Diskuze k článku

Uvězněn v autě

Příspěvků 53

5.3.2016 12:07

Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

F&T 78.?.?.?

Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí. Vývojáři pracují ve stresu a nedomyslí, co by se mohlo stát, kdyby baterie zdechla zrovna někde na přejezdu vlaku. Je to nemoc dnešní doby, kdy výsledky musí být na trhu dříve, než je výrobek otestován.

Děsí mě třeba když má auto v sobě namontován radar a když skočí chodec do vozovky tak to pozná a začne prudce brzdit. Ale dovedu si představit selhání tohoto systému třeba když náklaďáku před Vámi vypadne otep slámy, nebo vítr foukne do silnice kus molitanu či neškodnou větev při rychlosti 100km/h a vaše auto pak způsobí řetězovou havárii.

Také mě napadá, co se někomu v USA stalo. Tam je auto plně řízeno výpočetní technikou a zasekl se tempomat a nešel vypnout. Pak musíte jet konstantní rychlostí bez ohledu na dopravní situaci. Jednu podobnou situaci vyřešil šerif tak, že auto předjel, nechal si ho dojet těsně za sebe a pak vybrzdil.

Mimochodem celá Fukušima vybuchla z podobného důvodu. Někdo nedomyslel, co by se stalo, kdyby selhalo všech 6 náhradních agregátů. TO PŘECE NENÍ MOŽNÉ. A přesto všechny selhaly kvůli tsunami, protože byly položeny nízko nad hladinou moře. Bez externího přívodu energie celý reaktor vybuchl.

346387

5.3.2016 12:33

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

pozorovateľ 82.?.?.?

Reakce na 346387

To mi pripomenulo tento článok:
----------------------------------------
Na diaľku a odkiaľkoľvek. Hackeri ukázali bezpečnostnú hrozbu áut.

Už v minulosti sa objavili prípady, ako sa hackeri dostali na diaľku do auta. Dokážu otvoriť dvere či naštartovať auto. Teraz sa však problém s bezpečnosťou posunul na novú úroveň. Redaktor magazínu Wired predviedol s dvojicou hackerov, kde siaha problém súčasných áut.

Charlie Miller a Chris Valase objavili doteraz neznámu chybu v softvéri áut. Redaktora pri pokuse posadili do nového Jeepu Cherokee. „Nech sa deje čokoľvek, nepanikár,“ znel pokyn od hackerov. Ten mu mimochodom prehrali do reproduktorov v aute.

Redaktor Andy Greenberg tak nasadol a šoféroval. Podľa jeho slov sa ani nemusel ničoho dotknúť a auto zrazu nastavilo klimatizáciu na minimum, zaplo rádio či stierače. A bolo úplne jedno, že Andy chcel vypnúť auto kľúčom.

Počas toho, ako šoféroval auto na rýchlostnej ceste, mu hackeri na diaľku znížili výkon. Predbiehali ho kamióny, trúbili naň a podľa slov Andyho po tom, čo hackeri začali zasahovať do riadenia auta, experiment prestal byť zábavou.

Andy pri šoférovaní už chcel pri tom, čo mu hackeri zatiaľ len znížili výkon auta, zavolať, aby experiment ukončili, no neurobil to. Dvojica útočníkov však mala v zálohe omnoho viac. To však už predvádzali na prázdnej ploche bez áut.

V nižších rýchlostiach dokázali vypnúť motor, znížiť výkon bŕzd či ich úplne deaktivovať alebo jednoducho len sledovať auto cez GPS. Pri jednom z pokusov však hackeri znížili výkon bŕzd natoľko, že Andy auto nedokázal zbrzdiť a skončil v priekope.

Hororový scenár, keď útočník rozbehne auto na 200 kilometrov za hodinu a potom ho strhne do priekopy, nemusí byť už dnes veľké sci-fi.

Kľúčom k celému systému je pripojenie na internet. V testovanom aute stačilo, aby bol telefón spojený so systémom v Jeepe. Konkrétne cez Uconnect. Jediné, čo potrebovali, je poznať IP adresu. „Z pohľadu útočníka je to krásna zraniteľnosť systému,“ povedal Miller.

Možnosti sú podľa hackerov pri zanedbaní bezpečnosti obrovské. Dokáže prepísať softvér auta a úplne zmeniť jeho vlastnosti. Pri konferencii, kde odtaja viaceré detaily pri svojom útoku na autá, zverenia aj časť kódu. Cez neho by malo byť možné auto sledovať či ovplyvňovať niektoré jeho systémy.

zdroj: http://panobcan.sk/hackeri-dialkovo-naburali-auto-...

346393

5.3.2016 13:38

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

Alfred 90.?.?.?

Reakce na 346393

Můj kámoš má nového VW Passat, tolik ptákovin v autě jsem ještě neviděl, kamera při couvání, vypínání motoru při zabrždění na červenou, různé 3,14čoviny, normální Disneyland. Tak jsem se jen utvrdil v tom, že není nad moje Volvo chudých, což je Dacia. Je to traktor "vyrobený s ohledem na stav východoevropských silnic", jak jsem kdysi četl, spolehlivé, velké jako kráva, jednoduché, žádné zbytečné 3,14čoviny. A hackeři mně můžou tak akorát vlézt na hrb.

346395

5.3.2016 13:37

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 346387

U té Fukušimy to bylo poněkud jinak. Tam jsou na úrovni moře čtyři reaktory a každý se svým diesel agregátem vedle sebe. Další dva reaktory se svými diesel agregáty jsou kousek dál od nich a ještě trochu výš na jiném podloží. Takže roztavily se jen ty čtyři, zato každý jako ten z Černobylu. Jištění tedy nebylo 6x, ale jen 1x pro každý reaktor. Ony taky ty otřesy víc jak 9 stupňů překročily projektovanou hodnotu cca 8,5(!!!) a i když ty budovy docela přežily, zpřetrhala se všechna potrubí, takže ta následná tsunami tomu už moc neublížila.

346394

5.3.2016 19:26

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

F&T 78.?.?.?

Reakce na 346394

Četl jsem několik článku na Oslu:
http://www.osel.cz/8103-fukusima-po-ctyrech-letech...
Mají tam 6 reaktorů a každý měl svůj agregát. Očekával jsem, že umí připojit třeba agregát z bloku 1 pro blok 2. Někde to tak bylo psané, že vzájemné jištění bloků je takto zajištěno.

A co jsem četl první zprávy, tak prvních 8 hodin žádné problémy nebyly, protože nouzové systémy byly napájeny z baterií. Teprve po těch 8 hodinách začínal postupně narůstat tlak a četl jsem články, jak žádají o povolení vypustit trochu radioaktivní páry do ovzduší. A dále se jim tam začala vařit voda a až později začal unikat vodík, který explodoval. O potrhaném potrubí jsem v té době nečetl, asi ty škody nebyly až tak kritické.

Ale psal jsem to z jiného důvodu. Pokud je zisk na prvním místě, tak se vždy někde zanedbá bezpečnost a udělá ne příliš dobré řešení. Nově konstruované JE budou projektovány tak, aby nevybuchly i při úplném výpadku elektřiny.

346416

6.3.2016 10:22

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

F&T 78.?.?.?

Reakce na 346394

Vážený anonyme. Nechápu odkud berete informace.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hav%C3%A1rie_elektr%... Znovu jsem se díval a: Většina vyšetřovacích zpráv se přiklání k názoru, že nedošlo k poškození vlivem zemětřesení.
Pokud všichni nelžou, tak problém nastal až s výpadkem elektrické energie.

346447

7.3.2016 8:24

RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 346394

A ještě tam měli sklad vyhořelého paliva.

346495

5.3.2016 12:10

Co by mohlo pomoct

MoUdrostrak 90.?.?.?

Vím, že je důležité mít vždy pouzdro s immobilizérem přiložené u dveří (v místě kde je LEDka alarmu) a nebo u spínací skříňky na volantu, pokud se člověk pokouší v tom samém momentu rukou o mechanické otevření dveří.
Další variantou je otevřít někomu kdo je venku haubnu. On musí stávající baterku na chvíli odpojit. A při připojení kontaktu by se i se zbytkovým minimálním proudem mělo auto samo nejprve odemknout.
Stalo se mně něco podobného, když mi na dálkové ovládání přestalo otevírání dveří. Musel jsem si oddělat záslepku a pak i s vybitým dálkovým ovládáním šlo auto mechanicky odemknout. Je tam patrně nějaký obvod, který se přiblížením krabičky s dálkovým ovládáním spojí a deblokuje immobilizer.
Kdysi jsem ale i zažil jednu půjčenou skoro novou audinu, která se zamkla, nešla za boha nejprve nastartovat a pak zvenčí dálkově odemknout. Ani výjezd service mobilu s ní nic nesvedl. Mechanicky tedy otevřel auto, vyndal nám zavazadla, auto si dal naložit na přivolanou odtahovku a my si na náklady půjčovny dojeli do kanceláře pro další auto.
Elektronika je prevít. Četl jsem i návody, že je potřeba sehnat příp. další baterii, vyheverovat auto, plus dát na nějakou cívku u startéru, minus na kostru a pak zkusit dálkovým ovládáním auto odemknout.
To je ale možné jen když nikdo není v uzamčeném autě, kdo by otevřel haubnu. Stává se to lidem, když si třeba na horách v silném mrazu dají baterku "okřát" do tepla. Raději jsem ale vždycky počkal, až teploty přes den vylezly o něco výš a pak nastartoval a dotankoval pár litrů benzínu do nafty. Z moderních aut je lepší baterii nevymontovávat a nezabouchávat haubnu.

346388

5.3.2016 12:19

Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Kladivo, a pokusit se vylézt předním oknem...[smích]

346390

5.3.2016 15:47

RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 346390

Kladivem se akorát praštíte do kebule jak se to od toho skla odrazí...[mrknutí jedním okem]
Na rozbití a vymlácení skla u auťáku potřebujete železnou palici, dobrý postoj, ideálně na kapotě, chvíli čas, a sílu a výdrž v rubání.

346401

5.3.2016 17:36

RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 202.?.?.?

Reakce na 346401

Neni pravda z vnitrku auta staci trochu poradneho vzteku a rana pesti. Osobne odskouseno na Ford Tempo. Z venku to uz je jina pisnicka.

346403

5.3.2016 18:40

RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Kosk 37.?.?.?

Reakce na 346403

Ale nelézt předním sklem. To je dvouvrstvé, není kalené a tak se tříští na jehličky, navíc je lepené (folie uprostřed mezi skly) a vážně dost odolné. Naopak boční skla jsou bezpečnostní/kalené v tom smyslu že se rozpadají na takové ty kostičky, co neřežou.

Najděte si rescue nůž od Victoriínoxu, který má jednak speciální pilu na řezání předního skla (hasič, který to předvádí má také ale speciální oděv, zejména rukavice, jinak by byl v háji) a také má úderovou plošku na rozbití těch postranních skel.

Podobný hrot mívá i nástroj na řezání pásů, který je dobré mít s sebou. Bývá také na "taktickém peru" nebo kubotanu. Princip je, že úder kamkoliv do skla bočních oken vyvolá rozpadnutí celého okna na "relativně" neškodné kostičky.

346408

5.3.2016 18:47

RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 346403

Máte pravdu, mám stejnou zkušenost s MBéčkem

346410

5.3.2016 18:51

RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 346401

Bylo myšleno vylézt nouzově zevnitř ven, nikoli se loupat zvenčí dovnitř. [smích]

346411

5.3.2016 13:48

Tyhle křápy...

E.R. 82.?.?.?

...jsou daň za růst růstu.....Když takové auto neznáte a nejste schopen se jej naučit ovládat i v situacích,"kdy ho posere moucha a ono nejede",tak si jej nekupujte.Může vás ten krám připravit i o život.
Jednak je zbytečně drahý,plný nespolehlivých krámů a funkcí,které nepotřebujete a v konečném efektu brání anebo znemožňují plnit jeho základní funkci a tou je doprava a užitek z ní...
Lidi jsou nenažraní a nepoučitelní...Dodeneška "chodili srát na suchej hajzl a najednou chtělí všechno v tý nejluxusnější verzi a o co je to nadstandard přesně o to chtějí i slevu.A to přeci nejde.....
Napřed,v šourůmu je to perfektní,"vše v elektrice",jak se říká a potom na silnici o půlnoci,v zahraničí,když prší na opuštěné silnici,když člověk navíc spěchá, je to zas pro změnu "všechno v prdeli".....a to se nemusí nic stát.
Ale když se nabourá to auto skoro celý z vixlajvantu,kde je "všechno v elektrice" všude natahaný dráty,ve dveřích,zrcátkách,sicně atd, hned hoří,tak se z toho špatně dostáváte,zvlášť po tom,co rána byla veliká a její důsledky vážné...
Není všechno zlato,co se třpytí a to platí i o autech a podle nich poznáte i celkem dobře odhadnete náturu,marnivost a praktičnost majitele.
A proto je potřeba vybírat auta nejen podle ceny a barvy,ale hlavně podle toho,k jakému účelu jej chci,hodně aut je totiž už dnes něčím,jako ty chytrý telefény,co dělají všechno možný,nemožný i nepotřebný na úkol telefonování.
Auto nacpané podružnými funkcemi je vždy zbytečně drahé,nespolehlivé a náročné na údržbu a ta elektronika jej v žádném případě nedělá spolehlivějším,protože podmínky,za kterých pracuje jsou dosti extrémní a vzpomeňte na to,v jakých podmínkách a prostředí pracují počítače.U aut samozřejmě nejsou tak výkonné,ale bývají vyrobeny ze stejných komponentů,které v běžném autě můžou být vystaveny extrémním změnám teplot s rozdílem až 100 st.C.Těmi výkyvy teplot se elektronika degraduje a postupně stává nespolehlivou a proto držet takové auto déle,než pět let po výrobě je risk zvlášť,když má hodně najeto.
Dnes z moderních aut nemají ani tolik radosti majitelé a provozovatelé,ale hlavně autorizované servisy,které si samožřejmě účtují pomalu sazby,jako právníci i za dolití vody do ostřikovače a o to tu jde především....

346398

5.3.2016 15:05

Nic ve zlém, ale autor je jasný, ten tyhle a podobné věci přitahuje jako magnet!

Léčitel 90.?.?.?

Vážený pane Stwora, vy jste opravdu jasný případ. Nic ve zlém, ale asi také proto Zvědavce již tak dlouho čtu! To se člověk nikde jinde nedočte! BLESK jsou proti Zvědavci úplně blbé noviny. [velký smích][velký smích][velký smích]
Trochu legrace nikdy neuškodí! " Jak se "šikovný" pan Stwora zamkl v autě, když mu "chcípla" baterka". To je naprosto vděčná silvestrovská historka, pokud ale člověk v tom autě sám nesedí! Vhodný televizní scénář pro Bakaláře, které budou bezprecedentně na prvním místě! Doporučuji trochu scénáristicky upravit, sepsat a do televize poslat! Zaručuji prudký úspěch!!!

346399

5.3.2016 17:18

Simply Clever

Mentol 90.?.?.?

Priznám sa, po prečítaní článku som neveriaco vyšiel s kľúčmi na dvor a otestoval naše autá. Doteraz som bol skalopevne presvedčený, že páčka na otváranie dverí otvorí zvnútra dvere bez ohľadu na stav baterky. Zamkol som sa diaľkovým ovládaním a otváral dvere mechanicky páčkou.
Na mercedese cuplík poslušne s pohybom páky vyliezol hore a dvere sa (mechanicky, bez centrálu) otvorili. OK.
Na honde ale nič, páčku som pritiahol na doraz a dvere ostali zamknuté. Honda má ale cuplíky v dverách konštruované tak, že aj po uzamknutí asi centimeter trčia, dajú sa vytiahnuť prstami a potom už dvere na páku reagujú.

Oktávka je asi nejaká nešťastná kombinácia. Neupravil si náhodou majiteľ otváranie dverí proti zlodejom sám?

346402

5.3.2016 18:09

RE: Simply Clever

dub 94.?.?.?

Reakce na 346402

hlavně by takový auto vůbec nemělo dostat homologaci, protože při pádu do vody jde elektrika do prdele jako první.
a s takovouto konstrukcí se z toho stává neuniknutelná past, bez elektriky neotevřete nejen dveře, ale ani okno.

346407

6.3.2016 14:37

RE: Simply Clever

Deméter 83.?.?.?

Reakce na 346402

Novější Octavie žádný čuplíky nemají, takže nemáte co vytahovat.

346462

7.3.2016 6:22

RE: Simply Clever

luigy 78.?.?.?

Reakce na 346402

Taky si myslím že to je upravené.
Jedná se o to, že oktávka má dvojty zámek. Jde slyšet, jak při centrálu 2x cvakne.
Jednou se zamkne normálně (jedno cvaknutí), to znamená, že po zatuhnutí páčky myslím, že 2x se dveře otevřou. To je když se někdo zamkne v autě.
Když cvakne 2x. To druhé cvaknutí je, že se zámek za sejfuje. To je proto, když přijde zloděj a rozbije okno, tak si nemůže páčkou na otevření dveří otevřít auto a sednout si pohodlně do auta nebo se dostat do kufru.

346493

7.3.2016 8:59

RE: Simply Clever

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 346493

To máte pravdu. Dvojí pokus o otevření zevnitř má zámek otevřít. Ale musí tam být elektrika. Zřejmě to není vyřešeno mechanicky, ale digitálně.

346498

10.3.2016 12:29

RE: Simply Clever

Deméter 193.?.?.?

Reakce na 346498

Pochopitelně. Páčka vyšle do řídící jednotky signál "Někdo za mě tahá" a řídící jednotka podle programu pošle do motoru zámku signál "Otevři", nebo taky ne.

346655

5.3.2016 17:36

Nesmejte se panu Stworovi...

Carlos IV 175.?.?.?

Zazil jsem totez asi pred 10ti lety a presne se stejnym autem. Z pujcovny. Zamcen na parkovisti pred nemocnici kam jsem prijel navstivit sveho otce. Uprostred leta v hicu a se zavrenymi okny. Pujcovna byla 40 km daleko a mechanik prijel za hodinu. Aspon mne poucil, ze "se to u tehle aut stava, maji ECM jednotku v levych prednich dverich". Skoda - das Auto! [překvapení]

346404

5.3.2016 19:04

Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

Andrew Siddur 77.?.?.?

Karel Pecka píše v diskusi na iDnes: „Nedávno jsem se ptal kamaráda hasiče, myslel jsem, že většina lidí upadne do bezvědomí... Nene, brachu, říká mi, většina z nich si to dá při plným vědomí. Prý viděl i ohořelé mrtvoly s otevřenou zlomeninou, na kterých bylo vidět, jak se rvali ven, zlomenina sem zlomenina tam.

Tento článek staví výše uvedené přinejmenším do zajímavých souvislostí.

346412

5.3.2016 19:13

RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 346412

to co se stalo vam , pokud to tak bylo je velka exotika [smích]

bezne se nestane

a k veci

dnesni auta maji v zamku tzv. safe mod, ktery zajistuje, aby dvere nesli otevrit ani zevnitr po rozbiti skla zlodejem.

safe je aktivni jen v pripade ze je auto UZAMCENE a samo se bezne nezamkne.

safe se automaticky odemyka i silencum, co se v aute za jizdy zamykaji, ac stupen DEMOkracie u nas jeste nedosahnul emeriky, v pripade havarie, kdy vystreli airbagy.

Takze to co popisujete by se mohlo stat bud

ze jste se v aute zamknul vedome ci nevedome carovanim s dalkacem pripadne tlacitkem na dverich nebo vadnym dvernim spinacem , kdy auto nezaregistruje ze jste otevrel dvere a samo se zase zamkte, toto jen za predpokladu ze nazapnete zapalovani, coz jste udajne udelal.

Proste jste klikar co objevil bug, ktery se hned tak nekomu nestane

346413

5.3.2016 22:39

RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 346413

Zdravíme do Bolky! [velký smích]
Aha, takže Safe mod je to, oč tu běží…

346430

6.3.2016 9:30

RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 346430

Ta diskuse pod "safe mod" mi připadá jako nějaká pokročilá technická psychiatrie učených idiotů. Kdyby občas nešlo o život, tak by se tomu člověk mohl v dnešní chmurné době zasmát. Zkrátka, jak říkal jeden avantgardní zpěvák, jsou případy kdy se zdá, že člověk jde s technickým pokrokem dopředu, ale ve skutečnosti jde dozadu. Internet věcí ale naštěstí teprve začíná, co bude, až bude plně rozvinut ?Chorý západní mozek, touha po penězích, a čínští brigádníci, to se mi nezdá dobrá kombinace...[smích]

346444

6.3.2016 10:13

RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

E.R. 82.?.?.?

Reakce na 346430

V té debatě je ukázka toho,jak z blbého,zmetkovitého zamykání dveří lze udělat téma k nekonečným debatám a dišputacím,které zúčastněné zaměstnají natolik,že už jim nezbyde čas na nic jiného,místo toho,aby to výrobci "omlátili o hlavu".A takových "systémů,zpříjemňujících život", je v každém tom krámu spousta.
Důležité je,že zůčastnění mají "smysluplnou" zábavu a nezlobí,nepřemýšlejí o věcech,které se dějí okolo a o to asi taky jde....

Jak praví klasik:"skvrnu nejlépe odstraníte vystřižením postiženého místa..."[velký smích]


Tak i starosti s takovým nespolehlivým ("lagrycovým,pouťovým"a to jsou všechny téměř bez rozdílu a bez ohledu na značku auta,ve kterém jsou namontovány,v zájmu zvyšování spotřeby a růstu výroby až do úplného zblbnutí..) provedením systému si ušetříte amputací zmíněného...

346446

6.3.2016 18:47

RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 346413

...a samo se bezne nezamkne...

Vy jste si nekupoval vůz už pěkně dlouho anebo se pohybujete na dolním konci spektra.

346477

5.3.2016 19:23

IQ tykve

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Vše zde napsané je totální blbost. Pokud selže elektronika, vždy funguje klasiská mechanika...

346415

5.3.2016 19:41

Passat

Robertus 31.?.?.?

Mám Passata rv 2003, nejdřív bych se musel sám zamknout protože se sám nezamyká a i pro ten případ otvírací páčka mechanicky vytáhne čudl nahoru a při DRUHÉM zatáhnutí otevře dveře. V novějších autech budu mít kladivo jako dobrovolnou výbavu - boční okna jsou pouze kalená a ne lepená jako přední. [smích]

346418

5.3.2016 19:48

Uhodil jste hrebík po hlavičce

ppppp 78.?.?.?

Mne se stalo neco podobného na Opelu Astra rok výroby 2000. Jel jsem nekam na práci 50km od domu. Bylo v léte, opravdu horko, asi se neco profláklo a porucha na alternátoru. Zvyknu nesvítit, i když se to musí, ale pravdepodobne jsem svítil. Po signalizaci dobíjení nekde v puli cesty jsem nejspíš i vypl svetla a jel dále. (Tu baterii mám doteď a používám jako zálohu.) jak jsem zaparkoval na místo, otevrené okna, dvere, zustal jsem stát blbe a auto potrebovalo poposunout. Nastartuju - nic. Aha, vzpomel jsem si alternátor v čudu, nedobitá baterie. Chci zavrít okna, odstavit auto a jít s nekým koupit baterii, mel jsem podezrení, že muže být i zničená, tak nač to prodražit. Okna nic, abych nechal otevrené auto. Jako zdatný eletrotechnik, jdu odpojit všechno, co jde abych zavrel okna, pojistku žhavení, koukám posilovač rízení semtam zaskučel, ten bere kolem 30A, ale odpojit nešel. Nepomohlo. Sednu do auta, a neverím vlastním očím, proč mi blikají kontrolky na prístrojovce bez zasunutého klíčku. Ríkám si zkrat ve skrínce klíčku, rozeberu, a klíček elektronický, žádný zkrat. Jdu tu baterii zcela odpojit, ať se nezničí zcela, pokud má ješte šanci.

Koupím novou, namontuji, a vše beželo, jak má. Dojel jsem na ni i domu, ve dne a bez svícení. Doma zjišťuju príčinu, dioda v alternátoru. Opravím, namontuju, alternátor na sobe vakuovku brzd s hadičkama, co je značná komplikace pri montáži. Baterie zpola vybitá, nastartuju, a ješte jsem nevyjel, další dioda. Není možné, ríkám si regulátor. Zjišťuji, že ten je ok. Vyvedl jsem dráty z alternátoru ven, diody venku, a jdu merit, co se deje. Polovybitá nová baterie si bere pres 30A, posilovač rízení dalších 30A, když auto má kolo v drobném nesouladu s volantem. Začínám chápat, do auta muže jít jenom nabitá baterie, pokud je dost nová, rekl bych teď i v jiném podobne rešeném aute. Jinak hrozí pretížení. Výrobce tohle zpackal, ani dnešní regulátory nereagují na proud. Prekvapil me posilovač rízení, žere opravdu moc. Další pokus skončil po nejakých jízdách tím, že opet odešla dioda co nestíhala proud. Pritom jsem zjistil, že jak dochází k poklesu napetí, tak nejdrív vypadne posilovač rízení. Upozornení vyblikne pri ješte menším napetí pozdeji - tedy pozde. Po ješte vetším poklesu spadne údaj tachometru, vysadí motor, tlumená svetla ješte na cestu ve tme trochu svítí, nakonec začnou blikat kontrolky napájení a semtam zakňučí posilovač a dorazí baterii pri vytaženém klíčku. Okna nereagují, centrální zamykání nevím, v klíčku nemám minibaterku. Takže nešlo o poruchu, ale opakovane dosažitelný stav pri poklesu napetí autobaterie.
Tak se ptejme, kdo a jak tohle testuje. Vypadne-li posilovač takhle nečekane, je to pri jízde velmi riskantní. Uprednostnil bych teď auto bez nej. Též s takovým autem na križovatce nejde hnout. Premíra nezvládnuté techniky. Samý certifikát a bezpečnost.

346419

5.3.2016 19:53

agenti Škodovky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Tak od teď po vás půjdou kromě agentů iluminátů a zednářů i agenti Škodovky [velký smích] Že vy si pořád musíte vyrábět nějaké problémy [velký smích]

Veřejným tajemstvím je, že skutečně použitelné a plně ovladatelné auto je většinou jen do roku výroby 2001. Pak se s další nebo faceliftovanou generací zvýšil počet elektronických a jiných kurvítek přímo exponenciálně. Taky se stejný typ auta z roku 2000 často prodává za vyšší cenu než ten samý z roku 2004.

Nejlepší jsou v tomhle staré dobré motorizované ingoty:
http://www.madeinrussia.cz/
Aneb kup žigula, podpoříš tím Putina a posílíš světový mír! [mrknutí jedním okem]

346420

6.3.2016 19:53

RE: agenti Škodovky

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 346420

>Veřejným tajemstvím je, že skutečně použitelné a plně ovladatelné auto
>je většinou jen do roku výroby 2001. Pak se s další nebo faceliftovanou
>generací zvýšil počet elektronických a jiných kurvítek přímo
>exponenciálně. Taky se stejný typ auta z roku 2000 často prodává za
>vyšší cenu než ten samý z roku 2004.

Naprosto souhlasím. Moje zlatá Toyotka Corrola 1994 bez kurvítek jezdí stejně dobře jako tak Oktavka, o které píšu v článku. Nevyměnil bych ji za žádný dnešní shit. Také ji udržuji a investuji do ni, musí mi vydržet do konce života. Občas mě na parkovišti někdo zastaví, jestli bych ji neprodal. Neprodal. [smích]

346478

6.3.2016 23:05

RE: agenti Škodovky

Zvirak 89.?.?.?

Reakce na 346478

šel jsem podobnou cestou, poohlížel jsem se po novém autě a byl jsem rozčarován, co dnešní trh s novými auty (ne)nabízí. Nakonec jsem našel srdcovku Saab 9-5 2.3 Turbo MY04, který jsem nechal předělat na LPG. Je to ještě poctivá konstrukce a z dob, kdy ještě auta odolávala moderním kurvítkům. Svezení naprosto komfortní a pohodlné, motor velice silný (184kW+) a přitom úsporný a ekologický. A má ještě čudlíky ve dveřích [smích]

346488

6.3.2016 23:40

RE: agenti Škodovky

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 346478

Souhlas , videl sem Corolly z tech let prez 300 000 km najetejch ..... Ja mel jeden cas new 2004 or 2005 Toyota Corrola , i kdyz mechanicky byla OK s@ala se na ni veskera elektronika . Ten samej problem byla Toyota Celica Supra 3L turbo ale na ty sem aspon neprodelal ...... Tenkrat sem hodne litoval ze sem za tu Corrolu u Toyoty dealer trade in Golf Rabbit Diesel ....Nejspolehlivejsi co kdy v USA a v CDN snad jezdilo a dodnes jezdi je 2500 Dodge Ram pick up truck - 6 in line 5.9 L Cummings Diesel 4x2 . Pri dobry udrzbe bezproblemovejch i 1 000 000 miles .......

346489

5.3.2016 21:52

Stworovi,

arbitr 194.?.?.?

nevim jak se otevira skodovka bez baterky, mam tu maleho medaka 07 ktery mechanicky otevrit jde zevnitr, ale o to nejde

Nevim, proc by neslo roztlacit auto z kopce pokud ma ale rucni razeni, u automatiky to nejde,

ALE JE NAPROSTA PITOMOST TAM DAVAT JEDNICKU - prvni prevodovy stupen, aby se motor "otocil" a jen nehrkl tam musi byt nejmene CTVRTY stupen nebo primy zaber, pak rozjete auto ma dost momentu ktery dokaze "otocit" motor, a zbytkove napeti by melo dodat dost stavy pro zapalovani.

tak mi to fungovalo jeste za bolsevika kdy sice byly kvalitni baterky ale ja nemel tenkrat kvalitni penize, a tak jsem skoro vzdycky parkoval na svahu a auto nebo i moje motorka sly vzdy roztlacit, ale na jednicku se to jen skublo, pneumatiky piskly a ja si rozbil hubu o predni sloupek otevrenych dveeri.

346424

6.3.2016 15:16

RE: Stworovi,

miro21 77.?.?.?

Reakce na 346424

No sice muzete mit pravdu, ale jelikoz jsem auto jeste nikdy neroztlacel, tak je logicke ze ma clovek tendenci tam dat jednicku. To neni jako za sociku, kdy se roztlacelo auto pri kazdem druhem startovani a clovek v tom mel "praxi".

346464

7.3.2016 14:25

RE: Stworovi,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 160.?.?.?

Reakce na 346424

Souhlasím s tím, že roztlačovat auto na převodová stupeň s poměrem větším jak 2 není normální...

Taky není normální ale roztláčet auto s převodovým řemenem, protože rozvod motoru není konstruovaný takové rázy a může dojít k přeskočení řemenu (a ne, řetězový rozvod opravdu není úplně bezúdržbový a nejlepší na světě). Další věcí je pak ještě katalyzátor, ale to spíš až když motor nestartuje ale vstřiky palivo dávkují (ať už naftu nebo benzín).


Pro pana Stworu: měl jste použít vnitřní kličku na dveřích, neříkejte hlavně, že tam žádná není. Je a funguje i když máte zamčené dveře. Na první, max. druhé zatažení musí dojít k odemčení i otevření dveří.

346510

7.3.2016 14:54

RE: Stworovi,

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 346510

>Pro pana Stworu: měl jste použít vnitřní kličku na dveřích, neříkejte
>hlavně, že tam žádná není. Je a funguje i když máte zamčené dveře. Na
>první, max. druhé zatažení musí dojít k odemčení i otevření dveří.

Klička tam je. Trik s dvojím zatažením mi byl vysvětlen až později. Je fakt, že vědomě jsem to nezkoušel. Ale za kličku jsem opakovaně tahal, tak snad by to mělo zabrat.

Otázka je, jestli to funguje bez elektřiny. Chtělo by to odpojit baterku a vyzkoušet.

346511

8.3.2016 10:53

RE: Stworovi,

UAA 160.?.?.?

Reakce na 346511

Pan Stwora má pravdu, soudím podle vlastních zkušeností s podobným systémem (Fabia, 2006). Pokud je auto zamčeno dálkovým ovládáním, můžete tahat za kliku kolikrát chcete a dveře zůstanou zamčené. Pokud je ale zamknete centrálním tlačítkem, otevřou se na druhé zatažení (kterékoliv, každé zvlášť). Jinými slovy klidně mohl nastat efekt odpovídající první situaci. Ohledně experimentu nevím, možná by to šlo někde v diskusích dohledat. Přece jen je to průšvihová věc, která už musela mockrát nastat.

346528

7.3.2016 16:29

RE: Stworovi,

E.R. 82.?.?.?

Reakce na 346510

S tím roztláčením auta je to asi přibližně takhle:musí se když už,tak roztlačovat na vyšší kvalt 3.-4.,jinak hrozí hlavně u neturbo dieslu,že vůbec nepřekonáte kompresi a auto bude stát na místě,se zablokovanými koly jako pařez.A pokud nefunguje žhavení,tak je to dosti problém,aby chytlo např.v mrazu....
U moderního dieslu s elektronicky řízeným vstřikováním bez el.zdroje ("mrtvé baterie"[mrknutí jedním okem] neroztlačíte nic,jen vytlačíte něco tenkého a nevábného do svých kalhot...
U starého dieslu stačí jen malinko el.proudu k otevření solenoidu přívodu paliva do lankem,nikoli přes reostat,ovládaného vstř.čerpadla a motor i bez žhavené,pokud nejsou extremně studené podmínky,chytne po chvilce taky,ale ne "na drc"...

U zážehového motoru s totálně "mrtvou "baterií je nesmysl cokoli dělat,neboť motor se vstřikováním nebude mít ani palivo,ani jiskru na svíčkách,protože vše je závislé na el.proudu a elektronice.
Starou 120 s karburátorem a rozdělovačem roztlačíte i na 2 "ploché baterie,ale musíte mít připojený i třeba úplně vybitý akumulátor,abyste po nastartování nespálili diody v usměrňovači alternátoru.
Obecně platí:čím starší krám a čím míň elektroniky,tím větší šance jej "přemluvit" k životu roztlačením,ale přecejen to chce slušně znát jeho konstrukci a funkci palivové a event.zapal soustavy....
Naprostá většina těch "nových vehiklů" je bez bareky "na odtah".

Daleko jednodušší a osvědčené je vozit sebou tzv."propojovací kabely" v délce min 2m,které se běžně dají koupit u většiny benzin.pump,kde nemají jen pornografické časopisy,prcgumy,ale i něco málo z autokosmetiky a aušusového čínského vercajku,ušetří vám infarktové situace a riskantní eskamotérské kousky někde na silnici v provozu...[velký smích]

346513

6.3.2016 1:23

Tuhle vymozenost

Satanist 173.?.?.?

ECM nema jen Skoda , ma to Ford , Fiat , VW , GM , Chrysler , Alfa Romeo , Kia , Toyota , Mazda atd ..... Mate si poridit full size Turbo Diesel Pick up truck 6.7 L treba vod Dodge nebo Ford ,ty maj 2 kvalitni baterie a ty nejednou neodejdou a pak je to lepsi a bezpecnejsi svezeni nez v ty plechovce ktery v ceskym krateru rikaj auto ..... Do myho Chevrolet Caprice protoze sem jezdil do Rockyes dost casto lizt sem namontoval druhou baterii aby se me nestalo ze tam v tech mrazech nenastartuju ...... Ale k veci , vona takova vymozenost kdyz jde vo kejhak muze bejt past ...... Ja to vyresil u GMC Acadia tim , ze sem ten plastikovej cudl u vokna na zamykani kterej lita up and down v prednich a zadnich dverich provrtal 0.8 mm vrtackem a provlik sem ho kouskem vlasce co pouzivaj rybari . Takova mini modifikace vubec neni videt, ale v takovym pripade jako se stal panu Stworovi zevnitr jednim prstem vsecky dvere vzdycky odemknu . PS . 1) Vzdycky kdyz chcete nastartovat auto prez spojku zaradte dvojku .... 2) Pamatujte si, ze vetsinou bocni , zadni a sunroof skla u aut maj vzdycky mensi pevnost nez predni windshield kdyz by jste skla po nehode kterou nikomu nepreju byli donuceni rozbit .

346434

6.3.2016 8:50

Nechápu

Moiry 82.?.?.?

jak si někdo může koupit auto, kterému chybí kličky na otevírání dveří.
Nechápu, proč lidé bezvýhradně věří technice, které ještě ke všemu vůbec nerozumí.
Auta plná elektroniky jsou stejná jako počítače. Zaplatili jsme si je, neseme plnou zodpovědnost za jejich provoz, ale nejsme a nikdy nebudeme jejich pány.
Jsou konstruovaná tak, že v případě potřeby elity mají možnost skrze všudypřítomné věžičky mobilních operátorů vyslat do éteru elektromagnetické signály reagující na tovární nastavení řídících center vozů a my prostě nikam neodjedeme.

346442

6.3.2016 16:12

To se mi Stalo Taky

coinageboy 76.?.?.?

Jeli jsme s kamaradama do Las Vegas - horolezcovat - ne hrat.
Hudba na plno, chlastali jsme, a v nadhernem Death Valley (Udoli Smrti) nam chcip alternator a dosla baterka.
Zdatni horolezci, jsme pokusy o vykopnuti postraniho okna vzdali a protoze jsme se zacinai v to m vedru varit tak jsme to okynko - dostat se ven - prostrileli pistoli...
Opravdovej pribeh. Nebyla to Skodovka ale nejake starej Buick.

346466

6.3.2016 22:15

RE: To se mi Stalo Taky

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 346466

Tak hadam ze se vam amber kontrolka ( engine lite ) taky nerozsvitila . Za tak zkurvenej design by GMC melo vsechny majitele nejak kompenzovat ...... Me se neco podobnyho pred lety stalo v Tucson v Arizone. Sem si tenkrat vzal Oldsmobila z pujcovny abych jeste stihnul Canyon a to byl uz kveten kdy sou tam 40 C paraky . Jeste ze sem mel u sebe kapesni nuz jeste z ceska ( Mikov) . Sem to vokno na driver side rozbil az po nekolika pokusech a ze sem do nej mlatil v ty sluncem rozpaleny piksle jak silenej .... V mym pripade se jednalo vo malickost - uklepanej harness na alternatoru a amber kontrolka ktera by se mela rozsvitit se nerozsvitila . Vopravdu takovy chvile kdy se clovek nemuze dostat kvuli nefungujicim power locks a power windows z auta nikomu nepreju . Udelal sem tenkrat v ty pustine par fotek toho uklepanyho harness a rozbityho skla . V auto pujcovne kdyz sem vracel auto byli hajzlici jeste tak drzy ze se kvuli tomu sklu na me dokazali voborit a to rozbity vokno po me chtel zaplatit . Nechal sem si teda zavolat managera a ten kdyz slysel ze za ten insult na ne zavolam poldy abych mel case # a budu chtit videt papiry kdy a kde ten Oldsmobil byl naposledy v servisu a si na to protoze me slo vo kejhak vezmu advokata a budu je jeste soudit hodne rychle zmenil nazor. Ani me za pujceni auta nic nepocitali jakej meli strach abych na ne ty policajty nezavolal ......

346486

7.3.2016 3:34

RE: To se mi Stalo Taky

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 346486

My jsme se asi tem oranzovejm vyhruzkam nevenovali - jestli se tam nejaky rozsvitily.

Notabene, s pujcovnama jednam dost nekompromisne a vyhravam. Mozna ze je to proto ze jsem studoval prava a jsem dosti nebojacny..

346492

6.3.2016 16:18

Zvláštní

J_Pitralon 178.?.?.?

Je to dost velká vada, ale daleko větší bezpečnostní riziko je kačena jedoucí si 200 km/h, protože ona to do té Bratislavy musí stihnout.

346467

6.3.2016 19:58

a vy?

radim 89.?.?.?

Vy jste si stezoval u firmy Skoda?

346479

6.3.2016 21:28

VW nadřazuje ochranu majetku před ochranou života

Sálim 83.?.?.?

Bohužel se mi stalo, že ve VW mne děti zamkly zvenčí dálkovým ovladačem a já byl uvnitř vozu. Když jsem nereagoval ihned a auto neotevřel do cca 30. sekund po uzamčení, byl jsem tam definitivně v pasti. Žádná šance se dostat ven taháním za kliku. Tohle bohužel není porucha, ale vlastnost vozidla, kde ochrana majetku je nadřazena ochraně života. Naštěstí jsem měl u sebe mobil, byl jsem u vlastního domu a přišli mne po zavolání osvobodit. Vůbec se nedivím, že v horkých měsících umírají v autě třeba děti, které by auto třeba i mohly otevřít, ale nedokáží to, protože je tam někdo zamknul a dveře nejdou otevřít. Zevnitř by mělo jít auto VŽDY OTEVŘÍT a ne jej zabezpečit výrobcem tak, že se nedostane ven ani majitel, když jej tam někdo uvězní.

346482

11.3.2016 12:46

Ovládanie dverí Octavia 2005

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 151.?.?.?

Octavia comby 2005 má samozrejme páčku na otváranie dverí. Táto je spriahnutá so zámkom dverí lankom - teda mechanicky. Pri zamknutých dverách (akýmkoľvek spôsobom) funguje na "dva ťahy". Prvým potiahnutím sa zámok odistí - vyskočia cuplíky. Druhým potiahnutím sa dvere otvoria. Na stave a pripojeni baterky nezáleží. Jediné čo sa pri vybytej baterke nedá otvoriť je víko kufra, ktorého zámok je ovládaný motoricky (iba otvorenie, zatvára sa pribuchnutím).
Tak neviem o čom tu všetci točia - Vláďa jednoducho spanikáril. Mohol byť ešte poškodený mechanizmus otvárania dverí, ale na oktávke sú ešte ďalšie troje dvere.

346694

13.3.2016 13:46

Schoda, simply never.

Yokotashi 93.?.?.?

Tahle automobilka dokaze zkurvit uplne vsechno. Uz v 80-tych letech nedokazali okopirovat ani zakladni funkcionalitu z Vychodniho Nemecka. Imbecilni zamykani dveri (aby sly otevrit i provazkem), blinky po zanuti packou nejdriv nesviti a az pak sviti (opravdu bezpecne), temer zadny kufr, dodneska jim v kufru prekazi hrana, aby se tam blbe davaly vetsi a tezsi veci, uzasny motor 1.2HTP, kde je olej namahany jako ve spickovych zavodnich motorech, neschopnost udelat funkcni rozvody retezem. Takze nemohu rici, e by me tahle prihoda jakkoliv prekvapila.

Je trosku smutne, ze ta auta nejsou vylevnena. Jsou udelana dobrou technikou, z dobrych materialu, jen ten co to kreslil by zaslouzil zlamat ruce a hodit do senkrovny.

346758

19.3.2016 9:01

Stížnost na vlastní hloupost, pane Stworo

Jan Zeman 37.?.?.?

Bohužel, chyba je jen a pouze na vaší straně. Současná auta se nedají nastartovat roztlačením. Tím, že jste se ho zkoušel natočit rozjezdem z klopce, tak jste mohl zničit hlavu válců (pokud šlo o diesel, tak by to bylo prakticky jisté. Dále došlo k zablokování řídící jednotky.
V uživatelské příručce je zcela explicitně stanoveno, že tímto způsobem se auto startovat NESMÍ.
Takže obviňujte výrobce z toho, že nepočítal s tím, že jeho auta budou řídit nesvéprávní oligofrenici, kteří ani neumějí číst. S tím ale v Mladé Boleslavi skutečně počítat nemohli.

346984

Příspěvků: 53

05.03. 12:07 F&T  Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
05.03. 12:33 pozorovateľ  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
05.03. 13:38 Alfred  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
05.03. 13:37  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
05.03. 19:26 F&T  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
06.03. 10:22 F&T  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
07.03. 08:24 WAZARI  RE: Mě se také takto pojatá elektronika nelíbí
05.03. 12:10 MoUdrostrak  Co by mohlo pomoct
05.03. 12:19  Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 15:47  RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 17:36  RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 18:40 Kosk  RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 18:47  RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 18:51  RE: Moderní supertechnika je pojištěna starou osvědčenou možností:
05.03. 13:48 E.R.  Tyhle křápy...
05.03. 15:05 Léčitel  Nic ve zlém, ale autor je jasný, ten tyhle a podobné věci přitahuje jako magnet!
05.03. 17:18 Mentol  Simply Clever
05.03. 18:09 dub  RE: Simply Clever
06.03. 14:37 Deméter  RE: Simply Clever
07.03. 06:22 luigy  RE: Simply Clever
07.03. 08:59 Vladimír Stwora  RE: Simply Clever
10.03. 12:29 Deméter  RE: Simply Clever
05.03. 17:36 Carlos IV  Nesmejte se panu Stworovi...
05.03. 19:04 Andrew Siddur  Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
05.03. 19:13  RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
05.03. 22:39 Andrew Siddur  RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
06.03. 09:30  RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
06.03. 10:13 E.R.  RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
06.03. 18:47 výjimečné porušení omerty  RE: Kolik lidí uhořelo zaživa v neodemknutelném voze?
05.03. 19:23  IQ tykve
05.03. 19:41 Robertus  Passat
05.03. 19:48 ppppp  Uhodil jste hrebík po hlavičce
05.03. 19:53  agenti Škodovky
06.03. 19:53 Vladimír Stwora  RE: agenti Škodovky
06.03. 23:05 Zvirak  RE: agenti Škodovky
06.03. 23:40 Satanist  RE: agenti Škodovky
05.03. 21:52 arbitr  Stworovi,
06.03. 15:16 miro21  RE: Stworovi,
07.03. 14:25  RE: Stworovi,
07.03. 14:54 Vladimír Stwora  RE: Stworovi,
08.03. 10:53 UAA  RE: Stworovi,
07.03. 16:29 E.R.  RE: Stworovi,
06.03. 01:23 Satanist  Tuhle vymozenost
06.03. 08:50 Moiry  Nechápu
06.03. 16:12 coinageboy  To se mi Stalo Taky
06.03. 22:15 Satanist  RE: To se mi Stalo Taky
07.03. 03:34 coinageboy  RE: To se mi Stalo Taky
06.03. 16:18 J_Pitralon  Zvláštní
06.03. 19:58 radim  a vy?
06.03. 21:28 Sálim  VW nadřazuje ochranu majetku před ochranou života
11.03. 12:46  Ovládanie dverí Octavia 2005
13.03. 13:46 Yokotashi  Schoda, simply never.
19.03. 09:01 Jan Zeman  Stížnost na vlastní hloupost, pane Stworo

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

15

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 43 čtenářů částkou 4 478 korun, což je 15 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Český inženýr uspěl s pohádkami, jak se co dělá09.12.17 12:56 Česká republika 2

PL se ptaly politiků, co si mysli o plánu Junckera o otevření dveří migrantům08.12.17 11:04 Česká republika 6

Pavlík Morozov žije!08.12.17 10:25 Česká republika 2

Herečka filmů pro dospěle spáchala sebevraždu poté, co byla obviněna z homofobie07.12.17 20:22 USA 7

Schulz (SPD): nejpozději do r. 2025 založit Spojené státy Evropské07.12.17 20:06 Evropská unie 1

Trump uznal Jeruzalém za hlavní město Izraele06.12.17 22:08 USA 4

Jiří Drahoš - bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči06.12.17 18:41 Česká republika 6

Konečně se dělá něco i pro důchodce06.12.17 12:57 Česká republika 1

Komická postavička Saakašviliho je pro Porošenka čím dál větší bolehlav05.12.17 12:34 Ukrajina 4

Drahoš zveřejnil seznam dezinformačních webů. Až nápadně se shoduje s tím od aktivisty Jandy02.12.17 15:14 Česká republika 13

Něco o civilizovaném chování01.12.17 15:58 Neurčeno 1

Ženy dostávajú horšiu prvú pomoc, na vine sú ich prsia01.12.17 15:45 Neurčeno 3

Drahoš se obává ovlivnění voleb z Ruska01.12.17 10:54 Česká republika 5

Dozorce z Osvětimi může jít do vězení, i když mu je 96 let, rozhodl soud29.11.17 17:34 Německo 5

Hrdinná sebevražda chorvatského generála Praljaka29.11.17 17:18 Evropská unie 0

Miss USA se historicky poprvé účastnila dívka s Downovým syndromem29.11.17 11:16 USA 5

Skupina Kabát vrací Českého slavíka29.11.17 00:09 Česká republika 13

89letá Němka půjde za popírání holokaustu na čtrnáct měsíců do vězení28.11.17 19:28 Německo 11

Rostoucí trend v Česku. Stovky dětí zvažují změnu pohlaví, nejmladším je šest28.11.17 15:45 Česká republika 5

Skvělý úspěch amerických Rambů: Afghánská produkce opia trhá rekordy27.11.17 19:41 Afghánistán 6

Měnové kurzy

USD
21,72 Kč
Euro
25,64 Kč
Libra
29,03 Kč
Kanadský dolar
16,91 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
21,94 Kč
100 japonských jenů
19,17 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
6,10 Kč
100 maď. forintů
8,15 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
36,86 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 083,33 Kč
1 unce stříbra
342,83 Kč
Bitcoin
359 537,47 Kč

Poslední aktualizace: 11.12.2017 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 012