Diskuze k článku

Neoliberální zmije na prsou

Příspěvků 35

4.5.2006 16:11

Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Prdelka 195.?.?.?

Doporučuji všem čtenářům si tento článek přečíst
třeba třikrát a povšimnout si vynikajích stylistických
obratů,které velice názorně a plasticky popisují skutečnost.
Příkladně - ... výstavní patolízalství ...
...cílený štěp neoliberalismu ... ale i - ...očekávat
nejedno podrbání od svých pánů s pejzy ...
...améby politického života zamilovaně tokají na jedné větvi ...
Již dlouho jsem takhle "poeticky" "výživný" text nečetl.
I obsahově jde o závažnou obžalobu současné stavu "politiky",
nepolitiky.

105046

4.5.2006 23:05

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 105046

>Již dlouho jsem takhle "poeticky" "výživný" text nečetl<

No já mám spíš dojem že té "poetické výživnosti" je tam dost na úkor informační hodnoty. Autor (zajímavá fotka nějaký přestárlý skinhead[zmaten]) očividně nemá jasno v základních pojmech. Zřejmě mu leží v žaludku tzv levicový liberálové které ale zcela mylně označuje za "neoliberály" což je ale trochu něco jiného, ekonomický směr vycházejíci z rakouské a chicagské ekonomické školy jehož hlavním proponentem v Česku je kritik "nepolitické politiky" a v článku zmíněného Havla současný prezident Václav Klaus.

105065

5.5.2006 1:11

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Aaron Katz 207.?.?.?

Reakce na 105065

Pani Bovary, abych se priznal, me to pripada, ze ten pan nam chtel ukazat co se ve skole naucil. Jaka slova, jake obraty. Ale nema to hlavu ani patu.
Co se mu vlastne nelibi? Proti cemu je? To co je povazovano za neco v Evrope je uplne jinak chapano v USA ci v Cechach.
Muze mi to prosim vas nekdo vysvetlit. Ale polopate.

105069

5.5.2006 21:58

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Ezop cz_dragon (zavináč) post (tečka) cz 199.?.?.?

Reakce na 105069

Tento clanek je presne o opaku nez je vase vira. "Tikkun olam (תיקון עולם) je v Hebrjstine nazev ktery se preklada do Cestiny jako "spravovat svet" Je to velice dulezity vyraz v zidovstvi(Judaism) a vyjadruje zidovsky(Jewish) pojeti socialni spravedlnosti.

Motto Komunisticke strany -- "Kazdy podle svych schopnosti, kazdemu podle jeho potreby" -- padne perfectne s zidovskym ucenim o socialni zodpovednosti a socialni spravedlnosti.

"from each according to his ability, to each according to his need"

http://www.aish.com/literacy/jewishhistory/Crash_Course_in_Jewish_History_Part_59_-_The_Face_of_Anti-Semitism.asp

105122

6.5.2006 0:45

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Ezop 4.?.?.?

Reakce na 105122

OOOOps, zapomel jsem dodat; Ja mam vzdycky velikou potrebu kdyz lezim na zadech a drbu si koule.

105127

5.5.2006 2:02

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Ezop cz_dragon (zavináč) seznam (tečka) cz 4.?.?.?

Reakce na 105065

Zridka se uchyluji k “ad hominem” utoku, ale Vasem pripade udelam vyjimku! Dokavad nenastudujete Hayeka a Ayn Rand, tak prosim neotvirejte svoji hubu, nebot z ni lita jemom garbagge! Nedavno, jste v jednom vasem prispevku napsala, ze Ayn Rand je pravicova svine, horsi nez Hayek! Ayn Rand neni do prava ani do leva od Hayeka, ale jak vidim moralita je Vam zrejme na velky obtiz! Ocividne vidim, ze vubec nevite o cem autor tohoto clanku pise!

105070

5.5.2006 15:08

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 105070

Pane Ezope bez "ad hominem" útoku. Nebudu zastírat že myšlenky Ayn Rand jsou mi vzdálené ale mít alternativu vybrat si jako menší zlo mezi Ayn Rand a Josifem Stalinem tak si vyberu Ayn Rand stejně tak jako kdyby na místě "otce národů" byl Ernst Junger.
Zdravím.
Emma

105107

5.5.2006 13:57

RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!

drUgstore 85.?.?.?

Reakce na 105065

jmena, nalepky a znaceni jsou mi celkem lhostejne (mozna k me vlastni skode?) a povazuji je za okrajovou zalezitost. podstatou clanku je konstatovani, ze existuje vlivna, medialne dobre zakotvena skupina lidi, kteri pomoci moralizovani povyseneho na zakon presouvaji realnou moc z rukou volenych do rukou nevolenych. do rukou, jejichz ramena a hlavy jsou buhvikde v dali.
to je dulezite a v tom ma autor (bohuzel) plnou pravdu. v tom vidim smysl clanku.

105105

5.5.2006 0:29

Ukázka neoliberálního myšlení

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 105046

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006050301

105066

4.5.2006 17:03

Zadost

NP narodni-politika (zavináč) narodni-stran 62.?.?.?

Prosim autora clanku, aby se spojil s redakci NP, ktere publikovany text zaslal. Doslo k male chybe... Dekujeme
narodni-politika@narodni-strana.cz

105047

4.5.2006 19:05

Napsané je to skutečně pěkně

Karel z Čech 212.?.?.?

i když kema kemovič zmíněné pejzatce určitě nepřekousne. Neoliberál stejně jako neokonservativec jsou zhoubou současného lidstva. Těžko rozhodnout, který z nich je větším zlem. Nutno ovšem konstatovat, že spolu si oba velmi dobře rozumí a navzájem se doplňují. Viz Havel a Bushevik.
Odéesácký bushekický patolízal Jan Vidím, současný předseda parlamentního výboru, stále ještě trvá na tom, že Bushevik oprávněně hledá v Iráku ZHN. A tohoto dementního zmrda ODS opět dala na přední místo své kandidátky.

Zahraniční zájmy v našem parlamentu zastupují tedy nejen členové ČSSD, ale stejnou měrou i členové ODS.

105050

5.5.2006 2:13

Možno si pamätáte ten vtip o Leninovi...

Stehno 69.?.?.?

Nejakým zázrakom ho sovietskí vedci zobudili, ale naraz im záhadne zmizol zo špitálu.Nastala panika, ale ako záhadne zmizol, tak sa záhadne odniekiaľ znovu objavil v špinavých montérkach, spotený, s čiernzmi rukami a ksichtom.Začali sa ho vypytovať, ako k tomu prišiel. Bol som znovu premastiť Auroru, musíme začať odznova - prehlásil.
Vyzerá to ako zmrtvýchvstanie, ale asi tento liek nieje dosť účinný.Žial liek na sracku spôsobenú liberalizmom a inými izmami nebude v pilulkách, a liečba, ak bude vôbe možná, musí byť radikálna.
S úctou Viktor

105072

5.5.2006 4:46

Zajimave, ac podivne sdeleni.

zap 69.?.?.?

Takze "neoliberalove ve spojeni se socialisty ohrozuji prave konzervativce"?! Co to je prosim vas za scenu? Zni mi to jako presny opak te severoamericke... ze by 'nadnarodni spiknuti' pouzilo opet pruzne taktiky rozkladu zapadni kultury vhodnou modifikaci podle mistnich podminek? Nechce se mi verit.

Spis se jedna o odraz male ceske sceny. Evropska a tim i ceska politika jsou v jasne defenzive vuci americke svalohre. Mam za to, ze tento clanek popisuje evropske 'alergie', prujem z ocekavane nakazy, vic nez co jineho. Prava hodina Evrope jeste neuhodila, ale mejte se na pozoru!

105076

5.5.2006 10:28

Narodne staty

Rastík 212.?.?.?

Nacionalizmus, resp. ochrana obcianskych prav na narodnej urovni nie je vobec riesenim sucasnej krizovej situacie. Prave preto, ze ekonomicke subjekty su nadnarodne, nie su narodne staty vobec schopne ich regulovat. Riesenim ale nie je dalsia centralizacia a vytvaranie akychsi superstatov, ale naopak rozsiahla decentralizacia - jedine vytvaranim lokalnych komunit, ktore budu co najviac sebestacne sa da otupit ekonomicka sila nadnarodneho kapitalu. Podla mna musi spolocnost prejst do podobnej formy ako tomu bolo pred 19. stor., ked este neboli jednotlive narody plne sformovane a statne celky nefungovali na narodnom principe, ale tentoraz to musi byt na kvalitativne vyssej urovni. Preto je aj multikulturalizmus velmi uzitocny, lebo ludia si musia uz konecne uvedomit, ze neexistuje ziadna vyspelejsia kultura alebo nadradeny narod/rasa/nabozenstvo (dosadte si co chcete). Existuje len jediny ludsky druh, a kazdy zivocich s jedincami rovnakeho druhu spolupracuje, pretoze je to nevyhnutna podmienka prezitia. Suhlasim s autorom, ze sucasna situacia je krizova a treba s nou nieco robit, ale nacionalizmus je jednoducho spiatocnicky.

105089

5.5.2006 11:50

Kazdy ,co si udela ,bude mit,kazdy ,dostane to ,co si zaslouzi,kazdy,mysli,ze on to predevsim nebude ,kdo bude platit ce

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Czechs to get Haifa doctorates

The Former Czech president and a Czech Jewish writer will receive honorary doctorates from the University of Haifa.
Vaclav Havel and Arnost Lustig will be awarded in late May, according to the Czech daily Pravo.

Havel, 69, has been nominated repeatedly for the Nobel peace prize, and Lustig, 79, for the Nobel prize for literature.

Lustig, based in the United States since the 1970s, has written more than two dozen books, mainly novels, but also short stories and dramas, most of which concern life and death in Nazi concentration camps.

Havel, a playwright who led the anti-Communist movement in Czechoslovakia, has done much for the local Jewish community, advocating restitution of property and Holocaust education.

Havel, 69, has been nominated repeatedly for the Nobel peace prize, and Lustig, 79, for the Nobel prize for literature.
Lustig, based in the United States since the 1970s, has written more than two dozen books, mainly novels, but also short stories and dramas, most of which concern life and death in Nazi concentration camps.
Havel, a playwright who led the anti-Communist movement in Czechoslovakia, has done much for the local Jewish community, advocating restitution of property and Holocaust education.


PRAGUE, May 1 (JTA) - For four days, there were possibly more Jews in the Czech capital than at any time since World War II. Pribyvaji a pribyvaji a jednoho dne lide zjisti to ,co dnes Americani,ze jsou otroci Israelu,v Americe otevrene pisi ,ze Americane umiraji za israel aza olej ,abytekl do Haifa-Israelu.
Maccabi Tel Aviv failed in its quest for a third straight Euroleague championship, but its fans emerged as the big winners on a joyous and boisterous weekend in Prague.
Po celem svete se za penize krestanu staveji holocaustova musea ,samozrejme i jejich synagogy,po celem svete se snazi vnutit krestanskym zemim sve zakony,tak ,jak donutili Americany prijmout zakony Noahide,kde je dnes jedina krestanska zeme,kde neni zidovsky vliv?
V Americe ,obe politicke strany skakaji ,jak zide piskaji,vubec neni rozdilu,jedne strany proti druhe ,obe nasleduji zidovskou politiku- Democrats and Republicans committed to greater energy independence for the United States at an American Jewish Committee conference.
Without knowing, America has been paying and dying for Israel for the last fifty years. Yet the guilt of WW II, which neither America nor American Jews were ...
www.axisoflogic.com/artman/publish/article_20621.shtml - 34k -
Dnes se v Americe zidovsky prani stava ,pranim cislo 1 ,ostatni neni uz dulezite-First Amendment or "Israel First"
Americky president,jakokazdy jiny vedel ,kam smerije ,tak zvana domaci politika,ale Americane nikdy nevzali zadne VAROVANI VAZNE A VYSLEDEK JE ZNAT DNES- "We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated governments in the civilized world. No longer a government by free opinion, no longer a government by conviction and the vote of the majority, but a government by the opinion and duress o...

Kráceno (Editor)
(Oceňuji, že už anglické pasáže zčásti překládáte.Pokud ale překlady promícháte s anglickým textem, jsou vaše příspěvky hodně náročné pro čtenáře.Přimlouvám se za češtinu a odkazy na příslušné linky.Díky.Editor)

105096

5.5.2006 12:46

'...Přimlouvám se za češtinu a odkazy na příslušné linky..' (napomina pan editor)..

Peter Veliky 70.?.?.?

Pan editor se nema co primlouvat, pan editor ma pravo, autoritu a povinost vuci ctenarum kteri anglictine 'nehovi' dat panu Nohejlovi tak zvaneho padaka pokud se neodhodla mluvit tak 'jak mu huba narostla'.
Co kdyby mi ostatni tez zacali sem lepit anglicke texty?
(Kdyby jste sem i vy ostatní začali umísťovat anglické texty, byli byste taktéž zdvořile vyzváni, abyste tak nečinili. Vaší připomínku ve věci vymezení práv a povinností editora beru na vědomí, ale o tomhle vy nerozhodujete. Respektujte to, prosím. Děkuji. Editor)

105102

7.5.2006 16:25

RE: '...Přimlouvám se za češtinu a odkazy na příslušné linky..' (napomina pan editor)..

eugen 160.?.?.?

Reakce na 105102

>Pan editor se nema co primlouvat...dat panu Nohejlovi tak zvaneho padaka
ta nesrozumitelna anglictina mi samozrejme vadi ale pan nohejl udelal velke pokroky oproti dobam co sem vkladal mnohdy jen samotne anglicke texty a jelikoz rad ctu jeho prispevky v nichz to s nami krestany mysli nepochybne dobre tak s zadnym padakem rozhodne nesouhlasim.
navic je to zrejme stary pan desitky let zijici tam u klokanu jemuz ty preklady a nekdy,trochu i psani jiz dnes cini drobne potize,ze si nejakou tu toleranci jiste zaslouzi.

105214

5.5.2006 17:27

plácání

čtenář 86.?.?.?

Ačkoli se považuji za zastánce konzervativních hodnot, tento článek považuji za téměř bezcenný. Autor v něm plácá a tím vlastně poškozuje český jazyk - prosazuje plácání jakožto obsah.

105113

6.5.2006 4:38

Ten článok má hodnotu....í

Stehno 69.?.?.?

Reakce na 105113

...presne tú istú , ako tvoj názor.Až budeš schopný popísať rozdiel medzi tvojim perfektne zdokumentovaným názorom a tým , čo bolo na tejto stránke prezentované, tak si dobrý.
S úctou Viktor

105139

6.5.2006 12:57

chapem to takto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Clanok som pochopil takto:
autor krytyzuje (vytyka to liberalom):
kozmopolityzmus-svetoobcianstvo-nadnarodny resp."nenarodny princip",
relativizaciu moralky spojenu s ateizmom("nic neni dano" vse pri je jen veci dohody),
a naznaky "skryteho socializmu" vid europska unia s byrokratickym centralistickym direktivnym aparatom.

105156

6.5.2006 14:58

Výborný článek

Zorba 83.?.?.?

Jedná se o velmi povedený článek s kterým zcela souhlasím. Neoliberalismus je skutečně jedna z nejhorších ideologií současnosti a má velký podíl na tragické situaci v níž se nacházíme. Právě neoliberálové(nebo taky neokonzervativci, není mezi nimi prakticky rozdíl) jsou ti kteří stojí v čele toho svinstva jež se dnes ve světě děje, v čele globalizace a NWO. Právě USA, bašta neoliberálů(at už Bush nebo Clinton nebo nějaký jiný zločinec, není mezi nimi rozdíl) šíří tento odporný světonázor po celé planetě pod záminkou demokracie a neváhá ho prosazovat i silou zbraní. Jejich cílem je(jak bylo v článku řečeno) zničit všechny tradiční hodnoty, národy, kultury a tak docílit světovlády, nebot lidé bez identity kteří necítí žádné skutečné povinnosti k nikomu a ničemu se dají nejlépe ovládat. Zlo neoliberalismu je prosazováno jak z Bruselu tak i z Washingtonu a svůj podíl má samozřejmě i Tel Aviv. Je třeba se proti tomuto zlu postavit bránit svobodu a vlast. Jedinou ideologií jež nás může před neoliberalismem zachránit je nacionalismus.

105158

6.5.2006 15:33

RE: Výborný článek

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 105158

Dobrá tak nacionalismus nás ochrání před NWO, ale kdo nás zase ochrání před lidmi s podobnými názory, jako máte vy? Co když se někomu nebude zdát mé vyznávání tradic? Co když s vámi prostě nebude někdo souhlasit? Co když se někomu bude více pozdávat NWO než vaše "envéó"? Zastřelíte takového člověka v revolučních dobách? Násilí plodí zase jen násilí, nemůžete nikoho nutit k tomu, aby dělal něco, co je mu proti srsti, vrátí se vám to i s úroky.
Nezměníte svět se zbraní v ruce, ke skutečné změně může dojít pouze postupným a nenásilným vývojem. To nakonec zjistí úplně všichni, někdo dříve, někdo později. Doufám, že na to přijdete i vy.

105161

13.5.2006 22:42

RE: Výborný článek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 105161

Národní stát představuje dobro pro celou společnost, takže není potřeba kohokoli před ním chránit. Za odlyšný názor by určitě neměl být nikdo pronásledován. Jinak násilí je sice špatné, ale bohužel mnohdy nutné. Jak by jste např. chtěl zastavit Německo za světových válek když ne násilím. Jinak to tehdy nešlo a jinak to nepůjde ani v případě zastavení americké hrozby.

105754

6.5.2006 18:30

RE: Výborný článek

čtenář 86.?.?.?

Reakce na 105158

Potíž je ale v tom, že vy ten neoliberalismus příliš zevšeobecňujete a člověk podle vás by asi ani neměl jet na dovolenou do zahraničí, aby nebyl třeba vámi nebo někým podobným označen za zločinného nadnárodního globalistického neoliberála. Uvědomte si, že např. na panevropanství, tedy na společnou evropskou identitu lze pohlížet i jako na skutečně konzervativní hodnotu - je totožná např. s identitou královských rodů. Toto konzervativní panevropanství vycházející z Evropy samotné bylo rozbito po první světové válce a nyní je nahrazeno něčím zcela jiným - neoliberalismem, chcete-li Ale nelze do neoliberalismu házet všechno. Nacionalismus je zase opačný extrém.

105168

13.5.2006 22:46

RE: Výborný článek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 105168

Neřekl bych že zas tak moc zevšeobecnuju. Dnešní panevropství není v drtivé většině případů založeno na nějakém odkazu starých monarchií, ale na neoliberalismu. A před rokem 1914 tu taky žádné panevropství nebylo, byly tu nárádní(i kydž někdy i mnohonárodnostní) státy.

105755

6.5.2006 22:39

Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

case 62.?.?.?

Reakce na 105158

Mezi neokonzervatismem a liberalismem je propastny rozdil, jak je ostatne zrejme jiz z jejich nazvu. Podobne je rozdil mezi liberalismem a socialismem
diktovanym EU.
Liberalismus zada svobodu pro jednotlivce a mezi individualni svobody jiste patri pravo vlastnit a se svym vlastnictvim svobodne nakladat.
Neokonzevativci pohrdaji obcanskymi svobodami a omezuji individualni prava.
Pohrdaji rovnez vlastnictvim, jak mimo sve uzemi tak v ramci USA.
Neokonzervativci deformuji trh monstroznimi valecnymi zakazkami pro spratelene korporace.
EU v zajmu boje proti terorismu rovnez omezuje individualni svobody a v ramci "socialniho statu" zadava nesmyslne danove pobidky spratelenym korporacim a proletarizuje spolecnost.
EU i neokonzevativci smeruji k fasismu byt kazdy z jine strany.
S liberalismem to ovsem nema nic spolecneho...

105175

6.5.2006 23:09

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 105175

No aspon že někomu to tady myslí.

105179

7.5.2006 15:58

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 105179

Budte v klidu madam Bovary lidi, to casto neumi sformulovat, ale ze se nase realna demokracie totalizuje vedi aspon na Zvedavci skoro vsichni. [oči v sloup]

105210

13.5.2006 22:49

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 105175

Nevím jaký liberalismus máte na mysly, ale dnešní neokonzervativci jsou vesměs liberálové a jejich program je stejný jako program neoliberálů. Všichni společně podporují individualismus, morální úpadek, multikulti, globalizaci, agresivní politiku USA atd.

105757

14.5.2006 1:18

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

case 62.?.?.?

Reakce na 105757

V cem podle Vas spociva liberalismus(ci neoliberalismus) neokonzervativcu?
Cti snad individulani svobody?Uznavaji nedoknutelnost vlastnictvi?Chteji minimalni stat (nebo jako my libertariani zadny stat [mrknutí jedním okem] )? Podporuji deregulaci trhu?
Rad uvitam priklady.
Trosku se Vam to plete.

105763

14.5.2006 11:02

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 105763

Takže k vámi uvedeným příkladům. Neokonzervativci podporují individualismus a atomizaci společnosti, chtějí minimální stát, podporují absolutně volný celosvětový trh, bez státního omezování atd. Stačí se podívat na politiku vlády USA která je přesně taková.

105791

14.5.2006 17:19

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

case 62.?.?.?

Reakce na 105791

Jak neokonzervativci podporuji individualismus(ci minimalni stat)?
Neokonzervativci v zadnem pripade nepodporuji volny svetovy trh(to by jim napr. nevadilo jaka mena je pouzivana pri platbe za ropu etc.).
Neokonzervativci se chovaji imperialne tj. narokuji veskere vyhody a zdroje pro USA. Co to ma, prosim, spolecneho s liberalismem?
Co mate proti podpore individualismu (ackoliv trvam na tom, ze neokonzervativci ho nijak nepodporuji)?Co Vam vadi na minimalnim statu?Stat je mimoradne spatny hospodar a pricina veskerych valecnych konfliktu.
Tezko si dovedu predstavit jak napr. Hitachi napadne vojensky Intel ...

105826

16.5.2006 21:28

RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 105826

>Jak neokonzervativci podporuji individualismus(ci minimalni
>stat)?

Podporují ho jak ideologicky(tedy v tom co hlásají a šíří po světě, demoliberalismus atd.) a taky svojí faktickou politikou, viz. např. neustálé snižování daní, likvidování sociálího systému, minimální utrácení státních peněz na školství atd. přenechávání stále většího prostoru nadnárodním koncernům a soukromému sektoru atd.

>Neokonzervativci v zadnem pripade nepodporuji volny svetovy
>trh(to by jim napr. nevadilo jaka mena je pouzivana pri platbe za
>ropu etc.).

Tak proč by jinak podporovali všemožné integrační procesy(NAFTA, EU atd.) a instituce jako MMF nebo Světová banka a globalizaci vůbec.

>Neokonzervativci se chovaji imperialne tj. narokuji veskere
>vyhody a zdroje pro USA. Co to ma, prosim, spolecneho s
>liberalismem?

Ano neokonzervativci se přesně tak chovají, s liberalismem to ale není nijak v rozporu, nebo si snad myslíte že liberálové nemohou být agresivní a panovační. Přesně takový jsou jak neokoni tak i neoliberálové.

>Co mate proti podpore individualismu (ackoliv trvam na tom, ze
>neokonzervativci ho nijak nepodporuji)?Co Vam vadi na minimalnim
>statu?Stat je mimoradne spatny hospodar a pricina veskerych
>valecnych konfliktu.

Individualismus se podílí na rozkladu tradičních hodnot a společnosti, individualisté myslí především na své JÁ a nikoli na vyší hodnoty. Dále minimální stát znamená ztrátu národní suverenity a možnosti národa aby si sám vládl. V takovém státě jsou pak různé nadnárodní instituce a koncerny vlivnější než vláda státu. Nemyslím si že by byl stát špatný hospodář. A myšlenka že jemožná lidská společnost bez státu je utopií jež byla vlastní jak komunistům tak i dnes neokonům a neoliberálům. A i když zde neexistovali státy tak i přesto byly války, vedly je různé kmeny apod.

>Tezko si dovedu predstavit jak napr. Hitachi napadne vojensky
>Intel ...

[zmaten] [zmaten] [zmaten] Tuhle vaši poslední větu asi nějak jsem nepochopil.

106052

7.5.2006 3:14

vyborny clanek,

eugen 160.?.?.?

v nemz jeho autor se sqelym pozorovacim talentem mistrne,pomoci presnych vyrazovych prostredku popisuje myslim zcela dokonale smutnou a sklicujici realitu dnesni,vsive doby.
doby kdy jsme stale vice a vice zaprodavani cizim mocnostem,cizim zajmum a cizim nadnarodnim korporacim.
clanek by mel byti zcela povinne siren ceskymi medii coz vsak nelze mimo jine pro to,ze ta media jiz davno vesmes nejsou ceska a v ceskych rukou.
nepekne pekne to sracky predstavuji dnesni dobu.

105187

9.5.2006 12:24

Libertariáni

Leonardo Cupránek 84.?.?.?

Asi proto se ti praví liberálové museli přejmenovat na libertariány, protože liberálem se dnes skutečně nazývá každý socan.

105350

Příspěvků: 35

04.05. 16:11 Prdelka  Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
04.05. 23:05 Emma Bovary  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 01:11 Aaron Katz  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 21:58 Ezop  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
06.05. 00:45 Ezop  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 02:02 Ezop  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 15:08 Emma Bovary  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 13:57 drUgstore  RE: Zásadní příspěvek - vynikající jazyk!
05.05. 00:29 Emma Bovary  Ukázka neoliberálního myšlení
04.05. 17:03 NP  Zadost
04.05. 19:05 Karel z Čech  Napsané je to skutečně pěkně
05.05. 02:13 Stehno  Možno si pamätáte ten vtip o Leninovi...
05.05. 04:46 zap  Zajimave, ac podivne sdeleni.
05.05. 10:28 Rastík  Narodne staty
05.05. 11:50 Robert Nohejl  Kazdy ,co si udela ,bude mit,kazdy ,dostane to ,co si zaslouzi,kazdy,mysli,ze on to predevsim nebude ,kdo bude platit ce
05.05. 12:46 Peter Veliky  '...Přimlouvám se za češtinu a odkazy na příslušné linky..' (napomina pan editor)..
07.05. 16:25 eugen  RE: '...Přimlouvám se za češtinu a odkazy na příslušné linky..' (napomina pan editor)..
05.05. 17:27 čtenář  plácání
06.05. 04:38 Stehno  Ten článok má hodnotu....í
06.05. 12:57  chapem to takto
06.05. 14:58 Zorba  Výborný článek
06.05. 15:33 Jiří Koubek  RE: Výborný článek
13.05. 22:42 Zorba  RE: Výborný článek
06.05. 18:30 čtenář  RE: Výborný článek
13.05. 22:46 Zorba  RE: Výborný článek
06.05. 22:39 case  Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
06.05. 23:09 Emma Bovary  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
07.05. 15:58 Rene Bartosek  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
13.05. 22:49 Zorba  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
14.05. 01:18 case  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
14.05. 11:02 Zorba  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
14.05. 17:19 case  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
16.05. 21:28 Zorba  RE: Hloupy clanek nacionalisty, co zaslechnul nekde na prednasce jmeno Hayek
07.05. 03:14 eugen  vyborny clanek,
09.05. 12:24 Leonardo Cupránek  Libertariáni

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Milí čtenáři,

prosím zvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Zbývá několik dnů do konce měsíce a v pokladně chybí třetina potřebné čásky. Jsme bez reklamy, tudíž plně závislí jen na tom, co se sebere. Děkuji.

Ve zkratce

Rockefeller a pandemie29.03.20 12:55 Neurčeno 4

Fed nemůže opravit, to co je rozbité.28.03.20 19:25 USA 0

I na pokraji sil musí evropské státy platit „výpalné“ Bruselu v plné výši.28.03.20 15:29 Evropská unie 0

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 6

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 7

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 6

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Měnové kurzy

USD
24,73 Kč
Euro
27,40 Kč
Libra
30,61 Kč
Kanadský dolar
17,60 Kč
Australský dolar
15,18 Kč
Švýcarský frank
25,89 Kč
100 japonských jenů
23,04 Kč
Čínský juan
3,48 Kč
Polský zloty
6,03 Kč
100 maď. forintů
7,68 Kč
Ukrajinská hřivna
0,89 Kč
100 rublů
31,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 022,98 Kč
1 unce stříbra
345,74 Kč
Bitcoin
148 569,97 Kč

Poslední aktualizace: 30.3.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 100