nic takového nestojí až dost.

Není to tedy zásluha kapitalismu, jako nejpovedenějšího společenského zřízení, ale vždy se v našich životech jedná o INDIVIDUÁLNÍ, PŘÍSNĚ SPRAVEDLIVOU KOMBINACI NAŠÍ SNAHY S MOŽNOSTMI DANÉ NÁM OSUDEM.Dodávám, že osudem, který jsme si v podobě svých předků připravili převážně potem, krví a dřinou . A je velmi zarážející z jakých časových hlubin se "táhnou" různé tzv. "šťastné" nebo "nešťastné" okolnosti našich vnějších, současných životů.

Asi máte velké ideály, vzhledem k současné úspěšnosti. Možná pozor na šoky z procitnutí... [smích]
Mnoho zdaru a pozdravujte Idealistu.

106611

22.5.2006 21:02

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

onlooker 86.?.?.?

Reakce na 106493

dojde ke stagnaci a poklesu těžby - a to je možná to, co potřebuje svět (a první právě USA) jako popud, aby omezil svou nekřesťanskou spotřebu energie, aby nám vydržela krapet déle

106711

20.5.2006 18:47

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Rene Bartosek 68.?.?.?

Mate pravdu dlouhodobe komunisticky experiment nemuze fungovat. Na druhou stranu "americkym ( doplnete si zemi dle vlastniho vyberu) nadnarodnim korporacim" nezalezi na "vlastnim narodu", protoze z dlouhodobeho hlediska povede vyvezeni vyroby mimo uzemi materske zeme k obrovske ekonomicke krizy. Podstatnejsi je zisk v kratkodobe perspektive! Presto majitele a vedeni techto firem maji jiste kulturni a emotivni vazby k materske zemi. Tomu se i pres chladny kalkul nekdo dokaze stezi vyhnout. Zivot ani techto lidi neni pouhy byznys. Maji rodiny, pratele, konicky... Jaky je vztah euroatlantickych a asijskych korporaci treba k Africe nebo v tomto konkretnim pripade Venezuele a jejim obyvatelum?

106511

22.5.2006 5:15

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Zubr 207.?.?.?

Reakce na 106511

>>Mate pravdu dlouhodobe komunisticky experiment nemuze fungovat.
Mno, myslim ze nemuzeme posuzovat podle jedineho experimentu, zalozeneho na negramotnych muzhikach v podivne zemi, v dobe kdy kapitalisticky system pracoval jako Swiss hodinky. Kaja Marxu rikal ze kazdy system se jednou polozi. Kaja ale nemyslel na to ze by se byvaly, davno zapomenuty system mohl znovu navratit. Napriklad system otrokarsky. Internetovy pracovni trh pro delniky, kde vetsina byly prace pro delniky v Kanadskych zavodech pro Toyotu, zadna prace, zadna, nebyla pres $10 na hodinu. Pri tom se neda zit, pouze zivorit. A chudaci z Mexica budou tech 10 babek podrazet, o Cinskych bezbednych ani nemluvit. A pokud budou chudi ve svete silit, strilet jiz umi, a atomovky se pouziji, tak ten prvobytne pospolny rad neni vyloucen [pláč]

106622

23.5.2006 0:33

RE: Latinská Amerika kráčí nalevo

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 106622

Vsecko jenom otazka casu, kdy se to srovna. Pokud jde Cina ekonomicky nahoru, s jistym spozdenim se to odrazi i na cinskem plebsu. Bude to fungovat jako spojena nadoba s vyspelymi trhy, ktere budou vzhledem k ekonomickym problem snizovat odber cinskeho zbozi. To bude mit vliv na posileni vyznamu vnitrniho trhu Ciny. Sranda je, ze nakonec vyrobci budou nuceni podporovat zivotaschopnost odberatelu, a pokud ne holt budou muset na nejaky cas zastavit vyrobu a cekat az se lidickove trchu daji dohromady. Teda pokud drive nebude valka.

106741

22.5.2006 13:58

Bude vubec mozne pro svetoveho policistu-Ameriku ,aby vse uhlidala ?

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Amerika ma technickou prevahu a neprehlednou zasobu zbrani hromadneho niceni,ale ,s pohledem na Afganistan a jak jsou zamestnani v Iraku i s tim,jak rychle vyklidili Somalii a dnes se tam s nacelniky znova sbratruji,protoze se tam tlaci Cina,pritom maji doma maler s Mexicanama a na vic deficit-dluh vic ,jak 11 trilionu dolaru,tak si jeden rika ,co jeste muzou udelat s Venezuelou ?USA ma male a velke zakladny na 130 mistech sveta ,na cizim uzemi,to neco stoji,ze ano,rovnez vsude potrebuji pohonne hmoty i tedy do supermodernich letadel i takovych ,co zatim radovy obcan nevidel.
Na lodi USS George WashingtonCVN-73 ma odstartovat treba i na dalku 4000 namornich mil (1650m jedna mile ,jestli se nemylim-zhruna vic ,jak 6000 Km )
http://www.halturnershow.com/NewUSFighterJet.html
Takze ,otazkou je ,jestli to vse ekonomicky a financne udrzi,i kdyz se uvazuje o spojeni Kanady a Mexika s USA v jedne mene "Amero "-http://www.humaneventsonline.com/article.php?print-yes&id-15017
Monday, May 22, 2006 6:19 AM EDT
CONSERVATIVE REPUBLICAN MAGAZINE CLAIMS "AMERO" WILL BE NEW CURRENCY TO REPLACE U.S., CANADIAN AND MEXICAN CURRENCY
Takze ,dalsi valka by byla velmi nakladnym obchodem ,do ktereho se vic vrazi ,nez ziska,coz ,vsichni pozname u benzinove pumpy,predpoved pro Iranskou kampan je 100 dollaru za sud-barel.
Pritom v samotne Americe ,se jaksi demokracie ,co vyvazi pomoci kanonu jinym nevydarila,cim dal ,tim vic e,vetsi korupce na vsech stranach,ne jenom ,ze se v Pentagonu ztraceji triliony dolaru,ale i v senate se kseftuje s tou vyhlasovanou demokracii,jez predstavuje svobodu volicstva.
Saturday, May 21, 2006 10:06 PM EDT

FBI RAIDS U.S. HOUSE OF REPRESENTATIVES OFFICE BUILDING!
SEARCH WARRANT EXECUTED AT 7:15 PM LOCAL TIME SATURDAY
Probably connected with black democrat Congressman videotaped taking $100,000 cash (in $100 bills) as part of a Bribery Scheme.
Tam se tak krade a podvadi,ze nedrzi ani poledni prestavku.

106669

Příspěvků: 83

17.05. 06:45 Ben Hur  To jsou veci ???
17.05. 07:56 TT  RE: To jsou veci ???
17.05. 08:22 Tom  RE: To jsou veci ???
17.05. 10:53 TT  RE: To jsou veci ???
17.05. 12:30 Aja  RE: To jsou veci ???
17.05. 08:27 MedaBeda  RE: To jsou veci ???
17.05. 12:28 Pasant  A co tak naučit se číst?
17.05. 19:00 Ben Hur  RE: A co tak naučit se číst?
17.05. 23:46 Pasant  RE: A co tak naučit se číst?
18.05. 01:04 Ben Hur  RE: A co tak naučit se číst?
18.05. 11:26 Honza777  RE: A co tak naučit se číst?
18.05. 20:09 Ben Hur  RE: A co tak naučit se číst?
19.05. 00:56 zap  RE: A co tak naučit se číst?
19.05. 11:05 Honza777  RE: A co tak naučit se číst?
20.05. 02:42 Rene Bartosek  RE: A co tak naučit se číst?
17.05. 09:14 mm  ??
17.05. 12:09 trodas  :-) mate pravdu, ale...
17.05. 15:17 js  uvazujici clovek
20.05. 02:44 Rene Bartosek  RE: uvazujici clovek
17.05. 15:25 Pohoda1  Hugo Chavez
17.05. 15:56 YAMATO  RE: Hugo Chavez
20.05. 02:57 Antiseptik  RE: Hugo Chavez
17.05. 15:43 stefan  hugo varuje
17.05. 16:01 Prdelka  Mexiko je blíže
17.05. 16:55 Antiseptik  RE: Mexiko je blíže
17.05. 18:19 richard  Soudruh Hugo Chávez
17.05. 18:45 Prdelka  RE: Soudruh Hugo Chávez
17.05. 20:16 jozin z bazin  RE: Soudruh Hugo Chávez
17.05. 20:25 ocelovy ptak  RE: Soudruh Hugo Chávez
17.05. 22:55 ocelovy ptak  RE: Soudruh Hugo Chávez
17.05. 23:07 ocelovy ptak  RE: Soudruh Hugo Chávez
18.05. 07:11 YAMATO  RE: Soudruh Hugo Chávez
18.05. 22:24 Pasant  RE: Soudruh Hugo Chávez
19.05. 15:23 Emma Bovary  RE: Soudruh Hugo Chávez
20.05. 02:52 Rene Bartosek  RE: Soudruh Hugo Chávez
20.05. 03:03 Antiseptik  RE: Soudruh Hugo Chávez
22.05. 17:32 petr z jbc  RE: Soudruh Hugo Chávez
17.05. 19:09 merc  Venezuela mma nejvetsi zasoby ropy na svete
17.05. 19:34 eugen  jen dodam,
18.05. 05:26 zap  At je to s tim Hugem jak chce,
18.05. 10:54 Pepapagač  RE: At je to s tim Hugem jak chce,
19.05. 01:05 zap  RE: At je to s tim Hugem jak chce,
19.05. 02:44 Prdelka  RE: At je to s tim Hugem jak chce,
20.05. 02:59 Rene Bartosek  RE: At je to s tim Hugem jak chce,
18.05. 13:04 Marian  za eura...
19.05. 01:34 Stehno  Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 03:05 Antiseptik  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 09:52 google  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 19:16 zap  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 21:48 google  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 22:54 zap  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 23:30 Antiseptik  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
20.05. 03:25 Rene Bartosek  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
20.05. 03:34 Antiseptik  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
20.05. 04:31 Rene Bartosek  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
19.05. 23:11 Antiseptik  RE: Pozerám, že asi nikto z Vás nemá ani paru o Chavezovi.
20.05. 01:53 Stehno  Mimochodom,prečo asi tak museli vypadnúť bossovia v CIA?
20.05. 04:46 zap  RE: Mimochodom,prečo asi tak museli vypadnúť bossovia v CIA?
20.05. 13:31 Adapa  Latinská Amerika kráčí nalevo
20.05. 13:44  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
20.05. 16:12 Adapa  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 20:09 Petr Gejdoš  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 20:50 Adapa  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 22:52 google  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 22:59 Vodník  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 02:29 google  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 03:05 Emma  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 12:40 Vodník  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 14:07 google  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 23:05 Vodník  Ad google I
22.05. 23:07 Vodník  Ad google II
23.05. 11:56 google  RE: Ad google II
23.05. 14:26 Vodník  RE: Ad google II
24.05. 01:36 google  RE: Ad google II
22.05. 02:54 Emma  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 22:57 Petr Gejdoš  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
21.05. 23:09 Honza777  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 00:11 Had  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 21:02 onlooker  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
20.05. 18:47 Rene Bartosek  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 05:15 Zubr  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
23.05. 00:33 Rene Bartosek  RE: Latinská Amerika kráčí nalevo
22.05. 13:58 Robert Nohejl  Bude vubec mozne pro svetoveho policistu-Ameriku ,aby vse uhlidala ?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

16

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 34 čtenářů částkou 5 510 korun, což je 16 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Podívejte se, kam mizí restituce církvím z rozpočtu celého národa11.08.20 06:02 Česká republika 0

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 7

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Poslanec Foldyna varuje velmi ostrými slovy před Istanbulskou dohodou28.07.20 23:20 Česká republika 9

Proč spěchají s vakcínou27.07.20 12:42 Neurčeno 15

Měnové kurzy

USD
22,22 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
29,06 Kč
Kanadský dolar
16,71 Kč
Australský dolar
15,90 Kč
Švýcarský frank
24,25 Kč
100 japonských jenů
20,86 Kč
Čínský juan
3,20 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,58 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,40 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 186,63 Kč
1 unce stříbra
600,98 Kč
Bitcoin
256 049,67 Kč

Poslední aktualizace: 11.8.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 253