Diskuze k článku

Smrteľné zovretie

Příspěvků 83

16.2.2006 1:18

Zvlastni prirodni ukaz ve vedeni statniho hospodarstvi a bankovnictvi.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Takovy Greenspan zadluzil Ameriku do vic ejak 8 trilionu dolaru,to znamena ,ze tato tak zvana krestanska zeme prodala uz i ty ,co se zatim ani nenarodili,takze mejte za spravce penz zidovskeho pokladnika a ucinek se dostavi a jeste na vic dostane rytirsky titul,coz je dnes pravidlo odmenovani kdejakeho "lempla",doktorum umrou pacienti,tak se jim prida na plate,ale ,abych neodbocoval ,ktera ,krestanska zeme neni zadluzena,pomalu vsechny a jdou cim dal tim vice hloubeji a hlobeji do dluhu,kazda nova vlada prida na dluh navic ,a ted prijde ten zazrak vsech zazraku,jak od pujcovani penez ,dojdete k tomu ,abyste pujcoval jinym.Ti samy lide ,co nase pokladny zbankrotuji,tak na druhe strane dobre hospodari,neni to tim ,ze nasi politici delaji kozla zahradnikem.
Na druhou stranu ,myslim,ze nasi politiky by v Israelu nepustili ani zametat ulice ani ty nejlepsi z nejlepsich goyimu- zkorumplovanych kolaborantu

World's Monetary Debt to Israel Doubles
Tuesday, December 20, 2005 / 19 Kislev 5766

(IsraelNN.com) Government and private loans to other countries have doubled in the past year, with world debts totaling $24 billion as of September 30. The Bank of Israel reported the amount is more than double than that of last year as Israel turns from a borrower to a lender.

Bank of Israel Governor Stanley Fischer also said that Israel's credit rating will improve several months after the elections because economic policies are stable despite political uncertainties.

93565

16.2.2006 3:28

Autor je totalny ignorant

Stojan Jakotyč 70.?.?.?

Prakticky kazdy odstavec obsahuje hlupost, za ktoru sa vyhadzuje od zkusok zo zakladov ekonomiky. Ako priklad uvediem iba perlicku z druheho odstavca:

>>"Ale toto je predsa úplne nelogické a absurdné... Tu automaticky >>vyvstáva otázka. Ak všetky krajiny sveta sú zadlžené, komu to vlastne >>dlžia? Rozum nám hovorí, že tam, kde je dlžník, musí byť aj veriteľ. Ak >>všetky krajiny sú zadlžené, potom kto vlastne dlhuje komu?"

Odpoved je trivialna. Krajiny sveta nie su zadlzene, zadlzene su vlady krajin. Vlady si nepoziciavaju peniaze navzajom, vlady si poziciavaju peniaze od sukromnych osob alebo financnych institucii, casto zahranicnych. Pretoze jedinym zdrojom prijmov vlad su dane, ak by vlady neboli zadlzene, tak to by znamenalo, ze vyberaju na daniach viac, ako potrebuju, t.j. ze okradaju svojich vlastnych obcanov.

No nic, prakticky kazdy odstaved je podobne zalozeny na ignorancii zakladnych ekonomickych principov.

93581

16.2.2006 4:02

RE: Autor je totalny ignorant

One 87.?.?.?

Reakce na 93581

ale ved tu ide prave o to. O to ze vlady dlzia bankam. Ze tak ako uvery su z nicoho aj vsetky tie peniaze su z nicoho.
Ale pouc nas aj tak.

93584

16.2.2006 10:19

RE: Autor je totalny ignorant

Zdeněk 193.?.?.?

Reakce na 93584

>ale ved tu ide prave o to. O to ze vlady dlzia bankam.

Pomocí multiplikačního efektu v bankovnictví si banka vytvoří prostředky na úvěry téměř z ničeho. Platí - vložite-li do banky 100$ banka má k dispozici desetinásobek tj. 1000$ na úvěry.

93602

16.2.2006 5:54

RE: Autor je totalny ignorant

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93581

Opravdu, reknete me kolik z tech 8 bilionu zahranicniho dluhu USA tvori urok na jaky ty penize byli pujceny? A stim, ze jsou zadluzene vlady jste me uklidnil, Mno kopneme JWB juniora do sedaku i s jeho vladou a 8 bilionu $ mame vynulovano, to se mi fakt libi.Jinak myslenka prebytku hospodareni vlady jako kradeze je pro me opravdu novinkou, navic dokonce i Zelezna lady v 80-tych letech v Anglii privatizovala tusim doly na uhli, takze jedinym prijmem vlad nejsou dane. Poslyste ty ucebnice, z kterych jste nacerpal zakladni ekonomicke principy by me docela zajimali, co kdyby jste mne uvedl autora i s konkretnimi tituly. [mrknutí jedním okem]

93588

16.2.2006 13:03

RE: Autor je totalny ignorant

Stojan Jakotyč 70.?.?.?

Reakce na 93588

"Jinak myslenka prebytku hospodareni vlady jako kradeze je pro me opravdu novinkou"

Vlada nehospodari, vlada vybera peniaze formou dani a potom ich investuje do funkcii, ako obrana, vzdelavanie, atd. Preco by mala vyberat viac, ako potrebuje?

93620

16.2.2006 13:47

RE: Autor je totalny ignorant

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 93620

Vlada vybira penize prostrednictvim dani. Nikdy nemuze vedet, kolik vybere - zavisi to na stavu (rusk/pokles) ekonomiky i na discipline platcu. Z cehoz plyne, ze vase otazka:

> Preco by mala vyberat viac, ako potrebuje?

Je zhola nesmyslna. Vlada vybere proste tolik, kolik se vybere aniz by to mohla nejak (v danem fiskalnim roce) ovlivnit. Jedinde co ovlivnuje je - jak jsem psal - parametry vyberu dani na pristi rok + ekonomicky odhad rustu. Tot vse.

93623

17.2.2006 3:24

RE: Autor je totalny ignorant

Stojan Jakotyč 70.?.?.?

Reakce na 93623

No, tak to asi nie, to by asi nebolo mozne zostavovat rozpocet, ze? To si to predstavujete ako Hurvinek valku. Je mozne pomerne presne odhadnut, kolko sa za rok vyberie na daniach, pomocou statistik, takisto ako poistovna je schopna odhadnut, kolko ludi zomrie rozne v automobilovych nehodach buduci rok.


93709

16.2.2006 15:04

RE: Autor je totalny ignorant

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93620


>
> Vlada nehospodari, vlada vybera peniaze formou dani a potom ich
>investuje do funkcii, ako obrana, vzdelavanie, atd. Preco by mala
>vyberat viac, ako potrebuje?

Vlada sice nevytvari zadne hodnoty, tedy nevydelava, ale co dela s penezi vybranymi? Prerozdeluje, tedy hospodari, ne? Ze casto blbe, to uz je druha vec.
Neni to jen slovickareni?

93627

16.2.2006 9:20

RE: Autor je totalny ignorant

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 93581

Vláda okrádá buď přímo anebo nepřímo. Přímo výběrem na daních, nepřímo půjčováním od bank, protože banky nemají ve svých trezorech kapitál stovek miliard dolarů. Banky si "půjčí" od lidí a ty úspory investuje do státu, který je obratem znehodnotí inflací. Zisk z toho má možná tak akorát banka, lidé i stát ostrouhají mrkvičku.

93597

17.2.2006 2:10

RE: Autor je totalny ignorant

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93597

Jo to jsem si taky myslel, ze banky musi mit prachy v trezorech a znejakou casti penez klientu muzou provadet transankce. Jenomze ti co maji opravdu vysokou duveru muzou mit v tresorech kulovy kemo. Bylo by zajimave ziskat skutecne cisla o uverych poskytnutych nejvetsimi svetovymi bankami a o tom kolik vlastne na zaklade vkladu a sveho zakladniho jmeni maji k dispozici penez. Samozrejme by to chtelo videt ty vnitrni databaze, to by mela byt opravdova vyzva pro hackery. Na druhou stranu ten kdo neopravnene ziska takove informace je vicemene mrtvej, v tomto pripade bych kladl duraz na cast slova VICE.

93692

17.2.2006 7:48

RE: Autor je totalny ignorant

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 93692

Co vubec slovo PENIZE znamena? Neznamena to vubec nic. Nikdo je totiz nema. Kdyz napriklad dostanu vyplatu od sve companie, tak je to v seku. Ten sek jde z banky meho sefa, ale on vetsinou penize v bance nema. Nekdy si i musi na platy zamestnanncu vypujcit.
Kde tedy banky ale penize berou to nevim. Mozna ze si je v bankach tiskonou. [smích]

93722

21.3.2007 16:58

ale to by nemal byť až taký problém zrátať,

ondreG 84.?.?.?

Reakce na 93692

základné imanie bánk je známe z obchodného registra. centrálna banka vedie štatistiky o objeme vkladov v bankách ako aj o objeme poskytnutých úverov, keď tie dva čísla od seba odčítaš, mal by si dostať čisté vklady, nepodložené úverom.

131370

23.3.2007 9:55

ten výsledok ešte treba upraviť

ondreG 91.?.?.?

Reakce na 93692

o saldo platobnej bilancie, to by už malo vyjsť vcelku presné číslo. Rowbotham v knihe uvádza, že v UK je 97% peňazí v ekonomike vytvorených bankami oproti poskytnutým úverom. Keďže ide o knihu z konca 90tych rokov, dnes to môže byť skôr viac ako menej.

131509

16.2.2006 9:34

RE: Autor je totalny ignorant

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 93581

ak by vlady neboli zadlzene, tak to by znamenalo, ze vyberaju na daniach viac, ako potrebuju, t.j. ze okradaju svojich vlastnych obcanov.
-------------------------------------------------------------------------
A firma, co nemá dluhy, okrádá koho? Asi dělnickou třídu a prcajuci inteligenciu ?
A rodina Novákovic,co nemá dluhy, okrádá koho? Krade měděné dráty na železnici?
Asi si půjdu půjčit na flašku červeného. Pro jistotu.Jít bručet bych nechtěl. [velký smích] [velký smích]

93599

16.2.2006 9:39

RE: Autor je totalny ignorant

MilanD 80.?.?.?

Reakce na 93581

Nesouhlasim, pokud ignoruji zakladni ekonomicke principy, neni to pravda... ovsem pozor, tzv. "zakladni ekonomicke principy" ignoruji predevsim a jedine zdravy rozum a ignoruji fakt, ze zadna bankovka nedokaze porodit jinou jenom tim, ze nekde lezi.. Soucasne "ekonomicke principy" ignoruji jeden zasadni prirodni zakon a tim je zachovani energie... pokud do systemu vstoupi JEDNA nemuze vystoupit DVE... A soucasna ekonomika to tak dela.... nebude na svete dobre, pokud tady bude noha ekonoma... vsimnete si, kolik blbosti vymysleli.. (akcie, opec, papiry, fondy a co ja vim co vsechno), ale tvori to zasadne a jenom proto aby skryli zakladni fakt, ze cely soucasny penezny system jde do haje... a doufam, ze cim driv padne tim, lepe... cyklus 50-60 let bez svetove valky neni udrzitelny..

93600

16.2.2006 11:13

RE: Autor je totalny ignorant

Jadawin 193.?.?.?

Reakce na 93581

Základní ekonomický princip je ojebávat lidi, kdekoliv se dá.
Základní omyl ekonomů je, že ekonomie je věda. Pokaždé, když
tohle slyším, tak se mi dělá blbě. Tato těžká pavěda, která
si v každé době pružně najde rétoriku, jak podložit, že zrovna
současný způsob ojebávání lidí je zrovna ten nej..., nemá
nejmenší šanci se zařadit po bok opravdových věd -- jako jsou
např. matematika a teoretická informatika.
Kdo vlastně určuje ty principy? Kdo určuje, že něco je a něco
není "základní ekonomický princip"? Nemění se náhodou tyto principy v čase? Atd...

93606

16.2.2006 11:25

RE: Autor je totalny ignorant

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 93606

Je to podobné jako klimatologie. Dá se kolem toho dělat věda ale těch proměnných je tolik, že se nikdy nedají postihnout všechny. Všechny modely budou fungovat jenom za určitých podmínek. Manipulovat se stádem ovcí není problém, dokud s nimi nezačne manipulovat někdo jiný, nebo se ovce nesplaší, nebo tak něco.

Každopádně, pokud to zjednodušíme, tak - vlády dluží, občané dluží a ty peníze točí ekonomikou. Kdyby nedlužili, už by dávno byla recese. Jenže ani zadlužovat se nedá do nekonečna. Nebo snad někdo z ekonomů myslí, že ano?

93609

16.2.2006 12:11

RE: Autor je totalny ignorant

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 93609

>Každopádně, pokud to zjednodušíme, tak - vlády dluží,
>občané dluží a ty peníze točí ekonomikou. Kdyby
>nedlužili, už by dávno byla recese. Jenže ani zadlužovat se
>nedá do nekonečna. Nebo snad někdo z ekonomů myslí, že ano?

Vlády dluží, podniky dluží, občané dluží - všichni dluží bankám a tak banky rozhodují, zda další peníze půjčí či nikoliv. Státy a národy jsou fakticky vlastněny bankami. Metoda, jak toho bylo dosaženo, je jednoduchá. V dřívějším článku zmíněnými 5% navíc. Prostě
Dnešní kapitalismus je přirozený asi jako rakovina
http://www.blisty.cz/2006/2/15/art27062.html
Rakovina se nedá vyléčit tím, že se bude postupně vylepšovat. Nemocnému může pomoci pouze radikální odstranění ložiska rakoviny. Bohužel dnes jsou již i zcela zřetelné metastázy. Naděje pacienta -lidstva na přežití je dnes stejná, jako u pacienta - člověka s metastázovanou rakovinou. Nostradamus to dobře předpověděl.

93616

16.2.2006 20:58

RE: Autor je totalny ignorant

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 93616

[smích] Nostradamus děkuje za uznání !

Sám dobře vím, co se hrne na lidi, ale vždy cítím takové "tísnivé sevření na duši", když do svých sbírek poznatků o tom vložím další "střípek". V tomto světě nic není dobře a jediný způsob, jak být svobodný, je utéci do lesa a aspoň na chvíli na to zapomenout. Začínám prakticky nenávidět ty arogantní idioty, co všemu tak rozumí, se vším si ví rady, zdánlivě i "voda jim hoří". Tokají své pravdy jak tetřev hlušec se zavřenýma očima, se zalíbením poslouchaje plody vlastní blbosti - a svět hyne. A dav těchto blbců svou planetu jedinou prožírá, vlastně "svoji Matku" mrzačí a denně brutálně znásilňují.

Nemůžu neříci, že toto je ta demokracie - lidi chtějí hromady levného žrádla, co největší auta a baráky - mají to tedy mít. Jako v té pohádce - na co šáhnou, bude ze zlata ...

Lidstvo vede boj s Matkou Přírodou a Bohu žel, zdá se, že přechodně vítězí. Matka bude muset použít zbraně nejvyššího kalibru a vyklepat ty vši z kožichu ! To nám taky prorokové vzkazují ... [naštvaný]

Kdo má zájem si rychle zkazit náladu - doporučuji takovou "krabičku" instantního provedení proroctví ze světa - knihu "Kniha proroctví na prahu milenia" od John Hogue, BETA - Dobrovský a Ševčík z roku 2000, anglický originál "The Millenium Book of Prophecy", HarperCollins 1994. Zabírá to okamžitě - tisíce děkovných dopisů... [velký smích]

93660

16.2.2006 23:32

RE: Autor je totalny ignorant

zap 65.?.?.?

Reakce na 93660

Začínám prakticky nenávidět ty arogantní idioty, co všemu tak rozumí, se vším si ví rady, zdánlivě i "voda jim hoří".
--------------------------------------------------------------------------

Mate pravdu. Mate asi na mysli vsejijake ty experty a poradce.....stale melou svou a pritom nerozuni nicemu. At to dopadne jak chce, vzdy 'meli' pravdu. Ja si myslim, ze jsou placeni systemem - darmozrouti. Je jich tu take 3 prdele. [naštvaný]

93675

16.2.2006 15:19

RE: Autor je totalny ignorant

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93581

Nejste vy náhodou ekonom Stojane? Vaše triviálná odpoveď tomu nasvědčuje.
1. Vláda si půjčí ale dlužníkem je stát, ne vláda, protože je požit jsko záruka půjčky. Nebo si myslíte že vládě banka půjčuje na ksicht?
2. Tito soukromé osoby a banky, co jsou věřitelé všech států a podniků a lidí, vzali asi ty peníze kde? Nikde, protože nejsou. Je to pouze "confidence trick".
3. Vláda má i jiné příjmy než daně, státní podniky. Ještě se nenarodila vláda, co by nestačila utratit víc než vybere, a to je pro vás vlastně důkaz že nekrade? Právě naopak. Strčte si taký ekonomický princip někam! Ty se ignorovat budou muset.

93629

17.2.2006 3:36

RE: Autor je totalny ignorant

Stojan Jakotyč 70.?.?.?

Reakce na 93629

No, dobre, skusim odpovedat:

>>1. Vláda si půjčí ale dlužníkem je stát, ne vláda, protože je požit >>jsko záruka půjčky. Nebo si myslíte že vládě banka půjčuje na ksicht?

Ale samozrejme vlade banky poziciavaju "na ksicht". Vladne zmenky nie su kryte, napr. T-bills, gov't marketable bonds, atd. Pre banku staci fakt, ze vlada ma prakticky najlepsie zaruceny mozny prijem formou vyberu dani. Skuste najst firmu, ktora ma tak dobre zaruceny prijem [smích] Takze ano, "na ksicht" [smích]

>>2. Tito soukromé osoby a banky, co jsou věřitelé všech států a podniků >>a lidí, vzali asi ty peníze kde? Nikde, protože nejsou. Je to >>pouze "confidence trick".
Ale kdeze. Tieto sukromne osoby a institucie (nie iba banky, skor pension funds, investment funds, poistovne, to su hlavni investori do vladnych zmeniek) nasetrili tieto peniaze zo svojich prijmov behom rokov zivota a prace. Uspory pracujucich su zdrojom kapitalu.

>>3. Vláda má i jiné příjmy než daně, státní podniky. Ještě se nenarodila >>vláda, co by nestačila utratit víc než vybere, a to je pro vás vlastně >>důkaz že nekrade? Právě naopak. Strčte si taký ekonomický princip >>někam! Ty se ignorovat budou muset.

???

93711

17.2.2006 14:21

RE: Autor je totalny ignorant

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93711

K bodu 1. Když se vláda vymění, kdo dluží peníze? Ta odešlá, nebo ta nová? Prd na ksicht, na stát.
K bodu 2. A skutečně si myslíte že součet všech vydělaných a neutracených peněz a investičních fondů se rovná součtu všech dluhů? Uspory pracujících nekryjí ani jedno procento toho kapitálu, co údajně vytvořili.

93744

18.2.2006 3:35

RE: Autor je totalny ignorant

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93744

Navic by bylo dobre se zamyslit proc nabozenstvi zakazuje pujceni na urok, vcetne judaismu. Jedna pani poviadala, ze existuji banky v Izraeli, kde se obchoduje podle nabozenskych zakonu. Navic jake je vlastne souvislost s pujcovanim na urok a inflaci? Mohla by byt inflace, kdyby mena byla kryta pouze vytvorenou hodnotou? [mrknutí jedním okem]

93833

18.2.2006 3:45

RE: Autor je totalny ignorant

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93833

Těžko. Inflace ovšem vznikne, jakmile bude nějakej chytrák buď přeceňovat cenu vytvořených hodnot a tak vytvářet víc peněz než by měl, a nebo rovnou tisknout víc peněz jako teď. Ovšem teď nám k tomu ještě naůčtuje úrok, takže jsme na tom ještě hůř. [smích]

93836

16.2.2006 18:48

RE: Autor je totalny ignorant

zap 216.?.?.?

Reakce na 93581

To je chyba pan Stojan!

Krajiny (zeme) jsou zadluzene. Jsou zadluzene proto, protoze nosici dluhu jsou jejich obcane. (Krome lidi mate jen hory, pole a reky...) Podivejte se na Spojene staty. Vsichni jsou zadluzeni az po usi, ale nikdo nesetri. Nema z ceho!

Vlady, to je kapitola sama o sobe. Ty to jen delaji horsi. Zadluzuji navic cele zeme. Zda se jakoby se soukromymi osobami soutezily. [smích]

93649

17.2.2006 7:59

RE: Autor je totalny ignorant

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 93649

Pane Zap, jak muze nekdo nejaky penize usetrit?
Jestlize mate barak, tak na nej mate pujcku(ovsemze ne, kdyz jste mafian).
Kdyz ma nekdo pujcku na dum a plati napriklad 5% uroky, tak by byl blbec aby mel nejaky sporeni, za ktery by dostal treba jen 2% urok. Kdyz naky penize navic budu mit(jako ze je nemam), tak je radsi dam na dluh na dum, ne?

93725

17.2.2006 16:50

RE: Autor je totalny ignorant

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 93725

To samozrejme ne, protoze ty penize co mate na ucte jsou vam kdykoliv k dispozici zatimco kdyz s nimi pokryjete ten dluh na dome, tak uz vam k dispozici nejsou. Hotovost na ucte (nebo T-bills, cokoliv) potrebujete ne proto, aby vynasela uroky, ale proto aby byla k dispozici v pripade ze se naskytne osobni krize nebo prilezitost vyhodneho nakupu.

Taky ignorujete danove dopady. Ja mam mortgage takovou nebo onakou, mohl bych ji financovat s podstatne mensim urokem, kdyz ale zapoctu danove ulevy, nevyplati se o tom ani premyslet. Penize ktere vydelate muzete taky sporit v tom ci onom danovem zavetri, misto abyste je napred zdanil a pak s nimi zaplatil kus toho dluhu ze ktereho ty uroky si odpisujete z dani. Ja mam dluhy a setrim zaroven, jako kazdy jiny.

93759

18.2.2006 3:03

RE: Autor je totalny ignorant

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 93759

Bohuzel Jozine, ja ziju v Kanade a tady se takove "spekulace" s penezi delat nemohou. Slysel jsem, ze se da v USA mortgage odecist od dani. Tady v Kanade to ale nejde.
Ja mohu pouze kazdy rok zplatit 10% z meho celkoveho mortgage, bez toho abych musel z toho platit dan.
To se take snazim, kdyz tedy neco usetrim. Vetsinou ale 10% nemam. [pláč]

93825

18.2.2006 7:55

RE: Autor je totalny ignorant

V. Sodek 84.?.?.?

Reakce na 93825

Rudo
V CR je mozno ponizit danovy zaklad pouze vyplacenymi uroky bankovnimu sektoru.
Splatka neni nakladova polozka.
A pak, samozrejme, odpisy. Ale to je myslim na 30nebo40let.
U vas 10let.

Se porad neco meni,...kaspari si nevi tady rady ani se sales tax (DPH).
Je to slozite jen z toho duvodu, aby stat byl u koryta prvni.
Trvalo jim to 15let, nez byli ochotni udelat patricne zmeny pri importu.
Řádově třetina z fakturovane castky musela byt pripravena navic, aby stat nemusel cekat.

93855

20.2.2006 16:07

RE: Autor je totalny ignorant

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 93825

Ja tomu nerozumim. Jake spekulace? Ve vasi situaci je racionalni splatit rocne 10% hypoteky, ale pochybuju ze je moudre platit vic, spis by clovek chtel udrzovat nekde nejakou hotovost, nejake nezdanene sporeni v akciich, zbytek podle vlastniho uvazeni, zase vam vyjde situace kdy mate jak dluh tak uspory.

Samozrejme to zalezi na pomeru vaseho prijmu a vyse hypoteky. Tak a ted dostanu $100 za pet minut poradenstvi!

94117

20.2.2006 17:49

RE: Autor je totalny ignorant

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 94117

Bacha, aby se ty trhy nezesypali, ja to rikam zadarmo i znamym. [mrknutí jedním okem]

94138

20.2.2006 23:53

RE: Autor je totalny ignorant

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 94117

Aby to nedopadlo takhle.
http://www.nairam.sk/kozy.gif

94202

18.2.2006 16:46

RE: Autor je totalny ignorant

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93649

Někdy když se zamyslím tak mi jde hlava kolem. Nejen stát dluží, ale i Provincie dluží, města dluží, podniky dluží, lidi dluží. Co jsme to sakra postavili? Jak to že z toho nic není? Všichni dělaj a nekonec je všechno v dluhách. Ironie je že až na ty podniky, který to ale vracet nemusej, prostě vyhlásej bankrot, jsou prostý lidi zodpovědný za všechny ty dluhy. [oči v sloup]

93879

16.2.2006 19:58

RE: Autor je totalny ignorant

Had 213.?.?.?

Reakce na 93581

Moc tomu všemu nerozumím.
Vy očividně zastáváte postoj, že dnešní ekonomická věda je funkční, propracovaná atd. a nejspíše máte i souhrn vědomostí, které jsou nutné, abyste to mohl posoudit.
Zkuste triviálně pro neznalé zodpovědět - co to kouzelné "M4"? Jak to, že tak roste?
A lidově - jestliže i díky této ekonomii, která se vyučuje anebo se od ní vyhazuje, je stav světa a civilizace jak ho všichni prožíváme, pak se tedy "selskému rozumu" vnucuje náhled, že je něco nějak špatně, nelogicky - disharmonicky.
Příčin bude k definování jistě více.
Ale...pokročilé technologie jsou stále pokročilejší, efektivita stále efektivnější. Finanční nástroje stále fikanější atd.
A život většiny lidí? Je díky tomu klidnější, pohodovější, bezstarostnější, usměvavější. Nikoliv. Všechno pozitivní je i díky ekonomické křečovitosti obecně stále hůře "proživatelné".
Takže možná je autor ignorant, ale při snaze zpopularizovat tak vznešené téma jako je moderní ekonomie buď mimoděk (pochybuji), anebo záměrně vystihl marasmus a potácení se v mlze celého slavného ekonomického propleteného systému, kterému nejspíše odtikavá.
A jestliže vše má příčinu a pak následek - kam tedy taková disharmonie povede lidstvo?
Tolik nedůležitý a nehodnotný pohled laika.

93655

16.2.2006 22:05

RE: Autor je totalny ignorant

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93655

Diky, Hade.
Pro laika srozumitelne, pro selsky rozum pochopitelne a pro "mistni ekonomy" namet k premysleni. Furt jen suchy cifry a kde je v tom clovek? No, je oznacenej za blbce, kterej tomu nerozumi a vzdelani ekonomove z vehlasnych univerzit nam predestreou pravdy a ekomicke zakony.
Kazdej je chytrej, jak radio a zivot jde zatim uplne jinudy.

93666

17.2.2006 14:01

RE: Autor je totalny ignorant

Baldi 212.?.?.?

Reakce na 93581

Spamätaj sa, veď práve o to ide. A ešte sa ťa opýtam, aký je rozdiel medzi krajinou a vládou? Chceš mi povedať, že ten dlh budú splácať politici. Neboj sa, pár rokov po škole uvidíš aj ty svet v iných farbách.

93739

17.2.2006 14:17

RE: Autor je totalny ignorant

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93581

Zase slovickareni. Samozrejme, ze jsou zadluzene zeme. Vlady prichazeji a odchazeji, zeme a dluhy zustavaji.

93742

16.2.2006 11:18

Ach ty počty

JaJa 193.?.?.?

Milion, miliarda, bilion, biliarda, trilion, triliarda... Copak je to tak těžké? Když slyším o x tisících miliard, jde mi husí kůže po zádech [oči v sloup] A též by nebylo od věci všechy ty dluhy převést na společnou měnu (třeba US$), než to nechat v měnách původních.

93608

16.2.2006 11:53

hypoteky

ujo 213.?.?.?

hmm, ale napr. ked chcem od niekoho kupit byt za milion a banka mi da hypoteku, tak ten byvaly majitel ten melon dostane. Takze banka ten milion ma odniekadial, nie su to vymyslene peniaze.

93614

16.2.2006 12:34

RE: hypoteky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 93614

vymyslene nie, len vytlacene

93618

17.2.2006 2:18

RE: hypoteky

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93618

Dnesku uz se to nemusi ani tlacit, staci pouzit klavesnici PC a "stlacit" enter. [smích]

93693

16.2.2006 13:37

RE: hypoteky

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 93614

To je těch 10%, kterými banky skutečně disponují. Jenže ten Váš milion nakonec zase skončí v bance a ta banka ho vnímá jako další milion, z nějž může 90% rozpůjčovat. Takže z jednoho milionu máme rázem 1 900 000,-. Jasně, že ten Váš skončí nejspíš v jiné bance ale tím právě vzniká ta chyba. Nejde totiž ani tak o jednu konkrétní banku ale spíš o bankovní systém, který takhle vyrábí peníze. Příště zas ta původní banka dostane peníze z jiné hypotéky.

93621

16.2.2006 12:14

Něco pro odlehčení

Karel z Čech 88.?.?.?

Co je to politika

Přijde za otcem pětiletý synáček a ptá se, co je to politika.
"Jak bych ti to vysvětlil, "přemýšlí otec." Podívej se, to je jako u nás doma:
Já jsem kapitalismus. Já vydělávám peníze a nosím je domů.

Maminka, to je socialistická vláda. Ta mi peníze vezme, něco si nechá a zbytek přerozdělí podle svého uvážení.

Naše služebná, to je dělnická třída. Ta pracuje a my jí za to platíme.

Dědeček, to jsou odbory, ten dává pozor, aby dělnická třída nebyla vykořisťovaná.

Ty sám jsi lid. Pro tebe to všechno všichni děláme.

A tvůj malý roční bratříček, tak to je naše společná budoucnost.
Rozumíš tomu?
Chlapeček se dlouze zamyslí a pak řekne: "Zatím ještě nevím, nechám si to projít přes noc hlavou."

V noci se probudí zápachem, protože jeho malý bratříček se pokakal. Zajde tedy do pokoje rodičů. Tam spí jenom maminka a nejde probudit.
Chlapec jde tedy do pokoje služky. A tam vidí tatínka, jak si se služebnou právě hezky užívá. Ani jeden si malé postavičky nevšimne.

Chlapeček se smutně otočí a za rohem uvidí dědečka, jak se zájmem pozoruje oknem tatínka se služebnou. Ani dědeček si ho nevšimne.
Chlapeček se rozpláče a jde si lehnout.

Ráno se ho tatínek ptá: "Tak už víš, co je to ta politika?" A chlapec smutně odpoví: "Už to vím, ale je to trochu jinak, než jsi říkal včera."
"A jak, prosím tě?"

"No, kapitalismus zneužívá dělnickou třídu. Odbory tomu nečinně přihlížejí, zatímco socialistická vláda tvrdě spí. Lid je všemi ignorován. A naše společná budoucnost leží ve sračkách."

93617

16.2.2006 13:37

Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

A s autorem nelze (po zamysleni-se) nez souhlasit temer ve vsem - jedinym problemem je ona reforma. Reforma tohoto systemu by totiz znamenala, ze by se bankeri museli vzdat sve schopnosti "generovat penize z niceho" a to narazi na jejich tvrdy odpor.
Tak tvrdy (bere jim jejich penize!), ze si to neumite ani predstavit. Doslova zapas o preziti. A protoze penize generuji vliv i v politice, tak zmena soucasneho systemu zalozenem na dluzich A UROCICH se nikdy drive, nez dojde k nejakemu poradnemu kolapsu nezmeni.
Ono uz kolem hospodarske krize se objevili politici, jenz chteli v USA zmenu systemu a copak se nestalo - byli zastreleni.
Predpokladat pokojnou zmenu systemu je nesmirne naivni [zahanbení]
Bohuzel.

93622

16.2.2006 14:11

RE: Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.

MilanD 80.?.?.?

Reakce na 93622

ANo, ano... souhlasim. Nerikam to sice rad, ale proste bude valka... kdyz ji nevyvolaji nespokojeni lidi, vyvola ji prave bankovni system, ktery velice dobre vi, ze soucasny stav je neudrzitelny. A prave proto, aby se zase svet dostal pod novou vladu penez, musi ta stara byt svrzena. I toto byl jeden z duvodu proc oba bratri Kennedyove uz neziji. Zadna CIA, zadna KGB za tim nestaly... ale moc doslova par desitek lidi, kteri o bankovnim systemu rozhodovali a rozhoduji...

93625

16.2.2006 15:06

RE: Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 93622

Přečtěte si i další čtyři pokračování. Zadluženost v GB stoupla od r. 1963 do r. 1997 z 9 na 780 mld Lstg. A objem peněz v ekonomice stoupl ze 14,1 mld Lstg na 680 mld Lstg. Nebo-li objem nových uměle vytvořených peněz je 100 mld Lstg v roce 1997! A tak se to už chvíli točí, když to za 33 let tak pěkně povyrostlo. Pěkně nám to Fabian zaonačil.

A ta Vaše reforma by obnášela ukončit zadlužování, všechny dluhy zaplatit a banky by musely vrátit těch 100 mld. A víte co by to znamenalo? Průmysl by přestal vyrábět atd. Prostě totální krach. Jenže udržování systému vede jen k odkládání krachu, který bude nakonec ještě hlubší. Zajímavá by byla aktuální čísla.

Takže? Já vím, že Vy preferujete Glock ale já hlasuji spíš pro ČZ 75.

93628

16.2.2006 15:55

Lide se biji,vrazdi a bankeri pocitaji penize,pro ne neexistuje zapad a vychod jenom kseft.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

From the beginning of the famous Rothschild dynasty down to the present time Dr. Quigley gives a brilliant picture of the development of a closely-locked International Money Power. He quotes the famous statement made by Reginald McKenna, one-time British Chancellor of the Exchequer, and Chairman of the Midland Bank, who, in addressing a meeting of shareholders of the Bank on January 25, 1924, said, as recorded in his book, Post-War Banking, 'I am afraid the ordinary citizen will not like to be told that the banks can, and do create and destroy money. The amount of finance in existence varies only with the action of the banks in increasing or decreasing deposits and bank purchases. We know how this is effected. Every loan, overdraft or bank purchase creates a deposit, and every repayment of a loan, over­draft or bank sale destroys a deposit.'
-------
Henry Kissinger immigrated to the United States from Germany before the Second World War. Serving with him in the U.S. Army's Jewish intelligence task force in Germany at the end of the Second World War were Michael Fribourg, the multi-billionaire grain operator who is reputed to have cleared $700 million from Kissinger's massive wheat deal with the Soviet Union, Captain Walt Rostow, later White House Chief Adviser under Presidents Kennedy and Johnson, and Helmut Sonnenfeldt, now top adviser to the U.S. State Department.
A former K.G.B. agent, Colonel Michael Golleniewski, has been quoted as charging that Kissinger was at one time a secret unit of Communist intelligence.
--------
The Soviets have the largest merchant marine in the world, about 6,000 ships. I have the specification for each ship. About two-thirds were built outside the Soviet Union. About four-fifths of the engines for these ships were also built outside the Soviet Union.
About 100 Soviet ships are used on the Haiphong run to carry Soviet weapons and supplies for Hanoi's annual aggression.
I was able to identify 84 of these ships. None of the main engines in these ships was designed and manufactured inside the USSR. All the larger and faster vessels on the Haiphong run were built outside theUSSR.
All Soviet automobile, truck and engine technology comes from the West.” The Gorki organisation, built by the Ford and Austin companies, produced most of the trucks used to carry Soviet-supplied military equipment down the Ho Chi Minh trail. Automobile factories can also be used to build tanks.
-----
Dr. Henry Kissinger, the Askenazim Jew, is acceptable to both International Finance and International Communism. The distinguished Semitic Jew Dr. Oscar Levy warned in 1920: “Jewish elements provide the driving force for both Capitalism and Communism for the material as well as the spiritual ruin of the world.”

93635

16.2.2006 20:42

Zlatý standard

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Článek je o ekonomice založené na úvěrování, nicméně bych znovu důrazně obhajoval zlatý standard - kvůli kontrole množství inflačního oběživa.

Autor správně rozlišuje zadlužení vlád a dluhy občanů. Naprosto nechápu, proč se pan (co ho má) Jakotyč rozčiluje a autora nazývá ignorantem. V době transnárodního kapitálu jsou vlády vydány na milost a nemilost nadnárodním finančním skupinám. [pláč]

93657

16.2.2006 23:23

RE: Zlatý standard

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 93657

Mno v prve rade nemuzete (nemel byste) pujcit penize ktere nevlastnite a v druhe rade z nich nemuzete chtit urok, nebot penize na tento urok proste neexistuji.

Pokud clovek pochopi tyto dve zakladni veci, tak se predm nim cela pohadka penezniho systemu zhrouti jak domecek z karet.

Zlaty standard (mena kryta zlatem) je stejne nepouzitelna, nebot limituje mnozstvi penez v obehu, cimz svadi k zruseni (USA 1971, Nixon) a hlavne sama o sobe mnoho neresi - ovsem ja sam netusim, jak resit fakt, ze penize jsou potreba - ale zase neni mozne se stat jejich otrokem...

Tak jako tak je to jen akademicka diskuze. Proti politikovi, jenz by navrhl s timhle neco delat by se spojili vsichni a v nejhorsim pripade funguje i atentat. Nebylo by to poprve a nebylo by to naposled... [pláč]

93674

17.2.2006 0:05

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93674

Na to je celkem jednoduchá odpověď. Peníze tiskne stát, úroky za ně neúčtuje a tak ten průšvih odpadne. Pokud by některý stát myslel že si natiskne víc než je schopen pokrýt prací národa, tak to inflace a změna směného kurzu brzo vyrovná. Myslím skutečnou inflaci, která vznikne když má každý peněz plnou kapsu ale nic se za ně nedá koupit, ne tu uměle vymyšlenou jako dnes. [smích]

93680

17.2.2006 17:52

RE: Zlatý standard

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 93680

>Peníze tiskne stát,
>
Tak to je zásadní omyl. Někde tisknou peníze nestání banky, jako nyní třeba u nás, jinde se emisí peněz zabývají spolky bohatých židů, jako je FED v USA. Doporučuji článek na http://www.volny.cz/l_kopecky/conspiracy/fed.htm a na http://www.volny.cz/l_kopecky/conspiracy/FED/Obsah.htm

A protože již ani USD nejsou od r. 1972 kryté zlatem, tak kolik peněz si takový spolek vytiskne, tak je bohatý. Sice s množstvím vytištěných peněz jejich nominální hodnota klesá, ale to nevadí, protože si natisknou víc. Jen lidé, kteří mají peníze naspoření, tím zchudnou. Ale o takové lidi nejde. Ti jsou bezvýznamní. Významný je jen takový člověk, co má přístup do příslušné tiskárny. - Tím samozřejmě nemyslím tiskaře.

93765

17.2.2006 19:07

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93765

Omlouváme se. Byl jsem línej to rozepsat. Peníze dnes stát netiskne skoro nikde, co mám na mysli je řešení problému tím že peníze by stát tisknul. [smích] Celou problematiku znám. Už před 20ti roky jsem potkal člověka, co obhajoval aby se peníze půjčovali zadarmo. Ač byl asi blázen, dával větší smysl než nynější stav, kdy každej dolar se musí od banky na úrok půjčit, aby vůbec mohl jít do oběhu. To totiž nejde nikdy vrátit.

93768

18.2.2006 3:40

RE: Zlatý standard

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93768

Jo antiseptiku penaze se stavaj elektronicky, protoze hotovost se holt blbe kontroluje. Navic, dokud ma clovek hotovost ma i kus nezavislosti a soukromi. Na ty stary casy budem vzpominat se slzou v oku. [mrknutí jedním okem]

93835

18.2.2006 3:49

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93835

Chtěl bych jednou vidět ten bordel, kdyby si všichni šli vybrat všechny neexistující peníze z bank. I teď, kdy jste si chtěl vybrat v bankovkách větší sumu, tak bude banka chtít čas na to je sehnat. [velký smích] Hotovost má dneska holt jenom podsvětí a CIA. Ale to je vlastně to samý. [chechtot]

93838

18.2.2006 3:51

RE: Zlatý standard

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93838

Joo, a kolik je pro banku ta vetsi suma, staci radove nejsem zadny smirak. [velký smích]

93839

18.2.2006 3:54

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93839

Cokoliv přes dvacet tisíc. I u pár tisíců budou na vás koukat divně. Ne že bych si takhle každou chvilku vybíral. [velký smích] Ale jedno jsem to zkusil.

93842

18.2.2006 4:08

RE: Zlatý standard

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93842

A do prdele, vypada to, ze tech prachu je rozpujcovanech vic, nez jsem si myslel. [pláč]

93844

17.2.2006 9:19

RE: Zlatý standard

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Reakce na 93674

Zlaty standard (mena kryta zlatem) je stejne nepouzitelna, nebot limituje mnozstvi penez v obehu

Limitované množství peněz v oběhu je nadmíru pozitivní věc: Peníze jen pomalu ztrácejí svou hodnotu, inflační spirála se roztáčí mnohem pomaleji. Odmítám argument, že se tak de facto brzdí rozvoj hospodářství. Ale máte pravdu, je to jen akademická diskuze, protože se všichni snaží zachovat ekonomický status quo a inovaci nepřipustí. [zahanbení]

93730

17.2.2006 14:38

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93730

víte že nepřipustí. Limitace peněz ničí marketing. Limitované hodnotné peníze jsou dobré jenom pro společnost která buduje proto aby to bylo, a ne aby se to prodávalo. V takové společnosti bohužel nežijem. Změna musí být celková, v přístupu k životu jako takovému, k tomu co si představujeme pod pojmy pokrok, blahobyt, kultůra, vláda a svoboda. Svoboda nemůže zahrnovat věci jako svobodu koupit něco ač na to nemám.

93746

17.2.2006 15:22

RE: Zlatý standard

Pavel Bočan meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 86.?.?.?

Reakce na 93746

Svoboda nemůže zahrnovat věci jako svobodu koupit něco ač na to nemám.

Souhlasím s vámi, třebaže bych našel 1-2 výjimky. Pokud budeme uvažovat v rámci rozpočtu občana, jsou dva "statky", které nutně potřebuje, první z nich určitě. Mluvím o hypotéce a leasingu. Mnoho občanů by bez hypotéčního úvěru nikdy nemohlo samostatně bydlet (též můj případ). Podobné je to v případě auta.

Na druhou stranu nechápu lákavost spotřebitelských úvěrů. V životě bych si nepůjčil na nákup dárků nebo dovolenou. [vyplazený jazyk]

93752

17.2.2006 19:02

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93752

Samozřejmě hypotéka a půjčka na auto, pokud máte na splátky je v pořádku. Co není v pořádku, je nutit lidi kupovat i když na to nemají. Já bych taky dům neměl, kdyby nebylo hypoték. Ovšem musí se chápat jako něco, co se musí splatit. Mnoho lidí si půjčují o proti domu více než je třeba i na jiné věci. Jakmile stoupne cena nemovistosti, banka vám radostně půjčí víc a toho se je třeba vyvarovat. Účelem je dům splatit, ne ho prošustrovat. [smích]
Banky zde na západě, stále koukají kolik by vám mohli půjčit, jestli si chcete půjčit ne bo ne, je moc nezajímá. Pokud máte dobrý kredit a nepůjčujete si, tak to vidí tak že jejich zaměstnanci nedělají svojí práci dost dobře. Jakmile se vám podaří dát dohromady nějaký peníze, tak se můžou přetrhnout aby je z vás vytahali. [velký smích]

93767

17.2.2006 21:01

RE: Zlatý standard

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 93767

Houby je v pořádku. Každá ta Vaše hypotéka se pořádně namnoží, než ji splatíte. Ten systém běží takhle. Banka půjčí peníze, někdo je utratí (koupí barák) a peníze přijdou do banky. A ta je vnímá jako další příjem a zase je půjčí. A zas a zas...A ten kolotoč právě vyrábí ty mraky virtuálních peněz.

Takže pánové! Nefoukejte si, že něco je dobře, jen proto, že to děláte Vy.

93772

17.2.2006 21:29

RE: Zlatý standard

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93772

..ale, jakypak foukani.
To je v soucasne dobe jedina moznost (i pres to, ze kdyz si vezmete hypoteku, splacite co nejvic muzete a co nejrychleji a v zaveru si porovnate cenu domu a to, kolik jste za nej realne zaplatil, delaji se vam kola pred ocickama), jak si muze normalni jedinec poridit nemovitost.
Vidite jinou moznost?
S kreditem se musi zachazet, jak s hotovosti, tj. platit kompletne cely ucet v dannem terminu a tim padem nedat bance ani frfnik uroku.
Dela to malokdo, staci se podivat na statistiky osobni zadluzenosti (divala jsem se na Kanadu, USA a Ceskou republiku..docela jsem se zdesila).
Pred Vanocemi jsem byla v Cechach a vsude na me hulakaly poutace , neco ve smyslu: "Chcete svym blizkym udelat velkou vanocni radost? My vam na ni radi pujcime.....vase banka".
Tezko to klast za vinu bance, pujcit si prijde dospely a mentalne zdravy jedinec. Tedy predpokladam..

93775

17.2.2006 21:36

RE: Zlatý standard

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 93775

O hrůzostrašnosti spotřebitelských úvěrů vůbec nemusíme mluvit. Ale! Zamyslete nad tím, co s penězi dělají hypotéky a zkuste zapomenout na osobní potřeby.

Banka půjčí milion, koupíte za něj barák a peníze skončí v bance. Někdo je tedy má dostupné jako jeho peníze. Vy máte na splacení 25 let ale banka je vnímá jako další peníze a OKAMŽITĚ je půjčí znovu. Takže ten 1 meloun je v krátké době virtuálně zdvojnásoben! A jedeme dál.

Tohle je průšvih!

93778

17.2.2006 21:39

RE: Zlatý standard

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93778

Souhlas, proto ta moje otazka, jestli vidite jinou moznost.
Nekupovat barak a nebo zacit revoluci? [smích]

93779

17.2.2006 21:47

RE: Zlatý standard

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 93779

[chechtot] Ono to bude vypadat protismyslně ale říkám: "Vemte si hypotéku." Protože cesta zpátky už není, takže každá další hypotéka je další hřebík do rakve a urychlí konec. A pak dojde na TEN velký průšvih. A čím dřív přijde, tím bude méně bolestivý.

Já fakt netuším, jestli to bude obdoba 1929 i s následujícím vývojem (fašismus) nebo pád až do pravěku. Ale řešení už to fakt nemá. Vlády mohou konec oddalovat a tím jej i prohlubovat ale nemohou jej zvrátit. To už ovce nedovolí.

93780

17.2.2006 22:01

RE: Zlatý standard

Aja 24.?.?.?

Reakce na 93780

...hmm, ja jsem asi, trosku optimista, a to i pres jasne znamky blizici se ekonomicke krize, degradaci mezilidskych vztahu a desive prognozy v oblasti zivotniho prostredi a klimatickych zmen.
Furt totiz myslim na dalsi generaci a tak mozna nekde v koutku doufam...
Jestli mate pravdu vy, mazec bude desnej.

93782

18.2.2006 3:45

RE: Zlatý standard

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93782

..."No, vsak oni neco vymysli" ... Uz jsem to slysel tolikrat od lidi, o nihz mam osobne vysoke mineni. No, ja uz zacinam pomalu myslet jako Kevin aspol. solarni clanky, osivo, leky, studna, zbrane, komuna asi tak 500 lidi.

93837

18.2.2006 3:52

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93837

500 lidí bude asi moc. To už vám tam budou zakládat politický strany a různý spolky. [chechtot] Z toho všeho vámi zmíněného mám akorát tu studnu. [pláč]

93840

18.2.2006 4:09

RE: Zlatý standard

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 93840

Ze by jeden a dost? [velký smích]

93845

18.2.2006 4:17

RE: Zlatý standard

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 93845

To vám zase bude smutno. [chechtot] Ale myslím že pokud máte pro každýho na těle prst, tak se to dá zvládnout. [smích]

93846

17.2.2006 22:20

RE: Zlatý standard

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 93780

>Já fakt netuším, jestli to bude obdoba 1929 i s
>následujícím vývojem (fašismus) nebo pád až do pravěku.
>Ale řešení už to fakt nemá. Vlády mohou konec oddalovat a
>tím jej i prohlubovat ale nemohou jej zvrátit. To už ovce
>nedovolí.


Myslím, že je to ještě trochu jinak. Tady ovce, které zmiňujete, jsou jen ovce... nic víc. A vlády to již aspoň některé ví, co bude. A já to tady nepřímo taky docela hlásám. Ten konec je "nalajnovaný", je to de facto "konec světa" se vším všudy, akorát však ne takový ten panbičkářský - ke smůle naděje-plných "panbičkářů" a modloslužebníků - nechci jmenovat... Největší prča je, že jako první to asi věděli přesně ti ve Vatikánu.

Na druhou stranu, nikdo neví nic přesně - v tom lze jistému prorokovi, který přinesl "Nový Zákon", docela klidně věřit ! To neví nikdo přesně, kdy to příjde. A co příjde, o tom vlastně taky máme jen rámcový obrázek. Ale ten prorok říkal, že na konci časů budou zemětřesení, znamení na Slunci, hladomory a tak všelijak. A pak ještě budou padat "kusy nebes" na Zemi. Furt nic ? To přece neukazuje na zásah Boha s velkým B, to je popis zákonitého přírodního děje. Ta zpráva nám pak ale říká, že někdo tu bude vybírat z toho "lidského materiálu", který se tu "urodil". Promiňte, že jsem tak cynický. Znáte někdo Dunu ? Spáč se musí probudit !!

Pravda vypadá absolutní většinou značně paranoicky... [velký smích]

93785

17.2.2006 22:01

RE: Zlatý standard

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 93779

No...ještě by se to dalo vyřešit velemocným diktátorem, který má hlavu jak pátrací balón a bude osvícenou diktaturou vládnout celému světu. Ale stejně by musel razantně vzít lidi u huby, nechat je hladovět, umírat...Nechme toho. Ono se to vyřeší samo. Jen si můžem přát, aby to bylo co nejdříve. A stejně se bude hladovět atd.

93781

17.2.2006 17:14

RE: Zlatý standard

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 93657

No jestli obhajujete zlaty standard kvuli kontrole mnozstvi obeziva a ne kvuli tomu ze mate ve sklepe ulitej metrak zlata, tak to je politovanihodny.

Mimochodem se muzete na zlatym standardu podilet kdyz je vam tak drahej, nekdo vydava takovej prostredek smeny krytej zlatem, zapomnel jsem jak se jmenuje, z legalniho pohledu jsou to proste akcie. Uvidime jak daleko vas to privede.

93762

17.2.2006 3:05

WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS
[By] Ferdinand Lips, of Lion Capital Group in Zurich, [Switzerland]
The French franc, for example, remained solid for one hundred years. It was the era of the gold standard.

The Life Span of Currencies

French Franc 1814 - 1914 ...100 years

Dutch Guilder 1816 - 1914 ...98 years

Pound Sterling 1821 - 1914 ...93 years

Swiss Franc 1850 - 1936 ...86 years

Belgian Franc 1832 - 1914 ...82 years

Swedish Krona 1873 - 1931 ...58 years

German Mark 1875 - 1914 ...39 years

Italian Lira 1883 - 1914 ...31 years
Today's international order is a consequence

In a speech on August 7, 2002, President George W. Bush said the following: “There is no telling how many wars it will take to secure freedom in the homeland.” With this comment Mr. Bush announced that there might not only be a war against Iraq, but many wars around the globe. He did not define when a war would be considered won or lost. This means that these wars may continue indefinitely. The consequences of these wars are very clear. Trade and investment activities will suffer great damage in such an environment of insecurity.
http://www.halexandria.org/dward304.htm
Hitlerovi bylo nabidnuto zucastnit se svetoveho kursu zlata ,jako podlozeni marky a Hitler se jim vysmal,nebot vedel,ze by Nemecko behem casu zkrachovalo zasluhou bank.Chteli vedet,jake,ze da zaruky na marku a tak odpovedel:Marka bude podlozena pracujicim usilim nemeckych lidi,jejich majetkem a majetkem statu.
Jak,to dopadlo ,to vime ,za rok zmizelo 6 milionu nezamastnanych,zacali se stavet domy pro delniky,siroke dalnice,radio do kazde rodiny,levne auto pro rodinu,zvyhodneni zen -matek,zdravotnictvi, zlepsili se socialni podminky delniku,Ohodnotil zemedelce,ustanovil 12 lety plan na prebudovani Berlina,pres kanalLa Manche jen zavistive pokukovali,Nemecko bylo trnem v oku Britskych politiku,ale britsky fasista Moslley chtel zavest Hitlerun hospodarsky zazrak doma ,coz mezinarodni bankeri uz nemohli strpet,takova je pravda,Nemecko svym pokrokem ohrozovalo Britske imperium a zejmena vladla nespokojenost s vladou Britanie.

93702

17.2.2006 21:29

RE: WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS

Nori Kazu norikazuokamoto (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 93702

Opravdu Německo tehdy budovalo udržitelným způsobem svoji ekonomiku? Říká se něco o kolapsu, který by nebýt války údajně brzy nastal. Bylo možné někdy vyčíslit růst HDP v Německu od roku 1933 do roku 1939?

93776

18.2.2006 1:51

RE: WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS

Emma 84.?.?.?

Reakce na 93776

Britský konzervativní publicista a autor mnoha knih o historii Paul Johnson v Dějinách XX století tvrdí že udajná Hitlerova zásluha na ekonomickém vzestupu Německa je mýtus. Stejné je to podle něj i s F.D.R a jeho New Dealem. Oba politici prý měli jen štěstí že se dostali k moci v době kdy končila Světová hospodářská krize. V případě Německa ve skutečnosti jen došlo k návratu před krizi přímo uvadí že v roce 1938 byla životní uroven Němců stejná jako v roce 1928. V té souvislosti je zajímavý článek který kdysi vyšel na Britských listech o tom jak říšští Němci po záboru Sudet plenili obchody v Karlsbadu a jinde. Hodila bych sem odkaz ale přes Google to vyhledá jen články uveřejněné po září 2001 a tohle vyšlo dřív.

93808

18.2.2006 1:39

Nikdo na svete nemuze uprit to ,co Hitler dokazal s nemeckym narodem-prosperitu.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cd/20_Deutschmark_note_3rd_Reich.jpg/300px-20_Deutschmark_note_3rd_Reich.jpg
Economic policy
The Reichsmark gained significant value under the Third Reich
Enlarge
The Reichsmark gained significant value under the Third Reich

(Vypusteny tri odstavce, psane anglicky. Pozadal jsem vas nekolikrat, pane Nohejle, o pochopeni tech ctenaru, kteri anglicky neumi, abyste zde neuvadel anglicke texty, ale vy na to nedbate. Editor)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Germany

Svet nemuze uprit i pres vsechnu antinemeckou propagandu,ze Hitler pozvedl Nemecky narod z trosek ,ku prosperite.
Dnes ,Nemecko je k obrazu zidu-pravych vitezu

(Vypusten anglicky dodatek. Editor)

93806

19.2.2006 3:52

Komunisti rikali,ze komminterna a internacionalismus musi zvitezit na celem svete.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

The United Nations plans to CONFISCATE your profit and ---.
http://www.apfn.org/apfn/united_nations.htm


http://www.apfn.org/apfn/un1.jpg

http://www.apfn.org/apfn/un2.jpg

93943

19.2.2006 4:50

Snadne reseni

Jaroslav 61.?.?.?

Az dosahne zadluzenost neunosne vyse objevi se zase nejaky Vladimir Iljic nebo Adolf, bansky budou znarodneny a ti rozsafni bankeri budou poveseni. Lid ma rad zabavu, takze pri mirne cene vstupneho budou se na ty verejne popravy valit davy lidi. Stat tim vydela velke penize, ktere si potom vypujcim ja. Takze budoucnost vidim ruzove.

93945

11.3.2006 23:58

len tak

Polo 84.?.?.?

tiež ma to zaujalo. Ako ked nám Rusko tvrdil, že musia robiť úsporné opatrenia, lebo štát(my) fungoval na dlh a jedli sme na dlh. Všetko sme si prejedli. Čudné nemáme sa lepšie ako za socializmu ale vykrikujú nam takéto nezmysli.

96984

Příspěvků: 83

16.02. 01:18 Robert Nohejl  Zvlastni prirodni ukaz ve vedeni statniho hospodarstvi a bankovnictvi.
16.02. 03:28 Stojan Jakotyč  Autor je totalny ignorant
16.02. 04:02 One  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 10:19 Zdeněk  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 05:54 Rene Bartosek  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 13:03 Stojan Jakotyč  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 13:47 trodas  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 03:24 Stojan Jakotyč  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 15:04 Aja  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 09:20 Jiří Koubek  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 02:10 Rene Bartosek  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 07:48 Ruda  RE: Autor je totalny ignorant
21.03. 16:58 ondreG  ale to by nemal byť až taký problém zrátať,
23.03. 09:55 ondreG  ten výsledok ešte treba upraviť
16.02. 09:34 Vratislav  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 09:39 MilanD  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 11:13 Jadawin  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 11:25 DavidZ  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 12:11 Karel z Čech  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 20:58 Petr Gejdoš  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 23:32 zap  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 15:19 Antiseptik  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 03:36 Stojan Jakotyč  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 14:21 Antiseptik  RE: Autor je totalny ignorant
18.02. 03:35 Rene Bartosek  RE: Autor je totalny ignorant
18.02. 03:45 Antiseptik  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 18:48 zap  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 07:59 Ruda  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 16:50 jozin z bazin  RE: Autor je totalny ignorant
18.02. 03:03 Ruda  RE: Autor je totalny ignorant
18.02. 07:55 V. Sodek  RE: Autor je totalny ignorant
20.02. 16:07 jozin z bazin  RE: Autor je totalny ignorant
20.02. 17:49 Rene Bartosek  RE: Autor je totalny ignorant
20.02. 23:53 Antiseptik  RE: Autor je totalny ignorant
18.02. 16:46 Antiseptik  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 19:58 Had  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 22:05 Aja  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 14:01 Baldi  RE: Autor je totalny ignorant
17.02. 14:17 Aja  RE: Autor je totalny ignorant
16.02. 11:18 JaJa  Ach ty počty
16.02. 11:53 ujo  hypoteky
16.02. 12:34  RE: hypoteky
17.02. 02:18 Rene Bartosek  RE: hypoteky
16.02. 13:37 DavidZ  RE: hypoteky
16.02. 12:14 Karel z Čech  Něco pro odlehčení
16.02. 13:37 trodas  Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.
16.02. 14:11 MilanD  RE: Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.
16.02. 15:06 DavidZ  RE: Clanek je zavaznym utokem na svet penezi.
16.02. 15:55 Robert Nohejl  Lide se biji,vrazdi a bankeri pocitaji penize,pro ne neexistuje zapad a vychod jenom kseft.
16.02. 20:42 Pavel Bočan  Zlatý standard
16.02. 23:23 trodas  RE: Zlatý standard
17.02. 00:05 Antiseptik  RE: Zlatý standard
17.02. 17:52 Karel z Čech  RE: Zlatý standard
17.02. 19:07 Antiseptik  RE: Zlatý standard
18.02. 03:40 Rene Bartosek  RE: Zlatý standard
18.02. 03:49 Antiseptik  RE: Zlatý standard
18.02. 03:51 Rene Bartosek  RE: Zlatý standard
18.02. 03:54 Antiseptik  RE: Zlatý standard
18.02. 04:08 Rene Bartosek  RE: Zlatý standard
17.02. 09:19 Pavel Bočan  RE: Zlatý standard
17.02. 14:38 Antiseptik  RE: Zlatý standard
17.02. 15:22 Pavel Bočan  RE: Zlatý standard
17.02. 19:02 Antiseptik  RE: Zlatý standard
17.02. 21:01 DavidZ  RE: Zlatý standard
17.02. 21:29 Aja  RE: Zlatý standard
17.02. 21:36 DavidZ  RE: Zlatý standard
17.02. 21:39 Aja  RE: Zlatý standard
17.02. 21:47 DavidZ  RE: Zlatý standard
17.02. 22:01 Aja  RE: Zlatý standard
18.02. 03:45 Rene Bartosek  RE: Zlatý standard
18.02. 03:52 Antiseptik  RE: Zlatý standard
18.02. 04:09 Rene Bartosek  RE: Zlatý standard
18.02. 04:17 Antiseptik  RE: Zlatý standard
17.02. 22:20 Petr Gejdoš  RE: Zlatý standard
17.02. 22:01 DavidZ  RE: Zlatý standard
17.02. 17:14 jozin z bazin  RE: Zlatý standard
17.02. 03:05 Robert Nohejl  WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS
17.02. 21:29 Nori Kazu  RE: WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS
18.02. 01:51 Emma  RE: WHY GOLD-BACKED CURRENCIES HELP PREVENT WARS
18.02. 01:39 Robert Nohejl  Nikdo na svete nemuze uprit to ,co Hitler dokazal s nemeckym narodem-prosperitu.
19.02. 03:52 Robert Nohejl  Komunisti rikali,ze komminterna a internacionalismus musi zvitezit na celem svete.
19.02. 04:50 Jaroslav  Snadne reseni
11.03. 23:58 Polo  len tak

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 3

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 6

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 5

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Blokování čínské pomoci Itálii v Praze22.03.20 16:08 Česká republika 3

Chmelár o prohlášení Stoltenberga: Je to šílené a nepříčetné21.03.20 08:40 Slovensko 2

Pracující rodiče se hroutí z množství domácích úkolů svých školáků20.03.20 22:25 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,60 Kč
Euro
27,48 Kč
Libra
30,64 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,17 Kč
Švýcarský frank
25,86 Kč
100 japonských jenů
22,80 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,69 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
31,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 938,79 Kč
1 unce stříbra
356,21 Kč
Bitcoin
151 665,79 Kč

Poslední aktualizace: 28.3.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 242