Diskuze k článku

Pohádka o mýdle

Příspěvků 45

27.7.2005 0:29

export zbozi z Kanady

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Pane Stworo
Muzete upresnit o jaky druh dane pri exportu zbozi do druhe zeme se jednalo?

63248

27.7.2005 0:37

RE: export zbozi z Kanady

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63248

Nerozumím otázce. Tak, jak jsem to pochopil, nejde o daňový únik z vývozní daně. Ta byla řádně zaplacena. Jde o rozdíl, který vznikl tím, že výrobek byl jinde koupen levněji a dovezen zpět. Opravte mě, pokud se mýlím.

63249

27.7.2005 1:09

RE: export zbozi z Kanady

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 63249

Nechtel bych tady z toho delat prednasku o export/import bussines, ale pokud je na jedne strane prodavajici, zakonite musi byt na strane druhe kupujici. Pokud-li jsou danove zakony stejne v obou zemich, tak za exportovane zbozi exporter neplati zadnou dan ( mozna u komodity tobacco je to jinak ), clo plati pouze kupujici a timto je prodavajici osvobozen od pripadnych problemu. Jakou cenovou politiku zvoli kupujici v USA, je pouze vec jeho vec.On si to pak musi vyrikat se svym danovym uradem. Prodavajici v tomto pripade plati pouze dan ze zisku. Dle danovych zakonu USA je povinen ridit bussines tak, aby nebyl dlouhodobe ve ztrate.
Vsechny argumenty, o kterych jste se zminil, smete ze stolu kazdy prumerny pravni zastupce.
Nemel jsem moznost nahlednout do original spisu.Pokud je nejaky odkaz, prosim poslete.
Snad z toho vyctu neco konkretnejsiho.

63251

27.7.2005 1:16

RE: export zbozi z Kanady

DM 69.?.?.?

Reakce na 63251

Tu je link, aj ked tu ide o pohlad zo strany vlady. Pokusim sa najst nejake novinove spravy.
http://www.gov.ns.ca/finance/news/release.asp?id=20050627008

63253

27.7.2005 1:26

RE: export zbozi z Kanady

DM 69.?.?.?

Reakce na 63253

Tu je dalsi.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000082&sid=akp4E9YNWgh8&refer=canada

Najviac ma zaraza v clanku veta, citujem:"the province claims it lost in taxes when tobacco companies exported cigarettes to the U.S. knowing they would be smuggled back into Canada for resale on the black market". Odkedy je obchodnik zodpovedny za spravanie svojho zakaznika? Cudujem sa, ze este nikto nezaloval Smith&Wesson. Alebo Ford. Alebo GM. Alebo zeby to bolo tym, ze ide o japonsku firmu, kde ziadny kanadsky papalas nema podiel? Tusim pomaly zreje cas na nove stahovanie. Ale kde?

63254

27.7.2005 19:16

RE: export zbozi z Kanady

leho 84.?.?.?

Reakce na 63254

>Cudujem sa, ze este nikto nezaloval
>Smith&Wesson. Alebo Ford.

Obě firmy už byly žalovány a to nejen jednou. Pamatujete na film "Bowling for Columbine" od lunatika M. Moora? V tom filmu byly výrobci zbraní uděláni zodpovědní za vraždy dětí maniakálními vrahy a ti vrazi jako by neexistovali. Ve společnosti se tak pošoupla zodpovědnost za činy od individualních osob k výrobcům zbraní, jelikož kdo si co vezme na pošiblém a nemajetném vrahovi, že? Jak známo film dostal Oskara...

63307

27.7.2005 1:55

RE: export zbozi z Kanady

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 63253

Pokud jsem to pochopil spravne, tak to bude papirova valka.
Nova Scotia jim chce dokazat, ze podporovali zpetny prisun cigaret,
protoze takhle zpetne nabyty tabak byl vlastne osvobozen od vysoke vstupni
dane smerem na vyrobce cigaret, protoze byl vyvezen.
Zpetne nabyti vlastne zarucovalo navyseni zisku prave
o tu kanadskou dan na tabak, minus dan na tabak v US. Poplatky prekupnikum byly
zrejme v techto cislech zanedbatelna polozka. Pokud firma uplatnila vraceni dane z duvodu vyvozu a pak podporovala zpetny prisun stejneho materialu, a zalobce to dokaze,...pak
to si pujde nekdo hačnout.
Ale ze by takovou skolackou chybu udelal cigaretovy gigant,...tomu bych neveril.
To by v papirech museli mit vice prodanych tun, nez oficialne nabyli nakupem tabaku, zdaneneho kanadskymi urady.Pokud tu zpetne nabytou cast prodali bez dokladu, tezko
jim to nekdo dokaze. [cool]

63255

27.7.2005 2:11

RE: export zbozi z Kanady

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63255

>Pokud jsem to pochopil spravne, tak to bude papirova valka.

To není žádná papírová válka. To je velmi cílený tah zaměřený na úplnou likvidaci tabákové průmyslu. Čistá podpásovka. Komouši znárodňovali, tihle vraždí daněmi. Výsledek je tentýž. Vlastně ne, tenhle je horší. Protože po znárodnění firma ještě existovala, pouze změnila majitele. V tomto případě jde o čistou likvidaci. Jenže vzhledem k všeobecné hysterii jím to vyjde. Alespoň tak to vidím já.

63256

27.7.2005 5:03

RE: export zbozi z Kanady

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 63256

Papirovou valkou jsem myslel to, ze jim prolezou papiry patnact let zpetne
a to si nejsem jist, jestli na to maji pravo.Pokud tam neuspeji,
zbyva jim jedine namocit pesaky a jejich svedectvi v tomto pripade urcite postaci.
Otazkou stale zustava likvidita firmy-majetek, hotovost, znacka...

63262

27.7.2005 2:49

Qui bono?

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Otazka dani je smesna, prokazat podporu cerneho dovozu se sotva podari -leda ze by zaplatili byvalym paserakum za vypoved... [zahanbení]

Me by spis, nez tyhle otazky, zajimalo kdo muze mit zajem na likvidaci/zastatneni (ci co s tim zamysli) teto firmy. K cemu by byly ty snahy, kdyby to nikomu nepomohlo? [oči v sloup]


U vyroby teroristu je jasne, komu to slouzi, ale tady tapu... [zahanbení]

63258

27.7.2005 3:13

RE: Qui bono?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63258

Domnívám se, že prokazovat bude nutno jen velmi málo. Sveze se to po vlně celonárdoní hysterie. Vždyť kdo by se odvážil rozhodnout dnes ve prospěch tabákové firmy? A soudy a soudci jsou placeny žalobci. Tedy státem. O nějaké nezávislosti nemá smysl hovořit.

Komu to prospěje? To je zajímavá otázka. Položme to jinak: Kdo má dostat peníze? A v celkové částce se bude jednat dohromady asi o 120-130 miliard dolarů. Státní rozpočet Kanady je 150 miliard. Čili tím, že zlikvidují tabákový průmysl, načerpají do státní kasy jednorázově skoro tolik, kolik se tam sejde za rok. Takže to prospěje státu. Nikoliv občanům, pozor. Politici ty peníze dokážou roztočit, aniž by z toho občan viděl jedinou penny. Daně kvůli tomu nižší nebudou.

Je to mírně krátkozraké řešení, protože tím stát současně přijde o podstatnou část stálých zisků z výroby a prodeje tabákových výrobků. Ty už dnes jsou daněny zhruba 300 %. Kromě toho se bude muset postarat o tisíce přestárlých lidí, kteří by jinak díky kouření umřeli o nějakých deset let dříve. Ztráta pracovních příležitostí spojených s výrobou a distribucí tabákových výrobků rovněž není zanedbatelná. Přijde o sponzoring, který tabákové firmy poskytují (tajně, protože nesmí veřejně inzerovat) různým sportovním akcím. Je to něco jako výpalné. Lze to také chápat jako úplatek státu. Atd.

Jenže nikdo z politiků nechce vidět dál než za konec vlastního volebního období. Z dlouhodobého pohledu tahle akce přispěje ke zpludnrování státu.

63259

27.7.2005 4:07

RE: Qui bono?

Stojan Jakotyč 69.?.?.?

Reakce na 63259

>>
Přijde o sponzoring, který tabákové firmy poskytují (tajně, protože nesmí veřejně inzerovat) různým sportovním akcím
>>

Ktore to sportove akcie podporuju tabakove firmy potajme? A co z toho maju? Ja som vzdy myslel, ze dovodom podpory je reklama.

63260

27.7.2005 4:23

RE: Qui bono?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63260

Velké sportovní akce typu Formule 1. Olympiády. Mezinárodní závody. Závody invalidů. Celou řady dobročinných akcí.

Důvodem podpory je reklama. Ano. Ale v tomto případě to je spíše zoufalý úplatek typu "my vám dáme peníze a nic za to nechceme, jen nás nechte existovat".

63261

27.7.2005 14:15

RE: Qui bono?

Bývalý Fajčiar 84.?.?.?

Reakce na 63259

Hm, to akože z tej bankrotujúcej firmy chcú vytĺcť 120 miliard? Čáry-máry fuk...

63285

27.7.2005 15:52

RE: Qui bono?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63285

Já asi fakt píšu čínsky. Z té bankrotující firmy vytáhnou jenom 10 miliard. Ta firma má podíl na trhu 10-12%. Takže logicky z těch zbývajících vytáhnou ten zbytek - 100-120 miliard. Ty druhé tři firmy nejsou v bakrotu, takže budou schopny zaplatit trošku více.

63291

27.7.2005 20:08

RE: Qui bono?

TS 213.?.?.?

Reakce na 63291

Nebylo by pro management te firmy jednodussi soudni spor protahnout, firmu (nebo to co z ni zbylo) po cesku vytunelovat, na Bahamy zdrhnout, a statu ke schramstnuti prazdnou slupku ponechat?

63309

27.7.2005 22:36

RE: Qui bono?

Stojan Jakotyč 206.?.?.?

Reakce na 63309

To tunelovanie by asi nedopadlo dobre. V Cechach je nulova politicka vola tunelarov trestat, preto je mozne robit to, co sa tam robi. V Sev. Amerike by to asi dopadlo horsie, hlavne keby ste sa tym snazil dobehnut stat/vladu. Momentalne maju prostriedky i politicku volu sa s vami pekne pohrat (vid Enron a jeho management).

Ina by asi bola situacia, keby sa podarilo na tunelovani zainteresovat dostatocne postavenych ludi. To potom by to asi slo, ako sa hovori tu v Kanade, ohne Problemen.

63319

28.7.2005 3:10

RE: Qui bono?

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 63319

Co kdyby jste mluvil o tunelovani na Slovensku. Kdyz ja reknu, ze my Cesi jsme zlodeji a tunelari, tak to je neco jineho, protoze jsem Cech. Doufam, ze si rozumime. [mrknutí jedním okem]

63331

28.7.2005 13:37

RE: Qui bono?

Stojan Jakotyč 69.?.?.?

Reakce na 63331

A co keby ste sa vy obmedzil na vyjadrovanie vlastnych nazorov, pane Bartosek? Ja budem hovorit, co chcem, bez ohladu na to, ci sa to dotkne vasej vysoko vyvinutej narodnej citlivosti. Rozumieme si?

63355

28.7.2005 15:25

RE: Qui bono?

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 63355

Ne nerozumime si pane Jakotyc, nemuzu si pomoct nejak jsme si nepadli do oka, co uz ? Pokud jde o tuneli, tak na Slovensku jich je pozehnane. Mimochodem to na co jste reagoval byl muj nazor. Moje citlivost narodni je tezce podprumerna, ale nemam rad nasiraci nacionalni typy at uz v Cesku nebo na Slovensku, mozna i kvuli takovym se rozbila republika. Ted uz si mozna rozumime? [mrknutí jedním okem]

63365

29.7.2005 2:55

Neco mi tu nesedi

Druid 84.?.?.?

Reakce na 63291

Nejsem zadny velky poctar, ale na prvni pohled se mi nelibi vase logicke vyvody.
Pokud ma firma 10%ni podil na trhu ktery je roven 10mld. pak na zbytek pripada 90% ktery je pak roven 90mld. a pokud ma 12%ni pak je na zbytek 88% a to je cca 73mld.
Nebo se mylim? Ja bych s tim sel klidne i k soudu. Okradat se nema.

63410

29.7.2005 3:02

RE: Neco mi tu nesedi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63410

Mýlíte se. Říkal jsem jasně, že ty zbývající tři firmy nejsou v bankrotu. Ta, po které chtějí 10 miliard, ano. Z těch tří vydusí více, než zjistíte prostým výpočtem na základě podílu na trhu. Možná mnohem více.

63411

30.7.2005 3:21

RE: Neco mi tu nesedi

Druid 84.?.?.?

Reakce na 63411

Priznam se, ze tomuto opravdu nerozumim. Postavit zalobu na tom, ze firma je zodpovedna za zbozi ktere legalne vyvezla na uzemi jineho statu s likvidacni pokutou 10mld asi logiku nema. To, ze stat chce vyzdimat z prodeje legalni drogy maximum ano. A pokud je kanadsko-americka hranice derava jako cednik pak se da temer s jistotou rict, ze zpetny dovoz zbozi mohl byt klidne v rezii zminovane firmy nebo cele lobby. Jako realizator mohl byt najmut kdokoliv, kdo ma hluboko do kapsy mozna i s zamerem vybrat tu spravnou skupinu lidi. Jestli existoval tak velky rozdil mezi cenami nemyslim si, ze indiani by byli ti kteri by z toho nejvic profitovali. Tomu proste neverim.

63506

30.7.2005 10:40

RE: Neco mi tu nesedi

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 63506

Druide
Tech pohledu na dane tema je nekolik.
Opomineme-li malou firmu ( obraty v miliardach dollaru, heheh ), prohry a vyhry lobujicich politickych pijavic,...pak uz jen ten pohled pana Stwory- jako konzumenta a obcana statu, kde vidi domorode Indiany jako soucast zla, pachaneho na konzumentech, jako takovych.
A to, pane Stworo, nepokladam za pohled cloveka Vaseho kalibru.
Jak uz jsem se zminil,..celou kauzu prumerny pravnik smete ze stolu. Problem je ovsem nekde jinde. Ne vzdycky pravo, zajmy obcanu a dobre mezilidske vztahy jedou na stejne lodi na mori spiny, kde vladne buh Mamon.

63531

27.7.2005 8:08

Musim se smat vasi hlouposti

Jirka Novak 194.?.?.?

Pane Stworo, vy zde branite tabakove koncerny, ale proc, kdyz je vlastni zide ? Kvuli danim ? Ale proc, kdyz ze systemu nejvice profituji zide ? Proc vam vadi indiani, vzdyt to jsou prece puvodni obyvatele, belosi jsou na americkem kontinente stejna naplavenina, jako u nas cikani a zide.

63267

27.7.2005 10:01

Porovnavate neporovnatelne

Rastik 212.?.?.?

To je pekne, ale myslim si, ze porovnavat cigarety s mydlom je dost scestne. Mimochodom, p. Stwora, ak si myslite, ze fajcenie cigariet nie je skodlive, tak zacnite fajcit 60 denne a uvidime, ako dlho budete zdravy.

63273

27.7.2005 17:14

RE: Porovnavate neporovnatelne

Kráťa 213.?.?.?

Reakce na 63273

Myslím, že jsem pochopil, že se jednalo o nadsázku. A musím dodat, že poslední tři příspěvky jen potvrzují autorova slova, že případný proces se pěkně sveze po vlně celonárodní hysterie. Skoro se dá říci, že po hysterii části obyvatel poloviny světa.

63298

27.7.2005 13:00

mýdlo vs. cigarety

Mars rybar (zavináč) wo (tečka) cz 193.?.?.?

článek je dobrý, jen přirovnání je nevhodné. Při čichání mýdla se objektivně nic neděje, při čichání cigaret ano. Subjektivně stejné je objektivně jiné. A nejde o pocit příjemné či nepříjemné vůně. [smích]

63282

28.7.2005 7:30

RE: mýdlo vs. cigarety

babka_Blažková 193.?.?.?

Reakce na 63282

Jo? Dovoluju si oponovat, když byl můj starší kluk miminko, prala jsem mu oblečení v dětském mýdle, které jsem pro tyto účely vždycky strouhala. Zkuste nastrouhat 20 mýdel denně a uvidíte [mrknutí jedním okem]

(Pochopitelně jde o nadsázku)

63338

27.7.2005 14:11

mydlo = cigarety ? divne prirovnanie

tomasco 195.?.?.?

"Dokonce se začne tvrdit, že mýdlo škodí nejen těm, kteří se příliš myjí, ale i těm, kteří musí k umytým lidem pak čichat."
Ukamenujte ma, ale pri kritizovani zleho statneho postupu si takto nenapadne robit kampan na ochranu fajciarov ...

63284

27.7.2005 17:47

Dost neskutečné !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Nevím, čtu a musím věřit, že je to tak, jak jest v článku psáno - tedy fakticky nechápu, proč se tam v Kanadě někdo snaží zakroutit krkem slepici, co snáší zlatá vejce. Zkusím to transponovat na české poměry, abych si ujasnil souvztažnosti.

Netřeba vědět, kolik lidí - tedy kolik procent lidí u nás kouří, je to asi 1/3 až 2/5 populace - stačí údaj, že v České republice připadá ve spotřebě cca 2200 cigaret ročně na hlavu "včetně nemluvňat a starců" ! Občanů celkem máme cca 10,5 milionů, tedy ročně je vykouřeno cca 23,1 miliard cigaret.

Průměrná cigareta stojí pro kuřáka asi 2,30 korun a z toho asi 2/3 jdou "bezbolestně" přímo do státní kasy jako speciální spotřební daň. Takže cca 35 miliard korun ve státním rozpočtu je tam "zadarmíko" spolehlivě, každý rok, bez remcání a nějakých dańových nedoplatků. Dál už to jen tipnu, totiž ta zbývající třetina z ceny obsahuje výrobní náklady + příslušné daně do eráru, mzdové náklady + příslušné daně a odvody do eráru, zisk výrobce + zase daň ze zisku do eráru. Tady to odhadnu přímo - polovinu zbytku zase schramstne stát - tedy nějakých 8 miliard korun.

Takže suma sumárum - stát nehne prstem a ročně dostane asi 42 miliard korun do kasičky jen od kuřáků ! [oči v sloup] Tedy - nemyslím si, že by to stát dokázal přežít, kdyby najednou došlo k výpadku tohoto příjmu.

Jen tak pro porovnání - do zdravotnictví jde sakum-pikum asi 120 miliard korun. Jestli někdy na živo potkám militantního nekuřáka, který si otevře ma mě hubu, že nekuřáci doplácí na kuřáky, tak to jeho "trápení na místě skončím smrtelnou fackou !" To jsem ale odbočil - chtěl jsem naznačit, že mi zcela uchází smysl toho, co kanadská vláda zamýšlí tímto krokem ?

Totiž v Cesku tvoří vysloveně příživnický bezpracný zisk státu na kuřácích asi 5% celého státního příjmu, v Kanadě to nejspíše nějak moc jinak nebude. To ksakru není zanedbatelné !

A to jsem ještě nevzpoměl, jak stát dře chudáky alkoholiky a rovněž chudáky motoristy s nekřesťanskými spotřebními daněmi na alkohol a pohonné hmoty. [velký smích]

63299

27.7.2005 18:12

RE: Dost neskutečné !

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 63299

to jsem ještě nevzpoměl, jak stát dře chudáky...
Petre
Neschovavejte je za to kratke slovicko "stat"
[cool] [cool] [cool] [cool] [cool]
A navic jsou to spoluobcane,...to je ten pruser [mrknutí jedním okem]

63300

27.7.2005 21:25

RE: Dost neskutečné !

Grga Pitic 62.?.?.?

Reakce na 63299

Podle me jde o to, ze ty penize od kuraku mezmiznou, jen je (byvali) kuraci minou jinde, zisk z dani bude plus minus stejny.

63314

27.7.2005 21:53

RE: Dost neskutečné !

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 63314

Ovšem že ty peníze půjdou na něco jiného, ale teď si zkuste vybavit něco materiálově a energeticky ještě méně náročné, než výroba cigaret.

Dejme tomu, že bývalý kuřák skutečně ty peníze ušetří a .... udělá si dovolenou letecky na Nový Zeland, to by bylo materiálově ještě méně náročné, zdánlivě. Ale v každém případě - fakticky ty peníze vyveze a utratí jinde - vlastní stát "utře hubu".

Nebo se začne strašně přežírat - to ale již energeticky, materiálově a i esteticky je horší, než kouření. A navíc - stát zase utře hubu - předtím měl penízky zadara, teď se rozpliznou mezi kdekoho. A navíc mu zůstane ve zdravotnictví ležet tlouštík s kdejakou chorobou.

Tedy, pokud to nebude způsob utracení, kdy stát bude opět "hrabat" zadarmo, bude to pro státní kasu ztráta. Čili, pokud ale stát přesto něco takového dělá, viz článek, je nutno se nad tím vážně zamyslet ! Co to asi znamená ?

63316

27.7.2005 18:55

Odkaz

Karel Infeld Prachenský spamova (tečka) schranka (zavináč) centrum (tečka) cz 194.?.?.?

http://www.atuka.org/index.php/article/view/29/1/17/
Nejsem si jistý, jestli nenesu dříví do lesa, nicméně článek je to starý, nicméně velmi pravdivý a rovněž úsměvný, o něco takového bych žádného zvědavce nechtěl nechat ochudit. [chechtot]

63305

28.7.2005 9:02

No nevim

Vasek flanker (tečka) 27 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

V tomhle pripade s panem Stworou spolecnou rec proste nenajdu. Na jednu stranu jsou zrejme kanadske statni postupy vuci tabakovemu prumyslu dost neferove, ale ze bych tim zaroven mel (napadne nenapadne) podporovat kuraky tak to ani nahodou. Ten primer k mydlu je fakticky naprosto mimo a je to asi stejne fer jako vyrazy americkeho ministerstva obrany typu collateral damage. Pan Stwora jako kurak si asi nedokaze predstavit jak me jako nekuraka dokaze NASRAT treba na stanici nebo kdekoliv na verejnem miste, kdyz mi nekdo zacne hulit primo pod nos nehlede pak na to, kdyz vajgl este zapalenej hodi pred nastupem do autobusu pod sebe a necha ho tam dymat dal. Dle mych zkusenosti je 90% kuraku naprosto bezohlednych kretenu, kteri nedokazou pochopit, ze okoli jejich navyk vadi. Nehlede na to, ze treba "odskoceni si na cigaro" je v praci typickym zpusobem uliti se a nechani prace na jinejch. Tim neobhajuju plosny zakazy koureni treba v restauracich, kde to proste patri ke koloritu, jen apeluju na prostou lidskou slusnost kuraku, aby si uvedomili, ze nejsou na svete jediny. Tenhle prispevek je asi dost emotivni, ale me to docela zdrave dozralo. P.S. vznesl jste dotaz, zda pan Dostal kouril. Ano, znacne.

63342

28.7.2005 16:24

RE: No nevim

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63342

Vašku, já už jsem tady říkal nesčetně krát, že plně respektuji vaše právo na čistý vzduch, nebo na to, co za čistý vzduch považujete. Bude-li v místnosti 9 kuřáků a jeden nekuřák, tak těch devět musí respektovat přání toho jediného a nesmí kouřit. Souhlasím, že máte právo být naštvaný na kuřáky, kteří vám funí pod nos a můžete to zakazovat. Ale to je všechno. Dál byste jít neměl.

Bohužel, to, co se děje, jde mnohem dál. Tady jde o úplnou likvidaci celého průmyslu a o silný zásah do života třetiny populace. A děje se to pokrytecky pod pláštíkem požadavku zdraví. A pro estabilišment je to příprava - odrazový můstek a tréning k mnohem větším represím. Vzpomeňte si na mě, až budou za pár roků stejně nenávistně pronásledovat ty, kteří odmítnou "dobrovolný" mikročip pod kůži. A budou dokonce používat i stejné argumenty. Budou se zaštiťovat - čím jiným, že? - zdravím.

63368

29.7.2005 7:26

RE: No nevim

Ben Hur 69.?.?.?

Reakce na 63368

>Bohužel, to, co se děje, jde mnohem dál. Tady jde o úplnou
>likvidaci celého průmyslu a o silný zásah do života třetiny
>populace. A děje se to pokrytecky pod pláštíkem požadavku
>zdraví. A pro estabilišment je to příprava - odrazový
>můstek a tréning k mnohem větším represím. Vzpomeňte si na
>mě, až budou za pár roků stejně nenávistně pronásledovat
>ty, kteří odmítnou "dobrovolný" mikročip pod kůži.

S dobrovolnym mikrocipem pod kuzi si nedelam starosti, ten kdyz bude nekdo chtit, tak ho bude urcite muset zaplatit, jako je tomu u aut, nebo u domacich milacku. Horsi bude, az zacne nejaka skupina lekaru tvrdit, ze piti kafe, piva, koralky a vdechovani jejich vyparu je zivotu nebezpecne, to si potom budou hajit svy i ti nekuraci.

63420

28.7.2005 18:44

RE: No nevim

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 63342

Pardon, že se vměšuji - souhlasím, že jestli nekuřákovi kouř vadí a to hodně, je to od kuřáka vcelku bezohledné, když ve veřejném prostoru takto obtěžuje. Já sám jsem kuřák a považte - smrad z cigaret mi vadí taky !! [překvapení] Uznávám, že je to zajímavé, avšak jen od těch druhých kuřáků a v uzavřeném neintenzívně větraném prostoru - tedy kupříkladu nesnáším příliš kuřácké hospody !

Ale to jen na okraj - mě by hlavně zajímalo, jak se potom díváte kupříkladu na vůní/smrad parfémů, na které může někdo být alergický. Nebo kupříkladu někoho může zcela rozhodit smrad z výfuků motorových vozidel, vzdor katalyzátorům. Mě zase vysloveně obtěžuje štěkot psů ve městě, jsem asi nervozní či co, je to, jako by mi při každém štěknutí praskla jedna čiva ! [vyplazený jazyk]

Proč o tom píši - jsem sám kuřák a nenapadlo mě, že by to někoho mohlo až tak rozčilovat - mi intenzivní smrad z cigaret taky vadí, ale již dva metry od kuřáka to vnímám jako docela příjemnou vůni. Hm. Ale naopak stěkot psů mě ničí i na velkou vzdálenost - je to to samé jako obtěžování kouřem ? To už nemluvě o tom, že jsem skutečně beze srandy (přísahám na holý pupek !!) natolik alergický na většinu parfémů, že kvůli tomu prakticky nemůžu jet hromadnou dopravou - nemělo by se to taky zakázat ? Ať se lidi smradějí parfémama jen doma, ve veřejných prostorech by to mělo být zakázané !

63381

28.7.2005 20:41

RE: No nevim

Vasek flanker (tečka) 27 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 63381

To o tech parfemech me docela pobavilo. Je pravda, ze projet se vytahem, ve kterem se predtim vezla "dama" (i kdyz konec koncu dneska je to "in" i mezi muzi) postrikana stiplavym pizmem je mozna jeste horsi zazitek (jakoby prirozena vune tela - tim nemyslim upoceneho tlustocha - bylo neco nezadouciho). Je pravda, ze tento prispevek a odpoved p. Stwory me trochu nuti premyslet o tom, ze zpusobu, jak na sebe lidi pusobi, je vic a kdovi, cim stvu okoli ja [smích]. Ze se v kampani proti koureni pouzivaji dost neferove a asi i nepravdive argumenty bude zrejme pravda, na druhou stranu si pamatuju, ze i tabakova lobby (rozhodne nejde o nejake nevinne obeti) falsovaly zpravy o skodlivosti koureni a do cigaret pridavaly latky zvysujici navykovost (ostatne i do veci jako chipsy, orisky apod. se pridavaji latky zvysujici produkci slin, coz nuti konzumenta vice konzumovat). Tohle je proste boj Iranu s Irakem, jak se rikalo blahe pameti v davnem CSSR. Jen stejne porad nechapu, co z toho utoku na koureni kdo ma.

63386

28.7.2005 22:14

RE: No nevim

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 63386

Komplexnost působení prostředí na organismus je neskutečná a kdoví, co vše se nakonec dozvíme - [smích] pokud dožijeme !

Vzpomeňme jen na ty "kampaně" proti sádlu a máslu a ve prospěch margarínů a rostlinných olejů. Nic proti olivovému nebo slunečnicovému oleji, ty jsou fajn. Ale třeba již sojový či řepkový olej dnes již odborníci nahlas zatracují pro pouze užití coby bionafty. Dobrá, jenže teď už pomalu leze na světlo Boží, že ty bezcholesterolové margaríny jsou vysloveně škodlivé a cudně se zase vracíme k máslu a sádlu !! Co se dovíme příště ??

Víte, že umělé sladidlo Aspartám alias NutraSweet je vysloveně zdraví nebezpečný karcinogen ? Že toto tak do nebes vynášené DIA sladidlo je s pravděpodobností prakticky již 100% zodpovědné za většinu karcinomů, diabetes, obezit, alergií a rozvratů imunitního systému ? Pane jo, až začnou soudy zasedat, to budou všichni koukat !! Jenže k tomu nedojde, mocná lobby to nahraje na nešťastný tabakismus !! To za vše může tabák a jeho kouření !!

Pane, já se musím mnohdy smát - do ochrany životního prostředí včetně studií dělám dneska již 33 let, o těchto problémech bych mohl spatra mluvit hodiny. Ale kdybych říkal pravdu, tak jedině tady, veřejně by to neprošlo.

Toto kolem ochrany zdraví, co se člověk posledních 50 let dovídá jsou pouze a jedině nahromaděné neskutečné pyramidy lží ! Mocní tohoto světa plebs krmí doslova jedovatýma sračkama a smějí se, jak se navzájem buzerujeme blbostma o škodlivosti toho čeho, jednou je to sádlo, podruhé tabák, potřetí pivo, víno... Ach jo.

Ostatně si myslím, že už to zachrání se ctí jen konec konce světa ! [velký smích]

63391

28.7.2005 23:29

RE: No nevim

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 63391

Přesně tak to vnímám i já. Kouření samozřejmě škodí a je to zlozvyk. Ale těch škodlivých faktorů, které se podepisují na našem zdraovtním stavu je tolik, že kouření je jen jedním z mnoha hřebíčků do rakve. Těžko říct, jestli tím největším. A vinit ze všech zloduchů světa právě kouření považuju prostě za unfair.

63398

29.7.2005 0:11

RE: No nevim

TS 213.?.?.?

Reakce na 63391

Víte, že umělé sladidlo Aspartám alias NutraSweet je vysloveně zdraví nebezpečný karcinogen ?

Drobecek z historie: mezi lety 1977 a 1985 byl Donald Rumsfeld (ten Rumsfeld) zamestnan jako CEO farmaceuticke firmy G.D. Searle & Co., a kamaradickoval se s Reaganem. FDA mela pochybnosti o zdravotni neskodnosti aspartamu, a nechtela udelit atest. 25. ledna 1981, v den kdy Reagan zaujal post prezidenta, byl sesazen tehdejsi komisar FDA, a nasledujici mesic byl na post dosazen dr. Arthur Hull Hayes, kontraktor ministerstva obrany. V cervenci pak navzdory doporucenim poradcu Hayes nechal schvalit aspartam. O dva roky pozdeji Hayes celi kritice za prijimani darecku od soukromych firem, a odchazi z FDA - na post starsiho poradce pro medicinu v public relations oddeleni Searle.

Roku 1985 pak byl Searle pohlcen firmou Monsanto, mj. dealerem geneticky pozmenenych plodin a komplementarnich pesticidu. Divize vyrabejici aspartam byla pretransformovana v separatni firmu, NutraSweet Company.

Roku 1991 byl hlavni konkurent aspartamu, Stevia, zakazan. Nekolik clenu rady FDA nasledne opousti sve posty, aby zakotvili na dobre placenych pozicich v NutraSweet Company.

V tomto kontextu neni rizikovost aspartamu nijak prekvapujici.

Zdroje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nutrasweet
http://en.wikipedia.org/wiki/Searle_%28company%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Rumsfeld

63402

29.7.2005 18:35

RE: No nevim

JirkaF 212.?.?.?

Reakce na 63381

Ať se lidi smradějí parfémama jen doma, ve veřejných prostorech by to mělo být zakázané !

Souhlas. Nejhorší jsou takové ty sladké a těžké "vůně". A před tím smradem člověk nezdrhne. A jsou taková individua, co spojehlivě kontaminují svou přítomností celou zastávku, či nástupní ostrůvek. Nejraději si stoupají tak, aby větřík s jejich smradem zasmradil vše a nedalo se zdrhnout. To se pak člověk dusí, slzí a vůbec mu není příjemně.

63465

29.7.2005 10:13

Teď zapomeňte na kouření

Dana 82.?.?.?

Kuřáci a nekuřáci se stejně nikdy neshodnou. Problém je ale přece v něčem zcela jiném.
Vláda, potažmo její úředníci vytvořili nebezpečný precedens. Místo toho, aby jasně řekli, tohle nám vadí z toho a toho důvodu a nebudeme to podporovat zvolili okliku.
Použili zcela absurdní záminku - pašeráky , aby zlikvidovali firmu a zároveň ještě něco přisypali do státní kasy.Zároveň tak vzali vítr z plachet silné lobby, která by jinak okamžitě začala jednat. Ale když to vezmete přez daňové úniky tak to je jiná písnička.
Dnes to jsou cigarety, ale co to bude zítra?
Bydlím prakticky na hranici z Polskem a když vidím co se tady dříve pašovalo a dnes ve velkém přenáší přez hranice tak nevycházím z údivu. To množství alkoholu, které teklo a stále teče do Polska by zaplnilo Baltské moře, oni se v tom snad koupou. Kdyby naši úředníci mněli použít podobnou taktiku, tak by hravě zlikvidovali všechny výrobce, naše obchody by zely prázdnotou a lidé by si opět doma pálili samohonku.

63440

Příspěvků: 45

27.07. 00:29 Idealista  export zbozi z Kanady
27.07. 00:37 Vladimír Stwora  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 01:09 Idealista  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 01:16 DM  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 01:26 DM  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 19:16 leho  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 01:55 Idealista  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 02:11 Vladimír Stwora  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 05:03 Idealista  RE: export zbozi z Kanady
27.07. 02:49 trodas  Qui bono?
27.07. 03:13 Vladimír Stwora  RE: Qui bono?
27.07. 04:07 Stojan Jakotyč  RE: Qui bono?
27.07. 04:23 Vladimír Stwora  RE: Qui bono?
27.07. 14:15 Bývalý Fajčiar  RE: Qui bono?
27.07. 15:52 Vladimír Stwora  RE: Qui bono?
27.07. 20:08 TS  RE: Qui bono?
27.07. 22:36 Stojan Jakotyč  RE: Qui bono?
28.07. 03:10 Rene Bartosek  RE: Qui bono?
28.07. 13:37 Stojan Jakotyč  RE: Qui bono?
28.07. 15:25 Rene Bartosek  RE: Qui bono?
29.07. 02:55 Druid  Neco mi tu nesedi
29.07. 03:02 Vladimír Stwora  RE: Neco mi tu nesedi
30.07. 03:21 Druid  RE: Neco mi tu nesedi
30.07. 10:40 Idealista  RE: Neco mi tu nesedi
27.07. 08:08 Jirka Novak  Musim se smat vasi hlouposti
27.07. 10:01 Rastik  Porovnavate neporovnatelne
27.07. 17:14 Kráťa  RE: Porovnavate neporovnatelne
27.07. 13:00 Mars  mýdlo vs. cigarety
28.07. 07:30 babka_Blažková  RE: mýdlo vs. cigarety
27.07. 14:11 tomasco  mydlo = cigarety ? divne prirovnanie
27.07. 17:47 Petr Gejdoš  Dost neskutečné !
27.07. 18:12 Idealista  RE: Dost neskutečné !
27.07. 21:25 Grga Pitic  RE: Dost neskutečné !
27.07. 21:53 Petr Gejdoš  RE: Dost neskutečné !
27.07. 18:55 Karel Infeld Prachenský  Odkaz
28.07. 09:02 Vasek  No nevim
28.07. 16:24 Vladimír Stwora  RE: No nevim
29.07. 07:26 Ben Hur  RE: No nevim
28.07. 18:44 Petr Gejdoš  RE: No nevim
28.07. 20:41 Vasek  RE: No nevim
28.07. 22:14 Petr Gejdoš  RE: No nevim
28.07. 23:29 Vladimír Stwora  RE: No nevim
29.07. 00:11 TS  RE: No nevim
29.07. 18:35 JirkaF  RE: No nevim
29.07. 10:13 Dana  Teď zapomeňte na kouření

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 108 čtenářů částkou 13 293 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Petr Hannig: Agentura STEM/MARK mě výrazně poškodila23.11.17 19:12 Česká republika 0

iDnes šíří prokazatelné fake news!23.11.17 11:57 Česká republika 7

Jak funguje MMF22.11.17 10:28 Neurčeno 0

Učitel suspendován poté, co oslovil transgendera jako dívku20.11.17 11:33 Británie 6

Šéf Pirátů: Chceme jenom změnit poměry, aby odpovídaly západní Evropě19.11.17 11:21 Česká republika 0

17. listopad - panoptikum na Václaváku financoval Soros, oligarchové Tomáš a Karel Janečkovi a jejich kámoš Winkler18.11.17 12:00 Česká republika 1

17. litopad - varování před "diktaturou referend" 18.11.17 11:33 Česká republika 3

Dohoda KGB a CIA. Dělení majetku a moci. Schůzka Havla a Sorose v roce 1986 na ambasádě USA v Praze17.11.17 15:08 Česká republika 4

Neatraktivní ženy si stěžují, že je nikdo sexuálně neobtěžoval. Rozjely kampaň Why not me17.11.17 11:13 Neurčeno 7

Lana Lokteff - Proč nechci být menšinou16.11.17 21:33 Neurčeno 5

Šašek Hradílek vydírá Zemana hladovkou16.11.17 12:14 Česká republika 12

Dva články z dnešních novin16.11.17 10:57 Neurčeno 3

Otec sedmi dětí se stal šestiletou holčičkou16.11.17 01:42 Kanada 3

Vánoční trhy se v Rakousku i Německu mění 16.11.17 00:44 Německo 4

EU ruší Dublin a chce brát trvale i ekonomické migranty z Afriky15.11.17 23:14 Evropská unie 3

Jurečka a chemická lobby: Glyfosát15.11.17 08:28 Evropská unie 4

Francie řeší přibývající sebevraždy policistů14.11.17 23:41 Francie 2

Šťastná nálezkyně13.11.17 21:09 Česká republika 1

Jiný pohled na aféru #MeToo13.11.17 12:12 Rusko 2

Stropnický st.: "občané by neměli mít možnost rozhodovat o věcech, u kterých nedokážou posoudit všechny důsledky"12.11.17 18:13 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
21,46 Kč
Euro
25,43 Kč
Libra
28,51 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,36 Kč
Švýcarský frank
21,85 Kč
100 japonských jenů
19,25 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
8,14 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
36,69 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 716,22 Kč
1 unce stříbra
367,75 Kč
Bitcoin
173 446,86 Kč

Poslední aktualizace: 24.11.2017 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 155