Diskuze k článku

Jak jsi mohl ...?

Příspěvků 53

27.1.2005 5:04

Jak jsi mohl ...?

Jitka 199.?.?.?

Díky za článek...brečím tu po jeho přečtení jak želva [pláč]

41578

27.1.2005 5:13

Jak jsi mohl ...?

hugo fibiger (zavináč) seznam (tečka) cz 83.?.?.?

Nevehnala... [pláč] Paaan je jiste, koneckoncu, pokorny krestan (stejne jako ona mila pani se strikackou) a moc dobre vi, ze ten Jeho Stvoritel neprijima do sve naruce ni hovad, ni zvere dive, neb jejich neni jest Kralovstvi nebeske... Snad historie znali s nostalgii vzpomenou, ze se dokonce (a neni to az tak uplne davno) vedly spory, zda Buh prijme na nebesa ona stvoreni tmave pleti, jez tak pitoreskne v te dobe "pripominali" lidi... Ja Vam na Boha a Kralovstvi nebeske a "...na lepší místo, kde psa nebudou ignorovat, týrat ani zanedbávat, a kde se nebude muset bránit." prdim! Konecne, kdo vi, zda onen "Jak jsi mohl..." nebyl prave a predevsim pokornym krestanem, jenz pouze ctil Slovo Bozi a tak si s hovadem bozim hlavu nelamal... Moje bila boxerka Anezka ma nastesti me... Nejsem krestan, jsem hnusny a Bohem zatraceny ateista bez posmrtnych ambici, a tak se nemusi bat, ze se na ni vykaslu...

41579

27.1.2005 7:30

Jak jsi mohl ...?

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Tedy, doják je to slušný. Z toho lze vidět, že pro tohoto pána (majitele fenky) nebylo jeho zvíře členem rodiny. Stěhovali se do bytu, kde nemohli mít psa. Snad nebylo takovým problémem najít byt, kde by to nevadilo. Mimochodem, najde se zde někdo, kdo má přehled o fungování psích útulků v jů! es! ej!, hlavně pokud jde o maximální dobu přechovávání zvířat, než budou utracena?

41593

27.1.2005 8:27

Jak jsi mohl ...?

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 62.?.?.?

Veľmi smutné, ako všetko, čo s nechcenými zvieratami súvisí.
"Pán" majiteľ fenky sa spametá asi len vtedy, keď to isté urobia s ním jeho vlastné deti.
Pripomína mi to rozprávku o Popoluške, lenže bohužial neprišiel princ, ktorý by ju zachránil.

41600

27.1.2005 9:15

Jak jsi mohl ...?

kavol 193.?.?.?

Mno, docela by mě zajímalo, jak to ve skutečnosti s tou psí věrností je ... mám pocit, že u některých platí "páníček je ten, kdo mi dá nažrat" [oči v sloup]

p.s. jinak nic proti článku [mrknutí jedním okem]

41604

27.1.2005 11:30

Jak jsi mohl ...?

niraj 80.?.?.?

Článek mi vehnal slzy do očí, to přiznám.
Je skvěle napsaný a já osobně jej chápu nejen ve smyslu veterinárním.
Lepší metaforu pro zamilovaného asi těžko najdeš[smích]
Nechci toho, koho miluji, nechat trápit, nezapomenu na něj, to NEJDE!!.

41610

27.1.2005 12:20

Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Předpokládám, že autor po dopsání článku a po zamáčknutí poslední sly sedl k obědu, kde dostal na talíř maso kravičky, která také láskyplně orala pole, dávala lidem s láskou mlíčko, byla ochotna se pro ně obětovat a vždy radostně vrtěla ocasem, když ji šli vykartáčovat...

Napište podobný článek o koníčcích, kravičkách a ovečkách. Ale pokud vezmete do úst kousek masa, nerozlišujte, jestli je z kravičky, prasátka, koníka nebo pejska.

Útulky, kde bez větších problémů žijí "vyvolená" zvířátka a osudy opuštěných zvířátek vhánějí lidem slzy do očí. Ale dětské "útulky" a příběhy opuštěných dětí nechávají dnešní společnost chladné. Zvláštní společnost...

41614

27.1.2005 15:54

RE: Jak jsi mohl ...?

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 41614

>
>Napište podobný článek o koníčcích, kravičkách a ovečkách.
>Ale pokud vezmete do úst kousek masa, nerozlišujte, jestli
>je z kravičky, prasátka, koníka nebo pejska.

ja to treba rozlisuji, pejsky a prasatka nejim

>
>Útulky, kde bez větších problémů žijí "vyvolená" zvířátka a
>osudy opuštěných zvířátek vhánějí lidem slzy do očí. Ale
>dětské "útulky" a příběhy opuštěných dětí nechávají dnešní
>společnost chladné. Zvláštní společnost...

proc zase menite tema, pochopil jste vubec o cem ten clanek je ?

41641

27.1.2005 16:08

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41641

pochopil jste vubec o cem ten clanek je ?
Obávám se, že ten článek chápu víc, než jeho autor. V dnešní, nenávistí, zlobou a násilím oplyvající společnosti lidem chybí láska, přátelství, pohlazení na duši a věrnost - a místo aby svou lásku věnovali lidem a zejména dětem ji věnují zvířatům, které mohou vlastnit a které budou vždy radostně vrtět ocasem, když páníček přijde domů - na rozdíl od lidí, které vlasnit nemůžeme a jejichž vděk kvůli vzdálenosti, která nás dělí, ani nemusíme zaznamenat.

41642

27.1.2005 16:29

RE: Jak jsi mohl ...?

Aja 24.?.?.?

Reakce na 41642

Obávám se, že ten článek chápu víc, než jeho autor. V dnešní, nenávistí, zlobou a násilím oplyvající společnosti lidem chybí láska, přátelství, pohlazení na duši a věrnost - a místo aby svou lásku věnovali lidem a zejména dětem ji věnují zvířatům, které mohou vlastnit a které budou vždy radostně vrtět ocasem, když páníček přijde domů - na rozdíl od lidí, které vlasnit nemůžeme a jejichž vděk kvůli vzdálenosti, která nás dělí, ani nemusíme zaznamenat.

...no a ted to zase nechapu ja. Ten pan opustil psa z "lasky" ke sve zene, detem a novemu bydleni.
Tedy, vy s jeho jednanim souhlasite, a jak to tak vidim, uz se tesite, ze dotycny pan posle usetrene penize za krmeni pro psa na dobrocinne ucely (moc na to nespolehejte, clovek, ktery se takhle zachova ke zvireti, nebude mit ani moc pochopeni pro utrpeni lidi).



41644

27.1.2005 17:07

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41644

Vážená paní Ajo,
trochu překrucujete význam mých slov. Ten příběh je vymyšlený. Ale ikdyby byl pravdivý, nesoudil bych toho člověka, proto to, co udělal, protože neznám všechny okolnosti, které ho k tomu vedly. Nevím jestli měl jinou možnost, nebo jestli jen ochladl jeho cit k jeho psovi.

Pouze se pozastavuji nad tím, jak je dnes rozšířená bezbřehá láska a souctit ke zvířatům určitého zvoleného druhu - psa si ceníme po svých dětech snad ze všeho nejvíce a každá jeho nemoc nám dělá starosti a vhání slzy do očí...

...ale útulky s opuštěnými, nechtěnými dětmi, sirotky AIDS, tábory dětí, které nemají ani pitnou vodu, děti, které musí prostituovat, aby měly co jíst nás nechávají naprosto chladnými a nikdo nad nimi neukápne ani slzu.

Kolik prostředků věnujeme na očkování a léky pro pejsky a kočičky a na jejich šampónky, mašličky, oblečky, hračky... a kolik věnujeme na očkování a léky pro děti, kterým mohou zachránit život?

Na světě umírají zbytečně denně desetitisíce dětí. S nikým to nehne. Ale když nám onemocní pes, tak nám může žalem prasknout srdce. Vám to přijde správné, normální?

Kdyby dostali opuštěné a nemocné děti takovou péči, jakou dostávají opuštění pejskové a kočičky v západní civilizaci, bylo by na světě mnohem méně bolesti, méně pláče, méně slz.

41646

27.1.2005 20:37

RE: Jak jsi mohl ...?

Aja 24.?.?.?

Reakce na 41646

Vážená paní Ajo,
trochu překrucujete význam mých slov. Ten příběh je vymyšlený. Ale ikdyby byl pravdivý, nesoudil bych toho člověka, proto to, co udělal, protože neznám všechny okolnosti, které ho k tomu vedly. Nevím jestli měl jinou možnost, nebo jestli jen ochladl jeho cit k jeho psovi


Ale jiste, ze je vymysleny(a my jsem tu od toho, abychom rozebirali "co tim chtel basnik rict"[mrknutí jedním okem], soudila bych, ze autor je zastancem slusneho zachazeni se zviraty.

41665

28.1.2005 6:21

RE: Jak jsi mohl ...?

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 41646

>Na světě umírají zbytečně denně desetitisíce dětí. S nikým
>to nehne. Ale když nám onemocní pes, tak nám může žalem
>prasknout srdce. Vám to přijde správné, normální?

>Kdyby dostali opuštěné a nemocné děti takovou péči, jakou
>dostávají opuštění pejskové a kočičky v západní civilizaci,
-----------------------------------------------------------------
Člověče nešťastná, uvědomil jste si vůbec někdy, co by se stalo, kdyby se všem tvorům, co se kdy narodí, podařilom přežít ? Mám na mysli lidské tvory. Již teď je nás přes 6 miliard a když se podíváte kde je ta největší populace, tak Vám taky hned musí dojít, že je tam taky nejvyšší úmrtnost a proč. V prvé řadě naučte ty lidi tomu, aby se dokázali sami o sebe postaratm, i o své potomky, jako to dělají už dlouhá léta jinde, . Vidíte snad někde v Evropě, nebo v Americe, že by rodina měla "běžně" sedm, či osm dětí ? Vyjímky jsou, ale to není pravidlem, asi proto, že tihle lidé mají zodpovědnost k těm svým potomkům, aby jim poskytli nejenom ten ubohý žvanec, o který tady pořád loudíte.

41709

28.1.2005 6:27

RE: Jak jsi mohl ...?

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 41646

Tihle lidé se naučili spoustu různých činností, řemesel, řádů, pracovitosti, prostě se dovedou o sebe postarat. Na co to chcete svádět u těch druhých, kde jsou mnohdy ještě ve feudalismu ? My jsme taky součást přírody a tak to musíte i brát. Není to přesně zákon džunle, ale někdy to k ní není daleko. S Vaším přístupem, jak chcete všechny makrmit, mi připomínáte toho "ukřižovaného", ale spíš blouznivce. Kdyby se to podařilo, jak si přejete Vy, tak už několik tisíc let je na zemi hladomor a přelidnění. Nejsem zastáncem tvrdého kapitalistického systému, ale myslím, že doposud nikdo nic lepšího nevymyslel, nebo snad máte něco v rukávě ? Ale jenom ne ty Vaše dotace pro hladové děti, ty dotace by měly být především pro vzdělání a zlepšení životních podmínek, těch postižených. Jenom nevím, jak přimět některé hamouny k umírněnosti, aby tolik netoužili po mamonu, vždyť tolik přece nepotřebují. Taky mě to přijde divné, že někdo se válí v milionech o spousty dalších neví, jestli si má koupit radši boty, nebo košili. Teď jsem asi příliš sociální. Aby se někteří "gold diggers" nenaštvali. Tož "Milujte se, množte se !" ...

41712

28.1.2005 15:16

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41712

Vážený pane Zdeňku,
nedávno jsem se byl podívat na matričním úřadě a zjistil jsem podivnou věc. Ještě naše prababičky mívaly kolem šetsi, sedmi dětí, ale asi do 5 let dvě ze tří dětí zemřelo na psotník nebo podobné choroby. A víte, co se stalo s naší civilizací, když lékařská věda způsobila, že se 99,9% dětí dožije dospělosti? Je nás tu přelidněno tolik, že umíráme hlady? Ne. Právě naopak. Vymíráme, protože máme málo dětí.

V prvé řadě naučte ty lidi tomu, aby se dokázali sami o sebe postaratm, i o své potomky, jako to dělají už dlouhá léta jinde.
Podle vyprávění z prví ruky vím, že například rodiny v Africe se o své děti starají s mnohem větší péčí než tomu je jinde. Ale pokud přijde sucho, neúroda, válka, AIDS, cholera, tak těžko můžete lidem vyčítat, že je to z jejich nedostatku péče.

S Vaším přístupem, jak chcete všechny makrmit, mi připomínáte toho "ukřižovaného", ale spíš blouznivce.
Tohle nevysvětlujte mně, ale té matce, co jí umírá díte na choleru. A modlete se, abyste si ani nikdy nepředstavil, jak se taková matka musí při tom cítit.

41748

28.1.2005 15:26

RE: Jak jsi mohl ...?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 41748

Držte se tématu. To, co tu neustále vkládáte, je mimo mísu. Ten článek není o hladovějících dětech.

41749

28.1.2005 15:53

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41748

>
>S Vaším přístupem, jak chcete všechny makrmit, mi
>připomínáte toho "ukřižovaného", ale spíš blouznivce.

>Tohle nevysvětlujte mně, ale té matce, co jí umírá díte na
>choleru. A modlete se, abyste si ani nikdy nepředstavil, jak
>se taková matka musí při tom cítit.

Proč Vlado té matce? Ona tady přece neopruzuje neustálým omíláním, že nám jsou bližší naši domácí mazlíčci, než její děti. Ta matka žádné vysvětlení nežádá.

Konečně jistě znáte pořekadlo : Co je doma, to se počítá.

Omlouvám se vám za přílišnou tvrdost a cynismus, ale ono na vás patrně nic jiného nebude působit.

41751

28.1.2005 16:12

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 203.?.?.?

Reakce na 41751

Ale právě ten cynismus je cíl mého snaží, abych od vás slyšel.

Nyní, když jste jej přiznal, již nemám co víc bych k tomu řekl.

41752

28.1.2005 21:29

RE: Jak jsi mohl ...?

Lev 82.?.?.?

Reakce na 41712

Sakrys Zdenku Matousku, palec nahoru ! To, co jste napsal, je velmi rozumne, skutecne ! Mate me sympatie. [smích]

41775

28.1.2005 22:59

RE: Jak jsi mohl ...?

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 41775

Pane LEV, to co pan Zdenek napsal, tak mysli vsichni
intelektualove.

41782

28.1.2005 8:07

RE: Jak jsi mohl ...?

JARKA 160.?.?.?

Reakce na 41646

Pane Vlado, musim reagovat na vas prispevek. Nevim, jak to vypada s detskymi domovy v USA, ale mohu vam aspon trosku nastinit, jak to vypada v Cesku.U nas jsou detske domovy /nikoliv utulky pro deti/ a v detskych domovech je o deti dobre postarano, co se tyka jidla, osaceni a v neposledni rade ockovani.Ac se sestry, nebo tety staraji o deti co nejlepe, rodinu a lasku jim nemohou plne nahradit. Je pravdou, ze patrime mezi prvnimi staty v evrope, kde jsou preplnene detske domovy, ale verte, je to spatnou legislativou a pomalou praci nasich opatrovnickych soudu.Dobra polovina deti uz mohla mit nahradni ev. adoptivni rodinu....
Zminil jste se, ze na svete umiraji desetitisice deti. Ano, to mate pravdu, ale je to hlavne ve statech, ktere jsou ve valecnem stavu. Cesko i pro tyto deti dela co muze.Byly tu odoperovane deti z Iraku, jsou tu deti z Beslanu...Ne, nas obycejne lidi nenechava spatna situace deti chladnymi, ale mame malo moznosti pomoci vsem detem, ktere trpi vinnou dospelych....

41725

28.1.2005 14:53

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41725

Vážená paní Jarko,
děkuji za Vaši reakci. I já jsem z ČR a věřím, že je zde o děti v domovech postaráno s maximální péčí. Já jsem spíše mluvil o dětech, které nemají to štěstí, aby se do takového domova dostaly. Nemyslím si, že většina dětí umírá na následky válečného stavu jejich země. Ve Vietnamu trpí děti nedostatkem jódu, v mnohých afrických státech nemají co jíst nebo ani nezávadnou vodu. Ano, Česko jim pomáhá. Ale té pomoci je potřeba mnohonásobně víc. Vím, že je to nepříjmená představa, kterou se lidé snaží potlačit, ale pokud si někdo kupuje očkování pro svého psa, já vždy vidím to dítě, které očkování potřebuje pro své přežití, ale nedostane se mu. Máme větší strach o přežití našeho psa, kterého vidíme, než o přežití dítěte, které umírá kousek od nás - hned na sousedním kontinentu. Tak jsme si blízcí, ale přesto vzdálení, že pes je pro nás bližší.

41746

29.1.2005 8:50

RE: Jak jsi mohl ...?

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 41746

Pane Vlado, clanek nam mel naznacit, jak se dokaze CLOVEK zachovat ke svemu psu, ktery s nim sdilel po urcitou dobu zivot...Takovy clovek si nezaslouzi nic jineho, nez odsouzeni a o to v clanku slo..Jestlize se ujmu psa z utulku a chci mu dat domov s panickem, musim vedet, do ceho jdu. Psa nechavam proockovat prave proto, abych chranila sve deti proti smrtelne nemoci vztekline a proti ostatnim psim chorobam, abych chranila psa...
Ja chapu vase rozhorceni nad tim, ze existuji lide, kteri maji psiky na to, aby jim davali maslicky, oblecky a dokonce je barvili na ruzovo, nebo do modra. Ani ja s tim nesouhlasim, ale verte, jednotlivec neudela nic, jednotlivec muze prispet na nejakou nadaci pro deti, ale spatne zkusenosti z rozkradeni nadaci, nas uz nebavi na ne prispivat...
Jak tady pripomnela Aja, ze clovek ktery se zachova ke svemu psu takto, nemuzeme od neho cekat, ze se lepe zachova k cloveku..Je bez charakteru, bez citu....je to proste lump...I kdyz mozna byl clanek vymysleny, ale kdo vi....?

41804

28.1.2005 12:42

RE: Jak jsi mohl ...?

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 41644

Ajo, vase posledni veta v uvozovkach je tak pravdiva, az to dokaze chytit za srdce.....

41736

29.1.2005 15:44

RE: Jak jsi mohl ...?

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 41642

V dnešní, nenávistí, zlobou a násilím oplyvající společnosti lidem chybí láska, přátelství, pohlazení na duši a věrnost - a místo aby svou lásku věnovali lidem a zejména dětem ji věnují zvířatům.

Za svuj zivot jsem si 50 x slysel nasledujici. Voni ti lordi
v te Velke Britanii nemeli tolik penez jak se nam to snazili
namluvit ucitele Marxismu-Leninismu. Vypada to jako vtip, ale
je to zaprotokolovane nekdy kolem roku 1860. To se zeptal
jeden lord vlastnici hospodarstvi, co ma delat, ze ma doma
jen dve libry a ma nemocnou manzelku a nemocnou kravu. Koho
by me driv zavolat lekare ci veterinare? Kolegove mu ochotne
poradili, no preci veterinare, dalsi nevestu si muzes vzit
kdy budes chtit a jeste ti donese veno.

41827

31.1.2005 22:30

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41827

>Kolegove mu ochotne
>poradili, no preci veterinare, dalsi nevestu si muzes vzit
>kdy budes chtit a jeste ti donese veno.
>

Lojzíku, teď s tebou musím souhlasit. Lord měl dobré dobré přátele a ti mu dobře poradili. To by musel být na hlavu, kdyby volal nejdřív lékaře.

Ty o Skotech jsou stejné dobré jako o Židech.

42009

24.1.2006 23:57

RE: Jak jsi mohl ...?

KAT 62.?.?.?

Reakce na 41642

pochopil jste vubec o cem ten clanek je ?
Obávám se, že ten článek chápu víc, než jeho autor. V dnešní, nenávistí, zlobou a násilím oplyvající společnosti lidem chybí láska, přátelství, pohlazení na duši a věrnost - a místo aby svou lásku věnovali lidem a zejména dětem ji věnují zvířatům, které mohou vlastnit a které budou vždy radostně vrtět ocasem, když páníček přijde domů - na rozdíl od lidí, které vlasnit nemůžeme a jejichž vděk kvůli vzdálenosti, která nás dělí, an

Moc ti Vláďo nerozumím. Říkáš v dnešní době plné zloby a bez lásky a takový ty obecný blbosti.V jaký době? Co blbneš? Byla by lepší prvobytně pospolná, nebo je libo středověk nebo nějaká budoucí vysněná civilizace? A proč myslíš, že jen ty můžeš rozhodovat komu by měl kdo věnovat lásku a proč? Mám rodinu, děti, vnoučata,bráchu, měla jsem milující a milované rodiče. Taky jsem měla fenku něm. ovčáka -Barunku (umřela na rakovinu stejně jako moje máma), měla jsem fenku jorkšírského teriéra -Elinku, utekla na silnici a zemřela po střetu s autem. Mám starého pejska něm. ovčáka Bédu - je nemocný, špatně chodí a je nepříjemně cítit ale je šťastný s námi,Dandie diamont teriérku Bambuli a taky kamarádku Janu a bezva souseda Petra. Taky moje bývalá kolegyně Ivanka je moc bezva ženská. Zrovna dnes ji jdu navštívit do nemocnice a pak půjdu do jejího bytu zalejt kytky a nakrmit rybičky. Její kocourek Ivan má zatím u nás dočasný domov a užívá si s kočkou Ajšou, která je mého syna a mým kocourem Ferdou. Taky máme krávu Amálku a poníka Buráka a můj brácha oznámil další přírůstek do naší velké rodiny - má dalšího vnoučka atd. atd. Je to děsně jednoduchý, slovy Malého prince - jsi zodpovědný za to, co jsi k sobě připoutal!Je uplně jedno, jaký boží tvor to vlastně je a odkud. Je mi to pane moc líto, ale mám svou rodinu, svá zvířata a svoje přátele a cítím za ně odpovědnost, ale nemám výčitky svědomí za to, že nemohu cítit odpovědnost za kdesi žijící hladovějící děti či strádající lidi. Prostě žiju jak mi velí cit a svědomí a o své lidi i zvířata se starám co mi síly stačí. Ani lidi ani zvířata bych nedala do útulku z tak banálního důvodu jako je stěhování nebo změna zaměstnání.Nemohu také nechat utratit svá zvířátka a za ušetřené peníze, které musím dnes vynakládat na jejich krmení či veterinární péči pořídit milodar pro ty, kteří by si to podle Vašeho názoru zasloužili více. Článek "jak jsi mohl" je o lidské necitelnosti a o porušení pravidla zodpovědnosti za to co jsi k sobě připoutal. Není vůbec důležité zda je to pejsek nebo děcko nebo starý opuštěný táta nebo nemocný osamnělý soused nebo kočka nebo kdokoliv či cokoliv.O co nebo o koho se staráš ty? Názor, že bych se podle tvého přesvědčení měla více starat o lidi a méně o zvířata je blbost. Dokonce nebezpečná blbost, kter...Kráceno (Editor)

90274

28.1.2005 8:42

RE: Jak jsi mohl ...?

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 41614

ta spolecnost vazeny, ji take vajicka, ktere se trepou strachem, kdyz je hazite na rozpaleny olej, hlavkovy salat, ktery pri krajeni krici, proste vse, co ma jeste v sobe trosicku zivota krici a nechce byt konzumovano, urcite, kdyz pijete vodu, vzpomente si na mikroskopicke zivocichy, ktere prave polykate. Neopomente tedy prestat pit a jist, jen tak neublizite dalsimu zivotu. Paklize umirate hladem, napiste do posledni zaveti, ze nechcete byl spalen, aby se aspon cervi mohli dobre nazrat.

41726

28.1.2005 15:05

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41726

Vážený pane Včeličko,
Vy jste si špatně vyložil můj příspěvek. Nikdě v něm nepíšu, že mají všichni tvorové nedotknutelné právo na život. A navíc - ne že by to mělo vliv na argumenty v původním článku - ale i já jím maso.

Můj příspěvek chtěl poukázat na nesmyslnost lásky, které se od nás dostává jednomu zvířecímu druhu, třebaže jiný zvířecí druh bezostyšně konzumujeme a navíc jedinci našeho vlastního druhu tuto lásku a naši péči potřebují pro své přežití.

Tedy abyste mě správně pochopil - já zde neprosazuji své názory na to, jak se má kdo chovat. Neříkám, kdo má jaké právo na život, ani že se někdo chová špatně a má své jednání změnit. Já pouze poukazuji na to, že si naše společnost cení něterých zvířecích druhů více než druhu vlastního.

41747

28.1.2005 16:15

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41747

>
>Můj příspěvek chtěl poukázat na nesmyslnost lásky, které se
>od nás dostává jednomu zvířecímu druhu, třebaže jiný zvířecí
>druh bezostyšně konzumujeme
Pane Vlado, zkuste se na to podívat i trochu jiného pohledu. Já nemohu nijak ovlivnit, jak se některý zemědělec chová ke své krávě nebo vepři. Mohu však zajistit slušné životní podmínky pro svého psa nebo kočku. Mám tedy za takové situace se chovat ke svým zvířatům necitelně když nemohu pomoci jiným? To snad nechcete!
>a navíc jedinci našeho vlastního
>druhu tuto lásku a naši péči potřebují pro své přežití.
Souhlasím, že potřebují, ale co já pro to mohu efektivně udělat? Sto milionů potřebných dětí nejsem schopen pomoci, kdybych se rozkrájel.
>
>Já pouze poukazuji na to, že si naše
>společnost cení něterých zvířecích druhů více než druhu
>vlastního.
Ano, to konstatujete zcela objektivně. S tímto konstatováním bude jistě každý souhlasit. Jiná věc je, co s tím jako jednotlivec mohu udělat a mám-li vůbec chtít s tím něco udělat. Zřejmě různých zvířecích druhů si lidstvo bude různě cenit stále. Některá zvířata budou chována pro maso, mléko, vejce a pod., jiná pro domácí potěšení. S tím jistě ještě dlouhá staletí (pokud lidstvo dřív nevyhyne) se budeme muset smířit.
Jinou záležitostí je, aby i zvířata chovaná pro maso mohla žít svůj život v přijatelných podmínkách a pokud možno humánně byla usmrcována.

41753

28.1.2005 18:26

RE: Jak jsi mohl ...?

Vlada 194.?.?.?

Reakce na 41753

Vážený pane Karle,
neříkám, abyste se choval ke komukoliv necitelně. Pokud by se ale lidé chovali ke svému druhu alespoň se stejnou láskou, s jakou se věnují zvířatům a alespoň stejné náklady, jaké dávají na své miláčky, poslílali na humanitární pomoc, bylo by na světě mnohem méně pláče, utrpení a zbytečných úmrtí. Nemůžete pomoci všem, ale pomůžete jednomu, někdo jiný zase jinému - a najednou je z toho obrovská a efektivní hybná síla pomoci, jakou je možno dnes vidět v případě asijské tsunami.

Nikdy nevíte, zda z toho chudého, špinavého a nemocného dítěte nevyroste Leonardo Da Vinci, Kofi Annan, Einstein nebo vědec, který vymyslí lék na nemoc, na kterou byste jinak zemřel.

41764

28.1.2005 18:27

RE: Jak jsi mohl ...?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 41764

Poslední varování. Začnu vaše příspěvky mazat, jestliže budete stále odbíhat od tématu.

41765

28.1.2005 21:10

RE: Jak jsi mohl ...?

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 41747

"Můj příspěvek chtěl poukázat na nesmyslnost lásky, ...."

Zadna laska nema smysl, tak nechapu, proc na to zbytecne poukazovat. Laska je cit, nema a ani nemusi mit smysl.

41774

7.2.2005 9:57

RE: Jak jsi mohl ...?

ioculator 82.?.?.?

Reakce na 41614

nemůžu pochopit, proč to dáváš do jedné roviny: soucítí se psy= na lidi kašle. Nevím, jak Ty, ale já jsem schopna mít kladné vztahy a cítit lásku k více než jedné "živočišné" skupině. Mám ráda psy, děti, světe zboř se i staré lidi a řekla bych, že všem věnuju přibližně stejnou pozornost. To jen tak na okraj [smích]

42551

27.1.2005 15:43

Jak jsi mohl ...?

JARKA 160.?.?.?

Velice smutny pribeh se smutnym koncem..Nechapu, jak muze nekdo opustit clena rodiny, jakym se stane pejsek....Brecela jsem moc, protoze prave prozivame smutny cas, smutnou dobu...
Nas nadherny 5ti lety pejsek umira pomalu na leukemii. Delali jsme vsechno mozne, abychom ho zachranili, ale bohuzel..A tak mu posledni mesice zivota zprijemnujeme a brecime, protoze odchazi nas kamarad, s kterym jsme prozili tolik krasnych usmevnych dni..Verte mi, ze nemohu se na nej podivat, kdyz mi lezi u nohou pod pocitacem a jeho smutne oci prosi: Panicko pomoc mi a ja nemohu delat nic, jen cekat na ten nejhorsi okamzik, kdy uz nevstane a ja budu nucena zavolat veterinare, aby ukoncil trapeni naseho kamarada. Kdo ma rad pejsky a prozil neco podobneho, vi o cem pisu...

41637

27.1.2005 21:01

Jak jsi mohl ...?

petge 83.?.?.?

Po přečtení článku a po přečtení diskuze k tomu jsem si s plnou silou a neodbytností do morku kostí opět jednou uvědomil, jak dalece tento svět náš vezdejší došel na zcestí !! Uvědomil jsem si, jak drasticky lžeme sami sobě, jak jsme normální chod světa zvrátili do skutečné zvrhlosti. Nechci to tu celé "vyklopit", co se mi v hlavě víří, protože by toho bylo moc, bylo by to zmatené a nejspíše nudné. Ale musím s jistým obdivem říci, že ty hrozné pocity mě nejčastěji napadají zde , na Zvědavci.

Tento marerialistický způsob života, tato tak řečená demokracie, toto tak zvané svobodné podnikání atd atd ... ... (mezi ty 2x tři tečky si, pokud mě chápete, můžete každý vložit spoustu dalších oblastí činnosti a výtky k nim), vše to, co prezentuje tzv. euro-atlantický konzumní způsob života bez skutečné víry, bez zásad a skutečné morálky - to je něco, co neváhám označit obrazně za "Sodomu a Gomoru" dnešního světa. A to nejsem ani jehovista, ani militantní sektář. Nejsem členem vůbec žádné církve a přesto si dovolím tvrdit s pocitem absolutní víry, že tohleto vše, co tzv. "Západní svět" udělal s touto planetou nezůstane bez trestu !!

Otázka je aktuální pro každého - kde kdo stojí a kam hodlá dále jít !

41673

28.1.2005 0:25

Jak jsi mohl ...?

Honza 69.?.?.?

pani Jitko jsem ze sve hrisne duse rad, ze se vam clanek libil a ze zde chodite nacerpat energii. Vy taky pisete ze? O zavodnich psech, o Yukonu, o zasnezenych planich kde maji medvedi a psi raj na zemi, kde jsou reky ciste a lososi 2 metry velci. Proc neco nevytisknete tady? Pozdravujte manzela at se vam brzy uzdravi.

41688

28.1.2005 16:31

Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Pane Vlado
>V dnešní, nenávistí, zlobou a násilím oplyvající společnosti
máte pravdu a je to rok od roku horší,
>lidem chybí láska, přátelství, pohlazení na duši a věrnost - a >místo aby svou lásku věnovali lidem a zejména dětem ji věnují >zvířatům, které mohou vlastnit a které budou vždy radostně vrtět >ocasem, když páníček přijde domů -
moje preference (jaké by měly být podle názoru manželky)
1. naše vnoučata
2. náš kocour (prevít někdy kouše a škrábe až do krve) s manželkou se mazlí
3. náš pes (zvláště po ránu, když mě tahá z postele mu nemůžu přijít na jméno) bezvýhradně věrné a oddané (a neposlušné) zvíře
4. naše děti (pořadí momentální, podle toho, jaký se vyskytne problém)
5. naši přátelé
...
na rozdíl od lidí, které >vlastnit nemůžeme a jejichž vděk kvůli vzdálenosti, která nás >dělí, ani nemusíme zaznamenat.

41754

31.1.2005 11:37

RE: Jak jsi mohl ...?

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 41754

Potěšil jste mě, že jste sebe a manželku vynachal.

41986

31.1.2005 22:15

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41986

>Potěšil jste mě, že jste sebe a manželku vynechal.

To byl renonc, protože jsem musel skončit. Ani ten poslední řídek jsem nevymazal. Řekl jsem si, že sebe a manželku doplním hned v návaznosti na svůj příspěvek. Pak jsem na to zapoměl, takže zde je to doplnění:

V mém žebříčku hodnot podle manželky je na 1. místě ještě před všemi ostatními ona.
V žebříčku hodnot manželky já jsem na místě 6. či některém dalším.
[pláč] [mrknutí jedním okem] [smích] [smích] [smích]

42007

28.1.2005 23:05

Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Myslím si, že člověk, který je necitelný ke zvířeti, nemůže opravdově mít rád ani lidi. Proto takovéto články jsou moc potřebné. Napsáno je to skvěle.

41783

29.1.2005 2:00

RE: Jak jsi mohl ...?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 41783

>Myslím si, že člověk, který je necitelný ke zvířeti, nemůže
>opravdově mít rád ani lidi.

Já to vidím také tak. [smích]

41793

30.1.2005 14:18

RE: Jak jsi mohl ...?

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 41793

>>Myslím si, že člověk, který je necitelný ke zvířeti, nemůže
>>opravdově mít rád ani lidi.

>Já to vidím také tak. [smích]
Pane Stworo
Jak to vidite uz teda vime.
A jak to citite?
Mate rad vsechna zvirata?
Mate rad vsechny lidi?

41906

31.1.2005 22:11

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41906

>A jak to citite?
>Mate rad vsechna zvirata?
>Mate rad vsechny lidi?

Pane Idealisto, mě jste se sice neptal, ale dovolím si presentovat zde svůj názor.

Všechna zvířata rád nemám. Některých se bojím - třeba sršňů.
některá zvířata mám rád pouze teoreticky - třeba krtky, ovšem prakticky na zahrádce se je snažím vyštvat. Myši na chalupě dokonce usmrcuji v pastičkách. Přitom mi je jich líto. Mají krásné kožíšky, ale přesto s nimi nechci sdílet společnou domácnost. Chudáčci malí, kam se mají v zimě schovat, než do tepla domu. A já jsem na ně jako ras.
No a takové červotoče hubím preventivní válkou jako Bush muslimy.

Rozhodně nemám rád všechny lidi. Mebudu tady vyjmenovávat, koho rád mám a koho nikoliv. Byl by to dlouhý seznam. Kdybych měl dělat pořadí, mohli by se někteří lidé urazit a to bych nerad.

A co vy pane Idealisto, jak vy jste na tom v těchto směrech?

[vyplazený jazyk]

Nic ve zlém, pane Idealisto. Ale když jste se tak provokativně zeptal, tak mi to nedalo, abech nezareagoval.

42006

29.1.2005 13:07

RE: Jak jsi mohl ...?

Had 213.?.?.?

Reakce na 41783

>Myslím si, že člověk, který je necitelný ke zvířeti, nemůže opravdově >mít rád ani lidi. Proto takovéto články jsou moc potřebné. Napsáno je >to skvěle.
Ehm, pokud je někdo anetický psychopat, s kterým nehne utrpení "zvoči voči", tak nějaký doják na papíru (monitoru) s ním jistě pohne a začne se sebezpytováním...

Jsou přece známy případy slavných diktátorů, kteří bez hnutí brvou vymydlili tisíce lidí, ale oblíbené zvíře pasovali na velmože...
Kdo způsobuje utrpení, má z něj nějakou míru rozkoše. Přímo se na něm pase, nassává tu atmosféru - je to, nábožensky řečeno, démon. U takového tvora se hypoteticky může zvrtnout v ono sebezpytování pokud je již zlo v "souboru" jeho zkušeností tak velké, zralé, že prostě odpadne a onen jedinec s ohromným otřesem svých psychických složek skutečně obrátí na pětníku.
Zůstává jen delikátní otázka probuzeného svědomí.

Z historie jsou známy v našem světě takové případy.
Dva za všechny - v křesťanství apoštol Pavel - mydlil křesťany jak se dalo, pak ho "osvítilo" - zlo odpadlo z jeho bytosti a zazářila jeho světelná podstata a ukázala mu další směrování.
V mahajánském buddhismu Milarepa dosáhl mistrovství v černé magii - stal se démonem,ale pod kontrolou, zavraždil z pomsty pomocí rituálu desítky lidí, a přesto se nakonec stal Buddhou.
A aby to bylo trochu k tématu - v Milarepově případě je zajímavé, že konečného osvícení dosáhl, když si po takřka sebevražedné askezi nacpal nácka flákotou - vlastně:spapal kousíček nějakého roztomilého zvířátka...

Ta rovnice mezi "láskou" ke zvířeti podmiňující "lásku" k lidem je pro mě osobně taková dost nejistá, rozmazaná a tak rozumím (snad) reakcím pana Vlada - nad utrpením domácích-mazlů zvířat roníme slzy, hospodářská žereme s gustem, a k lidskému trápení lhostejníme.

41816

31.1.2005 22:24

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41816

Pane Hade,
celý svět nepředěláte. Ale kdyby i jen v jednom člověku jste vykřesal kapku citu, bude to dobré.
Kapka ke kapce ... Jistě to znáte.

Pan Vlado - to je samozřejmě agent (nejmenované dobročinné společnosti).
(Nechci se ho nijak dotknout, on to myslí dobře a neuvědomuje si, že přílišným tlakem na pilu vzbudí nejspíš odpor ke své věci.)

42008

29.1.2005 15:03

Jak jsi mohl ...?

petge 83.?.?.?

Hotely pro psy, kočky a jiné..., speciální diety a slušivé oblečky pro tytéž, psí a jiní psychiatři - k tomu auta s nejlépe 12 válci a spotřebou, že "žerou i trávu kolem cesty", "domečky" a'la středověký hrad se slušívě zakomponovanou antickou architekturou. ale se stěnami z "papundeklu" a na každém okně bedna s klimou, zdravý životní styl vedoucí k slušivé dýňovité kultuře těla .... ještě jsem toho hodně nevzpoměl, co charakterizuje ten úžasný životní styl, tolik charakteristický pro Severní Ameriku, který miliardy lidí po zbytku světa tak obdivují - "Amerika snů" !! Lidé v Bangladeši, Indii, Burundi, Mali, Čadu, Burkině - nebo ale taky v Kurdistánu, na Sibiři, v Afghanistánu a prostě ve zbytku světa usínají a zdá se jim libý sen, jak tiše "kynou v tom vysněném blahobytu".

Ano, pro takového zrazeného pejska je to tragedie. Možná by se měla ve zbytku světa vyhlásit nějaká sbírka pro tyto případy, aby mohly být všude postaveny kvalitní útulky pro ta nešťastná zvířátka, co jejich páničci nemohli jinak a tak je museli zradit. Jsme to prakticky Americe povinováni, vždyť to jsou oni hrdinové dneška - Američani, kteří si 50 let odtrhovali od úst a drželi celý svět proti bolševikům a ještě byli i takoví, co jim za to spílali! Hanba takovým, fůůůj !!! ([cool] )

41823

31.1.2005 23:07

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 41823

Tu Ameriku snů musíte vidět. Stáhněte si na stránce

http://www.volny.cz/zsejda/kalendar.htm

kalendář Playboye na rok 2005. To se hned tak nevidí. Prostě Amerika blahobytu !!!

42011

30.1.2005 18:36

Jak jsi mohl ...?

KITI 212.?.?.?

Posílám tip : http://pes.internet.cz/clanky/2005/01/41407_0_0_0.html

41919

2.2.2005 14:56

Jak jsi mohl ...?

Martin 193.?.?.?

Vazeni,

nehodlam analyzovat (na rozdil nikoli zdepritomne vetsiny) pouze povrchni stranku veci - tedy jakkoli kultivovany literarni jazyk na urovni laureata Literarni olympiady ctvrteho rocniku gymnazia.

Jeden z duvodu, proc se nedivam na vetsinu americkych filmu, je ten, ze se nehodlam nechat citove vydirat a manipulovat. Dana "povidka", je stejnou manipulaci a stejnym vydiranim.

Naprosto odmitam podobnou manipulaci s lidskymi city: Jak jste mohl..?

Zkuste priste, vazeny autore, nejakou "psi" povidkou lidi radeji rozesmat. (Viz napr. Robin of Frybove.) Prinesete tim lidem mozna vice uzitku.

42177

3.2.2005 11:10

RE: Jak jsi mohl ...?

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 42177

Vážený čtenáři Martine, bohužel není všechno okolo nás pouhá legrace, jsou i věci vážné, nad kterými bychom se mohli zamyslet, chceme-li se považovat za homo sapiens.

42234

7.3.2005 17:00

RE: Jak jsi mohl ...?

Martin Martin (tečka) Falm (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 42234

Vážený čtenáři Karle,

nic proti tomu co píšete, s tím se nedá než souhlasit. V životě je spousta pravd, se kterými musí člověk souhlasit. Nicméně zamýšlet se lze nad čímkoliv.
A k Vaší jemné výtce dodám slovy Heleny Růžičkové: "Na tragickej život já jsem pes."

Ale to nic nemění na tom, že právě podobné záměrné manipulace s lidskými city člověka otupují a činí jej bezcitným.

Vše dobré,
Martin

45136

8.2.2005 12:57

Jak jsi mohl ...?

Inka ingridv (zavináč) atlas (tečka) cz 217.?.?.?

Nějak jsem se k Vám dostala při čtení diskuse o Grosovi a tohle byl první článek, který jsem si přečetla. V životě jsem žila se čtyřmi psy, poslední žije stále s námi a je to vždy velmi důležitý člen rodiny. Prvního psa jsme si pořídili v době, kdy jsme měli zahradu a byl to velššpringeršpaniel. Když mu byly tři roky, museli jsme se přestěhovat do malého bytu. Nalezli jsme mu novou rodinu čerstvých důchodců - pražáků - na chalupě, kteří sice chtěli kocourka, ale našemu Gastonkovi plně nahradili nás. Bylo to pro něj lepší řešení, těžko by pochopil, že musí být celý den zavřen na malém prostoru a nesmí štěkat. Krvácelo mi srdce i když jsem věděla, že bude - a vskutku byl - vroucně milován.
Další dva své kamarády jsem musela po dlouhé nemoci nechat uspat a i když jejich léčení stálo nemálo ( viz Bart - u nás je to stejné ), čekali jsme s tímto až do chvíle, kdy začali mít bolesti a situace neměla lékařské řešení ( jsem původně veterinární technik a tak tomu trochu hovím ). Nikdo z nás nemá právo nechat zabít zvíře jen proto, že se mu teď nehodí mít ho na starost. Každý dobrovolně při spojení svého života se zvířecím musí počítat s tím, že minimálně 15 let s ním jeho kamarád bude a i jeho stáří nebude nijak krásné, jako není to naše.

42691

Příspěvků: 53

27.01. 05:04 Jitka  Jak jsi mohl ...?
27.01. 05:13 hugo  Jak jsi mohl ...?
27.01. 07:30 Modráček  Jak jsi mohl ...?
27.01. 08:27 Michal Bartek  Jak jsi mohl ...?
27.01. 09:15 kavol  Jak jsi mohl ...?
27.01. 11:30 niraj  Jak jsi mohl ...?
27.01. 12:20 Vlada  Jak jsi mohl ...?
27.01. 15:54 zdenek  RE: Jak jsi mohl ...?
27.01. 16:08 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
27.01. 16:29 Aja  RE: Jak jsi mohl ...?
27.01. 17:07 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
27.01. 20:37 Aja  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 06:21 Sidonius  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 06:27 Sidonius  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 15:16 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 15:26 Vladimír Stwora  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 15:53 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 16:12 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 21:29 Lev  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 22:59 Lojza  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 08:07 JARKA  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 14:53 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
29.01. 08:50 Jarka  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 12:42 Jarka  RE: Jak jsi mohl ...?
29.01. 15:44 Lojza  RE: Jak jsi mohl ...?
31.01. 22:30 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
24.01. 23:57 KAT  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 08:42 Vcelicka  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 15:05 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 16:15 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 18:26 Vlada  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 18:27 Vladimír Stwora  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 21:10 Dan  RE: Jak jsi mohl ...?
07.02. 09:57 ioculator  RE: Jak jsi mohl ...?
27.01. 15:43 JARKA  Jak jsi mohl ...?
27.01. 21:01 petge  Jak jsi mohl ...?
28.01. 00:25 Honza  Jak jsi mohl ...?
28.01. 16:31 Karel z Čech  Jak jsi mohl ...?
31.01. 11:37 milo  RE: Jak jsi mohl ...?
31.01. 22:15 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
28.01. 23:05 Karel z Čech  Jak jsi mohl ...?
29.01. 02:00 Vladimír Stwora  RE: Jak jsi mohl ...?
30.01. 14:18 Idealista  RE: Jak jsi mohl ...?
31.01. 22:11 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
29.01. 13:07 Had  RE: Jak jsi mohl ...?
31.01. 22:24 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
29.01. 15:03 petge  Jak jsi mohl ...?
31.01. 23:07 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
30.01. 18:36 KITI  Jak jsi mohl ...?
02.02. 14:56 Martin  Jak jsi mohl ...?
03.02. 11:10 Karel z Čech  RE: Jak jsi mohl ...?
07.03. 17:00 Martin  RE: Jak jsi mohl ...?
08.02. 12:57 Inka  Jak jsi mohl ...?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

16

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 33 čtenářů částkou 4 742 korun, což je 16 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Italské námořnictvo čelí Erdoganovi: Na Kypr dorazila italská fregata Federico Martinengo 10.12.19 21:50 Itálie 0

Turečtí vojáci vyvěsili tureckou vlajku na řeckém ostrově v řece Evros10.12.19 20:19 Řecko 0

Turecká letadla dnes 30x narušila vzdušný prostor Řecka v Egejském moři10.12.19 19:50 Řecko 0

Důkaz o "nezávislosti" průzkumů veřejného mínění10.12.19 14:14 Česká republika 1

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Neměl legální zbraň10.12.19 11:21 Česká republika 6

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí10.12.19 11:10 Evropská unie 0

Poslanci chtějí zakázat domobranu10.12.19 11:06 Česká republika 1

Čína zakáže americkou technologii - začíná ná totální technologická válka 09.12.19 20:19 Čína 0

Cultural Enrichment #1309.12.19 19:39 USA 1

Belgie: Muslimský mob podpaluje vánoční strom na náměstí a řve "Allahu akbar"09.12.19 19:27 Belgie 0

Hihi. Chvilkaři se zlobí na Klause mladšího. Nemohou zneužit symbol trikolory09.12.19 17:51 Česká republika 2

Z dcery Angeliny Jolie a Brada Pitta se stává kluk09.12.19 11:20 USA 1

Chvilkaři proti Babišovi, Sardinky proti Salvinimu - stejný scénář, jak přes kopírák09.12.19 11:15 Itálie 1

Augsburg: Muslimové na vánočních trzích ubili hasiče09.12.19 11:11 Německo 0

V Jizerských horách místní obyvatelé obnovili nacistický památník padlým vojákům Wehrmachtu a oddílů SS 08.12.19 21:01 Česká republika 3

Istanbulská dohoda - čeští občané jsou záměrně podváděni08.12.19 20:02 Česká republika 1

Neschválení Istanbulské dohody je neakceptovatelné, řve feministka. Odhlasujeme, že k Istanbulské dohodě přistoupí EU jako celek, vyhrožuje EU komisař06.12.19 11:41 Evropská unie 5

Národná rada SR schválila Dodatkový protokol, zavádzajúci nové trestné činy za vyjadrenia rasovej a xenofóbnej povahy06.12.19 10:56 Slovensko 2

ODS: Občané ČR nesmí platit za podnikání premiéra Babiše, víme, jak na to dohlédnout06.12.19 10:50 Česká republika 1

Nejvyšší soud se zastal somálské studentky s hidžábem. Česko musí tolerovat náboženský pluralismus06.12.19 10:24 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,01 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
30,32 Kč
Kanadský dolar
17,39 Kč
Australský dolar
15,68 Kč
Švýcarský frank
23,35 Kč
100 japonských jenů
21,16 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,71 Kč
Ukrajinská hřivna
0,97 Kč
100 rublů
36,22 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 683,36 Kč
1 unce stříbra
383,43 Kč
Bitcoin
166 666,88 Kč

Poslední aktualizace: 10.12.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 865