Diskuze k článku

Zpráva z prvního slyšení – krajský soud Mannheim, 8.11.05

Příspěvků 125

14.11.2005 5:30

Naši čeští hrdinové.

Jan 67.?.?.?

Abychom nazapomínali na své vlastní české hrdiny, tak bych jen rád připoměl velmi podobný soudní process, který se odehrál v Praze před více než deseti lety. Jeho obětí byl pan Josef Tomáš, statečný a skvělý šéfredaktor skvělého týdeníku politika. Byl ve své vlastní české zemi odsouzen za pomlouvání a osočování příslušníků jiného národa, židů. Dalo by se pochopit, kdyby byl za to odsouzen v židovském státě, ale ve svém vlastním!? Vězení se naštěstí tak tak vyhnul, ale jak už to v demokracii chodí, po takovém soudu není život žádná legrace ... Takovíto lidé se nezištně obětují za svůj národ a mi jim tak dlužíme naše uznání a podporu. Stejně se panu Zundelovi musí dostat podpory a uznání od jeho Němců.

78084

14.11.2005 11:12

RE: Naši čeští hrdinové.

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 78084

Tak o tom nic nevim, probihalo neco podobne hanobneho (trapne divadlo, jenz je popisovano) take v tomto pripade?

U ceske ne-justice se nicemu nedivim [pláč] Mam sve zkusenosti... [pláč]

Tak jako tak je "holokaustovy nahubek" neustavni, v rozporu s zakladnim pravem na svobodu projevu a jako takovy je cely soud saskarna a je s podivem, ze se najdou lide, jenz jsou ochotni se vyjadrovat proti Ernstu Zundelovi.

Jeste chvili a zacnou volat "psovi psi smrt", ze? [oči v sloup] [zahanbení]

78118

14.11.2005 12:31

RE: Naši čeští hrdinové.

seda 82.?.?.?

Reakce na 78118

Trodasi! Čemu by jste nasadil náhubek? Proti pravdě? A opravdu to chcete? Chcete žít ve lži resp. omylu? Kam až to má "jít", že neexistoval trilobit?
Pan Zundel je pronásledován justicí BRD proto, že tvrdí, že koncentráky likvidující Židy a další národnosti neexistovaly.
Říkáte,že:
>je s podivem, ze se najdou lide, jenz jsou ochotni se vyjadrovat proti Ernstu Zundelovi.<
Pro mne je to absurdní! Jako kdybych se chtěl s někým přít o to, jestli voda teče!?
Prostě pan Zundel je lhář!!!
[smích] [cool] [vyplazený jazyk] [mrknutí jedním okem]

78129

14.11.2005 12:58

RE: Naši čeští hrdinové.

Baldwin 62.?.?.?

Reakce na 78129

napadlo Vás vůbec někdy, že třeba opravdu neexistovali? [pláč] (myslím tím plynové komory a tzv. židovský holocaust - existenci koncentračních táborů - nejen pro židy - nikdo nezpochybňuje)
nebo máte tak vymytý mozek, že tato "rouhlačská" myšlenka je vaší myslí automaticky odmítnuta?

78131

15.11.2005 2:55

RE: Naši čeští hrdinové.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 78131

Já si myslím, že ty na autech určitě (i když byly prvně použity v SSSR a vynálezce byl židovského původu). Česká televize uvedla, že osadníci, kteří odmítali opustit Gazu, zpívali písně, které pěli Židé na cestě do plynové komory. Existence takového zpěvníku je přinejmenším závažnou indicií pro jejich existenci.

78272

15.11.2005 23:26

RE: Naši čeští hrdinové.

Meloun 84.?.?.?

Reakce na 78272

Trochu to nesedí! Jak mohli židi zpívat pri pochodu do plynových komor určíté písně, které se zpívají jen při pochodu do plynové komory, když vůbec netušili, že do nějaké komory jdou? Mě ve škole učili, že jim němci tvrdili, že se jdou sprchovat a namísto vody z kropítek na ně syčel plyn.
Zákon mi ukládá věřit v holokaust tak v něj věřím! Věřim a mám ho přitom u prdele. To můžu. Nebo snad né? Odůvodnění: Dříve jsem měl názor že věznění židů bylo špatné a bylo mi jich líto, ale nemusel jsem věřit! Od doby co mi zákon uložil věřit, se to ve mě jaksi obrátilo. Njspíš to asi bude tím, že se cítím jako vězeň a nemám rád své bachaře, stejně jako židi neměli rádi ty své. A určitě měli u prdele, když se nejakému němci něco ošklivého stalo. Nebo jim to bylo líto?[smích]

78359

16.11.2005 0:33

RE: Naši čeští hrdinové.

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 78359

meloune u prdele je to kazdemu az do doby kdy zjisti, ze uprdelnost se vraci jako bumerang.

78368

14.11.2005 13:11

RE: Naši čeští hrdinové.

LalaLalovic 217.?.?.?

Reakce na 78129

To že Koncentráky existovali nepopírá ani pan Zundel !!! Jenže každý soudný člověk se musí ptát : Opravdu tam fungovalo to co se tvrdí ???Opravdu bylo vyholoxováno 6-mil.židů ??? Opravdu se používal Cyklon-B ??
Jak mohl tedy někdo přežít zplynování- jestliže se zlynovávalo?? Jak někdo mohl 3x-4x- propadnout roštem spalovacích pecí ?? Na jakém základě mohl "Velký lovec - SIMON - " tvrdit,že v Dachau se zplynovávalo a spalovalo a po několika letech to odvolat ???? A o tom to podle mne je !!
Nikdo nepochybuje,že byli mrtví !!!! Ale kolik,jak,kde !!!!!!

78132

14.11.2005 13:45

RE: Naši čeští hrdinové.

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 78129

Ja byhc si netroufl nasadit nahubek nikomu a nicemu - a ano, opravdu CHCI zit ve svete, kde clovek muze verejne zpochybnit trilobity, holokaust ci jakoukoliv jinou obecne uznavanou "pravdu".

Kdo ma pravdu a kdo ne, to se muze ukazat kdyz lide, jenz vyslovuji opacny nazor predlozi sve dukazy, zastanci sve pravdy predlozi sve a zacne se zkoumat a porovnavat.

Dokud k tomuto nedojde, tak vase "pravda" stoji na sakra vratkych nozkach a jeste jen ve vasi fantasii [mrknutí jedním okem]

I pokud nekdo ze sebe chce delat blbce a tvrdit, ze Hitler byl tak hodny pan, ze by do koncentraku nikdy nikoho nezavrel - muze. A hlavne NESMI mu v tom byt zakonem braneno. Navic by bylo dobre, kdyby jste se seznamil s tim, copak vlastne Zundel rika, nebot Ernst Zundel nikdy nepopiral existenci koncentracnich taboru, ani fakt, ze v nich zemrelo HODNE lidi.

Jen rika, ze neexistovaly plynove komory, na coz jsou DUKAZY, viz cast "Vědecké zkoumání":
http://trodas.wz.cz/index.php?act=ST&f=5&t=264

Vyvratte je, a zacnu vam verit, ze pan Zundel je lhar. Zatim jste lhar jen vy, nebot mam urcite vzdelani a jestlize se po kyanidovem plynu nenajdou v udajnych komorach stopy, tak tam nikdy nebyl pouzit. Tecka, sbohem a satecek, pane Sedo.

78134

14.11.2005 14:23

tvrdit, ze Hitler byl tak hodny pan

Jan 67.?.?.?

Reakce na 78134

Tak toto tvrzení jsem už opravdu slyšel a hádejte od koho? Nezávisle na sobě mi to důvěryhodně sdělili dva židi. Hitler prej byl hodnej, nic špatnýho nechtěl udělat, ale ti ostatní kolem něho, ti za to mohli, to prý byli ty největší svině.

78142

15.11.2005 1:43

RE: Naši čeští hrdinové.

karel4 207.?.?.?

Reakce na 78118

Tak me neco napadlo a jestli to bude znit divne, tak me opravte. Mozna, ze ta zuriva obhajoba toho co se stalo neni postavena na lasce k zidum, ale na myslence: kdyby on se holocoust nestal tak jak je popisovan, tak by se Druha Svetova Valka stala jen konfliktem. Ne tedy tou strasnou nemoralnosti, ktera poslala Nemecky narod do dobrovolneho pokani pod okupaci USA a udelala z nej oslicka otres se.
Kdyby pan Zundel dokazal, ze veci se nestali tak jak je popisuvali vitezni Sovetsti dustojnici, ale ze se vlastne jednalo o internacni tabory, kde lide zhubli jen kvuli obtiznosti zasobovani, nahle by Nemecky narod ztratil duvod k servilnosti a mohl by narovnat zada .

78269

15.11.2005 4:02

RE: Naši čeští hrdinové.

xxxx 69.?.?.?

Reakce na 78269

Mate zatracenou pravdu. JENOM ale co s ni dal?

78274

19.11.2005 14:43

RE: Naši čeští hrdinové.

google 84.?.?.?

Reakce na 78269

dnes Nemec s "ohnutyma zadama" v postave Josepha Fischera a Gerharda Schrödera, schvalil dodat dalsie dve najmodernejsie ponorky s vodikovym pohon, israelu. tomu israelu, ktory sa vyhrazal, ze v najhorsiom pripade zautoci atomovymi bombami aj na vsetky hlavne mesta Europy, ako besny pes.
po troch ponorkach dodanych Nemeckom israelu v 90-tych rokoch, za ktore zabudli dodnes zaplatit, ako dohodnute v cene 1 500 000 000 Euro, pridu dalsie dve, za ktore by israel mal zaplatit 660 000 000 Euro a zvysok 330 000 000 Euro nemecky taxpayer.
lenze ja si pri najlepsiej voli nedokazem predstavit, zeby zidia, po uspesnej strategii nezaplatenia poslednych troch ponoriek a napriek tomu uspesnom pokuse o dodanie dalsich dvoch ponoriek, boli hotovy tentokrat zmenit stratagiu a zaplatit.

k precitaniu je to na antisemitskom platku Der Spiegel:
http://www.spiegel.de/spiegel/vorab/0,1518,385799,00.html

dalej na dalsiom antisemitskom platku Focus:
http://focus.msn.de/hps/fol/newsausgabe/newsausgabe.htm?id=21618

velmi brizantna je posledna veta v clanku Der Spiegel:

Der Deal kommt nicht nur der Kieler HDW-Werft gelegen, sondern auch dem Berliner Wehrressort: Solange die Israel-Boote im Bau sind, kann es eigene U-Boot-Pläne verschieben, für die derzeit das Geld fehlt.

preklad:
tento deal pride k dobru nie len HDW-Werft (vyrobca ponoriek), ale aj berlinskemu rezortu obrany: dokial sa budu vyrabat ponorky pre israel, mozu sa odlozit plany na vlastne(rozumej nemecke) ponorky, na ktore chybaju v sucasnosti peniaze.

takze este raz. Nemci financuju zidom ponorky, ktore si sami nemozu dovolit!

79152

14.11.2005 7:26

Slyste, slyste ....

Kun 213.?.?.?

Autorum techto idiotskych teorii se poskytuje publicita, ktere by se jinak, podporovani nanejvys nekolika stovkami holych lebek, nedopracovali. Verbalni ciny se nemaji trestat, nadela se vic skody nez uzitku.

78089

14.11.2005 8:51

Úžasná reportáž...hi,hi,hi

Mindy 160.?.?.?

[smích] Taková neoromantická,Haverkampe.Přímo slyším velebný šum listoví staletých dubů zrcadlících se ve věčně plynoucích vodách řeky Rýn (Rhein).A monumentální Wagnerova hudba se harmonicky mísí s kamarádským (kameradschaftlisch) étosem. Toho všemu pak vévodí nezdolně optimistický Duch. Jak si pan Zundel momentálně stojí po právní stránce jsem sice nepochopila, ale potěšilo mě,že tak dobře vypadá,je veselé mysli a těší se oblibě německé justiční stráže. [cool] . Nuže,početla jsem si. Jinak jsem ovšem názoru,že pan Zundel si zaslouží všestranou podporu. Včetně mediální. Vás, potažmo autorku reportáže, si naopak nezaslouží. [oči v sloup] S pozdravem .Mindy

78101

14.11.2005 12:09

Zundel - a co je pravda?

seda 82.?.?.?

Musím se přiznat, že "pravda" obhájců pana Zundela, mne šokuje! Celý život jsem podroben propagandě, jednou méně, jindy více profesionální! Celý život jsem se jí bránil, a když jsem neměl přístup k objektivním informacím,což je permanentní realita, snažil jsem se věci řešit tzv. selským rozumem! není to nic hanlivého, ale prostě: jestli něco mňouká jako kočka, vypadá to jako kočka a navíc chytá to myši, je to prostě kočka!
Nepochopil jsem o co tu jde, a o co opírá své teorie spočívající v popírání holokaustu, prosím ínformujte! Jsem zvědav!

78126

14.11.2005 12:26

RE: Zundel - a co je pravda?

Pavel -Čert- Němec certbox (zavináč) icqmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 78126

http://www.nsec-88.org/knihy/Leuchterova-zprava/LEUCHTEROVA-ZPRAVA.html

78127

14.11.2005 15:06

RE: Zundel - a co je pravda?

Pavel 61.?.?.?

Reakce na 78127

Pravdou většinou bývá to, co se snaží režim umlčet a kriminalizovat.

http://www.vzdelavaci-institut.com

Zde najdete mnoho zakázané literatury, zvláště té revizionistické.

78150

14.11.2005 13:57

zkuste si precist

john 80.?.?.?

Pierre Paix, Posledni pevnost / v CR sice vysla v 50. letech, napsal to francouz /, ale bylo to psano "na zaklade cerstve pameti"

muj deda skoncil v Buchenwaldu na "prezrani" repnou slichtou / reztrzena streva /, kterou ostatni spoluvezni odmitli...

a to tam prosim byl jako "civil", ktereho polska vojska pri ustupu z tesinska "rekvirovali" jako kociho povozu...

78138

14.11.2005 14:21

Je Izrael vyvoleným národem?

skud skud (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

http://www.blisty.cz/2005/11/14/art25744.html
Je Izrael vyvoleným národem? Podle toho, jak se chovají asi ano.A ty jejich výhody a nadstadardní privilegia tomu odpovídají oproti obyčejným Čechům, Polákům,
Dánům, Bělorusům,Francouzům, Portugalcům a mohl bych pokračovat dále.

Zajímavé by bylo, kdyby jsem veřejně pochyboval o 1 WW (trvala jen 2 roky) nebo třeba o tom, že američané nepoužili v japonsku nukleární bombu ale třeba jen vodíkovou.

78141

14.11.2005 14:52

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Adapa 82.?.?.?

Reakce na 78141

Kdybyste veřejně pochyboval o trvání 1. světové tak si všichni poklepou asi na čelo a budete pro všechny za blbce. Ale myslím, že nikoho by nenapadlo Vás kvůli tomu hnát před soud.
Zkrátka paradox [mrknutí jedním okem]

78147

14.11.2005 16:15

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78141

Ten link z Britských listů.

Pane bože co je to za cvoka? Podobné hovadiny snad plácají jen Robertson a Falwell.

78157

14.11.2005 16:23

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78157

Židé jsou vyvoleným národem Boha. Je to tisíciletá pravda zaznamenaná ve Stárém zákoně, kterou uznávají i křesťané. Je logické, že někteří lidé jiné národnosti protestují. Závist je závist...

To, že si Bůh vybral Židy jeko vyvolený národ ještě neznaméná, že jsou nadřazení...

78158

28.11.2005 13:47

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

pindick microelephant (zavináč) centrum (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 78158

Starý zákon je falzifikát, resp. židovský kompilát původních textů raných křesťanů, zejména textů tzv. Alexandrijské školy a textů védanty, transformovaných gnostiky ovlivněnými řeckou filozofií.

V tom dlí průser euroamerické, židokřesťanské kultury. Celá stojí na jedné velké lži a od toho se odvíjí vše ostatní.

80690

14.11.2005 16:37

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78157

Ten cvok jsem já, když už mě obviňujete, napište v čem se mýlím. Jako křesťan o vyvolenosti židů nepochybuji.

Chtělo by to lepší argumentaci, než jenom co je to za cvoka.

S pozdravem Karels

78159

14.11.2005 16:45

Woody Allen

Josef Švejk 213.?.?.?

Reakce na 78159

---- jak krásně by se na světě žilo, kdyby neexistovali ty všelijaké skupinky lidí, kteří jsou bytostně přesvědčeni, že právě oni a nikdo jiný, mají přímou linku na Boha (B-ha) [velký smích]

78161

14.11.2005 17:15

RE: Woody Allen - TV tip

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78161

http://www.czech-tv.cz/program/10075564040-14.11.2005-21:30-2.html

78171

14.11.2005 17:17

RE: Woody Allen -TV tip

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78161

21:30 Purpurová růže z Káhiry
předchozí pořad následující pořad

Premiéra 214112130



Stopáž: 79 minut
Rok výroby: 1985
Originální název:
Purple Rose of Cairo, The
Všechna vysílání pořadu

Filmový klub na ČT2
Související pořady:
Sladký ničema
Banáni
Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli jste se zeptat
Spáč
Láska a smrt
Annie Hallová
Interiéry
Manhattan
Vzpomínky na Hvězdný prach
Erotická komedie noci svatojánské
Zelig
Purpurová růže z Káhiry
Hana a její sestry



Přidat do Osobního programu Poslat upozornění


Milostná romance ušlápnuté manželky a filmového milovníka. Americká komedie oceněná Zlatým glóbem (1985). Hrají: M. Farrowová, J. Daniels, D. Aiello, E. Herrmann, D. Wiestová, J. Wood a V. Johnson. Scénář a režie Woody Allen. V anglickém znění s titulky
klikněte pro větší obrázek klikněte pro větší obrázek klikněte pro větší obrázek klikněte pro větší obrázek
Skromná a nenápadná Cecílie pracuje jako servírka v bistru, její jedinou radostí v životě je pravidelná návštěva kina. Právě zde alespoň na chvíli zapomene na nelehkou dobu krize a na svého poněkud omezeného manžela Monka, jenž od doby, co ztratil práci, jen hraje hazardní hry a občas ji doma bezdůvodně zmlátí. Cecílie se již po několikáté jde podívat na svůj oblíbený film Purpurová růže z Káhiry, když ji najednou z filmového plátna nečekaně osloví obdivovaná postava cestovatele a dobrodruha Toma Baxtera. Ten je unaven neustálým opakováním prostoduchých banalit. Neznámou a lákavou skutečnost poznává právě po boku ušlápnuté Cecílie...

Scenárista a režisér Woody Allen děj své hořce laděné komedie situoval do New Jersey, přitom působivě prolíná reálný svět hospodářské krize třicátých let a svět vymyšlený filmovými tvůrci. Z jednoduchého nápadu těží maximum, pro příběh našel příjemný "tón" vyprávění: vyvážené romantické prvky a nostalgii, postavy jsou viděny jakoby lehce satirickým odstupem a jejich dialogy zaujmou vtipem a nadsázkou. Roli Cecílie citlivě ztvárnila Mia Farrowová, jejího manžela Monka vytváří Danny Aiello (Ruby, Jednej správně, Zlaté časy rádia). Vděčný herecký úkol dostal Jeff Daniels (Cena za něžnost, Něco divokého, Dům na Carroll Street), jenž v dvojroli hraje "papírového hrdinu "Toma Baxtera i jeho poněkud nemístně nafoukaného hollywoodského představitele Gila Shepherda.

78173

14.11.2005 22:03

RE: Woody Allen

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 78161

Po pravdě řečeno pane Švejku, jděte si přečíst Švejka, tam najdete to, co hledáte. Já vím, že vaše přání je přáním jednoho atheisty. Leč marné.

S pozdravem Karels

78238

15.11.2005 5:22

RE: Woody Allen

Tom 24.?.?.?

Reakce na 78238

>Po pravdě řečeno pane Švejku, jděte si přečíst Švejka,
>tam najdete to, co hledáte. Já vím, že vaše přání je
>přáním jednoho atheisty. Leč marné.

>
>S pozdravem Karels

Pane Karels,

už jste se někdy pozastavil nad tím, že vaše volání v poušti, vrací Fata morgana s identickým echem:"S pozdravem Karels"?

78277

14.11.2005 16:46

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78159

Já bych měl připomínku k Vašemu článku. Napsal jste nadpis - "Je Izrael vyvoleným národem?" Izrael samozřejmě vyvoleným národem není, protože Izrael není národ. Izrael je stát židovského národa. Nadpis by měl proto například znít - "Jsou Židé vyvoleným národem?"

78162

14.11.2005 17:37

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78162

Odpověď:

Izrael jako národ, je uváděn tady - Izrael je národ, který ve starověku sídlil v Kenaánu/Palestině a vytvořil v průběhu dějin několik státních útvarů

Je to tady – http://cs.wikipedia.org/wiki/Izrael_(rozcestn%C3%ADk)

Izrael jako národ uváděn tady – Izraelský národ byl ustanoven skrze syny Jákobovy

Je to tady – http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/77/zodc7710.phtml

Izrael jako národ je uváděn zde – Od počátku židovské historie existuje pevný vztah mezi izraelskou zemí a národem. (A rabíni dodávají: mezi zemí Izraele, národem Izraele a Torou Izraele.)

Je to tady – http://www.tiferet.cz/izrael1.htm

Izrael jako národ je uváděn zde – Dalo by se říci, že leitmotivem této kapitoly je, že Izrael je národem příliš těžkým pro tuto profánní zemi.

Je to tady – http://www.knihovnice.cz/recenze/kol-encyklopedie-mystiky-i.html

Izrael jako národ – Izrael bývá právem nazýván národem knihy

http://krystal.op.cz/amen/2000/Amen12-00.htm

Izrael jako národ – Izrael je jednotný národ s jednou vírou.

Najdete zde – http://cb.cz/main/cs/content/document/view/89

Izrael jako národ – Ve spojení s vírou ve svatou knihu, která říká, že jsou Izraelci národem nadřazeným

http://www.stratosfera.cz/clanek_m.php?id=36741

Ještě si myslíte, že užít Izrael ve společném spojení s národem je blbost?

S pozdravem Karel Sýkora

78176

14.11.2005 17:50

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78176

Nemáte pravdu pane Sýkoro. Ano, trvám na tom, že Izrael není národ a Vaše odkazy mi to jen potvrdily(přečtěte si to ještě jednou).

Můžeme je nazývat takto - Izraelský národ, Izraelité, Židé, Židovský národ. Samotný název(slovo) Izrael znamená státní útvar.

Je to podobné jako například Slovensko. Slovensko není národ, ale státní útvar. Slovenský národ však existuje. Stejně tak můžeme říkat Slováci.

Už chápete pane Sýkoro?

S pozdravem Karel Ben-Karpeles

78180

14.11.2005 17:56

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78180

Tak dobře,

rozumím tomu, ale aspoň si toho článku někdo všiml. Takhle by to přešli bez povšimnutí.

S pozdravem Karels

78183

14.11.2005 17:58

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78183

Napsal jsem panu Čulíkovi(šefredaktor Blistů), že Vás název nedává smysl. Ve svém vlastním zájmu, byste si to měl dát do pořádku.

S pozdravem Karel Ben-Karpeles

78185

14.11.2005 18:01

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78185

Už mně to přeposlal, díky.

S pozdravem Karels

78187

14.11.2005 18:10

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78187

Tak to je fajn. Jinak je Váš článek velice pěkný. [smích]

78191

14.11.2005 22:16

V Bibli se výrazu "Israel"...

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 78180

...běžně užívá pro židovský národ, ten , který si Hospodin vyvolil. Ta vyvolenost trvá dodnes.

Jiná věc je, že podle tradiční theologie zaslíbení vyvolenému národu přešla po Kristově zmrtvýchvstání na Církev.

78241

14.11.2005 19:06

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 78176

"Izraelský národ byl ustanoven skrze syny Jákobovy"

To ale neni stejny Israel jak ten dnesni. Vetsina dnesnich obyvatel v Israeli nejsou geneticti, hebrejsti zide.
Zide jako skupina lidi, nejsou rasa a jako "roztrouseny narod" po celem svete, spolu drzi pouze pod natlakem rasismu. Jinak maji mezi sebou stejne problemy jak, napriklad obyvatelstvo USA.
Spojuje je zidovska vira a tradice a tim se vlastne nelisi od krestanu, kteri se mezi sebou take nemohou dohodnout co vlastne maji uctivat. [oči v sloup]

78206

14.11.2005 19:12

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78206

Židovský národ je genetický národ. Každý Žid musí velice důkladně dokazovat svůj rodokmen, stejně jako můj prapradědeček dokazoval svůj původ a jeho prapradědeček dokazoval svůj původ atd.

78209

15.11.2005 4:51

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 78209

Sam jste to rekl zde: K Judaismu může konvertovat každý člověk každé národnosti
Takze v dnesni dobe je tech genetickych zidu mensina.
Jiste je geneticky rozdil mezi Ashkenazi a Hebrew.
Zajimavy uryvek snad nekolika slovy objasni genetiku: Jews that lived in Ethiopia are as black as their Christian neighbors. In India, Jews who have lived there for hundreds of years look Indian. Chinese Jews looked Chinese. Jews who come from northern Africa look like Arabs. European Jews look Caucasian. There are many ways to look Jewish. Anyone from any race may convert to Judaism and become a Jew. So are Jews a race?

78275

15.11.2005 8:34

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78275

Konvertita většinou zůstane konvertitou a jen těžko splodí potomka s "pravou" Židovkou. Konvertita je vyznavač Judaismu, nikoliv příslušník národa.

Čech si vezme třeba Němku a splodí spolu potomky a ten potomek už nemá čistou českou krev. České země byly dlouhou dobu ve spojení s Rak.-Uh. a česká a německá krev se velice promíchala? Kdo dnes v ČR může řící, že je "pravý" Čech?

A co Francie? V současné době žije na území Francie asi 4,3 miliony cizinců, tj. zhruba 7% obyvatelstva. Asi 12 milionů osob pochází z poměrně nedávné imigrace (do Francie přišel rodič nebo prarodič).Téměř každý čtvrtý Francouz tak má zahraniční předky.

Myslím, že Židé jsou na tom geneticky mnohem líp než ostatní národy Evropy. Vždy dodržovali zásadu linie, právě proto, aby udrželi židovskou krev.

78286

15.11.2005 9:32

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 78286


Čech si vezme třeba Němku a splodí spolu potomky a ten potomek už nemá čistou českou krev.
To myslite, ze si ji zaspinil od Nemky? A co je, podle Vas, ta prava, cista?

Myslím, že Židé jsou na tom geneticky mnohem líp než ostatní národy Evropy. Vždy dodržovali zásadu linie, právě proto, aby udrželi židovskou krev.
2:jude
Tyto rasisticke predsudky byly aplikovany hlavne vyznavaci fasismu, hlavne na tech, kteri se k zidovstvi hlasili. Hlavne to byli zide, jejichz predkove konvertovali k zidovstvi.
Dle toho, jak se vyjadrujete, si myslim, ze to byli i Vasi predkove, jenz konvertovali a zaroven vsechny zidy semitskeho puvodu a jinych (jiznejsich-tmavsi pleti) jiz mezi "samovyvolene" nechteji. Spis bych rekl, ze je jim (chazarum) zidovstvi tmavsich dosti na obtiz.
Rasismus, ve smyslu negativnim, byste mel hlasat na jinym website, nez Zvedavec.
S pozdravem Miru zdar a fotbalu zvlast !


78291

15.11.2005 9:36

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78291

Žádný rasisum nehlásám. Vy jste zpochybnil Židovský národ a já se bránil. Nemám nic proti Němcům ani Čechům. Sám mám otce Žida a matku Češku.

Nemám nic proti jiné rase ani národu.

78292

15.11.2005 9:59

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 7

2:jude
podle Vas, potomek Cecha a Nemky jiz nema cistou krev. A pak napisete že,
cituji:
Vždy dodržovali zásadu linie, právě proto, aby udrželi židovskou krev.
No, neni to rasismus jak vyšitey, pane?
P.S. Patri , podle Vas, k zidovskemu "narodu" take cerni zide z Etiopie?
Maji stejna prava v okupovane Palestine ( cti Israel ), stejne jako podkavkazsti chazari-ashkenazi ?
Tak, ...jak je to s tim Vasim negativnim rasismem, pane?

78294

15.11.2005 10:05

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78291

>To myslite, ze si ji zaspinil od Nemky? A co je, podle Vas, ta
>prava, cista?

Vladimíre, zkusme zajímavou debatu, která se tu rozvinula, nenarušovat zbytečnými invektivami.

78295

15.11.2005 10:11

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 7

>Sám mám otce Žida a matku Češku.

Tedy podle židovských zákonů nejste považován za Žida a podle debaty níže za příslušníka národa Izrael už vůbec ne.

78296

15.11.2005 11:51

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 7

Prosim konkretne, Karle.
Ktera zbytecna invektiva jsem pouzil pri dialogu s nickname jude ?
Vse bylo psano v poklidu, jak jite vidno.

78302

15.11.2005 13:15

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 0

>Prosim konkretne, Karle.
> Ktera zbytecna invektiva jsem pouzil pri dialogu s nickname jude
>?

>Vse bylo psano v poklidu, jak jite vidno.

Nic ve zlém, zarazilo mě jen toto :

Čech si vezme třeba Němku a splodí spolu potomky a ten potomek už nemá čistou českou krev.
To myslite, ze si ji zaspinil od Nemky? A co je, podle Vas, ta prava, cista?


V běžném hovoru opakem čistokrevného není špinavokrevní, ale míšenec.

[smích]

Karels i jude jsou oba pošuci v dobrém smyslu slova a měli bychom je trochu šetřit.

78309

15.11.2005 13:40

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 0

OK, Karle
Rozumim.
Z meho pohledu jsem chtel jen po nickname jude, jeho zpusobem, vysvetlit, jestli se pocita mezi
Cechy.
A taky, kdo vlastne jsou nositele ciste ceske krve.
...jo, budu brat ohled,...nebudu ho moc trapit [mrknutí jedním okem]

78311

15.11.2005 15:36

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 0

To je konstatování faktu. Přece, když spolu Čech a Němka splodí potomka, tak tento potomek má dvě národnosti. Tou čistou krví jsem myslel, že nemá jednostrannou národnost.

78312

16.11.2005 15:25

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 0

Tou čistou krví jsem myslel, že nemá jednostrannou národnost.
2: jude
Smele bych se rad zeptal:
A Vy mate jednostrannou narodnost, nebo dvoustrannou.
Co mate v obcance napsano?
Jste cistokrevny ( co je to cista krev, heh ), nebo jakypak Cech to jste?
Odpovidat nemusite.
Pisu to jen proto, abyste si uvedomil, ze Vase nazory jsou zcestne a i kdyby jste mel po obou rodicich krev, ke ktere se po Vasem tatovi hlasite, tak byste mel dychat hlavne pro ceskou zemi, hlasit se k ceskemu narodu - pokud teda mluvite a pisete cestinou. Take stojite-li v pozoru pri ceske hymne a tecou Vam slzy dojetim, kdykoliv slysite o ceskych uspesich.
Pokud to takto neni, dejte vedet.
....a muzete si v tom druhem pripade podat prihlasku. Tel Aviv zcela urcite odpovi.
Myslim ale, ze Vas mezi sebe nevemou. Nekvalifikujete se,...zcela urcite o tom rasismu neco vite.
Pro ne jste druhorady,...

78486

16.11.2005 23:27

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 0

Pěkná odpověď! [mrknutí jedním okem] Mně sice slzy netečou, když slyším o českých úspěších (jakých vlastně? fotbal?), i u hymny zůstanu klidně sedět, ale to nic nemění na tom, že se cítím být i Čechem i Slovákem a není v tom žádný antagonismus. Jude by měl taky vědět čím se cítí, ovšem cítí-li se Židem, měl by u nich krzevá maminku problém; ten ale není k nevyřešení, oni dnes v zájmu demografického posunu berou do Israele kdekoho...

78588

17.11.2005 17:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

A. 85.?.?.?

Reakce na 0

>Pěkná odpověď! [mrknutí jedním okem] Mně sice slzy netečou, když slyším o
>českých úspěších (jakých vlastně? fotbal?)...

Vzdělávejte se vodníku, vzdělávejte, nejen fotbalem živ jest člověk [mrknutí jedním okem]

78761

17.11.2005 22:45

Vzdělejte mě, A., vzdělejte mě!

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 0

Jaké české úspěchy byste mohl reklamovat? Já vím o jednom jediném, sice obrovském a neobyčejně úctyhodném, ale jediném: dokázali mírumilovně se Slováky rozdělit společný stát, zatímco o pětset km dál ze stejných příčin zuřila krutá občanská válka.

78848

18.11.2005 21:38

RE: Vzdělejte mě, A., vzdělejte mě!

A. 85.?.?.?

Reakce na 0

Myslím si, že existují lidé - Češi, na jejichž úspěchy můžeme být hrdí. Jestli o žádných nevíte, pak mě to mrzí, ale vzdělávací kurzy neposkytuji. [smích]

79092

15.11.2005 8:59

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 78209

Židovský národ je genetický národ. Každý Žid musí velice
důkladně dokazovat svůj rodokmen
, stejně jako můj
prapradědeček dokazoval svůj původ a jeho prapradědeček
dokazoval svůj původ atd.
Mam takove tuseni, ze svymi prispevky chcete diskreditovat zidy a zidovstvi, jako takove.
Pokud to opravdu myslite dobre, ve smyslu zid-clovek versus ostatni v boha verici i neverici lide,
tak venujte tomu co pisete, vetsi pozornost.
Ja jsem laik, zastavajici se Dobrych dusi, ale najdou se zde "lide", kteri vyhledavaji spor Zlych dusi na obou brezich reky.
Hastrman Vam to napsal dost jasne.
Vy, naoplatku, nejste schopen se vyjadrit presne a s nadhledem.
Preji pekny den

78288

15.11.2005 9:01

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78288

Jen se vyjadřuji k nepravostem a nepřesnostem, které tu zazněli...

78289

15.11.2005 9:43

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 78289

>Jen se vyjadřuji k nepravostem a nepřesnostem, které tu
>zazněli...
2:jude
Nepresnosti a nepravosti z Vasi strany mi zni v usich stejne divne jako to Vase ceske "zazneli"

P.S. Muzete mi prozradit, kam putuji povetsinou Vase myslenky? K hore Rip, nebo ke Zdi narku?
At uz jste kdokoliv, puvodu jakehokoliv, nabozenske vyznani zminovat taky nemusite.

78293

18.11.2005 16:13

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Adapa 84.?.?.?

Reakce na 78293

Zdar Vláďo,
tak koukám, že odpovědi ses nedočkal [pláč] Také by mne zajímalo, zda jeho myšlenky směřují více k Řípu než-li ke Zdi nářků...

78996

19.11.2005 16:28

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 78996

tak koukám, že odpovědi ses nedočkal

2:Adapa
Od cesky pisiciho dopisovatele bych se odpovedi dockal jen tehdy, pokud by jeho myslenky smerovaly k hoře Říp.
Takze i nezodpovezeni otazky bylo jasnou odpovedi.
[cool]

79166

20.11.2005 0:07

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Adapa 84.?.?.?

Reakce na 79166

Souhlas [mrknutí jedním okem]

79224

19.11.2005 21:46

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Jiří 82.?.?.?

Reakce na 78289

Když se teda tak korektně vyjadřuješ k nepravostem ty zosobněná mravnosti, ty nádobo duchovní, tak se aspoň nauč jak se v Češtině píše i a y. [pláč]

79208

14.11.2005 16:54

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78159

Zdraví vás pane Sýkoro

Hmmm. Otázka vyvolenosti Židů. Moc tomu nerozumím. Antisemité na to často poukazují a snaží se tak dokázat že židovské naboženství je na rozdíl od křestanství nebo islámu rasistické. Jeden Žid někde tvrdil že celá ta "vyvolenost" neznamená nic jiného že přislušník židovské víry musí dodržovat nějakých 613 (tohle číslo berte s rezervou možná je to 513 nebo 713 [smích] ) příkazů na rozdil od "gentiles". Btw: Můžu se zeptat k jaké křestanské církvi se hlásíte a jaký máte názor na tohle.

www.contras.wz.cz

Díky Emma

78163

14.11.2005 16:58

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78163

Já bych k tomu jako národnostní Žid něco dodal. K Judaismu může konvertovat každý člověk každé národnosti.

78165

14.11.2005 17:10

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Jiří Táborský 71.?.?.?

Reakce na 78165

Nemícháte trochu dohromady etnikum, lid, národnost a náboženství?

78170

14.11.2005 22:00

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 78170

Trochu jsem to "zamíchal" to je fakt, ale konflikt na Blízkém východě také není jednoznačně náboženský, ale ani sekulární. Prostě to nejde oddělit od sebe.

S pozdravem Karels

78237

14.11.2005 18:00

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78163

Těch přikázání je opravdu 613; asi ano, vyvolenost je v naplňování, dodržování Božího slova.

Církev, kterou navštěvuji je protestantská, letniční - Apoštolská církev.

S pozdravem Karels

78186

14.11.2005 18:09

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78186

>Církev, kterou navštěvuji je protestantská, letniční - Apoštolská církev.
<

http://apostolskacirkev.cz/view2.php?rstema=23&stromhlmenu=6:23

Jsem na správné adrese?

Btw: Letniční hnutí bylo poměrně dost populární mezi sovětskou mládeží za Brežněva. Píše o tom Paul Johnson v Dějinách XX století.

Sem už ste se mrkl?

www.contras.wz.cz

Ale pozor podle editora těchto stránek pana Nebadala skončíme oba dva v Pekle a sejdeme se tam s vodníkem (ten je u pravoslavnejch). [mrknutí jedním okem]

78190

14.11.2005 18:27

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78190

Pana vodníka znám. A jestli skončím v pekle, tak to bude z Božího rozhodnutí a ne z rozhodnutí pana Nebadala.

S pozdravem Karels

78193

18.11.2005 2:12

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 78186

Prikazani bylo 613 ale tehdejsi lide nedokazali podle nich zit. Proto dostal Mojzis desatero aby to mel lid jednodussi. Ale ani to nepomohlo a kdyz kazal Jezis, zamenil desatero za pouhe dve.
Milujte Boha a druhe, milujte souseda tak jak sebe
(Lv 19:18 “You shall love your neighbor as yourself.”
The Jewish sage Yohanan ben Zakkai, most respected among the founders of Yavneh, taught that “loving our neighbor” means we have to take care of our neighbor’s honor as much as our own, our neighbor’s property as much as our own.)
Kdyz se podivame okolo sebe tak to vypada, ze ani ty dve zakladni prikazani neni lidem mozne nasledovat. [zmaten]

78905

14.11.2005 17:10

RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu

Emma Bovary 84.?.?.?

Reakce na 78159

Ve svém článku mimo jiné píšete

>Vznik starověkého Izraele se datuje zhruba v rozmezí let 1350-1200 př. Kr. Podle Bible se izraelský národ ustavuje především při svém putování pouští, kdy od Boha dostává zákon a kdy se stává Božím lidem. Izrael odchází z Egypta a při svém putování pouští dostává Boží zákon.<

1)Židovský spisovatel Arthur Koestler napsal knihu THE THIRTEENTH TRIBE (zatím nevyšla v češtině) kde tvrdí že aškenázská větev židovstva nemá se starověkými Židy nic společného že se jedná o potomky turkických Chazarů ze středoasijských stepí kteři konvertovali na judaismus. Někteří zdejši diskutéři tim opakovaně argumentují
a považují to za důkaz nelegitimnosti israelského státu. Koestler byl patrně motivován tím aby ze Židů snal dědičný hřích Kristových vrahů. Koestlerovu teorii cituje ve své knize Sionismus i Alfred Lilienthal a já se s tím poprvé setkala už někdy v polovině 90.let v podobě krátké zprávy v jednom českém mainstreamovém deníku. Byla o tomto vedena seriozní debata a existují nějaké další prameny potvrzující nebo vyvracející Koestlerovu teorii?

2) Zajímal by mne taky váš názor na křestanský sionismus.

Díky za odpovědi

Emma

78169

14.11.2005 17:15

Komu židé vadí?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78169

Komu Židé vadí? http://eridanus.cz/Filosofie/Nabozenstvi/Judaismus/Kuras_Benjamin__kapitola_12.htm

78172

14.11.2005 17:48

RE: Komu židé vadí?

Gregory 85.?.?.?

Reakce na 78172

židé hrají v dnešním světě první housle. Jsou nejbohatším a nejmocnějším národem na světě, přestože pořád naříkají a jsou vnitřně nespokojení. V USA je jejich průměrný příjem trojnásobkem průměru, v Rusku jsou skoro všichni oligarchové židé, tak proč se o ně nezajímat. Vždycky byli hybateli dějin a bořili existující pořádky.

78179

14.11.2005 18:51

RE: Komu židé vadí?

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 78172

V Lówově výkladu vztahu Židů k okolí už zaznamenáváme reakci na renesanční asimilaci a návrat k uzavřenosti. Dočasnost úspěchu renesančního pokusu o harmonické soužití s okolím jej utvrzuje v přesvědčení, že ať se Žid snaží dělat cokoli, vždycky se najde někdo, komu to bude vadit jako cosi typicky židovského, a kdo si to bude vykládat podle předsudků a pověr, které má v mysli předem zabudované. Že podle proroka Izaiáše „v každé generaci narazíte na někoho, kdo vás bude chtít zničit". Nenávist Nežidů vůči Židům pro Lowa není věc, kterou by si Židé měli zbytečně lámat hlavu, protože na ní nic nemohou změnit.

78198

14.11.2005 17:47

RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78169

Zdravím Vás Emmo,

ad 1. Opravdu nevím, přiznávám se, že to slyším poprvé

ad 2. Vím o tom, určitě jste na to téma četla řadu článků. Podle mě jsou ti lidé s prominutím paka. Pokud nechtějí mír v dané oblasti jenom kvůli tomu, aby se údajně "naplnila" řada proroctví, tak je to zhovadilost. Priorita křesťanství je mír, Ježíš je nazván Knížetem pokoje.

A takový křesťanský sionismus odmítám, který hlásá nepokoje v dané oblasti. I když, což nezastírám, moje sympatie patří židům, tak i Palestinci mají nárok na mír.

Jiný názor je ten, že tam asi mír nikdy nebude.

S pozdravem Karels

78178

14.11.2005 22:12

Pěkná odpověď, Karelsi,

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 78178

i když jsem měl dojem (pořád trochu mám), že ke křesťanským sionistům patříte i Vy, třebas ne v té válkychtivé podobě

78240

14.11.2005 23:02

RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu

A. 85.?.?.?

Reakce na 78169

Ad 1) Lilienthal nejenže cituje Koestlerovu teorii, on o chazarském původu východních židů psal ještě dříve, než sám Koestler, cituji:

"Již kniha What Price Israel? vydaná 23 let před Koestlerovým dílem upozornila na lineární předky východoevropského a západoevropského židovstva, kterými byli na židovskou víru obrácení Chazaři z 8. století (jde o starší Lilienthalovu práci z roku 1954..." (Sionismus)

78247

14.11.2005 21:45

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78157

>Ten link z Britských listů.
>
>Pane bože co je to za cvoka?

Tady je každá diskuze předem zbytečná. S náboženským fanatikem se diskutovat nedá. Proti božímu úradku argument není.
Tady se musíme spokojit s konstatováním, že zatímco věřícíé muslim příjde do muslimského nebe, kde bude obskakován hurdiskami, tak věřící křestan jako pan Sýkora přijde do křesťanského nebe, kde bude obklopen anděly hrajícími na harfy, tak my ostatní jsme jen prach a v prach se také obrátíme.

Ovšem proti křesťanům máme výhodu, že pocházíme z opic a nikoliv z mrtvé hlíny. Tedy naše tradice je podstatně delší, než tradice křesťanská, byli jsme tu dlouho před křesťany a dá-li Alláh a KS Číny budeme i dlouho po nich. [smích]

78234

14.11.2005 21:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 78234

Jmenovče pocházíte z opic? Možná se to projevilo na Vaší přirozenosti, nevím.

Já a náboženský fanatik? To je slabý výraz pro to, co ve skutečnosti jsem! [překvapení] Já jsem božím synem, synem živého Boha! A to je určitě víc, než jenom nějaký pomatený fanatik.

S pozdravem Karel z Moravy [chechtot]

78236

14.11.2005 22:44

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78236

>Jmenovče pocházíte z opic? Možná se to projevilo na Vaší
>přirozenosti, nevím.

Zcela jistě a nestydím se za to. Naopak, jsem na to hrdý.
>
>Já a náboženský fanatik? To je slabý výraz pro to, co ve
>skutečnosti jsem! [překvapení] Já jsem božím synem, synem živého
>Boha! A to je určitě víc, než jenom nějaký pomatený
>fanatik.

Je mi to jasné. Díval jsem se na některé vaše články v Blistech. Ovšem až tak daleko, jako na syna živého Boha jsem nepomyslel. Jen nevím, kdo vás dnes bude věšet na kříž, abyste se tomu předešlému mohl vyrovnat i svým životem. Dnes již takové praktiky nejsou běžné - máme modernější zařízení v Bohnicícch a v Horních Beřkovicích.
Je tu však možnost misijní činnosti mezi pohany. Zvláště v Arabských státech byste se mohl dočkat rychlé mučednické smrti, pokud byste se jal vysvětlovat který Bůh je lepší a vyšší. Zda křesťanský, židovský nebo muslimský.

Soukromě se vám přiznám, že některé lidi vašeho ražení znám osobně. Nevydávají se sice za živé Bohy, ale jsou to zpravidla až na uvedený psychický defekt sečtělí a moudří a laskaví lidé. Třeba je to i tím, že jsou již pokročilejšího věku a tak fanatismu již vzdáleni. Pokud tedy tou mučednickou smrtí nesejdete, máte šanci se jim v budoucnu připodobnit. Ovšem ne již jako živý Bůh.


78246

14.11.2005 23:12

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78246

Podle Bible jsou všichni křesťané synové a dcery Boží. Takže to není tak daleko od válu.

"Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží." (Římanům 8:14)

S pozdravem Karels

p.s. takže to není výplodem mojí choré mysli, ale Božím slovem; fakt, že některé moje články jsou diskutabilní si uvědomuju, ale je to jako v životě; ostatně některé vznikly v diskuzích s muslimy

78249

14.11.2005 23:16

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78249

Chtěl jste říci podle Nového zákona...

78251

14.11.2005 23:26

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78251

No jasně podle Nové smlouvy.

Dozvěděl jsem se nyní, od jednoho známého, že Izrael je také národ, ale de iure. Ale jenom pro ty, kteří jsou sabra, tedy ti, kteří se tam narodili.

S pozdravem Karels

p.s. takže chyba to tak velká není

78254

14.11.2005 23:30

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78254

Použil jste význam celé Bible, tak jsem se ozval. Já jsem Žid a Vy jste křesťan, takže se v v některých otázckách k B-hu asi neshodneme.

S pozdravem Karel Ben-Karpeles

78255

14.11.2005 23:36

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78255

No jo, co dělat. Ale v tom, že Tanach je Božím slovem, v tom jsme za jedno, ne?

Mě osobně povzbuzují různé midraše a komentáře. Ale taky jsem to už někde i napsal, nemůže být moje náklonost k Izraeli větší, než vztah k Ježíši Kristu.

Šalom uvracha Karels

78257

14.11.2005 23:42

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 78257

Na Tanach máme zřejmě stejný názor.

Kdyby nebyly rozdíli mezi Židy a křesťany, nebylo by křesťansktví a judaismus, ale jedno společné náboženství. Vy jistě ty rozdíly chápete...

Šalom uvracha Karel Ben-Karpeles

78259

14.11.2005 23:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 7

Máte pravdu,

bohužel je to všechno v takovém stavu, kdy začínají mezináboženské rozhovory a my křesťané zjišťujeme, že není diskutovat s kým.

S pozdravem Karels

78260

14.11.2005 23:58

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

jude 62.?.?.?

Reakce na 0

A my Židé přemýšlíme, co nám tento ekumenický dialog přinese a k čemu je dobrý...

78261

15.11.2005 12:47

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 0

Také jsem před časem četl na některém náboženském webu, že křesťané by diskutovat s židy chtěli, ale z druhé strany není o diskuzi žádný zájem. O omluvy, dary a příspěvky a jinou pomoc ano, ale o diskuzi nikoliv.
Současná diskuse je tak trochu jednosměrná, žádný dialog.

78305

15.11.2005 15:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 0

No jo, taky je otázka o čem chcete diskutovat:

židé mají jako svatý den sobotu
křesťané mají jako svatý den neděli

židé mají jediného Boha, který se zjevil Mojžíši jako JHVH
křesťané mají jediného Boha, který se zjevil ve třech osobách jako Otec, Syn a Duch svatý

židé mají jako pokračování Tanachu Talmud
křesťané mají jako pokračování Tanachu Nový zákon

židé byli v době Krista dominantními
křesťané byli dominantní po celý zbytek historie lidstva

židé zažili holocaust
křesťanů se to v takové míře nedotklo

Fakt je ten, že je otázka, o čem diskutovat. Pro mě osobně jsou různé midraše (hebrejské výklady) biblických textů obohacením. Je otázkou, zda to platí i naopak.

S pozdravem Karels
[překvapení]

78316

15.11.2005 16:45

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 0

>No jo, taky je otázka o čem chcete diskutovat:
>
Neberme to osobně. Nejsem věřící a tak jsem mimo rámec diskuse. Dïskutovat chtějí údajně křesťané. Diskuse, jak jsem ji před časem četl, tak se týkala toho, jak křesťané v minulosti napomáhali pronásledování židů. Mohl bych ještě najít odkazy, ale vy to znáte jistě lépe, protože jste v té věci zaangažovaný, já nikoliv.
Jsem jen náhodný kolemjdoucí a tak si víc všímám formální stránky než obsahové.

78321

15.11.2005 17:00

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 0

>židé zažili holocaust
>křesťanů se to v takové míře nedotklo
Karelsi, slyšel jste někdy o Velké říjnové socialistické revoluci? Víte, že obětí komunismu v Rusku se počítá mezi 20 a 60 milióny? Víte, že z těchto odhadem 40 miliónů byla zdrcující většina křesťanů? Ano, i židů (viz Mandelštam, komunistické odpadlíky od judaismu nepočítám), ale rozhodně daleko víc pravoslavných křesťanů!! Uvědomujete si, že počet obětí křesťanského holokaustu jednoznačně převyšuje počet obětí holokaustu židovského, a to i tehdy, pokud by těch obětí bylo opravdu 6 miliónů? (o čemž se dnes silně pochybuje nejen mezi popírači a neonacisty)

Víte, ten Váš výrok je typickým výrokem sebestředného okcidentálce, pro kterého křesťanství = římský katolicismus + protestanství - jo, a ještě pár nějakých církví na východě. Vím, že takový nejste a nemyslíte to zle, ale zamyslete se ještě jednou nad tím, co jste napsal.

78325

15.11.2005 17:17

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 0

Zřejmě mně chybí informace. Měl jsem spíše na mysli oběti z 2. světové války.

Vím, to bych ale mohl počítat i oběti Polpota, kdy vyhladil 2 000 000 kambodžských obyvatel své země.

Zrovna jsem se dodíval na dokument o romském holocaustu. Romové také zažili holocaust.

Pořád ale trvám na tom, že za období 2. světové války byly vyhlazovací tábory největší tragédií právě pro Židy.

S pozdravem Karels

78327

15.11.2005 17:29

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 0

>Vím, to bych ale mohl počítat i oběti Polpota, kdy vyhladil 2
>000 000 kambodžských obyvatel své země.
No pokud byste vypustil s klávesnice výrok typu: "Kambodžané na rozdíl od Židů nezažili žádný holokaust." tak bych Vám toho Pol Pota rozhodně připomněl!

>Zrovna jsem se dodíval na dokument o romském holocaustu.
>Romové také zažili holocaust.
Ano, ale o těch řeč nebyla, Vy jste psal o křesťanech (že ho nezažili).

>Pořád ale trvám na tom, že za období 2. světové války
>byly vyhlazovací tábory největší tragédií právě pro
>Židy.
Ano, vyhlazovací tábory zřejmě ano. Ale II. světová válka nebyly jen vyhlazovací tábory, na frontách padli i desítky miliónů Rusů, Němců, Poláků a dalších národů.

Vy jste ale mluvil o historické zkušenosti židů vs. křesťanů jako takové. To se nemůžete omezit na jedno období. To byste mohl argumentovat třeba tím, že židé nezažili pronásledování od římských císařů. Pokud mluvíte o tom, že holokaust postihl jen židy (Romy, homosexuály, atd.) a ne křesťany, musím se ohradit.

78328

15.11.2005 18:08

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 0

Je fakt, když jsem se bavil s jedním starím Židem, který zažil válku, tak se mi k něčemu přiznal. Holocaust a utrpení Židů během 2. světové války bývá samotnými Židy zneužíváno. Jako argument při diskuzi.

Když chudí Židé chtěli uniknout z Evropy, tak jim jejich bohatí spolusouvěrci z USA nechtěli pomáhat. Takové bylo svědectví tohoto starého muže, Žida.

Chce to zachovat objektivitu. Nezapomenout na historii, vyvracet takový ty kecy, že holocaust je výmysl, ale jak mně připomínáte, bylo v průběhu dějin lidstva utrpení i mnohých dalších, než jenom Židů.

S pozdravem Karels

78332

16.11.2005 10:16

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 0

Pokud jste nečetl a všem ostatním zájemcům si dovolím připomenout Benjamina Kurase Kdyby nebylo Golema. http://eridanus.cz/Filosofie/Nabozenstvi/Judaismus/Kuras_Benjamin__kapitola_12.htm
i další jeho statě na http://eridanus.cz/Filosofie/Nabozenstvi/Judaismus/ jsou jistě zajímavé.
Nesouhlasit s ním může jen jiný Žid, tvrdý sionista.

78414

16.11.2005 11:05

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 0

Kromě vážných věcí i něco k pousmání - jedna židovská anegdota :

Roubíček a Finkelstein mají oba hokynářství ve stejné ulici. Jednoho dne Roubíček potká školačku, která k němu chodívala pravidelně nakupovat, ale už několik týdnů nepřišla.

„Dobrý den, slečinko, co to,že už u mě nenakupujete? Mám snad špatnou kvalitu? Nebo je u mě moc draho?“

„To ne, pane Roubíček, ale ve škole nám říkali, že jste nám zabili Ježíška.“

„To já ne, slečinko – to Finkelstein.“

78424

18.11.2005 2:26

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 0

"židé mají jediného Boha, který se zjevil Mojžíši jako JHVH
křesťané mají jediného Boha, který se zjevil ve třech osobách jako Otec, Syn a Duch svatý"

Ne kazda krestanska cirkev veri v trojjedineho boha. Logicky, krestane maji byt pokracovani judaismu. Kratce po zacatku krestanske ery, se vmisilo mnoho pohanskych zvyku, ktere se dodnes drtivou vetsinou cirkvi praktikuji.

http://nontrinitarianism.biography.ms/

78907

18.11.2005 16:22

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels haohan (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 0

>"židé mají jediného Boha, který se zjevil Mojžíši jako
>JHVH

>křesťané mají jediného Boha, který se zjevil ve třech
>osobách jako Otec, Syn a Duch svatý"

Křesťanům, mým bratrům se to nelíbí, ale já Trojjedinost také odmítám:

http://www.blisty.cz/art/21869.html

http://www.blisty.cz/art/21764.html

78999

18.11.2005 16:28

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels haohan (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 0

>http://nontrinitarianism.biography.ms/¨

Mimochodem díky za odkaz. [překvapení] [překvapení] [překvapení] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

79004

20.11.2005 9:16

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 0

neni zac.
Je zajimave, ze tolik malo lidi tu logiku vidi. [zmaten]

79258

20.11.2005 9:46

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

google 84.?.?.?

Reakce na 78257

>No jo, co dělat. Ale v tom, že Tanach je Božím slovem, v tom
>jsme za jedno, ne?

>Mě osobně povzbuzují různé midraše a komentáře. Ale taky
>jsem to už někde i napsal, nemůže být moje náklonost k
>Izraeli větší, než vztah k Ježíši Kristu.

>No jo, co dělat. Ale v tom, že Tanach je Božím slovem, v tom
>jsme za jedno, ne?

>
>Mě osobně povzbuzují různé midraše a komentáře. Ale taky
>jsem to už někde i napsal, nemůže být moje náklonost k
>Izraeli větší, než vztah k Ježíši Kristu.

moze a je.
a neodporujte prosim vas, vasemu starsiemu bratovi, judemu, lebo on je na rozdiel od vas bohom vyvoleny, co nakoniec z jeho sposobu diskusie jasne vyplyva!
ak ho chcete viac pochopit, prestante sa sprtat v starom zakone a chopte sa talmudu.

79263

15.11.2005 13:05

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78249

>Podle Bible jsou všichni křesťané synové a dcery Boží.
>Takže to není tak daleko od válu.

>
>"Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží."
>(Římanům 8:14)

No vidíte, že diskutovat s vámi nemohu, protože Bibli znám jen povšechně a nejsem schopen vám argumentovat.

Napadlo vás někdy, co mají cíkrevní diskuse a diskuze marxistů společného? Jsou to způsob argumentace. Církev má však tento způsob podstatně líp zpracovaný. Každá věta Bible o očíslována a tak stačí argumentovat čísly odkazů. Marxisté argumentovali složitějším způsobem - konkrétními citáty z děl klasiků, uváděnými pod čarou v textu.

Tedy žádné samostatné myšlení, pouze poukaz na dogma ve starém textu.

Nezdá se vám to trochu ujeté? Co není v Bibli, to není. Logicky tedy nejsou tam rakety, družice, kosmonauti - tedy neexistují a existovat nemohou. Je tam, že Abraham žil 900 let (ilustrativně), tak tedy skutečně žil 900 let a současní lidé se délce jeho života nemohou přiblížit. Co na tom, že tom současná věda kategoricky vylučuje. Byl to Boží úradek a tak tomu tak skutečně bylo.

78308

15.11.2005 15:45

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78308

Zdravím Vás Karle,

pokud by vám dělala problém čísla v Bibli uvedená, potom mám tady pěkný článek - Časové údaje v Bibli nejsou fakta, ale symboly

Najdete ho zde - http://www.etf.cuni.cz/~prudky/mptexty/99LNcasove_udaje.html

Jistě, navíc v Bibli není nic o počítačích, klonování atd. K těmto otázkám se musí církev vyjadřovat opatrně. Abraham žil:

"Toto jsou léta Abrahamova života, jichž se dožil: sto sedmdesát pět let." (Genesis 25:7) To číslování, které se vám nelíbí, je až staršího data. Je fakt, že v době, kdy jsem byl nevěřící, mě to štvalo taky, podobně jako vás.

Ale teď tomu rozumím. Jde o urychlení orientace v biblickém textu. Jiná věc je ta, když se to samoúčelně užije v rozhovoru. To potom vypadá podivně, máte pravdu.

S pozdravem Karels
[oči v sloup]

78313

15.11.2005 16:26

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Alexa alexa66 (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 78313

Pardon,že se vměšuji do cizí diskuze,ale trochu mě zarazila jedna věc.A to tahle:

>Je fakt, že v době, kdy
>jsem byl nevěřící, mě to štvalo taky, podobně jako vás.

Já vím,asi budu jen zbytečně slovíčkařit,ale máte pocit,že jen ti,co otevřeně vyznávají některé z náboženství jsou věřící?

78320

15.11.2005 18:26

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78320

Tak přirozeně, že i vy svým způsobem, Alexo, jste věřící. Ale víra jak ji chápe Bible je víc než jenom hnutí mysli, pocit.

V samotné hebrejštině je víra hebrejsky emuna velice blízká jinému hebrejskému slovu - emet, což znamená pravda. Věřit, to je mít jistotu pravdy. Není to věřit, že jsou zelení mužíčkové (co kcyž jsou modří) a nepřesvědčit se o tom.

V biblickém podání je víra - jistota pravdy.

S pozdravem Karels

78335

15.11.2005 21:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Alexa alexa66 (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 78335

Díky za pozdrav [smích] .

Já jsem věřící,souhlas.Mě oslovil především budhismus a ten má zase mnoho společného s křesťanstvím,jen používá jiných slov.Ovšem zatím jsem nekonverovala a myslím,že to není ani potřeba.

Já jsem spíš měla na mysli víru obecně.Každý člověk v něco věří.Má svou víru a své"náboženství",tj.víru v nějakou pravdu.Právě proto mě zarazilo to vaše,že jste byl nevěřící a teď jste.Takhle to přeci nefunguje.Pokud jste se dal na křesťanství,tak jste začal věřit v něco jiného,než jste věřil do té doby.Proto jsem říkala,že to je jen slovíčkaření.

Jde zkrátka o to,že i kdyby mi nebyl blízký ani budhismus,ani islám,ani křesťantví a ani třeba animismus,tak jsem stále věřící.

Z mého pohledu je tedy dělení na věřící a nevěřící poněkud zcestné.Všichni věří,jen má každý z nás jinou víru.

Pěkný večer.

78349

15.11.2005 22:03

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 7

Taky zdravím a přeju pěkný večer.

Karels

78352

16.11.2005 12:08

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Pavel -Čert- Němec certbox (zavináč) icqmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 78335

krestan, leho, Zorba - vsechno je to stejna pakaz, ktera je o necem presvedcena a ma jistotu pravdy... do rite je nakopat!

78447

16.11.2005 16:16

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 7

Kdybych tu jistotu pravdy neměl, tak dneska sedím ožralej v hospodě, nebo někde zhulenej z trávy. Co je lepší, držet se morálky, nebo být grázl?

S pozdravem a přáním pokoje přeje Karels

78490

18.11.2005 16:32

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 8

člověk se může držet morálky, a přesto nemusí být nutně pánbíčkář. [oči v sloup]

79008

18.11.2005 16:45

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels haohan (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 10

>člověk se může držet morálky, a přesto nemusí být nutně
>pánbíčkář. [oči v sloup]

Samozřejmě, stejně jako může být pánbíčkář horší než ten, kdo říká, že je nevěřící. Mně víra dala naději do života, inspiraci, odpovědi, co se mnou bude po smrti. To mně nikdo nedokázal uspokojivě odpovědět nikdo. Prostě mi křesťanství, vztah s Bohem dal novou naději do života.
[překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení] [překvapení]

79010

18.11.2005 16:53

To je dobře pane Karelsi

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 14

že Vám křesťanství dalo novou naději do života. Je to lepší než propadnout drogám nebo alkoholismu, a tak podobně. Mně ovšem nečiní žádný problém pomyšlení, že po smrti už nic nebude, že se proměním v trošku popela a šmytec. Nebyla jsem zde miliony let před svým narozením a nemusím zde být ani miliony let po své jepičí existenci. Ostatně energie a hmota se ve vesmíru neztrácí, takže tady stejně budu cirkulovat v nějaké jiné molekulární podobě dál. [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

79014

18.11.2005 17:19

RE: To je dobře pane Karelsi

Karels haohan (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 25

>Nebyla jsem zde miliony let před svým narozením a nemusím zde
>být ani miliony let po své jepičí existenci. Ostatně energie
>a hmota se ve vesmíru neztrácí, takže tady stejně budu
>cirkulovat v nějaké jiné molekulární podobě dál. [velký smích] [velký smích]
>[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

Hm tak to by mi nestačilo, mně by to opravdu nedávalo smysl, jsme tady 70 roků (když nás něco nesklátí) a za tu dobu máme něco dokázat? Ještě se tady na tom světě tak akorát dohadujeme. Já myslím, že život smrtí nekončí. Co například ty klinické zážitky pacientů, kteří přežili vlastní smrt?

[zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten] [zmaten]

79025

15.11.2005 16:58

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78313

Jak se z věřícího stane nevěřící si dokáži představit. Jak ale naopak z ateisty věřící, je pro mě těžko pochopitelné. Snad jen v důsledku nějaké těžké nevyléčitelné nemoci nebo jiné těžké životní situace.

Ten odkazovaný článek jsem četl před delší dobou. Je to jen úvaha, jeden z mnoha pokusů o vysvětlení.

Chápu, že číslování vět v Bibli je praktické pro studium Bible a náboženských textů. Co však nechápu, je, že se může najít rozumný člověk, který dva tisíce let starý text hodlá používat k vysvětlování současné reality a tím textem dnes argumentovat. Zvláště, když kodifikaci autentičnosti biblických textů prováděly církevní koncily před 1500 lety vzhledem k tehdejší dobové situaci. Konečně sám jsme o tom několikrát psal a tak není třeba to rozvádět.

78324

15.11.2005 19:18

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 78324

>Jak se z věřícího stane nevěřící si dokáži představit.
>Jak ale naopak z ateisty věřící, je pro mě těžko
>pochopitelné. Snad jen v důsledku nějaké těžké
>nevyléčitelné nemoci nebo jiné těžké životní situace.

Ještě jako dítě jsem doma narazil na knihu Jóga, dychtivě jsem ji přečetl. Tahle kniha mi věsvětlovala jiný svět, než jsme se dozvěděli ve škole, nebo od rodičů. Na co jsem přišel, že rozhodně nějaký duchovní svět existuje!

Po vojeně jsem se probíral vším možným. Setkal jsem se také s křesťanem. Byl to otec jednoho mého spolužáka. Po několika návštěvách u něj, kde se mi věnovali opravdu s láskou, jsem měl další a další dotazy. Ten křesťan mi řekl, že alespoň budu ohohacený o pohled na křesťanství. Pokud mě zajímá filozofie, potom by to byla škoda nevědět oč v křesťanství kráčí.

Říkal jsem si, tak hloupí lidi, jako jsou tito křesťané, jsem ještě nezažil. Pohoštění mi dají, učí mě hrát na kytaru, věnují se mi a mým občas přihlouplým dotazům. Ale po docela krátké době jsem dospěl k názoru, že to není normální. Oni mě vedli k modlitbě k Bohu. Já pořád nechápal, oč jim jde.

Asi týden před svým obrácením (konverzí) jsem stál u stánku s novinami. Zhulený z trávy, vysmátý. Ten známý, za mnou přišel a zeptal se mě, "Kájo jak to s tím křesťanstvím myslíš?", protože mi ten dotaz byl nepříjemný, tak jsem mu odvětil, "já to beru tak nějak filozoficky."

Později jsem se dozvěděl, že se za mě modlili, už jsem všechno podstatné věděl. Já jsem týden po tomto setkání četl takové ty evangelizační letáčky. Najednou jsem si uvědomil, že oběť Ježíše Krista se týká i mě samotného. Nějak se mě to dotklo, a tak jsem se snad poprvé v životě upřímně modlil k Bohu. A najednou jsem to věděl. Bůh je živý, existuje. Jednoduše jsem pociťoval, věděl, že Bůh skutečně je! A od toho okamžiku se odvíjeli další kroky, které jsem začal podnikat.

A to je zhruba moje svědectví, jak jsem se stal křesťanem. Ovšemže, křesťanství je cestou osobního růstu, jak morálního, tak i ve znalostech. V roce 1996, jsem odešel do Prahy a jako host jsem absolvoval měsíční intenzívní kurz hebrejštiny pro studenty druhých ročníků teologie při Evangelické fakultě UK. Odtud mám také znalosti hebrejštiny.

S pozdravem a přáním pokoje přeje Karels

78339

15.11.2005 23:36

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 78339

To jste napsal moc hezky! Díky!

78361

15.11.2005 23:55

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karels 213.?.?.?

Reakce na 7

No trochu ty diskuze a články beru jako určitou formu svědectví.

Nakonec se nemám za co stydět. Bez Pána Boha bych byl bez naděje a ve světě.

"Nestydím se za evangelium: je to moc Boží ke spasení pro každého, kdo věří, předně pro Žida, ale také pro Řeka." (Římanům 1:16)

S pozdravem Karels

78364

16.11.2005 0:05

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 0

>No trochu ty diskuze a články beru jako určitou formu
>svědectví.
Já taky. Proto mě Peters dokázal vždycky dokonale zapřáhnout do své rozsegmentované diskuse. [mrknutí jedním okem]

>Nakonec se nemám za co stydět. Bez Pána Boha bych byl bez
>naděje a ve světě.
Kdo se za Pána stydí a zapírá ho, za toho se Pán bude stydět a odřekne se ho v Onen den...

78365

16.11.2005 10:01

RE: Je Izrael vyvoleným národem?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 78339

>>Jak se z věřícího stane nevěřící si dokáži představit.

>>Jak ale naopak z ateisty věřící, je pro mě těžko
>>pochopitelné.

>Ještě jako dítě jsem doma narazil na knihu Jóga, dychtivě
>jsem ji přečetl.

Děkuji za vysvětlení.
Cesty osudu jsou nevyzpytatelné. Mě jóga k žádnému Bohu nepřivedla. Stále jsem materialista i když věřím v jakési vyšší universum, jehož je každá živá bytost součástí. Nevěřím v převtělování, ale jsem přesvědčen o existenci karmy. Každý člověk si svými činy spoluvytváří svůj budoucí osud. Není rychlá a přímá souvislost mezi činem a jeho následkem, ale v globálu u každého jedince taková příčinná souvislost existuje. Existuje i ve společnosti i v rámci celé přírody. Psychologicky se to dá snadno a dobře vysvětlit.
Za praxí ověřené považuji Buddhovy pravdy. Každý člověk si to může kdykoliv vyzkoušet sám na sobě. Berličku v podobě Boha, který vše vidí a řídí a dovoluje utrpení milionů lidí k vysvětlení okolního světa nepotřebuji.
Každý je strůjcem svého štěstí (či neštěstí) i bez existence Boha, na kterého slabší nátura pro svůj lepší pocit může svádět své nezdary.
Přeji hezký den

78412

14.11.2005 21:05

Horst Mahler a Markus Haverkamp

Emma Bovary 84.?.?.?

"Dedicated to continuing his work, Mahler jointly founded the first "socialist lawyers collective" and represented several activists within the German student movement of the 1960s. He stepped beyond representation and took a more active stance following the shooting of Rudi Dutschke. Mahler's involvement in the protests against the right-wing newspaper that had fuelled Dutschke's attempted assasination led to an equally unsuccessful attempt to expunge his legal license. After defending Dutschke, Mahler moved on to defend Andreas Baader and Gudrun Ensslin. In 1970, he fled to Jordan along with his two former clients, where they briefly trained for guerrilla warfare. On their return, they began a "war on imperialism", having established the extremist organization known as the Red Army Faction."

http://en.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler

IMHO docela zajimava minulost zajímalo by mne co na to google když furt předhazuje J.Fischerovi a Cohn Benditovi házení molotovů na A.C.A.B na barikádách "pařížského jara" což byla ve srovnání s timhle naprostá prkotina.

INTERNATIONAL EUROPEAN AMERICAN UNITY CONFERENCE 2005!!
by Conference Speakers Sunday May 22, 2005 at 11:10 PM

A historic conference of interest to all people of European heritage. Never before have as many prominent leaders, scholars and activists gathered together in unity for our common concerns. Speakers include; Deirdre Fields (South Africa), Nick and Jackie Griffin from the (British National Party), Jean-Michel Girard from National Front (France), Markus Haverkamp (NPD in Germany), Vavra Suk and Lennart Berg (Sweden), Lady Michele Renouf (United Kingdom), Paul Fromm from CAFE in Canada, Kevin Strom of National Vanguard and many more. This Conference is hosted by David Duke of the Euro-American Civil Rights Organization!!

The largest Euro-American Leadership and Unity Conference in years!!

Pan Haverkamp se nacházel v dobré společnosti zasloužílých bojovníků za bílou Evropu a Severní Ameriku. [vyplazený jazyk]

78220

14.11.2005 21:16

Bla bla

LJM LJM (zavináč) t-email (tečka) cz 194.?.?.?

Zajímavý článek, panu Zündelovi fandím. Jenom se mi tam nepozdává to jméno Jürgen Rieger. Zdalipak se jedná o toho samého pana Riegera, který požaduje navrácení takzvaných Sudet Německu a tím de facto vyhnání českého obyvatelstva z pohraničí??? [oči v sloup]

78223

15.11.2005 10:40

Vyvoleny "narod" ,ktery se vyvolil sam od sebe a jeste k tomu na podvodu s bibli.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Jak jsme si mohli precist ,tak ,kazdy kdo se necha prevest na zidovskou viru ,muze byt tim udajne vyvolenym.Tyhle samotna pravidla muzem najit i v sicilske mafii a nebo i v podsveti Chicaga,jinymi slovy ,pravidla dana jakoby nabozenskym umyslem jsou pravidly bratrstva,takze nevim ,zda Buh by mohl za ta tisicileti dat pozehnani smesi puvodnich narodnosti ,ci prijali jakoby zidovskou viru,pravidla spolecenstvi a dali se do oblbovani sveta ,ze jsou neco vic nez ti ostatni,dokonce ten Talmud jim rika ,ze maji moc rozhodovat o techto svym byvalych spoluobcanech od kterych se odvalili ,jakoby psviceniz ide ,ve zkutecnosti v zakladu veci Chazarove ,jez sidlili mezi Cewrnym a Kaspickym morem ,co by turko-mongolske divoke kmeny,jemz se te zrikalo "zlata horda" o jejiz krutostech jsou dodnes legendy a historicke zapisy.V konecnem vyuctovani si lide vzpomenou ,jak bylo zachazeno s temi ,jez se zidum nechteli podddat,jak se rika "Bozi mlyny melou pomalu,ale jiste".
Takze ,Buh vsemohouci a neomylny ,by asi prodela pohledem na tuto lidskou smes ,tavrici se ,co by zide a mel z toho prinrjmensim mrtvici.Na rozdil od Boha ,politici,nejsou k tomu ,aby o veci neco vedeli,politici ziji jak jepice a proto z toho duvodu si hledi jen sve natazene ruky ,posbirat penez ,co nejvic acert vem nejake narody i s tim jejich vlastnim,kdyby to tak bylo v ramci "Bozi spravedlnosti" tak stat Israel by nikdy nemohl byt uskutecnen.Na druhou stranu ,znesveceni Bible ,jez si tak zvani zide berou jako svedka ke svemu loupeznemu obsazeni Palestiny,by neusli "Bozimu trestu",zejmena ,kdyz s etak dober vyslovuji o Kristu,co by obet skvarici se v lidskych vykalech ,jak Talmud uci tyto samovyvolene mafiany.Takze ,abt lid zemsky nedostal ani jedine osviceni s kym ma tu cest,tak oslavy Chazarismu byly v Israelu pozastaveny,co kdyby nahodou nekdo z tech Talmudem zatraceny prohlidl tenhle celosvetovy podvod ,je zajimave ,ze ten Talmud prijmou zide z Ugandy,tak ,jak i Honkonsti ,tak Argenstinsti,tak Holansti,ze na nasili a rassismu se shodnou,v te "osvicenosti".
Kamenem urazu je to ,ze vzdy v minulosti ,uz dostali tolik sebevedomi,ze se dopustili smrtelneho omylu a potom,vyvoleny a nebo nbe ,byl pogrom,jez opetne byl jimi pouzit ,jak spatne s nimi ostatni lide nakladaji,ja jen cekam ,az to dojde Americanum,jak zid ezkonci,mnozi z nich uz ted se zacali modlit,ne k Bohu,nebot Talmud nemluvi o Bohu.
Rovnez mam dojem ,ze bude prehodnocena i cinnost ruznych jakoby krestanskych organisaci,jako napriklad evangelici a jini.

78297

20.11.2005 12:02

Proc zidum otrocke soudy si neposlechnou zidovske rabbiny,co rikaji.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Following the great success of WWI and WWII, Jewish power centres announced WWIII
WWI
"Full Responsibility for the First World War, lies squarely on the shoulders of the International Jewish Bankers. They are responsible for Millions of dead and dying."
(US. Congress-Record 67th Congress, 4. Sitting, Senate Document nr. 346)
WWI
"The Bolshevik Revolution in Russia was the work of Jewish planning and Jewish dissatisfaction. Our Plan is to have a New World Order. What worked so wonderfully in Russia , is going to become Reality for the whole world."
(The American Hebrew Magazine, 10. Sept. 1920)
WWII
"By using the new atheist exile politics they [the Zionists] provoked and increased anti-Semitism in Europe which led to the Second World War ... The worldwide boycott against Germany in 1933 and the later all-out declaration of war against Germany, initiated by the Zionist leaders and the World Jewish Congress ..."
(Rabbi Schwartz, New York Times, Sep. 30, 1997)

Gertrude Stein's Complex Worldview

"Hitler ought to have the Nobel Peace Prize"

"Driving out the Jews, that means peace ... By suppressing Jews ... he was ending struggle in Germany"

by Mark Weber

"I say that Hitler ought to have the peace prize, because he is removing all the elements of contest and of struggle from Germany. By driving out the Jews and the democratic and Left element, he is driving out everything that conduces to activity. That means peace ... By suppressing Jews ... he was ending struggle in Germany"
Scholars of the life of Gertrude Stein were recently startled to learn that in 1938 the prominent Jewish-American writer had spearheaded a campaign urging the Nobel committee to award its Peace Prize to Adolf Hitler.

"I say that Hitler ought to have the peace prize, because he is removing all the elements of contest and of struggle from Germany. By driving out the Jews and the democratic and Left element, he is driving out everything that conduces to activity. That means peace ... By suppressing Jews ... he was ending struggle in Germany"
Like many of this century's Jewish American intellectuals, Stein's relationship to her own Jewishness was complex and conflicted. She was sensitive to anti-Jewish sentiment, and sometimes expressed criticism of Hitler. In 1936 she wrote: "There is too much fathering going on just now and there is no doubt about it fathers are depressing. Everybody now-a-days is a father, there is father Mussolini and father Hitler and father Roosevelt and father Stalin and father Trotzky ..."

Estranged from the organized Jewish community, in part because of her eccentricity and lesbianism, she nevertheless retained an acute and proud sense of her Jewishness. According to Wagner-Martin, Stein once said, "all men of genius had Jewish blood," and even developed a theory that Abraham Lincoln was part Jewish.



79268

Příspěvků: 125

14.11. 05:30 Jan  Naši čeští hrdinové.
14.11. 11:12 trodas  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 12:31 seda  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 12:58 Baldwin  RE: Naši čeští hrdinové.
15.11. 02:55  RE: Naši čeští hrdinové.
15.11. 23:26 Meloun  RE: Naši čeští hrdinové.
16.11. 00:33 Vcelicka  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 13:11 LalaLalovic  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 13:45 trodas  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 14:23 Jan  tvrdit, ze Hitler byl tak hodny pan
15.11. 01:43 karel4  RE: Naši čeští hrdinové.
15.11. 04:02 xxxx  RE: Naši čeští hrdinové.
19.11. 14:43 google  RE: Naši čeští hrdinové.
14.11. 07:26 Kun  Slyste, slyste ....
14.11. 08:51 Mindy  Úžasná reportáž...hi,hi,hi
14.11. 12:09 seda  Zundel - a co je pravda?
14.11. 12:26 Pavel -Čert- Němec  RE: Zundel - a co je pravda?
14.11. 15:06 Pavel  RE: Zundel - a co je pravda?
14.11. 13:57 john  zkuste si precist
14.11. 14:21 skud  Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 14:52 Adapa  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:15 Emma Bovary  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:23 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
28.11. 13:47 pindick  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:37 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:45 Josef Švejk  Woody Allen
14.11. 17:15 Emma Bovary  RE: Woody Allen - TV tip
14.11. 17:17 Emma Bovary  RE: Woody Allen -TV tip
14.11. 22:03  RE: Woody Allen
15.11. 05:22 Tom  RE: Woody Allen
14.11. 16:46 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:37 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:50 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:56 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:58 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 18:01 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 18:10 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 22:16 Vodník  V Bibli se výrazu "Israel"...
14.11. 19:06 Hastrman  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 19:12 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 04:51 Hastrman  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 08:34 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 09:32 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 09:36 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 09:59 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 10:05 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 10:11 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 11:51 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 13:15 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 13:40 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 15:36 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 15:25 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 23:27 Vodník  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
17.11. 17:55 A.  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
17.11. 22:45 Vodník  Vzdělejte mě, A., vzdělejte mě!
18.11. 21:38 A.  RE: Vzdělejte mě, A., vzdělejte mě!
15.11. 08:59 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 09:01 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 09:43 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:13 Adapa  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
19.11. 16:28 Vladimir Sodek  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
20.11. 00:07 Adapa  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
19.11. 21:46 Jiří  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:54 Emma Bovary  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 16:58 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:10 Jiří Táborský  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 22:00  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 18:00 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 18:09 Emma Bovary  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 18:27 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 02:12 Hastrman  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 17:10 Emma Bovary  RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu
14.11. 17:15 jude  Komu židé vadí?
14.11. 17:48 Gregory  RE: Komu židé vadí?
14.11. 18:51 Vcelicka  RE: Komu židé vadí?
14.11. 17:47 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu
14.11. 22:12 Vodník  Pěkná odpověď, Karelsi,
14.11. 23:02 A.  RE: Je Izrael vyvoleným národem? - dodatek k předchozímu
14.11. 21:45 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 21:55  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 22:44 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:12 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:16 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:26 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:30 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:36 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:42 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:55 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 23:58 jude  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 12:47 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 15:55 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 16:45 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 17:00 Vodník  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 17:17 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 17:29 Vodník  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 18:08 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 10:16 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 11:05 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 02:26 Hastrman  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:22 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:28 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
20.11. 09:16 Hastrman  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
20.11. 09:46 google  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 13:05 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 15:45 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 16:26 Alexa  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 18:26 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 21:55 Alexa  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 22:03 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 12:08 Pavel -Čert- Němec  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 16:16 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:32 Jarmila  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:45 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
18.11. 16:53 Jarmila  To je dobře pane Karelsi
18.11. 17:19 Karels  RE: To je dobře pane Karelsi
15.11. 16:58 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 19:18 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 23:36 Vodník  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
15.11. 23:55 Karels  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 00:05 Vodník  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
16.11. 10:01 Karel z Čech  RE: Je Izrael vyvoleným národem?
14.11. 21:05 Emma Bovary  Horst Mahler a Markus Haverkamp
14.11. 21:16 LJM  Bla bla
15.11. 10:40 Robert Nohejl  Vyvoleny "narod" ,ktery se vyvolil sam od sebe a jeste k tomu na podvodu s bibli.
20.11. 12:02 Robert Nohejl  Proc zidum otrocke soudy si neposlechnou zidovske rabbiny,co rikaji.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 15 čtenářů částkou 3 943 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 4

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 2

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 2

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 14

Měnové kurzy

USD
25,76 Kč
Euro
27,84 Kč
Libra
31,61 Kč
Kanadský dolar
18,12 Kč
Australský dolar
15,45 Kč
Švýcarský frank
26,37 Kč
100 japonských jenů
23,76 Kč
Čínský juan
3,63 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,72 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 690,29 Kč
1 unce stříbra
371,09 Kč
Bitcoin
175 516,60 Kč

Poslední aktualizace: 5.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 979