Diskuze k článku

Saturnin

Příspěvků 28

16.7.2005 11:12

Mno, remeslo uz nema zlate dno...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

...ale remeslnici se za nej stydi. [zahanbení] Holt proto, ze v TV se za uspesne vydavaji jen ti manazeri a podobni budizknicemove, co pobiraji hromadu penez a vyhod a nemusi za to hnout palcem - to je preci ten spravny "djob" [zahanbení] Je to smutne, ale je to tak. A jak obnovit hrdost lidi na jejich sikovnost, dobre odvedenu praci a zlate ceske ruce, to netusim.
Leda ze by se zrusila TV a "boty" (jenz pak mesic smrdi a za dalsi 3 se rozpadnou...) se nekupovali u Vietnamcu, ale u Sevcu.

S zvysenou rychlosti zivota prisla take znacna devalvace prace a chut jen vydelat penize a nazdar. Nemuze se pak jeden divit, ze oprava zlomene sprusle velkotovarnu na nabytek nezajima [pláč]

Ono, abyste ji mohl vymenit, tak potrebujete a) vhodnou kulatinu (prumer) a pak za b) musite ohradku rozdelat, abyste novou sprusli mohl vlozit tam, kam parti. Predtim bude treba ji tak 3-4x natrit a obrousit, aby se odstranili trisky, jenz po natreni vzdy z dreva vystoupi...

To neni na pet minut a neni to snadne, takze mate proste smulu [pláč]

61950

16.7.2005 13:54

RE: Mno, remeslo uz nema zlate dno...

Aja 24.?.?.?

Reakce na 61950

Ono, abyste ji mohl vymenit, tak potrebujete a) vhodnou kulatinu (prumer) a pak za b) musite ohradku rozdelat, abyste novou sprusli mohl vlozit tam, kam parti. Predtim bude treba ji tak 3-4x natrit a obrousit, aby se odstranili trisky, jenz po natreni vzdy z dreva vystoupi...

To neni na pet minut a neni to snadne, takze mate proste smulu


No, to je ono, Trodasi. Kdo by se s tim rucne menil a opravoval a na co almaru, ktera vydzi po generace?
Je treba seriove vyrabet a prodavat, prodavat, prodavat. Na tom to stoji a taky je to jeden ukazatel fungujici ekonomiky.
Skoro nic se neopravuje, bud na to neexistuje opravna a nebo by oprava stala pomalu vic, jak novy vyrobek. Kdyz neco prestane fungovat po zarucni lhute, je to smula.
Ale lidi uz to pomalu prestava bavit. V nasi vesnicce je truhlar, dela rucne dreveny nabytek a muze se strhat, jaky je o nej zajem.
Rada se na nej chodim divat a popovidat s nim, je videt, jakou ma z prace radost a krasne tam voni drevo.

61959

16.7.2005 13:57

Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

To je sice až moc veliká zkratka, ale zhruba se to dá takhle říci. Každý výrobek má jakousi svoji hodnotu a ta hodnota je dána sumou lidské práce, do výrobku vložené. Je sice pravda, že existují i takové věci, záměrně neříkám tady, že výrobky, ve kterých skoro žádná lidská práce není a přesto jsou hodnotné, třebas takový půlkilový valounek zlata.

Bída moderní doby spočívá v tom, že umíme sice vyvrábět spoustu výrobků, ale ty mají velmi nízkou hodnotu, lidská ruka se jich totiž dotkla pouze zprostředkovaně. Tedy, když bychom posuzovali bohatství svého života hodnotou věcí, které nás obklopují, žijeme strašně chudobně, navzdory zdánlivému bohatství množství všlijakých zbytečností.

Naše moderní jeskyně jsou zasviněny spoustou těchto bezcenných zbytečností, lidé však si již ani neuvědomují, jak se jejich život zplacatil, že vlastně žijí na smetišti... On to viděl pan Jirotka již tehdy, ale kdo Saturnina četl, ten jestě zaznamenal jistý optimismus.

Nevím nevím, jak by to napsal pan Jirotka dneska ??

61960

17.7.2005 6:58

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Stojan Jakotyč 69.?.?.?

Reakce na 61960

Pane Petge, to tu teda razite rozhodne zaujimavu ekonomicku teoriu, taku svojsku modifikaciu pojmu pridanej hodnoty pana Marxa. Tazko s nou ale suhlasit. Hodnota vyrobku rozhodne nie je dana tim, ci sa jej pri vyrobe dotkla ludska ruka. Ved si napriklad zoberte mobilne telefony, pocitace, pocitacove programy (myslim tim CDcka s programami). Ludska ruka sa ich dotyka pri vyrobe iba nepriamo, ich hodnota je ale nepopieratelna.

Co sa tyka toho, ci sa zivot modernych ludi "zplacatil", ako hovorite, alebo ci ziju na smetisti, poradil by som hovorit iba za seba.

Ehm, a na ten telefonat zo Stockholmu (ohladne ceny za ekonomiku) by som tiez radsej necakal ...

62060

17.7.2005 10:42

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62060

[smích] [smích]

Nečekám Nobelovku, na co by mi byla - již bych si jí stejně moc neužil, času tento svět již mnoho nemá a jiné hodnoty budou již brzy skutečně hodnotné. K tomu nutno dodat poznatek, že jak člověk postupuje směrem od Čukotky na západ, tak čim blíže k LA, tím přirozená inteligence - nejen v oblasti ekonomiky - obyvatelstva znatelně klesá.

Proč to píšu - nedělám si naději, že bych Vám (a nejen tedy Vám) dokázal vysvětlit tu ekonomickou zákonitost hodnoty. Jestli o tom psal něco Marx, to vážně netuším, předpokládám však, že jsou tady odborníci, kteří stále hodnotí, kdo tu je jaký bolševik - ti možná znají Marxe nazpaměť [chechtot] . Nechci jmenovat, zagágá to samo.

Já jen naznačím, že když mluvíme o práci a vytvořené hodnotě - ty automaty, co dělají pak samy třebas ty mobily, ty se asi stvořily podle Vás samy, těch se "lidská ruka nedotkla".

A ještě jinak - na co já bych plácal tisíce slov s vizí pochybného výsledku - stačí ještě chvíli počkat a pak to všichni budou chápat sami od sebe, co má a jakou hodnotu. Sice už to bude k ničemu, ale co já s tím ....

62064

17.7.2005 20:33

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Stojan Jakotyč 69.?.?.?

Reakce na 62064

Pan Petgo, coze ste si vypil? Ten vas prispevok nema ani hlavu ani patu. Skuste znova zajtra rano [smích]

62100

17.7.2005 20:48

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62100

Pan Stojanyč, nič som vypil, škoda..

Však už to klasici před 2000 lety pravili, že jsou to ti lidi nějací divní - oči mají a nevidí, uši mají a neslyší...

No, já bych jen skromně dodal, do školy chodili a kulové ví...>

62101

17.7.2005 21:40

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Stojan Jakotyč 69.?.?.?

Reakce na 62101

Aha, nic ste si nevypil, to je dobre. Mohol by ste potom, prosim Vas, preformulovat tu svoju teoriu pridanej hodnoty? Ja som to pochopil tak, ze cim viac sa produktu dotykaju ludske ruky, tym bude mat vyssiu hodnotu. Myslel ste tym TRZNU hodnotu? Alebo hodnotu sentimentalnu, pre toho vyrobcu? Alebo snad hodnotu uzitkovu pre kupca?

Takze, ak ja si zakupim bic na kone a stravim sest dni tym, ze ho priozdobim, jeho uzitkova hodnota bude vyssia ako uzitkova hodnota mobilu?

62104

17.7.2005 22:27

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Karel4u 207.?.?.?

Reakce na 62104

Pane Jakotyc. Presto, ze jste velmi inteligentni clovek, tak v tomto pripade nemate pravdu. Kvalitni rukodilna prace je stale dobre placena. Jak jiste nevite, tak napr. "Christies" vydrazi stary nabytek za miliony dollaru mesicne. Take rucne delane obleceni se prodava za spousty penez. Mnoho remeslniku si na tom postavilo kariery. Zde v USA napriklad "Ralph Loren, Calvin Klein a dalsi. Bohuzel Vy nemuzete stale setrast starou visi ekonomickych systemu a snazite se nacpat vse do stejneho pytle ktery jste si usil za stareho rezimu. Problem je v tom, ze stary rezim, nemajice jine rozliseni mezi lidmi, tim, ze potreboval loyalni kadry nemel nic jineho na vybranou nez elevate nove vzdelane vysokoskolaky a devalvovat nezavisle remeslniky protoze oni tim,ze vlastili means jejich produkce by nesli pro ty jejich kydy. Jen tak mimochodem, opakovana mozkova prace neni intelektualni,ale na stejne urovni prace rukodilne.

62110

17.7.2005 23:17

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

oji 194.?.?.?

Reakce na 62104

To o čem tady pan Petr hovořil byla chvála na pracovní teorii hodnoty dle pánů Marxe a Engelse.
Dnes žijeme v systému, který uznává jinou teorii vzniku hodnoty. Nyní si myslíme, že hodnotu zboží utváří trh. A zdá se, že je to tak.

Hodnotu zboží především pomáhá utvářet lidská psychika, ta temná studnice tužeb.
Tak se stane, že póvl a šmejd má mnohdy větší hodnotu než skutečná kvalita.
Je to zvláštní, pro někoho zarážející a to může to člověka i rozčilit. Ale v takovém zkurveném světě žijeme.

oji

62119

18.7.2005 13:01

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62119

Já vím, že jsem "si jakoby zamanul" být tajemný jako nějaké orákulum, nicméně bych to lehce dokázal vysvětlit, co tím vším myslím. Byla to ale taková spíše vzpomínka a reakce na Saturnina a úvahy pana doktora Vlacha o řemesle, než přednáška o ekonomice. Omlouvám se, čekal jsem, že se aspoň někomu trefím do noty, bohužel .. moc ne.

Jinak ale pane Oji - kdyby jste to náhodou myslel vážně, neměl by jste pravdu ani omylem. To, co jste napsal, to je řeč ne o hodnotách, ale o úpadku hodnot. Nedivím se, když tomu všemu nerozumí rodilý Američan, trochu se divím, když tomu mnohdy nerozumí Čech, ať už v USA bydlí jakkoli dlouho.

Konzumní společnost je právě a pouze jen o úpadku hodnot. A k tomu úpadku patří ta Vaše úvaha o tvorbě hodnoty trhem. Tedy máte pravdu ale, když jste to uzavřel : Ale v takovém zkurveném světě žijeme. [smích]

62174

19.7.2005 20:55

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

babka_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 62174

Nebuďte cmutný, Petře, já Vám rozumím. Mám doma asi sto let starou Singerovku - krásný šicí stroj, nádherná práce, dělaná "nafurt". Je plně funkční, ale. Moje úžasné dětičky mi zašantročily člunek, tak mám doma plně funkční šicí stroj, co nešije (dětem jsem říkávala konfidenti, dnes už pro mne jejich záškodnické akce hraničí s terorismem, [pláč] ). A přitom taková pitomost. Malý člunek. Ale ten už asi neseženu. I když možná... někde v bazaru za těžké love i se strojem. Za ten můj mojí mámě nabízeli v roce 1985 osm tisíc peněz. Možná ho ještě někdy budu s láskou promazávat a kochat se, jak krásně jede a žasnout nad mně záhadnými technickými vychytávkami a šikovností vrstevníků mé praprababičky.
Co se neustálého chrlení nových a nových výrobků týče, je to rozhodně špatně. Hodnota lidské práce jde do háje a planeta je zahlcována odpadem. Ale můžem si za to sami, že jsme na tuto hru přistoupili. Však dobře nám tak.

62328

19.7.2005 21:50

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62328

Můj otec byl velmi známý a žádaný puškař. Jako malé dítě - již ve 4 letech !! - jsem pro svého otce dělal jako subdodavatel [smích] řezbářské výzdoby pažeb. Jako vrcholný kousek, stále ještě coby dítě školou nepovinné jsem podle docela nekvalitních fotek dělal výzdobu jedné historické zbraně, poškozené za války kdesi v nějakém muzeu.

Představte si ! Ta řezba na té pažbě - sama o sobě umělecké dílo - byla posléze zakryta nádherným kovovým zlaceným krytem, tedy ta řezba nakonec nebyla vidět, byla schovaná pod tím zlatnickým uměleckým dílkem toho krytu. Já byl od děcka nadaný na práce, kterým já říkám "kuličkové šílenství".

To kuličkové šílenství - to je narážka na to, že já jsem schopen ráno začít a do večera obírat rybíz, to jen na vysvětlení.

A poctivé řemeslné práce si je nutno velmi vážit a cena této práce je oprávněně vysoká. Dnešní člověk však již tak hluboko klesl, že bude bydlet v plastikovém baráku s elektrickým pseudokrbem, s fenol-formal-dehydovým karcinogenním nábytkem, jíst z plastikových talířků a víno pít z plexiglazových pseudokřišťálových sklínek. FUJ !

V Americe, to jen jako ilustrace, když bych vystřelil z kulovnice, mohlo by se lehce stát, že prostřelím najednou deset baráků jeden po druhém toutež kulkou tím jedním výstřelem. Ale to jen na okraj. [smích]

62338

19.7.2005 22:33

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Stojan Jakotyč 206.?.?.?

Reakce na 62338

>>> Petge pise:
V Americe, to jen jako ilustrace, když bych vystřelil z kulovnice, mohlo by se lehce stát, že prostřelím najednou deset baráků jeden po druhém toutež kulkou tím jedním výstřelem. Ale to jen na okraj
>>>

Nuz, holt, asi si tie nove kulovnice lepsie nez tie stare pusky ... Ale to jen na okraj

62344

19.7.2005 23:35

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

babka_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 62338

Jo, tak to taky můžu. Jedním z mých neuskutečněných a zřejmě už neuskutečnitelných snů je hodinářství. A dlužno podotknout, že narozdíl od mámy a babičky já se nikdy nebála tu Singrovku rozložit na prvočinitele, vyčistit, popř. promazat (ani s mazáním se to nemá přehánět, ač - kdo maže, ten jede) a pak zase složit. Ale v takových situacích se kolem mne nesměli prohánět konfidenti, to je vždy nebezpečné. [smích]

62354

18.7.2005 20:44

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

kema 205.?.?.?

Reakce na 62064


>poznatek, že jak člověk postupuje směrem od Čukotky na
>západ, tak čim blíže k LA, tím přirozená inteligence -
>nejen v oblasti ekonomiky - obyvatelstva znatelně klesá.

Ja myslim, ze Doktor Vlach mluvil hlavne o lidske hlouposti.
Je zajimave, ze o ni pisete i vy. No, ja zadny dokonaly vyrobek z Cukotky nevlastnim. I kdyz priznavam, ze se tam mohou delat dobre bice pro sobi zprezeni. [smích]
Kdyz se podivam kolem baraku po dokonalych vyrobcich, muj mobil je vyrobeny v Nemecku a jeste dokonalejsi prehravac iPod vymysleli kluci od Apple sidlici na #1 Infinite Loop; Cupertino California.
Jen kousicek od vaseho centra nejnizsi inteligence Los Angeles. [smích]

62228

18.7.2005 20:52

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62228

Pozor !! Neplest si pojmy s dojmy, já mluvil o přirozené inteligenci. Ty elektronické zázraky by možná dnes již mohli vyrábět i paviáni, mačkat knoflíky by asi zvládli i za plat deseti banánů na šichtu ! Tedy hrozí přesun fabriky někam na Papuu - Novou Guineu, kde se budou vyrábět stejně kvalitní telefony nebo přehrávače, ovšem s poněkud znatelně menšími mzdovými náklady. Aby Vám ještě časem úsměvy nezamrzly. První náznak pořádné krize položí takovou virtuální ekonomiku na lopatky rychle a neslavně.

62230

19.7.2005 0:07

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

zap 65.?.?.?

Reakce na 62230

Nejlepsi je, pane Petge,

ze jak oni se to nauci, tak my (co jsme to vymysleli) to zapomenem. Budou z nas dokonali postindustrialni blbci. [chechtot]

Ale to je jedno, hlavne ze budem dobri k o n s u m e n t i! [vyplazený jazyk]
Nic jineho od nas nezadaji......

62239

19.7.2005 18:05

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62239

Já vím, že americké filmy neznamenají nutně pohled na normální Ameriku, jaká je skutečně - na druhou stranu - daleko to od toho zase nebude.

Když se člověk nad americkými filmy zamyslí, jak ti "klaďasi", hodní američtí boys, všechny krize hladce zvládají - jak opravují elektronické bloky z počítače pájkou, kterou já bych snad letoval ryny na střeše, nebo spraví blíže neurčené zařízení na orbitální stanici nakopnutím, musím se na jedné straně smát, ovšem na druhé straně mě oblívá hanba - potenciální inteligentní divák ze země třetího světa se nespíše nestačí divit a Bohu žel - v jeho optice Američan nebo Evropan splývají v jeden obraz idiota.

Režiseři těchto filmů jsou patrně technicky poněkud mimo, ale nějaké poradce snad mají, Bože chraň svět, když tu máme takové odborníky, co se sami pasují na zachránce světa !!

62308

19.7.2005 20:33

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 62308

Americké filmy jsou určeny především američanům. A ti přece nepoznají, že ve filmu jsou neskutečné hovadiny. To pozná jen soudný člověk.

62325

19.7.2005 20:56

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 62325

No - já nechtěl tímto vyvolat nějakou anti-ami odnož diskuse. Ja už si totiž i v českém filmu o Janu Žižkovi všimnul, že v jednom momentě Žižka kynul palcátem směrem k "nepříteli" a držel řeč o "...nepřátel se nelekejte atd..." a projel tam po poli kombajn. Nikdo si toho jaksi nevšimnul. [chechtot]

Inu, každý jsme blbý nějak jinak. Blbé ale je, když někdo tu blbost vehementně vydává za Bůhví jakou přednost.

62329

19.7.2005 21:01

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

dusan 70.?.?.?

Reakce na 62325

Americké filmy jsou určeny především američanům. A ti přece nepoznají, že ve filmu jsou neskutečné hovadiny. To pozná jen soudný člověk.

Karel z Cech

Ano, hovadinu pozna jenom hovado. Vsechny americke filmy
jsou hovadiny, vsichni americane jsou hovada. To je preci
zaklad logiky. Tak jsme se to preci ucili, kdysi ve skolach.
Praha je v Cesku, Cesko je v Evrope, cili Praha je v Evrope.
To je zakladni logicky postulat.
Na co vsechno ten pan Karel neprijde ?

62332

20.7.2005 11:21

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 62332

RSDr. Lojzodušane, ta tvoje logika podle mého názoru poněkud pokulhává. Tvůj výrok logický neshledávám.
Uznávám však, že jsem ještě neprošel bušistickým VUMLem a tedy logiku Nového světového pořádku neznám. Patrně v Novém pořádku bude i zcela nová logika. Vy bušističtí lektoři byste nám měli tu novou logiku představit, naučit nás vidět svět nově, bušisticky.
Namísto osvětové činnosti však nás krmíte jen reklamou FOXu.

62416

21.7.2005 7:51

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 62325

naopak Kajo, americke filmy jsou urceny svetovemu publiku. Neni totiz vubec dulezite natocit neco zajimaveho, nebo dokonce poucneho. Hlavni ucel toceni filmu, je vydelat penize. No reknete to panum na Barandove at nemusi pracovat pro ceskou TV [chechtot]

62543

21.7.2005 9:38

RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 62543

Bohužel Včeličko u amerického filmu je tomu tak. I u mnohých jiných. Přesto však nikoliv naprosto u všech.

A právě to považuji za hlavní přínos židovstva a následně američanů z USA světu. Jakoukoliv činností sledovat POUZE VYDĚLÁVÁNÍ PENĚZ a to za každou cenu. Taková zvrácenost u jiných národů neexistuje v tak širokém měřítku i když židovské manýry se šíří po celém světě. Kde nejsou, tam je přináší MMF ekonomickým nátlakem a když to nestačí, tak bušistická žoldácká smečka na bajonetech.
Pojmy jako nezištné přátelství, bezelstná pohostinnost, solidarita a pod. jsou v bušistánu jen prázdné historické pojmy. V ostatním světě lidé pracují nejen pro peníze, ale třeba jen tak pro svojí radost a pro přátele, pro ostatní lidi. Ale to mluvím Včeličko vám neznámou řečí.

62549

17.7.2005 12:51

At ziji studia

Vasek flanker (tečka) 27 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Nevim, jak jinde, ale v Praze se to jmenuje studio zdraveho spani, nehtova studia, studia zdraveho obouvani, kosmeticka studia a tak dale...

62069

20.7.2005 16:53

RE: At ziji studia

Dana 82.?.?.?

Reakce na 62069

Bude to nejspíše tím,že například dnešní dámy , které jsou in půjdou raději do kosmetického studia, nehtového salonu, nebo navštíví hair studio a za těžké peníze si tam nechají udělat proceduru, kterou by jim za podstatně menší peníze udělali stejně v běžném kadeřnictví nebo kosmetice. Jenže do podniku s tuctovým názvem kadeřnictví nemůžou jít. To by totiž bylo out.

62432

15.8.2009 3:25

Saturnin DVD

cdcover 89.?.?.?

Saturnin DVD

DOWNLOAD 42 x 100 Mb 4.2 Gb

http://uloz.to/m/cdcover/saturnin/

197951

Příspěvků: 28

16.07. 11:12 trodas  Mno, remeslo uz nema zlate dno...
16.07. 13:54 Aja  RE: Mno, remeslo uz nema zlate dno...
16.07. 13:57 Petr Gejdoš  Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 06:58 Stojan Jakotyč  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 10:42 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 20:33 Stojan Jakotyč  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 20:48 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 21:40 Stojan Jakotyč  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 22:27 Karel4u  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 23:17 oji  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
18.07. 13:01 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 20:55 babka_Blažková  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 21:50 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 22:33 Stojan Jakotyč  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 23:35 babka_Blažková  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
18.07. 20:44 kema  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
18.07. 20:52 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 00:07 zap  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 18:05 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 20:33 Karel z Čech  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 20:56 Petr Gejdoš  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
19.07. 21:01 dusan  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
20.07. 11:21 Karel z Čech  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
21.07. 07:51 Vcelicka  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
21.07. 09:38 Karel z Čech  RE: Úpadek řemesel = úpadek civilizace !
17.07. 12:51 Vasek  At ziji studia
20.07. 16:53 Dana  RE: At ziji studia
15.08. 03:25 cdcover  Saturnin DVD

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 1

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 3

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 3

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Blokování čínské pomoci Itálii v Praze22.03.20 16:08 Česká republika 3

Chmelár o prohlášení Stoltenberga: Je to šílené a nepříčetné21.03.20 08:40 Slovensko 2

Pracující rodiče se hroutí z množství domácích úkolů svých školáků20.03.20 22:25 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,60 Kč
Euro
27,48 Kč
Libra
30,64 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,17 Kč
Švýcarský frank
25,86 Kč
100 japonských jenů
22,80 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,69 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
31,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 938,79 Kč
1 unce stříbra
356,21 Kč
Bitcoin
151 665,79 Kč

Poslední aktualizace: 28.3.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 693