Diskuze k článku

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Příspěvků 24

17.5.2005 8:30

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Ramon Trosecký trosecky (zavináč) email (tečka) cz 212.?.?.?

Dovoluji si autorovi připomenout, že "těžkou újmu", o které tak zasvěceně ve svém článku hovoří, edefinuje zákon vůbec Zákon definuje pouze "těžkou újmu na zdraví", jinak lze hovořit pouze o "újmě" a různých "následcích" (zvlášť závažný, tězší, škodlivý). Toliko k terminologii - jinak mi ovšem právní kvalifikace, kterou autor vyslovuje připadá přinejmenším zajímavá [mrknutí jedním okem]

52848

17.5.2005 9:27

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Baldwin de la Troville baldwin (zavináč) hackermail (tečka) com 62.?.?.?

A kdy začne naše milá vznikající Euroasie bojovat s Oceánií?

52853

17.5.2005 12:51

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 52853

az se do ni nastehujou lide celeho sveta z pobrezi [vyplazený jazyk] Ledovce miri uprkem k morim [oči v sloup] Vodni svet neni jen film,ale muze byt i denodenni realitou

52872

17.5.2005 20:16

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Baldwin de la Troville baldwin (zavináč) hackermail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 52872

asi jste nepochopil jak jsem to myslel. Urcite na tom nevidim nic legracniho..

52909

17.5.2005 12:56

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Zrzek 147.?.?.?

Souhlasim s prvni casti prispevky - evropska ustava se bude tlouct s nasi Ustavou, a pokud vim, nemela by byt podepsana a prijata mezinarodni smlouva (evropska ustava), ktera je v rozporu s Ustavou. Prijate mezinarodni smlouvy jsou maji silu ustavniho zakona, otazkou je, co delat se smlouvou, ktera je v rozporu s Ustavou. Odpoved je jednoducha - nepodepisovat ji. Pokud bychom ji opravdu chteli prijmout (resp. pokud byste chteli [smích] ), mela by se nejprve zmenit Ustava.

Nesouhlasim vsak s vykladem zminenych paragrafu trestniho prava. To, ze vyslovim nejakou pohruzku, jeste neznamena, ze jsem vyderac. Kdyz reknu diteti, ze kdyz bude prebihat pres silnici, prejede ho auto, urcite to neni vydirani. To, ze reknu, ze nejaky ukon bude mit nejaky dusledek, jeste neznamena, ze jsem vyderac. Pokud k tomu dusledku sam neprispeju, a to nelegalne. Ale nejsem pravnik, je to jen muj nazor.

52873

17.5.2005 12:57

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Zrzek 147.?.?.?

Reakce na 52873

Omlouvam se za chyby, pisu hrozne [pláč]

52874

17.5.2005 14:45

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Vanguard 217.?.?.?

Reakce na 52873

Váš názor je správný, z právního hlediska je ten článek neskutečný blábol. Evidentně to psal neprávník, který si přečetl názvy paragrafů v trestním zákoně a zkusmo od oka zkusil vybrat ty, které by mu hodily do jeho postoje k evropské ústavě.

52884

17.5.2005 15:53

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 52884

Autor článku tady vyhrožuje možným trestním stíháním. Na doplnění i další možnosti :

HLAVA PÁTÁ
Trestné činy hrubě narušující občanské soužití

Násilí proti skupině obyvatelů a proti jednotlivci
§ 196
(1) Kdo skupině obyvatelů vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.

(2) Kdo užije násilí proti skupině obyvatelů nebo jednotlivci nebo jim vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu pro jejich politické přesvědčení, národnost, příslušnost k etnické skupině, rasu, vyznání nebo proto, že jsou bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.

(3) Stejně jako v odstavci 2 bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání takového činu.

§ 197a
(1) Kdo jinému vyhrožuje usmrcením, těžkou újmou na zdraví nebo jinou těžkou újmou takovým způsobem, že to může vzbudit důvodnou obavu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem.


pokračování

52891

17.5.2005 16:02

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 52891

Další možnost

Šíření poplašné zprávy § 199
(1) Kdo úmyslně způsobí nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je nepravdivá, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem.
(2) Kdo zprávu uvedenou v odstavci 1, ač ví, že je nepravdivá a může vyvolat opatření vedoucí k nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa, sdělí podniku nebo organizaci nebo policejnímu nebo jinému státnímu orgánu anebo hromadnému informačnímu prostředku, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem.
(3) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 2 opětovně, nebo
b) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v hospodářském provozu nebo hospodářské činnosti podniku nebo organizace nebo v činnosti státního orgánu anebo jiný zvlášť závažný následek.

52892

17.5.2005 16:32

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 52884

No a teď zase trochu vážněji :
Autora článku bych tak razantně neodsuzoval. Zřejmě nách chtěl dát pouze na vědomí, že o trestním právu nic neví. A to se mu článkem úspěšně podařilo.

Kdyby měl mít pravdu, tak by třeba takové tvrzení, že kdo nejde k volbám, tak volí komunisty, mnohokrát opakované při každých volbách, by muselo být posouzeno také jako trestný čin vydírání.

Co však autorovi zcela uniká, je skutečnost, že jednání, které má formální znaky trestného činu, je trestné jen v případě, kdy má jistý zákonem daný stupeň společenské nebezpečnosti.

Především však, aby nějaké jednání mohlo být posuzováno a stíháno jako trestný čin, musí zde být politická síla - státní orgán, který takové jednání za trestné bude považovat. Pokud parlament hodlá přesvědčovat občany, aby volili pro evropskou ústavu, tak se nemůže najít v republice nikdo, kdo by takové jednání pokládal za trestné.

52896

17.5.2005 17:35

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Petge 83.?.?.?

Nebylo by bez zajímavosti se kouknout, jestli stejně "hysteří" třebas Francouzi, nebo kde jinde. Rakušáci ústavu schválili hladce a rychle bez okamrknutí, ani jsem si nevšimnul, že by se tam děla nějaká hysterie kolem ztráty suverenity Rakouska, na Slovensku to bylo jen o maličko dramatičtější. Čím to, že Slováci byli svého času tak hákliví na svou suverenitu, se jí teď tak radostně a rychle zase vzdali ?

Mi se to skutečně sice takový " suchopárný román" nechce číst, ale asi se přece jen do Ústavy začtu, cože jsou to za hrůzy, co nás čekají.

52901

17.5.2005 20:15

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

dub 62.?.?.?

myslím že stojí za porovnání euroústava s rockefellerovým dílkem "novodobý feudalismus".
podobnost čistě náhodná[smích]

52908

17.5.2005 20:32

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 52908

>myslím že stojí za porovnání euroústava s
>rockefellerovým dílkem "novodobý feudalismus".

>podobnost čistě náhodná[smích]
Mel jste moznost obe "dilka" precist, nastudovat a porovnat?
Pokud ano, klobouk dolu [mrknutí jedním okem]

52912

18.5.2005 15:04

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

dub 62.?.?.?

Reakce na 52912

obě dílka jsou veřejně dostupná.
ne každého zajímají gladiátorské hry a jásání na náměstí[smích]

52995

19.5.2005 11:54

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Adapa 84.?.?.?

Reakce na 52995

To ano, obě díla jsou veřejně dostupná... Ale navrhovaná ústava EU je čtení tak nudné, odborné, suchopárné a nezáživné, že já ve svém okolí nevím o nikom, kdo by ho zvládl celé přelouskat.
V Česku se všichni rádi ohání USA, EU by také ráda dohala USA, tak by si z nich mohla vzít příklad a udělat prostou, jednoduchou a přitom jasnou ústavu jakou má USA. Když vznikala americká ústava, běžně se četla na ulicích, lidé o ní debatovali, věděli, co tam je... O evropské ústavě zde v ČR všichni jen vědí, že je to byrokratická hatmatilka.
Takže klobouk dolů před Vámi, pokud jste ji dokázal celou přečíst.

53065

19.5.2005 18:22

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 53065

pane Adapa, jsem rad, ze uz si nekdo konecne vsimnul, ze ustava Spojenych Statu je jednoducha a ze uz pred vice nez dveste lety
zahrnovala vse, co je dulezite.
Jak jiste take vite T.G.M. pouzil prave americke ustavy aby sestavil ustavu Ceskoslovenskou. Ted tedy Cesi mohou rict, tady mate ustavu, udelejte z ni ustavu evropskou. Zakony i kdyz kulate maji byt srozumitelne vsem, aby pak nedoslo k nedorozumeni, ze neznalost zakona neomlouva.

53090

17.5.2005 20:43

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Vandal 206.?.?.?

Nová EU ústava bude pohřbena při francouzkém referendum. Vemte na to jed! Bude se začínat od piky a konečný výsledek bude respektovat nejen ekonomické, ale i kulturní zájmy každého členského státu. A žádné koketování s Tureckem.

52915

18.5.2005 19:32

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 52915

Kéž by ! Byl by to od frantíků zas po dlouhé době kladný historický počin, i když ji asi budou odmítat hlavně "zleva".

53025

18.5.2005 14:55

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Martin 193.?.?.?

Aplikovat trestní právo na mezinárodní politiku je směšné, navíc, orgán nebo instituci nelze trestně stíhat. Už jste někdy viděli před soudem bývalý Krajský výbor KSČ nebo firmu XY s.r.o. ?

ale odpusťme autorovi právní nedostatky a přestaňme ho hnidopišsky utloukat za to, že si vzal jako argument pokulhávající nástroje, protože hlavní myšlenka je ta, že nás po přijetí ústavy bude moci Brusel kdykoliv vydírat (ne ve smysly trestního práva) a dostrkat i proti naší vůli k čemukoliv. A tato myšlenka je myslím správná. Euroústavou se vzdáváme možnosti ovlivnit ve volbách, kdo chceme, aby nás další 4 roky okrádal a jak, protože nás naši zlodějští mocipáni budou muset okrádat podle pokynů, které dostanou shora. A náš život se kromě toho ještě mnohem víc zkomplikuje, zatemní předpisy a byrokracií.

52993

18.5.2005 20:51

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 52993

>Aplikovat trestní právo na mezinárodní politiku je
>směšné, navíc, orgán nebo instituci nelze trestně
>stíhat. Už jste někdy viděli před soudem bývalý
>Krajský výbor KSČ nebo firmu XY s.r.o. ?

Jen tak na okraj mimo mísu
v poslední době se stalo moderní trestně stíhat celé představenstvo akciové společnosti nebo družstva. Zatím jen pro několik vybraných trestných činů. Lze se domýšlet, že když se to osvědčí, zanedlouho stanou před trestním senátem městské rady a obecná zastupitelstva a třeba dojde i na vládu (a po drobné změně ústavy) i na parlament. Otevírají se netušené možnosti. [cool]

53027

19.5.2005 10:17

RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Dana 82.?.?.?

Reakce na 52993

Aplikovat trestní právo na mezinárodní politiku je směšné, navíc, orgán nebo instituci nelze trestně stíhat. Už jste někdy viděli před soudem bývalý Krajský výbor KSČ nebo firmu XY s.r.o. ?


Bohužel ne. A věřte mi, že je to moje vroucí přání.

Bylo by ale, krásné postavit všechny ty naše "imunní" politiky, kteří tady něco provedli, rozkradli, poškodili náš stát a je jedno jestli úmyslně či ne , před soud a nechat je zaplatit za své činy, tak jak to platí pro běžného občana.

Bohužel, je to jen mé zbožné přání.

53059

21.5.2005 12:04

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Martin 193.?.?.?

stíháním instituce si nepomůžete, protože každý její člen se bude odvolávat na to, že musel poslouchat její nařízení a vyhlášky a proto ze své pozice příslušnosti k této instituci nemohl rozhodovat jinak (stejně jako nacisti tvrdili u Norimberského soudu, že museli poslouchat rozkazy).

cesta je jiná : musíte od začátku soudit konkrétního člověka , prokázat, že svým jednáním způsobil škodu, protože tím chtěl získat materiální, politický, společenský či jiný prospěch. Když si takhle na paškál budete postupně brát nejvíc škodlivé špičky, oni se postupně naučí, že nejsou nedotknutelní. Jistě, mnoho z nich má imunitu, ale ani ta není věčná. Často mohou být imunity svými kolegy zbaveni. Důvod, proč jsou občas zbavováni imunity, když hrozí tr. stíhání, je následující :

1) jejich kolegové, kteří je zbaví imunity mají máslo na hlavě a chtějí dát veřejnosti najevo, že ONI zloději nejsou a proto raději obětují svoje kolegy (čímž potvrzují známou pravdu, že politik je nejlevnější kur..)

2) jejich obětovaný kolega je jim nepohodlný

3) jejich obětovaný kolega zabírá protekční místo

Takže v zásadě, tr. stíhání poslanců nevidím moc pesimisticky.

53234

21.5.2005 12:05

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Martin 193.?.?.?

pokračování :

tato cesta trestního stíhání zodpovědných politiků by asi mohla přispět k určitému ozdravění společnosti, jistě by byli opatrnější, kdyby věděli, že na ně také dojde

53235

21.5.2005 12:08

Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Martin 193.?.?.?

ještě pokračování : vlastně je to námět na vznik nějakého občanského sdružení, které by samostatně provádělo revizi činů našich mocipánů a v případě, že by se zdálo, že existují důkazy, podávalo by podněty k trestnímu stíhání

53236

Příspěvků: 24

17.05. 08:30 Ramon Trosecký  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 09:27 Baldwin de la Troville  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 12:51 MedaBeda  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 20:16 Baldwin de la Troville  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 12:56 Zrzek  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 12:57 Zrzek  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 14:45 Vanguard  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 15:53 Karel z Čech  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 16:02 Karel z Čech  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 16:32 Karel z Čech  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 17:35 Petge  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 20:15 dub  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 20:32 Idealista  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
18.05. 15:04 dub  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
19.05. 11:54 Adapa  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
19.05. 18:22 Vcelicka  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
17.05. 20:43 Vandal  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
18.05. 19:32  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
18.05. 14:55 Martin  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
18.05. 20:51 Karel z Čech  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
19.05. 10:17 Dana  RE: Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
21.05. 12:04 Martin  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
21.05. 12:05 Martin  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace
21.05. 12:08 Martin  Propagace přijetí ústavy cizího státu a možné právní implikace

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

24

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 28 čtenářů částkou 8 386 korun, což je 24 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 0

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 2

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 2

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 2

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 3

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 8

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 7

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 5

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,96 Kč
Euro
27,17 Kč
Libra
30,80 Kč
Kanadský dolar
17,86 Kč
Australský dolar
15,44 Kč
Švýcarský frank
25,71 Kč
100 japonských jenů
22,90 Kč
Čínský juan
3,54 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
33,07 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 325,32 Kč
1 unce stříbra
378,93 Kč
Bitcoin
183 085,41 Kč

Poslední aktualizace: 7.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 398