Diskuze k článku

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Příspěvků 69

12.4.2005 18:55

Kanadský premiér šlápl do výkalů

P.L. grega0d (zavináč) yahoo (tečka) de 84.?.?.?

Donedavna platilo, ze prima demokracia o milionech lidi je nemozna. Dnes ale na to MAME technicke prostredky. Pocitace, mobily, komunikacni technologie.

Predstavuji si to asi tak, ze se clovek rozhodne, ktere oblasti (ministerstvu) rozumi a v dane oblasti bude hlasovat o rozhodnutich, treba pomoci mobilu.

Priklad: rozumim vypocetni technice a dolozim to vysokoskolskym diplomem, zvolim si ministerstvi informatiky a kdyz se mi nebude libit treba rozpocet na projekt INDOS, budu hlasovat proti. Taky bych mel mit moznost navrhnout opatreni okterem budou mit moznost hlasovat ostatni. Tecka. Vyreseno.

48892

12.4.2005 20:39

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 48892

Tohleto by nebylo v lidských silách ukontrolovat, to by jsme si na sebe ušili ještě horší boudu, než je teď !! Ani parcelace států na atomizované samosprávné celky s volnou kooperací by nebylo řešení, to by se muselo stát synchronně na celém světě a kdo by pak a hlavně jak kontroloval "tendence mocensky fúzovat" ?

Skoro se jeví jako nejlepší systém vlády znovu-vytvoření institutu "KASTY NADLIDÍ", v podstatě jakoby šlechty. Tito "nadlidi" by byli dědičně vládci všeho a stáli by mimo lidské soudy. Je to zdánlivě návrat zpět, ale musím upozornit, že jediná bezproblémová lidská společnost všech dob byl stát Israel v dobe tzv "soudců". Pověření a kontrola byla od Boha. Toho by bylo nutno vymodlit zpět, takhle jej "konzumní vědecký supermaterialismus" vyhnal pryč.

Před starověkým Izraelem takto bezchybně fungovala společnost Sumeru, ovšem zde se jednalo o společnost bohů a lidí, zde tu kastu nadlidí zastávali Anunakiové - bohové.

Doufám, že jsem touto úvahou nevyprovokoval kolaps myšlení nějakého "zasloužilého demokratického republikána" !!

48903

12.4.2005 22:22

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 48903

>
>Skoro se jeví jako nejlepší systém vlády znovu-vytvoření
>institutu "KASTY NADLIDÍ", v podstatě jakoby šlechty. Tito
>"nadlidi" by byli dědičně vládci všeho a stáli by mimo
>lidské soudy.
>
Kastu nadlidí už přece dávno máme. V národě vyvoleném, který již dlouho vládne světu prostřednictvím peněz. Nic dalšího nového tvořit netřeba.

48918

13.4.2005 9:58

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Copaallegro 213.?.?.?

Reakce na 48918

Mýlíte se, Karle. Nadlidé již čekají pouze na příchod Vyvoleného - Mesiáše, ve volném pojetí jakéhosi Velkého Bratra, který nad námi všemi, Proléty, bude bdít, nás sledovat, nás živit, který si přivlastní všechny dobré vynálezy,.... - viz. 1984. Když budu chtít být trapný, tak Velký bratr, Mesiáš bude takový trošku A. Hitler, který vezme na svá bedra odpovědnost a je možné, že se bude ohánět prozřetelností, či pocitem božské Vyvolenosti.
Je také možné, že tento Mesiáš, Big Boss, nemusí vůbec reálně existovat, pro dnešní média není problém uplést z hovna bič a ještě jím hlasitě práskat, tím chci říci, že The Chozen One, může být klidně neexistující občan, jehož vůli a myšlení bude vytvářet úzká skupina informovaných lidí...
Nejprve však je třeba uvrhnout vše do totálního chaosu - pád měn, zhroucení energetiky ... - a pak přijde jeden muž, který vše vrátí zpátky, všichni mu budeme vděční, budeme ho milovat a budeme mít náš chléb a hry, za malichernou cenu - svobodu. Howgh

48959

12.4.2005 18:55

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Petge 83.?.?.?

Moje řeč ! Demokracie se v moderní době fakticky změnila na kolektivní diktaturu nejhrubšího zrna, na věčné časny a nikdy jinak !! Diktátora totiž můžeme nenávidět, po čase svrhnout a pověsit za kulky do průvanu. Ale přetučnělý státní moloch současné demokracie ? Koho zde nenávidět, koho lze označit za viníka čehokoliv, koho lze potrestat ? Hm, o článek níže do mě "šije" pan 68 68 - ejhle, mohl jsem část obrany nechat být. Tady to je řečeno pregnantně.

48893

12.4.2005 19:21

Kanadsky obcan slapl do poradnejch hoven !

Peter Veliky 205.?.?.?

Jim to patri! Zvolili si je ku korytu 4X za sebou.

Dnes na Torontskem radiu uverejnili pruzkum verejneho mineni a zjistili ze vetsina volicu by znovu volila Liberaly do vlady !!!!
Co nam to rika?
Vetsina obyvatel Toronta jsou nove prichozi z tretiho sveta. Ti jsou na takovahle vladnuti zvykli. Pokud jim nekdo nestrili rodinu za male prestupky, vsechno ostatni je pro ne raj. Navic tomu, Liberalove uzakonili vselijake vyhody socialni pro tyhle prizivniky. Vy, kteri zijete v Toronte to vite nejlepe. Potkavate se s nimi na chodnicich kazdy den.
O nas uz nejde, ale je mi lito nasich deti a jejich deti.

48897

14.4.2005 0:26

RE: Kanadsky obcan slapl do poradnejch hoven !

zap 65.?.?.?

Reakce na 48897

Sdilim Vase rozhorceni Petre,

lec dle meho pozorovani Kanadane nejenom, ze o demokracii nestoji(Vas argument o 4nasobnem znasilneni Liberaly je platny). ale si ji ani nezaslouzi. Cast duvodu pada na demografickou skladbu obyvatelstva, jak jste jiz predem napsal. Tzn. ti co vysli z tyranie, nemaji potrebu niceho jineho nez 'dobre vlady'.

Ale pozor! Kanadane sami jsou toho nazotu. V teto veci je propastny rozdil mezi Americanem a Kanadanem. American pozaduje od svych volenych (hovorim o te jasnejsi strane) zastupcu zmenu. Kanadan ne. Dozaduje se pouze prostredniku(proxies), kteri tu vladu a tudiz 'demokracii' budou za ne delat.

Kanadan se obava kritiky a rozhodne nechce prilis nasazovat kuzi - az na zvlastni pripady. A pak to dela civilizovane, dukladne a dobre. Dockame se nyni? Mel bych radeji rici: prizpejeme tez?!

49044

12.4.2005 21:23

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Emma Bovary 62.?.?.?

Peter Veliky: Pořád lepší jsou ti liberálové než konzervy kteří lezou do pozadí Bushovi se Šaronem. V Kanadě bych taky volila liberály nebo tu druhou stranu co je nalevo od liberálů.

48907

12.4.2005 22:01

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 48907

>Peter Veliky: Pořád lepší jsou ti liberálové než konzervy
>kteří lezou do pozadí Bushovi se Šaronem. V Kanadě bych taky
>volila liberály nebo tu druhou stranu co je nalevo od
>liberálů.

fuj !

48913

12.4.2005 23:19

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

68 68.?.?.?

Reakce na 48907

Peter Veliky: Pořád lepší jsou ti liberálové než konzervy kteří lezou do pozadí Bushovi se Šaronem. V Kanadě bych taky volila liberály nebo tu druhou stranu co je nalevo od liberálů.

Fuj, fuj, fuj.

48921

12.4.2005 21:40

V Kanadě bych taky volila liberály ...

Peter Veliky 205.?.?.?

Tak tady to vidite. Pani Emma (ktera by mela mit vetsi politickej prehled nez ti primitivove kterym jde o socialni podpory) by tez volila Liberaly. Dokonce se zminila o tech od Liberalu 'nalevo', coz jsou asi NDP (New Democratic Party). Tihle socani jsou podporovani uniemy (odbory) a sami vime. ze kde slapne noha odboraru, po nich zustane jen spoust a bida.
Zajimalo by me zdali tahle pani Emma zije v Kanade a jak dlouho?
Jak mame celit tem Kanadskym naivkum, kdyz i mezi nasimi vlastnimi lidmi jsou socani.

48910

14.4.2005 13:08

RE: V Kanadě bych taky volila liberály ...

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 48910

Provincie Ontario už jednou zažila vládu NDP a.k.a. socanů pod vedením Bob Rae (1990-1995)a těch circa pět let bylo jedno z nejhorších období pro Ontario. Až do té doby byli totiž vždy v opozici a slibovali hory doly, neboť jako opoziční strana nebyli za nic odpovědní. Dokázali však zblbnout lidi tak dokonale, stejně jako to dnes v ČR dělají komunisti, že byli zvoleni mírnou většinou. To volební vítězství bylo i pro ně samé velkým překvapením a najednou, chtě nechtě, museli začít vládnout a být za svá rozhodnutí zodpovědní. A jaké bylo jejich překvapení, když otevřeli "účetní knihy" a zjistili jak na tom Ontario opravdu je. Pak už následovala jedna bota za druhou, jeden nesplněný předvolební slib za druhým až nakonec v roce 1995 byli poraženi konzervativci pod vedením Mike Harrise. Mike Harris se sice choval skoro jako Miloš Zeman, ale narozdíl od Miloše věděl co Ontario potřebuje a Ontario po dvě volební období prosperovalo. Takže, pokud jde o vládu NDP, thanks but no thanks.

49071

12.4.2005 21:55

Kanadský premiér šlápl do výkalů

zdenek 24.?.?.?

jedine reseni: http://www.conservative.ca/english/index.asp

48912

13.4.2005 11:20

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta 70.?.?.?

Reakce na 48912

Ano, máte pravdu. Není vyloučeno, že volební preference v Kanadě se přikloní na stranu Konzervativců. Zejména pak na západě Kanady.

Načasování anti-Liberální kampaně v kanadských politických kruzích je skvělé, ba dokonce by podle mne ani nemohlo být lepší. Dostupné obsahové analýzy médií také ukazují na sémantickou shodu, se kterou už druhý týden kritizují Martinovu vládu National Post, Calgary Sun, a britské + americké zprávy z redakční skupiny News Corp. Náhoda?

Včera byla také shodou okolností vypuštěna, mimo jiné, také PR tisková zpráva, podle které má G.W.Bush na svém iPodu kanadské písničky...

Je ta zpráva o Bushově iPodu náhoda, nebo jde o součást širší Public Relations kampaně, zaměřené na prodej severoamerických konzervativních politiků kanadskému zákazníkovi?

48967

13.4.2005 18:43

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 64.?.?.?

Reakce na 48967

Je to oboje, Alzbeto

Liberalove to opet prosvihli(a jak take jinak, kdyz jsou 'oficielni' vladnouci stranou v Kanade s zivotnim rucenim). Ale neni take pochyb o tom, ze americke ultra-pravicove kruhy pouziji Konzervativni stranu Kanady (ta je v podstate jen mene liberalni Liberalni strana) coby svoji paku, dokoncit svuj mocensky vliv. Uz mnoho nezbyva, aby dilo bylo dokonano. Kanadane jsou vseobecne 'sick & tired' od americkeho vlivu, ale neda se nic realneho proti tomu delat. Kanada je uz skoro kompletne 'finlandizovana'.

K posouzeni nalad v Kanade neni vubec zadouci poslouchat vysplechty emigrantu(ty jsou skoro vzdy pritazeny za vlasy), ale skutecnych Kanadanu. Tak se clovek nejvic dovi. Uz jsem v tom smeru slysel dost. A ti jsou v mnoha ohledech podstatne radikalnejsi nez nejodvaznejsi mezi 'emigranty-levicaky'. Verte mi!

49003

13.4.2005 19:52

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta alzbeta2099 (zavináč) centrum (tečka) cz 70.?.?.?

Reakce na 49003

>Liberalove to opet prosvihli(a jak take jinak, kdyz jsou
>'oficielni' vladnouci stranou v Kanade s zivotnim rucenim).
>Ale neni take pochyb o tom, ze americke ultra-pravicove
>kruhy pouziji Konzervativni stranu Kanady (ta je v podstate
>jen mene liberalni Liberalni strana) coby svoji paku,
>dokoncit svuj mocensky vliv.

Mám tentýž dojem. Snad jen s tím, že z Ameriky do Kanady podle mne nezasahují ultra-pravicové kruhy, ale jen prachobyčejné pravicové kruhy. Americký pravicový mainstream se podle mne pod dojmen příležitosti z 9/11 ochotně změnil ze zastánců individuálních svobod (just tell the government to leave us alone) na zastánce silné ruky státní exekutivy, která vi vše lépe, než občan. To je ale jen drobný významový rozdíl v mém jinak takřka úplném souhlasu s Vašim názorem.

Uz mnoho nezbyva, aby dilo bylo
>dokonano. Kanadane jsou vseobecne 'sick & tired' od
>americkeho vlivu, ale neda se nic realneho proti tomu delat.
>Kanada je uz skoro kompletne 'finlandizovana'.

Upřímně řečeno, nemám až takový dojem. Kanaďané byli sick and tired, to ano. Ale v posledních několika měsících - zhruba tak 2-3 měsíce od doby, co Bush vyhrál US prezidentské volby 2004 - mnozí Kanaďané docela ochotně naslouchají hlasům z jižní strany hranice, a to nikoliv odmítavě. Občas po vaší velké zemi cestuji, a s oním a-priori-rezervovaným postojem k Bushově Americe, který byl pro Kanaďany tak typický ještě v létě 2004, jsem se letos setkala už jen na UQAM v Mon'realu. Můj dojem je, že kanadská univerzitní generace je letos ochotna poslouchat, co že to Američané vlastně chtějí nabídnout.

>K posouzeni nalad v Kanade neni vubec zadouci poslouchat
>vysplechty emigrantu(ty jsou skoro vzdy pritazeny za vlasy),
>ale skutecnych Kanadanu. Tak se clovek nejvic dovi. Uz jsem
>v tom smeru slysel dost. A ti jsou v mnoha ohledech
>podstatne radikalnejsi nez nejodvaznejsi mezi
>'emigranty-levicaky'. Verte mi!

Napíšete, co jste v tomto podstatně radikálnějším směru slyšel?

49008

13.4.2005 20:41

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 49008

Trochu z jiného soudu :
BRUSEL - Nejpozitivnější vliv na svět má podle většiny světové populace Evropa, především Francie. Vyplývá to z výsledků šetření společnosti GlobeScan, které dnes byly zveřejněny v Bruselu. Podle průzkumu se 58 procent lidí domnívá, že Evropa by měla hrát ve světovém dění významnější roli než Spojené státy. Za světového vůdce chtějí lidé Organizaci spojených národů, ta však podle jejich mínění musí projít reformami.
.
.
Je překvapivé, že Francouzi v průzkumu zaujali vůči Američanům pouze uměřeně negativní postoj," konstatoval Miller. Záporně vnímá americký vliv 54 procent Francouzů, naopak Francii hodnotí záporně 52 procent Američanů. Největšími kritiky USA jsou Argentinci, záporně hodnotí Američany 65 procent z nich. Následují Němci, Rusové, Turci, Kanaďané a Mexičané.

Celý článek na http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=125144

Zatím tedy Kanaďané podle průzkumu velkými přívrženci Bušistánu nejsou.

49017

13.4.2005 21:08

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta alzbeta2099 (zavináč) centrum (tečka) cz 70.?.?.?

Reakce na 49017

Ano, to je zajímavé šetření. Podrobnější výsledky než má ČTK najdete zde: http://www.globescan.com/news_archives/GS_PIPA_EU.html

Tento průzkum dokumentuje především nezájem Bushovy administrativy o řízení amerických státních Public Relations ve vztahu k ne-Američanům.

Můj osobní názor je, že USA v budoucnu na ztrátu globální goodwill, která byla v době od 9.5.1945 do 9.11.2001 jednoznačně pro-americká a sympatizující s USA, a která byla v období 2002-2005 zcela promrhána, ještě těžce doplatí.

49020

13.4.2005 22:05

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 49017

Pane Karle pisete: ZATIM TEDY KANADANE PODLE PRUZKUMU VELKYMI PRIVRZENCI BUSISTANU NEJSOU.
A kdo rika ze canadani maji americani radi? Maji snad americani radi canadani? NE.
A vubec, kde vy cesi porad "chodite" na ty slova jako "Busistan". Nikdo o Cechach take nemluvi jako "Havlostan, Klausostan ..." [překvapení]

49027

13.4.2005 22:19

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta alzbeta2099 (zavináč) centrum (tečka) cz 70.?.?.?

Reakce na 49027

>A vubec, kde vy cesi porad "chodite" na ty slova jako
>"Busistan". Nikdo o Cechach take nemluvi jako "Havlostan,
>Klausostan ..." [překvapení]

Klausostan ani Havlostan ne, ale Absurdistán ano. (c) Pražský výběr

49029

14.4.2005 1:28

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49027

Tohleto je trochu popletene Rudo!

Lide jako takovi se vzdy a dobre dorozumi; existuje zdravy respekt Kanadanu k Americanum a naopak. Jak jsem byl napriklad velmi prijemne prekvapen poctem kanadskych vlajek ve statech Nove Anglie. Reakce na oficielniu politiku je jina vec, ta se neda s lidskymi sympatiemi slucovat! Slovo 'bushistan' neni dobre volene, stejne jako 'canuckistan'. Nic takoveho ani neexistuje.

49047

14.4.2005 0:55

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49008

Diky za oponenturu Alzbeto!

Mate pravdu, nejsme v ohnisku tech nepravicovejsich sil zde v Kanade. Zatim se to vybiji dole na Jihu a doufam, ze ostri bude casem otupeno a my vsicni vyjdeme s jakz-takz zdravou kuzi. Posledni vec kterou bych si pral, by byl nejaky vazny spolecensky rozbroj dole ve Statech.

Podud jde o 'sondovani' verejneho sentimentu, zalezi velmi na okruhu tech, kteri Vam vyjevi ten ci jiny nazor. Ja jsem zpravidla ve styku s ne-akademiky, to jest obecnym lidem.
Stava se dost casto, ze lide si oteviraji usta, coz nebyvalo v Kanade driv zvyklosti. Mohu Vam namatkou vyjmenovat(od 2he volby Bushe) nejmene tri velmi vymluvna svedectvi, ktera jsem obdrzel. Vsechna velmi negativni k politice Bushe, 'volnemu trhu', vlivu americkeho kapitalu v Kanade atd. Byla, verte mi 'quite a bit tougher' v porovnanim co si leckdo z nas dovoli. Kanadane, pod tou uhlazenou slupkou skutecne dokazi byt dost drsni ve svem vyrazivu a velmi 'primi strelci'.

Nebudu zde(pro nedostatek casu a mista) vypisovat detaily, ale dle me nejlepsi vzpominky vim, ze ty tri projevy co mam na mysli byly nevyprovokavane mnou ci kymkoliv jinym a odehrali se mezi onemi osobami a mnou. Dva byli muzi a jedna zena. Vek mezi 30ti a 60ti. Pani byla ve verejnem uradu, jeden z panu maly podnikatel(oblast sluzeb) a ten druhy znal velmi dobre veci ze sfery zemedelske produkce, zalezitosti kan. trhu a navaznosi na americky vliv(rodice jsou ci byli farmari).

Jsem za to vdecny, protoze oni (Kanadane) maji ponekud vice pripadnejsi vybaveni posuzovat veci tak, ze lepe padnou do dane situce. Nejsou take zatizeni zbytkem falesnych predstav a porovnavanim je s realitou, jak byva v nasem pripade.

Mejte se!
[smích]

49045

12.4.2005 23:18

Kanadský premiér šlápl do výkalů

abel akonec (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Myšlenka, že zastupitelská demokracie v miliónovém státě je nesmysl mě už napadla také. Vždyť vlastně vznikla a rozvíjela se ve starém Řecku, kde stát byla obec, nebo tedy město s pár tisíci obyvatel. Tam se dalo všelicos uhlídat, lidi se v podstatě znali navzájem, věděli na sebe kdeco. Taky se mi např. líbí jeden zajímavý mechanizmus, který měli přinejmenším v Athénách, tzv. ostrakizmus, kdy jednou do roka každý občan napsal na hliněný střep (ostrakón)jméno toho, o kom si myslel, že obci (státu) nejvíc uškodil, a ten, kdo získal nejvíc "hlasů" putoval na rok do vyhnanství, ať to byl kdo chtěl. A abych zůstal v Česku, ani každoroční vývoz 120 volů do Německa za sv. Václava by nebyl marný. I když mají Němci svých volů dost, a úbytek 120 bychom asi u nás nijak nezaznamenali[smích].
Leč vážně: Když mám jednou za 4 roky volit své "zástupce" do parlamentu, tak se nemůžu ubránit pocitu, že něco není v pořádku. Jak může jeden člověk zastupovat minimálně desetitisíce občanů, o kterých houby ví? Jak si může být tak jistý, že ví, jaké jsou jejich zájmy a potřeby? Tohle je fakt degenerace politiky, navíc, když si vezmete počet voličů, kteří jdou radši na zahrádku nebo do hospody, místo aby hráli v téhle frašce, tak vlastně jednu partaj může dostat k moci teoreticky i třeba jen 10% všech voličů. Kde je tady demokracie?
Nejlíp asi funguje ve Skandinávii, kde ji patrně zároveň se starými Řeky vymysleli, ale i tam je to dáno malým počtem obyvatel, a navíc tam funguje rozvinutá místní samospráva, takže v parlamentu se řeší jen ty opravdu celonárodní věci. Zatímco u nás by o každém pšouku na provincii pořád chtěli rozhodovat v Praze. Naši "volení zástupcové" se po zvolení opevní ve svém ghettu na Malé Straně, a minimálně 4 roky tam mají od voličů pokoj. Takže pro náš politický systém se krásně hodí, že naprosto zbyteční senátoři zasedají ironií osudu v konírně. Sice Valdštejnské, ale konírně[chechtot].

48920

13.4.2005 10:32

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

dub 193.?.?.?

Reakce na 48920

stále mě fascinue, jak lidi vidí vzor v řecké demokracii (o britské verzi nemluvě) a pak si ztěžují.
demokracie se totiž týkala jen několika málo procent tzv. svobodných občanů, ostatní byli otroci a žádná práva neměli.
a přesně tam jde dnešní společnost - několik málo procent svobodných a zbytek otroci bez práv.
takže na co si proboha všichni tak ztěžujou, když dostávají přesně to co tak moc chtějí a prosazují - tedy demokracii?

48962

13.4.2005 0:33

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Belveder pilsenaaa (zavináč) yahoo (tečka) com 64.?.?.?

Ja uz se nad nicim ani rozcilovat nemohu,vsechno je to podvod a lidi si na sebe bohuzel opet privedou velikou bidu a nouzi.V nedavne dobe jsme byli svedky hlubokeho smutku a respektu mnoha milionu vuci Janu Pavlu II.Rekl bych,ze jiste aspekty pohrebniho ritualu hranicili az s nabozenskym fanatismem,ale ze vsech tech ceremonii a vatikanskych zpravodajstvi se mi dostavalo porozumeni o tom,jak lide celeho sveta nesmirne touzi po nefalesnem,uprimnem a milujicim vudci,kterym Jan Pavel zajiste pro mnohe byl a nadale zustava.
Politici se pripravili o jakykoliv respekt vetsiny obcanu a nevidim na obzoru zadne positivni zmenu.

48927

13.4.2005 1:37

Kanadský premiér šlápl do výkalů

R. 24.?.?.?

My Battle With The Thought Police -
http://www.mises.org/story/1792

Democracy: The God that Failed:
http://www.mises.org/hoppeintro.asp

48939

13.4.2005 3:50

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 48939

Díky za skvělé odkazy. Doporučuji všem, kteří umějí anglicky. [smích]

48946

13.4.2005 10:43

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta 70.?.?.?

Reakce na 48939

Narazil profesor Hans Hoppe na politicky korektní pro-homosexuální lobby, nebo jde v jeho případě o záminku, odrážející masivnější tenze?

Vzhledem k tomu, že prof. Hoppe učí na univerzitě v Las Vegas nepřetržitě od roku 1986 (jak uvádí ve svém životopise), pochybuji, že by ojedinělý názor jednoho pro-homosexuálního studenta mohl vyvolat cirkus, o kterém se prof. Hoppe zmiňuje.

Kladu si spíše otázku, co vše bylo v onom citovaném textu zamlčeno. Odpověď na tuto otázku však nemám.

48965

13.4.2005 2:55

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Janek 24.?.?.?

Vzdycky jsem si myslel, ze demokracie by mela koncit na urovni obce, kde by si lide zvolili sveho zastupitele a tim by pro ne volba skoncila. Tito zastupitele by pak zvolili dalsi, rekneme na okresni urovni a pak uz by se treba volila samotna vlada a zadny parlament, mensi senat by mozna neskodil, ale jen jako poradni organ.
Toto usporadani vypada velice slibne, protoze by lide volili jen toho koho vsichni znaji, vedeli by jaky je to vyborny clovek nebo svine.
Jake vsak bylo me zdeseni, kdyz jsem videl v obecnich nebo komunalnich volbach jak si lide z nekterych i velmi malych obci zvolili ty nejvetsi svine ze sveho okoli, nad tim zustava rozum stat. Proto ani toto by zrejme nefungovalo.
Jedina rozumna moznost je asi navrat ke kralovstvi, kde by krale z pocatku volily stavy a kde by veskery majetek znovu patril krali, a lide by ho meli jen propujceny. Tak to totiz puvodne bylo a je to stale v lidskem podvedomi. Nanestesti toho zneuzili zidobolsevici, kteri na tuto strunu hrali a proto byl pri znarodnovani jen minimalni odpor. Svine ktera vas chce podvest, vam rika z 90 procent pravdu a pak vam s temi zbylymi 10 procenty pekne zatopi.
Je take si treba uvedomit prirozenou lidskou vlastnost, ktera cloveka nabada, aby volil slabe a mile vudce, protoze tam je vedsi nadeje, ze ten vudce toho po lidech nebude moc chtit. Proto zadny politik neopomene se ukazovat s kriplama na vozicku a ve vselijakych nadacich podporujicich ruznou spodinu spolecnosti. Jen v dobe nejtezsi, kdy uz jde vsem opravdu o holy zivot se pravi vudcove a velikani mohou dostat do vedeni. Pevne verim, ze cesti velikani jsou stale mezi nami!

48943

13.4.2005 8:32

Kanadský premiér šlápl do výkalů

TraTom 194.?.?.?

No já bych řekl, že volbou liberálů nebo nových demokratů šlápla do hovna celá Kanada.

No ale zvolili jste si je dobrovolně. Stejně jako my komunisty.

48955

13.4.2005 15:02

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Jindrich Hrdlicka 24.?.?.?

Dovolte mi podekovat znacce R-24 za vynikajici odkazy. Ikdyz se snazim zapomenout, clanek byl "deja vu " toho co ja jsem prozil jako ucitel v Kanade. Moje "stretnuti" s feminismem a pozdeji s komisarama skolske administrativy bylo rozdilne snad jenom v lokaci. A pak tady je jeste jedna vec kterou zavidim panu profesorovi v jeho boji za spravedlnost, lidi kteri nejsou tak strasne pasivni jako je vetsina kanadanu.

48972

13.4.2005 15:41

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Peter Veliky 205.?.?.?

Kanadska ekonomika a prestige slapla do hovna.
To co se deje v Torontu uz nezna meze. Dva pripady probirane tiskem a tak zvanou 'cernou kronikou' mi obzvlaste 'hnuli zluci'.
Cerna imigrantka, matka vice deti mela potize opakovane s uradem ochrany deti ponevadz se o ne nestarala. Jeden den se u jeji dveri ohlasila tahle agentura a sebrali deti do utulku, po tu dobu nez se vse vysetri. Cernoska matka ve vzteku (omylem) si myslela ze ji udala jeji sousedka. Vzala macetu (!) a vnikla nasilim do domu sousedky a zacala ji neuprosne sekat. Jeji sousedka prisla tak o obe ruce. Nevedeli bychom ze to byla cernoska ktera tak horlive mavala macetou, kdyby pak u soudu se nezminili ze pochazela s Jamajky.
Druhy pripad:
Matka jmenem 'De Silva' si odesla na tri dny tancovat 'Salsu' a pritom nechala doma bez pece male dite v kolebce. Byly 30 stupnove vedra a za dva dny dite ovsem umrelo.
Nikdy se tisk nezmini ze slo o imigranta/ku do te doby nez prijde k soudnimu jednani. National Post noviny najde ale cestu (mezi radky) jak to dat opatrne ctenarum vedet.
A jeste treti pripad k dobremu:
Otec (imigrant) se neshodl se svou zenou, vzal jejich dite petiletou holcicku do auta, vyjel na jeden z tech Torontskejch dalnicnich mostu /nadjezdu, shodil dite pres zabradli dolu na dalnici, kde auta projizdeli jedno za druhym a sam skocil za ni.
On neprezil a holcicka s tezkymi zranenimi skoncila ve spitale.
Jo, takovehle veci jsme v Kanadskych novinach necetli pred dvaceti - triceti lety.
Nemam nic proti politice Kanady (multikulturarismu), ale tu havet kterou sem pousteji (a eventualne jimi sponzorovane pribuzenstvo blizke i vzdalene) by meli vylifrovat postrkem ven. Muzeme se pak divit vzrustajici podpore pravicovych stran v zemich jako je Holandsko a Nemecko?

48974

13.4.2005 16:12

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 48974

..a vy si, Petre, myslite, ze kdyby byli u moci konzervativci, ze by vami zminene problemy zmizely, jak mavnutim kouzelneho proutku?
Jak moc se lisila imigracni politika konzervativcu od liberalu?
S konzervativci to slo z kopce, kdyz si zvolili pani Cambell, ale uprimne receno, stejne meli nahnuto.
Harper, kdyby nebyl politik, je mi vcelku sympaticky, ale ta jeho strana "spatlana" z Alliance a z Progesivni konzervativni strany neni pankanadska. Kdyz budou volby ted, snad ma v Ontariu sanci na par "zidlicek" navic, v Quebecu to bude Quebecky blok a zivot pujde dal.
Mate-li moznost sledovat komisi Gomery ve francouzstine, uzijte si, vypovidajici jsou arogantni a my vsichni jim jsme nekde....
Mate pravdu, jednomu se z toho dela zle od zaludku, jen si nejsem jista, jak jste si jisty vy, ze zmena strany nam nejak vyrazne pomuze.

48977

14.4.2005 2:03

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 48977

"Pani Ajo, mam zato, ze Quebec ma v urcite forme*

lepe fungujici demokracii nez Ontario ci zbytek Kanady. Problemem jsou federalni Liberalove, to je tak asi ta nejneproduktivnejsi organizace v dejinach zeme.

Kdyz jste se zminila o te 'spatlane' Konzervativni strane: mam za to, ze jeji predchudce, "Reform party" byla daleko lepsi organizace, ale bohuzel Quebecane nad ni ohrnovali nos. Neni mi presne jasne proc.

Nebyla to strana jen pro Zapadni Kanadu. Myslim,ze mohla prispet k podstatnemu oziveni a ozdraveni, kdyby se byla dokazala 'zprodejnit' prave v Quebecu.

49049

14.4.2005 15:10

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49049

>"Pani Ajo, mam zato, ze Quebec ma v urcite forme*
>
>lepe fungujici demokracii nez Ontario ci zbytek Kanady.
>Problemem jsou federalni Liberalove, to je tak asi ta
>nejneproduktivnejsi organizace v dejinach zeme.

Nevim, zda v Quebecu funguji lepe demokraticke procesy, ale kazdopadne se tahle provincie od ostatnich lisi.

>
>Kdyz jste se zminila o te 'spatlane' Konzervativni strane:
>mam za to, ze jeji predchudce, "Reform party" byla daleko
>lepsi organizace, ale bohuzel Quebecane nad ni ohrnovali
>nos. Neni mi presne jasne proc.

Quebec je naklonen vic do leva. K politice pristupuje spis "srdcem a dusi", nez pres vecne argumenty. Reformni strane (a hlavne sefovi) chybelo charisma.

>
>Nebyla to strana jen pro Zapadni Kanadu. Myslim,ze mohla
>prispet k podstatnemu oziveni a ozdraveni, kdyby se byla
>dokazala 'zprodejnit' prave v Quebecu.

49076

13.4.2005 16:25

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 206.?.?.?

Naprosto s vama souhlasim ze demokracie neni mozna, pouze v malych skupinkach. A nejen demokracie, jakekoliv zrizeni, jakakoliv ekonomika muze fungovat lepe a bez lumparen pouze v malem meritku, kde kazdy alespon neco vi o kazdem jinem clenu stejne skupiny. Anonymita umoznuje firmam PR potom vytvaret bachorky a iluze. Globalizace sveta je ta nejvetsi lumparna co jsem videl.
DiaGnostik

48978

13.4.2005 17:05

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Jindrich Hrdlicka 24.?.?.?

Souhlasim s pani Ajou. Politicke strany v Kanade se podle me rysuji asi takto. NDP jsou v podstate komunisti. Liberalove, socialisti a Konservativci jsou Liberalove.

Ted jsme tady v peknym pruseru. A dobre nam tak. Americani o nas rikaji, ze jsme jenom mexicani ve svetrech, americanky nas porazili v hokeji a v Brazilii koluje tenhle vtip:

Universitni vyzkum se snazil prijit na to jaky je rozdil soulozit s kanadankou a nebo mrtvou rybou. Bohuzel nedosli k zadnemu vysledku. Ze vsech tech dobrovolniku se nanasel jeden co by chtel soulozit s kanadankou.

48984

13.4.2005 19:54

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

dusan 70.?.?.?

Reakce na 48984

Universitni vyzkum se snazil prijit na to jaky je rozdil soulozit s kanadankou a nebo mrtvou rybou. Bohuzel nedosli k zadnemu vysledku. Ze vsech tech dobrovolniku se nanasel jeden co by chtel soulozit s kanadankou.

Jindrich Hrdlicka -- 24.?.?.?

Chudaci, nevi o co prichazeji.

49009

13.4.2005 17:38

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Peter Veliky 205.?.?.?

..a vy si, Petre, myslite, ze kdyby byli u moci konzervativci, ze by vami zminene problemy zmizely, jak mavnutim kouzelneho proutku?

Ne to si nemyslim. Mam ale nadeji, ze PC party budou prece o trochu vice vybiravejsi, koho prijmou do Kanady. Mam ale obavy ze uz je pozde. Ti 'budizknicemu' imigranti jsou zde uz zakotveni a nic je nedonuti aby se zrekli vsech tech vyhod co zde maji a odesli tam kam patri.
Nastesti ale neziji v Torontu, kde bych je musel potkavat na chodnicich a videt je vedle sebe na krizovatkach v autech.
Sledovala jste ten pribeh kterej se zde probiral u soudu Kanadskych Sikhu kteri dali bombu na letadlo, na kterem zahynulo pres 300 lidi? Nakonec je Kanadsky soud osvobodil, ponevadz svedkove z jejich rad zmenili vypovedi?
Slysela jste o tom Sikhovi, ktery dostal job u RCMP. Pozadoval privilige nosit turban ve sluzbe a vyhral to ! Jedna jejich sekta dokonce zadala aby mohli nosit sve tradicni dyky u pasu do skol!
Jak tohle dopadlo nevim.
Slysela jste o Karle Homolkove? Jak ta se z tech vrazd vyvlekla?
Urcite tenhle bordel v Cesku nemaji.

48988

13.4.2005 19:58

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 48988

Slysela, sledovala, Petre, jeste pridam ( o tom by mohl vedet Zdenek M., je to pripad z B.C.)
Otec Sikh ubodal k smrti vlastni dceru, protoze mela pritele z jine nabozenske skupiny. Podrobnosti vrazdy vas usetrim; policii sdelil, ze si ti dcera udelala sama.
A ted mi reknete, kdo je schopen s tim neco udelat?
P.S. Pokud se nepletu, opet se o zminenych dykach jedna.

49010

13.4.2005 17:56

Kanadský premiér šlápl do výkalů

zvedavej kluk 82.?.?.?

zajimave cteni o demokracii je od Milana Valacha na BL
http://blisty.cz/art/22910.html
http://blisty.cz/art/22640.html
http://blisty.cz/art/22480.html - tri nejzajimavejsi

jenom skoda ze neni na netu pristupna brozurka PŘÍMA DEMOKRACIE PRO ČESKOU REPUBLIKU - lze zakoupit na kosmas.cz coz je pro vetsinu ze zamori naprd

pdemokracie.ecn.cz

48993

13.4.2005 19:51

Kanadský premiér šlápl do výkalů

dusan 70.?.?.?

Jediná možnost jak se této mafie zbavit je rozdrobit státní útvary na malé státečky o 20-50 tisících lidí. Už jsme o tom ve Zvědavci psali. Ono to k tomu stejně směřuje. Ten dnešní systém je už velmi prohnilý, ale než se rozpadne, může to trvat ještě desítky let, protože ti, kteří jej vedou, se budou zuby nehty takovým změnám bránit.

XXXXXXXXXXXXXXXX

Asi pred 2 tydny jsem sedel s jednim huteritem na kave.
Je to zvlastni nabozenska skupina lidi, co presne dodr-
zuje "Svate pismo". Ziji v koloniich asi po 80 lidech.
Ten me rekl, ze jak je jich vic nez 80 tak se musi kolo-
nie rozdelit, protoze neni mozne, aby prezila.

49007

13.4.2005 20:05

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 49007

Dusane pises: ...musi se kolonie rozdelit, protoze neni mozne,aby prezila.

Toto je velice zajimavy nazor. Mozna ze i Canada by se mela rozdelit na "vychodni" a "zapadni" kolonie(nebo provincie?).
Urcite by to Canade prospelo. [smích]

49013

14.4.2005 1:42

Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Myslim, ze jsme tu ve vseobecnem lamentovani

zapomneli na predmet clanku. Ten hovoril v dlouhodobe a zazite vladni korupci ktera vysla ze snahy tzv. zachranovat Kanadu tim ji vlastne pomaha rozleptavat. Muj nazor je, ze pro obe(a je to tak, jsou tu dve)strany, Kanadu a Quebec by byla asi nejvhodnejsi forma tzv. "sovereignity association". Ten kdo byl v Quebeku a vsiml si jeho skutecne povahy vidi, ze to neni jen provincie, ale i svoje vlastni a odlisna zeme.

V porovnani ke Quebeku je Ontario jen radoby-americkym statem. Nema ani zdaleka ten 'charakter' ktery je v Quebeku ocividny a hmatatelne pritomny. A neminim tim jen stavebni ci historicke pamatky. Ani dokonce tu odlisnou rec. Mam tim namysli spolenske podvedomi, kulturu. Ta Ontariu schazi.

Ovsem s tim souvisejici uvaha by mohla byt, ze v pripade takoveho usporadani, jak popsano, by vlastne Kanada ztratila 'kanadu' A to neni prehnane, neb to co dava Kanade odlisny a unikatni charakter je prave ten Quebec.

49048

14.4.2005 16:01

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49048

>Myslim, ze jsme tu ve vseobecnem lamentovani
>
>zapomneli na predmet clanku. Ten hovoril v dlouhodobe a
>zazite vladni korupci ktera vysla ze snahy tzv. zachranovat
>Kanadu tim ji vlastne pomaha rozleptavat. Muj nazor je, ze
>pro obe(a je to tak, jsou tu dve)strany, Kanadu a Quebec by
>byla asi nejvhodnejsi forma tzv. "sovereignity association".
>Ten kdo byl v Quebeku a vsiml si jeho skutecne povahy vidi,
>ze to neni jen provincie, ale i svoje vlastni a odlisna
>zeme.

Z vas by meli suvereniste radost.[smích]
S touhle myslenkou sel do prvniho referenda uz Levesque.
Quebec by na jedne strane rad samostatny stat, na strane druhe se boji.
Mate pravdu, Quebec je "odlisny", proste historicky sel jinak.
Pri poslednim referendu byl zmatek i na zaklade nejasne polozene otazky.Lide meli dojem, ze se "osamostatni" (tj. nebudou platit dane do federalu), ale jinak zustane vse pri starem.

>
>V porovnani ke Quebeku je Ontario jen radoby-americkym
>statem. Nema ani zdaleka ten 'charakter' ktery je v Quebeku
>ocividny a hmatatelne pritomny. A neminim tim jen stavebni
>ci historicke pamatky. Ani dokonce tu odlisnou rec. Mam tim
>namysli spolenske podvedomi, kulturu. Ta Ontariu schazi.

>
>Ovsem s tim souvisejici uvaha by mohla byt, ze v pripade
>takoveho usporadani, jak popsano, by vlastne Kanada ztratila
>'kanadu' A to neni prehnane, neb to co dava Kanade odlisny a
>unikatni charakter je prave ten Quebec.

Vy mate ke Quebecu vyjimecne hezky vztah.

49078

15.4.2005 2:22

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49078

Mam Ajo a to hlavne z toho duvodu,

ze si cenim toho, ze jde o unikatni, svebytnou a velmi zivotaschopnou kulturu.

Jak by take bylo jinak mozne, aby nejakych 5milionu Franko-kanadanu prezilo proti prevaze 280milionu Anglosaxo-Cino-Germo-Ukraino-smesi? Musi v nich byt neco zvlastniho, nemam o tom pochyb. Kdyby to byli Cesi, uz by byli predelani na Tatary.

At uz jsou jacikoli nesnasim, kdyz jim nekdo nadava. To dokazi jen idioti. Sam nemam prilis v lasce lidi jako Bernard Landry, ale to jsou politici. A mimochodem, moje zena ani jina blizka osoba NENI z Quebeku.

49131

15.4.2005 3:26

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49131

To jste me potesil. Mate pravdu.
Jinak kazdy imigrant uz na letisti vedel, ze "quebecaci" jsou idioti.

49139

15.4.2005 5:02

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 49139


>Jinak kazdy imigrant uz na letisti vedel, ze "quebecaci"
>jsou idioti.

'sem to vedel uz v letadle

49142

15.4.2005 5:00

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 49131

> Kdyby to byli Cesi, uz by
>byli predelani na Tatary.

nejsem cesky nacionalista a ani dokonce cech (akorat byvaly stat. prisl.), ale podivej se trochu do historie.

49141

15.4.2005 13:19

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49141

A co ze, pan jest 'polak'?

A co ze mame v historii hledat, co jeste nezname, pane Sidonie? [smích]

49179

15.4.2005 14:30

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 49179

> A co ze, pan jest 'polak'?
>
>A co ze mame v historii hledat, co jeste nezname, pane
>Sidonie? [smích]


no Vy jeste asi mnoho. Mozna jste ji cetl zrovna tak nepozorne, jako ta jmena pod komentari.

49190

15.4.2005 2:35

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Zdenek M - Sidonius Zdenekm (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Jeden můj dřívější boss mi řekl o tom čím se liší kanaďan od američana.

"Kanaďan když dostane práci, třeba jako číšník v restauraci na malém městě, tak si řekne :"No těbůh, to jsem se dostal do pěkné prd...". Když tu práci dostane američan, tak si řekne :"Docela pěkná hospůdka, tady budu jednou dělat šéfa a bude to moje".

Taky proto je možná 80% byznysu v Kanadě vlastněno Američany. [oči v sloup]

49134

15.4.2005 9:52

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Drozda Václav v (tečka) drozda (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?

Žiji v České republice. Světem jsem moc necestoval. Zvědavec mě umožňuje podívat se jiným úhlem na život Čechů v cizině. Dosud jsem měl jiné názory na emigranty. Pozitivnější. Po přečtení většiny článků a diskuzí je pro mě zcela zřejmé, že nikde není život procházkou růžovou zahradou. Nejvíce mě zajímá asimilace lidí. Poznatky z vašich informací mě utvrdili v mém přesvědčení, že vyčleněním se z České republiky přestáváte být tzn."originálními Čechy". Můžete sto krát říkat jsem Čech, ale pro mne budete jen(nic ve zlém) "přicmrndálek originálních Čechů". Stejně tak zůstanete pro Kanaďany vždy jen "přicmrdálek originálních Kanaďanů". Nejlépším řešením by asi bylo bezvýhradně se asimilovat do národní komunity. Příspěvkem nechci někoho urazit, jen vyjadřuji svůj pohled. Možná i pro vás bude v něčem obohacujícím.

49160

15.4.2005 13:17

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49160

My jsme vsichni "pricmrndalkove" nekomu jinemu,

pane Drozda, pardon Vaclave. Nikdo z nas neni suverenem. Dale uvedomte si, ze vy v Cechach jste 'super-pricmrdalkove'. Chce to jen odvazny pohled na sebe a pozovnat se s jinymi. Obavam se, ze ceska svebytnost je minimalni, ne-li nulova.

Ti co odesli do jinych kraju prosli 'prackou' Vam tezko pochopitelnych rozmeru a sil. Ne, nebyli jsme docela blazni, ale blizko k tomu. Co me ale posiluje, je vedomi, ze to neni jen fenomen cesky, ale kazde jine narodnosti na tomto svete.

Vzpominam, ze kdyz jsem kdysi na zacatku slysel na ulici mluvit Portugalce, rekl hsem si:"...no kdyz tu oni mohou byt doma, proc ne ja?!". Svym zpusobem jsme se obohatili v tom(tedy, ne vsichni z nas), ze jsme si uvedomili rovnost s ostatnimi. Je-li nekdo pristehovalec z Afriky, Jizni Ameriky ci Ceska, je v mem mysleni vzajemne uplne rovny. Nikdo nema vetsi pravo byt 'vetsim kanadanem' nez ti druzi. Mame pouze pravo a moznost byt 'vetsimi lidmi'. Tak by se meli divat na svoji existenci i Cesi v Evrope.

49178

15.4.2005 13:46

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49160

> Žiji v České republice. Světem jsem moc necestoval.
>Zvědavec mě umožňuje podívat se jiným úhlem na život Čechů v
>cizině. Dosud jsem měl jiné názory na emigranty.
>Pozitivnější. Po přečtení většiny článků a diskuzí je pro mě
>zcela zřejmé, že nikde není život procházkou růžovou
>zahradou. Nejvíce mě zajímá asimilace lidí. Poznatky z
>vašich informací mě utvrdili v mém přesvědčení, že
>vyčleněním se z České republiky přestáváte být
>tzn."originálními Čechy".

Odchodem z Ceskoslovenska se vytraci jakasi kontinuita, ale proc prestavame byt originalnimi Cechy ci Slovaky a Moravaky?

Můžete sto krát říkat jsem Čech,
>ale pro mne budete jen(nic ve zlém) "přicmrndálek
>originálních Čechů".

Jakpak se takove pricmrdalkovani projevuje? Cim se, podle vas, lisi "originalni Cech" od "emigrovaneho Cecha"?
Mam neprijemny pocit, ze tomu davate pejorativni konotaci. Mylim se?

Stejně tak zůstanete pro Kanaďany vždy
>jen "přicmrdálek originálních Kanaďanů".

Kdyz prijmu vasi teorii, (ktera mi neni moc jasna), byl kazdy Kanadan nekdy pricmrndalek. Jaky originalni Kandan? Kazdy sem, krome puvodnich Indianu, prisel odnekud. Pravda je, ze tu pricmrndava uz po nekolik generaci.

Nejlépším řešením
>by asi bylo bezvýhradně se asimilovat do národní komunity.
>Příspěvkem nechci někoho urazit, jen vyjadřuji svůj pohled.
>Možná i pro vás bude v něčem obohacujícím.

Myslite prizpusobit se a nebo skutecnou a totalni asimilaci?

49181

16.4.2005 9:21

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Zdenek M - Sidonius ZdenekM (zavináč) Primus (tečka) ca 216.?.?.?

Reakce na 49160

Můžete sto krát říkat jsem Čech,
>ale pro mne budete jen(nic ve zlém) "přicmrndálek
>originálních Čechů". Stejně tak zůstanete pro Kanaďany vždy
>jen "přicmrdálek originálních Kanaďanů".

To jaký máte názor, je asi názor velké části českých "vlastenců", ale řekl byste tohle taky o Komenském, Smetanovi, Dvořákovi, Masarykovi, Voskovcovi a spoustě dalších, kteří také opustili svou vlast ? I když jste to řekl s malou nadsázkou, a pak jste se později "chytl za nos", přece jen je to asi (bohužel) Vaše i mnohých jiných přesvědčení. A když se nad tím zamyslím, proč tomu tak je, tak mě nic jiného nenapadá, než obyčejná, česká závist. Tady kde žiju, je spousta lidí z celého světa, když vynechám asiaty (těch je nejvíc), tak asi opravdu jediní, kdo mají takové "milé a přející" bývalé spoluobčany, jsou Češi. Sám jste si dal ten "punc" toho "všeznalého" čecha, který ale těžce nese, že sousedovi se rodí větší brambory. Kdyby ti Češi takoví nebyli, tak na tom mohli být daleko líp, ale je to jen kdyby ...

49288

15.4.2005 20:16

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Drozda Václav v (tečka) drozda (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?

Pánové a dámy,
já jsem úmyslně volil trochu expresivní termíny proto, abych jsem si trochu "píchnul" do vosího hnízda. Z vašich diskuzních příspěvků jakoby se vytrácela "česká hospoda". Je vidět, že se moc nestýkáte u piva. Kdybych nečetl vaše diskuze, nikdy bych jsem se nedozvěděl reálnou skutečnost. U nás to jistě také už není vše košer, ale když zajdu do kterékoliv hospody, vždy se cítím během chvilky jako mezi svými.Jsou u vás také štamgasti? Nemyslete si, že jsem pijan, to ne, ale takový "hospodský šumot" člověka rozehřeje.
Druhým negativem, který mě trápí je vaše ingnorace k tomuto webu. Jako by jste si raději všichni nechali vrtat koleno, než by jste přispěli malou částkou na tento web. Vždyť je to děláno pro vás. Dovedete si představit, jak by byl "Zvědavec" hezký, kdyby webmaster měl finanční prostředky? Vždyť by do něho mohl vložit tolik zajímavých informací, kde, co, kdy, jak apod. Jistě by jste i vy mohli poslat obrázek o zajímavosti z vašeho okolí apod. Když jsem prvně navštívil tento web, surfoval jsem na něm mnoho hodin. A hned jsem bez jakýkoliv úmyslů poslal 200Kč, protože vím, že je potřebuje. Najde se mezi vámi "Kanaďany" někdo, kdo by se mohl angažovat? Není to hezké, když webmaster prosí o pomoc. Pak to vypadá,že na tom chce vydělávat. Já mám také web a tak vím, jak leze do peněz.


49229

16.4.2005 0:57

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 49229

Vazeny pane Drozda, "pichejte si" do vosiho hnizda tam u vas v hospode a nechte nas "canadany" na pokoji.
Mimochodem, kazdy v Cechach nadava jak je tam draho, ale do te hospody na pivo zi zajde vzdy.

49253

16.4.2005 9:04

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Drozda v (tečka) drozda (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 49253

Jestli jsem se Vás dotknul,omlouvám se. Když jsem po patnácti létech navštívil své rodilé městečko, došlo mi, že jsem se "rodákům odcizil". V Praze jsem více méně také ne u svých. Takže jsem vlastně jakýsi tuzemský přicmrndálek. Tolik na vysvětlenou.

49286

16.4.2005 3:10

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

zap 65.?.?.?

Reakce na 49229

No prosim pane Drozda, Vaclav,

i Vy mate pravo rici "Ich bin ein Kanadische!" a dolozit to Vasim vitanym prizpevkem. Radit je staro-cesky prezitek, ktery se v Kanade moc nevede. Nejlepsi radou je nechat usudek na lidech samych.

Jinak ale, hospod nam tu schazi. Prijd'te a zaved'te jich par. Budeme Vam vdecni! [mrknutí jedním okem]

49265

16.4.2005 15:52

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Jindrich Hrdlicka jhrdlicka (zavináč) cogeco (tečka) ca 24.?.?.?

Pekne jste to napsal, pane Drozda a taky hned se do vas dali ti nepodepsany virtualni srabove od A(aja) az do Zed(zap). Vase tema " cesi a nebo necesi" je zajimave, a odpoved se asi bude lisit na pocitu kazdeho jednotlivce. Podle me, Cesi ziji v Cechach. Ti ostatni jsou mozna puvodem cesi, ale ted jim muzeme rikat VC, virtualni cesi.
Co se tyce Kanady, mame tady spoustu krizi. Ta nejvetsi je a kterou asi trpi znacna vetsina kanadanu je tak zvana krize identity. Situace se jeste vic zkomplikovala kdyz minister kultury prohlasil, ze v Kanade neni jedna officielni kultura kanadska. Kazda pry ma byt rozeznana stejne. Tak. A k tomu navic jsme nikdy nemeli Den Nezavislosti. A tak Kanada je vlastne ten nejvetsi hotel na svete. A vsichni v nem zijeme, ne ale na stejnem poschodi.
A zato ze jste nebyl korektni se neomlouvejte. A pichejte dal.

Vas J.K. Hrdlicka

49310

16.4.2005 17:16

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49310

>Pekne jste to napsal, pane Drozda a taky hned se do vas dali
>ti nepodepsany virtualni srabove od A(aja) az do Zed(zap).
>Vase tema " cesi a nebo necesi" je zajimave, a odpoved se
>asi bude lisit na pocitu kazdeho jednotlivce. Podle me, Cesi
>ziji v Cechach. Ti ostatni jsou mozna puvodem cesi, ale ted
>jim muzeme rikat VC, virtualni cesi.

>Co se tyce Kanady, mame tady spoustu krizi. Ta nejvetsi je
>a kterou asi trpi znacna vetsina kanadanu je tak zvana krize
>identity. Situace se jeste vic zkomplikovala kdyz minister
>kultury prohlasil, ze v Kanade neni jedna officielni kultura
>kanadska. Kazda pry ma byt rozeznana stejne. Tak. A k tomu
>navic jsme nikdy nemeli Den Nezavislosti. A tak Kanada je
>vlastne ten nejvetsi hotel na svete. A vsichni v nem zijeme,
>ne ale na stejnem poschodi.

>A zato ze jste nebyl korektni se neomlouvejte. A pichejte
>dal.

>
>Vas J.K. Hrdlicka

Pane Hrdlicko, doufam, ze pripustite, ze i pres to, ze zijeme na jednom poschodi, muzeme mit rozdilne nazory, diskutovat, nesouhlasit, ptat se. Pokud jste se mnou v tomhle zajedno, pak nevim, proc reakci na prispevek pana Drozda klasifikujete jako "dali se do vas".
Zdravi vas virtualni srab Aja

49320

16.4.2005 18:14

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Drozda Václav v (tečka) drozda (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 49310

Zdravím, pane Hrdlička.
....Podle me, Cesi ziji v Cechach. Ti ostatni jsou mozna puvodem cesi, ale ted jim muzeme rikat VC, virtualni cesi....
Přesně jste to vyjádřil,takhle jsem to měl napsat.Vaše odpověď mě v několika větách objasňuje základní poentu krajanů. Děkuji za to.

49327

17.4.2005 8:36

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Alžběta alzbeta2099 (zavináč) centrum (tečka) cz 70.?.?.?

Reakce na 49310


>v Kanade neni jedna officielni kultura
>kanadska. Kazda pry ma byt rozeznana stejne. Tak. A k tomu
>navic jsme nikdy nemeli Den Nezavislosti. A tak Kanada je
>vlastne ten nejvetsi hotel na svete. A vsichni v nem zijeme,
>ne ale na stejnem poschodi.

Tak nevím, pane Hrdličko, jestli nakonec neznám úplně jinou Kanadu, než ten váš ministr kultury.

Podotýkám, že moje znalosti se omezují na Kanadu západní, resp. na BC a na Albertu.

Podle mých dosavadních zkušeností jsou v Kanadě bezvýhradně happy zejména Kanaďané. Kanaďané jsou ti, co se v Kanadě narodili, nebo co si Kanadu dobrovolně a svobodně zvolili - např. z důvodu sňatku.

Ekonomické a politické uprchlíky, kteří by byli v Kanadě bezvýhradně happy, jem dosud nepotkala, a to ani mezi českými emigranty, vyzbrojenými kanadským pasem.

Společným znakem těch Kanaďanů, co jsem zatím shledala jako bezváhradně happy ze svého života v Kanadě, je křesťanství a užívání angličtiny jako hlavního jazyka. To také pokládám za společný znak kultury kanadské, ať si už ten vás ministr kultury říká co chce.

Zbývající Kanaďané, jak jsem už poznamenala, nejsou v Kanadě podle mých pozorování happy, a obvykle dělají co mohou, aby se po nashromáždění pár dolarů z Kanady odstěhovali někam, kde budou trpět méně. Třeba do Sýrie, do Jižní Koreje, nebo do Čech.

Kdybych snad někdy v budoucnu žila v Kanadě dlouhodoběji, asi bych takovýmto nešťastným Kanaďanům pohladila letadlo, a popřála good riddance.

49408

17.4.2005 23:16

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 129.?.?.?

Reakce na 49310

>Pekne jste to napsal, pane Drozda
jste napsal p. Hrdlicka
ale vsimnul jste si taky, ze pan Drozd kritizoval
>Jako by jste si raději všichni nechali vrtat koleno, než by jste >přispěli malou částkou na tento web. Vždyť je to děláno pro vás.

Prispel jste na zvedavce?

49466

17.4.2005 16:34

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Jindrich Hrdlicka 24.?.?.?

Jednou jste napsala pani Ajo, ze nez by jste se podepsala tak radeji nebudete psat. A protoze pisete dobre, nepodepisujte se. Pan Stwora sice jednou napsal, ze kdyz se neumite poradne podepsat tak "jenom tak placate", ale asi musel tenhle nazor zmnenit. Pro me je to otazka eticka.
Pani Alzbeto, vsichni jsme "vezni nasich zkusenosti " A ty pak ovlivni nase nazory. Diky za Vas.



Jindrich Hrdlicka

49431

17.4.2005 17:44

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Aja 24.?.?.?

Reakce na 49431

>Jednou jste napsala pani Ajo, ze nez by jste se podepsala
>tak radeji nebudete psat. A protoze pisete dobre,
>nepodepisujte se. Pan Stwora sice jednou napsal, ze kdyz se
>neumite poradne podepsat tak "jenom tak placate", ale asi
>musel tenhle nazor zmnenit. Pro me je to otazka eticka.

>Pani Alzbeto, vsichni jsme "vezni nasich zkusenosti " A ty
>pak ovlivni nase nazory. Diky za Vas.

>
>
>
>Jindrich Hrdlick

Pane Hrdlicko, ja vam neupiram pravo na to, abyste " me nemel rad, protoze pouzivam nick". Mne se pouze nelibi, ze toho zneuzivate "jako argumentace".
Jak se tu casto navrhuje, muzete me placani necist( pokud me povazujete za neetickou, vrele vam toto reseni doporucuji) a pan Stwora me muze vyhodit.
Nehodlam uz nic kolem duvodu me anonymity vysvetlovat (uz jsem to tu udelala mnohokrat).
Pokud chcete byt dusledny, podivejte se, kolik "clanku" uvedenych k diskuzi je psano pod pseudonymem. Rusi vas, ze pan Kral, neni pan Kral? Chtela jsem uvest jeste par prikladu z literatury, ale rozmyslela jsem si to, mohl byste se domnivat, ze se chci radit nekam, kam samozrejme nepatrim.
XXX virtuelni srab

49440

17.4.2005 18:35

RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 49431

Ja si nemyslim, ze kdyz se nekdo pod svuj clanek nepodepise, ze je to spatne. Nekdo se muze podepsat jako "Honza", ale jeho jmeno muze byt uplne jine. Jak pan Stwora muze vedet, jestli to je nekoho prave jmeno?
Nejdulezitejsi je, co lide pisi. Proc napriklad ja sem pisu je z toho duvodu, abych si trochu pripominal cestinu. Jednou jsem to tu uz psal(jsem zenat s canadankou), cili jak doma tak i v praci mluvim jen a jen anglicky.
Vim to sam, ze nejsem zadny spisovatel(to vedi i ctenari ZVEDAVCE), ale rad pisi, cili sem pridavam take nejake ty prispevky, tak jako kazdy jiny.

49442

17.4.2005 16:58

Kanadský premiér šlápl do výkalů

Martin 193.?.?.?

hmm, jsou lidi, co budou nešťastní všude (a hodně je takovejch lidí), to nemá co dělat s čechama nebo kanaďanama

49433

Příspěvků: 69

12.04. 18:55 P.L.  Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 20:39  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 22:22 Karel z Čech  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 09:58 Copaallegro  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 18:55 Petge  Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 19:21 Peter Veliky  Kanadsky obcan slapl do poradnejch hoven !
14.04. 00:26 zap  RE: Kanadsky obcan slapl do poradnejch hoven !
12.04. 21:23 Emma Bovary  Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 22:01 zdenek  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 23:19 68  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 21:40 Peter Veliky  V Kanadě bych taky volila liberály ...
14.04. 13:08 P.Peshmerga  RE: V Kanadě bych taky volila liberály ...
12.04. 21:55 zdenek  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 11:20 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 18:43 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 19:52 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 20:41 Karel z Čech  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 21:08 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 22:05 Ruda  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 22:19 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 01:28 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 00:55 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
12.04. 23:18 abel  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 10:32 dub  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 00:33 Belveder  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 01:37 R.  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 03:50 Vladimír Stwora  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 10:43 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 02:55 Janek  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 08:32 TraTom  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 15:02 Jindrich Hrdlicka  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 15:41 Peter Veliky  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 16:12 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 02:03 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 15:10 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 16:25  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 17:05 Jindrich Hrdlicka  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 19:54 dusan  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 17:38 Peter Veliky  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 19:58 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 17:56 zvedavej kluk  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 19:51 dusan  Kanadský premiér šlápl do výkalů
13.04. 20:05 Ruda  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 01:42 zap  Kanadský premiér šlápl do výkalů
14.04. 16:01 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 02:22 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 03:26 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 05:02 zdenek  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 05:00 zdenek  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 13:19 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 14:30 zdenek  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 02:35 Zdenek M - Sidonius  Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 09:52 Drozda Václav  Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 13:17 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 13:46 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 09:21 Zdenek M - Sidonius  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
15.04. 20:16 Drozda Václav  Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 00:57 Ruda  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 09:04 Drozda  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 03:10 zap  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 15:52 Jindrich Hrdlicka  Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 17:16 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
16.04. 18:14 Drozda Václav  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 08:36 Alžběta  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 23:16  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 16:34 Jindrich Hrdlicka  Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 17:44 Aja  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 18:35 Ruda  RE: Kanadský premiér šlápl do výkalů
17.04. 16:58 Martin  Kanadský premiér šlápl do výkalů

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 32 čtenářů částkou 8 801 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Nejnovější dezinformace....08.04.20 18:10 Česká republika 4

Hamáček chroptí blahem: asi se podaří prosadit 10 tisíc pokuty vybírané mestapem a policií08.04.20 17:36 Česká republika 8

Pandemie povzbudila plány na budování vysokorychlostních sítí 5G08.04.20 12:13 Neurčeno 0

Revoluce nese smrt?08.04.20 09:26 Neurčeno 4

Ve Španělsku se policie vymkla kontrole07.04.20 21:40 Španělsko 5

Zemřela novinářka Tereza Spencerová07.04.20 18:12 Česká republika 4

Trump potvrdil právo USA na těžbu přírodních zdrojů na Měsíci07.04.20 14:18 USA 4

Pokuta 25 tisíc korun za bezdůvodnou jízdu autem během epidemie?07.04.20 13:51 Austrálie 4

Bill Gates: “Bez očkování proti COVID-19 nikdo nesmí za hranice ani sehnat práci”07.04.20 07:56 USA 5

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 5

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 9

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 8

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 7

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 5

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
24,98 Kč
Euro
27,15 Kč
Libra
30,97 Kč
Kanadský dolar
17,81 Kč
Australský dolar
15,58 Kč
Švýcarský frank
25,71 Kč
100 japonských jenů
22,92 Kč
Čínský juan
3,54 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
33,29 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 195,22 Kč
1 unce stříbra
376,88 Kč
Bitcoin
182 129,21 Kč

Poslední aktualizace: 9.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 602