Diskuze k článku

Terminál

Příspěvků 80

30.8.2005 0:23

Taky nemam zadnej coment

Krakonos CDN 154.?.?.?

protoze ja se na Hollywood filmy uz nemuzu koukat , je to urazka lidsky inteligence ...... Neco podobnyho jako rudi radi nebo zari (uz ani nevim)nad Kladnem . Ale na Slunce leto jahody a erotika bych cumnul este jednou a na Hollywood dynamit bych chtel videt taky . [chechtot]

68284

31.8.2005 6:19

RE: Taky nemam zadnej coment

kema 207.?.?.?

Reakce na 68284

>protoze ja se na Hollywood filmy uz nemuzu koukat , je to urazka
>lidsky inteligence ...... Neco podobnyho jako rudi radi nebo zari
>(uz ani nevim)nad Kladnem . Ale na Slunce leto jahody a erotika
>bych cumnul este jednou a na Hollywood dynamit bych chtel videt
>taky . [chechtot]

V Hollywoodu i v Cesku se delaji jak dobre filmy, tak i brak.
Nevim, proc jste si z ceske produkce nevybral treba Kolju nebo Zelary.
Slunce, leto a erotika byla sracka, proti ktere i Police Academy #3 vypada jako pastva pro intelktualy. [oči v sloup]

68451

31.8.2005 17:15

RE: Taky nemam zadnej coment

kema 207.?.?.?

Reakce na 68451

Jeste bych dodal, ze nejvice filmoveho braku se nevyrobi ani v Evrope ani v Americe, ale v indickem Bollywoodu.
Vetsina filmu nema temer zadny dej, zato se tam hodne zpiva a tanci. Takze je uplne fuk, jestli prijdete do kina na zacatku nebo na konci filmu. Taky vyhoda. [smích]

68510

30.8.2005 0:35

K filmu Terminal

Michal Marek 65.?.?.?

Film jsem videl a moc se mi libil. Jenom stale nemuzu verit ze je to americky film dokonce od Spielberga. Asi se momentalne pomatl.

68286

30.8.2005 11:46

RE: K filmu Terminal

kavol 193.?.?.?

Reakce na 68286

proč by se měl Spielberg pomást? nepopletl jste to, nechtěl jste říci, že se mu naopak zčásti vrátil rozum?

68359

30.8.2005 18:31

RE: K filmu Terminal

Michal Marek 65.?.?.?

Reakce na 68359

Byl to pokus o ironii, ve svete kde GWB muze byt presidentem nejvetsi velmoci na planete neni tak jednoduche urcit kdo je normalni a kdo ne.

68387

31.8.2005 16:01

RE: K filmu Terminal

Vasek flanker (tečka) 27 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 68286

Ono nejde ani tak o Spielberga. Kdyz se podivate na jmeno scenaristy, zjistite jakehosi "Andrew Niccola". A pokud jste seznameni s jeho tvorbou, nemuzete byt kvalitami filmu prekvapeni. Podivejte se na filmy jako Gattaca, Truman Show nebo SimOne (vsechny patri k mym nejoblibenejsim vubec) a uvidite, ze i v Americe se daji delat kvalitni filmy promlouvajici k soucasnemu deni. Naopak uprimne receno evropskych filmu kvalitnich v posledni dobe zas tolik nevidam (najdou se, ale i Evropa a jeji "kvalitnejsi" tvorba propada politicke korektnosti).

68502

1.9.2005 3:12

RE: K filmu Terminal

Blahnik zblaha (zavináč) sbcglobal (tečka) net 69.?.?.?

Reakce na 68286

>Film jsem videl a moc se mi libil. Jenom stale nemuzu verit ze je
>to americky film dokonce od Spielberga. Asi se momentalne pomatl.

Mohu se zeptat, kolik filmu od Spilberga jste videl a ktere byly spatne. Doufam, ze mi rozumne odpovite, jinak bych si musel myslet, ze jste se pomatl vy.

68610

30.8.2005 0:38

Terminal je dobry film :-)

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Zaprve proto, ze Tom Hanks je vynikajici herec a ani jeho protivnik neni o moc horsi. A zadruhe proto, ze namet boje jednotlivce proti masinerii byrokracie je vdecny namet.
Film jsem videl uz davno a docela dost se mi libil [smích]

Titulky samozrejmne existuji:
http://extratitles.to/index.php?pid=subt2&p=i&rid=149085

A system hodnoceni se mi velice libil [chechtot] [mrknutí jedním okem]

...ale je pravda, ze film je pro naivni amiky s naivnim happy-endem. V realite by chodak dopadl zatracene jinak [pláč]

68287

30.8.2005 14:50

RE: Terminal je dobry film :-)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 68287

pribeh je podla skutocnej udalosti. teda je inspirovany podla skutocnej udalosti. mimochodom, minuly rok sa stalo nieco velmi podobne na australskom letisku. 1-2 mesiace dozadu bolo to tom v novinach, taky kratucky clanok

68370

30.8.2005 0:42

terminal

chorche 217.?.?.?

pisete:
"Evropská filmová tvorba jakoby neexistovala. Ta ignorance evropské kultury (nejen filmové) je doslova bolestná, ale to by byl námět na samostatný článek."
Spis jste asi myslel ignorovani, ignoraci

Jinak k clanku samotnemu. Podle meho nazoru, ze mezi Slovany jezdite bud jen zridka, nebo sentiment zapracoval na vasi schopnosti vnimat objektivneji.

68288

30.8.2005 0:45

RE: terminal

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 68288

Jo, ignorování. Máte pravdu. Opravil jsem to. I když si nejsem jistý, jestli je v tom až tak velký významový rozdíl.

68290

30.8.2005 0:58

RE: terminal

chorche 217.?.?.?

Reakce na 68290

v puvodnim zneni by to podle meho neznamenalo opomijeni evropske kultury, ale "tupost evropske kultury"

68294

30.8.2005 2:00

RE: terminal

Druid 84.?.?.?

Reakce na 68290

Kdyz uz se opravuje tak jeste to "Prezident byl zvržen" opravte na "svržen".

68302

30.8.2005 2:12

RE: terminal

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 68302

[zahanbení] Tohle normálně vím. Opraveno.

68303

30.8.2005 2:15

RE: terminal

Druid 84.?.?.?

Reakce na 68303

Viic lidi, vic vidi [mrknutí jedním okem] diky

68304

30.8.2005 4:52

RE: terminal

Krakonos CDN ptacibirds (zavináč) yahoo (tečka) ca 154.?.?.?

Reakce na 68304

Rad bych , vopravdu , ale ja jsem na Hollywood brainwash kterej je urazka lidsky inteligence vopravdu alergickej . I na kovbojky . Ty cisty prasaci sorry , pasaci krav co nahanej v sedle kravy tejdny venku a nema na hadrech ani skvrnku , jedinej western na kterej sem koukal co nebyl Ugly a nebyl Bad , byl vopravdu Good , ale musel jim ho natocit italskej reziser u plnyho talire spaget s parmazanem na kterejch by si posmak i Tuko ........ [velký smích]

68330

31.8.2005 18:54

RE: terminal

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 68304

Jeste jedna vec neni to BULHAR, ale obcan vymyslene zeme

68528

30.8.2005 1:20

A co divadlo ?

Sidonius Zdenek M ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Možná jste si všimli, že tady ve Zvědavci bývala rubrika Film. A že tady už není.
---------------------------------------------------------------------------------------------------


Když jsme u té kultůry, copak se stalo s pí.Kohoutovou ? Její poslední recenze představení Nového Divadla v Torontě, je před dva a půl rokem a pak už nic. Trucuje ? [zmaten]

68296

30.8.2005 1:32

RE: A co divadlo ?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 68296

Netrucuje, pouze nemá čas. Dělá pro českou televizi v Kanadě.

68298

30.8.2005 1:26

Ruzyne

TS 213.?.?.?

Nebyl kdysi nejakej podobnej clovek par mesicu taky na letisti v Praze-Ruzyni?

68297

30.8.2005 2:16

Asi mě ukamenujete

baba_Blažková 193.?.?.?

Ale mě ten film nijak zvlášť nenadchnul. Ten film jsem zvládla sledovat napoprvé asi jenom dvacet minut. Pak jsem to vzdala. Neustále jsem totiž měla pocit, že si ze mě scénárista dělá srandu. Tak on někdo jede do států a neumí ani žblebtnout english, ok, tak si aspoň mohl vzít nějakou tu angličtinu do kapsy, vždyť já ji mám taky, že. Padoucha úředníka samozřejmě ani nenapadne shánět tlumočníka, kdepak. Padouch jeden. Jelikož mi ale všichni říkali, jaký je to suprovní film, řekla jsem si, překonej se, holka. Třeba to má jenom slabý začátek. Takže druhý pokus - těch prvních dvacet minut se zaťatými zuby. I nadále však mé rozčarování nezmizelo. Fakt, že dotyčný cizinec v podání Toma Hankse měl samozřejmě silný ruský přízvuk, mě dožíral taky. To s tou fasádou jsem ještě ustála, dobře, v zoufalé situaci nastal zoufalý čin. Způsob, jakým se učil řeč... hm... četla jsem horší bláboly, třeba originál knížku Tarzan. Odpouštím. I toho indického uklízeče jsem zvládla. I tu ženskou, která nevěděla, co chce. Toho chlápka s těmi léky pro tátu už jsem vydýchávala hůř. Ó, jak byl ten nebohý Navorski, či jak se jmenoval, po celou tu dobu naivní a přitom dobrotivý. Celé letiště ho milovalo. Fňuk. Tajemná plechovka mě dorazila.
Tak tohle se líbilo i mému bývalému, který se nasral, když jsem mu napoprvé řekla, že jsem prostě psychicky nezvládla dokoukat to. Asi jsem už hóóódně cynická. Tentýž večer jsem si namátkou pustila ještě jiný film. Jmenovalo se to Butterfly Effect. Tak ten film mě chytil a dostal. Ještě asi hodinu po skončení filmu jsem ležela, koukala do stropu a čadila jedno čvaňho za druhým, abych se s ním srovnala. Pak jsem volala bývalému, že tohle prostě musí vidět. On mi pak řekl, že je to pěkná blbost. Dobře mu tak. Vždyť je bývalý.

68305

30.8.2005 2:34

RE: Asi mě ukamenujete

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 68305

Ale no tak ... Blažková ... všechno se nemusí líbit všem. Já hodnotím kladně každý film, ve kterém se výrobcům podaří zaujmout na dvě hodiny, aniž by použili berličky výbuchů, rozbíjení, devastace, sexu, strachu nebo alespoň mávání pistolemi.

68309

30.8.2005 2:45

RE: Asi mě ukamenujete

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 68309

Ale samozřejmě. Uznávám, žádná z vámi popisovaných věcí se tam skutečně neodehrávala. Kupodivu. V tomto ohledu lze film označit za vyjímečný. Ale stejně jsem z něj měla spíš smíšené pocity.

68311

30.8.2005 4:21

RE: Asi mě ukamenujete

Blahnik zblaha (zavináč) sbcglobal (tečka) net 69.?.?.?

Reakce na 68305

>Ale mě ten film nijak zvlášť nenadchnul. Ten film jsem
>zvládla sledovat napoprvé asi jenom dvacet minut. Pak jsem to
>vzdala. Neustále jsem totiž měla pocit, že si ze mě
>scénárista dělá srandu.

To nebyl pocit, ten film je komedie, pokud se neumite pri komedii bavit, je tu jednoduche reseni : Zvolte si jiny zanr.

68326

30.8.2005 21:36

RE: Asi mě ukamenujete

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 68326

Jo, to byla komedie? Aha! Vidíte, a to jsem si myslela, že mám smysl pro humor. Tak já jdu do sebe. [zahanbení]

68400

30.8.2005 10:09

RE: Asi mě ukamenujete

carodejnik 62.?.?.?

Reakce na 68305

Nikdy sa nepozeram na filmy od Spielberga, aby som z toho nedostal vyrazky. Posledny, ktory som od neho videl, bol Jura-Park. Z filmu Terminal som videl len uryvky v reklame a mal som z toho podobny pocit ako b.Blazkova, ktora ho videla cely.
Zda sa mi, ze ten film je na motivy skutocnej udalosti na letisku Orly v Parizi a ten emigrant bez moznosti odist, bol nejaky Aziat.
No a Spielberg z toho urobil typicku propagandisticku slaninu pre Amikov. Taky navod, ako ma priemerny American vidiet sam seba, svoju zem a svoje urady. Ten mu to väcsinou s chutou basti. Ked mu potom nejaky znamy, napriklad zo strednej Europy, vyklada ako bol sikanovany na letisku JFK, tak sa u hollywood-brainwashed Ami automaticky dostavi pocit, ze narazil na dalsieho Ami-hater, ktory im zavidi demokraciu a chcel by mat pravo smuglovat do Ameriky diverzantsky material ako su bomby, letaky alebo ine porno. [mrknutí jedním okem]

68352

31.8.2005 16:27

RE: Asi mě ukamenujete

kavol 193.?.?.?

Reakce na 68352

>Nikdy sa nepozeram na filmy od Spielberga, aby som z toho
>nedostal vyrazky.

co máte všichni proti Spielbergovi?

>Posledny, ktory som od neho videl, bol Jura-Park.

... hm, možná to nechápu, poněvadž Jurassic Park jsem nikdy neviděl a poslední film, co jsem od něj viděl, byl Close Encounters of the Third Kind - tedy co jsem viděl, ne v chronologii jeho tvorby, to byl asi E.T. the Extra-Terrestrial (beru-li jen jeho režisérskou činnost) [mrknutí jedním okem]

68506

3.9.2005 16:25

RE: Asi mě ukamenujete

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 68352

>>>No a Spielberg z toho urobil typicku propagandisticku slaninu pre Amikov<<<

Typicke pro Amiky !
Ano takove filmy jsou delane specialne pro naivni divaky i kdyz se promitaji v celem svete ale nevim s jakym uspechem.
Pro me byl zajimavy priklad film zvany XXX s Vin Dieselem.
Na jednu stranu ten film ukazal Prahu snad nejlepe. Krasne panorama na velkem platne je malokdy videt.
Ale jine sceny, napriklad honicka za automatickou lodi po Vltave 130 km/h. Zapomeli na prehrady a splavy.
Take scena z hor, ktere se v CR nenachazi. Americky divak to nepozna a na evropany se jiste nemyslelo.

69099

30.8.2005 18:51

RE: Asi mě ukamenujete

Markoff 195.?.?.?

Reakce na 68305

no chvalit sa a hodnotit polopatisticku zlataninu Butterfly Effect pre fanynky Kutchera je v porovnani s The Terminal mierne vtipne, ked uz chces pisat o kvalitnom filme s ktorym sa treba "srovnavat" tak si pust Donnie Darko, to je od rovnakeho rezisera ako Butterfly Effect a to je ta tazsie verzia ako polopatisticky BE

velmi strucna recenzia (opis filmu) Donnie Darko
http://markoff.biz/pivot/entry.php?id=237

a recenzia Butterfly Effect
http://markoff.biz/pivot/entry.php?id=286

68390

30.8.2005 19:37

RE: Asi mě ukamenujete

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 68390

Nikdo se nechválí. Nebo jo?
Oba filmy jsem skoukla za jeden večer a více se mi líbil ten druhý. Prostě mám ráda, když film vyvolává otázky a ne, že jen vede diváka za ručičku, ano, tohle je správné, tohle ne, toto teď měl být vtip, ano, a teď bychom prosili slzu dojetí. A kdyby náhodou divák přece jenom nepochopil, tak tady máme ještě náladovou hudbu. Ale jak říkal pan Stwora, všechno se nemusí líbit všem.
Ten film, o kterém píšeš, si zkusím sehnat, když už si teda tykáme [mrknutí jedním okem]

68393

1.9.2005 3:17

RE: Asi mě ukamenujete

VAREL l_r_clam (zavináč) szm (tečka) sk 84.?.?.?

Reakce na 68390

precital som si kratucku recenziu, dakujem. len neviem, ci mozem byt este ovela zlozitejsi ako FC, viac sa mi zdalo, ze sa zajst neda. inak fajn.

68611

30.8.2005 2:25

Prezident byl zvržen" opravte na "svržen

Peter Veliky 70.?.?.?

Jak nektery lidi mohou byt malicherni! (ci puntyckarsky).. To aby clovek daval bacha zdaly ma zpravne mekke anebo tvrde 'Y'. Vo co de? To sem videl na Lidovkach horsi kopance a poanglictenou cestynu!

68306

30.8.2005 3:26

Typicky liberalni brak

leho 64.?.?.?

Tak predevsim hlavni hrdina neni z Bulharska, ale z nejake vymyslene zeme, kde se mluvi rusky. U Zvedavce jsme si na podobne nepresnonsti uz ale zvykli. Ve filmu dle posledni mody jsou Amici v drtive vetsine konzumni tupci a statni zamestnanci vubec ta nejhorsi luza: Stupidni, kruti, naprosto nezajimajici se o osud neboheho cizince, ktery je plny uslechtilych myslenek na uskutecneni posledniho prani sveho otce. Film je sice bez obvykleho nasili a efektu, ale to ho vubec nedela lepsim nez je prumerny liberalni hollywoodsky brak. Neni tedy divu, ze se Zvedavcum libi...

68317

30.8.2005 14:18

RE: Typicky liberalni brak

Jan 81.?.?.?

Reakce na 68317

Jen malé upřesnění první věty Vašeho příspěvku: ústřední postava je, pravda, ze smyšlené země, ale mluví skutečně bulharsky; a to (většinou) i ve scéně, kde se snaží navázat kontakt s hysterickým rusky mluvícím cizincem, který veze tátovi nepovolené prášky.

68366

30.8.2005 14:47

RE: Typicky liberalni brak

TS 213.?.?.?

Reakce na 68366

>...který veze tátovi nepovolené prášky.

Co je to za svobodu kdyz clovek nemuze ani privezt krabicku pilulek?

68369

30.8.2005 21:16

RE: Typicky liberalni brak

leho 84.?.?.?

Reakce na 68369

>Co je to za svobodu kdyz clovek nemuze ani privezt krabicku
>pilulek?

TS, je to jenom film, to nebyla skutecnost, to za prve. Za druhe si nikdo nemuze vozit drogy pres hranice jak chce v kazde civilizovane zemi, v takovem Singapuru je za pasovani tvrdych drog trest smrti a je tedy mozno se domnivat, ze za pasovani prasku na predpis jsou rovnez tvrde sankce. Ale predevsim clovek musi byt schopen odlisit fikci od skutecnosti, ze ano...

68398

30.8.2005 23:16

RE: Typicky liberalni brak

TS 213.?.?.?

Reakce na 68398

>TS, je to jenom film, to nebyla skutecnost, to za prve.

Film nemusi byt presne zobrazeni skutecnosti. To ze celnici jsou assholes ale skutecnosti odpovida, a potvrzuje to vase vlastni nasledujici veta.

>Za druhe si nikdo nemuze vozit drogy pres hranice jak chce v kazde
>civilizovane zemi, v takovem Singapuru je za pasovani tvrdych
>drog trest smrti a je tedy mozno se domnivat, ze za pasovani
>prasku na predpis jsou rovnez tvrde sankce.

Proto ta "co je to za svobodu" otazka zustava. V supersvobodnych USA se doktori bojej predepisovat analgetika lidem co maji bolesti, aby se nahodou nedostali do problemu. Taky byste mohl vysvetlit, co presne je spatne na tom mit v zasobe nejakou tu pilulku na spani nebo na uklidneni nebo na bolest, na co bych k tomu mel potrebovat papiry, a co do takove veci ma stat vubec co kafrat.

Je to tak svobodna zeme, ze za nekolik malych bilych pilulek (ani to nemusi byt za prevoz pres hranice, staci byt chycen pri nahodne silnicni kontrole) clovek muze jit na rok brucet. Kdyz darujete kolegovi s bolavym zubem prasky co vam zbyly, a chytnou vas, muzete jit oba sedet za drogovy delikt. Muzete mi vysvetlit, jak se tohle slucuje se svobodou?

>Ale predevsim clovek musi byt schopen odlisit fikci od skutecnosti, ze ano...

Ze to rikate zrovna vy...

68412

3.9.2005 16:07

RE: Typicky liberalni brak

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 68369

>>>Co je to za svobodu kdyz clovek nemuze ani privezt krabicku pilulek?<<<

To je "tak zvana svoboda" americka.
Velka, oblbla populace, ktera stale veri, ze maji svobodu.
Co se tyce pilulek, jsou v USA predrazeny a hned vedle v Kanade a Mexiku jsou lacinejsi.
Dovoz, prevoz i objednavka postou jsou nezakonne. [naštvaný]

69096

4.9.2005 21:50

RE: Typicky liberalni brak

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 69096

http://ax2.old-cans.com/bendib/Canadian-drugs.jpg

[oči v sloup] opet to Khalil Bendib vystihl nejlepe, nemyslite? [oči v sloup]

69244

30.8.2005 4:08

schopnost adaptace, pracovitost,cestnost

kema 207.?.?.?

>Ve filmu dochází ke střetu dvou kultur: Odosobněná, účelová a povrchní >americká na straně jedné a původní, primitivnější kultura jakéhosi >východoevropského národa. Tedy vlastně Slovanů. Ta druhá kultura má >všechny prvky, které ta první už dokázala převálcovat a teď je marně >hledá: Úctu k rodičům a ke všem lidem, úctu k právu, přirozenost, >lidskost, schopnost adaptace, pracovitost, čestnost...

A neni to nahodou presne naopak ? [zmaten]
Nerikam, ze za to muzou Slovane, ale po vsech tech letech nacisticke a komunisticke nadvlady to nemohlo ani jinak dopadnout.

Jinak se me zda, ze je snadne byt filmovym kritikem.
Pokud si Americani serou na hlavu, je to dobry film.
Pokud si na hlavu neserou............. [oči v sloup]


68323

30.8.2005 14:28

RE: schopnost adaptace, pracovitost,cestnost

Oceločko 194.?.?.?

Reakce na 68323

Není to naopak a divím se, že vám zatím nikdo neoponoval.

68367

30.8.2005 6:59

Nevim

Pavel -Čert- Němec certbox (zavináč) icqmail (tečka) com 193.?.?.?

Me ten film nijak nepritahuje, opravdu jeden z tech co videt nemusim...

68341

30.8.2005 7:23

Kultura az do domu

Blahnik zblaha (zavináč) sbcglobal (tečka) net 69.?.?.?

>Evropská filmová tvorba jakoby neexistovala.

Evropska tvorba existuje, ale trosku pokulhava. Vse co stoji za to videt z Evropske tvorby, vcetne ceskych filmu si muzete za mirny mesicni poplatek vypujcit na DVD postou treba na teto adrese : www.netflix.com

68344

30.8.2005 13:51

Efekty

Modráček 213.?.?.?

Ten film jsem neviděl a vidět ho nechci. Moc mě pobavilo závěrečné hodnocení editora. Vzhledem k tomu, že se ve filmu nevyskytují bukvice, je tento snímek evidentně homofobní a jeho tvůrce s režisérem by měli být hnáni k soudu. [chechtot]

Pak ty různé, editorem zmiňované efekty. Pokud je kdekoliv v ČR zasažena a rozbita svítící žárovka letícím předmětem, jednoduše zhasne. Nikoliv v amerických filmech: Tam začne po zásahu žárovka vydávat kvanta oslnivých světelných efektů a výbuchů, než se definitivně odebere na věčnost. Asi to bude způsobeno tím jejich napětím 110 V. [chechtot]

Jinak si vzpomínám, že jsem viděl na podobné téma francouzský film, kde zase v Paříži ukradli příchozímu Franko-Kanaďanovi zavazadlo i s doklady a ten pak následně musel strávit v útrobách letiště jistou dobu. Tam se setkal se skupinou imigrantů, které nechtěla Francie přijmout a oni se už nemohli vrátit. Každý z nich měl svůj vlastní příběh.

68364

30.8.2005 17:47

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 68364

>Pak ty různé, editorem zmiňované efekty. Pokud je kdekoliv v
>ČR zasažena a rozbita svítící žárovka letícím
>předmětem, jednoduše zhasne. Nikoliv v amerických filmech:
>Tam začne po zásahu žárovka vydávat kvanta oslnivých
>světelných efektů a výbuchů, než se definitivně odebere na
>věčnost. Asi to bude způsobeno tím jejich napětím 110 V.

Ja bych nebyl prilis prekvapen. 110V potrebuje dvojnasobny proud pro stejny vykon v porovnani s 220V (nebot P=U*I), a cim mame vyssi proud, tim snaze se vytahne oblouk. Tim vyssi je taky proud na ktery musi byt dimenzovane jistice, ktere pak vypnou o neco pozdeji. Tim mensi je take rozdil mezi zkratovym proudem danym odporem vedeni, a proudem nominalnim pro danou aplikaci, tedy tim vetsi sance, ze kdyz zkrat nebude uplny, jistice nevypnou.

(Stejne tak na stejne velkem prechodovem odporu se diky dvojnasobnemu odporu uvolni ctyrnasobek tepla, coz diky tepelne roztaznosti a zrychlene oxidaci za horka (coz prechodovy odpor ve spoji nadale zvysuje) tedy v porovnani s evropskymi systemy jsou na tom z hlediska pozarni bezpecnosti o dost hur. Zejmena ve spojitosti s lacino postavenymi drevenymi domy, a vezmeme-li v uvahu mizernou konstrukci zasuvek - zde u mne na cele care vyhravaji masivni anglicke s vestavenymi pojistkami, ty evropske jsou jenom o malo horsi.)

68381

31.8.2005 7:19

RE: Efekty

Modráček 213.?.?.?

Reakce na 68381

Děkuji za vysvětlení. [smích]

68461

31.8.2005 17:35

RE: Efekty

Hastrman 64.?.?.?

Reakce na 68381

Holyvut trpi nepresnosti efektu. Jsou to filmy delane pro masy naivnich lidi, kteri radi zaplati dost penez za vstupne a pak se nechaji bez premysleni unaset.

Elektricke efekty: uzasny ohnostroj a pokracovani toku proudu, napriklad po pretrzenych dratech.
Kazdy prece vi, ze zkrat trva okamzik a po vypaleni casti vedeni je konec.
V letadlech a vesmirnych lodich se ohnostroj kona na palubnich deskach, z kterych pritom vychazi oblak dymu. Zazracne, po takove katastrofe, pocitace stale funguji

Exploze: mamuti ruda oblaka ohne. Ve skutecnosti moderni plasticka exploziva nemaji plamen, protoze vybuch se rozpina priblizne rychlosti 7 m/sec.

Strileni: kulky zanechavaji po narazu jiskry. Toto je nemozne, protoze kulka je z olova a medi. Meky kov po narazu nejiskri.
Navic gagnsteri strileji uzasnym mnozstvim munice a vetsinou se nestrefi. Hrdina naopak zasahne jednou strelou.

Automobily a ridici: Ridic se diva dlouho na spolujezdce i kdyz jede v hustem provozu mesta. V honickach auta musi letat. Pri konecne fazi honicky auto vetsinou vybuchne, protoze ma nadrz s 1000 litry benzinu ! Auta take vybuchnou pri padu z utesu, dokonce jeste nez dopadnou dolu.

Jiste by se dala napsat kniha o nerealnich efektech americkych filmu. Nakonec by stacil seznam takovych filmu a porovnat kolk takovych vyrobily jine zeme. [zmaten]

68512

31.8.2005 18:33

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 68512

>Elektricke efekty: uzasny ohnostroj a pokracovani toku proudu,
>napriklad po pretrzenych dratech.
>Kazdy prece vi, ze zkrat trva okamzik a po vypaleni casti vedeni
>je konec.

Pokud nemaji blbe udelane jisteni. Kdyz spadne vedeni VN, zemni odpor nemusi byt nutne dost nizky na to, aby vyrazil proudove jisteni. Odsud varovani o krokovem napeti u spadlych VN vedeni.

>V letadlech a vesmirnych lodich se ohnostroj kona na palubnich
>deskach, z kterych pritom vychazi oblak dymu. Zazracne, po takove
>katastrofe, pocitace stale funguji

Neco takoveho jsem zazil sam. Vyhorela cast instalace sice uz nebezela, ale zbytek fungoval. Jiskry nebyly zadne, zato mnoho smrduteho koure. Na druhou stranu ty nejdrazsi havarie ktere jsem mel tu cest videt (a nekdy i zpusobit) byly vizualne neatraktivni, maximalne s tenkym prouzkem sedaveho dymu, nebo maximalne mensi exploze elektrolytickeho kondenzatoru ci tranzistoru co sepnul do zkratu misto do zateze a pak uz ho nikdo nikdy nenasel.

>Exploze: mamuti ruda oblaka ohne. Ve skutecnosti moderni
>plasticka exploziva nemaji plamen, protoze vybuch se rozpina
>priblizne rychlosti 7 m/sec.

Jenomze to neni vizualne atraktivni. Ale mozna gangsteri pouzivaji trhaviny s negativni kyslikovou bilanci, nebo zlepsuji efektivitu pouzitim technologie fuel-air.

>Strileni: kulky zanechavaji po narazu jiskry. Toto je nemozne,
>protoze kulka je z olova a medi. Mekky kov po narazu nejiskri.

Protipancerova prurazna munice ma ocelove jadro. Ovsem neni obvykla a proti pechote se nehodi, nebot se po zasahu dostatecne nedeformuje a zivym cilem ma tendenci proletet.

>Navic gagnsteri strileji uzasnym mnozstvim munice a vetsinou se
>nestrefi. Hrdina naopak zasahne jednou strelou.

To se da pochopit. "Spray and pray" je technika zalozena na pravdepodobnosti a psychologickem efektu. Kdyz si date tu praci a zamirite, dosahnete lepsich vysledku s mensim mnozstvim munice.

>Automobily a ridici: Ridic se diva dlouho na spolujezdce i kdyz
>jede v hustem provozu mesta.

Taky jsem jel s takovymi.

>V honickach auta musi letat.

Tak v takovych autech jsem nejel. Ne ze by mi to chybelo.

>Pri konecne fazi honicky auto vetsinou vybuchne, protoze ma nadrz s
>1000 litry benzinu !

To je jenom asi krychlovy metr. A pri takove honicce se prece neda zajet k pumpe a tankovat, to kazdy gangster musi vedet a musi byt pripraven. [smích]

>Auta take vybuchnou pri padu z utesu, dokonce jeste nez dopadnou dolu.

Treba jsou to predelane Fordy Pinto.

A co teprve exploze ve vesmiru? Vcetne zvuku, ktery nejen ze se zjevne siri vakuem, ale i velmi rychle, takze mnoho kilometru vzdaleny vybuch je videt i slyset soucasne (nesvar i u vzdalenych "pozemnich" explozi). Nebo lasery jejichz paprsek je i ve zminenem vakuu videt. Nebo treba i detaily jako nastrikovani vzorku do chromatografu tak pomalu, ze by to v realite rozmazalo peaky. Nebo vyrazeni pocitace z provozu rozbitim monitoru. Nebo nerespektovani zakonu zachovani energie pri manevrech v kosmu i na zemi. A dalo by se pokracovat jeste hodiny...

68520

1.9.2005 9:19

RE: Efekty

kavol 193.?.?.?

Reakce na 68520

>Nebo lasery jejichz paprsek je i ve zminenem vakuu videt.

ale kolego, kde žijete? ... kosmickými zbraněmi ve filmech již dávno nejsou lasery, nýbrž blíže nespecifikované zbraně, jejichž střelba se může projevovat jakkoli autora napadne, neb takový blaster, disruptor, phaser atp. nemají, narozdíl od laseru, reálný vzor

>Nebo vyrazeni pocitace z provozu rozbitim monitoru.

myslíte, že třeba tento: http://www.apple.com/imac/ byste ranou kladivem do monitoru nevyřadil? [smích]

>Nebo nerespektovani zakonu zachovani energie pri manevrech v kosmu
>i na zemi.

máme přeci antigravitační potažmo antisetrvačné technologie, ne? [mrknutí jedním okem]

68664

2.9.2005 19:53

RE: Efekty

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 68664

>>>>Nebo vyrazeni pocitace z provozu rozbitim monitoru.

myslíte, že třeba tento: http://www.apple.com/imac/ byste ranou kladivem do monitoru nevyřadil? <<<

[chechtot] V tomto pripade ano, protoze ten monitor je take pocitac, vbudovany primo v monitoru. [oči v sloup]

68968

1.9.2005 16:12

RE: Efekty

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 68520

Tak se mi zda, ze se vam, TS ty efekty libi.
Ze jsou ocelove kulky ale sam pisete, ze se bezne nepouzivaji.

Stopnete si jak dlouho se ridic diva 90 stupnu doprava, na spolucestujiciho a zkuste to take, pri jizde v rusnem meste.

"Pokud nemaji blbe udelane jisteni" Prosim vas, kdyz mate ohnostroj a kour na palubni desce, tak mi nevysvetlujte, ze je tam spatne pojisteni. Zkratka, pocitac a vse spojene uz nikdy nenastartujete. Neverim ze ani v 23 stoleti. Zadruhe, v elektronice je proud celkem nizky.

Exploze jsou efektivnejsi? Kdyz je to v kazdem filmu tak me to nakonec nudi [překvapení]

68721

3.9.2005 3:21

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 68721

>Tak se mi zda, ze se vam, TS ty efekty libi.

Docela i jo. Jenom musite prestat uvazovat v terminech fyziky "normalniho vesmiru" a pouzit referencni ramce fyziky "Movieverse", paralelniho vesmiru ve kterem se filmy odehravaji.

Tento koncept je zpracovan ve filmu "Posledni akcni hrdina".

Neprimo tez v "Terry Pratchett: Moving Pictures".

>Ze jsou ocelove kulky ale sam pisete, ze se bezne nepouzivaji.

V Movieverse ano.

>Stopnete si jak dlouho se ridic diva 90 stupnu doprava, na
>spolucestujiciho a zkuste to take, pri jizde v rusnem meste.


>"Pokud nemaji blbe udelane jisteni" Prosim vas, kdyz mate
>ohnostroj a kour na palubni desce, tak mi nevysvetlujte, ze je
>tam spatne pojisteni.

Ohnostroj obvykle ne, ale i maly odpurek dokaze udelat velky cmoud.

>Zkratka, pocitac a vse spojene uz nikdy nenastartujete.

Moc zalezi na tom, co vyhorelo. Osobne jsem chybou operatora (zkratem napajeni proti case) odpravil IrDA modul, za vyvinu spousty smrduteho dymu, a pocitac ani neresetoval protoze odpor pomerne tenkeho kabelu byl dost velky na to aby ho zdroj utahl. IrDA samozrejme odeslo, ale zbytek zustal v provozu, kupodivu vcetne budicu toho portu.

>Neverim ze ani v 23 stoleti. Zadruhe, v elektronice je proud celkem nizky.

Zde si dovoluji oponovat. Nektere procesory tridy Intel zerou skoro 100 amper (i kdyz s napetim jenom 1V). Taky se podivejte na current rating standardnich pulsnich zdroju. A to je jenom vypocetni technika.

V serveru mam 300W zdroj. Ten da max. 25 amper na 5V, 15 amper na 3.3V, a 12A na 12V. To je dost na to, aby se ze zarizeni dal uvolnit nejaky ten kouzelny kour[1].

>Exploze jsou efektivnejsi? Kdyz je to v kazdem filmu tak me to
>nakonec nudi [překvapení]

Da se na to zvyknout. [smích]

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_smoke

69012

3.9.2005 7:46

RE: Efekty

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 69012

>>>Da se na to zvyknout. <<<


Neda, sory [zmaten]

69063

31.8.2005 18:43

RE: Efekty

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 68512

Stačí oblíbený seriál Užovka 22, či jak se to jmenuje. [mrknutí jedním okem]

68526

31.8.2005 19:32

RE: Efekty

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 68381

>tedy v porovnani s evropskymi systemy jsou
>na tom z hlediska pozarni bezpecnosti o dost hur. Zejmena ve
>spojitosti s lacino postavenymi drevenymi domy, a vezmeme-li v
>uvahu mizernou konstrukci zasuvek - zde u mne na cele care
>vyhravaji masivni anglicke s vestavenymi pojistkami, ty evropske
>jsou jenom o malo horsi.)

Větší nebezpečí požáru tam snižují zvýšeným počtem hurikánů, tornád a záplav.

V té souvislosti si dovolím upozornit na korektní snímky amerického tisku v dnešních Britských listech - černoch krade a běloši se zásobují.

68535

4.9.2005 21:58

RE: Efekty

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 68381

Vysvetlil jste to s tou zarovkou dobre, nicmene si to zkuste. Zhasne uplne stejne na spaleni vlakna. (pokud uz samotne vlakno nebude preruseno vrzenym predmetem...)

Tepelny ztratovy vykon je v tomto pripade irelevantni. Obe vlakna (emericke i evropske) jsou navrzena na provoz na stejnych teplotach a protoze jsou to teploty extremne vysoke, bez ochranne atmosfery inertneho (nebo jeste lepe halogenniho) plynu se obe spali v radu milisekund, aniz by vypadly jistice (proud bude stale stejny) ...

Vami popsana situace s el. obloukem muze teoreticky nastat pri preruseni vlakna, ale i v tom pripade bude proud do oblouku protekat pres ony wolframove dratky, jenz se - opet v milisekundovem case za vydatne pomoci kysliku promeni v nevodivy oxid wolframu, rozsypany pod zarovkou [zahanbení]

69246

4.9.2005 22:22

RE: Efekty

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 69246

Je to jeste více jinak ! Nizsi napeti = nizsi moznost zapaleni oblouku, tedy to zduvodneni, ze vetsi proud vytvari vetsi oblouky a efekty - to je proste blbost. Respektive ve smyslu toho vysvetleni je to blbost. Jinak plati, ze vetsi proud v elektrickem oblouku znamena vetsi vykon. Ale to vzdy bude v Evrope pri dnesnich 230 V vice prskat, nez v USA a 120 V !

69254

4.9.2005 22:45

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 69254

>Je to jeste více jinak ! Nizsi napeti = nizsi moznost zapaleni
>oblouku

To zalezi. Obloukove svarecky pracuji na nekolika malo voltech - oblouk samotny neni o napeti ale o proudu. A budto se muze zapalit tak, ze elektrody spojime a pak pod napetim odtahneme od sebe, jak je zname od svareni nebo pri pretrzeni dratu s velkym proudem uvnitr, nebo preskokem (a k tomu je prave potreba vysoke napeti). Velikost napeti pak ovlivnuje maximalni delku na kterou oblouk muzeme vytahnout (par mm pro svarecku, par metru pro 440 kV).

>tedy to zduvodneni, ze vetsi proud vytvari vetsi oblouky
>a efekty - to je proste blbost.

Je dost mozne (presneji prakticky jiste) ze jsem blbe odhadnul rozsah efektu. Muj konzultant z oblasti potvrdil, ze mechanicky rozbite 120V zarovky povetsinou neprskaji.

Ale zbytky vlakna nekdy dokazou zapalit horlave materialy. Takove pripady se uz staly.

>Jinak plati, ze vetsi proud v elektrickem oblouku znamena vetsi vykon.

Vykon je napeti*proud. A prave kvuli nizsimu napeti je potreba vyssi proud, a kvuli tomu bude pri stejnem odporu vedeni mensi rozdil mezi proudem pracovnim a proudem zkratovym, diky cemuz je vetsi sance, ze jistice vyhodi o par milisekund pozdeji. Ale to bude zalezet na stavu instalace v tom kterem dome.

>Ale to vzdy bude v Evrope pri dnesnich 230 V vice prskat, nez v USA a 120 V!

Zalezi na tom za jakych podminek, jestli se vic uplatni napeti nebo proud. Videl jsem pekne masivne jiskrit i 12V.

69259

5.9.2005 1:25

RE: Efekty

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 69259

No, trošku mimo mísu - viděla jsem už hodně způsobů, jakým se odebírají žárovky do věčných lovišť, některé jsou velmi dramatické a nedávno jsem si málem předčasně kákla, když mi prdla žárovka na toaletě; udělalo to strašnou ránu, a taky blesk jsem viděla, a pár jiskřiček, jako z táboráku, odletělo. Ale největší prda, kterou jsem zažila, se konala na kompu, když se pokakal zdroj. A to bouchnul jenom malinkatý kondík na desce a obývákem pak poletovaly malilinkaté kousky něčeho, co mi připomínalo karton. To už ale nebylo na káknutí, to jsem se fakt málem připos*ala. Na druhou stranu jsem se konečně dozvěděla, co je uvnitř kondíků, jak je složité a časově náročné "to GetDataBack" a že je krajně nevhodné, když se během tohoto procesu producírují po místnosti malí tříletí lidé, kteří mají zejména v těchto situacích nutkavou potřebu mačkat tlačítko "reset". [chechtot]

69276

5.9.2005 1:39

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 69276

>A to bouchnul jenom malinkatý kondík na desce a obývákem pak
>poletovaly malilinkaté kousky něčeho, co mi připomínalo karton.

Muzu se zeptat jestli to bylo samovolne, nebo tesne ci kratce po zapnuti? Jak stary byl zdroj?

To neco bylo dielektrikum z toho kondenzatoru (nebo presneji absorpcni material ve kterem byl nacucany elektrolyt, dielektrikum je u tehle typu oxid hlinity na povrchu hlinikovych elektrod). Tragedie je, ze kondenzatory (jako vsechno ostatni) se delaji Co Nejlevneji (fuj), takze to jak jsou kulate je metafora pro "cutting corners" pri vyrobe. To, ze nektere pak jeste behem planovane zivotnosti zacnou ztracet kapacitu a vyvijet plyny, je uz jenom dusledek.

Vybuchl mi, skoro primo v rukou, vetsi kondenzator, asi 10 cm na delku a 3 v prumeru. Tehdy jsem se naucil, proc je tak dulezite zapojovat je ve spravne polarite.

69279

5.9.2005 2:52

RE: Efekty

baba_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 69279

Zdroj byl ještě v záruční době. Ten komp se nejdříve vůbec nechtěl spustit, tak ho tenkrát bývalý vypnul (úplně), pak si k němu dřepnul, otevřel case, spustil, následovala ohlušující řacha a já jsem úplně ztuhla strachy, zda mu to nějak nepoškodilo tělesnou schránku. Nepoškodilo. Ale taky si skoro káknul.

69287

6.9.2005 22:00

RE: Efekty

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 69279

Je to trochu OT, ale zajimave! [smích] Sam, coby sveho casu vasnivy radioamater, mam tehle zazitku na docela objemny roman. To se to pak vymysleji dokonale poucky typu: "Lit vodu do kyseliny je blbost!!"

Nicmene me muzu smichy potrhat, kdyz na americkych filmech sleduju, jak si americti filmovi experti predstavuji elektriku. A jelikoz jim to americti divaci trpi, dospel jsem ohledne prumerne inteligence prumerneho Americana skutecne k dosti nelichotivym zaverum. Znamym pak ve srande tvrdim, ze takove ty zaslepky z plastu, co se strkaji do eletro-zasuvek, jsou hlavne na to, aby ta elektrika nevytekala a nepromacela v mistnosti koberce !! [velký smích]

69495

6.9.2005 23:09

RE: Efekty

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 69495

> dospel jsem.....

Ale Petre [pláč]
Vidim, ze jste jeste nedospel [mrknutí jedním okem]
A zapomnnnnel (pro Arkana) jste oznamit,
ze je to voda horka, a to 110 stupnu F/C
jak komu libo [velký smích]

69502

6.9.2005 23:45

RE: Efekty

TS 213.?.?.?

Reakce na 69495

>Nicmene me muzu smichy potrhat, kdyz na americkych filmech
>sleduju, jak si americti filmovi experti predstavuji elektriku. A
>jelikoz jim to americti divaci trpi, dospel jsem ohledne prumerne
>inteligence prumerneho Americana skutecne k dosti nelichotivym
>zaverum.

To neni jenom o Americanech. [pláč]

>Znamym pak ve srande tvrdim, ze takove ty zaslepky z
>plastu, co se strkaji do eletro-zasuvek, jsou hlavne na to, aby
>ta elektrika nevytekala a nepromacela v mistnosti koberce !! [velký smích]

Videl jsem jak se podarilo uspesne presvedcit ucastniky jednoho pocitacoveho kurzu, ze zavirovane diskety mohou infikovat ciste diskety jenom tim, ze se daji spolu do jedne krabicky. Fakt to sezrali! A to byli Cesi.

69505

30.8.2005 17:12

No to mě podržte...

Pandrhola 62.?.?.?

"Úctu k rodičům a ke všem lidem, úctu k právu, přirozenost, lidskost, schopnost adaptace, pracovitost, čestnost..." Tak toto, že jsou Slované? Dovolte abych se zasmál [velký smích] [velký smích] [velký smích]

68379

30.8.2005 18:08

Jak to vidí na ČSFD

Emma Bovary 62.?.?.?

Názory a komentáře filmových nadšenců z webu ČSFD.

http://www.csfd.cz/film.php?top=1&id=117043

68382

30.8.2005 20:55

Filmy Made in Canada

Emma Bovary 62.?.?.?

>Filmy, které zde lze shlédnout, nesou všechny visačku Made In USA, v lepším případě Made In Canada. Evropská filmová tvorba jakoby neexistovala<

Kanadská kinematografie je ve srovnání s americkou spíš zanedbatelná ale kanadské filmy co znám (Ježíš z Montrealu, filmy Atoma Egoyana, Inavaze barbarů) mi připadají bližší evropskému filmu než Hollywoodu.

68396

30.8.2005 21:07

RE: Filmy Made in Canada

Aja 24.?.?.?

Reakce na 68396

Atom Egoyan, i kdyz zije a tvori v Toronte je Egyptan.
Dva filmy, ktere jste uvedla, jsou quebecke provenience.

68397

31.8.2005 4:29

Filmy k zhlednuti v USA

Alena alenahagenatyahoodotcom 69.?.?.?

Americke filmy neznamenaji jenom Hollywood. Muzete tu bez vetsi snahy najit velmi dobre filmy, staci si zajit do vetsiho "videoklubu" a najdete nejenom vyborne americke filmy ale take evropske, ceske nevyjimaje.
Videli jste uz Magnolii? Nebo 21 vterin? Nebo Donnie Darko, Primer ci Garden State, Team America?....a kupa vynikajicich dokumentu, posledni z nich o papouscich z Pacific Hill(San Francisco). To jenom co mne naraz napadlo. Udelejte si search na internetu a pak si vybirejte filmy - najdete perly.
Amerika a Americani nejsou jenom uniformni blondati debilove a volici Bushe. Tak Jako Slovani nejsou jen pracoviti a sikovni, plni vznesenych citu a vlastnosti...
Spis je to o tom, co chceme videt a cemu chceme verit, co je mozna vice pohodlne a ucelove pro nase mysleni.
Proc kritizovat amiky ze jsou hloupi a maji divne poradky? Mate zkusenosti s navratem ci navstevou Ceska ci Slovenska? Miluji to tam - ale neni to tam takove, jak by jsme si radi malovali. A urady? Tak v tomhle bode jsou Spojene Staty o moc lepsi a jednodussi. Vis co ocekavat, vsichni jsou zdvorili plus kdyz mas papiry v poradku - neni nic problematicke. Dokonce se vetsinou da zaridit i hodina, kdy budes prijat. Ted uz i na vymenu ridicaku.
Nechvalim USA jako raj na zemi. To vubec ne. Nekdy jich mam plne zuby a obcas jeste vic.
Ale take vim, ze i zeme, ze ktere jsem vysla neni lepsi.
Ale stejne jsem hrda, ze ceske filmy jsou na tak malou kinematografii fakt vynikajici a pivo, pivo panove, je uplne nejlepsi. Jo a pry taky holky mame hezke. Ale to asi neposoudim byt jsem zena. Muj manzel se mnou souhlasi a tak na "stara kolena" asi odjedeme nekde do ceskych luhu a haju ci nekam do slovenske visky a budeme pit pivo ze sedmeho schodu.
Ale pak zase budu spominat na hezke veci, ktere jsem mela tady v USA - krasne zajimave mesto, kupu zajimavych lidi, fantastickou knihovnu - asi nejlepsi na svete... [smích] A vynikajici cinskou a indickou kuchyn - to by mi chybelo. A jeste kupa jinych fajn veci...
Pozdravy vsem

68441

31.8.2005 4:53

RE: Filmy k zhlednuti v USA

Krakonos CDN ptacibirds (zavináč) yahoo (tečka) ca 154.?.?.?

Reakce na 68441

Ja psal jen vo Hollywood , ten imbecilismus co vod tamtud servirujou lidem i do Cech Vam v hajich a lukach v naky chaloupce rozhodne chybet nebude . Taky mam takovej oumysl se vyparit zpatky a udelam to brzo . Nakonec se da taky vandrovat , podle pocasi , v lete v CZ a v zime nekde v teple na jihu a hlavne taky a levnejc . [smích]

68444

31.8.2005 9:29

RE: Filmy k zhlednuti v USA i v Evrope

tutinek 62.?.?.?

Reakce na 68441

Presne jste to vystihla.
V USA je plno independent a dobrych filmu s vysokou kvalitou. V Evrope v Mexiku atd take jen se trochu porozhlednout.
Napriklad Amores perros a Et tu mama tambien. Mexico. Je fabules destin de Amelie Poulain. Fr. Requiem for a dream. US. Pedro Almodovar ze Spanelska. Danske dogma filmy je jen malo co zhlednout. Daji se najit jak US tak cechach. [cool]
My do kina uz skoro vubec nechodime (Brakove filmy staujeme nebo pucujeme levne takze vime ze nam nic neuchazi.), protoze to co je tam je urceno skupine 10-29 let ktera je tim nejvetsim prispevatlem k zisku Hollywoodu. Proto je pry vetsina filmu co jse produkuje primo zamerena na tuto skupinu. Hollywood je tovarna kreta produkuje stejny konzumcni, pozvykany, lehce stravitelny, preceneny svinstvo jako cocacola a macdonalds. [velký smích]

68470

31.8.2005 9:30

RE: Filmy k zhlednuti v USA

Vladimir Sodek 62.?.?.?

Reakce na 68441

Aleno
Tva slova potvzruji.

68471

31.8.2005 16:18

RE: Filmy k zhlednuti v USA

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 68441

Tohle je dobrý pohled. Souhlasím. A po těch filmech, co uvádíte, se podívám. My tady máme jen půjčovnu Rogers a Blockbooster a na mě padají vždycky chmůry, když tam vejdu. Desítky a desítky metrů regálů s Action, Horror, Fun, Drama. A v jedné půlce regálu kdesi na kraji se krčí Oscar Nominated Movies, ale tam mají jen staré, stokrát v televizi uváděné filmy. A pak tam mají čtvrtku regálu s Foreign Movies, ale to jsou hlavně italské komédie a indické a pákistánské filmy v originálech.

68504

4.9.2005 22:05

RE: Filmy k zhlednuti v USA

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 68504

American Beauty, American History X, Crash a podobne jsou take z Hollycrapu a presto jsou to ty nejlepsi filmy, ktere jsem kdy videl.

A to uz nevmluvim o politicky zamerenych filmech, jenz si muze kazdy stahnout pres net ve vyborne kvalite. Muj maly list doporucenych filmiku jest zde:

http://trodas.wz.cz/index.php?act=ST&f=5&t=209

[smích]

69248

3.9.2005 4:53

Film k zhlednuti

Alena 69.?.?.?

Asi je uz pozde, ale i tak...
Prave jsem videla film "Crash" udelany Paulem Haggisem, napsany i rezirovany. Vrele doporucuji. Je to skvele udelany skvely film.
Alena

69038

4.9.2005 22:06

'.Prave jsem videla film "Crash" udelany Paulem Haggisem..'

Peter Veliky 70.?.?.?

Ja ho videl tez. Stal za h....Prehnanych americkeho stylu situaci tam bylo do aleluja. Kdyz se mi libi film, obycejne si na jeho dej mohu pamatovat nejakou tu dobu. Po shlednuti 'Crash' uz druhy den nebylo na co vzpominat.
Ten film me styri hvezdicky (klasifikace kvality).

69249

5.9.2005 9:02

RE: '.Prave jsem videla film

Alena alenahagenatyahoodotcom 69.?.?.?

Reakce na 69249

Sice jen tezko chapu jak je mozne, ze se vam Crash nelibil. Je to velice realisticky pohled na zvlastni situaci rasizmus-nerasizmus v USA. JAk to zhodnotil muj manzel(je american) - It is about about how we all dance within webs of racial stereotypes and preconceptions no matter how we try to deny or avoid them.
Ale jak se rika hezky cesky - nekdo rad holky, nekdo rad dolky. Mozna by vice vysvetlilo, kdyby jste napsal, ktere filmy pokladate za dobre.
Nebo take nevim, zda zijete v USA, to by take mohlo delat rozdil, protoze ten film vystihuje mnoho z rasoveho podtextu spolecnosti tady. Ziji v CA a bubla to tu, nekdy jemne a hezky(zridka v rasove oblasti), obvykle ale az prilis ostre a neprijemne.
Ceskych filmu tu moc nevidim, v posledni dobe jen Zelary, Horempadem, Vylet, Babi Leto...
Nejsem moc na koukani TV ci chozeni do kina - ale objevila jsem nahodou Magnolii a od te doby hledam co je ve filmu dobre. A nasla jsem jich celkem dost:Magnolia, Boys don't cry, American Beauty, Donnie Darko,nebo take Team America....dalo by se pokracovat...

69311

5.9.2005 23:42

RE: '.Prave jsem videla film

Emma Bovary 62.?.?.?

Reakce na 69249

Crash to byl ten kanadskej film Davida Cronenberga o těch sexuálních zvrhlících se ukájeli při autobouračkách nebo ne. Mně se to líbilo. Možná ale existuje ještě jiný film stejného názvu.

69376

5.9.2005 9:14

Filmy k zhlednuti v USA

Alena 69.?.?.?

Sice z meho pohledu jen tezko chapu jak se vam Crash mohl nelibit. Ale pak zase hezky-cesky: nekdo rad holky, nekdo rad dolky...
Mozna by vice vysvetlilo, kdyby jste napsal, ktere filmy se libi vam, vrhlo by to svetlo k pochopeni. [smích]
Nebo take nevim, jestli zijete v USA, to by mohlo delat rozdil. Ja ziji v CA a ten film je velmi blizky tomu, jak to tu chodi. Jak to v jedne vete zhrnul muj manzel - It is about about how we all dance within webs of racial stereotypes and preconceptions no matter how we try to deny or avoid them.
Nebo se vam proste nelibi a hotovo...
Nejsem moc TV ci kino-clovek ale po zhlednuti Magnolia jsem zacala hledat dobre filmy a mela jsem stesti na par lidi, kteri mi poradili. Taky internet byl pomocny. Jak uz tu nekdo psal - treba American Beauty, Boys don't cry, 21 seconds, nebo take Team America...to jsou fakt filmy, ktere stoji za to. Mimochodem, kdyz nekdo vi o necem vybornem - ozvete se a nedrzte nazev filmu jako tajemstvi... [smích]
Ahoj Alena

69314

Příspěvků: 80

30.08. 00:23 Krakonos CDN  Taky nemam zadnej coment
31.08. 06:19 kema  RE: Taky nemam zadnej coment
31.08. 17:15 kema  RE: Taky nemam zadnej coment
30.08. 00:35 Michal Marek  K filmu Terminal
30.08. 11:46 kavol  RE: K filmu Terminal
30.08. 18:31 Michal Marek  RE: K filmu Terminal
31.08. 16:01 Vasek  RE: K filmu Terminal
01.09. 03:12 Blahnik  RE: K filmu Terminal
30.08. 00:38 trodas  Terminal je dobry film :-)
30.08. 14:50  RE: Terminal je dobry film :-)
30.08. 00:42 chorche  terminal
30.08. 00:45 Vladimír Stwora  RE: terminal
30.08. 00:58 chorche  RE: terminal
30.08. 02:00 Druid  RE: terminal
30.08. 02:12 Vladimír Stwora  RE: terminal
30.08. 02:15 Druid  RE: terminal
30.08. 04:52 Krakonos CDN  RE: terminal
31.08. 18:54  RE: terminal
30.08. 01:20 Sidonius Zdenek M  A co divadlo ?
30.08. 01:32 Vladimír Stwora  RE: A co divadlo ?
30.08. 01:26 TS  Ruzyne
30.08. 02:16 baba_Blažková  Asi mě ukamenujete
30.08. 02:34 Vladimír Stwora  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 02:45 baba_Blažková  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 04:21 Blahnik  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 21:36 baba_Blažková  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 10:09 carodejnik  RE: Asi mě ukamenujete
31.08. 16:27 kavol  RE: Asi mě ukamenujete
03.09. 16:25 Hastrman  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 18:51 Markoff  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 19:37 baba_Blažková  RE: Asi mě ukamenujete
01.09. 03:17 VAREL  RE: Asi mě ukamenujete
30.08. 02:25 Peter Veliky  Prezident byl zvržen" opravte na "svržen
30.08. 03:26 leho  Typicky liberalni brak
30.08. 14:18 Jan  RE: Typicky liberalni brak
30.08. 14:47 TS  RE: Typicky liberalni brak
30.08. 21:16 leho  RE: Typicky liberalni brak
30.08. 23:16 TS  RE: Typicky liberalni brak
03.09. 16:07 Hastrman  RE: Typicky liberalni brak
04.09. 21:50 trodas  RE: Typicky liberalni brak
30.08. 04:08 kema  schopnost adaptace, pracovitost,cestnost
30.08. 14:28 Oceločko  RE: schopnost adaptace, pracovitost,cestnost
30.08. 06:59 Pavel -Čert- Němec  Nevim
30.08. 07:23 Blahnik  Kultura az do domu
30.08. 13:51 Modráček  Efekty
30.08. 17:47 TS  RE: Efekty
31.08. 07:19 Modráček  RE: Efekty
31.08. 17:35 Hastrman  RE: Efekty
31.08. 18:33 TS  RE: Efekty
01.09. 09:19 kavol  RE: Efekty
02.09. 19:53 Hastrman  RE: Efekty
01.09. 16:12 Hastrman  RE: Efekty
03.09. 03:21 TS  RE: Efekty
03.09. 07:46 Hastrman  RE: Efekty
31.08. 18:43 baba_Blažková  RE: Efekty
31.08. 19:32 Karel z Čech  RE: Efekty
04.09. 21:58 trodas  RE: Efekty
04.09. 22:22 Petr Gejdoš  RE: Efekty
04.09. 22:45 TS  RE: Efekty
05.09. 01:25 baba_Blažková  RE: Efekty
05.09. 01:39 TS  RE: Efekty
05.09. 02:52 baba_Blažková  RE: Efekty
06.09. 22:00 Petr Gejdoš  RE: Efekty
06.09. 23:09 Vladimir Sodek  RE: Efekty
06.09. 23:45 TS  RE: Efekty
30.08. 17:12 Pandrhola  No to mě podržte...
30.08. 18:08 Emma Bovary  Jak to vidí na ČSFD
30.08. 20:55 Emma Bovary  Filmy Made in Canada
30.08. 21:07 Aja  RE: Filmy Made in Canada
31.08. 04:29 Alena  Filmy k zhlednuti v USA
31.08. 04:53 Krakonos CDN  RE: Filmy k zhlednuti v USA
31.08. 09:29 tutinek  RE: Filmy k zhlednuti v USA i v Evrope
31.08. 09:30 Vladimir Sodek  RE: Filmy k zhlednuti v USA
31.08. 16:18 Vladimír Stwora  RE: Filmy k zhlednuti v USA
04.09. 22:05 trodas  RE: Filmy k zhlednuti v USA
03.09. 04:53 Alena  Film k zhlednuti
04.09. 22:06 Peter Veliky  '.Prave jsem videla film "Crash" udelany Paulem Haggisem..'
05.09. 09:02 Alena  RE: '.Prave jsem videla film
05.09. 23:42 Emma Bovary  RE: '.Prave jsem videla film
05.09. 09:14 Alena  Filmy k zhlednuti v USA

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

49

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 101 čtenářů částkou 14 640 korun, což je 49 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Když dojdou argumenty: "Novinářka" z Deníku N dala facku redaktorovi Sputniku22.11.19 21:08 Česká republika 3

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 25

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,13 Kč
Euro
25,50 Kč
Libra
29,67 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,20 Kč
100 japonských jenů
21,28 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 846,85 Kč
1 unce stříbra
394,06 Kč
Bitcoin
165 120,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 897