Diskuze k článku

Kam kráčíš, Microsofte?

Příspěvků 66

29.1.2003 6:31

Kam kráčíš, Microsofte?

Rado 24.?.?.?

Myslim, ze hlavnym argumentom pre Linux je jeho cena, ktora je bud minimalna - distribucna, alebo ziadna, ak ho stiahnete z Internetu. Hlavnou nevyhodou je vyrazne nizsi komfort pre bezneho uzivatela ako vo Windowsoch. V poslednej dobe sa sice mnoho zlepsilo, ale stale to nie je ono. Druhou nevyhodou je malo software v porovnani s Windowsom - myslim software na bezne pouzivanie, nie profesionalny sw ako databazy ci webservery. Taktiez som doteraz nenasiel linuxovsky balik na podobnej urovni ako MS Office. Mam nainstalovany Open Office, ale jeho chybovost je vyssia ako na hocicom od Microsoftu.
Podla mojho nazoru je momentalne najlepsi OS spajajuci komfort a stabilitu prave Win2000. Komu sa chce platit, moze si ho kupit, komu nie, prejde na Linux.
Zaver: V sucasnosti je pre firmy najlepsi Linux (najma pre mensie), pripadne Win2000 (skor pre vacsie). Pre beznych uzivatelov je to Windows98/ME ci XP. Ak Linux udrzi nasadene tempo vyvoja a Microsoft zostane pri svojej produktovej politike, bude perspektivne lepsi Linux, ci uz pre profesionalov, alebo pre beznych uzivatelov.

8319

29.1.2003 6:42

Ano, vystihl jste to docela přesně

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8319

Snad až na jednu věc. Radil bych každému vyhnout se XP. Když už musíte používat Windows, tak bych se přikláněl k Win 2000.

Ostatně XP není nic jiného, než Win 2000 doplněný o různé šmírovací a čmuchací software, k tomu pár kosmetických úprav grafiky. A právě XP naznačuje směr, kterým se Microsoft zřejmě vydá.

8320

29.1.2003 7:06

RE: Ano, vystihl jste to docela přesně

Rado 24.?.?.?

Reakce na 8320

S tym suhlasim. Ja osobne mam nainstalovany Win2000, Win98 (a Linux). XP uz neplanujem. Lenze casom sa zacne objavovat stale viac software, ktory sa bez XP nepohne. Ja som IT profesional, nebudem mat s tym problem, ale ludom zvyknutym na komfort Windowsov neostane nic ine ako prejst na XP. Ak sa samozrejme Linux nezlepsi. Pre vacsinovu skupinu uzivatelov je dnes snad len Lindows, ktory uz ani nie je zadarmo a je relativne malo vykonny aj v porovnani s Windowsami.

8321

29.1.2003 9:36

RE: Ano, vystihl jste to docela přesně

Hermelin hermelin (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 8320

jenom k tomu, ze XP obsahuji smirovaci nastroje - to je samozrejme pravda. Ale kdyz na windows 2000 nainstalujete SP3 tak bych taky veril tomu, ze si M$ hodne pohral aby to smirovani fungovalo i v nich.
Jeste k OpenOffice - na to ze jsou zadarmo tak sou uplne skvely. Ma to samozrejme jeste spoutu chyb, ale na vsem vyvojari usilovne pracuji. Myslim si ze nejvic asi vyvoj zdrzuje snaha o to, aby byla zachovana kompatibilita s M$ doc a xls. Musi to stat hodne namahy, ale jinak to bohuzel asi nejde. S rtf to OO zatim taky moc neumi.
Jeste pane Stwora - jen tak pro zajimavost, jakou jste si zvolil pro zacatek linuxovou distribuci ? [smích]

8324

29.1.2003 16:37

RE: Ano, vystihl jste to docela přesně

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8324

>jenom k tomu, ze XP obsahuji smirovaci nastroje - to je
>samozrejme pravda. Ale kdyz na windows 2000 nainstalujete SP3 tak
>bych taky veril tomu, ze si M$ hodne pohral aby to smirovani
>fungovalo i v nich.

Děkuji, to jste dobře připomněl. Ano, Windows 2000 + SP3 už obsahuje většinu šmírovacího kódu z XP. Bohužel.

>Jeste pane Stwora - jen tak pro zajimavost, jakou jste si zvolil
>pro zacatek linuxovou distribuci ? [smích]

Mandrake 9.0 of course. [smích] To je první verze, která poznala všechny komponenty mého hardware nainstalovala se bezchybně sama. Jistěže jsem překompiloval kernel a doplnil některé věci, ale v podstatě ten systém byl funkční od prvního okamžiku. Pokud si Mandrake udrží tento směr, tak není co řešit.

8341

22.9.2003 14:32

*Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*

JagiMagi JagiMagi (zavináč) pokec (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 8324

Vývoj zdržuje len jedna jediná vec. Nie je zaplatený. Alebo si snáď myslíte, že v dnešnom svete si môže niekto dovoliť venovať väčšinu svojho času len tak zdarma na vývoj operačného systému. Kedy už konečne prestanete veriť tomu, že niečo, čo je zdarma bude schopné konkurovať dobre zaplatenému vývoju ?

19919

19.11.2003 16:13

RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*

Jakub Hegenbart 147.?.?.?

Reakce na 19919

Měl bych na Vás otázku zcela opačnou: Kdy tomu uvěříte vy? Celý tento článek je o něčem, co napsali z velké části (v některých případech zcela) nadšenci po večerech. Že by právě to bylo důvodem pro jeho kvalitu? (Linuxu, ne článku [smích]

21769

21.11.2003 10:11

RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*

JagiMagi JagiMagi (zavináč) pokec (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 21769

Verím tomu, že to, čo tí nadšenci po večeroch napísali je kvalitné. Otázka znie ale úplne ináč: Naozaj si myslíte, že v dnešnej dobe stačí na udržanie kroku s vývojom IT technológií práca po večeroch ? Z vlastných skúseností viem, že na to nestačí ani 16 hod. denne vrátane sobôt a nedieľ. A to môžete byť nadšencom ako hrom. Jednoducho tempo je také hektické, že ak má mať niečo úspech, musí sa tomu venovať skoro všetok čas a koordinácia vývojového týmu musí byť maximálne efektívna. A to jednoducho po večeroch nejde !

21854

22.11.2003 13:47

RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*

Jakub Hegenbart 213.?.?.?

Reakce na 21854

Ano, v tom máte naprostou pravdu. Ale podívejte se - Torvalds začal vyvíjet kernel jako student, a dnes? Dnes pracuje v OSDL na plný úvazek. Stejně tak mnoho dalších lidí je placeno za vývoj kernelu. Z jisté části to je pořád ještě práce po večerech, zbytek ale jsou lidé placení/sponzorovaní/A můžeme děkovat vyšší bytosti za to, že Linux je pouze kernel a že ostatní části systému jsou separovány. Takový monstrkolos jako Windows se asi nespravuje dobře. Přinejmenším já jsem si žádných opravdu separovaných a komunikujících komponent nikdy pořádně nevšiml. Jistě, nějak separovány jsou, ale pořád mi to připadá nepřehledné. Vývojáři kernelu (a o ten tu jde především, Apache Xka nepotřebuje) spolu ještě komunikovat zvládnou. Dokonce si troufnu tvrdit, že jinak to u OSS řešit nejde [smích] Vlastně jste si odpověděl sám - už dávno to není jenom "práce po večerech" - ale v zájmu Linuxu jako takového bychom si všichni asi měli přát, aby tam vždy nějaká byla (podívejte, jak skončil UNIX...). A GPL+existence Debianu tomu (snad) vydatně napomůžou.

21923

1.12.2003 8:41

RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*

Jakub Hegenbart 147.?.?.?

Reakce na 21854

Sice trochu pozdě, ale měl bych tu jeden zajímavý link:

http://www.osdn.com/bcg/bcg-0.73/img24.html

22355

29.1.2003 12:49

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

IZI 62.?.?.?

Reakce na 8319

V podstate s vami souhlasim, jen co se tyce toho uzivatelskeho komfortu bych si dovolil oponovat. Pokud si clovek na Linux zvykne, pozna ze je daleko uzivatelsky prijemnejsi nez Windows a otevira i beznemu uzivateli dosud nepoznane moznosti. Zkousel jste treba Mandrake 9.0 ? Vrele doporucuji [smích]

8329

29.1.2003 14:16

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8319

Jaké krásné téma pro flamewar [smích]

Dovolil bych si nesouhlasit s tím, že by uživatelský komfort linuxu byl nižší, nežli u Window$. Používám KDE 3.1 a uživatelské rozhraní, jen mírně poupravené oproti standardní mandrakeovské konfiguraci, je zdaleka to nejlepší, na čem jsem kdy pracoval (mám za sebou Windows od verze 3.1 po XP, mimochodem s Linuxem se znám od verze 1.2 - RedHat 3.0).
Rovněž si nemyslím, že by pro Linux bylo málo "software na běžné používání" - tedy kromě nějakých specializovaných oblastí, ale i tam se to rychle lepší. OpenOffice, ač je to rozežraná obluda, se mi nejeví nijak nestabilněji, nežli Maloměkký Úřad, a z funkčního hlediska mě neustále positivně překvapuje - teď instaluji verzi 1.0.2, tak uvidíme dále ... Nicméně pro většinu běžných úkonů bohatě postačuje KOffice, což je software výrazně menší a svižnější. A tím výčet un*xovských kancelářských balíků rozhodně nekončí ...

Na závěr bych si dovolil poznámku o té ceně - ano Linux lze stáhnout zdarma. Pro jeho instalaci člověk už dávno nemusí být žádný odborník. Jenže i přes veškerou snahu autorů distribucí sem-tam něco nefunguje nebo potřebuje doladit, protože podpora ze strany výrobců hardware aj. není taková, jaká by měla být. A potom je potřeba do Linuxu investovat čas - buď vlastní a něco se naučit nebo si zaplatit odborníka. Ať tak či tak, tímto se to může pěkně prodražit ... ale pro mnohé je pořád příjemnější obětovat volný čas a brát to třeba jako koníčka, nežli obětovat penízky [smích]

8331

31.1.2003 12:48

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

JTS 160.?.?.?

Reakce na 8319

OpenOffice je víc než dostatečná náhrada za MS Office. Tabulkový kalkulátor, editor, prezentace, možnost připojit data (takže lze využívat podobně jako MS Access), to všechno spolu s českou lokalizací je zajímavá možnost pro lidi, kteří chtějí náhradu za MSO.
Programy: Záleží na tom, jaké. Sazba (TeX), web publikování (Quanta, BlueFish,...), multimédia (lame, xmms, MPlayer, Xine,...) jsou bez problémů.
Uživatelsá přítulnost: Zase záleží na tom, co si člověk představuje. Instalace snad všech nových distribucí je/může být spuštěna graficky, s minimálními problémy por středně gramotného uživatele.

8416

31.1.2003 23:11

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Rado 24.?.?.?

Reakce na 8416

>OpenOffice je víc než dostatečná náhrada za MS Office. Tabulkový
>kalkulátor, editor, prezentace, možnost připojit data (takže lze
>využívat podobně jako MS Access), to všechno spolu s českou
>lokalizací je zajímavá možnost pro lidi, kteří chtějí náhradu za
>MSO.

Ano, len ta chybovost je ovela vyssia ako u Microsoftu. Dost casto sa mi stane, ze to co ulozim na disk, pri dalsom nahrani vyzera uplne inac. Funkcii ma tiez Open Office menej ako MS Office a takisto ako balik obsahuje menej programov. Casom sa to snad zlepsi.

8441

1.2.2003 8:10

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

MiX 194.?.?.?

Reakce na 8441

Já mám zkušennost opačnou. Navíc, když náhodou shodím OOo, spadnou jen ty. Když spadly MSO vzali s sebou celý počítač i ostatní soft...
Navíc mají fuknce, které skutečně potřebuji a nikdo mi nevnucuje nic, co nechci dělat a nesnaží se mi tvrdit, že je chytřejší než já (stejně není [smích]). Je radost něco psát [mrknutí jedním okem]. Používám je i pod Woknama, místo MSO. [smích]

8456

1.2.2003 12:42

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8441

Dost casto sa mi stane, ze to co ulozim na disk, pri dalsom nahrani vyzera uplne inac.

Mluvíte teď o M$ Office? [smích]

Funkcii ma tiez Open Office menej ako MS Office a takisto ako balik obsahuje menej programov.

Má méně skutečně užitečných funkcí anebo blbostí ve stylu neustále vyrušující ozvučené animace ohnutého drátu?
A který program v balíku OO chybí? Access? Na databáze máme přece spoustu jiného (a lepšího) software... a samotnou práci s datovými zdroji OO umožňuje.
Nebo je to Outlook? Verzi Express mi nahrazuje KMail, s výrazně lepší funkčností, o zbytek se bohatě postará KOrganizer.

Přiznám se, že nejsem přes *-Office žádný znalec, svoji práci obvykle presentuji v LaTeXu nebo HTML, ale zatím jsem v OO oproti M$-O žádnou vlastnost nepostrádal.

Navíc se mi nelíbí postup M$ nacpat do jednoho balíku co nejvíc věcí, aby si lidé museli koupit i to, co nechtějí. PowerPoint jsem tvůrčím způsobem využil v životě jednou, jinak by mi stačil viewer... (Ostatně už i množství "nedělitelných" komponent v OO se mi jeví jako přeplácané.)

Kromě toho, nejde snad o to, aby jeden balík kopíroval druhý, ale zda je na něm možno vybudovat plnohodnotné kancelářské prostředí - a to lze.

8459

4.2.2003 11:52

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

alf1024 62.?.?.?

Reakce na 8459

"ohnuty drat" vypinam hned pri instalacii, pouzivam psa rockyho, ten je aspon pekny... ale suhlasim s nazorom ze mso obsahuje prilis vela funkcii, ktore clovek pisuci jednoduchy dokument nepotrebuje, a co je v mnohych pripadoch horsie ani nevie vypnut.
sam pouzivam openoffice a je vskutku skvely. len by sa mozno oplatilo dorobit shortcut pack pre ludi prechzdzajucich z mso, mna napr. neskutocne vytaca ze v calcu nefunguje excelovske ctrl+d.

8574

29.1.2003 10:29

Kam kráčíš, Microsofte?

umi_neywitz cerveny (zavináč) startky (tečka) cz 212.?.?.?

Počítač používám cca 8 let, od dob ms-dosu přes win 3.11, několik let win95, win98, trochu win2000 a winXP. doma winXP + SuSE Linux 8.1, na koleji win2000 + Mandrake Linux 9.0, v práci Windows 2000 Server + Debian Linux. Používám Linux cca čtvrt roku, stálo mě to hodně učení a konfigurací a snad můžu trošku hodnotit. Pane Stworo, pokud máte toto nutkání, využijte ho a ponořte se do Linuxu. Bude Vás to patrně stát také plno času, ale mně se to bohatě vyplatilo. Za ty tři měsíce jsem ten systém nemusel ani jednou restartovat aniž bych sám chtěl. Máte přehled co se v systému děje, mraky aplikací zdarma ke stažení či obsažených v distribuci (web server, file server, poštovní server atd. atd.), mnoho softwaru pro programátory, vcelku použitelné kancelářské balíky. Stabilitu, bezpečnost a konfigurovatelnost, to vše za pár kaček/dolarů. Pokud budete chtít pracovat v jednoduchém grafickém prostředí či textovém režimu, stačí vám slabé pentium a pár mega paměti, pokud budete chtít grafické prostředí, pak jsou samozřejmě nároky daleko vyšší. Máte velkou možnost volby. A tu my přece chceme, ne? Nebojte se experimentovat. Pokud Vám Linux nebude vyhovovat (proti gustu..), můžete se přece vždycky vrátit zpátky, horší už to nebude. A jak psal Larry Wall, autor programovacího jazyka Perl: "bavte se přiměřeně".

8325

29.1.2003 12:24

Kam kráčíš, Microsofte?

Merlin merli (zavináč) iname (tečka) com 193.?.?.?

Pouzivam len Linux v praci uz viac ako 3 roky a okrem komercnych hier som nezbadal ze by som mal nejake vazne problemy. Ja by som osobne krok spat k MS neurobil. Este par rokov a aplikacie typu Open Office a ine (namatkou Corel Draw ...) budu take vylepsene, ze sa budu dat porovnat s MS. Pripadne projekt WINE tiez zlepsi kompatibilitu pouzitia windows appz v Linuxe. Potom uz naozaj nebude dovod pre firmy a obycajneho uzivatela pouzivat winblowz. Snad len tie hry .... tam som skepticky aj ked vela novsich hier sa da hrat s pouzitim emulatora WineX.

8326

29.1.2003 12:41

Linux ... kudy kam

Gilhad Gilhad (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Pro zacinajici v Linuxu bych tu mel par odkazu, kde se da najit pomoc, ruzne navody a tak podobne ...:
"Konference "LINUX"" <linux@pandora.cz> (prihlasit se da pres http://www.pandora.cz) - emailova konference o linuxu, sem se da obratit s dotazy a problemy (pokud studium navodu neprineslo vysledek)

http://lopuch.flexible.cz/klub.php?klub=linux_pro_zacatecniky
www diskuzni klub (na co mam kliknout kdyz ..)
http://lopuch.flexible.cz/klub.php?klub=linux
pro pokrocilejsi (jak mam zkompilovat xxx na jadre yyy ..)


http://qwert.cz/index.php?pgn=novinky
zasilaci obchod s linuxovimi distribucemi a programy, rozcestnik na zajimave stranky o linuxu, ruzne rady a navody

http://abclinuxu.cz/Index
http://linuxdesktop.kn.vutbr.cz/index.php
http://linux.sm-net.cz/
http://www.linuxzone.cz
dalsi stranky venovane linuxu

8327

29.1.2003 12:42

Microsoft do 5 let zkrachuje

Zdenek Macura zdenek (tečka) macura (zavináč) email (tečka) cz 192.?.?.?

Pamatuji se, ze jsem pred tak 5 lety rikal jednomu obdivovateli Windows, ze Microsoft brzy zkrachuje. Tehdy me vubec nechapal a vysmal se mi. Ja jsem o tom, ale porad presdvedceny. Musi logicky zkrachovat. Davam mu tak nejvys 5 let. Jedine, co by ho mohlo zachranit, kdyby se podarilo ovladat mysl lidi a Ti by microsoftu nesmyslne platili.
Pokusim se zduvodnit proc nutne microsoft musi zkrachovat:
Microsoft zamestanava zrejme snad vic nez 100.000 lidi, kteri jsou velmi dobre placeni. Ponevadz, jak uz jste psali, lidi pokud to neni nutne nemeni operacni system. Takze nutne za cas zacnou klesat prijmy microsoftu, ale naklady na zamestnance budou porad stejne, pronajmy budov atd. Pak budou nuceni zacit zamestnance propoustet, to bude vsak dalsi vyrazny signal pro firmy, ze s microsoftem neni neco v poradku a jeho pad se najednou strasne urychli az se microsoft dostane do dluhu a zkrachuje. Davam teto ekonomicke predpovedi tak 5 let, mozna min.

Samozrejme tomu pomuze Linux, ktery je pro vyvojare rozhodne lepsi nez Windows. A co je pro vyvojare lepsi, bude brzy lepsi i pro uzivatele. Vyvojari urciji, co se bude pouzivat.

8328

29.1.2003 15:48

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 8328

>Davam mu tak nejvys 5 let.

Moc bych na to být vámi nesázel. Alespoň u nás to tak nevypadá.

8338

29.1.2003 15:49

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

Libor litr (zavináč) e-posta (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 8328

Haha, připomněl jste mi pana Kodeta z filmu Pelíšky, jak tam říká
"Já dávám komunistům rok, maximálně dva....".
Nemyslím to nijak zle, jen jsem si na to vzpomněl....

8339

29.1.2003 22:53

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 8328

Ocenuji vasi snahu prijit s co nejvtipnejsim prispevkem. [smích]

> Microsoft zamestnava zrejme snad vic nez 100.000 lidi...

"Zrejme snad"? [smích]

2002 Employees: 50,500 (http://www.hoovers.com/co/capsule/0/0,2163,14120,00.html)

> Ponevadz, jak uz jste psali, lidi pokud to neni nutne nemeni operacni system.

Kdybyste vas prispevek ciste nahodou myslel vazne, tak tady jsou protiargumenty:

1. Mezi zakazniky MS nepatri jen jednotlivci, ale take firmy - a ty jsou Microsoftem nuceny prechazet na nove verze OS (nebo lepe receno jsou nuceny platit za to, ze se mozna v jimi predplacenem obdobi objevi nejaka nova verze OS). Nektere z tech firem prechazeji k Linuxu, dost jich ale zustava - treba americka statni sprava, jeden z nejvetsich zamestnavatelu v USA.

2. Microsoft neprodava jen operacni systemy. (Doporucuji se podivat na formulare 10-Q a 10-K, tj. na http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/789019/000103221002001614/d10q.htm#tx220_6 a http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/789019/000103221002001351/d10k.htm).

3. SW vyvoj Microsoftu (i jinych americkych firem) se cim dal vic presouva do Indie a podobnych levnych zemi. V Indii se necha poridit kvalitni clovek uz za $10k (USD) rocne (za byt se dvema loznicemi se tam plati $125 mesicne). Microsoft si samozrejme najima a plati ty nejdrazsi lidi, ale i tak jdou naklady prudce dolu:

In a recent PowerPoint presentation, Microsoft Corp. Senior Vice-President Brian Valentine--the No. 2 exec in the company's Windows unit--urged managers to "pick something to move offshore today." In India, said the briefing, you can get "quality work at 50% to 60% of the cost. That's two heads for the price of one."

(Business Week, February 3, 2003, The New Global Job Shift [cover story], http://businessweek.com/magazine/content/03_05/b3818001.htm)

8354

22.4.2005 21:58

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

Ivan 213.?.?.?

Reakce na 8354

No Jirko, ono to s firmami pojde, po zacinajucich maleroch so smirovanim po firemnych pocitacoch, tiez dolu vodou. MalyMakky nebol prenic-zanic na "zajazde" po Europe. Po Nemecku ho poslali do prdele statne institucie aj inych statov. A tam - okrem bananovych republik v strednej europe - boli zisky BillySoftu zaujimavejsie ako u sukromnikov, ktory - pokial len trochu vedia volaco o programovani - neplatia za ziadny produkt MS. A naviac vedia zabranit smirovaniu aj ked su trvale on-line na Nete. Iste ze pad MS na, ktory sa tesi cely svet, nebude tak rychly ako by bolo potrebne, ale ak uvazime "zaciatok" ekonomickej mizerie USA, ani MS to nebude mat take lahke - Enron bol Enron a kde je dnes ? Osobne si myslim ze dve poriadne zemetrasenia na zemeguli (SanFrancisky zlom a Japonsko) poslu USA do doby kamennej...nech zije tektonika.

30390

6.2.2003 13:18

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

agm 192.?.?.?

Reakce na 8328

kdesi som uz pocul: "Davam bolsevikovi maximalne dva roky." [mrknutí jedním okem]))
tiez to nebola uplne pravda ...[pláč]

8612

2.3.2003 4:32

RE: Microsoft do 5 let zkrachuje

mgolem 212.?.?.?

Reakce na 8612

ano, trvalo to dele, ale zrudnosti jsou dnes pryc, ted jenom "osvezit" chovani obycejnych lidi - stejne to bude i s Malymmekkym. Pro mnoho lidi ( i zen ) je diktatura idealni, protoze to neklade naroky na jeho psychiku. To je dnesni problem Linuxu

9272

29.1.2003 16:22

Kam kráčíš, Microsofte?

Jan Šimůnek jsim (zavináč) med (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Mám stabilně nasazený Mandrake Linux verze 8.2 doma i v práci jako
druhý OS, co do frekvence používání jednoznačně první. V práci startuji
Win tak 1x týdně, když potřebuji něco extra. (např. Epi Info)
Doma v podstatě jen na hry.
Open Office jsem používal i pod windows, na linuxu je stabilnější,
vzájemná kompatibilita 100%. Import z "Maloměkkého úřadu" (moc hezké!)
téměř bez problémů. V řadě případů stačí kword (export přes HTML, ten standard
Mrkvosoft ještě nepoprznil) a tabulky z kspread stažené z obrazovky
jako .PNG a oříznuté v xpaintu. Jediný problém jsou formuláře MŠMT,
obsahující jinak zhola zbytečná makra (přenos údajů z buňky do buňky
a základní početní úkony s nimi - to je snad základní vlastnost
každého tabulkového procesopru i bez maker - byť je možné, že to
Výnikové tabulky ve Slově nezvládají). Asi se nějaký úředníček napakoval
za zajištění, že každá organizace komunikující s MŠMT musí mít koupena
jedna wokna s mrkvosoftí kanceláří.
O možnostech programování, databází atd nemluvě.

Z hlediska běžné práce daleko větší komfort - rozložení do více
pracovních ploch.

8340

29.1.2003 16:42

Je StartOffice náhradou za MS WORD?

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Nemá někdo nějaké zkušenosti se StarOffice? Doporučili byste to?

Popř. co jiného se dá použít v Linuxu, co by rozumělo formátu MS WORD a dokázalo i vytvářet dokumenty čitelné pod MS WORD? Nemyslím formát RTF, myslím nativní DOC.

8342

29.1.2003 17:16

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

Miloslav Ponkrác 193.?.?.?

Reakce na 8342

Star Office je určitě velmi kvalitní a dokáže import/export doc i xls souborů. A Star Office dokáže velice dobře pracovat a je s Office velmi dobře kompatibilní.

Micméně 100% náhradou za Word je pouze Word a občas ani ten ne.

8344

30.1.2003 8:31

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 8342

Zkoušel jsem to, ale moc se mi to nezdálo. Jako úplnou náhradu to asi použít nepůjde.

8374

30.1.2003 13:25

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

tomasgn 195.?.?.?

Reakce na 8342

pouzivam uz hodne dlouho OpenOffice.org, coz je v podstate StarOffice bez nejakych komercnich zalezitosti, a jsem zcela spokojen. dokonce tim oteviram a tisknu dokumenty z M$ Officu, se kterymi si sam M$ Office nevi rady [překvapení]

na linux jsem se presunul behem poslednich dvou let v podstate uplne, windows me zbyly pouze na jednom pocitaci a lezu do nich dvakrat ci trikrat za mesic kvuli dvema nebo trem aplikacim, ktere me nejedou pod wine a ekvivalent pod linux nemam. ale uz bych se pod widle nevratil ani za zlate prase!

8376

30.1.2003 15:38

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

Jan Šimůnek jsim (zavináč) med (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 8342

Pracoval jsem se StarOffice, (!NE "StartOffice"[mrknutí jedním okem]verze 5.2. počeštěná
(částečně). Nyní jsem přešel na OpenOffice (důvod: o něco modernější,
menší nároky na výkon počítače).
V zásadě nemám problémy s importem .XLS i exportem s výjimkou dokumentů, obsahujících
makra. Nemám problémy s importem .DOC s výjimkou úplně poslední verzí
wordu, běžící va windows XP (Použití: konzultace diplomových prací
studentům). Asi ve dvou případech se mi stalo na StarOffice 5.2, že
při nastavení stylů v dokumentu bylo v některých stylech "natvrdo"
kódování podle Latin1.
S exportem českých textů do prostředí wordu se StarOffice určité problémy byly.
U OpenOffice jsou někdy problémy s tabulkami (je v nich pojednou
kódování češtiny latin1), totéž se stává i v popiscích grafů. Dochází
běžně i k přestránkování, ale to je problém i při exportu z wordu
do wordu.
Pokud dokument má být pouze čten (tisknut), tak je ideální možnost,
poskytovaná kwordwm (editor prostředí KDE) uložit jako .PDF, což nespotvoří
ani přechod na platformu windows (není to ale v nabídce uložení, nýbrž
v nabídce tisku).
Na windows XP jsem zažil, že dokument uložený z OpenOffice jako
word97/2000 sice word otevřel, ale při pokusu o jeho zápis vytuhl celý
systém. Vytuhlo to i tehdy, když se do prázdného dokumentu přenesl
CUT a COPY kousek tohoto "závadného" (třeba řádek) a tento dokument
jsme se pokusili uložit. Zřejmě jde o to, že si Microsoft hlídá,
aby zákazník nepracoval s konkurenčním software.

8380

30.1.2003 16:47

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8380

Pokud dokument má být pouze čten (tisknut), tak je ideální možnost, poskytovaná kwordwm (editor prostředí KDE) uložit jako .PDF, což nespotvoří ani přechod na platformu windows (není to ale v nabídce uložení, nýbrž v nabídce tisku).

Dovolil bych si mírné upřesnění - toto není vymoženost KWordu, ale tiskového subsystému KDE, čili umí to jakákoliv aplikace tisknoucí v KDE. Navíc umožňuje export i do postscriptu, takže bych zpochybnil i tvrzení, že ideální možností je PDF - jednak to není otevřený formát a navíc PS se dá na spoustu tiskáren poslat přímo, zatímco k prohlížení a tisku PDF je třeba speciální software. A to nejdůležitější - s tím "nezpotvořením" ani na window$ nemáte zcela pravdu, některé kombinace software a postscriptových tiskáren mají v takto exportovaných souborech problémy s diakritikou...

8382

3.2.2003 10:05

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

Melkor melkor (zavináč) volny (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 8382

Ad PDF: Plne otevreny format to sice neni, ale je zato plne dokumentovany. Na strankach fy Adobe se da najit plna specifikace. Z toho vyplyva jedna ne zcela nezajimava malickost: mohou existovat (a existuji) plne free programy pro tvorbu, prohlizeni a tisk dokumentu ve formatu PeDoFil [smích]

8539

3.2.2003 22:51

RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8539

No však já jsem také neřekl, že ty "speciální programy" nemohou být free - příkladem toho budiž právě zmiňovaný tiskový export v KDE :-p

8557

29.1.2003 17:11

Microsoft

Miloslav Ponkrác 193.?.?.?

Pracuji převážně na Windows. Snad bych měl dodat, že dodnes na Windows 95. Jsem s nimi celkem spokojený. Umím dělat s Unixem a Linux jsem intenzívně zkoušel 3 roky. Mám rád oba systémy. Rozhodl jsem se, že se budu snažit, abych byl maximálně platformově nezávislý.

IMHO Microsoft se určitě nesnažil, aby Windows 95 schválně padaly. MS věděl, že vývojem 32-bitového systému začne jeho srovnávání s profesionálními operačními systémy. Měl z toho dost vítr a projekt Chicago, jak se tehdy jmenoval, byl 4x naprosto zcela přepracován. MS ale přeci jen věděl, že má jednu podstatnou výhodu. Jeho OS vždy běžely na počítačích, které aktuálně byly průměrnými PC. Zatímco většina 32-bitových profesionálních systémů nikoli. Proto Gates tvrdě nařídil, že Windows 95 musí běžet na 4 MB paměti. Toho se dá docílit jen tak, že některé části budou 16-ti bitové, neboť 32-bitový kód je vždy delší v paměti.

IMHO Windows 95 byl poměrně povedený krok. Windows 98 už bylo spíše oprášení W95. Windows ME byla následující řada.

Abych se přiznal, taky mě štvou Windows. Třeba jen zmíněná Windows 2000. Ano, jsou stabilnější, ale dle mého mají chybky v implementaci Win32 API. Až příliš moc programů, které bezproblémově běží na Windows 95, 98, NT, ME funguje problémově na Windows 2000.

Dále je to snaha MS neustále zavádět nové vize (což je O.K.), ale zároveň ničit své předchozí (což není O.K.). To znamená neustálé přeprogramování aplikací, chtějí-li být in, ale hlavně, chtějí-li pracovat.

Pokud ale pouze pracuji, připadá mi efektivita práce v grafickém prostředí vyšší v případě Windows. Proto miluju Linux, dělám v něm, ale pracuji i rád ve Windows.

Co se týká Linuxu, začínal jsem v dobách, kdy mi neměl kdo poradit. Trvalo mi přitom půl roku, než jsem našel distribuci, která by byla trochu slušná. Začínal jsem RedHatem, který dodnes považuji za distribuci, která nikdy nemá být nazvána ničím jiným, než betaverzí (= cena za novinky). Zkusil jsem Suse, ale ten podporoval absolutně nejméně HW (= nenašel mi ani SCSI disk, takže se vlastně ani neměl kam instalovat). Dále přišlo několik dalších. Až teprve s Debianem šlo slušně začít. Mandrake, který doporučujete neustále krachuje.

Ještě je nutné říci, že se mi líbil OS/2. Ale OS/2 jsem se začal vyhýbat, protože bylo evidentní už léta, že IBM se chce systému zbavit. Říkal jsem si, že je jen otázkou času, než to IBM skutečně udělá. Systém, kdy zákazníci IBM musí prosit, aby OS/2 vyvíjela a IBM přesto, že IBM na ní vydělával kolem 50 mil. $ ročně, a přesto několikrát do roka prohlašoval, že ho přestanou vyvíjet, nemá perspektivu. OS/2 nikdy nezničil MS, OS/2 zničila sama firma IBM a bylo minimálně 5 let dozadu jasné, že to chce udělat, a že to udělá. Pro IBM totiž nebyl OS/2 dostatečně nóbl.

Takže jak dále? Linux, Windows, nebo něco jiného. Já se snažím, abych to, co dělám mohl dělat na Linuxu i na Windows i jinde. Program, který není na oba systémy se snažím nepoužívat.

8343

30.1.2003 13:43

RE: Microsoft

tomasgn 195.?.?.?

Reakce na 8343

rozumny nazor. ja jsem taky leta pod ruznymi windows celkem spokojene pracoval, obcas klel ze padaji, ale licencni buzerace M$ i jeho ceny me definitivne odradily.

8377

31.1.2003 20:09

RE: Microsoft

networ networ (zavináč) logout (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 8343

Zivot zacina s Debianem [smích]))

8429

25.4.2003 21:43

RE: Microsoft

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 8429

Zivot nezacina s Debianem, ale stava se kvlitnejsim (rychlejsi prace, otevreny stabilni system, dokonala sprava baliku softwaru - dpkg/apt/dselect). http://www.debian.org/ http://www.debian.cz/

12822

30.1.2003 4:52

Kam kráčíš, Microsofte?

Marie Novotna 24.?.?.?

Pane Stworo, rada ctu Zvedavce, pouze me na nem vadi jedna vec. Ackoliv uverejnujete obrazky nahych zen, nikde jsem nenasla obrazky nahych muzu. Jako heterosexualce mi to vadi, rada bych se na vasich strankach prohledla pekne rostleho a svalnateho muze s poradnym pyjem. Kdy to prosim bude mozne? Dekuji za vsechny zeny.

8363

30.1.2003 5:12

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8363

Je to sice off topic, ale odpovím vám. Fotografie nahých mužů jsem tady uveřejňoval asi před rokem, ale musel jsem s tím skončit. Důvod? Nejsou. Nedají se sehnat. Neexistují. Strávil jsem hodiny prohledáváním Internetu. Jediné, co jsem našel, byly stránky pro teplouše. A ačkoliv tam nazí muži byli, vypadali prostě jinak. Nebylo to ono. Ostatně jsem o tom napsal tady článek: www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=271.

8364

30.1.2003 5:41

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Baron canczech44 (zavináč) yahoo (tečka) com 12.?.?.?

Reakce na 8364

pane Stwora, abyste mohl vyhovet vasim ctenarkam podivejte se na www.dama.cz urcite tam najdete chlapa a dokonce i kritiku od "divek" [smích]

8367

30.1.2003 5:47

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 8363

> Ackoliv uverejnujete obrazky nahych zen, nikde jsem nenasla obrazky nahych muzu.
> Jako heterosexualce mi to vadi, rada bych se na vasich strankach prohledla pekne rostleho
> a svalnateho muze s poradnym pyjem. Kdy to prosim bude mozne? Dekuji za vsechny zeny.

Neni to sice prilis k tematu a nevim, jestli ta fotka bude splnovat vsechny vase pozadavky, ale zkuste se podivat sem: http://saltyt.antville.org/stories/183992/. [smích]

8368

31.1.2003 13:09

Kam kráčíš, Microsofte?

klement danda dandak (zavináč) shaw (tečka) ca 68.?.?.?

Pouzivam OS system Windows XP professional na svych dvou pocitacich. System je naprosto stabilni a radost s nim pracovat. LINUX (version of Unix) je system pro programatory a experty. Je sice trosicku pratelstejsi nez Unix ale porad pro normalniho cloveka naprosty hlavolam.
Pane Stworo, preji vam ten nejlepsi uspech s Linuxem, ale komplikujete si zivot. Kdyz mate na to cas, tak je to v poradku.
Normalni clovek nema cas na tyto kokotiny.
Poznamka: Pouzival jsem Soralis (version of Unix) na Sun serveru (pres 420 CPUs na jednom computeru). V tom pripade to byla nutnost pouzivat Unix.
Pouzivat Unix na PCs a malych serverech (jako je ten co na nem bezi Zvedavec) je neprakticke. Ale jak uz muj nebostik otec rikal "Proti gustu zadny disputat"[mrknutí jedním okem].
Otazka: Je mi 63 let. Zminujete se computerech s 128k memories.
Ja jsem pracoval s computery v Kanade od roku 1973. Ve firme I.P. Sharp jsem uz ve te dobe meli IBM DOS s 512k memory. A vy jste pane Stwora mladsi nezli ja (asi podstatne) kdyz se zminujete o tech archaickych computerech. Muzete na tom elaborovat?

8418

31.1.2003 22:10

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8418

<flamewar>
Pouzivat Unix na PCs a malych serverech (jako je ten co na nem bezi Zvedavec) je neprakticke.

Dovolil bych si oponovat. Tedy alespon pokud stale mluvite o Linuxu, nikoliv o obecnem Un*xu. Desktopove uziti Linuxu bylo myslim jiz dostatecne diskutovano, stejne jako jednoduchost instalace. Pouzivam aktualni distribuci Mandrake, zprovozneni http serveru (Apache) bylo otazkou nekolika kliknuti v instalatoru balicku a prepsani par radek v konfiguracnim souboru (protoze jsem chtel pouzit jiny nez standardni adresar pro web), stejne tak (jiz beze zmen konfigurace) anonymni ftp (proftpd), smtp (postfix), database (MySQL), php pro Apache atd. Tedy kompletni maly server. Jeho aktualizace je opet trivialnim ukonem v instalatoru balicku (kteryzto zvladam, narozdil od administratoru instalujicich M$ servicepacky, coz asi nezvladli, soude dle poctu serveru podlehnuvsich nedavnemu viru [smích]). Muzete mi vysvetlit, co je na tom nepraktickeho oproti Window$?
A mimochodem, k cemu je vubec na serveru dobre graficke prostredi, ktereho se u Window$ XP jaksi nezbavim?

A vy jste pane Stwora mladsi nezli ja (asi podstatne) kdyz se zminujete o tech archaickych computerech.

Pri vsi ucte k Vasim sedinam, vek je asi to posledni, o co tady jde, potazmo ktera vykopavka je oznacena za archaicky pocitac. Tedy samozrejme nevim, jak presne to pan Stwora myslel, nicmene odpustil bych mu basnicky obrat, jimz se oznacuje za cteneho starce. Jde o rozliseni mezi prostymi "konzumenty" a temi, kdo maji k pocitacum hlubsi vztah. Sam jsem v dobe prichodu IBM 5150 znameho jako PC jeste cural do plenek, presto bych se za pametnika tez hrde oznacil: videl jsem v chodu derovacku stitku, pracoval jsem na TNS/AT, mam doma ZX Spectrum atd. ... ENIAC jsem nemel sanci zazit, stejne jako spoustu jinych stroju, ale aspon jsem o nich cetl - coz je vic, nez muze rict ledasktery soucasny "takyodbornik" v IT, i kdyz ma trebas rodny list starsiho data. Myslimze cloveku, ktery se o pocitace zajima, je vzdy prospesne poznat jiny system (at uz ve smyslu koncepce, hardware nebo software), nez na ktery je z nejakeho obskurniho duvodu zvykly.
</flamewar>

8439

1.2.2003 4:56

Kam kráčíš, Microsofte?

Brnak 68.?.?.?

Proc proboha lincovat Microsoft?? Mate Apple, mate Linux, muzete si vybrat. Xerox byl pred Apple, Apple bylo pred Microsoft, to, ze ztratili pudu pod nohama neni vina Microsoftu, ale toho, ze se nedokazali udrzet na trhu, i kdyz k tomu meli vetsi prilezitost nez mel Microsoft. Prestante fnukat a bezte si na Linux a nebo Apple. Zapomente na to, kam kraci Microsoft. Ten se uz snazil zabit zabit ten chlap, ktery pracoval pro Cling-tonga. Jeho jmeno bylo Janet Reno.

8455

1.2.2003 10:15

Kam kráčíš, Microsofte?

klement danda dandak (zavináč) shaw (tečka) ca 68.?.?.?

Pane Stworo. Kam zmizel muj prispevek?
Tvrdite, ze jste nic nepotlacil. Vcera to tam bylo dnes neni.
Lzete?
Klement Danda

8457

1.2.2003 14:49

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8457

Jestliže to tam už bylo, tak to tam je. Nemažu příspěvky po té, co je zcenzuruji.

8460

3.2.2003 14:05

Kam kráčíš, Microsofte?

Miroslav Vladim Miroslav_Vladim (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

No hmm...Microsoft se chová tak drze, jak může.Pokud jde o Linux mám pocit, že je to tak, že se nehodí pro naprosté laiky, kteří si chtějí doma spustit nějakou hru.A tam je podle mě zakopaný pes - ukažte mi PC pod Windows (je jedno jaká verze), kde není žádná hra !!!
Neplatí to jen o severech a pak na počítačích s přísnou firemní softwarovou politikou.Můžete se sice pěkně naštvat, ale je to tak.Pamatuji doby, kdy chtěli lidi PC vlastně jenom proto aby si zahráli.A v domácnostech to ještě mnohde platí (ratolest chce být in, když se mluví o... a rodiče rozhodně nemíní strávit čas konfigurováním OS).Jakmile začne někdo prodávat naistalovaná PC s Linuxem přez pult a budu na něm moct pařit s kamarádem (s tisíci kamarády) stejnou hru (stovky her,tak jak je to dnes pod windows abude je možné kopírovat - nedělejte,že to tak není) a bude to za konkurenční cenu, je vymalováno.Navíc je předpoklad, že to bude nějakou dobu IN.Zatím "jedna vlaštovička jaro nedělá" a zůstane to jen na fandy.Mrzí mi to, ale to je drsná pravda.

8541

3.2.2003 17:34

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 8541

Hmmmmmmm, jestli chcete videt pocitac, kde neni ani jedna hra, tak se muzete podivat na muj.
Ja osobne mam rad MS ale drzim palce Linux a cemukoliv, co prijde na trh a bude delat konkurenci MS. Tak, jak MS delal konkurenci Apple, tak, jak Internet Explorer udelal konkurenci Netscape a nebo VHS a Beta system, kde zvitezilo VHS, i kdyz Beta byla superiorni. To je zaklad volneho trhu. Neni potreba spinit a plivat na ten a nebo onen system, neni potreba charakterizovat MS ze se chova drze. Chova se tak, aby svuj produkt udrzel na trhu. To by mu nemel mit nikdo za zle. Kdyby nebylo IBM a Microsoftu, tak jsme dodnes meli predrazene Apple III, na ktere bylo napsano celkem 6 programu. Tady se snad mohlo mluvit o drzosti, protoze Apple si drzelo uzavrenou architekturu tak, ze krome Apple, nikdo nemohl psat programy. To a jina arogantnost stalo Apple jejich 100% market share se scvrknout na 3%. Kdyz si clovek chtel koupit printer (tiskarnu), tak to muselo byt Apple. Kdyz clovek chtel nejaky cable, tak to muselo byt Apple. Kdyby Apple vyrabelo spodni pradlo, tak by nas nutilo nosit jejich spodni pradlo, jinak by jejich system nepracoval.
Takze zaverem, neni potreba se rozcilovat a nadavat na Microsoft, protoze Microsoft si zaslouzi velike uznani za pokrok, ktery udelal v pocitacove technologii.

8549

9.2.2003 7:22

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

lll 212.?.?.?

Reakce na 8549

No vypada to ze Vas uchvacuji velke veci, treba jako II.svetova valka... proc by mel mit nekdo Hitlerovi za zle, ze se chce udrzet v mocenskem postaveni??? Cilem MS neni se udrzet, ale zoskat jeste lepsi a lepsi postaveni, jen yvs jen vys.Coz je ostatne prijemne pro vetsinu lidi, a logickym principem v podnikani. Jenomze je skoda, ze pri tom padaji hlavy.

8693

3.2.2003 23:19

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8541

Ale no tak, her je na linuxu přeci spousty a vyjímkou nejsou ani takové, co předčí své window$ovské protějšky ... Balíku kdegames nabídka ze standarní wokenní instalace nesahá ani po kotníky; lidé tady na koleji vesele smaží linuxový CounterStrike se svými window$oidními kolegy; dnes již obstarožní Quake 3 byl de facto vlajkovou lodí ... na Linuxu nejde všechno, spousta věcí nejde ani hladce, ale nabídka je přeci jen poměrně široká.
p.s. Počítače s předinstalovaným linuxem se již dávno prodávají...

8558

3.2.2003 22:31

Kam kráčíš, Microsofte?

Pavel Terber terber (zavináč) sky (tečka) cz 193.?.?.?

Me uz kolik roku slouzi (a urcite jeste par roku bude) system Wokrbench na AmigaOS.Neni sice tak graficky nacancany jako m$wokna, ale funguje. Kdyz potrebuji neco z internetu do PC,tak to nejdrive stahnu do Amigy a pak pozdeji po siti do PC (nemam odvahu a ani duvod jej k internetu pripojovat).

8556

4.2.2003 10:39

Kam kráčíš, Microsofte?

Radek 193.?.?.?

Tohle neni mysleno jako vtip, ale skoda ze neexistuje opravdu nejakej takovej 007 Bond, kterej bojuje proti takovymhle magnatum, protoze tohle je uz opravdu nesnesitelna troufalost, co si dovolujou. Hold, kazdej je pouziva, muzou si diktovat, a to je spatne.
p.s. doufam, ze si i tohle v Microsoftu precetli...

8573

4.2.2003 14:06

Kam kráčíš, Microsofte?

Archen Archen (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Opravdu moc hezká hromádka nesmyslů. Hromady demagogií, neznalostí a neochoty rozumět. BTW představa, že budu používat při dnešní rychlosti rozvoje IT technologií a HW stejný systém 10 let tak absurdní, že sna ani nemusím dál pokračovat...

8577

12.2.2003 13:48

RE: Kam kráčíš, Microsofte?

Jezevec 195.?.?.?

Reakce na 8577

Pokud pouzivate napr. Linux, tak pouzivate stale STEJNY OS. Jen obcas vymenite nejaky ten balicek za novejsi, ktery umi nove veci, nebo dalsi pridate, protoze potrebujete aby to spolupracovalo s novym HW. Ale ve vysledku je to stale tentyz system - i nejstarsi programy Vam na nem budou fungovat stejne dobre, jako ty nejnovejsi, pokud neodstranite nejakou komponentu, kterou potrebuji.
Ale pokuste se spustit SW psany pro w95 pod XP. Nebo upravit w95 tak, aby na nich fungoval SW pro XP. V prvnim pripade uspejete tak v 50% pripadu a druhy je naprosto nerealizovatelny.
A pokud se nahodou rozhodnu cely system vymenit za novy, tak si staci zalohovat konfiguracni adresar, obnovit ho do nove instalace a je nakonfigurovano. Pak uz jen staci provest drobne upravy novych parametru. Kdezto pod woknama me pak ceka minimalne jeden den prace s novou konfiguraci a hledani, kam to zase dali, kde mam na co kliknou, proc nefunguje to co minule slo a pod.

8786

22.9.2003 15:59

Kašlať na vývoj ?

JagiMagi JagiMagi (zavináč) pokec (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 8786

To že nie je potrebné meniť OS znamená len jediné: že vývoj toho OS stagnuje. XP podporuje novú .NET platformu, ktorá už nepotrebuje registre. Win95 bohužiaľ nevie bez registra pracovať. Preto programy v platforme .NET už nikdy nebudú bežať na Win95. Je to však obrovský skok dopredu vo vývoji Windows porovnateľný z prechodom od DOS-u k Windows. Kto do toho aspoň trocha vidí, musí to uznať. Pre tých, čo do toho nevidia pár poznámok:
90 % padania starých Windows bolo zapríčinené registrom. Ak ste si bezhlavo inštalovali nejaký nový program, ktorý používal novšiu verziu toho, ktorého dll modulu, prestal vám šlapať iný program, ktorý bol robený so starou verziou tohto dll modulu, pokiaľ v jeho novej verzii bolo vyhodené niečo, čo bolo v starej a starší program to vyžadoval. To však nie je chyba Windows, to je chyba tvorcu týchto dll modulov (Microsoft nevynímajúc), pretože dali novej verzii ten istý názov, ako mala staršia a pritom neboli kompaktibilné. Pri inštalácii bola staršia verzia prepísaná novou a nešťastie bolo hotové. Niekedy automaticky, inokedy z bohorovným súhlasom užívateľa. Zbytok bol zapríčinený tzv. výnimkami, t.j. Windows z nejakých dôvodov nemohol vykonať požadovanú operáciu (Všetci poznáme tú známu modrú obrazovku). Platforma .NET umožňuje vyvíjať aplikácie, ktoré pri inštalácii nainštalujú svoje verzie dll modulov, pričom staršie verzie, ktoré boli nainštalované staršími aplikáciami ostanú nedotknuté a každý program si vyberie tú svoju. To znamená, že miesto registra je v systéme špeciálny adresár, v ktorom môžete mať niekoľko súborov s rovnakým názvom. Je to adresár určený práve pre spoločné softwarové komponenty. Naviac je v .NET platforme možnosť programového odchytenia už spomínaných výnimiek. Premenené na drobné, ak je program napísaný kvalitne (a to sa týka aj ovladačov hardware) a tieto výnimky sú odchytené, neuvidíme už modrú obrazovku po ktorej nasleduje pád programu, resp. zamrznutie systému, ale namiesto nej nás hlásenie upozorní, že program nemohol vykonať požadovanú operáciu a pokračuje ďalej. Ak sa túto platformu podarí Microsoftu vymakať a vychytať v nej väčšinu múch, ktoré sa nájdu v každom novom produkte (a v IT zvlášť), tak Windows naozaj nebudú mať konkurenciu a spadnú už len kvôli hardware.
Mimichodom, programátor má v .NET platforme pri výrobe inštalačiek možnosť rozhodnúť, že všetky dll a ostatné moduly, ktoré program potrebuje sa nainštalujú do jeho adresára a nie do už spomínaného spoločného. V takom prípade bude inštalácia vyzerať ako v starom DOS-e. Chyť a skopíruj. A program bude šlapať. Ono sa to dá aj v starých Windows. Bude len na užívateľovi, či chce mať jeden dll súbor v počítači napr. 30 x. Ak má dostatočne veľký harddisk, prečo nie.

19925

1.10.2003 13:37

RE: Kašlať na vývoj ?

Lubos ltokar yahoo com 195.?.?.?

Reakce na 19925

Nie, to neznamena, ze vyvoj OS stagnuje. To znamena slobodu. Nechapem, ako toto si vobec niekto moze mysliet.

20221

9.2.2003 8:54

Kam kráčíš, Micro$ofte?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

IBM, MS, Apple jde dal. Misto novych podlikacek chce steve delat sledovaci cajky na lidi. nikdo je nezastavi, jedine ze to lidi prestanou kupovat, pouzivat a zvyknou si vybirat na cem budou delat..... Kdyby M$oft vyrabel auta, tak to uprostred pouste chcipne a objevi se hlaseni "reinstall engine" a pak muzete pokracovat v jizde.

8695

1.3.2003 16:58

Kam kráčíš, Microsofte?

Jirka Chráska 195.?.?.?

Proč používám 6 let Linux.
1. Nemám problém s viry.
2. Nemám problém se stabilitou pokud je stabilní železo.
3. Nemám problém s licenční politikou, nikdo mě do ničeho nenutí.
4. Nemám problém s tím, že by mě někdo šmíroval.
5. Téměř nenám problém s bezpečností.
6. Mám svobodnou volbu software, který si mohu přizpůsobit, zlepšovat, prodávat.

Přeji panu Stworovi a všem co se rozhodnou pro Linux a svobodný software, aby se jim pracovalo stejně dobře jako mě.

9255

18.5.2003 16:03

Microsoft vs. Linux

Větrník 147.?.?.?

Tento článek mě opravdu překvapil.Mám zkušenosti se všemi OS od Microsoftu, a všechny stojí (teda spíš furt padají) za starou bačkoru.V následujících dvou měsících budu pořizovat nový stroj, a už jsem rozhodnut nainstalovat Linux.Thanx všem lidem, kteří takovéhle články píšou a otevírají lidem oči.

14054

22.9.2003 14:58

RE: Microsoft vs. Linux

JagiMagi JagiMagi (zavináč) pokec (tečka) sk 217.?.?.?

Reakce na 14054

Je zaujímavé, že ja nemám problémy s padajúcimi Windows. Ani s Win98 ani s Win2000. Netvrdím, že ešte nikdy nespadli, ale určite nie často. A z 90 tich % je na vine iný nespoľahlivý software, resp. hardware. Ak si niekto bezhlavo inštaluje každú blbosť, ktorú stretne, dokonca chce spúšťať náročné hry na starej šunke, nemôže sa čudovať že mu systém bude mrznúť a padať. Väčšina týchto programov kašle na to, aby po sebe upratala, alebo aby šetrila pamäť a ostatné zdroje. A ak to zhavaruje, nie je nič ľahšie, ako zvaliť to na Windows. Skúste to isté robiť na Linuxe, čo to urobí. A podotýkam, že toho nemám na mojom PC naištalovaného málo.

19922

22.9.2003 13:32

*MicroSoft je špica*

JagiMagi JagiMagi (zavináč) pokec (tečka) sk 217.?.?.?

Ja osobne používam v práci Windows 2000 a doma Windows 98SE. Ale mám dosť priateľov, ktorí si dali nainštalovať XP-čko a sú s ním spokojní, pretože šlape a nepadá. A pritom nie sú na žiadnej sieti, pretože nemajú ani len modem. Zrejme Microsoft dosiahol zázrak: XP dokáže volať domov aj bez pripojenia na sieť. No povedzte. Má vo svete nejakú vážnu konkurenciu ?Myslím, že má len dosť veľa nepriateľov, ktorí by chceli za málo peňazí veľa muziky a búria sa, že Windows im chce zakázať používanie nelegálneho software. Ako vývojár oceňujem otvorenú platformu Microsoftu. Nie je jednoduché vytvoriť systém s tak otvorenou platformou tak, aby bol zároveň bezpečný a stabilný. Ak by Linux obsahoval v sebe toľko možností a takú širokú podporu automatizácie ako Windows, mám pochybnosti, či by bol stabilnejší a bezpečnejší. A už vôbec sa čudujem autorovi článku, že nesúhlasí s tým, aby systém komunikoval so svetom a automaticky opravoval chyby a bezpečnostné diery vzniknuté pri jeho vývoji, ako aj pri vývoji ostatných produktov a to nielen z dielne Microsoftu. Apropo: Väčšina antivirových programov, ktoré za niečo stoja, umožňujú a zároveň odporúčajú automatickú aktualizáciu definičných súborov ako aj samotných programov. Rád by som vedel, či aj s týmito produktami sa mieni autor rozlúčiť.

19916

16.10.2004 0:45

Kam kráčíš, Microsofte?

Dalaxi dalaxi (zavináč) centrum (tečka) cz 160.?.?.?

JagiMagi : no, ale pokud spadne ten jisty program, tak s sebou vezme cely Windowsy ... zato v linuxu, pokud zatuhne aplikace (coz neni nemozny), tak ji v pohode ukoncim pomoci ukoncim a ostatnich aplikaci a celeho OS se to ani nedotkne ...
Drive jsem pouzival Win98 , Win98SE, WinME .. ty mi padaly skoro porad .. dobre, mozna to bylo hardwarem atd .. ale Linux pouzivam uz rok a za tu dobu mi zamrzl jednou a to jen z duvodu hardwareove chyby dvd-rom ...
Jinak Win2000 a XP .. ty jejich SP* ... to je sileny .. neprehledny .. kdo se v tom vyzna .. a tolik mista to zbytecne zaplaca .. kdyzby M$ k pocitaci nabizel TB disk, aby se dali psotahovat vsechny zaplaty, aby system chvili drzel, tak by se to i dalo, ale i tak .. ten jejich smiring .. nechutny ...

30196

11.11.2005 18:53

windows forever

hostage 193.?.?.?

Já myslím, že Linux je pro normálního člověka absolutně zbytečný.
Mám Windows XP.Nikdy jsem s ním neměl žádné problémy a proto bych na Linux nikdy nešel.Linux je zbytečně složitý a já nemám čas se v něm rypat.
Proto preferuji Windows.

30479

Příspěvků: 66

29.01. 06:31 Rado  Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 06:42 Vladimír Stwora  Ano, vystihl jste to docela přesně
29.01. 07:06 Rado  RE: Ano, vystihl jste to docela přesně
29.01. 09:36 Hermelin  RE: Ano, vystihl jste to docela přesně
29.01. 16:37 Vladimir Stwora  RE: Ano, vystihl jste to docela přesně
22.09. 14:32 JagiMagi  *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*
19.11. 16:13 Jakub Hegenbart  RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*
21.11. 10:11 JagiMagi  RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*
22.11. 13:47 Jakub Hegenbart  RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*
01.12. 08:41 Jakub Hegenbart  RE: *Vývoj nezdržuje kompaktibilita.*
29.01. 12:49 IZI  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 14:16 kavol  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
31.01. 12:48 JTS  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
31.01. 23:11 Rado  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
01.02. 08:10 MiX  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
01.02. 12:42 kavol  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
04.02. 11:52 alf1024  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 10:29 umi_neywitz  Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 12:24 Merlin  Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 12:41 Gilhad  Linux ... kudy kam
29.01. 12:42 Zdenek Macura  Microsoft do 5 let zkrachuje
29.01. 15:48 milo  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
29.01. 15:49 Libor  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
29.01. 22:53 Jirka  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
22.04. 21:58 Ivan  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
06.02. 13:18 agm  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
02.03. 04:32 mgolem  RE: Microsoft do 5 let zkrachuje
29.01. 16:22 Jan Šimůnek  Kam kráčíš, Microsofte?
29.01. 16:42 Vladimir Stwora  Je StartOffice náhradou za MS WORD?
29.01. 17:16 Miloslav Ponkrác  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
30.01. 08:31 milo  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
30.01. 13:25 tomasgn  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
30.01. 15:38 Jan Šimůnek  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
30.01. 16:47 kavol  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
03.02. 10:05 Melkor  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
03.02. 22:51 kavol  RE: Je StartOffice náhradou za MS WORD?
29.01. 17:11 Miloslav Ponkrác  Microsoft
30.01. 13:43 tomasgn  RE: Microsoft
31.01. 20:09 networ  RE: Microsoft
25.04. 21:43  RE: Microsoft
30.01. 04:52 Marie Novotna  Kam kráčíš, Microsofte?
30.01. 05:12 Vladimir Stwora  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
30.01. 05:41 Baron  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
30.01. 05:47 Jirka  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
31.01. 13:09 klement danda  Kam kráčíš, Microsofte?
31.01. 22:10 kavol  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
01.02. 04:56 Brnak  Kam kráčíš, Microsofte?
01.02. 10:15 klement danda  Kam kráčíš, Microsofte?
01.02. 14:49 Vladimir Stwora  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
03.02. 14:05 Miroslav Vladim  Kam kráčíš, Microsofte?
03.02. 17:34 Brnak  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
09.02. 07:22 lll  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
03.02. 23:19 kavol  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
03.02. 22:31 Pavel Terber  Kam kráčíš, Microsofte?
04.02. 10:39 Radek  Kam kráčíš, Microsofte?
04.02. 14:06 Archen  Kam kráčíš, Microsofte?
12.02. 13:48 Jezevec  RE: Kam kráčíš, Microsofte?
22.09. 15:59 JagiMagi  Kašlať na vývoj ?
01.10. 13:37 Lubos  RE: Kašlať na vývoj ?
09.02. 08:54  Kam kráčíš, Micro$ofte?
01.03. 16:58 Jirka Chráska  Kam kráčíš, Microsofte?
18.05. 16:03 Větrník  Microsoft vs. Linux
22.09. 14:58 JagiMagi  RE: Microsoft vs. Linux
22.09. 13:32 JagiMagi  *MicroSoft je špica*
16.10. 00:45 Dalaxi  Kam kráčíš, Microsofte?
11.11. 18:53 hostage  windows forever

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

54

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 97 čtenářů částkou 16 271 korun, což je 54 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Drahoš vs. Zeman: Co řekli k migraci? Video 9min19.01.18 21:23 Česká republika 0

Havel má svou lavičku: Platila ji Praha 6 a stála téměř MILION19.01.18 16:25 Česká republika 1

Německo: Urážky a hrozby od lidí, kteří doslova obsadili naše území19.01.18 09:23 Německo 4

Protičernošská reklama z Číny poukazuje na absurdnosť protibielej reklamy z Talianska18.01.18 23:56 Čína 2

Měli jsme vážnou poruchu systému18.01.18 11:07 Neurčeno 1

Pověsti, že německá vláda tajně letecky šíbruje migranty do Německa, se ukázaly být pravdou14.01.18 21:03 Neurčeno 0

Německý federální dětský televizní kanál: Ode dneška budeme Boha nazývat Alláhem. Všechny děti jsou muslimové14.01.18 20:20 Německo 2

Regensburg: Skupina mladých migrantů napadla dva policisty. Jsou s vážnými zraněními v nemocnici14.01.18 19:17 Německo 0

Wurzen (okres Lipsko): Boj mezi Němci a migranty - dva muži vážně zraněni 14.01.18 18:49 Německo 0

Pirát Michálek zcela vážně tvrdí, že Masaryk řekl: Všechno, co najdete na internetu, nemusí být pravda14.01.18 15:21 Česká republika 1

Times: Tusk obvinil Polsko z tajné práce pro Kreml a vystoupení z EU! 14.01.18 13:29 Polsko 0

Václav Havel: Všichni Češi jsou pokrytečtí vychcánkové a všichni kradou - delegovali svoje zlo na Junka (STB agent).To mě na tom sere!14.01.18 12:41 Česká republika 1

Dva slušňáci připíjejí na pokračující spolupráci 14.01.18 12:09 Česká republika 2

Antifa ubila muže železnou tyčí zato, že měl šle v národních barvách14.01.18 11:27 Španělsko 1

Babiš - slizký had - se již vyvléká z podpory Zemana. Doporučil mu zdůraznit orientaci na Západ, nehovořit ve prospěch Ruska a Číny a vyměnit poradce13.01.18 20:08 Česká republika 3

ODS opět zvolila svým vůdcem bývalého předsedu moravského výboru Panevropské unie, Petra Fialu, a doporučila voličům volit globalistu Drahoše13.01.18 19:54 Česká republika 1

Volby 2018: Miloš Zeman zvítězil s 38,57 % hlasů v prvním kole. Před pěty lety dostal 24,21 % hlasů. Druhému kolu se nevyhneme13.01.18 19:23 Česká republika 8

Počty nakažených spalničkama na Ukrajině rychle narůstají13.01.18 17:24 Ukrajina 2

Feministky pobouřil dopis hvězdné Deneuveové proti kriminalizaci mužů13.01.18 10:20 Francie 0

Štěch vůbec netuší, o čem hlasoval. Autoři petice proti směrnici EU o zbraních napsali Štěchovi a jeho odpověď četli s vytřeštěnýma očima13.01.18 00:58 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
20,76 Kč
Euro
25,40 Kč
Libra
28,76 Kč
Kanadský dolar
16,67 Kč
Australský dolar
16,61 Kč
Švýcarský frank
21,59 Kč
100 japonských jenů
18,77 Kč
Čínský juan
3,24 Kč
Polský zloty
6,09 Kč
100 maď. forintů
8,22 Kč
Ukrajinská hřivna
0,72 Kč
100 rublů
36,63 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 696,75 Kč
1 unce stříbra
353,19 Kč
Bitcoin
241 875,50 Kč

Poslední aktualizace: 19.1.2018 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 639