Diskuze k článku

Útok v Jerichu

Příspěvků 52

17.3.2006 18:11

Neskutecne

merc 84.?.?.?

Je zajimave, ze tato izraelska akce vubec nikde ve vyssich mistech evropskych vlad nevyprokovala zadne odsouzeni. Jedna se o naproste pohrdani pravem a ukazuje to jak Israel bere vazne palestinskou samospravu a jeji svrchovanost. Israelsti predstavitele proste operuji v prostoru (Gaza a Zapadni breh), ktery povazuji za sve vysostne uzemi. Je taky jednoznacne, ze se jedna o predvolebni agitku a je na povazenou, ze zadna israelska politicka strana proti tomu neprotestuje. Je videt, ze v Israeli je demokracie daleko prazdnejsim slovem nez u nas.

98105

17.3.2006 23:03

RE: Neskutecne

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 98105

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=103941&tro945_0_0

98143

18.3.2006 0:33

RE: Neskutecne

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98143

to je presne ta prazdna diplomacie zminena v clanku - realna snaha by byla nevymenit straz s izraelskym okupantem...jsem si ale vedom, ze to bylo britske a nikoli EU rozhodnuti,

pravda ale je prosta - na tyhle povidacky jsou nektere zeme kupr. USA a izrael jiz hluche nebo je otoci ke svemu prospechu

98155

18.3.2006 6:33

RE: Neskutecne

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98143

Madam Bovary co se asi stane, pokud vubec dojde k rezoluci RB OSN? USA ji budou vetovat jako stovky predchozich. Britsti a americti pozorovatele se stahli, jinak receno USA a Britanie byli informovany a vicemene museli schvalit tento krok, takze prohlaseni nejake EK a predaku politickych stran je canc papiru bez jakekoliv vahy. Pokud Palestinci tvrdi, ze EU a USA strani Izraeli maji naprostou pravdu. EP a EK oprovdu smesne, kdyby Britanie a USA byli skutecne proti, tak jejich pozorovatele by zustali v Jerichu, a pokud by si to Izrael stejne liznul, tak by se mozna rozpoutal diplomaticky tanec a nejaky realny tlak. Jestli to ma byt ta povestna zapadni demokracie, ktera zabrani zvuli, tak to litame v peknem prusvihu. V tom pripade je rozumnejsi mit za spojence narodni stat, ktery mne v pripade nouze pomuze nez mit za spojence hromadu statu ( OSN, EU ), kterym pokud se dopracuji pracne k nejakemu spolecnemu postupu, pak jedno veto zatne tipec. A o "nezavislych mediich " si kazdy muze obrazek udelat sam, zajimalo by me co se delo, kdyby si treba do Izraele dojeli s tankem pro ty co nesou opovednost za raketovy utok treba na Jasina?

98194

17.3.2006 20:00

Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

...lide (Islam je opravdu velmi mirumilovne nabozenstvi) nez aby se od nich dala cekat rarna vojenska akce, jake by bylo pri takto drze provokaci Izraele treba.
Vydani veznu povazuji za nesmirne spatny krok a strasne zly precedent pro Palestince. Vlastne jim zide opet ukazali, kdo je kde panem a ze vsechny reci o miru, bezpecnostnich zarukach a pod. jsou jen reci.

Doufejme, ze radikalnejsi Hamas reorganizuje policejni slozky v Palestine a ze vytvori, stejne jako zida vytvorili podobna az zrudna komanda pred 1947, nejaka polo-oficielni komanda rychleho nasazeni, jenz budou schopna tyto zidovske drzosti zatrhnout a ukazat silu.
Zoufale to potrebuji. Viz valky Izraele:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wars_of_Israel [překvapení] [překvapení] [překvapení]

98124

17.3.2006 20:35

RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98124

jsem rad, ze v nutnosti vytvoreni takovych komand se shodneme, problem nebude ani lidsky ale ve vybaveni... snad otevre zbrojnice rusko a iran

98130

17.3.2006 22:50

RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 98124

Nevím jak to souvisí s islámem protože ta organizace LPFP jsou nějací ultralevicový marxisti a kdyby v nezávislé Palestině vládl Hamas tak s nima zatočí raz dva. Jinak ten israelskej ministr člen byl legitimní cíl. Je to lepší jít po hlavounech než se odpalovat v restauracích a pizzeriich.

98141

18.3.2006 0:28

RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98141

s LPFP mate pravdu
co se tyce komentare o pizeriich - obavam se, ze tady uz bych byl opatrnejsi - ministru je malo a maji dobrou ochranu, po kazdem utoku na nejaky cas cim dal lepsi... navic k miru je mohou donutit jen nasrany lide zespoda a jak historie ukazuje, lidi je potreba sokovat a teprve tak zacnou chtit - utlacovany zvysi svoji aktivitu, utlacovatel, ktery je za to trestan se radeji stahne - problem palestiny je zrejme take v tom, ze lide ziskavaji na nasili resistenci

98154

17.3.2006 23:13

Proč nepřišla pomoc

Jan Šimůnek 84.?.?.?

> ...velikost izraelského výsadku se nezdála být natolik
> veliká, aby nemohl být proveden eventuální krátkodobý
> protiútok s cílem evakuovat vlastní občany...

Problém je v muslimské obecně a arabské zvláště zbabělosti [oči v sloup]
Za válek mezi Araby a Izraelem běžně arabští bojovníci utíkali před izraelskými i tehdy, když měli několikanásobnou přesilu a i lepší vojenskou techniku. To je také jeden z důvodů, proč žádná z těch válek nedopadla pro Araby dobře. [chechtot]

98146

18.3.2006 0:04

RE: Proč nepřišla pomoc

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 98146

To nebude zbabělost. Arabové byli prostě obecně špatně vycvičeni, se špatným vedením a s nedobrou motivací, takže jim ani početní, ani velmi často kvalitativní (co se zbraní týče) převaha nebyla mnoho platná.

Ovšem třeba v 73 zase tak úplně neschopní nebyli, alespoň zpočátku.

98151

18.3.2006 0:24

RE: Proč nepřišla pomoc

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98151

me totiz napadlo, ale do clanku to nepatrilo, ze kdyz napr. iran vyzene cenu ropy - mohlo by to hned znamenat financovani pro ZOLDNERSKOU ARMADU, prosty outsourcing, vim, ze jsou spolecnosti, ktere maji perfektne vycvicene vojaky, vlastni tanky, delostrelectvo, otazkou je, jsou i nezidovske a maji ted termin i mimo irak [smích]? mozna tema pro malou studii pres google

98152

18.3.2006 6:38

RE: Proč nepřišla pomoc

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98151

Jo, kdy naposledy meli Arabove kvalitativni prevahu v letectvu? A kdy dostavali treba dulezite informace z americkych satelitu? [mrknutí jedním okem] Ono je sice hezky, kdyz ma jeden lepsi tank, ale moderni valku rozhoduje uz od te sestidenni letecka prevaha a taky informacni systemy, ktere urcuji aktualni polohu mobilnich slozek protivnika.

98196

18.3.2006 10:34

RE: Proč nepřišla pomoc

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 98196

Určitě v 50 a 60 letech. Kvalita minimálně srovnatelná, počty větší. První stroj, který přinesl určitou kvalitativní převahu Israele, byl až F-4 Phantom II v 70 letech.

Informace? Ano, ale nezapomeňte na podporu SSSR. Co třeba průzkumné lety Migů-25 sovětské jednotky, operující z Egypta? Izrael neměl nic, čím by je ohrozil. Prakticky to samé jako satelity USA [mrknutí jedním okem]

Já teď vůbec nechci polemizovat o tom, kdo byl v právu atd. Jde mi jen o technickou část. O to, že tvrzení, jak ti chudáci Arabové neměli šanci, je nesmysl. Prostě to nezvládli, i když prostředků měli dost.

98218

18.3.2006 10:48

RE: Proč nepřišla pomoc

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 98218

Motivace agresora je vždy nižší než motivace obránce. Proč by měli obyčejní vojáci umírat v cizí zemi za slávu nějakých politiků, kteří si jen sedí ve svých palácích v bezpečí.

98221

18.3.2006 14:28

RE: Proč nepřišla pomoc

zap 65.?.?.?

Reakce na 98221

V tomto pripade jsou (a byly) otazky 'obrance x utocnik' velmi mlhave. Navic, vlastnim vojakum vzdy reknete, ze ten druhy je 'utocnik'; pravda nikoho nezajima.

V Yom Kippur War to Izrael jen o vlas neprojel. Ne kvuli lepsi ci horsi motivaci, vyzbroji ci informatice, ale proste coby souhrn faktoru. Ale hlavne, kdyby nebylo doslo k MASIVNI pomoci z USA (air-lift nejvetsi od berlinske krize), mohlo dojit k tomu, ze se hranice vratily pred ty z r.67. A mozna jeste dale....

98242

18.3.2006 18:15

RE: Proč nepřišla pomoc

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 98242

No, to není tak úplně přesbné, americká pomoc byla důležitá hlavně až v opotřebovávací válce. A obdobně masivní pomoc směřovala ze SSSR do arabských zemí, na což se s oblibou zapomíná. Yom Kipur vyhráli hlavně Israelci sami...a opravdu to bylo dost těsné.

98259

18.3.2006 20:03

RE: Proč nepřišla pomoc

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98259

nicmene to je historie- tento konflikt se nerozhodne primou vojenskou akci - osobne se domnivam, ze spise pujde o systematicke podryvani izraele s cilem vynutit si stahnuti-pravda, oni jsou schopni prijit o deti a jejich hnaty a stejne se nenechaji na voziku odvezt (konkr. priklad) ale v takovem pripade porad zbyva jejich eliminace

98273

18.3.2006 19:50

RE: Proč nepřišla pomoc

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98218

Takze od 70tych let ma Izrael prevahu v letectvu? Od 80tych 90 let ma jaderne zbrane? Ted ma moderni ponorky od Nemcu. Napr. Britanie ma "pouze" ctyri ponorky na odpaloveni strel s plochou drahou letu Tritend. Jako prvni zahranicni zeme dostali v 90-tych letech Patrioty a probiha uzka technologicka ( technologicka spoluprace je mnohem vice nez-li pouze financni pomoc, nebo dodani zbrojnich systemu)spoluprace a pomoc radove v miliardach $ od USA rocne. A jedna otazka k te neschopnosti. Jake jsou vyhody a nevyhody agresora v pripade masivniho leteckeho utoku s cilem znicit telekomunikaci napadeneho a samozrejme jeho letectvo s vyuzitim aktualni zpravodajske informace? Jakekoliv vyhrady RB OSN proti porusovani mezinarodnich dohod ohledne odstrani elegantni veto USA. Nejak jsem krome unosu Mordechaje Vanunu Mossadem nezaregistroval, nejaky protest proti vojenskemu izraelskemu jadernemu programu. Vzhledem k tomu, ze Izrael nepodepsal dohoddu o sireni jadernych zbrani, kde krome inspekci je receno, ze signatari nepouziji jaderne zbrane proti tem, co je nemaji a vzhledem na "skvele" vztahy se svymi sousedy jsem velmi udiven, ze napr.USA, Britanie a Francie nejsou znepokojeny timto programem, stejne tak me udivuje laxni pristup velmoci a MAE vuci treba KLDR. Pokud tyo zeme srovnovam s Iranem, tak jeden by az nabyl dojmu, ze se meri dvojim metrem.

98269

18.3.2006 5:31

RE: Proč nepřišla pomoc

karel4u 207.?.?.?

Reakce na 98146

Vidite pane Simunek, ja si vzdycky myslel, ze zbabelci byli vzdy zide. Vzdyt se podivejte na soucasny Iraq. Hrdinsky odpor uspesne bojuje s okupanty a studeny pot se leje po zadech nejen lidem v Bilem Dome, ale take takrka paralysuje Israel, ktery ve sve hysterii se pokousi zastrasit sveho noveho nepritele svymi recmi o preemtivnim jadernem utoku.
Zide, ve svem kukaccim pokusu nasadit vejce sveho problemu na USA, ktera ovsem zacina chapat Zionistickou taktiku a odpovida teto svym nesouhlasem se soucasnym rezimem. I takovi jako napriklad Fukujama se zacinaji distancovat od bordelu ktery zacali.
Cert si prisel pro Sharona a jen protoze je zrejme u brany do pekla obsazeno ho nechava jeste smrdet na zemi. Tak vidite, ze to s tim zidovskym hrdinstvim tak horke zase neni.
Iluse zidovskeho hrdinstvi nevznikla prikladnosti jejich zivota, ale vzdy to bylo jen par hrdloreznych teroristu kteri byli povyseni na narodni hrdiny a povereni vedenim statu, ktery bez zahranicni pomoci by uz tu davno nebyl. Vsak jiste znate to prislovi o zidovske skole.

98183

18.3.2006 10:39

RE: Proč nepřišla pomoc

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 98183

Podobný nesmysl jako zbabělí Arabové...pár hrdlořezných teroristů by nedokázalo vzhrát ty války. Teď nechci debatovat o tom, kdo byl v právu atd. Ale prostě Israel je vyhrál.

A podporu USA (jak kdy, jak co) plně vyrovnávala podpora SSSR u Arabů, takže s tím bych moc neoperoval.

98219

18.3.2006 15:30

RE: Proč nepřišla pomoc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 98219

Zas až tak velký nesmysl to není, třeba autoři zajímavé knihy Ó Jeruzaléme interwiovali jednoho člena nejelitnější jednotky války za nezávislost Izraele r. 1948, jordánské Brity vycvičené Arabské legie, který se po prvních výstřelech zastavil až v rodné vsi tuším v Saúdské Arábii. Rovněž pamětníci vyprávěli o tom, jak při "preventivní" válce r.1967 Arabové leželi na modlitbách "jako dogy" (i když si myslím, že v tomto případě určitě islám povoluje začít bojovou aktivitu) a jediný, kdo Izraelce postřeloval, byli sovětští instruktoři (to zřejmě moment překvapení dal Izraeli efekt převahy, tehdejší komunistická propaganda dokonce násobila počet izraelských letadel počtem jejich vzletů a došla k závěru, že měl vlastně numerickou převahu ). R. 1973 je opravdu zachránil před syrskými tanky jen import zbraní z USA (nehledě na to, že prý už chystali použití "zbraně posledního soudu"[mrknutí jedním okem]. Sadat tehdy nadšeně děkoval Brežněvovi za sovětskou výzbroj, Moše Dajan však mistrovsky zorganizoval protiofenzívu s vyloděním v blízkosti Káhiry a Izrael tak opět zvítězil. Propagandisticky to však Arabové vydávali za svoje morální vítězství a zvedli několikanásobně cenu ropy.
Jinak nižší bojeschopnost Arabů je prý příčinou místy agresivního jazyka Koránu. Arabské země byly vybaveny špičkovou technikou už r.1948, ale problém byl asi ve vycvičenosti a morálce (naše díky odlišnému motoru spíše parodie na Messerchmitty Avie S-199 sestřelovaly ve službách Sionu i mnohem rychlejší špičky 2.sv.války jako byly Fiat G.55, Mosquito nebo Spitfire posledních verzí). Rovněž MiGy 15 a 17 snesly pro svou obratnost srovnání se svými protějšky a MiG 21 "v rukou rovnocenného pilota" Phantom vymanévroval, jak tvrdili američtí piloti. Těžkou hlavu Židům působili i nové sovětské rakety země-vzduch, tehdy působili jako "pokusní králíci" pro US Air Force.

98249

18.3.2006 20:12

RE: Proč nepřišla pomoc

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98249

No vidite a ja jsem si naivne myslel, ze Britove cvicili uz od konce tricatych let v ramci kvazipolicejnich sil asi nejakych 15 000 muzu, Irgun a Haganah. Dokonce se podelili o vycvik diverznich akci. A taky jsem slysel famu, ze ta Arabska legie v 48, odmitala vstup na uzemi priznana Izraeli OSN. No va kazdem pripade by bylo ostudou, kdyby miltaristicky rezim jako Izrael nebyl schopen vzhledem na svuj charakter a financni situaci ( 1500$ na hlavu davaji pouze USA a Tel Aviv, zbytek velmoci vcetne Rusu da maxim. tak okolo 500$)vycvicit dobre armadu. A vzhledm na svou pozici, kdy ho nenavidi vsichni sousede se da ocekavat daleko vyssi homogenita techto ozbrojenych sil, nez-li na druhe strane. Tezko si dokazu predstavit, ze by dve ruzne zeme sdileli natolik sve vojenske, politicke technologicke aj. tajnosti, ktere maji vliv na koordinaci vzajemnych akci. Dokonce i tak blizci spojenci jako Londyn a Washington maji sva sladka tajemstvi.
http://www.novinky.cz/zahranicni/80110-usa-a-britanie-jsou-ve-sporu-kvuli-nove-stihacce.html

98274

20.3.2006 18:27

RE: Proč nepřišla pomoc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 98274

Ta fáma je pravdivá, Golda se o tom dohodla s králem Abdulláhem (ten chtěl schramstnout západní břeh se Starým městem v Jeruzalémě a neměl rád palestinského muftího, tak Židy nesmetl, i když možná i mohl). Britové cvičili za války židovskou brigádu, protože Židé byli ochotni na rozdíl od Arabů bojovat za jejich (a svoje) zájmy proti nacistům. Jinak britští vojáci při odchodu nechávali zbraně spíše Arabům, kteří je neobtěžovali brutálními atentáty jako židovští teroristé. Pozdšji bylo Britům zakázáno dál Jordánce vojensky podporovat a velitel Arabské legie Brit "Glub paša" byl propuštěn v nemilosti.

98765

21.3.2006 6:19

RE: Proč nepřišla pomoc

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98765

Rozdel a panuj. No, Britsti vojaci po osobnich skusenostech vyzbrojovali Araby individualne a sionisti se vyzbrojili hromadne. V komunistickem dejepisu nam tvrdili, ze Stalin byl paranoik, ktery umoznil CSR vyzbrojit a vycvicit ( treba letce ) sionistickou armadu. No pokud vezme v uvahu trest smrti za antisemitismus v SSSR, tak mozna az tak nemocny na tu hlavu nebyl. A penize dokazou divy, treba nakoupit i zbrane.

98900

18.3.2006 11:48

nazorny priklad

google 84.?.?.?

vystizna ukazka postavenia usa a velkej britanie, voci israelu. strazni psi, ktori musia pocuvat na slovo. ked zidia skriknu "Do budy!", tak stiahnu chvosty a zdekuju sa.
zeby predvoj, buducej, gojskej armady?

98231

18.3.2006 19:06

Pravda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Prvada je ta, ze Arabove nemohou nikdy dosahnout technicke urovne zapadu, vcetne Izraele - nebezpeci je umele predkladano a jak jiz uvedeno, vsechny voj.operace Arabove/Egyptane/ vzdy prohravaji.
Jeden z csl.voj.expertu v Egypte a bylo jich tam v letech 1965-1968 na tisic popisoval utok Izraele v roce 1967 v t.zv.6ti denni valce.
V celkem dobrych sov.letadlech typu Mig se snazili oddalit utok izreallskych letadel- Izraelci jak znamo maji nejlepsi vyzvednou sluzbu a spolupracovniky na vsech mistech i mezi Araby.Proto vedeli presne, ktery egyptsky pilot ridi Mig a znali vsechny jeho nacionalie.Kdyz se obe letadla blizila ke stretu, tak izraelsky pilot egyptskeho pilota vyzval presne dle jeho jmena, ze Allah nechce aby bojoval a vyzval ho, aby se vratil na letiste .Samozrejme, ze tim psychologicky byl takovy muslim sokovan a udelal to, co slysel v radiu, na kterem byl napojen Zid.
Ze tomu tak je svedci i to, ze i dnes zabijejiZide celni predstavitele Palestincu raketami z helikopter, nebot vedeli presne, kterou dobu ten predstavitel nastoupi do auta.
Proste Zide maji takovou techniku, ze jsou schopni i z letadel vyradit pilotni panel a na neho se napojit a ridit letadla kam budou chtit.A to i ze zeme. Zkratka Zide maji nejen vysoke voj.vzdelani ale i jejich geny prevysuji vysoky inteleginci vsechny Araby.
Jejich mossad - vyzv.sluzba je vsude - ve vsech zemi a maji nejlepsi vedomosti to se jim neda uprit.Skoda ze tyto znalosti nedavaji k dispoci
celemu svetu.

98267

18.3.2006 20:00

RE: Pravda

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98267

o schopnostech mossadu nejlepe svedci nynejsi palestinsky premier = neni to jen o tajnych sluzbach

nepovedena akce s vytvarenim al-kaida bunek na palestinskem uzemi je dalsi priklad
spousta agentu mossadu bylo PA popraveno
11.zari se jim ale povedlo

myslim neni nutne pokracovat - co nakonec rict na blbosti typu napojovani se na pristrojovy panel letadla apod?

98272

18.3.2006 20:20

RE: Pravda

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98267

Pravda Mossad hraje prvni ligu. Mozna si vede ze vsech nejlip, kdyz jisty "diplomat" Izraele vymenil americkeho "diplomata" pri ctvrtecnim rannim kafi s papezem. Ono maticka katolicka cirkev ma citlive usi, od ceho by byla zpoved, ze? Proc by se jinak pani diplomate obtezovali pokecat se svatym otcem, ze? No k " uspechum Mossadu patri treba idestabilizace Afriky, infiltrace svetovych medii, podil na obchodu co nese ( drogy, zbrane). Nebylo to jiste jednoduche urvat si sve misto na slunci mezi takovymi jako CIA a KGB.

98275

18.3.2006 20:54

Komický článek

ALEX 83.?.?.?

Je legrační jak autor článku napadá EU a spojence za nečinnost, když opak je pravdou.Jedině EU a USA do této doby bránili Izraeli, aby se s Palestinskou otázkou vyrovnal jednou pro vždy. Za peníze, které EU ještě pořád nepřestala hrnout "palestinskému lidu" jako humanitární pomoc, si už dávno mohli zbudovat solidní armádu. To, že by už nemuseli žít v uprchlických táborech představuje samozřejmě při jejich pracovitosti a samosprávě čisté sci-fi. Naštěstí Arafat a spol. dávali přednost tomu, aby si tyto prostředky přelévali na svá konta v zahraničí a za něco málo nakoupili produkty firmy Synthesia. Navíc Palestinský národ už natolik stačil prokázat své kvality, že přes útisk, kterému jsou vystaveni nebyl žádný z arabských států ochoten jim dát své národní občanství a raději jim platí za to aby obtěžovali izaelce.

98284

18.3.2006 23:52

RE: Komický článek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98284

ja myslim, ze to jednou pochopite - treba jestli jednou skoncite sam v nejakem uprchlickem tabore

98309

19.3.2006 18:54

RE: Komický článek

ALEX 83.?.?.?

Reakce na 98309

Vzhledem,k mému věku a vývoji v Evropě již nepředpokládám, že bych stihl skončit v nějakém uprchlickém táboře. To spíš může být problém mých dětí pokud se nezmění současný demografický vývoj a nezastaví se přítok a množení muslimského obyvatelstva spolu s multikulturalistickým přístupem jejích vlád. Otázka je jestli nám nechají nějaké uprchlické tábory, ale pracovní sílu by snad mohli potřebovat.
Ohledně Izraele, každý stát v době s vého zrodu vznikal násilnou cestou. Ať se vám to líbí nebo ne. Teprve moc a síla zakládá právo. Zkuste se nad tím zamyslet. Právo je soubor vynutitelných pravidel. Ani Palestinci ani Izraelci nezískali na vznik svého státu právo tím, že obývali nebo neobývali určité území. Nepleťte si právo a spravedlnost, tyhle dva pojmy mají jen málo společného.Pokud jedni nebo druzí získají dostatečnou moc (nebo je někdo silnější, pokud to bude v jeho zájmu, zaštítí)teprve tehdy budou mít právo na svůj stát, kde si budou moci definovat práva svých občanů. Stejně tak ani my nemáme právo na území svého státu pokud nebudeme ochotni jej hájit a nebudeme mít k tomu dost síly a odhodlání.Vzpomeňte si na Srby taky si naivně mysleli, že mají právo na území Kosova a vládnout si tam. Bylo jim názorně vysvětleno, že historie právo nezakládá.

98486

20.3.2006 20:17

RE: Komický článek

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 98486

Nepleťte si právo a spravedlnost, tyhle dva pojmy mají jen málo společného.

To je ale čistokrevný cynismus, pane. A ani to historicky není úplně pravda. Ve starověku vznikaly státy na základě poněkud vyšších principů a to "spíše" mravních.

Vzhledem,k mému věku a vývoji v Evropě již nepředpokládám, že bych stihl skončit v nějakém uprchlickém táboře.

Hm, pokud nehodláte umřít do 5 let, Vaše naděje se může ukázat lichá.... Vývoj v Evropě sice nějak vypadá a to docela na první šup optimisticky, ale nepleťte se - pod povrchem toho zdánlivého klidu a míru to docela "nadějně" vře... [velký smích]

98793

20.3.2006 20:34

RE: Komický článek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98793

ja jsem na to nechtel reagovat ale kdyz jste zacal, musim rict ze nase povinnost je snazit se tyto pojmy konvergovat a ne pouzit jako vymluvu

temi vyssimi principy jste myslel treba deklaraci nezavislosti... [smích]

98795

21.3.2006 20:04

RE: Komický článek

ALEX 83.?.?.?

Reakce na 98793

Víte váš názor mě docela zajímá. Obávám se však, že právo a spravedlnost nejsou dva shodné pojmy vám řekne každý právník, nebo si zkuste najít nějakou definici práva. Jednou jsem jel se svou přítelkyní stopem se starším řidičem a naše debata se ubírala tímhle směrem. Byl jsem poučen,že pokud se člověk dostane k soudu a dovolá se svého práva tak má štěstí, ale očekávat u soudu spravedlnost je těžká naivita. Pán se nám nepředstavil ,ale později jsem víc méně náhodou zjistil, že se jednalo o soudce na krajském soudě.
Historie patří k mým zájmům, mohl by jste mi říct, který z těch států v historii vznikl a fungoval na základě vyšších mravních principů? Celkem rád bych se o tom poučil. Můj opravdu cynický závěr z historie je, že státní útvary vznikaly z ryze sobeckých důvodů všehoschopných jedinců, kteří likvidovali své konkurenty jako na běžícím páse. Již vytvořený stát pokud nenapadal své sousedy a neohrožoval je, byl jimi podmaněn. Demokratické formy vlády neměly dlouhého trvání a byly nahrazeny diktaturami nebo padly za oběť barbarům.
No s tím uprchlickým táborem máte možná pravdu vy a mám šanci to ještě stihnout, ale já dávám Evropě šanci tak ještě na patnáct let pak se buď vzpamatuje anebo Salám alejkum more.

99143

21.3.2006 22:20

RE: Komický článek

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 99143

Jako exemplární příklad státu na vyšším principu založený je starověký stát Israel. Samozřejmě bych dozdůvodnil takových států více. Ale u starověkého Izraele netřeba nic zdůvodňovat - stačí si přečíst Starý Zákon. Čím dále do současného věku se však ta morálnost vzniku a udržování států jaksi zhoršuje až jsme opsali skoro celý kruh a jsme opět u státu Israel - tentokrát ale toho novověkého. To je absolutní příklad totálního cynismu a popření jakýchkoli práv od Boha.

Israeliti mě udivují. Takové postupy Bůh - a víme všichni, že Bůh je jen jeden - nemůže zároveň tolerovat a zároveň apelovat na "lásku k bližnímu svému" u lidí obecně. Zde prostě nastává jistá morální singularita, kterou vytvořil Bůh s platností i pro sebe !

Právo a spravedlnost jsou rozdílné pouze u lidí - vězte však, že je absolutní jistota, že obecně platné je, že právo a spravedlnost kráčí stejnou stezkou ! Akorát lidé svým zkrouceným a deformovaným náhledem to nevidí. Čistému vše čisté ! U Boha bojného a poctivého člověka právo a spravedlnost splývají. Čím více je člověk zhovadilejší, tím méně se takovému člověku zdá právo a spravedlnost jako nějak související. To je ale každého jeho věc, neni-liž pravda ?? [smích] Totiž - čistému vše čisté !

99213

22.3.2006 15:15

RE: Komický článek

ALEX 80.?.?.?

Reakce na 99213

Tím vyšším principem myslíte to, že podle Bible dal Izraelitům krajinu kolem Kanáánu a Jericha Bůh a uložil jim důslednou genocidu místního obyvatelstva? Jen tak namátkou uvedu:
...Když pak pomordoval Izrael všecky obyvatele Hai v poli, totiž na poušti, kamž je honili, a padli ti všickni od ostrosti meče, až i zahlazeni jsou: navrátil se všecken Izrael do Hai, a zmordovali ostatky jeho mečem.
25. A bylo všech, kteříž padli v ten den, od muže až do ženy, dvanácte tisíců; všickni ti byli z Hai.
26. Ale Jozue nespustil ruky své, kterouž vyzdvihl korouhev, dokudž nebyli zmordováni všickni obyvatelé Hai.
Sory mě tady ten vyšší princip uniká.
Myslím že na stejně morálních principech vznikaly USA kdy nejdřív bylo nutné území vyčistit od původního obyvatestva a my jsme se s kelty v České kotlině nejspíš taky příliš nemazlili. Tak to prostě chodí.
Idealismus a snahy o spravedlivé uspořádání světa má dva problémy buď se jeho zástupci realizují pouze teoreticky a pokud jim doba nahrává podaří se jim společnost ve které existují v zájmu vyšších principů docela slušně rozkládat a nebo což je ta horší varianta jdou za své ideály bojovat a kdo je nesdílí má prostě smůlu.
Asi je to mým cynismem, ale při čtení starého zákona mě ta vyšší morálka jeho postav celkem uniká. Najdete tam x příkladů, které jsou s jakoukoliv morálkou na štíru a to od těch jimž Starozákonní bůh evidentně přeje. Často jsem si pokládal otázku zda Starozákonní bůh a ten o kterém hovořil Ježíž byli totožní. Na straně jedné Bůh nenávistný a žárlivý pracující pro Izraelce jako superzbraň na straně druhé odpouštějící a milosrdný?

99374

22.3.2006 16:08

RE: Komický článek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 217.?.?.?

Reakce na 99374

sam za sebe budu vice reagovat pozdeji ale nejdriv me zkuste presvedcit, ze mam brat historicke odkazy navic z bible jako voditko pro chovani dnes - myslim tim, ze ta debata o vyssich principech se vynorila z vaseho vyroku, ze pravo a spravedlnost jsou zcela odlisne veci..

99385

23.3.2006 13:18

RE: Komický článek

ALEX 80.?.?.?

Reakce na 99385

Cituji z vašeho příspěvku: Čím více je člověk zhovadilejší, tím méně se takovému člověku zdá právo a spravedlnost jako nějak související. Nechám stranou, pokud byl tenhle výrok míněn jako osobní útok.Máte pravdu v tom, že i takový Al Capone sám sebe posuzoval v podstatě jako dobrého chlapíka.
A tady právě začíná ten problém, co je to vlastně spravedlnost? Na rozdíl od práva zvykového či psaného, které je poměrně jasně definované, je pojem spravedlnosti záležitostí ryze subjektivní a nejsem si jist, jestli víra v Boha tuto problematiku dostatečně řeší. Pokud čtete například Sinkiewice, jeho hrdinové jsou upřímě přesvědčeni, že čím více pohanů pobijí tím s nimi bude Bůh spokojenější a vykoupí tím hříchy jiné.
Pokud si vezmu Palestince pochopitelně vnímají jako těžkou nespravedlnost, že jsou vyháněni z území kde už pár jejich generací páslo kozy a sázelo olivovníky. Na straně druhé Izraelci určitě vnímali jako nespravedlnost, když byli Římskými legiemi vyhnáni ze svých domovů, kde si taky pásli kozy a třeba zakládali města? A i ti dnešní židé, po staletích, ve kterých na ně bylo všude pohlíženo jako na nevítané vetřelce, dostali možnost se vrátit zpět do země, kterou jim Starozákonní bůh dal.Je tak nepochopitelné, že si chtějí bránit to co povačují stejně jako Palestinci za svoje? Na čí straně je spravedlnost a kde je právo?
Vezměme nám bližší příklady: myslíte, že dělník, který dělá na stavbě za mizernou mzdu od nevidím do nevidím, pokládá za spravedlivé, když vidí podnikatele, který z jeho pohledu s podstatně menším úsilím vydělává miliony? Je špičkový lékař přesvědčen, že je spravedlivé, aby jeho práce (v korunách vyjádřeno)měla pro veřejnost o tolik menší hodnotu než práce špičkového fotbalisty? Jak já k tomu přijdu, že mám čtyřicet kilo i s klíčema a jsem chudej a to "hovado" Schwarceneger je samej sval a dnes dělá guvernéra Californie? Kde je tady spravedlnost z kterého úhlu pohledu je na ni nutno pohlížet? Myslím si, že nejspravedlivější je pokud se lidé pokouší právo nějak definovat ku prospěchu celku a fungování společnosti a snaží se alespoň částečně zajistit, aby si její členové byli v soudních síních a před právem rovni. Obávám se, že rozsahem naší debaty již překračujem rámec původního článku. Pokud budete chtít, napište mi na můj email: alex27@atlas.cz

99712

23.3.2006 11:26

RE: Komický článek

V. Sodek 62.?.?.?

Reakce na 99213

U Boha bojného a poctivého člověka právo a spravedlnost splývají.

Rikal mi Perun, ze se ho bat nemam.....a podal pekne ubaleny speq
A moje milovanna bohyne Slava jeho Slova potvdila [cool] [cool]

P.S. Chci byt poctivy,.....ale neni to tak lehke [zmaten]
Ale bohu se uz bat nemusim.
To jen nekteri ti divni lidickove strasi porad dokola jen tim jednim.
Jesteze jich mam poviceru [velký smích]
Pojd, Petre, mezi nas....a po ceste se stav na Radhost a vysvetli mu, ze jdes tim spravnym smerem.
Pokud tam jeste stoji....to vis, plno Zlych dusi nema rado mistni bozstvo a zacali nam podsouvat to jejich "Opravdove a Jedine" [mrknutí jedním okem]

99684

20.3.2006 21:03

RE: Komický článek

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 98309

>ja myslim, ze to jednou pochopite - treba jestli jednou skoncite
>sam v nejakem uprchlickem tabore
Mýlíte se, sionisté jsou sice schopni, ale nejsou ochotni to chápat. Proto tady rozšiřují svojí nenávistnou lživou propagandu proti arabům a palestincům zvlášť. Jim by se líbilo, aby se palestinci nároku na svojí domovinu vzdali, aby tento nárok prodali za pár drobných. Oni potřebují, aby všichni lidé byli jen prodejné děvky, jako oni sami.

98807

19.3.2006 0:00

RE: Komický článek

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98284

jeste mala poznamka- jste zrejme typ cloveka, ktery je ochoten vzit si cizi obcanstvi, mozna z praktickych duvodu ale nemyslim, ze takto svet funguje, take si myslim, ze urazenim cizich lidi bez premysleni daleko nedojdete - nazory kupr. ten s konty arafata slysim casto od urciteho typu lidi - typu, ktery si nedokaze polozit natoz zodpovedet i ve skutecnosti jednoduchou otazku- k cemu by mu to vsechno bylo? Proc udelal tolik rozhodnuti, ktere ho zavedly cestami, kudy sel? Palestinci vi, ze i kdyz spoustu chyb udelal (byl to nakonec clovek jako vy nebo ja) dal jim to nejdulezitejsi - hrdost a viru - doporucuji si vyhledat par fotografii z jeho pohrbu - az uvidite ty obliceje pak pochopite, ze o vitezi je davno rozhodnuto

jako clovek, ktery sice historii v kontextu pritomnosti zbytecne neceni take vim, ze i pres mnohe pokusy se nikomu nepovedlo vyrovnat s zidovskou otazkou jednou provzdy, ze stejneho duvodu jako se to nemuze povest zidum s palestinci

98311

19.3.2006 2:11

RE: Komický článek

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 98284

Opravdu komicke? Britanie vycvicila a vyzbrojila Irgun a Haganah, umoznila uchopit kontrolu v Brity spravovane Palestine, tvrde potlacila spolu se sionisty palestinske povstani, prestoze dle zpravy lorda Peela vedela, co k povstani vedlo. Dodala 25 tun tezke vody v 50-tych letech ( zatracene strategicky citlivy material v te dobe, i dnes). Pak se k tomu pridali USA od 60-tych let, pravo veta, kazdorocni pomoc v radove milardach $, technologicka spoluprace... A vy tvrdite, ze ty financni drobty v ramci koureve clony drzi Palestince nad vodou. Jen Palestince na zaklade sveho odporu proti chytre a mocne masinerii Izraele s podporou jeste mocnejsi a vychatralejsi lobby, vdeci za to ze Palestinska otazka neni jeste uzavrena. Pravda genocida je taky reseni, ale po zkusenostech s fasismem a prilis informovanem svete, bude treba nejaky cas vyckat, az se z lidi stane dostatecne otupele konzumni stado, aby ignorovali "konecne reseni." Zatim to nejde realizovat, protoze dusledky by byli pro sionisticky apartheid fatalni.

98338

18.3.2006 21:28

a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

do clanku nepatrici ale vyherce ma ode me pivo [smích]

kde bude dalsi akce izraele na pal. uzemi? Ja mam svuj tip...

98289

19.3.2006 0:01

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98289

nikdo si netipne? to se divim, podle me to jedno misto je relativne safe choice...

98312

19.3.2006 0:21

RE: a JESTE JEDNA VEC

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 98312

Udělám vám radost, ačkoliv neznám nic z palestinského místopisu. Když už se Izrael vypořádal s teroristy za mřížemi, mohl by se teď vypořádat s těmi zloduchy v nově zvoleném palestinském parlamentu.

98317

19.3.2006 1:39

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98317

ehm, necetl jste prilis pozorne nebo selhalo logicke uvazovani...
ale jinak se shodneme, ze hamas v parlamentu nema co delat [smích] ale oba si to myslime z jinych duvodu..

tak pivo nebude

98332

19.3.2006 1:43

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 213.?.?.?

Reakce na 98332

ale abyste si to nevylozil spatne - ty volby mely svou historickou ulohu a ja je osobne chapu spise jako referendum, jake reseni si palestinci preji - v kazdem pripade konecne..

98334

20.3.2006 14:16

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 217.?.?.?

Reakce na 98312

ok.. konec sazek... ja tipuji Rafah

98714

20.3.2006 18:35

RE: a JESTE JEDNA VEC

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 98714

Můžete to trochu více specifikovat?

98766

20.3.2006 18:46

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 217.?.?.?

Reakce na 98766

tech bodu je vic

- neni primo pod izraelskou kontrolou, jde tam opet o monitorovaci misi podobne jako ve vezeniv jerichu a hadejte co - monitori jsou uz opet unaveni
- vsechny jine prechody jsou vlastne uzavreny (izraelem) coz vede k humanitarni krizi (dalsi moznost kontroly - ted jsem si vzpomnel ani nevim proc na Total recall [smích] ), zaroven k pasovani pres rafah, coz je zase ta promyslena zpetna vazba - duvod izraele zakrocit
- rafah se z techto i jinych duvodu izraeli nikdy nelibil

98768

20.3.2006 18:49

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 217.?.?.?

Reakce na 98768

mel bych dodat, ze nynejsi milostivy izraelsky souhlas s malou dodavkou potravin je patricne PR vyuzit

98771

20.3.2006 18:51

RE: a JESTE JEDNA VEC

VaclavK vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net 217.?.?.?

Reakce na 98771

a jeste bych mel dodat, ze to co ted vyvrcholilo s potravinami je stara vesta s vodou

98772

Příspěvků: 52

17.03. 18:11 merc  Neskutecne
17.03. 23:03 Emma Bovary  RE: Neskutecne
18.03. 00:33 VaclavK  RE: Neskutecne
18.03. 06:33 Rene Bartosek  RE: Neskutecne
17.03. 20:00 trodas  Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...
17.03. 20:35 VaclavK  RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...
17.03. 22:50 Emma Bovary  RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...
18.03. 00:28 VaclavK  RE: Z historie uz vime, ze Muslimove jsou spatni bojovnici a prilis mirumilovni...
17.03. 23:13 Jan Šimůnek  Proč nepřišla pomoc
18.03. 00:04 YAMATO  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 00:24 VaclavK  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 06:38 Rene Bartosek  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 10:34 YAMATO  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 10:48 Jiří Koubek  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 14:28 zap  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 18:15 YAMATO  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 20:03 VaclavK  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 19:50 Rene Bartosek  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 05:31 karel4u  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 10:39 YAMATO  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 15:30  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 20:12 Rene Bartosek  RE: Proč nepřišla pomoc
20.03. 18:27  RE: Proč nepřišla pomoc
21.03. 06:19 Rene Bartosek  RE: Proč nepřišla pomoc
18.03. 11:48 google  nazorny priklad
18.03. 19:06  Pravda
18.03. 20:00 VaclavK  RE: Pravda
18.03. 20:20 Rene Bartosek  RE: Pravda
18.03. 20:54 ALEX  Komický článek
18.03. 23:52 VaclavK  RE: Komický článek
19.03. 18:54 ALEX  RE: Komický článek
20.03. 20:17 Petr Gejdoš  RE: Komický článek
20.03. 20:34 VaclavK  RE: Komický článek
21.03. 20:04 ALEX  RE: Komický článek
21.03. 22:20 Petr Gejdoš  RE: Komický článek
22.03. 15:15 ALEX  RE: Komický článek
22.03. 16:08 VaclavK  RE: Komický článek
23.03. 13:18 ALEX  RE: Komický článek
23.03. 11:26 V. Sodek  RE: Komický článek
20.03. 21:03 Karel z Čech  RE: Komický článek
19.03. 00:00 VaclavK  RE: Komický článek
19.03. 02:11 Rene Bartosek  RE: Komický článek
18.03. 21:28 VaclavK  a JESTE JEDNA VEC
19.03. 00:01 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
19.03. 00:21 Jiří Koubek  RE: a JESTE JEDNA VEC
19.03. 01:39 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
19.03. 01:43 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
20.03. 14:16 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
20.03. 18:35 Jiří Koubek  RE: a JESTE JEDNA VEC
20.03. 18:46 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
20.03. 18:49 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC
20.03. 18:51 VaclavK  RE: a JESTE JEDNA VEC

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 23 čtenářů částkou 6 531 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 2

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 6

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 6

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

Měnové kurzy

USD
25,49 Kč
Euro
27,55 Kč
Libra
31,35 Kč
Kanadský dolar
18,04 Kč
Australský dolar
15,54 Kč
Švýcarský frank
26,10 Kč
100 japonských jenů
23,37 Kč
Čínský juan
3,59 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,46 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 007,72 Kč
1 unce stříbra
376,16 Kč
Bitcoin
182 142,48 Kč

Poslední aktualizace: 6.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 259