Diskuze k článku

Zpráva o stavu cákajícího se ptactva na Stworové zahradě

Příspěvků 59

13.5.2006 5:34

Je to nádhera, takhle pozorovat přírodu a hlavně ptactvo čachtající se v ptačí lázni.

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Jiná věc je, jak vycházet se sousedy. Zdá se, že se váš soused rozhodl prodat domek a tak to chce v té zahradě malinko pročistit. Buď neví a nebo ho ani nezajímá, že na obřezávání stromů není vhodná doba.
Co se týče té sousedky na druhé straně? Té bych navrhl, že jí to auto jednou za čas umyju. S tím však opatrně. Minimálně deset fleků. A musí být od ptáků, žádné podvádění. Pokud má ráda přírodu, tak ji pozvěte do zahrady na české koláče a nakonec si to ptactvo také oblíbí. Možná budete překvapen, když vám začne nosit zrní a drobky.

105722

13.5.2006 14:39

RE: Je to nádhera, takhle pozorovat přírodu a hlavně ptactvo čachtající se v ptačí lázni.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105722

Já jsem té babce navrhnul, že jí dám 50 dolarů na mytí auta (to stačí na cca 8-10 mytí), ale odmítla. [naštvaný]

105734

13.5.2006 10:52

..

X.Note 194.?.?.?

Myslím si, že lidé nejsou zlí. Jsou jen nedobří.

105729

13.5.2006 14:23

Musim

Aja 24.?.?.?

vam dat, Vladimire, za pravdu. Quebecaci jsou vazne jini. I v tomle.
Krmitek more, v obchodech i na zahradkach. Ve specializovanych prodejnach se najdou i kvalitni budky, pitka, koupatka, informace atd.
Ovsem budka s kovovym krouzkem je pro me novinkou , hned budeme budovat.
U nas ted ziji i vlastovky dvoubarevne (nestavi hnizdo, ale rady budku). Ta se ale muze pro ne zavesit az kolem poloviny kvetna, kdy priletaji, jinak jim ji obsadi vrabci.
Nejak si lidi neuvedomuji, ze tady ti ptaci bydleli uz pred nami (tedy snad krome tech vrabcu, ti sem udajne prijeli na lodich z Evropy, docela se jim tu zadarilo, ale pry se jejich pocet v poslednich letech vyrazne snizil.)

105733

13.5.2006 14:44

RE: Musim

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105733

Jestli budete stavět vlastní budku, tak návody jsou například tady: http://www.birdlife.cz/index.php?a=cat.96. A tady je také návod i s tím ochranným plechovým prstencem: http://www.iweb.cz/mos/budky.htm. A jinak se budky doporučují věšet přes léto a ponechat celou zimu, i když jsou neobsazené. Ptáci si na ně totiž musí zvyknout. Věšet je na jaře je už pozdě. [smích]

Ale co vaše kočky?

105735

13.5.2006 16:33

RE: Musim

Aja 24.?.?.?

Reakce na 105735

Dik za adresy.

Ale co vaše kočky?

Myslite ve vztavu k ptackum- zpevackum?
Dobry, koukaj, sledujou, cvakaj zubama, ale nase budky jsou na zadni stene domu a na garazi, krmitko vysoko a tak tam koceny nemuzou. Jedine nebezpeci je na pitku. Tam nejspis nektera uspela, nasla jsem zavrazdeneho vrabce v basementu (zadna se k vrazde nepriznala). Ale na druhou stranu, za ta leta jen jedna vrazda, to jde.
A priroda je priroda, do zvirecich pudu zatim, nastesti, kecat neumime. [smích]

105739

13.5.2006 15:31

foto

eugen 160.?.?.?

z tech fotek koukam,ze to snad v kanade vypada stejne jako v cechach,ze jsem si v prvni chvili myslil,ze jde o rodiste velkeho zvedavce.
no a ptaci,skoda,ze nepisete treba o kocickach,ornitologie mne v zivote nejvice zajimala pres miridla[mrknutí jedním okem]

105737

14.5.2006 9:37

Eugen Špelec - ostrostřelec

Zdenek Matoušek 207.?.?.?

Reakce na 105737

>no a ptaci,skoda,ze nepisete treba o kocickach,ornitologie mne v
>zivote nejvice zajimala pres miridla[mrknutí jedním okem]

To se mně zase vůbec nelíbí a všechny tyhle "práskače" mám za prachsprosté zabijáky, kteří vraždí jen pro svoji potěchu. Je to opravdu zvláštní koníček, střílet jen pro potěchu nějaké živé tvory, bez potřeby obstarání si potravy.
Já bydlím v devátém patře 20ti poschoďového domu a před oknem ložnice mi stojí strom "hemlock", myslím, že nejblíže je to k našemu modřínu a na jeho špičce, která je však ohnutá (asi 90°), sedává skoro každé ráno robin-drozd, my jim říkáme "žížaláci", a ten vždycky při rozbřesku (když je pěkně) začne ty svoje trylky a árie. A protože ta špička toho stromu je asi jen 7, či 8 metrů od mého okna, je to jako by mi seděl rovnou u hlavy. Začne ten svůj obřad kolem čtvrté ráno a drží ho až do půl páté. Já už jsem si na něj nachystal i nakrájené brambory, které po něm někdy házím, ale ne a ne se trefit. Tak on jen na chvíli zmlkne, dívá se a diví se, co je to za pitomce, kterýmu se nelíbí ten jeho zpěv a pak začne znovu, takže musím zavřít okno, ale ono to moc nepomůže, protože tady máme okna jednoduchá, barák je asi 36 let starý a tehdy ještě nebyly problémy s energií a tak ho slyším skoro stejně.
Ale zastřelit bych ho nedokázal, i když ta nasranost je někdy velmi silná. Zrovna tak ti pitomí holubi, ti sice nedělají karvál, ale "bordel". Poserou celý balkón. Už jsem si pořídil i velkou, plastikovou sovu, vůbec jim nevadí. Namočil jsem nějaké zrní do kořalky a dal jim to sežrat. Nepomáhá. Stávají se z nich asi alkoholici. Budu muset vymyslet něco účinnějšího, ale zabíjet je nechci. Příroda si s tím sama poradí.

" NECH BROUKA ŽÍT !" A ptáky taky.

105783

14.5.2006 14:30

RE: Eugen Špelec - ostrostřelec

zap 69.?.?.?

Reakce na 105783

Pane Matousku,

netusil jsem, ze jste takovy 'pytel srandy'. Vase prispevky v politickych clancich byly, ehm, vesmes dloubave. Takle se mi jako clovek daleko vic libite! [smích]

A mate pravdu, po ptacich se ma 'strilet' jen zrni a varene bramory! [velký smích]

105808

15.5.2006 23:52

RE: Eugen Špelec - ostrostřelec

Zdenek Matoušek 207.?.?.?

Reakce na 105808

>Pane Matousku,
>
>netusil jsem, ze jste takovy 'pytel srandy'. Vase prispevky v
>politickych clancich byly, ehm, vesmes dloubave. Takle se mi jako
>clovek daleko vic libite! [smích]

To je celkem jednoduché p. Zappo, ten pták, či zvíře se chová jen tak, jak ho k tomu vybavila sama příroda, žije tedy v souladu s ní a v symbióze s ostaními druhy. Kdežto člověk je stvoření, jež se dopouští mnohdy velkých a škodlivých zásahů do přírody, a proto by zasloužil kolikrát nakopat do sedací části, neboť je navíc od těch ostatních tvorů vybaven mozkem, který by měl dostatečně používat, ale často tak nečiní.

>
>A mate pravdu, po ptacich se ma 'strilet' jen zrni a varene
>bramory! [velký smích]

No, já myslím, že i ty koroptve a zajíci by se nemuseli takhle hromadně "kráglovat", to je taky jen kvůli lidské rozežranosti. Kdo je ale úplně nejhorší v těchto věcech, tak to jsou Číňani, ti zabijí a sežerou skoro všechno. A nejhorší je, že je jich tolik a už prý nemají dost místa k životu, tak se připravují na expanzi, jako by to už teď nestačilo. No, Pánbů s námi a všechno zlý pryč !


105967

13.5.2006 19:27

Hezký článek

Zvědavej 4.?.?.?

Hezký článek, pane Stwora. Netušil jsem, že jste takový milovník ptactva. My se zde také, poté co jsme se přestěhovali na americký venkov, to jest do malého města, věnujeme této činnosti a několik krmítek jsme zde plnili celou zimu. Kromě kardinálů, sýkorek a vrabců nám sem chodily i sojky a hrdličky. Ale občas se přišly přiživit také veverky! Budky zde stavět nechceme, máme na property i v sousedství kousek lesa, kde mohou hnízdit přirozeně. Máme také kočky a to by nedělalo dobrotu. Přesto si zde párek špačků udělal hnízdo přímo v konstrukci mého satelitního dishe! Naštěstí pozoruji, že si jich kočky nevšímají. Taky sem rok co rok začátkem máje přilétají kolibříci. Zavěsili jsme jim krmítko se sladkým roztokem rovnou před okno z obýváku a tak tady máme celodenní ''show''. Jsou krásně vybarvení a bručí zde okolo, jako obrovští čmeláci. Vy je tam v Kanadě nemáte? Také zde celé léto, v podvečer, poletují netopýři a na porch mi sem chodí rodinka mývalů (Racoons). [smích]

105747

13.5.2006 22:47

RE: Hezký článek

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105747

>mi sem chodí rodinka
>mývalů (Racoons). [smích]
jeeee,to jsou ty kozesinky s temi krasnymi,pruhovanymi ocasky,ze. [smích] [smích] [smích]

to u nas v cechach by se mozna nekterym venkovanum hodily mangusty neb v televizi ukazovali chlapa co v koupelne potkal zmiji a jakysi,mozna herpetolog rikal,ze letos jich je hodne...

105756

14.5.2006 3:29

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

zap 69.?.?.?

Reakce na 105756

Nenechte se mylit 'roztomilymi' myvaly!

Mel jsem s nimi v minulosti nekolik setkani, vesmes neprijemna. Prvni bylo pred mnoha lety na dovolene na jezere. Pres den se sotva ukazi, ale vecer jsou podstatne vice 'vorazeni' a jak se zacne stmivat, tim vice. Proste prijdou a sezerou co je napadne, bez zeptani. A muzete take skoncit bez vecere. I takovy pripad jsem videl!

Kdysi takhle prisli navstivit (delali 'rotujici navstevy'[mrknutí jedním okem] take nase taboriste. Moje mala dcerka pocitala: "jeden jakun, este jeden jakun, este jeden jakun...." No prislo jich tak asi dvacet. A oci jim zlovestne zelinkave svitili, pekni, vypaseni mackove. Musim se priznat, ze mi z nich bylo na chvili ouzko. Rikal jsem si: zautoci na me, ci na deti? Tak jsem pro jistotu vzal do ruky dlouhou horici vetev (z taboraku) a vehementne proti nim roztocil... postupne se stahli, ale rozhodne ne v chvatu. Pak jsem se s nimi jeste parkrat 'utkal' doma ve meste za domkem. Jdou po odpadu, po zbytcich jidla, proste po vsem. Dostali by se vam i dovnitr, kdybyste je nechali. Jak rikam, myvalove jsou roztomili, ale jen na pohled! [smích]

105774

14.5.2006 14:19

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105774

>Nenechte se mylit 'roztomilymi' myvaly!
no,to jsou reference[smích],kazdopadne dekuji za osobni zkusenosti,ovsem musim rici,ze alespon z toho jak to posloucham mi na tech kouzelnych kozesinkach zas nic tak jo hrozneho neprijde. neboji se,chteji zradylko a pokud jdou lidem hlavne po odpadcich to by mi nevadilo a kdybych mel dum se zahradou tak ja bych tam zarucene mel psa co by mi z tech nepoucitelnych nosil ocasky[smích].
uznavam vsak,ze zviratka zrejme,obcas dovedou byti znacne na obtiz,ovsem s temito pripady bych si poraditi umel[mrknutí jedním okem] a nezajima mne co se na tom ZASE nelibi moralnimu inspektorovi matouskovi.

105806

14.5.2006 15:07

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

zap 69.?.?.?

Reakce na 105806

Vy jste asi byvaly myslivec,

ze pane Eugen? Strilel jste koroptvicky a bazanty? Na tom nevidim tak nic spatneho, to je 'lovne ptactvo'. [chechtot]
Ja bych si s temi racoony(myvaly) take umel poradit, ale v prostoru mesta se 'udajne' nesmi strilet. (V Toronte se ale bandite strileji ci strileli na dennim poradku...)

Racoon neni jeste takova hrozba jako skunk; to je potvora. Ten kdyz vam postrika psa, tak pes pojde udusenim. Take jsem je na zahradce mel...a na ty jsem mel v ruce poradnou ocelovou trubku. S nima jde veskera sranda stranou. Nehlede na to, ze mohou mit vzteklinu. [překvapení]

105815

14.5.2006 16:17

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105815

>Vy jste asi byvaly myslivec,
>ze pane Eugen?
ale ne a lovecky listek nemam a pokud nemate hodne penez[mrknutí jedním okem] tak neni nic snadneho,ho v cehach ziskati.
jsem jen obrovsky,celozivotni milovnik zbrani a od te doby co i ty palne mohu delat legalne take i nesmirne vzorny a predpisovy. a to ponekud,alespon v me zemi jaxi nelovne ptactvo jsem strilel kdyz jsem byl o dost mladsi,legalne nemel nic a tak nemohl prijiti o zadny doklad. zrovna jsem byl vcera venku,mezi poli a pred tim si rikal,ze bych si tam eventuelne do neceho neziveho nekde praskl ale paxem zustal jen u fotografovani a zbran jako obvykle neopustila pouzdro. dnes jiz strilim jen na schvalenych strelnicich,pripadne jinde pouze v souladu se zakonem - §13 , §14 t.z. .

jak je ten skunk velky,pry jako mensi vlcak?
a to postrikani[velký smích] [velký smích] ale verim vam,hruza[pláč]

105819

14.5.2006 18:14

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

zap 69.?.?.?

Reakce na 105819

"jsem jen obrovsky,celozivotni milovnik zbrani ...."
-------------------------------------------------------------------------

To mame hodne spolecneho, ja jsem to mel dokonce nejakych 14 let jako zamestnani (engineering a vyroba). Stale jeste 'vlastnim'(z titulu benevolence nasi vlady) nejake ceske zbrane.... ciste ze zajmu a z nostalgie. Ale k odstreleni neceho ziveho jsem nikdy popud nemel, takze jsem jen 'teoretik', vlastne ani uz to ne. Omezeni ve vlastneni zbrani a strelby jsou tu v posledni dobe dost drasticka, ale to bychom zabihali zase do neceho jineho.... Lide se take casem meni, jak vite. [mrknutí jedním okem]

105830

14.5.2006 20:12

Skunk

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 105830

Skunk:
http://www.rockleigh.org/Recreation/Images/Mammal/skunk.jpg

105844

15.5.2006 2:00

RE: Skunk

zap 69.?.?.?

Reakce na 105844

Dekuji za vypomoc, pane Lve!
Jeden obrazek ma cenu tisice slov. [smích]

105863

15.5.2006 10:57

RE: Skunk

Lev. 82.?.?.?

Reakce na 105863

Rado se stalo pane Zap [mrknutí jedním okem]

105902

15.5.2006 2:19

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105830

>To mame hodne spolecneho
panove : zap,lev,malem jsem napsal i skunk[velký smích],zvedavej a antiseptik,dekuji vam za nove,pizmovite[smích] poznatky z oblasti skunkologie[smích] a upresneni velikosti jmenovaneho.

zap : no u nas to se zbranemi v delsim horisontu take nevypada nejlepe ale mame zde sily co zatim trochu prosazuji nase zajmy jako treba lex ci asociace vyrobcu a prodejcu a dokonce i nekteri z ods jsou nam nakloneni. aktualne si vsak nemohu stezovati a na ceske,zejmena kratke zbrane zrovna nejsem,spise s+w,kahr,glock,beretta ve .22,walther.....[smích]

nedele je pryc a mame zde dalsi dva clanky,asi bez pizma[velký smích] ale nove.....

105866

14.5.2006 18:28

RE: Hezký článek - ale myvalove ne!

zap 69.?.?.?

Reakce na 105819

....jak je ten skunk velky,pry jako mensi vlcak?
--------------------------------------------------------

Pardon, zapomel jsem na toho 'skunka'.

Ne, tak velky zase neni, hlavne v tom ze ma kratke nohy. Rekl bych, ze by se nechal velikosti porovnat s liskou ovsem skunk ma vice hunaty kozich. Myslim, ze se asi podoba evropskemu tchori, ac toho jsem nikdy nevidel, takze si nejsem jisty. Vzpominam si take, jak jednou na jednom taboristi (provincnim parku) probehla zprava, ze je v okoli skunk.... v okamziku byli vsichni ze stanu a mazali do aut. Jo pane, skunk ma respekt. Ten neni ani tolik z velikosti, jako z toho, co to zvire dokaze! [velký smích]

105833

14.5.2006 11:16

RE: Hezký článek

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105756


>jeeee,to jsou ty kozesinky s temi krasnymi,pruhovanymi ocasky,ze.
>[smích] [smích] [smích]

Správně, jsou to oni. Krásní a roztomilí, když jim hodím banán, ale drzí, až hanba. Není zde před nimi nic jisté . Proslídí celou zahradu, snaží se dostat do odp. košů. Jednou, brzy ráno, jsem nechal otevřené dveře do kuchyně a ihned se pokušel dostat se do koše na odpadky. Dokonce jsem to pohotově zaznamenal videokamerou. [chechtot] Nemůžete pěstovat jahody, často mi i předčasně ''slidili'' úrodu vína, které zde pěstuju... ale co by člověk neobětoval. Je pozoruhodné, že s kočkami se naprosto ignorují. Pes je spolehlivě zažene. Taky se tady občas objeví Skunk, takové černo-bílé zvířátko, velice páchnoucí....

105793

14.5.2006 15:13

RE: Hezký článek

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105793

>Taky se tady občas objeví Skunk
videl jste ho? je pravda,ze pry je velky jako mensi nemecky ovcak? tato americka verze pry ma byti ouplnej maxitchor.

105817

14.5.2006 16:48

RE: Hezký článek

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 105817

Tchoři jsou mnohem menší. I mýval je proti nim dost obr. Tchoř se na vás vykašle, když ho necháte na pokoji, psi většinou nemůžou nechat nic na pokoji. Tchoř, když se blížíte, zadupe a pokud to slyšíte a obejdete ho s respektem, bude mír a nikoliv smrad. Že by na ten smrad pes umřel o tom jsem neslyšel a měli jsme jich několik co přišli domů pocákaný. Smrdí to velice, nejlepší je umejt ve sťávě z rajských jablíček.

105824

14.5.2006 17:41

RE: Hezký článek

Zvědavej 165.?.?.?

Reakce na 105817

>videl jste ho? je pravda,ze pry je velky jako mensi nemecky
>ovcak? tato americka verze pry ma byti ouplnej maxitchor.

Viděl, vždyť jsem psal, že se mi tady občas objeví na zahradě. Ale není tak veliký jak se domníváte. Je o málo větší než dospělej kocour, snad zavalitější...
To jeho postříkání není tak strašné, jak se traduje. Páchne statečně, to je fakt, ale jak už zde napsal pan Antiseptik, omytím šťávou z rajčat a já dodám, že i obyčejným octem, se to nechá vyřešit.

105828

14.5.2006 17:51

RE: Hezký článek

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105828

>omytím šťávou z rajčat a já dodám, že i
>obyčejným octem, se to nechá vyřešit.

A já dodávám i coca cola je slušně účinná. Také jsme to zažili, kdy jsme ve dvě ráno koupali psa, kterého postříkal skunk.

105829

14.5.2006 20:59

RE: Hezký článek

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105829

>>omytím šťávou z rajčat a já dodám, že i
>>obyčejným octem, se to nechá vyřešit.
>
>A já dodávám i coca cola je slušně účinná.

No vida, k čemu všemu může coca cola být užitečná. [smích]

>Také jsme to
>zažili, kdy jsme ve dvě ráno koupali psa, kterého postříkal
>skunk.

Ve dvě ráno jsem to ''štěstí'' ještě neměl... [chechtot]

105847

15.5.2006 1:31

RE: Hezký článek

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105847

>No vida, k čemu všemu může coca cola být užitečná. [smích]
pan stwora koupe v cocacole,vy v octu,dalsi stava z rajskych jablek z cehoz plyne,ze to tchori pizmo je znacne labilni v kyselem prostredi....
cocacola totiz obsahuje H3PO4 coz je kyselina orthofosforecna a proto funguje ne jen na pizmo ale i jako odrezovac.

105861

15.5.2006 2:34

RE: Hezký článek

zap 69.?.?.?

Reakce na 105861

Z toho je patrno, jak byl vynalezce Coca-Coly dumyslny a ze mel na mysli nejen nasi pripadnou cukrovku, ale i ochranu pred skuncim smradem! [velký smích]

105868

15.5.2006 8:14

RE: Hezký článek

Ben Hur 70.?.?.?

Reakce na 105868

>Z toho je patrno, jak byl vynalezce Coca-Coly dumyslny a ze mel
>na mysli nejen nasi pripadnou cukrovku, ale i ochranu pred
>skuncim smradem! [velký smích]

Ja proti Coca-Cole nic nemam. Je opravdu vsestrane prospesna a uzitecna.

http://nahraj.cz/files/coca_cola2.jpg

105887

15.5.2006 3:13

RE: Hezký článek

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105861


>cocacola totiz obsahuje H3PO4 coz je kyselina orthofosforecna a
>proto funguje ne jen na pizmo ale i jako odrezovac.

Je to tak jak jste vypozoroval. Prostě kyselé prostředí pomáhá rozkládat ten zápach. Pravdu máte i s tou kyselinou fosforečnou H3PO4, která rozpouští m.j. i složky železa a funguje jako odrezovač. Nejen to. Zkuste udělat tento pokus: dejte do plechovky s coca colou malý kousek masa a nechte jej tam přes noc. Zmizí. H3PO4 jej rozleptá. To jen abyste měl představu, co pijete...
[chechtot]

105871

15.5.2006 2:30

RE: Hezký článek

zap 69.?.?.?

Reakce na 105828

No trochu jste mi tu vzali panove 'vitr z plachet'.
Ja jiz jsem ladil pana Eugena do predstavy, ze Skunkus Kanadiensis je priserna, takrka lidojedna obluda a vy jste me takhle 'usmernili'. No budiz, alespon jsme snad spolecne prispeli k mensi prirodovedne osvete nasich krajanu doma.

Kdyz uz jsme u tech zviratek, mam jednu milou vzpominku, kdy jsem na vecerni prochazce v parku Forillon v Quebecu spatril zviratko pripominajici medvide. Hned jak jsem jej spatril koukal jsem, jak se 'zdekovat'. Je jiste, ze kdyby to bylo medvide, byla by tam i medvedice... a v tom pripade potes me Pambu!

Nez vsak z toho sameho smeru se priblizovali jacisi lide. Zasnul jsem a cekal co bude... a tak jak byli v dosahu slechu, hned jsem vyzvidal co a jak. Pan mi lamanou anglictinou povida: "zadne strachy to neni medvide, to je PORCU-PIC. Aaaa, rekl jsem si: Porcupine, Jezura Americka. A vse bylo pro ten vecer v suchu.

105867

15.5.2006 3:17

RE: Hezký článek

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105867

Máte zajímavé zážitky! [cool] [cool]

105872

15.5.2006 7:48

RE: Hezký článek

Tom 24.?.?.?

Reakce na 105817

>>Taky se tady občas objeví Skunk
>videl jste ho? je pravda,ze pry je velky jako mensi nemecky
>ovcak? tato americka verze pry ma byti ouplnej maxitchor.

Neměl jste na mysli rosomáka?

105886

15.5.2006 17:41

RE: Hezký článek

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105886

>Neměl jste na mysli rosomáka?
ne,to jsem tedy nemel neb na rosomaka me zoologicke znalosti jiz vubec nestaci[smích],znam jen ten jeho nazev.....

105925

15.5.2006 18:49

RE: Hezký článek

Tom 24.?.?.?

Reakce na 105925

>>Neměl jste na mysli rosomáka?
>ne,to jsem tedy nemel neb na rosomaka me zoologicke znalosti jiz
>vubec nestaci[smích],znam jen ten jeho nazev.....

To jste na tom ještě dobře, když víte, že nevíte. Jeden skalní fanda Olympiku mě s vážným ksichtem tvrdil, že rosomák je pták ...

Takhle vypadá hodně nasranej rosomák a v tomto stavu se mu klidí z cesty i medvěd.

http://i3.tinypic.com/ztj710.jpg

A takhle vypadá rosomák v klidu.

http://i3.tinypic.com/ztj7s0.jpg

Takže velikost, kterou jste udával odpovídá a i ta podoba se skunkem tu je.

105938

15.5.2006 20:49

RE: Hezký článek

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105938

>když víte, že nevíte......z cesty i medvěd.
dekuji,pekna potvora[smích],v tom klidovem stavu pusobi bezpecneji....[smích]

skalni fanda olympic sice nejsem ale domnivam se,ze oni neco zpivaji o ptaku rosomaku a ten vzpomenuty priznivce asi cerpa vzdy jen z jejich textu[velký smích]

105950

15.5.2006 5:53

RE: Hezký článek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 105793

No po skunkovi asi kazdy pes vyjede pouze jednou v zivote, obvykle za mlada. [smích] [mrknutí jedním okem]

105882

13.5.2006 22:34

Proc letaji ptaci k ceste?

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Nejsem sice zadny ornitolog, ale pry je to tak, ze vyhraty asfalt laka hmyz. Noa hmyz laka ptaky. Specialne Špacky. Kosy treba ne, protoze ti se zivi hlavne zizalami a ty se na cestu vyhrivat nehrnou [mrknutí jedním okem]
Strucne a jasne se nedomnivam, ze premisteni jejich budky k necemu bude - maximalne snad s vetsi vzdalenosti se zmensi pravdepodobnost "vyvozu onoho nezadouciho nakladu"... Ale ruku do ohne bych na to nedal. Ty potvurky maj vlastni hlavu a napravit ji nebude v lidskych silach...

Jinak auto ma mit v garazi, ne?

A ze si trus dala do souvislosti s budkami je beztak vase chyba, neb jste vyvesil moc budek najednou a babka dostala opravneny strach typu "co kdyz se v kazde budce usidli podobne na vyrobu a dodavku trusu potentni par?" [mrknutí jedním okem]

Jinak pro uspesne jednani s podobnymi lidmi se mi osvedcilo je nejdrive zdvorile v ramci prvnich tanecku, nez se jde k veci upozornit, ze vzhledem k tomu, ze jsi nejsem vedom toho, ze bych mel nejaky problem tak probem ma jen ona. A nasledne se ji tedy zertovne optat, co pro ni muzu NEudelat [velký smích]


PS. pani by si mela uvedomit, ze kazda svanda neco stoji a i laska k ptakum ma sva uskali v podobe ptaciho trusu [smích] A to budte rad, ze se uz na Tamiflu zidovum Chenneymu a Rummymu dost vydelalo a tudiz se to cele prehnalo [mrknutí jedním okem] Mohl jste mit problem, ze jste terorista a chystate se rozsirit pomoci nevinnych ptacku nakazu ptaci chripky po celem vasem okoli ci nejlepe po cele Kanade [chechtot]

PS2. dneska jsem si vsiml, jak se zpivajici kos zabezpecil pred dravci - usidlil se na krbovem sousedovic komine, jenz ma velkou kovovou strisku - pod ni si hezky capel a zpival a zpival... A fakt, vecer zaprselo [smích]

105753

14.5.2006 2:43

RE: Proc letaji ptaci k ceste?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105753

>Nejsem sice zadny ornitolog, ale pry je to tak, ze vyhraty asfalt
>laka hmyz.

Aha. To by mohlo být.

>Strucne a jasne se nedomnivam, ze premisteni jejich budky k
>necemu bude

Myslím si to také.

>Jinak auto ma mit v garazi, ne?

Nemá garáž.

105772

13.5.2006 22:57

Smutná příhoda z tohoto týdne

Emma Bovary 84.?.?.?

Čekám na tramvaj. Na zastávce jsou ptáci zřejmě drozdi (určitě to nebyli kosi podle zobáčků) kteří se postupně přesunují do kolejiště. V dálce je vidět přijíždějící trmavaj ale ptáci jsou pořád na kolejích. Kde se vzal tu se vzal přilétá třetí drozd a snaží se je přimět aby odletěli. Bohužel pozdě. Pak vidím jen zkrvavené tělíčko bez hlavičky jednoho drozda jak dopadl druhý těžko říct ale asi stejně. Ten co varoval stačil uletět.
P.S Pane Stworo proč zdůraznujete že ten váš soused je "přičmoudlý"? navíc z těch vašich foto to vůbec nejde poznat

105758

14.5.2006 1:42

RE: Smutná příhoda z tohoto týdne

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105758

>Pane Stworo proč zdůraznujete že ten váš soused je
>"přičmoudlý"?

Protože je. A protože tady jsme na politicky nekorektním webzinu, kde se ještě věci smějí nazývat pravými jmény. Tady jsou cikáni cikány (a nikoliv romové), černoši černochy (a nikoliv afrokanaďané), tlustí tlustými (a nikoliv vzývaní šířkou), holohlaví holohlavými (a nikoliv nemající hřeben), atd.

105766

14.5.2006 2:34

RE: Smutná příhoda z tohoto týdne

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 105766

>Protože je. A protože tady jsme na politicky nekorektním webzinu, kde se ještě věci smějí nazývat pravými jmény. Tady jsou cikáni cikány (a nikoliv romové), černoši černochy (a nikoliv afrokanaďané), tlustí tlustými (a nikoliv vzývaní šířkou), holohlaví holohlavými (a nikoliv nemající hřeben), atd.<

Sorry termíny jako "cikán" nebo "černoch" (ten druhý v ČR užívaný zcela běžně) jsou možná "politicky nekorektní" ovšem "přičmoudlý" už smrdí rasismem.

105769

14.5.2006 2:40

RE: Smutná příhoda z tohoto týdne

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105769

A vy jste nějaký soudce, že o tom rozhodujete? Tohle ještě ANO a tohle už NE? Máte nějaký mandát, abyste nám mohl udělovat lekce, co ještě smíme říkat a co už ne?

105771

14.5.2006 3:45

RE: Smutná příhoda z tohoto týdne

zap 69.?.?.?

Reakce na 105769

'Pricmoudly' je pani Emmicko docela dobry termin. Ja jsem byval sam po kempovani vzdy pekne pricmoudly. [chechtot]

105777

14.5.2006 0:58

Poslal som pánovi Stworovi

Stehno 69.?.?.?

...pár pekných obrázkov vtákov, akých má málokto možnosť každodenne vidieť. Človek musí aj relaxovať.Pozorovanie života je krásna forma odpočinku.
S úctou Viktor

105762

14.5.2006 4:14

RE: Poslal som pánovi Stworovi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105762

Nic nepřišlo. Jak jste to poslal?

105779

14.5.2006 23:10

RE: Poslal som pánovi Stworovi

Stehno 69.?.?.?

Reakce na 105779

poučil som adresu vladimirstworaeditor@zvedavec.org. Asi som mal použiť za menom _.

105854

14.5.2006 23:22

RE: Poslal som pánovi Stworovi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105854

Proboha, jak jste na ten email přišel? Mám adresu uvedenou u každého svého příspěvku. A také ve sloupečku vlevo.

105857

14.5.2006 1:35

Drozd ve hluboké budce asi nezahnízdí

Mirek 194.?.?.?

Ty budky jsem stavěl především pro naše robiny – drozdy stěhovavé. Bohužel, jak jsem později zjistil, vstupní otvor byl pro ně zřejmě příliš malý.

Ten pták pro kterého jste původně dělal budky - zřejmě American Robin (drozd stěhovavý) - v uzavřených dutinách nehnízdí.

105765

14.5.2006 2:36

RE: Drozd ve hluboké budce asi nezahnízdí

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 105765

Ooo. To jsem nevěděl. Mám na ty robiny smůlu. Viz tady: http://www.zvedavec.org/zvirata_145.htm

105770

14.5.2006 3:42

Je to tak, v Kanade je hodne ptactva

zap 69.?.?.?

a je radost se na ne divat a poslouchat jejich zpev. Taky je se zenou radi skrz sklenene dvere pozorujeme. Nejuzasnejsi je Cardinal a Blue Jay, ti jsou opravdu skveli. Jinak zdaleka nejpocetnejsi je Robin, ale jsou tu take Finchove a dokonce jsme tu videli Hummingbird. (Prominte, trochu mi schazi ceske ekvivalenty.) Na jare je jich vzdy na travniku po desti par - vytahuji ze zeme zizaly.

Delame jim krmitka pres zimu z kontejneru a kartonu na dzus. Nekteri jsou ale pekne vybiravi, bud' jim ten druh zrni ci 'krmitka' nevyhovuje. Kdybych umel 'reci ptaci' tak bych se jich na to rad zeptal. [smích]

105776

14.5.2006 11:22

RE: Je to tak, v Kanade je hodne ptactva

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105776

>a je radost se na ne divat a poslouchat jejich zpev. Taky je se
>zenou radi skrz sklenene dvere pozorujeme. Nejuzasnejsi je
>Cardinal a Blue Jay, ti jsou opravdu skveli. Jinak zdaleka
>nejpocetnejsi je Robin, ale jsou tu take Finchove a dokonce jsme
>tu videli Hummingbird. (Prominte, trochu mi schazi ceske
>ekvivalenty.) Na jare je jich vzdy na travniku po desti par -
>vytahuji ze zeme zizaly.

Ten Hummingbird, to je kolibřík, takže je tam v Kanadě máte také. Blue Jay, to je sojka. Finch, to je pěnkava. Ty tady také jsou... Krásné je zde časné ráno, toho zpěvu! [smích]

105794

14.5.2006 14:24

No..scíp!

krysa 84.?.?.?

ad.: Budky byly nabízeny ve výrazné slevě – z původní ceny 27 dolarů na 4.
.......
Jestli já nejsu vůl, že se drbu v elektronice... kdybych místo toho dělal ptačí a veverčí a jiný budky, a expedoval je do Kanady, tak sju dávno vysmátej!

Budka na ptáka za 27 dolarů? Sice nevim kterejch, ale cca 1 dolar 20 vočí...
..budka za 540korun???

Když bych si řekl 250CZK za vyčištění videa tak každej prská, jak kdybych mu stál na kuřím voku. Co to proboha stojí u vás pokud to vůbec někdo umí a dělá???

A co pak stojí psí bouda na "velkýho haf"??
Něco jako menší chata u nás???

105807

14.5.2006 17:23

RE: No..scíp!

Zvědavej 4.?.?.?

Reakce na 105807


>Když bych si řekl 250CZK za vyčištění videa tak každej
>prská, jak kdybych mu stál na kuřím voku. Co to proboha
>stojí u vás pokud to vůbec někdo umí a dělá???

Umí a dělá! Ale uznejte sám: Zdejší electronické opravny (Electronic Hospitals) účtují cca $ 60 i více za hodinu práce, tak se běžné video VHS absolutně nevyplatí spravovat. Dělal jsem to mimo své zaměstnání, více-méně pro známé, ale od roku 1995 se drasticky snížily ceny, že je lepší si koupit nový. Příklad: opravoval jsem VCR s pokaženým vkládacím mechanismem. Cena nového objednaného dílu byla $99. + poštovné $19. Celý nový VCR lze koupit už od $50. Takže ty opravy se vyplatí pouze u drahých, profesionálních, přístrojů. Jinak zde v USA (a zřejmě i Kanadě) už se pořady nahrané na VHS tapes pouze doprodávají, vše nové běží na DVD. Sám jsem si chtěl svou videotéku předělat z VHS na DVD, ale poněkud mne zarazilo zjištění, že životnost těch doma vypalovaných DVD je značně omezená. Tak nevím. Čekám, co přinese nová technologie Blue Ray...

105827

15.5.2006 2:13

RE: No..scíp!

zap 69.?.?.?

Reakce na 105807

Pane Crisso (nejde my to puvodni jmeno pres klavesnici [velký smích] ),

vite to mate jako s temi cinskymi botami. Vyrabeji se za 15 a prodavaji za 150. Rozdil shrabnou dovozci a prekupnici. Myslim, ze s Vasimi budkami by to nebylo jinak. Takze si dejte pohov v nahlem zaujeti pro pridruzenou vyrobu ptacich budek 'Crissa' (ci jeste lepe Cryssalis) pro kanadsky trh! [mrknutí jedním okem]

105865

15.5.2006 2:07

Co me napada v teto souvislosti,

zap 69.?.?.?

je, jaky zajem a jakou zazivnou debatu dokazeme rozproudit bez toho, ze bychom neco kritizovali, ci nekomu nadavali (ne ze by tu byl nekdy takovy pripad [mrknutí jedním okem] ).

Tudiz, zde vidime jak obycejna lidska vymena na dane tema je prospesna a uspokojujici. Myslim, ze si muzeme vsichni gratulovat. A jeste jsme se mimochodem jeden od druheho neco naucili! [smích]

105864

15.5.2006 3:17

My ,koupajici se maly zakaznici,slunecny ptacek nasich zahrad.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

http://212.227.92.102/img/13686/pd419606_s.jpg

http://www.photographersdirect.com/buyers/stockphoto.asp?imageid=419776

Australska priroda je unikatni pro oko Evropana a ptaci rovnez,pres den v horkem dnu je nevidime a neslysime ,za to navecir a brzo rano davaji o sobe dobre vedet.Jeden ,z tech malych ptacku je slunecny ptacek,ptacek,proto ,ze meri tento "Sunbird"-Nectarinia jugularis pouhych 10-12 cm a zije jen v uzkem pruhu podel pobrezi tropickeho statu Queensland-kralovnin pozemek.
Rano ,jdete zalevat,je kolem 9 hodiny aptaci se uz skovavaji pred sluncem ,teplota uz je na 30C.,ale jen rozpraskem vody prelijete male stromky Paw-Paw,tak odnikud prileti slunecni ptacek a hned na sirokych listech zachycuje kapky vody a zacina se v nich s trepetajicimi kridli koupat,tak mu nabidnu drobnou sprchu a on jen pouhych dvou metru uziva teto priviligovane chvile a prolitava mlhou "deste" a uziva sprchy ,kamkoliv se ted pohnu se zalejvanim ,tak mne sleduje a je vsude ,kde zalevam i se svymi dvema samickami,vsichni se i po zadech "klouzaji" po sirokych listech ,kde ke konci listu prejdou do letu,aby znova se sklouzli,jeste dlouho po zalejvani douschnuti vody vyuzivaji moznosti se osvezit v nastavajicim horkem dnu,nekdy se mi zda ,jakoby doslova cekali az pujdu do zahrady pravidelne rano zalevat,co myslite?
Nasemu znamemu si udelal hnizdo nad umyvadlem a strpel myti cele rodiny az do dne ,kdy vyvedl mlade,prvni let zkoncil na prsou meho znameho a rodice maleho letce krikem upozornovali na spatnou "pristavci drahu".
Je pekne pozorovat ,jak helikopterim letem vsakuje nektar z kvetu a jak nevynecha jediny kvet,sbira pavuciny na stavbu sveho hnizha,ktere si udela mnohdy v podnajmu cloveka,jeho nepriteelm je kobercovy had ,jez nekdy zahubi sedici samicku i s mladymi.

http://www.natureeyes.dk/_dias/JD03000.jpg

105873

Příspěvků: 59

13.05. 05:34 Mirda  Je to nádhera, takhle pozorovat přírodu a hlavně ptactvo čachtající se v ptačí lázni.
13.05. 14:39 Vladimír Stwora  RE: Je to nádhera, takhle pozorovat přírodu a hlavně ptactvo čachtající se v ptačí lázni.
13.05. 10:52 X.Note  ..
13.05. 14:23 Aja  Musim
13.05. 14:44 Vladimír Stwora  RE: Musim
13.05. 16:33 Aja  RE: Musim
13.05. 15:31 eugen  foto
14.05. 09:37 Zdenek Matoušek  Eugen Špelec - ostrostřelec
14.05. 14:30 zap  RE: Eugen Špelec - ostrostřelec
15.05. 23:52 Zdenek Matoušek  RE: Eugen Špelec - ostrostřelec
13.05. 19:27 Zvědavej  Hezký článek
13.05. 22:47 eugen  RE: Hezký článek
14.05. 03:29 zap  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 14:19 eugen  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 15:07 zap  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 16:17 eugen  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 18:14 zap  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 20:12 Lev.  Skunk
15.05. 02:00 zap  RE: Skunk
15.05. 10:57 Lev.  RE: Skunk
15.05. 02:19 eugen  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 18:28 zap  RE: Hezký článek - ale myvalove ne!
14.05. 11:16 Zvědavej  RE: Hezký článek
14.05. 15:13 eugen  RE: Hezký článek
14.05. 16:48 Antiseptik  RE: Hezký článek
14.05. 17:41 Zvědavej  RE: Hezký článek
14.05. 17:51 Vladimír Stwora  RE: Hezký článek
14.05. 20:59 Zvědavej  RE: Hezký článek
15.05. 01:31 eugen  RE: Hezký článek
15.05. 02:34 zap  RE: Hezký článek
15.05. 08:14 Ben Hur  RE: Hezký článek
15.05. 03:13 Zvědavej  RE: Hezký článek
15.05. 02:30 zap  RE: Hezký článek
15.05. 03:17 Zvědavej  RE: Hezký článek
15.05. 07:48 Tom  RE: Hezký článek
15.05. 17:41 eugen  RE: Hezký článek
15.05. 18:49 Tom  RE: Hezký článek
15.05. 20:49 eugen  RE: Hezký článek
15.05. 05:53 Rene Bartosek  RE: Hezký článek
13.05. 22:34 trodas  Proc letaji ptaci k ceste?
14.05. 02:43 Vladimír Stwora  RE: Proc letaji ptaci k ceste?
13.05. 22:57 Emma Bovary  Smutná příhoda z tohoto týdne
14.05. 01:42 Vladimír Stwora  RE: Smutná příhoda z tohoto týdne
14.05. 02:34 Emma Bovary  RE: Smutná příhoda z tohoto týdne
14.05. 02:40 Vladimír Stwora  RE: Smutná příhoda z tohoto týdne
14.05. 03:45 zap  RE: Smutná příhoda z tohoto týdne
14.05. 00:58 Stehno  Poslal som pánovi Stworovi
14.05. 04:14 Vladimír Stwora  RE: Poslal som pánovi Stworovi
14.05. 23:10 Stehno  RE: Poslal som pánovi Stworovi
14.05. 23:22 Vladimír Stwora  RE: Poslal som pánovi Stworovi
14.05. 01:35 Mirek  Drozd ve hluboké budce asi nezahnízdí
14.05. 02:36 Vladimír Stwora  RE: Drozd ve hluboké budce asi nezahnízdí
14.05. 03:42 zap  Je to tak, v Kanade je hodne ptactva
14.05. 11:22 Zvědavej  RE: Je to tak, v Kanade je hodne ptactva
14.05. 14:24 krysa  No..scíp!
14.05. 17:23 Zvědavej  RE: No..scíp!
15.05. 02:13 zap  RE: No..scíp!
15.05. 02:07 zap  Co me napada v teto souvislosti,
15.05. 03:17 Robert Nohejl  My ,koupajici se maly zakaznici,slunecny ptacek nasich zahrad.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 1

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 0

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
21,92 Kč
Euro
26,21 Kč
Libra
29,17 Kč
Kanadský dolar
16,88 Kč
Australský dolar
16,19 Kč
Švýcarský frank
24,22 Kč
100 japonských jenů
21,07 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,25 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,83 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 127,31 Kč
1 unce stříbra
495,98 Kč
Bitcoin
368 553,71 Kč

Poslední aktualizace: 27.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 678