Diskuze k článku

Pekli jsme chleba

Příspěvků 129

23.12.2004 0:34

Pekli jsme chleba

Karol Bujaček 217.?.?.?

Prikladam odkaz na recept na pecenie chleba, vtipna forma a podla neho to zvladne aj chlap [smích]

http://www.dobre-jedlo.sk/recept-na-varenie/chlieb-nas-kazdodenny-peciem-dnes.php

38968

23.12.2004 2:43

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 38968

hezky navod. co sou "rasce" po cesky?

38971

23.12.2004 3:29

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 38971

kmín

38974

23.12.2004 20:33

RE: Pekli jsme chleba

kavol 195.?.?.?

Reakce na 38974

jujda, to mi připomíná jednu lehce úsměvnou historku [mrknutí jedním okem]

... onehdy jsme s kamarádkou nakupovali nějaké nezbytnosti v supermarketu na Slovensku; poté, co jsem obstaral svoji část, našel jsem ji bloudit mezi regály s kořením. Ptal jsem se, co hledá, že prý kmín. Obratem jsem tedy šáhl pro pytlíček s nápisem RASCA. Na naivní dotaz „To je kmín?“ pak už jen stačilo pytlíček obrátit, a tam se na stejném podkladu a stejným písmem skvěl nápis KMÍN. Přál bych vám vidět ten nevěřící výraz [velký smích]

No a ponaučení? - Občas se holt hodí, když člověk není líný dívat se na věci i z druhé strany a pamatovat si, co tam vidí [mrknutí jedním okem]

Tož, šťastný a opilý! [cool]

39006

23.12.2004 0:46

Pekli jsme chleba

Ig 81.?.?.?

Pane Stworo, zeptejte se prosím ještě manželky, co je to "mouka". tedy ve smyslu z jakých zrn umletá a na jakou hrubost či jemnost. Aby to nedopadlo, jako když by mi prodejce auta řekl, že se do motoru leje "olej". A já bych tam nalil třeba slunečnicový z hypermarketu vhodný na smažení. Opravdu ale nevím, jakou mouku. Žitnou? Pšeničnou?

38969

23.12.2004 1:51

RE: Pekli jsme chleba

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 38969

Použili jsme hladkou pšeničnou, ale mám zato, že na chleba lze použít skoro cokoliv.

38970

27.12.2004 14:36

RE: Pekli jsme chleba

Radek radek (tečka) paulik (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 38970

Vazeny pane, pokud chcete upect opravdovy chleba a ne jen cosi jako velky rohlik ve tvaru chleba, bylo by dobre pouzit mouku psenicnou a zitnou. Pomer se obvykle pohybuje kolem 50:50. V diskusi se hodne pise take o "semoline" - to je mouka z odrudy psenice triticum durum a pouziva se prevazne na bezvajecne testoviny. Italove si na tom pomerne zakladaji.. Na chleby bych ji opravdu nepouzival. Jinak pokud by chleba mel byt opravdu chlebem dle mych malych ceskych meritek, tak jej nelze udelat z drozdi, ale pouze z kvasu z zitne mouky. Ten sice nelze v obchode obvykle koupit (u nas pouze v nekterych firemnich prodejnach pekaren), ale lze jej "vypestovat" - staci na to pouze ze zitna mouka a voda. Trva to pomerne dlouho - cca. 3 dny, ale odmenou je to, ze jej lze uchovat pomerne dlouhou dobu pouhym pridanim zitne mouky. Cim vi ji pridate, tim je to hustejsi a dele to vydrzi. Samozrejme neni problem tyden, ale pokud to opravdu zahustite a ususite, tak se trvanlivost prodlouzi az na mesice. Ozivite ho pak uz snadno jen pridanim vody. Faktem je, ze i z psenicne mouky upecete neco velmi dobreho, pravdepodobne to snite jeste teple, ale ze by se tomu dalo rikat CHLEB... Jinka hodne (nejen pekarskych( uspechu!

39110

23.12.2004 3:05

Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Ufff, jak je to vsude skoro stejne.
Kdyz muj muz rekne-udelame,znamena to ze udelam ja.
Kdyz se ozve-udelam,rozumi se, ze udelame oba. [smích]
Dotaz, pane Stwora. Chtela jsem se poptat na mouku, to uz jste zodpovedel. Ted jeste kvasnice. Ty mistni susene a nebo "kvasnice, kvasnice"?
Dekuji.

38972

23.12.2004 4:03

RE: Pekli jsme chleba

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 38972

>Ted jeste kvasnice. Ty mistni susene a nebo
>"kvasnice, kvasnice"?

Ty místní, sušené, pochopitelně. Ani nevím že se tu dají sehnat ty skutečné. [pláč]

Ale mimochodem, pokud mohu doporučit, zkuste ten, který doporučuje Karol Bujaček v prvním příspěvku: http://www.dobre-jedlo.sk/recept-na-varenie/chlieb-nas-kazdodenny-peciem-dnes.php
Zrovna jsme to upekli a je to mnohem lepší, než "můj" recept. Ten trik s potíráním slanou vodou je důležitý. I to kynutí v tom košíku. Skoro se teď za svůj původní, "chudý" recept stydím...

38975

23.12.2004 6:47

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 38975

Kvasnice, ty pravé tj.živé (baker's yeast), se tady nechají sehnat, většinou v obchodech, které se specializují na evropské výrobky. V poslední době jsou k dostání i speciální chlebové mouky, jen je zapotřebí se podívat do oddělení mouky, cukru a pečících přísad. Navíc Robin Hood nyní vyrábí i speciální mouky pro ty automatické chlebové pekárny. Chlebové i speciální chlebové mouky jsou k dostání v Loblaws, Safeway, Metro, Sobey, IGA, atd. a pochopitelně opět v obchodech s evropskými výrobky a potravinami "in bulk".

38977

23.12.2004 10:51

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 62.?.?.?

Reakce na 38977

Vyjadrujem svoju veľkú radosť nad tým, že žijem v zaostalej Slovenskej republike, kde nemám možnosť behať po obchodoch a zháňať také alebo onaké kvasnice, múku a pod. Kdekoľvek kúpim len pšeničnú múku a len normálne kvasnice. A chleba u nás je len chleba.

38986

23.12.2004 23:27

RE: Pekli jsme chleba

oji 195.?.?.?

Reakce na 38986

To nevadi, dobry chleba by jste asi stejne neocenil [smích]

39015

24.12.2004 2:20

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 38986

jiste Michale a Dobra voda je jen dobra voda, protoze pijes jen palenku tak ani o Dobre vode nevis [chechtot]

39024

24.12.2004 6:52

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 38986

Vyjadrujem svoju veľkú radosť nad tým, že žijem v zaostalej Slovenskej republike, kde nemám možnosť behať po obchodoch a zháňať také alebo onaké kvasnice, múku a pod. Kdekoľvek kúpim len pšeničnú múku a len normálne kvasnice. A chleba u nás je len chleba.


No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
Taky vam to zavidim.

39030

24.12.2004 8:35

RE: Pekli jsme chleba

noone fudzaira (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 39030

To je nesmysl.

39036

24.12.2004 19:23

RE: Pekli jsme chleba

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 39030

>No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
>Taky vam to zavidim.

Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka vypadly. V čem je rozdíl?

39044

25.12.2004 7:51

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39044

>>No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
>>Taky vam to zavidim.
>
>Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka
>vypadly. V čem je rozdíl?

Muzete si hrat s dalkovym ovladacem [smích]

39050

25.12.2004 18:33

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39044

Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka vypadly. V čem je rozdíl?


Taky velice casto pravda, musim se priznat. Snad jedine
Education channels jsou vyjimkou.

39059

23.12.2004 12:13

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 38975

Kvasnice-kvasnice se daji v Montrealu koupit na St.-Laurent v polskych, madarskych obchodech. U vas urcite take...nekde.
Dik za upresneni, oba recepty "zkusime". [mrknutí jedním okem]
Jo, jeste neco, v tech evropskych prodejnach se da povetsinou koupit i chleba-chleba.Bochnik nekrajeny, bali ho do papiroveho pytliku a ma rozpraskanou a krupavou kurku.Jen je to trochu z ruky, spis jako lahudka, kdyz je cesta kolem.Da se ale uchovat, celkem bez ujmy na kvalite, v mrazaku.

38990

23.12.2004 3:10

Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Davam zaruceny recept na prave ceske houskove knedliky;: jsou ho

tove behem 1 hodiny a presne jako je delala mama v Praze.



45 dkg mouka (hladka neb tu jina neni}
15dkg semolina
1 vejce
1 pytlik prasek do peciva
2 cups mleko
lzicka soli
1 ususena houska na drobno nakrajena (Staci microwive)

Vse nasypeme do hnetace michame asi 10 min . Pridame tu housku(dohnetace) zahnetacime vysypeme na stul rozkrojime na 2 kusy vytvorime knedliky dame do vody kerou jsme mezitim dali varit soupneme do varici vody. po 26-28 minutach vyndame dvouvidlici propichame kvuli pare a niti nakrajime. Rychle a zarucene nepotrebujete drahou Vondru a dobrou chut.Delam 25 knedliku.

Jnak zmrdum smrt.

38973

23.12.2004 14:57

RE: Pekli jsme chleba

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 38973

Co to je semolina a jak vypada cups mleko?

38992

23.12.2004 17:56

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 38992

>Co to je semolina a jak vypada cups mleko?

Pani Jarko,
nekdo pozapomnel na ctenare v Cechach.
Semolina je hruba(tusim psenicna) mouka.
Cup je hrnecek (na ty se tu casto odmeruje mnozstvi, misto vazeni). Takze v receptu jsou mineny dva hrnecky mleka.

38995

23.12.2004 19:29

RE: Pekli jsme chleba

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 38995

Pani Ajo, diky, ted rozumim, uz jsem pomalu letela do supermarketu a shanela samolinu..U nas je k dostani i zitna mouka na chleba, ale chleb je tmavsi, coz si myslim, ze nevadi..Ajo, moc a moc prijemne svatky preji najen vam, ale vsem, zde na Zvedavci a hodne lasky.....vsem lidem dobre vule...

39000

23.12.2004 20:06

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 39000

I vam, Jarko, vanocni pohodu a optismu kopec v novem roce. [smích]

39002

23.12.2004 20:17

RE: Pekli jsme chleba

kavol 195.?.?.?

Reakce na 38995

> Semolina je hruba(tusim psenicna) mouka.

ehm ehm, můj slovník říká, že semolina je krupice

no a Longman Family Dictionary nám to upřesňuje takto:
semolina n the purified hard parts left after milling of (hard) wheat used for pasta and in milk pudding

původně jsem se ovšem domníval, že je to mouka kukuřičná ... tak já nevím [zmaten]

39003

23.12.2004 21:34

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 39003


semolina je krupice (jemná), kukuřičná mouka je harissa.

39010

24.12.2004 4:28

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 39003


>
>ehm ehm, můj slovník říká, že semolina je krupice
>
>no a Longman Family Dictionary nám to upřesňuje takto:
>semolina n the purified hard parts left after milling of
>(hard) wheat used for pasta and in milk pudding

>
>původně jsem se ovšem domníval, že je to mouka kukuřičná
>... tak já nevím [zmaten]

Muze byt, obsah meho sacku z Proviga rika, ze je to hruba mouka.
Kdyz nakupuju, slovnik nechavam zahalet doma. [smích]

39025

24.12.2004 5:16

RE: Pekli jsme chleba

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 39025

pamatuju z dob, kdyz se mouka kupovala na vahu, tak matka kdyz chtela hrubou mouku, tak vetsinou rikala " dejte mi jeste kilo krupickove" takze mate pravdu asi oba, coz zase neni mozne, tak nevim.

39027

25.12.2004 19:37

RE: Pekli jsme chleba

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 39027

Asi budou mit pravdu oba, protoze tady jemna krupicka se moc nelisi od hrube mouky, leckdy, myslim drive se malym detem delala kasicka z jemne krupicky, nabo z hrube mouky, takze nebude snad zadny rozdil....Ale rozdil je a ten je v cene, jemna krupicka je drazsi.......

39066

25.12.2004 0:09

RE: Pekli jsme chleba

Jiří Táborský 4.?.?.?

Reakce na 38995

Ne, že bych se chtěl míchat do vaření, ale není hrneček jako hrneček. 1 gallon má 4 quarts (čtvrtek), jeden quart má 2 pints (pinty) a 1pint má 2 cups. Když si to vydělíte, tak šestnáct "kapů" (cups, tedy hrnečků) je na jeden gallon. Jenže to není tak jednoduché, jak to vypadá - také gallon není jako gallon. Jeden US gallon (3.785412 litru) je menší než imperial, UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě. A ani s těmi hrnečky to ještě není všecko; jsou také liquid cups, kterými se měří tekutiny a dry cups, kterými se měří sypké věci jako mouka nebo cukr.
(pokr.)

39045

25.12.2004 0:10

RE: Pekli jsme chleba

Jiří Táborský 4.?.?.?

Reakce na 39045

(pokr.)
A cup se potom ještě dělí na 8 uncí (ounces, zkracované na "oz"[mrknutí jedním okem] a aby se to lépe počítalo, tak ty jsou tekuté a sypké a váhové. Unce se pro fajnšmekry dělí pak na ještě měnší potvory (drams, grains, drops; samozřejmě v US a UK variacích. Jen pro orientaci, jeden US dram je 57.002 US drops a těch je 3648.103 v jednom US hrnečku, což si může každá hospodyňka snadno přeměřit, protože jeden US drop je přesně 0.0648524 kubického centimetru.

Vím, že s kuchyňskými vánočními počty a mírami přicházím s křížkem po funuse, protože všechno už je teď upečeno a někde i sežráno, ale pokusím se to po svátcích napravit informací o tom, jak se dělá pravé mléko a máslo, protože se tady po nich ozvaly vzlyky.

Tak zatím všem verrry merrry cheppi Christnukkah!

39046

25.12.2004 8:20

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39045

>UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě.

pane Taborsky kupte si novy altlas. Kanada meri na litry a kilometry... uz nejaky cas.

Tato stranka je dobrym pomocnikem
[smích]
http://www.goodcooking.com/conversions/liq_dry.htm

39052

28.12.2004 23:38

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39052

>>UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě.
>
>pane Taborsky kupte si novy altlas. Kanada meri na litry a
>kilometry... uz nejaky cas.

>
>Tato stranka je dobrym pomocnikem
> [smích]
>http://www.goodcooking.com/conversions/liq_dry.htm

A nevíte náhodou pane Včeličko, kdy i bušistán přejde z mílí na km a z liber na kg?

39148

29.12.2004 0:04

RE: Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Reakce na 39148

Pane Karle z Cech, neni nad metricky system - miru. Kdyz jsem pribyl do USA, tak mi jejich, konservativni, anglosasky, mirovy system, nelezl do hlavy a NELEZE do hlav ani samotnym Americanum. Staci si je vyzkouset a zeptat se jich, kolik stop, ma jedna US mile, no a je to !

Nejvetsi legrace ale je, ze veskere miry v NASA, jsou metrickeho puvodu. A proc asi ? - presnost ! [mrknutí jedním okem]

39150

29.12.2004 17:16

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 4.?.?.?

Reakce na 39148

Než přejde USA na metrický systém, to bude ještě chvilku trvat. I v Kanada, po více než patnácti letech uzákonění používání metrické soustavy, se měří dosud v některých oborech výhradně ve starých mírách a v některých případech se uvádějí míry v obou systémech.

Pro některé lidi je přechod na metrický systém, přes všechny jeho přednosti, bolestný. Vidí-li americká hospodyňka v návodu "přidej asi jednu až dvě unce (28.34952 až 56.69905 g) margarínu", tak se bude metrickému systému nadosmrti vyhýbat jak čert svěcené vodě. Rovněž rozčarovány metrickou skutečností byly americké ženy, které hledaly seznámení v inzerátech podle délky penisu, zavádivě uvedené v centimetrch. Když se před časem povolená rychlost na floridských silnicích začala uvádět v mílích i v kilometrech, tak toho nechali dřív než uschla barva na dopravních značkách - řidiči (i přespolní!) si to vykládali jako rychlost od 70 do 110. Prostě spousta problémů.

39173

25.12.2004 14:12

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 39045

Tedy, pane Taborsky, to vod vas neni hezky.
Jednak jste pani Jarce zkomlikoval "hrneckovani" a druhak mne zkazil Vanoce.
Povazte, ze jsem az dosud pouzivala na odmerovani tekutych i sypkych ingredienci rucne malovany cup po babicce!!!
Namyslete, jak ty vysledky receptu mohly vypadat. [smích]
Kanada jede uz nejaky patek na metrickou soustavu, pravda je, ze na vetsine zbozi v obchodech jsou rozmery, obsah atd. uvadeny v obou soutavach.

39055

25.12.2004 18:43

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39055

Tedy, pane Taborsky, to vod vas neni hezky.
Aja

Well, pani Ajo a jak by jsme jinak poznali
ze pan Taborsky je nejchytrejsi prispevovatel
na Zvedavci ??? HA ???
Kdo s nas umi tak dobre pocitat ? HA ???

To neberte jako ironi, je tady nekdo lepsi ?
Neni.

Ke zlepseni kvality Zvedavce, navrhuji panu
Stworovi, aby zavedl takovou nejakou podsekci
na svem webu,ze bude mozne davat panu Taborkemu
ruzne otazky a on nam bude trebas do 24 hodin
odpovidat.
Prosim, to nemyslim jako ironii a bylo by moc
dobre, kdyby toto nebylo vymazano. Bydme si
uprimni, kdo s nas tady neobdivuje genialitu
jmenovaneho ?

39060

25.12.2004 20:44

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39055

pani Ajo, pokud mozno nenechte se zblbnout panem Taborskym, v kucharkach, kde se mluvi o hrnickach je pocitano s tim, co se do hrnicku vejde, takze prosim nemente pomery podle prepoctu suche versus mokre vahy, pak vam opravdu vznikne galimatias. [smích]

39071

25.12.2004 23:22

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 4.?.?.?

Reakce na 39071

Čím to asi je, že pouze lžidoktoru Včeličkovi a Lojzovi Mikinovi nedošlo, že můj komentář ke kuchyňským váhám a mírám nebyl míněn vážně?

39076

26.12.2004 5:20

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39076

>Čím to asi je, že pouze doktoru Včeličkovi a Lojzovi
>Mikinovi nedošlo, že můj komentář ke kuchyňským váhám a
>mírám nebyl míněn vážně?



[chechtot] *nesklamal jste Aijnstajne [chechtot]

39082

26.12.2004 5:56

RE: Pekli jsme chleba

lojza 70.?.?.?

Reakce na 39076

Pane Taborsky,
priznam se bez muceni, ze ten lzidoktor Vcelicak
a ja Lojza receny jiz po tolikrate Mikin, jsme indi-
vidua malo myslici, nekdy dokonce vubec nemyslici.
Ale obema nam chutna jist a oba dva zijeme v zemich
kde mame pravo vyjadrit svoje nazory. Nevim jak je
to s panem Dr. Vcelickou, ale ja se vam musim priznat
ze moji rodicove se moc snazili, abych ziskal co mozno
nejvetsi vzdelani. Ale ja jsem je vubec neposlouchal.
Misto do skole jsem chodil za skolu. Moudra slova svych
ucitelu, kdyz jsem se nekdy do skole dostavil jsem nepo-
slochal. Proto, jsem taky vami casto napominan za hrube
gramaticke chyby ve svem pravopise. Nedivte se proto, ze
nejsem schopen poznat, kdy vy pisete vazne a kdy ne.
Je to pro me velice obtizne. Mejte se mnou proto pane
Taborsky urcite minimum trpelivost, nez se doufam
za rok ci dva stanu aspon castecne vzdelany. Jiz predem
dekuji za sebe i za pan Vcelycku.
Lojzycek.

39083

23.12.2004 21:33

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 38992

semolina = krupice (jemná)
1 cup = 250 ml tekutiny (1/4 litru]

39009

24.12.2004 7:01

RE: Pekli jsme chleba

Josef Trauč 12.?.?.?

Reakce na 38992

Semolina je mouka z Tririum durum,což je varieta pšenice obecné (T.aestivum) a obsahuje více lepku,než "obyčejná" pšeničná mouka.

39031

23.12.2004 7:40

Pekli jsme chleba

qwe 193.?.?.?

V 80tých a ještě začátkem 90tých let se dal koupit "chleba v prášku". Docela často jsme ho pekli a byl velmi dobrý. Krajáček tohoto chleba s máslem neměl chybu. Uvedený recept zkusím.

38981

23.12.2004 11:58

Kanadskej chleba - fuj!

Peter Veliky 205.?.?.?

Na Kanadskej chleba jsem si nikdy nezvyk a ani ho nejim. Popsat se da jednoduse. Je bez chuti, krajic drzi formu jedine kdyz je opecenej jako topinka, nema to vubec zadnou chut, navic je neslanej. Proste vylozenej hnus k pozvraceni.
Kanadani si z tohohle smejdu delaji i svaciny do prace. Neni divu ze voli uz potreti zasebou Liberali do vlady. Tenhle jejich chleba v nich zabiji veskerou predstavitost. Jejich zivot je fadni, zpestrenej jedine hokejem.
Jedinej chleba kterej se zde necha pozrit je k dostani v nekterych supermarketech a ma Nemecke jmeno. Ten netvrdne predcasne jako Kanadsko/Americkej previt. Divim se ze to muze nekdo jist. Uz jste nekdo zkouseli si ho namazat tvrdym maslem? Rozpadne se Vam v rukou!
A ty jejich housky! Vypada to ve vitrine pekne, ma to tu pravou nazlatle-hnedou barvu. Kdyz se nechate ovlivnit vuni a vzhledem, koupite to, zjistite ze je to ten samej brak jako ten jejich ‘slavnej’ chleba.
Kdyz jedu do CSSR, hned druhej den po priletu mazu do obchodu koupit si pravej Moravskej chleba. Bochnik, (nenarezanej) a rohliky. Rohliky muze byt dalsi kapitola (namet) k pokecu.

38989

23.12.2004 15:53

RE: Kanadskej chleba - fuj!

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 38989

ja uz leta chodim do
Dimpflmeier v Etobicoke ( Advance St. mezi Kipling a Islington
north of Queensway ) nekolikrat za den asi 10 druhu cerstveho chleba, slane rohliky, housky, ap.
dale jsou tady stovky italskych pekaren s fantastickymi houskami ke kterym se ceske gumarenske vyrobky nedaji prirovnat.

38993

24.12.2004 0:42

RE: Kanadskej chleba - fuj!

Jitka 199.?.?.?

Reakce na 38989

Hm, takže za všechno může chleba, za výsledky voleb, za fádnost života... [chechtot]
Já sice taky ten bílý kanadský měkký chleba nemusím, ale je spousta chutných alternativ. Jenom musí člověk chtít hledat a ne jenom naříkat.
Ale když vy létáte do ČSSR, to je potom jiná, to jsme každý v totálně jiné dimenzi.

39018

23.12.2004 14:00

Pekli jsme chleba

Druid 81.?.?.?

Kdo si pece chleba pravidelne (alespon 1x tydne) muze pouzit misto kvasnic malou cast testa kterou si odlozite pri poslednim peceni. Pouze pro prvni peceni si koupite nejake v obchode a dale uz je jen udrzujete pri zivote.

Slavnosti snezenek:
Malíř Junek: „Byl. Ten než začal zadělávat na chleba, tak nejdřív roztopil bukovým dřívím pec, pak tu pec vymetl, pak teprve do ní začal sázet ten boží dar. Ale dřív než dovopravdy zadělal na chleba, tak to von … Po-podržte mi to kolo! To tatínek se šel nejdřív podívat na nebe, podle toho jakej byl tlak vzduchu. Zkrátka podle počasí dával toho kvásku buď míň anebo víc. Takový chlebný kvásek je nekonečný. Sou to kvasnice, který kynou chlebovou moukou …, tatínek vždycky nechal zbytek těsta v malý dížce přikrytý plátnem, a to stačilo dolít trochu vlažný vody, kvásek vzkypěl, rozrostl se, na sto pecnů, padesát pecnů, sto padesát pecnů podle potřeby. Zkrátka, zázrak. … Já vim, závidíte mi, že sem udělal slabikář pro děti, podle kterýho se učej už deset let.“

38991

23.12.2004 17:42

Pekli jsme chleba

Markoff 213.?.?.?

vy toho narobite, vsak sa uz predavaju domace pekarne, vyzera to zhruba ako toaster, dovnutra akurat nasypete ingrediencie nechate to samotne zahnietit vidlicami, pak ich vyberiete (aby nezostali zapecene) a nechate zapiect

myslim ze to je jednoduche a zvladne to aj chlap, raz si ju kupim, kedze pomyslenie na rozne druhy chleba ma teda laka viac ako novy HW do PC, mobil a podobne serepeticky

kopec receptov na chlieb a info o domacich pekarnach najdete tu od fandov domaceho pecenia chleba:
http://www.domaci-pekarny.cz/

38994

23.12.2004 18:23

Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?


Take me zajimaji housky pekne propletene a nebo rohliky.Vi nekdo nahodou predpis? Ale jak nekdo poznamenal, ne ty batovky z gumy. Jinak znamo ze i Werich kupoval chleba u cobolaku jak se nekdo pohorsene ozval ze tam nic jineho nemaji. Umeji taky dobre chlastat a k tomu zerou ten chleba. Zapijeji sadlem z galonove nadoby a koralku z horcicovych sklenic.Na straz.

38996

23.12.2004 20:01

Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

Velmi dobry chleba jako cesky, vanocky, a podobne vyrobky se daji dobre koupit v zidovskych delicatessen.
[smích]

39001

23.12.2004 21:37

RE: Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Reakce na 39001

Kdybych ho koupil v zidovskym delicatesu tak vim zcela urcite ze mel stat asi 70% mene. Ale zida neusmlouvas.Jinak ze zprav (streda) na Nova tak zidovstvo se vcera popralo(v Praze) o vedeni a musela zasahovat policie.Pozor nikdo se ale nejmenuje Kohen jenom sami Jerabek Konicek a Postulka. Ani ty ksichty tam nemaj tak dabelsky(predloha pro malire dablu) jako zde v zemi vyvolene a naklonene. Putin jim ale dal , nevedeji co blekotat sleduji je peclive na MSCNN .

39011

23.12.2004 22:15

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 39011

Boha Máriju, to už nenecháte ty Židy v pokoji ani i když jde jen o chleba. Čekal jsem na pana Nohejla, aby nám oznámil nějakou novou teorii o vlivu Židů na výrobu chleba (třeba s použitím extra panenské krve, což způsobuje zvýšenou křehkost a hlavně trvanlivost). Anyway, veselé vánoce s pravým, či skoro pravým, českým chlebem či knedlíky.

39014

24.12.2004 0:55

RE: Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Reakce na 39014

Nechte si toho napominani pane esmergh nebo taky vam nebude tech 90 co se na ne tak tesite.

39020

24.12.2004 7:14

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39014

Pan Nohejl ted spinka tam dole u protinozcu.
Az se chlapec probudi tak nam to vsechno napise
a da svetlo do tech nasich praznych hlav.

Ja kupuji chleba jen a jen u nemcu. Nikdy si
nemohu stezovat. Stejne tak jejich housky.
Jako doma, jako doma. Zavidim lidem co jsou
hubeni,mohou si tam koupit ty tolik lakave
zakusky s cokoladou. Ach jo.
Kazdy pry pribere pres Vanoce a Novy rok az
5 liber. Ted nevim,jestli ten Nemec ma zitra
otevrene, nebo ne.

39033

25.12.2004 7:56

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39014

zapomel jste ma macesy do kterych se dava detska krev... [mrknutí jedním okem]

39051

26.12.2004 6:09

RE: Pekli jsme chleba

lojza 70.?.?.?

Reakce na 39051

Musi to byt krev od devcatek, ktere jsou stale jeste
panny. To uz by jste mel pri svem veku a vzdelani pane
Dr. Vcelicko vedet. Stejne jako ta pani Cachticka co
se koupala v kvi panenskych devcat, aby omladla. Vas
taky aby clovek vsechno musel teprve ucit.

39084

24.12.2004 4:35

RE: Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

Reakce na 39011

>Kdybych ho koupil v zidovskym delicatesu tak vim zcela
>urcite ze mel stat asi 70% mene. Ale zida neusmlouvas.Jinak
>ze zprav (streda) na Nova tak zidovstvo se vcera popralo(v
>Praze) o vedeni a musela zasahovat policie.Pozor nikdo se
>ale nejmenuje Kohen jenom sami Jerabek Konicek a Postulka.
>Ani ty ksichty tam nemaj tak dabelsky(predloha pro malire
>dablu) jako zde v zemi vyvolene a naklonene. Putin jim ale
>dal , nevedeji co blekotat sleduji je peclive na MSCNN .

Vy jste vazne temi Zidy posedly, hovor na ne stocite, at se jedna o cemkoliv.Vam se o nich musi i zdat,ze?
Joo, v tech obchodech na St.Laurent, co kupuju chleba, tak je to u madarskych a polskych Zidu. Bochnik je vetsi nez ze supermarketu a kdyz to prepocitate, vyjde libra zhruba na stejnou cenu.A chleba je dobrouckej.

39026

24.12.2004 8:22

RE: Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Reakce na 39026

Velevazena damo pozor at Vam nepadaj (Cenzurovano. Nesmyslne a nechutne protizidovske zamereni, ktere nema nic spolecneho s tematem clanku.)

39035

23.12.2004 20:27

Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Obecne ale chleba ktery jsem musel pochvalit( neb temer vsichni se o to snazi a pysne nabizeji) stal za backoru je to jako kysle lejno, tezky kus hmoty podobne snad chlebu z dalky. Je to drahe jako prase spocitameli plyn a suroviny a nejsem toho propagatorem . Jinak muj kamos co to pekl taky tak tam daval do trouby vodu v misce. Je to pry strasne dulezite. Jinak ,co ty housky (recept) .Nikdo?

39005

23.12.2004 21:09

Pekli jsme chleba

kavol 195.?.?.?

tak mě ještě napadá ...

když už přece jenom vzácně přijde na to, že se chleba stává stářím samostatně nepoživatelný, dá se zužitkovat ještě mnoha způsoby ... jeden z nich je i chlebová polívka; moje milá mě nedávno překvapila, že ji neznala, a tak se o recept podělím i s vámi, kdož ztrácíte kontakt s českou kuchyní

teda povídám recept ... ono to vlastně žádný pořádný recept nemá, záleží jen na fantazii kuchaře a dostupných surovinách - vlastně tak trochu jako polívka sekeračka [mrknutí jedním okem]

tak tedy vezměme chléb, kterého se chceme zbavit, a to v množství přibližně jeden tenký (max 1 cm) krajíček na litr vody

tento nahrubo pokrájejme a vhoďme do hrnce s vodou umístěného nad středně velkým plamenem či obdobným zdrojem tepla - vody by mělo být přiměřeně více, nežli bude očekávané množství polévky, neb nějaká se v průběhu postupu vyvaří (ovšem šetřílci to mohou zvládnout pod pokličkou i téměř beze ztrát [cool] )

vařme tak dlouho, dokud se chléb nerozpadne na prvočinitele (netrpělivci tomu mohou pomoci různě mechanicky, ovšem já za nejlepší pomoc považuji bublání vroucí vody [mrknutí jedním okem] )

během vaření lze přihazovat různé dobrůtky:
- za bezpodmínečně nutné považuji sůl, pepř a kmín celý (není-li ho dost v použitém chlebu)
- za „doporučené“ bych označil česnek (třený nebo jemně pokrájený, ne sušený), majoránku (vhodné vhodit část ze začátku a část až na úplný závěr, třeba přímo do talíře), vejce (spíše bílek), drobně pokrájený mastný salám nebo klobásu, případně Masox
- další možnosti jsou bramborové kostičky, špetka ostřejšího koření (chilli), zeleninové koření (vhodná je směs s glutamanem sodným, jako např. Podravka), kousek cibule ...

a tak dál a tak dál - však víme, že vaření je (bývalo???) v Těžkoslovensku záležitostí chuti a fantazie a ne standardizovaných receptů v prášku [mrknutí jedním okem]

39007

23.12.2004 22:05

Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Pane eshmerg co je presne Farina ? Diky

39012

24.12.2004 1:44

RE: Pekli jsme chleba

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 39012

>Pane eshmerg co je presne Farina ? Diky

----------------------------------------------------------------

Je to taky mouka, nebo jídlo z mouky, ale taky to může být škrob, v Anglii bramborový. Takhle to uvádí Webster.

Jinak se divím některým "usedlíkům", že si ještě po těch letech nezvykli na ty "odlišnosti", ať už je to chleba, pivo, mléko, či různá jídla. V každém větším městě v Kanadě, je (aspoň doufám) nějaká evropská pekárna, kde se dá sehnat chleba žádané jakosti a druhu. Tady (ve Vancouveru) je jich přehršel, dokonce i číňani dělají dobrý chleba a rohlíky. Na ty ale nasypou strašně moc kmínu, prý je to zdravější než sůl. To je pravda. Oni tu pekárnu totiž koupili od čechů a ti je to naučili dělat. Ale kolika kanaďanům, či američanům, by se zamlouvaly naše tvarůžky, slivovice, nebo vepřo-knedlo-zelo ? Ovšem s těmi, kteří ten čerstvý chleba jedí ještě za tepla, bych jednu místnost sdílet nechtěl. Na vojně nám dávali jen starší chléb, i když byl dovezen nový, čerstvý. Oni věděli proč. Když jsme potom jako "mazáci" dostali od kuchaře pod rukou čerstvý, teplý chléb, hned večer jsme všichni věděli, že to bylo asi správné, ten starý chléb. Náš pokoj, kde nás bylo deset, se proměnil na plynovou komoru a ono se dost těžko větrá, když je venku mínus 20°C. Taky jsem si v prvních měsících v Kanadě pekl chleba, ale je s tím moc práce a ztráta času. Ten "German Rye" od číňanů je výborný.

39023

11.2.2013 19:51

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 154.?.?.?

Reakce na 39023

Pane Zdeňku, ja tez ziji ve Vancouveru a rád bych navstivil tu cinskou pekarnu. Byl bych vam vdecen za jejich adresu.

Jroucka@gmail.com [mrknutí jedním okem]

284659

24.12.2004 14:08

RE: Pekli jsme chleba

P.Peshmerga 69.?.?.?

Reakce na 39012

La farina znamená v italštině mouka. Je to ale mouka, která je vyrobena z ječmene či jiné obilniny kromě pšenice durum. Mouka vyrobená z kukuřice, tzv. la farina di granturco, se pak používá na italskou polentu, tolik milovanou il Duce. E il Duce ha sempre ragione.

39041

23.12.2004 23:40

Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Jo chleba ! tot siroky pojem a neni chleba, jako chleba. Hodne zalezi na invidualni chuti pojidatele takoveho chleba. Pamatuji si ( jeste chutove ), ze jsem byl jako mladej hoch, asi tak kolem sestnacti let, na prazdninach se svoji tetou a strejdou na Slovensku v Cervenom klastere, kde moc malebnou krajinou slovensko-polskeho pohranici, proteka kouzelna, ale drava ricka Dunajec. No a prave ne techto nezapomenutelnych prazdninach jsem snad jedl nejlepsi a nejchutnejsi chleba v mem zivote ( recept pochopitelne neznam ), ktery byl upeceny doma, v tom Cervenom klastere, na zelnem liste. Byl to takovy poradny kulaty bochanek s velmi tvrdou skurkou, ze se daly na tom zuby vylamat a uvnitr byl svetly, ne tmavy. Ale reknu vam, ta chut toho chleba s domacim podmaslim a s domacim maslem, tak ta se neda zapomenout.

Vite, ze je pravdou, ze i zalezi na kynuti testa, kde ma vliv i nadmorska vyska ?!

Stastne a vesele svatky Vanocni, vam vsem preje Lev s Lvici a s Lvicaty [smích]

39016

24.12.2004 7:24

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39016

Vite, ze je pravdou, ze i zalezi na kynuti testa, kde ma vliv i nadmorska vyska ?!


Tak, ted me to doslo, proc me tolik chutnal chleb na
Mt. Everest a o trosku min na Mt. Blanku.
Rovnez preji krasne proziti svatku Vanocnich vsem
Lvum a Lvicim. A samozrejme vic Lvicatek vzdyt Vano-
ce jsou od toho.

39034

24.12.2004 9:09

RE: Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Reakce na 39034

Rovnez preji krasne proziti svatku Vanocnich vsem
Lvum a Lvicim. A samozrejme vic Lvicatek vzdyt Vano-
ce jsou od toho.
______________________________________________________

Lojzicku, dekuji za vase uprimne prani k Vanocum, cele Lvi rodince. Ja taktez toto prani opetuji rodince Lojzickovic. Co se tyce toho prani mit vice Lvicatek, tak jsem moc rad, ze neziju v krajinach, kde je noc polarni. Jinak by bylo, na vice Lvicatek "zadelano" - MERRY CHRISTMAS [smích]

39038

24.12.2004 1:01

Pekli jsme chleba

Vaclav 4 xy 24.?.?.?

Pane Nohejl hezke Vanocni svatky a at se ruzni krovaci treba po..... Asi vime co je to zac. Na takovy si nechame chleba uschnout do prislusne tvrdosti ,to je kamene, a potom zkousime co je tvrdsi. Hlava nebo chleba .

39021

25.12.2004 12:06

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39021

>.... Na takovy si nechame chleba
>uschnout do prislusne tvrdosti ,to je kamene, a potom
>zkousime co je tvrdsi. Hlava nebo chleba.

Není chleba jako chleba. Můj otec vzpomínal, jak když byl malý, tak pekli chleba doma jedou za tři týdny. I po třech týdnech byl prý výborný, lepší, jak ty dnešní. Druhů chleba dnes lze koupit přehršel. Za tři dny je však nepoživatelný - ztvrdne na kámen nebo zabalený zplesniví. Stejně tak druhy rohlíků. Nadávali jsme sice dříve na gumové rohlíky, ale dnes vyhledávám právě ty gumové. Na těch drobivých, co se sami rozpadají na strouhanku, si nepochutnám. Stejně tak si nemůžu pochutnat na bílém chlebu, co se peče na jihu (Jugoslávie, Maďarsko a pod.). To není chleba, ale bílá buchta.
Správný chleba se peče ze žitné mouky (dnes se míchá žitná s pšeničnou). Žitný je proti pšeničnému trochu kyselejší, ale je zdravětší. A když už si budete péci žitný chléb, je dobré si nechat trochu kvásku a uvařit si z něj podkrkonošské kyselo. Recepty jistě jsou na internetu. Talíř pravého kysela s brambory, houbami a vajíčkem s cibulí - takovou pochoutku ve světě nikde nedostanete. Dnes je to i u nás vzácnost, protože žitný kvásek se nikde nekoupí. Člověk si ho musí udělat doma. V Liberci však kyselo dostanete jako vybranou specialitu v nejlepších restauracích.

39053

25.12.2004 12:26

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39053

recepty na kyselo
http://www.kuchtik.cz/tisk.asp?cl=12611
http://denik.hvezdarna.cz/2004_05_01_archiv.html - na stránce skoro dole,

http://houby.humlak.cz/recepty/minikuchar/horske_kyselo.htm - co má společného s horským kyselem nevím,
http://www.recept.cz/recept.asp?recept_scr=1903 - také trochu jiné.

Teď mi dochází, že kromě kvásku ze žitné mouky bude možná v Kanadě i v USA problém obstarat si normální houby. Kyselo s kupovanými žampiony jsem ještě nikdy nezkoušel.

39054

25.12.2004 20:29

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39054

pane Karle, nevim co myslite pod pojmem "normalni houby" pokud mate na mysli houby lesni (divoke), mame moznost si jich nasbirat kose.
Nemusime ani bezet do lesa hned po rozbresku, houby zde zbiraji jen evropane a to pouze emigranti. Prevazna vetsina americanu neduveruje sve znalosti hub a tak kupuji zampiony. Jiste v obchodech najdete take jine pestovane houby ktere se pouzivaji hlavne v cinske nebo japonske kuchyni.
O houby v Americe nebo Kanade neni nouze [smích]))

39070

26.12.2004 6:28

RE: Pekli jsme chleba

lojza 70.?.?.?

Reakce na 39070

O houby v Americe nebo Kanade neni nouze ))


V Novem Scotia jsem nasbiral za hodinu dva peti-
kilove kose "pravych" praviku. Pul kilovy steak
s jednim kilogramem praviku a stahli se k mojemu
baraku vsichni psi s nasi ulice a okoli.
Tak Karlicku dojed sem, dovez kvasnice a ja te
zasobim masem a hribama a budeme oba dva v nebicku.
Za predpokladu, ze se nebudeme bavit o nabozenstvi
a politice. Na tom se nikdy lide nedomluvi. To uz
preci vime.
Jo a Plzen vozit nemusis, ta tady taky je. Stejne
tak Budejicke pivenko.

39085

28.12.2004 23:24

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39070

>pane Karle, nevim co myslite pod pojmem "normalni houby"
>pokud mate na mysli houby lesni (divoke), mame moznost si
>jich nasbirat kose.
Samozřejmě jsem měl na mysli lesní divoké houby.
>Nemusime ani bezet do lesa hned po rozbresku, houby zde
>zbiraji jen evropane a to pouze emigranti. Prevazna vetsina
>americanu neduveruje sve znalosti hub a tak kupuji zampiony.
>Jiste v obchodech najdete take jine pestovane houby ktere se
>pouzivaji hlavne v cinske nebo japonske kuchyni.

>O houby v Americe nebo Kanade neni nouze [smích]))
Samozřejmě, že vím, že houby v Kanadě i v USA rostou, jenže málokdo si dovolí je volně v lese sbírat. A není to specialita jen amerického kontinentu. Ani v evpropských severských státech se divoké houby moc nesbírají a proto třeba takové Finsko je houbařský ráj - tak nádherné křemenáky a v takovém množství se u nás nikdy nenajdou. Ovšem sbírat je tam turisté nesmí.
No a v Americe - přece normální člověk nepůjde do lesa si houby nasbírat, když si je může koupit v supermarketu (tedy jen uměle pěstované).
Ovšem houby na Floridě - snad jen nějaké ty stromové.

39146

28.12.2004 23:44

RE: Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Reakce na 39146

Ovšem houby na Floridě - snad jen nějaké ty stromové.
______________________________________________________

Zdravim pane Karle z Cech. Ted sice nevim, jak to minite s tema houbama na Floride, ale musim Vas ujistit, ze tento rok jsem mel pred mym DOMEM !! v trave na Floride, urodu Jedel Bedel ( doufam, ze jsem to napsal spravne - Jedla Bedla ). I kdyz se v houbach moc nevyznam, tak jsem udelal digitalni fotografie techto hub a hned pres Internet WebCam, jsem to diskutoval s moji ceskou znamou - houbarkou, ktera mi jen potvrdila, ze je to PRAVA !! Jedla Bedla. Ale i tak, i kdyz jsem kousek teto houby syrove ( kloboucek ) ochutnal a vubec nepalil a nebyl nahorkly, vicemene bez chuti, ale krasne vonel houbou, tak jsem si z toho ten houbovy rizek ze strachu neudelal.

39149

29.12.2004 13:04

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39149

>Zdravim pane Karle z Cech. Ted sice nevim, jak to minite s
>tema houbama na Floride, ale musim Vas ujistit, ze tento rok
>jsem mel pred mym DOMEM !! v trave na Floride, urodu Jedel
>Bedel ( doufam, ze jsem to napsal spravne - Jedla Bedla ).
Také vás zdravím pane Lev. Myslel jsem to tak, že na jihu v teple patrně mnoho druhů jedlých hub možná neroste, když, tak jiné druhy, než na které jsme zvyklí u nás. Snad si z minulosti pamatujete, že letní houby za mnoho nestojí, často jsou napadány červy a tak se k jídlu nehodí. Pevné a zdravé jsou houby podzimní.
Pokud jste našel Bedlu jedlou, tak jste udělal chybu, že jste si ji neupravil jako řízky. Bedly na tento způsob jsou velmi chutné. Do kysela se však nehodí. Tam patří houby hřibovité.
Mě na pozemku také rostou houby - z těch jedlých, co znám, žampiony a podmáslíci = klouzci. Kromě nich i mnoho druhů jiných. Ty však neznám a tak je k jídlu nesbírám.
Kamarád mě letos zavedl ve své zahradě na místo, kde mu rostlo asi 25 klouzků. Chodil je denně zalévat a vytahoval je očima. Je to radost najít takovou nečekanou úrodu.
Jinak to letos s houbami nebylo nijak slavné. Je to dva nebo tři roky, co byla mimořádná nadúroda, kdy plný košík jste měl za půl hodiny.

39167

29.12.2004 5:15

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 39146

Karle z cech, toto je vase tvrzeni:
>Teď mi dochází, že kromě kvásku ze žitné mouky bude možná v >Kanadě i v USA problém obstarat si normální houby. Kyselo s >kupovanými žampiony jsem ještě nikdy nezkoušel.

>Karel z Čech -- 212.?.?.?

Upravte si tedy vas nazor, jak sam pisete, vite ze zde houby rostou, no a tak nevim, kdyz je nekdo zbiral doma, proc by si nezasel do lesa tady. Rozdil bude asi jen v tom, ze mi jsme nemeli Cernobyl takze nase houby jeste v noci nesviti.
[smích]
Nevim jak jste to myslel s tou Floridou, u nas v New Yorku houby rostou vice nez na Brdech. (aby nedoslo k nedorozumeni jedna se o stat NY)

39160

29.12.2004 6:42

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39160

>Teď mi dochází, že kromě kvásku ze žitné mouky bude možná v >Kanadě i v USA problém obstarat si normální houby. Kyselo s >kupovanými žampiony jsem ještě nikdy nezkoušel.

>Karel z Čech -- 212.?.?.?


A ja ti to furt rikam Karlicku, nehrej se na experta
Severni Ameriky. Opravdu se jen a jen zesmesnujes.
Napis radeji co je noveho u vas v Suche Vrbce?

p.s.
Toto ber jako konstruktivni prispevek. Nejde o nasirani.

39161

29.12.2004 13:24

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39160

>Upravte si tedy vas nazor, jak sam pisete, vite ze zde houby
>rostou, no a tak nevim, kdyz je nekdo zbiral doma, proc by
>si nezasel do lesa tady. Rozdil bude asi jen v tom, ze mi
>jsme nemeli Cernobyl takze nase houby jeste v noci nesviti.
Pane Nesemerede PhD Včeličko, neměli jste Černobyl, měli jste jiné havárie. Černobyl pro vaší informaci není v Čechách, tak nevím, proč o něm píšete.
> [smích]
>Nevim jak jste to myslel s tou Floridou, u nas v New Yorku
>houby rostou vice nez na Brdech. (aby nedoslo k nedorozumeni
>jedna se o stat NY)
Jen tak pro zajímavost pane Včeličko, kolikrát jste si zašel letos do lesa na houby. Kolik sklenic hub jste si letos nasušil (do bramboračky) a kolik máte naloženo v octě a v soli? V obchodě se sice nakládané v octu také dají koupit, ale není nad vlastní. Ty vám dávají radost na několikrát - při sběru, při nakládání a pak při jídle.
Zdravím vás do NY

39168

29.12.2004 14:29

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 39160

>Upravte si tedy vas nazor, jak sam pisete, vite ze zde houby
>rostou, no a tak nevim, kdyz je nekdo zbiral doma, proc by
>si nezasel do lesa tady. Rozdil bude asi jen v tom, ze mi
>jsme nemeli Cernobyl takze nase houby jeste v noci nesviti.
Pane Nesemerede PhD Včeličko, neměli jste Černobyl, měli jste jiné havárie. Černobyl pro vaší informaci není v Čechách, tak nevím, proč o něm píšete.
> [smích]
>Nevim jak jste to myslel s tou Floridou, u nas v New Yorku
>houby rostou vice nez na Brdech. (aby nedoslo k nedorozumeni
>jedna se o stat NY)
To s Floridou, to byl renonc.
Jen tak pro zajímavost pane Včeličko, kolikrát jste si zašel letos do lesa na houby. Kolik sklenic hub jste si letos nasušil (do bramboračky) a kolik máte naloženo v octě a v soli? V obchodě se sice nakládané v octu také dají koupit, ale není nad vlastní. Ty vám dávají radost na několikrát - při sběru, při nakládání a pak při jídle.
Zdravím vás do Buffala

39170

29.12.2004 17:51

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39170

>Pane Nesemerede PhD Včeličko, neměli jste Černobyl, měli jste >jiné havárie. Černobyl pro vaší informaci není v Čechách, tak >nevím, proč o něm píšete.

pane Karle z cehunova, dekuji za vsechny predejmeni uplne mi to pripomina Rude Pravo [smích] No a pokud by jste cetl pozorne, nikde jsem nepsal, ze Cernobyl je v Cechach, pouze jsem podotknul, ze nase houby jeste v noci nesviti.
Jiste vite, ze vase houby obsahuji velke mnozstvi plutonia, diky Cernobylu, ktere neni zrovna zdrave ke konzumaci. O tom vas ovsem vase vlada neinformuje. Vzhledem k tomu, ze zvedavec je prakticky naucny webik, chtel jsem vam rozsirit vas miniaturni rozhled.
[smích] Co se tyce havarii, zatim diky Bohu jsme Cernobyl nepredstihli. Zdravim vas z NY do vesnicky pod horama [smích]

39174

29.12.2004 18:01

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39170

pane Karle, pokud je to pouze pro zajimavost, napiste seznam, co vse chcete vedet kolikrat jsem letos delal. Do lesa jezdim dosti pravidelne, mam rad prirodu. Hub jsem nazbiral take pomerne dost ovsem nedavam je do octa, pouze susim. No a pokud si myslite, ze v NY neni mozna ceska strava, velice se mylite.
Urcite vam zde mnoho ctenaru potvrdi, ze prevazna vetsina ceskych emigrantu pokracuje ve strave na kterou byli privikli z mladi. Vse, vcetne znojemskych okurek je zde k dostani. Jedine, ceho se mi zda byt mene, jsou zlodeji, podrazari, mafiani a prechytreli lide. [smích]

39175

29.12.2004 20:11

RE: Pekli jsme chleba

vosicka 83.?.?.?

Reakce na 39175

Bozinku Vy jste ale chytlavy.

39178

30.12.2004 4:34

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39178

no pane Vosicko vy jste zase uzvanenej [chechtot]

39192

25.12.2004 21:15

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 39054

Mám dojem, že v USA a Kanade je problém obstarať si aj obyčajnú vodu. Ak to pôjde takto ďalej, tak za pár rokov si budete písať, kde sa dá kúpiť lepší vzduch.

39073

26.12.2004 4:39

RE: Pekli jsme chleba

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 39073

>Mám dojem, že v USA a Kanade je problém obstarať si aj
>obyčajnú vodu. Ak to pôjde takto ďalej, tak za pár rokov si
>budete písať, kde sa dá kúpiť lepší vzduch.

----------------------------------------------------------------
Ten bude asi nejlepší u Žiaru nad Hronom. Tam museli, díky hliníkárnám, zavést, tedy zasypat jednu dědinu, protože ten "zdravý" vzduch vykynožil polovinu obyvatel, jelikož to bylo v dolině a všechny ty jedovaté plyny (fosgeny, difosgeny atd.) tam ztekly a držely se tam. No ono už je to asi čtvrtstoletí zpátky, teď snad už ta hliníkárna nejede. Takže nevím jak Vy, ale tady v Kanadě, konkrétně v B.C., problém s vodou a vzduchem nemáme. Nota bene, tady v B.C. má být jedna z nejkvalitnějších vod na světě. Nemám tím na mysli nějaké minerální prameny. My tady ve Vancouveru, pijeme vodu jezerní a máme jí zatím dost. Ale zanedlouho ji budeme prodávat Americe. V takové Kalifornii a Nevadě je jí nedostatek. Nevím jak na Slovensku, ale slyšel jsem že v Čechách se platí za vodu dvakrát, vodné a stočné, takže třeba čtyřčlenná rodina se vykoupe v jedné vodě ve vaně a ještě s tím potom splachují záchod, aby ušetřili. Věru moc hezký přístup k hygieně. Když jsem byl asi před pěti lety doma, tak jsem "musel" jít se svým, tehdy patnáctiletým synem do Mc Donalda, bylo to přímo na Václaváku a on říká, tady ti lidi smrdí, já mu říkám, no vždyť je léto, to víš, ale on říká ne, oni smrdí už dlouho. Myslel tím, že se nemejou. A měl pravdu. Bohužel.

39081

26.12.2004 10:27

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 39081

Nečudujem sa, že Vám ľudia smrdia, keď chodíte do takého pajzla ako je Mc Donald. A kúpať sa štyria v jednej vode - FUJ. Prišli ste vôbec do Čiech???

39086

26.12.2004 19:47

RE: Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 4.?.?.?

Reakce na 39086

Mno, na stories o hygieně nemusí pan Zmatoušek jezdit do Čech. To já znám jednoho Kanaďana, který bydlel v nějakém starém činžáku v Torontu, kde měli jen jednu koupelnu pro celé patro pro všechny partaje. A ten pán byl nadšený vivarista a držel v té jediné vaně na patře třicetikilovou vodní želvu jménem Purcilla, která na jedno kousnutí dokázala překousnout násadu od koštěte. Proto se s ní nájemníci, hlavně mužského pohlaví, báli koupat, což nění divu, když ta želva nebyla navíc v kalné vodě vany vidět. A tak jí musel z nařízení magistrátu, dávat na požádání před koupáním košík.

A ve Vancouveru zase jedna dáma předložila navštěvujícímu příteli zákusky a čaj, uvařený z použité vody z vany, protože ji tam mají tu jezerní vodu tak čistou, že by byl hřích ji používat jen na koupání. Mno, přítel si moc libuje nad vůní a barvou čaje a ptá se, co je to za druh. "Pravej arabskej", sdělí mu přítelkyně. "Já jsem si to hned myslel", povídá přítel, "když jsem v něm našel chlup z vemblouda!"

39092

26.12.2004 21:45

RE: Pekli jsme chleba

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 39092

(Cenzurovano - uštěpačný nasírací text)

39097

27.12.2004 0:21

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39092

Smutné je, že hlupáci jsou tak sebejistí, zatímco moudří lidé jsou vždy plni pochybností.
B. A. W. Russell

39101

26.12.2004 22:50

RE: Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

Reakce na 39086

Prišli ste vôbec do Čiech???

Prisli jsme do Ciech, prisli jsme na Slovensko. Ludie tam smrdia.

Kdyz preidete do Vidne, ludie uz nesmrdia. V com to je???

39098

27.12.2004 10:05

RE: Pekli jsme chleba

tatranec 84.?.?.?

Reakce na 39098

Prisli jsme do Ciech, prisli jsme na Slovensko. Ludie tam smrdia.

Kdyz preidete do Vidne, ludie uz nesmrdia. V com to je???




zaujimave, pan Stwora, ze toto nebolo klasifikovane ako "nasiraci prispevek", alebo tu ma ist o fakty?


(cenzurovano - osobní urážka)

v akom jazyku mal byt ten tvoj prispevok meschuge-sestdesiatosmicka, naozaj neviem. zrejme tiez nejaka zidovina.
inac to MeSchuGe znamena:Meerschweinschenschutzgesetz:
ochrana morskych svin! a ked uz sme pri tych sviniach, tak k tomu jeden obrazkovy dokaz:
http://www.nsec-88.org/fortis/galeria/karikatury/Porky.jpg

PS:inac, vsetkym inym ludom dobrej vole zelam prijemne sviatky!!!

39107

27.12.2004 15:13

RE: Pekli jsme chleba

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 39107

>zaujimave, pan Stwora, ze toto nebolo klasifikovane ako
>"nasiraci prispevek", alebo tu ma ist o fakty?

Hodně jsem nad tím přemýšlel. Je to nasírací text, ale je to na hraně. A v nejistých případech ve prospěch diskutujících.

39111

27.12.2004 19:28

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39111

pane Stwora, klobouk dolu pred vasi cenzurou, nejde o nasiraci prispevky ani o urazky. Jde vam o to, kdo nasira koho, takze si dejte ruku na srdce a zamyslete se nad vasi cenzurou. Vim ze dobra vase vymluva je, ze vsechny prispevky nectete. Me zarucene ctete vsechny a par jich ani nepublikujete. Pokud ovsem je nasiraci prispevek proti zidovsky nebo proti americky rad ho uverejnite. Co se tyce Napoleona a jeho lasce k lidskemu pachu, zapomel jste pripsat, ze ten pan z lasky take umrel na syfylis.

39116

28.12.2004 2:20

RE: Pekli jsme chleba

Jiří Táborský 4.?.?.?

Reakce na 39116

Pane Stworo,

já bych se také přimlouval za to, abyste necenzuroval komentáře dotoré Včeličky. Jednak mu uděláte radost, čtenářům poskytnete srandu a nakonec - jeho psaní není nasírací ale sebeposírací.

39124

28.12.2004 6:10

RE: Pekli jsme chleba

Ignac 129.?.?.?

Reakce na 39116

>Pokud ovsem je nasiraci prispevek proti
>zidovsky nebo proti americky rad ho uverejnite.


Urcite? Dovolim si postreh. A co tendleten zakrok pana editora? Sice nevim co tam bylo napsano, ale podle toho, co ten clovek pise jinde si myslim, ze to asi protizidovsky bylo. Divim se, ze se pan Stwora nebrani.




RE: Pekli jsme chleba 24.12.04 08:22

Velevazena damo pozor at Vam nepadaj (Cenzurovano. Nesmyslne a nechutne protizidovske zamereni, ktere nema nic spolecneho s tematem clanku.)

Vaclav 4 -- xy -- 24.?.?.?

39127

27.12.2004 16:23

RE: Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

Reakce na 39107

Vazeny tatrance,

muj prispevek nebyl nasiraci, protoze nebyl namiren na zadnou jednotlivou osobu. To bylo pouze me konstatovani me osobni zkusenosti.

Na druhe strane tvuj prispevek je namiren proti me osobe a je plny urazek, vcetne stupidniho "vtipu."

Pane Stwora, kdyz nastoupite v lete do tramvaje at uz v Praze, nebo kdekoliv jinde, tak ja bych porad dal prednost Torontskemu vytahu pred tim smradem v tramvaji.

39113

27.12.2004 15:25

RE: Pekli jsme chleba

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 39098

Mně nevadí když lidi smrdí, jak říkáte. Konečně je to přirozené. Mně se spíše dělá na blití, když se torontském výtahu setkám s navoněnými a dokonale sterilními Kanaďany. Co Kanaďan - to jiná vůně. Jeden si není jistý, jestli nejede do buzerantského klubu. Nejsem sám, kdo si na to stěžuje. Četl jsem, že město uvažovalo o zákazu voňavek.

"Nevoní dobře, kdo vždycky voní dobře," byl nějaký citát. Správný chlap má trošku smrdět. Napoleon psával Josephině: "Přijedu za dva dny. Prosím nekoupej se!"

A mimochodem, v Čechách jste asi nebyl moc dlouho. Tam už dlouho lidí nesmrdí.

39112

28.12.2004 5:49

RE: Pekli jsme chleba

Ignac 129.?.?.?

Reakce na 39098

>Prišli ste vôbec do Čiech???
>
>Prisli jsme do Ciech, prisli jsme na Slovensko. Ludie tam
>smrdia.

>
>Kdyz preidete do Vidne, ludie uz nesmrdia. V com to je???

Ja bych rek, ze to je i dusledek ceny za vodu. V Kanade je poplatek zanedbatelnej, v Cr nebo na Slovensku je to procento asi daleko vyssi. Nedavno jsem v Praze v metru zaslech jednu pani, ze mela navstevu a pak za ten mesic platila jenom za vodu pres tisic kc. Kdyz nekdo vydela 10 tisic, je to procento vysoky. My holky se cakaj denne hodiny, ja vecne strikam travnik a nad billem jsem se jeste nepozastavil, neprinutilo me to.

39126

28.12.2004 7:35

RE: Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Reakce na 39126

Oni, ti nasi soukmenovci z Cech a Moravy, pri koupeli ( ale ne vsichni !! ), maji nekolik zlozvyku. A sice, ze po tak zvane "vanove" koupeli, si prevazne oblecou pradlo nevyprane, ktere nosili pred koupeli. No a taktez prevazna cast si jeste dava tu klasickou "vanovou" koupel a ne jen obycejnou sprchu, ktera je daleko zdravejsi, naz se cabrat ve vane, kde voda je uz znecistena mydlem a smytym lidskym potem.

Ono se nam to pise, my kteri zijeme v USA, nebo Kanade, tak urcite, prevazna cast, jeste jak bydlela v CSSR, tak delala to same, jak to nekteri Cesi a Moravaci delaji s tou klasickou koupeli dodnes. [oči v sloup]

39129

28.12.2004 8:37

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 62.?.?.?

Reakce na 39129

V dnešnej uponáhľanej dobe nie je čas sa každý deň kúpať vo vani, takže si dávam, každý deň sprchu. Ale raz za týždeň, najčastejšie v sobotu, si neodpustím plnú vaňu horúcej vody, pekne si nechať prehriať telo a potom studenú sprchu. Fantastické, na spôsob sauny. Tento môj každotýždenný rituál nazývam "vykačicovanie sa".
K "vôňam" niektorých ľudí:
Priznávam, niektorí jedinci sú ešte zaostalí a je to, myslím si, dôsledok nesprávnej výchovy v detstve. Konkrétne - používanie telových deodorantov sa nejako nechce dostať do samozrejmého života. A tak aj ja stretávam ľudí, ktorí "smrdia". Ale pre týchto pár zaostalých jedincov neodsudzujem celý národ. Nepoviem, že parížania "smrdia" len preto, že som mal možnosť týždeň bývať v štvrti, kde žila väčšina černochov a arabov. Všetci ľudia, bez rozdielu národnosti, rasy a vierovyznania, sú ľudia a medzi nimi si vyberám podľa ich skutkov a nie "vône".

39131

28.12.2004 17:51

RE: Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

Reakce na 39131

(Cenuzrovano. Už příliš dlouho off topic, navíc nasírací.)

39138

28.12.2004 16:38

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39129

A sice, ze po tak zvane "vanove" koupeli, si prevazne oblecou pradlo nevyprane, ktere nosili pred koupeli.

LEV

Pane Lev, ja chodim do vany i s pradlem na sobe. Vite
potom se nemusim zdrzovat pranim toho pradla. Usetrim
tim cas a penize. Zkuste to, taky se vam to bude libit.

39135

28.12.2004 17:27

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39135

pane Lojzo a bubinak s kloboukem odkladate, nebo si ho take berete do vany? Co boty, ty nosite kowboyske? [chechtot]

39137

28.12.2004 20:09

RE: Pekli jsme chleba

Druid 62.?.?.?

Reakce na 39135

Moje rec pane Lojzo, ja si tam beru sebou i spinave nadobi a nakonec v te vode vyperu mucholapky. To vite, kdo setri, ma za tri a kdo setri za tri, tak ma za devet! [cool]

39140

28.12.2004 22:00

RE: Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Reakce na 39135

Lojzicku, pokud si dam "vanu", tak jdu na to bez odevu a obuvi. Akorat si pak po dukladnem umyti meho těla, proplachnu v te same vode, mou zubni protezu, fakt, setrit se musi [velký smích]

P.S. Přátelé, tak jsem se uz dlouho a s chuti nezasmal, jako po komentarich pana Lojzicka, Vcelicky a posledni hrebik do vany zasadil pan Druid. Skutecne, velika prednovorocni legrace - necht zije nase hygiena ! [chechtot] [chechtot] [chechtot]

39142

28.12.2004 23:30

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39126

>Nedavno jsem v Praze v metru
>zaslech jednu pani, ze mela navstevu a pak za ten mesic
>platila jenom za vodu pres tisic kc.
No to jste se jí měl hned také zeptat, kolik procent alkoholu ta voda obsahovala?

Skutečností je, že poplatky za vodu stále stoupají, ale v tisících za měsíc? - to platí snad nějaké veřejné lázně, no a pochopitelně velké podniky, které mají značnou spotřebu vody .

39147

27.12.2004 0:47

RE: Pekli jsme chleba

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 39086

pane Bartek, ten McDonald na Vaclavaku znam. Dostanete tam hamburgera s hranolkama za 55 korun, coz neni zrovna moc levne na to, aby tam chodilo moc cechu. Mozna, ze to byli nemci, nebo amici ale s urcitosti to neni pajzl. No na druhe strane je docela mozne, ze jste v Praze jeste nebyl.

39102

27.12.2004 8:05

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 62.?.?.?

Reakce na 39102

Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých sa hocijakým spôsobom dotkli moje komentáre. Nakoľko sa webzin volá Zvedavec, bol som zvedavý, ako budete reagovať. Ste SKVELÍ.
V Prahe som bol a nespočítam, koľkokrát to bolo. Je nádherná a považujem ju za jedno z najkrajších miest v Európe.
Všade sa dajú stretnúť rôzni ľudia (aj v Mc Donalde, hoci ten je svojimi cenami skôr pre vyššie kruhy) a považujem za nedôstojné a prízemné podľa pár jedincov posudzovať celý národ.
Takže ešte raz: USMIEVAJTE SA, ZAJTRA BUDE EŠTE HORŠIE.

39105

27.12.2004 11:29

RE: Pekli jsme chleba

kavol 195.?.?.?

Reakce na 39081

> do Mc Donalda, bylo to přímo na Václaváku a on říká, tady ti
> lidi smrdí, já mu říkám, no vždyť je léto, to víš, ale on říká
> ne, oni smrdí už dlouho. Myslel tím, že se nemejou.

no, jste si jist, že to bylo opravdu tím?
nemohly být na vině vaše zhýčkané nosíky, které jsou zvyklé, že na sebe lidi plýtvají litry voňavek, a přirozených pach lidského těla vám připadá jako smrad?
... i když na tom Václaváku bych se nedivil, kdybyste měl pravdu - zkuste si v Praze někdy zajít do lepšího podniku [mrknutí jedním okem]

39109

27.12.2004 21:31

RE: Pekli jsme chleba

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 39109


>no, jste si jist, že to bylo opravdu tím?
>nemohly být na vině vaše zhýčkané nosíky, které jsou zvyklé,
>že na sebe lidi plýtvají litry voňavek, a přirozených pach
>lidského těla vám připadá jako smrad?

>... i když na tom Václaváku bych se nedivil, kdybyste měl
>pravdu - zkuste si v Praze někdy zajít do lepšího podniku
>[mrknutí jedním okem]
----------------------------------------------------------------
Já bych to měl trošku upřesnit. Ona ta "vůně" vlastně vycházela ze svršků některých jedinců, netvrdím, že všech. Jestli jste někdy byl ve sportovní šatně, tak jste si jistě všimnul té charakteristické "vůně". Čili to bylo víceméně tím, že si někteří nemění, nepo častěji neperou různé části svého oblečení. A tady ve Vancouveru se mi to stalo samozřejmě taky, ale na místech, kde se člověk nediví. Třeba v Liquore store, kolikrát když přede mnou stojí bum, tak raději přejdu k druhé pokladně, jak "příjemně" ta osoba "voní". Jenže u těch je to jedno odkud jsou, jsou cítit stejně, někteří víc, někteří míň. Já bych to teda asi těžko srovnával s kolínskou, ale i ta je někdy nepříjemná, když se ten dotyčný, nebo dotyčná, zrovna poleje voňavkou, jako o šmigrusu. Zvláštěpak takovou, která silně připomíná, že byla vyrobena v Sovětském svazu. Ale proti gustu ...

39120

27.12.2004 21:17

RE: Pekli jsme chleba

novak 195.?.?.?

Reakce na 39081

O Romech, nucené sterilizaci, a o Češích, kteří smrdí
http://www.blisty.cz/2004/9/20/art19817.html

39119

28.12.2004 18:40

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39021

Na takovy si nechame chleba uschnout do prislusne tvrdosti ,to je kamene, a potom zkousime co je tvrdsi. Hlava nebo chleba .
Vaclav 4

To vite, ze hlava povoli, pane Vaclava. Jen aby to
proboha nebyla ta vase hlava. Co by si potom civi -
lizovany svet bez vasi moudrosti pocal ???
To opravdu "vazeny" pane Vaclave si zase a zase
prejete, aby zase teklo vice krve ? Jeste toho
nemate dost ?

39139

28.12.2004 23:11

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39139

>To opravdu "vazeny" pane Vaclave si zase a zase
>prejete, aby zase teklo vice krve ? Jeste toho
>nemate dost ?

Lojzíku, válečníkem jsi přece ty, to si nenech od nikodo vzít. Ty jsi přece pro válku proti všem v zájmu rozšiřování bušistánské civilizace.

Až žije Santa Coca-cola!

39145

29.12.2004 1:46

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39145

Ted se ti to Karlicku, ale setsakramensky
nepodarilo.
Vis, ty jsi ted ve stadiu fanatismu. Kazde
studium, ci dokonce jen zainteresovanost
prochazi ruznymi stadiemi. To prece vis. Ty
jsi ted ve stadiu, ze vsechno svadis na ty
zarostle rabiny a hladce oholeneho Bushe.
To je stadium # 2. Pockej, az se dostanes
do toho dalsiho stadia, kdy civilisacni proces
budes brat objektivne. Kdy se budes divat na
veci trochu vic se stranky trebas socialni,
ekonomicke, filosoficke. Kazdy jsme tim prosli.
Ty nejsi a nebudes vyjimka.
Tvoji takovou nejakou ideologii se stal ten
romanticky komunismus. Neco takoveho v cem
byl trebas ve 30 letech S.K. Neuman, nebo
Julda Fucik. Ty vidis vsechno bud cerne nebo
bile. Pro tebe je Bush nejakym masovym vrahem
a je jen loutkou v rukach rabinu. Pockej trebas
5 let a budes se tomuto svemu tolik primitivnimu
mysleni velice smat.
Obranou je ti jen to, ze tim prochazi kazdy "novic"
v politice.

39152

24.12.2004 5:47

Pekli jsme chleba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 207.?.?.?

Domaci chleba
Recept jsem dostal v lagru v Rakousku.Po prijezdu do Kanady jsme pekli 1x tydne;
100g psenicne mouky
20g zitne mouky
2 lzicky soli
1-2 lzicky kminu
cca 20g (asi 3 stredni)studene uvarene a nastrouhane brambory
kvasnice (udelat kvasek v teple vode)-kupuji od Italu
6-7 dl vody + lzice octa
prohneteme,nechame vykynout a jeste 2x prohneteme
pomoucime plech a udelame na nej 2 veky
10 min nechame jeste kynout a pak potreme slanou vodou
peceme 20 min 450 F,pak stahneme na 250F a peceme 45 min
po vytazeni prehodime pres ne mokrou uterku a nechame vychladnout
Preji dobrou chut a pekne svatky!
( je to lepsi nez vanocni cukrovi)

39028

24.12.2004 8:47

Pekli jsme chleba

šohaj 66.?.?.?

Polohrubou nebo hrubou? Je to vsade jiny. Kanadska mouka je bila (bez mineralu a vitaminu), k dostani jen hladka takze michame hladkou s krupici.
Docela slusny chleba je v Trader Joe's, nebo italsky "artisan" s cesnekem a olivami podobne kosistence i barvy jako dalamanky. Zmizi za vecer. Mate nekdo recept na dalamanek?

39037

24.12.2004 9:22

Pekli jsme chleba

Lev 82.?.?.?

Chtel bych touto cestou poprat stastnych a veselych svatku Vanocnich panu Stworovi a jeho rodine. Pochopitelne, i nasi politicke arene, pod nazvem Zvedavec - Lev s rodinou.

Musim jeste podotknout, ze pan Stwora vyrobil moc peknou vanocni upravu Zvedavce, za coz mu vrely dik !

39039

24.12.2004 16:45

Nu sakrys, i ja se tedy pridavam k prani

Peter Veliky 205.?.?.?

Je 10.45. Jeste sedim 'v praci'. Budou to cele zavirat v poledne a ja pk musim jit delat vanocni nakupy, ktere zasadne delam az na posledni den.
Pekne jsme si zde v Ontariu zamavali lopatama po vcerejsi snehove bource. Kanadani tomu rikaji bourka, ale ja si pamatuji zde opravdove bourky snehove, ze nebylo videt na protejsi stranu ulice (v sedmdesatych letech).
Tak tedy vsem (i tem s kterymi nesouhlasim diskutalne) pekne vanoce a vse to nejlepsi v Novem roce!

39043

26.12.2004 14:54

Pekli jsme chleba

lojza 70.?.?.?

Nečudujem sa, že Vám ľudia smrdia, keď chodíte do takého pajzla ako je Mc Donald. A kúpať sa štyria v jednej vode - FUJ. Prišli ste vôbec do Čiech???

Michal Bartek


Mám dojem, že v USA a Kanade je problém obstarať si aj obyčajnú vodu. Ak to pôjde takto ďalej, tak za pár rokov si budete písať, kde sa dá kúpiť lepší vzduch.

Michal Bartek


Vazeny pane Bartek. Vase postrehy opravdu odpovidaji
skutecnosti. Vubec se nedivim, ze 75 % lidi v Cesku
ma duvod nenavidet USA a Kanadu. Jste velice dobre
informovan.
Nebo ne ?

39088

28.12.2004 23:06

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39088

>Vazeny pane Bartek. Vase postrehy opravdu odpovidaji
>skutecnosti. Vubec se nedivim, ze 75 % lidi v Cesku
>ma duvod nenavidet USA a Kanadu. Jste velice dobre
>informovan.
>Nebo ne ?
>
To není nenávist, ale neláska a netýká se Kanady, jen bušistánu. A příčinou není skutečnost, zda-li se v USA jako u nás prodává balená voda či nikoliv.
Pravým důvodem je skutečnost, že ta pravá Bushova osa zla sídlí v USA, což některým američanům ještě nedošlo.


39144

29.12.2004 1:59

RE: Pekli jsme chleba

Lojza 70.?.?.?

Reakce na 39144

Pravým důvodem je skutečnost, že ta pravá Bushova osa zla sídlí v USA, což některým američanům ještě nedošlo.
Karel

To uz by se opakoval snad po ste. Myslim tim, ze by
jsi zase a zase psal, ze v USA jsou lide bez mozku.
Ze je to narod blbcu vedeny na porazku nejakym beranem.
Kdyby jsi zil tady, mozna, ze by jsi mel pravo toto
tvrdit. Ale vsechny tvoje prameny jsou s druhe ruky.
To je neplatne jak u soudu, tak pro aspon trochu
myslici lidi.
Jeste jednou, vsechny tvoje prameny jsou s druhe ruky.
Uz ti ti doslo ? Tema svyma prispevkama se vlastne
jen tady zesmesnujes. Vis, my uz jsme tady 30 ci 40
let. A vime co je dobre z co ne. Vis a to tvoje pozorovani
nekde ze Suche Vrbky je vlastne grotestni. Ja byt tebou
tak bych se tolik nezesmesnoval.

p.s.
Vis, Karlicku, kdyby jsi nebyl chlap, ale nejaka hezka
mlada zenska, tak kolem 25 let, tak bych te hned sem
pozval, na mesic ci dva. Potom by jsi o te tebou tolik
proklinane Americe vedel mnohem vic. Skoda, ale ja na
chlapecky nejsem.


39154

30.12.2004 0:04

RE: Pekli jsme chleba

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 39154

Lojzo, nejsem blázen, abych jel do Bušistánu nechat si brát otisky prstů a fotografovat se pro policejní archiv. Je to jistě výsledek vyspělé demokracie, že vám to stát dělá zadarmo, ale my z méně demokratických států o takové dobrodiní nestojíme. V té mé Suché Vrbce je mi určitě líp, než by mi bylo při sepisováním kádrového dotazníku pro bušistánské úřady, aby mi daly vstupní vízum. Něco podobného, jako je dnes nyní u vás, u nás praktikovali komunisti do r. 1989. Od té doby jsem policejnému šmírování již odvykl a nemám zájem si na něj jet do Bušistánu opět zvykat. V Sovětském svazu byli v tomto směru ještě dál. Tam lidé museli mít policejní povolení v návštěvě vedlejší vesnice. Bush to u vás jistě zavede brzy také.
Proto využij vánočního volna k samostudiu metod KGB, aby si se připravil na to, co vás ještě všechno čeká. Nám už je to jedno, máme to za sebou.

39185

30.12.2004 8:32

RE: Pekli jsme chleba

Mezek 209.?.?.?

Reakce na 39144

Ty Karlicku az se jednou probudis tak zjistis ze mas ruku v nocniku a budes se sam pred sebou cervenat za ty priblble kecy... A s tim chlebem bych to take tak vazne nebral protoze vsude je chleba o dvou kurkach akorat s tim rozdilem ze nekde ta kurka neni tak tvrda ... ??? HAPPY NEW YEAR, Infidel
( Pro pana krale, Amerika je v prdeli! Co budeme delat? Budeme jezdit do Cech snad nas tam nechaji si prividelat a zadarmo nam budou lecit nase neduhy, podaji nam pomocnou ruku a vytahnou nas ze srabu ze ano ? >

39198

29.12.2004 0:57

Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

(Cenuzrovano. Už příliš dlouho off topic, navíc nasírací.)

68 -- 68.?.?.?


Zajimave.

Ted tam pan Karel z Cech vlozil nekolik off topic komentaru, vcetne nasiracich a to projde.
[smích]

39151

29.12.2004 8:41

RE: Pekli jsme chleba

Michal Bartek bartek (zavináč) galanta (tečka) sk 62.?.?.?

Reakce na 39151

(Cenuzrovano. Už příliš dlouho off topic, navíc nasírací.)

68 -- 68.?.?.?

Vážený pán 68???, neviem kto ste a odkiaľ pochádzate, ak Váš príspevok nebol nasierací, prečo ho nepošlete na moju mailovú adresu? Ja sa neskrývam za pseudonym. Alebo by Váš príspevok stratil na kvalite, keby ho okrem mňa nikto iný nečítal?

39163

29.12.2004 17:01

RE: Pekli jsme chleba

68 68.?.?.?

Reakce na 39163

Vážený pán 68???, neviem kto ste a odkiaľ pochádzate, ak Váš príspevok nebol nasierací, prečo ho nepošlete na moju mailovú adresu? Ja sa neskrývam za pseudonym. Alebo by Váš príspevok stratil na kvalite, keby ho okrem mňa nikto iný nečítal?

Pane Bartek, muj prispevek nebyl nasiraci, aspon zdaleka ne tak, jak je zde uvolneno mnoho jinych. Ale to uz je na diskreci pana Stwory. Svoje prispevky posilam k uverejneni a k diskuzi vsech zucastnenych na Zvedavci. Muj prispevek nebyl namiren proti Vam, ani Vam specificky, tudiz neni nutne, abychom zacinali se soukromou korespondenci.

Jinak ale pane Bartek Vam dekuji za Vasi pozornost memu neuverejnemu prispevku.

39172

29.12.2004 2:38

Pekli jsme chleba

Aja 24.?.?.?

I ja budu mimo misku, neda mi to. Naposledy jsem se tady rozcilila, kdyz Albert napsal, ze sedel vedle smradlaveho Zida.
Ted uz se mi rozcilovat nechce.
Bud mam problem s "cichovejma bunkama" a nebo litam do jine Prahy, nez ostatni. Ne, ze bych nepotkala v Cechach nekoho, kdo nelibe vonel, ale proporcionelne to bude asi jako v Quebecu.A ze by moji "mili frantici" pachli vic,nez kanadsky, ci americky prumerny obcanek?Neeee.
Moji rodice-duchodci nemaji problem se sprchovat podle potreby, koupelnu prede mnou nezamykaji.
...a ze se nekdo vykoupe a vodou splachne toaletu? Usetri trochu penez a k prirode je to docela ohleduplne gesto vedene selskym rozumem.
Tak, a ted zase bezte pect chleba.Uz jsem se vykecala.

39156

29.12.2004 9:16

Pekli jsme chleba

tatransky horal 84.?.?.?

tak teraz teda naozaj neviem, co si mam mysliet! [zmaten]
bol moj posledny prispevok skutocne tak zly, ze si nezasluzil ani tu poznamku cenzurovany? alebo sa stratil po ceste vo virtualnom priestore(bolo by to prvykrat)?
este by som sa chcel spytat p. Stwory, aky je to pocit byt cenzorom?

39164

Příspěvků: 129

23.12. 00:34 Karol Bujaček  Pekli jsme chleba
23.12. 02:43  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 03:29 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 20:33 kavol  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 00:46 Ig  Pekli jsme chleba
23.12. 01:51 Vladimír Stwora  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 14:36 Radek  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 03:05 Aja  Pekli jsme chleba
23.12. 04:03 Vladimír Stwora  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 06:47 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 10:51 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 23:27 oji  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 02:20 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 06:52 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 08:35 noone  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 19:23 Vladimír Stwora  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 07:51 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 18:33 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 12:13 Aja  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 03:10 Vaclav 4  Pekli jsme chleba
23.12. 14:57 Jarka  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 17:56 Aja  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 19:29 Jarka  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 20:06 Aja  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 20:17 kavol  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 21:34 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 04:28 Aja  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 05:16 zdenek  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 19:37 Jarka  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 00:09 Jiří Táborský  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 00:10 Jiří Táborský  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 08:20 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 23:38 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 00:04 Lev  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 17:16  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 14:12 Aja  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 18:43 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 20:44 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 23:22  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 05:20 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 05:56 lojza  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 21:33 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 07:01 Josef Trauč  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 07:40 qwe  Pekli jsme chleba
23.12. 11:58 Peter Veliky  Kanadskej chleba - fuj!
23.12. 15:53 zdenek  RE: Kanadskej chleba - fuj!
24.12. 00:42 Jitka  RE: Kanadskej chleba - fuj!
23.12. 14:00 Druid  Pekli jsme chleba
23.12. 17:42 Markoff  Pekli jsme chleba
23.12. 18:23 Vaclav 4  Pekli jsme chleba
23.12. 20:01 68  Pekli jsme chleba
23.12. 21:37 Vaclav 4  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 22:15 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 00:55 Vaclav 4  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 07:14 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 07:56 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 06:09 lojza  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 04:35 Aja  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 08:22 Vaclav 4  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 20:27 Vaclav 4  Pekli jsme chleba
23.12. 21:09 kavol  Pekli jsme chleba
23.12. 22:05 Vaclav 4  Pekli jsme chleba
24.12. 01:44 Sidonius  RE: Pekli jsme chleba
11.02. 19:51  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 14:08 P.Peshmerga  RE: Pekli jsme chleba
23.12. 23:40 Lev  Pekli jsme chleba
24.12. 07:24 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 09:09 Lev  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 01:01 Vaclav 4  Pekli jsme chleba
25.12. 12:06 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 12:26 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 20:29 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 06:28 lojza  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 23:24 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 23:44 Lev  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 13:04 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 05:15  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 06:42 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 13:24 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 14:29  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 17:51 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 18:01 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 20:11 vosicka  RE: Pekli jsme chleba
30.12. 04:34 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
25.12. 21:15 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 04:39 Sidonius  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 10:27 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 19:47  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 21:45 Sidonius  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 00:21 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
26.12. 22:50 68  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 10:05 tatranec  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 15:13 Vladimír Stwora  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 19:28 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 02:20 Jiří Táborský  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 06:10 Ignac  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 16:23 68  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 15:25 Vladimír Stwora  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 05:49 Ignac  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 07:35 Lev  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 08:37 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 17:51 68  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 16:38 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 17:27 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 20:09 Druid  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 22:00 Lev  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 23:30 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 00:47 Vcelicka  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 08:05 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 11:29 kavol  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 21:31 Sidonius  RE: Pekli jsme chleba
27.12. 21:17 novak  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 18:40 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
28.12. 23:11 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 01:46 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
24.12. 05:47  Pekli jsme chleba
24.12. 08:47 šohaj  Pekli jsme chleba
24.12. 09:22 Lev  Pekli jsme chleba
24.12. 16:45 Peter Veliky  Nu sakrys, i ja se tedy pridavam k prani
26.12. 14:54 lojza  Pekli jsme chleba
28.12. 23:06 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 01:59 Lojza  RE: Pekli jsme chleba
30.12. 00:04 Karel z Čech  RE: Pekli jsme chleba
30.12. 08:32 Mezek  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 00:57 68  Pekli jsme chleba
29.12. 08:41 Michal Bartek  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 17:01 68  RE: Pekli jsme chleba
29.12. 02:38 Aja  Pekli jsme chleba
29.12. 09:16 tatransky horal  Pekli jsme chleba

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 3

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 11

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 3

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,05 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,26 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 901,70 Kč
1 unce stříbra
394,37 Kč
Bitcoin
186 702,76 Kč

Poslední aktualizace: 21.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 12 091