Diskuze k článku

Stále doutnající Benešovy dekrety

Příspěvků 24

19.2.2006 21:44

Nejen komunisté

Emma 84.?.?.?

> Byli to komunisté, jejichž KSČ díky Benešovým dekretům a odsunu sudetských Němců zvítězila ve volbách v roce 1946, což jí vydláždilo cestu k puči v roce 1948. Se třemi miliony Němců - voličů ve státě by KSČ volby nikdy nevyhrála a nedostala se k moci.<

To je jen typická hypotéza alternativní historie i když je to dost pravděpodobné.

>Nepříjemná však není myšlenka, aby se na potencionálních reparacích podílela česká komunistická strana, která hrdě drží prapor kontituity s krvavou KSČ minulého století. Byli to právě komunisté, kteří se významně, horlivě a ochotně podíleli na realizaci Benešových dekretů<

Mám dojem že všechny tehdejší strany Národní fronty se předháněli kdo zaujme radikálnější postoj nebyl skoro žádný rozdíl mezi KSČ a národními socialisty. Jedině lidovci se snad drželi trochu zpátky. Vůbec politický systém z let 1945-48 byl zvláštní v Čechách byli formálně povoleny jen čtyři strany které navíc byly v podobě Národní fronty v jakési "nadstraně"
Víc než 1.republiku to připomínalo období mezi Mnichovem a 15 březnem 1939 kdy formálně existovali jen dvě politické strany snad jen s tím rozdílem že tehdy byl politický systém extrémně vychýlen doprava zatímco v letech 1945-48 doleva. Odsun Sudetských Němců byl masově podporován a bylo jen pár jedinců kteří upozornovali na excesy které ho doprovázeli (Tigrid, prof Václav Černý, Přemysl Pitter, nebo ""anarchista" Mareš viz http://www.reflex.cz/Clanek2692.html.

94025

20.2.2006 0:17

RE: Nejen komunisté

zap 65.?.?.?

Reakce na 94025

V podstate souhlasim s Vasimi vyhradami Emme.

Snad jen s tim rozdilem, ze v prvni casti si myslim ze se jedna o 'vysokou konstrukci' se strany p. Krale. Prilis odvazne!

Jinak mi to pripada, ze si p. Kral nevzal na paskal ani Sudetaky (to patri k tematu, ze), ani zapadni mocnosti, ale opet a jiz ponekud unavne - komunisty. Proc p. Kral? [zmaten]

94045

20.2.2006 4:40

RE: Nejen komunisté

YAMATO 62.?.?.?

Reakce na 94045

Třeba kvůli ŽIDObolševikům?

94078

20.2.2006 0:36

RE: Nejen komunisté

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 94025

Coz nic nemeni na faktu, ze to byl nejaky horlivy komancovsky pricmrdovac, jenz vytahl a nechal vyvrazdit 152 podkarpatskych nemcu na kopci Svedske Sance u Prerova...
A to jen proto, ze zaslechl, ze se nekdo domnival, ze mezi nimi je jeden esesak... [oči v sloup]

Sud kdo muzes.
I v vypjatych povalecnych casech je to neomluvitelne a meli bychom se za tyto excesy omluvit - pokud obdrzime formalni omluvu za Mnichov, okupaci a nase obeti.

Kompenzaci valecnych obeti a skod jsme se vzdali (ci nam to tak bylo viteznymi mocnostmi predlozeno...) vymenou za nemecky majetek jenz nam po odsunutych Nemcich zustal. Otazka kompenzaci tudiz neni tak docela a uplne na miste - snad jen kompenzaci komancu vuci svym obetem.

I tak by to ale chtelo nejake zkoumani provest, nebot je logicke predpokladat, ze ne vsichni "vykonavatele sverazne pomsty nemcum" byli komuniste.

Jen se obavam, ze jakekoliv vysetrovani zpusobenych masakru (pochod smrti Brnenskych nemcu budiz varovnym prikladem) by - jako vse v CR - skoncilo leda na mrtvem bode... [zahanbení]
Leda, ze by to nevysetrovali cesi [smích] [chechtot] [mrknutí jedním okem]

94049

20.2.2006 0:47

RE: Nejen komunisté

zap 65.?.?.?

Reakce na 94049

Trodasu,

vsak vime ze valky jsou o bezpravi. Posle z bezpravi a jeste s vetsim koncici. Co je ale o to podivnejsi, ze je tolik diskuzi o valkach minulosti v dobe kdy kdekdo usilovne fouka do valky iminentni budoucnosti. Me osobne pripadaji tyto diskuze dost mrzke.

A o kompenzaci od Nemcu bych se vubec nezminoval. Leda ze by nase hlavni mesto melo jmeno Dzeruzalem. [mrknutí jedním okem]

94051

20.2.2006 1:45

RE: Nejen komunisté

Emma 84.?.?.?

Reakce na 94049

>Coz nic nemeni na faktu, ze to byl nejaky horlivy komancovsky pricmrdovac, jenz vytahl a nechal vyvrazdit 152 podkarpatskych nemcu na kopci Svedske Sance u Prerova...<

Mám dojem že ten člověk (jmenoval se Pazúr) byl členem Hlinkových gard a v roce 1945 rychle vstoupil do perspektivnější KSČ. Takový obyčejně bývají nejhorlivější. Ten masakr se před únorem 1948 vyšetřoval a Pazúrovi hrozil kriminál ale po únoru 48 ho Gottwald amnestoval a dotyčný "hrdina" za své "zásluhy" působil ve Svazu protifašistických bojovníků.

94057

20.2.2006 0:01

Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

deu 72.?.?.?

Vazim si clanky p. Krala, ale tentokrat je poriadne vedla.

>O navracení majetků, tj. zkonfiskovaných nemovitostí nemůže být řeč.
>Je to neprůchodné jak z hlediska politického, sociálního, ale i faktického.
>Nelze si představit, jak miliony Čechů, spolu s Vietnamci a Cikány opuštějí pohraničí a uvolňují prostor pro návrat sudetských Němců.
>Stejně tak je nereálná představa, že se sudetští Němci budou houfně vracet, a obnovovat své statky.
Velmi nespravne p. Kral. K "tucnej ciare" je potrebne viacero krokov a s lutostou (myslim to naozaj uprimne)
poznamenavam, ze ich musia urobit Cesi. Vojenska historia cecho-sudetskych problemov sa nezacala r. 1938.
Zacala sa r. 1918 ceskym podrazom Sudetakov. V com bol ten podraz? Vytvorenim umeleho, tzv. "ceskoslovenskehoho" naroda.
Len vdaka tomuto podrazu bol Masaryk schopny 19. juna 1918 presvedcit prez. Wilsona k jeho podpore pre samostatny "ceskoslovensky" stat.
Bez tohto podrazu by nebolo doslo k vyhlaseniu Ceskoslovenska 28. 10.1918, cely tyzden predtym ako Rak.-Uhorsko vystupilo z vojny!
Moze sa niekto cudovat Sudetskym Nemcom, ze za takychto okolnosti pri prvej prilezitosti hlasovali za Nemecko?

94042

20.2.2006 0:29

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Emma 84.?.?.?

Reakce na 94042

>Vytvorenim umeleho, tzv. "ceskoslovenskehoho" naroda. <

Masarykova koncepce "československého" národa by byla O.K kdyby zahrnovala všechny národy žijici tehdy na uzemí Českych zemí, Slovenska a Podkarpatské Rusi tak jako je to ve Švýcarsku. Takhle to ale byl špatný projekt který byl odsouzen k ztroskotání.

94047

20.2.2006 4:21

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

zap 65.?.?.?

Reakce na 94047

Proc? Narodnostni mensiny mely svoje prava chraneny zakonem. Mely i sve politicke strany. Nemci meli vysokou skolu. [zmaten]

94076

20.2.2006 12:21

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

deu 72.?.?.?

Reakce na 94047

Ste celkom blizko podstaty, ale nie som si isty, ze vec vidite spravne.

To akesi dalsie "Svajciarsko" po r. 1918 nutne malo zahrnovat aj Sudetakov na tej istej urovni ako boli Cesi a Slovaci.
Ci uz ako sucast Rakusko-Uhorska, alebo ako osobitny celok.

94091

21.2.2006 1:55

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Otaznik 195.?.?.?

Reakce na 94047

Koncepce československého národa měla hlavní důvod v tom, že kdyby českoslovenští státotvůrci v té době přišli za Wilsonem s tím, že chtějí ven z toho mnohonárodnostního slepence Rakouska-Uherska a chtějí si založit svůj vlastní národnostní slepenec, tak by asi nevěděli co říct na otázku: A k čemu to bude dobré? Vždyť si zakládáte na stejné národnostní problémy jako mělo Rakousko-Uhersko, které jste kritizovali.
Blbý no. [chechtot]

94232

22.2.2006 9:27

Emmo, ten malý rozdíl mezi Švýcary a Němci byl v tom, že Němci rozpoutávali jednu válku za druhou.

Mejla 85.?.?.?

Reakce na 94047

Tehdejší řešení skutečně prakticky nemohlo být lepší. To se potvrdilo nakonec i tím, že ČSR patřila mezi nejvyspělejší země světa a nacházeli tam útočiště i političtí uprchlíci.

94399

20.2.2006 0:59

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

zap 65.?.?.?

Reakce na 94042

Vy se v posledni dobe prilis neprojevujete Deu,

ale kdyz se ozvete, tak to stoji za to. Ale stejne se mi od Vas libi, ze nemate obavu, ze rozpalite par nacionalistickych cehunov a reknete co si myslite. Sam bych Vam tu Vasi pravdu rad priznal, ale velmi, velmi opatrne.... [smích]

Uvazte tez prosim jednu vec: v r. 1918 bylo nadseni budovat novou republiku (a ano, spolecny stat s novym partnerem, nerku-li bratrem). Kdyby byli politici az tak 'proziravi', aby vyhoveli Vasemu postulatu, asi by k zadne CSR nedoslo. Muselo by to zustat coby 'Vysostne stredoevropske teritorium' pod patronatem Spojenych narodu. [mrknutí jedním okem]

94054

20.2.2006 2:45

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Sidonius Zdenek M ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Reakce na 94042

>Zacala sa r. 1918 ceskym podrazom Sudetakov. V com bol ten
>podraz? Vytvorenim umeleho, tzv. "ceskoslovenskehoho" naroda.

>Len vdaka tomuto podrazu bol Masaryk schopny 19. juna 1918
>presvedcit prez. Wilsona k jeho podpore pre samostatny
>"ceskoslovensky" stat.

>Bez tohto podrazu by nebolo doslo k vyhlaseniu Ceskoslovenska 28.
>10.1918, cely tyzden predtym ako Rak.-Uhorsko vystupilo z vojny!

>Moze sa niekto cudovat Sudetskym Nemcom, ze za takychto okolnosti
>pri prvej prilezitosti hlasovali za Nemecko?

A pán Danubius, jak byste řešil otázku Maďarů, kteří by si činili nárok na slovenské území, bylo to dříve opravdu jejich, nebo to "vždy" patřilo Slovensku, které taky vzniklo až v roce 1918, díky Masarykovi a Štefánikovi. Nebo bysme taky mohli požadovat a dělat si nárok na území, která kdysi patřila k Velké Moravě, či za vlády Karla IV, to byl taky docela pěkný kousek Evropy. Žili tedy Němci na našem území, nebo to bylo jejich území ? Kromě toho, bylo asi tenkrát po válce, hodně těžké rozhodnout, kdo je "hodný" němec a kdo je "zlý". Ta reakce (některých) našich předků je opravdu těžce omluvitelná, ale dnes už je asi dost pozdě, snažit se to nějak odčinit, snad jen se omluvit, což se už ale stalo, tak co se s tím pořád mazat. [oči v sloup]

94069

20.2.2006 11:23

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Vasek flanker (tečka) 27 195.?.?.?

Reakce na 94042

Nějak nechápu, v čem je ten podraz.

94088

21.2.2006 1:15

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Sidonius Zdenek M ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Reakce na 94042

>poznamenavam, ze ich musia urobit Cesi. Vojenska historia
>cecho-sudetskych problemov sa nezacala r. 1938.

>Zacala sa r. 1918 ceskym podrazom Sudetakov. V com bol ten
>podraz? Vytvorenim umeleho, tzv. "ceskoslovenskehoho" naroda.

>Len vdaka tomuto podrazu bol Masaryk schopny 19. juna 1918
>presvedcit prez. Wilsona k jeho podpore pre samostatny
>"ceskoslovensky" stat.

>Bez tohto podrazu by nebolo doslo k vyhlaseniu Ceskoslovenska 28.
>10.1918, cely tyzden predtym ako Rak.-Uhorsko vystupilo z vojny!

>Moze sa niekto cudovat Sudetskym Nemcom, ze za takychto okolnosti
>pri prvej prilezitosti hlasovali za Nemecko?

Tak ještě jednou pane Deu, vidím že k tomu Danubiovi se nehlásíte.

A pán Danubius, jak byste řešil otázku Maďarů, kteří by si činili nárok na slovenské území, bylo to dříve opravdu jejich, nebo to "vždy" patřilo Slovensku, které taky vzniklo až v roce 1918, díky Masarykovi a Štefánikovi ? Nebo bysme taky mohli požadovat a dělat si nárok na území, která kdysi patřila k Velké Moravě, či za vlády Karla IV, to byl taky docela pěkný kousek Evropy. Žili tedy Němci na našem území, nebo to bylo jejich území ? Kromě toho, bylo asi tenkrát po válce, hodně těžké rozhodnout, kdo je "hodný" němec a kdo je "zlý". Ta reakce (některých) našich předků je opravdu těžce omluvitelná, ale dnes už je asi dost pozdě, snažit se to nějak odčinit a napravit, snad jen se omluvit, což se už stalo, tak co se s tím pořád dokola matlat.

94069

94224

21.2.2006 1:32

RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 94224

Já si myslím že jediný možný řešení těchto otázek je universální deklarace že nás to nebaví a chceme začít hrát znovu. Každej je kde je, co to je za stát se určí podle většiny, všechny dluhy se zrušej, natiskne se dost peněz aby každej dostal ty dvě stovky než si hodí kostkou a bude. Je to totiž naprosto neřešitelný, a už rozhodně ne řešitelný spravedlivě. Spravedlivě vůdči komu, čemu, proč? Já jdu na jinou planetu, ale neřeknu vám na kterou, to by to tam vypadalo. [velký smích]

94228

20.2.2006 17:33

Cesko-nemecke vztahy

Rene Bartosek 68.?.?.?

Nemyslim si, ze Praha a Berlin menili neco na stavajici situaci. Znamenalo by to resit taky Mnichov se vsemi dusledky a to by se mimo Berlin nelibilo i jinym, takze v EU to bude neprochudne. V kazdem pripade oko za oko a zub za zub se lidem nemusi libit, ale tak uz to nekdy je. Jako vzdy se na zverstvech na obou stranch podilel lidsky odpad nejhrubsiho zrna.

94132

20.2.2006 21:53

popirani holokaustu je zlocin - popirani zabiti nevinnych a jejich vyhnani neni zlocin?

Jaroslav Patrman 89.?.?.?

Je jasne, ze se zde vyskytnou hlasy ze vyhani Nemcu a Benesovy dekrety byl spravny cin a v krajnim pripade se vina svali na mocnosti.Ackoliv nejsem promovany historik, ale pametnik, ktery v te dobe sledoval peclive vsechny informace tak strucne uvedu zaver:
Churchill nenavidel nejen Hitlera ale Nemecko jako velmoc, nebot jemu vzdy slo o britske imperium a kolonie- to je dokazatelne. Nemecko melo kdysi jen bezvyznamne uzemi v Africe o ktere prislo po l.svet.valce.
2/na druhe strane byl to demokrat a nemohl by nikdy souhlasit s tak nasilnym a krvavym vyhnanim Nemcu.V jedne publikaci se vyjadril nastupce
Rooswelta Truman,- v Postupimi jiz nebyl Churchill ani Rooswelt a Truman jako novy prichozi na konferenci doslova prohlasil - byli jsme s Atleem, nastupcem Churchilla/ postaveni pred hotovou vec. Na otazku Stalinovi o jaky pocet Nemcu se jedna, Stalin odpovedel - jedna se jen o zbytky Nemcu,kteri neutekli pred Rudou armadou. Nejednalo se konkretne o sudetske Nemce ,ale o vsechny Nemce -Stalin zadnou kontrolu zapadnich mocnosti na uzemi obsazenym Sovety by nedovolil. Proto se Truman a Atlee zmohli pouze na pripominku, aby odsun resp. vyhnani bylo provedeno humanne.
Samozrejme, ze k tomu pristupovala tehdejsi situace. Predstavme si, ze by Truman a Atlle byli proti "odsunu"- okamzite by to vyuzili komuniste,ze zapad chrani Nemce a ze tak kryje i zlocince.
Vina je tedy jednoznacne na Benesovi, ovsem i ten byl pod tlakem komunistu, ovsem nemusel trvat na vyhnani vsech Nemcu, kdyz za valky vzdy prohlasoval, ze vsichni Nemci a kolaboranti, kteri se provinili musi byt potrestani- nikdy nerikal, ze vyzene pres 3 miliony Nemcu.Tim dal priklad Polakum a Jugoslavcum, nebot ti zacali vyhanen Nemce teprve po nas.

94182

22.2.2006 19:41

RE: popirani holokaustu je zlocin - popirani zabiti nevinnych a jejich vyhnani neni zlocin?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 94182

Dnešní Tanzánie, Kamerun, Togo a Namibie nejsou až tak nevýznamná území, i když Němci patřili spolu s Portugalci a Španěly k "druhé lize" afrických kolonizátorů. O menší území přišli i v Číně a Pacifiku.
Západní předáci se později vymlouvali, že s odsunem souhlasili i proto, že Němcům hrozila deportace do sovětských "arktických krajin". Vzhledem k tomu, že z německých válečných zajatců přežilo jen cca 20 %, nebyla ta obava až tak neopodstatněná.

94463

22.2.2006 1:28

Link

Emma 84.?.?.?

http://www.bohemistik.de/evahahn/

94364

22.2.2006 2:28

Chudaci nemci.

Stehno vondris (zavináč) earthlink (tečka) net 24.?.?.?

Nemozem objektivne posudit Benesove dekrety, pretoze som ich nikdy necital. Je mi vsak jasne, ze vyhnanie nemeckeho obyvatelstva z uzemia kde zili po stovky rokov je hnusna skvrna na historii strednej Europy,
ktora vzdy bola pod nemeckym vplyvom a bola aj nemcami kolonizovana.
Prakticky cele hornate oblasti Slovenska zaplnili nemci.Neveriaci z celeho ceskeho a slovenskeho priestoru sa mozu pozriet na vlastne tvare a ich podobnost s nemeckym obyvatelstvom.Podobne je to aj v panonskej kotline.Nikto nemoze vyhlasovat o svojom obyvatelstve ,ze je rasovo ci etnicky ciste.V podstate cela stredna Europa je etnicky dokonale premiesana, o co sa nevedomky postarali nasi prapredkovia a CK Monarchia.
Rozdiely su minimalne a spocivaju hlavne v tom aky kto pouziva jazyk na danom uzemi.Prakticky Madar je len taky isty chudak ,ako jeho "protivnik" na slovenskom uzemi, ale niekomu sa naramne hodi aby si tito sem tam dali po hube pretoze ich vyrazivo nezodpoveda predstavam druhej strany.Obaja su sa schopni vyzurit na cechovi, pretoze to musia ukazat tomu blbemu pepikovi./Atd.Miliony ludi sa odnaucili respektovat pravo a majetok "tych druhych"v mene niecoho, ako nacionalizmus,ktoreho katalyzatorom bol paradoxne internacionalizmus.Co sa tyka vyhnania etnik ,ako madari, nemci zo "zmiesanych" uzemi bol to jednoducho zlocin na ktorom nic nezmeni ani cas.Inac ,dost sa aj zabuda na "ludove referendum" na Podkarpatskej rusi, po vojne, na ktore doplatili vsetci na dotycnom uzemi.Celkovy vysledok uzemnych zmien a etnickych cistiek v tom obdobi je doneba volajucou krivdou a vysledkom je paskvil.Vsetky tieto skutocnosti su vysledkom prace ludi, ale k zodpovednosti sa nikto nehlasi.Okrem slecny Mistrikovej, ktora sa na pode Slovenskej Narodnej Rady akosi naponahlo a od veci ospravedlnila "zidovskemu narodu" za hnusne zlociny spachane slovenskym narodom pocas II svetovej vojny.Kto jej dal ku tomu mandat sa asi nikto nezamyslel.Ja sam som vyrastal v dobe ,ked sa vsetko nemecke povazovalo za stelesnenie zla a az casom, ked som sa naucil trochu rozumiet nemcine som zacal chapat, kolko mame spolocneho v kulture ,dejinach a mentalite.Deli nas len recova bariera a miestne zvyky,na ktore by mal byt kazdy hrdy.Som optimista a dufam ze si ludia tejto oblasti najdu cestu, ked uz nie k naprave tychto zlocinov a genocidy v spojeni s tymito,aspon vypocut si pravdu a pristupovat s respektom ku pravam jednotlivca potlacenym principom kolektivnej viny uplatnovanej najhorsimi zlocincami-politikmi.
S uctou Viktor

94373

22.2.2006 10:36

RE: Chudaci nemci.

Jaroslav 89.?.?.?

Reakce na 94373

Napsal jste to spravne - narody na vychod od Nemecka si nechteji priznat, ze za svuj kulturni vyvoj maji byt vdecni svym zapadnim sousedum. Prave proto, ze Cesi a Slovinci zili bezprostredne vzdy mezi nemeckym prostredim, tak jsou nejvyspelejsi ze vsech Slovanu. Neni to chvala Nemcum, kdyby mezi nami zili Francouzi nebo Anglicane, pak bychom museli byt vdecni jim. Je znamo, ze kultura se prosazovala tehda spolecne s nabozenstvim- To k te davne historii - zapomina se, ze Nemci prisli do neobydlenych oblasti ceskych a slovenskych - tedy do hornatych a zalesnenych malo pristupnych krajum, aby je zalidnili. Byli tedy prinosem pro tyto kraje a tvrdou praci vytvorili bohatstvi, ktere jsme jim ukradli.
Narod,ktery neprizna, ze kradl a vrazdil nemuze nikdy jiz byt na urovni se svoji moralkou a proto to tak vypada.

94407

23.2.2006 2:02

RE: Chudaci nemci.

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 94407

Nemci byli pozvani ceskymi krali a tito kralove byli jedni ze sedmi nejmocnesich v " rimske risi naroda nemeckeho", rikalo se jim kurfirti. Casto byl cesky panovnik az prilis mocny, viz treba Premysl Otakar II. Mate naprostou pravdu, ze byli pozvani pro sve dovednosti a vlastnosti. Dostalo se jim nebyvalych privilegii, ale melo to jeden hacek a tim byl slib loajality vuci korune. Navic srovnani Cechu a Madaru me osobne prijde nefer. Cesi byli Vidni az do Rakousko-Uherskeho vyrovnani loajalni a Madari se vecne bourili. Cesi a Nemci jsou historicky svazani vice nez by si mozna oba narody prali. Samozrejme je jednoznacna pravda, ze prvni republika odmitla vyplatit Nemcum valecne dluhopisy. Rasin to zduvodnil tim, ze sudetsti Nemci pujcovali Vidni a ta by je mela vyplatit, protoze byli jednoznacne proti vzniku CSR. Odsun sudetskych Nemcu na zaklade kolektivni viny je temnou kapitolou ceskych dejin, ale bylo dobre nevytrhavat ho s historickych souvislosti. Oko za oko, zub za zub. Ty narody( kmeny), co tozkouseli humaneji uz tady nejsou. Pristup Prahy i Berlina mne osobne pripada velmi rozumny pro dobre budouci vztahy.

94491

Příspěvků: 24

19.02. 21:44 Emma  Nejen komunisté
20.02. 00:17 zap  RE: Nejen komunisté
20.02. 04:40 YAMATO  RE: Nejen komunisté
20.02. 00:36 trodas  RE: Nejen komunisté
20.02. 00:47 zap  RE: Nejen komunisté
20.02. 01:45 Emma  RE: Nejen komunisté
20.02. 00:01 deu  Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 00:29 Emma  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 04:21 zap  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 12:21 deu  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
21.02. 01:55 Otaznik  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
22.02. 09:27 Mejla  Emmo, ten malý rozdíl mezi Švýcary a Němci byl v tom, že Němci rozpoutávali jednu válku za druhou.
20.02. 00:59 zap  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 02:45 Sidonius Zdenek M  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 11:23 Vasek  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
21.02. 01:15 Sidonius Zdenek M  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
21.02. 01:32 Antiseptik  RE: Tucna ciara az po ospravedlneni za vznik Ceskoslovenska.
20.02. 17:33 Rene Bartosek  Cesko-nemecke vztahy
20.02. 21:53 Jaroslav Patrman  popirani holokaustu je zlocin - popirani zabiti nevinnych a jejich vyhnani neni zlocin?
22.02. 19:41  RE: popirani holokaustu je zlocin - popirani zabiti nevinnych a jejich vyhnani neni zlocin?
22.02. 01:28 Emma  Link
22.02. 02:28 Stehno  Chudaci nemci.
22.02. 10:36 Jaroslav  RE: Chudaci nemci.
23.02. 02:02 Rene Bartosek  RE: Chudaci nemci.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

52

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 111 čtenářů částkou 18 231 korun, což je 52 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 0

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
21,95 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
29,37 Kč
Kanadský dolar
16,89 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
24,15 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,96 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 739,34 Kč
1 unce stříbra
512,79 Kč
Bitcoin
417 079,51 Kč

Poslední aktualizace: 25.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 421